Het is vaak meer een gebrek aan interesse voor kunst en cultuur bij mensen met een lagere intelligentie. Ik heb dat wel gehad, je krijgt nooit zo'n interesse erin gestampt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:54 schreef Nemeosis het volgende:
Het kan juist ook leuk of opwindend zijn als je je partner iets kan lerenBehalve het feit dat hij/zij je dan slim vindt (en dit goed kan zijn voor je ego) is het leuk als die persoon slimmer wordt dankzij jou. Dit werkt niet als die persoon zo 'niet intelligent is' dat hij/zij het toch niet zal begrijpen wat je zegt
Want het merendeel van de vrouwen vind sterrenkunde wel interessant?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:21 schreef Frag_adder het volgende:
Een opleidingsniveau is dan ook niet altijd gelijk aan iemands daadwerkelijke niveaueen paar fikse tegenslagen in je jeugd en je opleiding is er al gauw bij ingeschoten hoe intelligent je ook kan zijn.
[..]waardeloos argument
Ik wist ook niet wat antraciet betekende :$quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:07 schreef Wolken het volgende:
Opleidingsniveau zegt helemaal niks, intelligentieniveau daarin tegen wel. Ik heb ooit een vriendje gehad waarbij ik uit moest leggen welke kleur antraciet precies is. Dat werkt gewoon niet bij mij en zou me er op een gegeven moment aan gaan ergeren.
Mijn leidinggevende ( HBO ) heeft wel eens gevraagd wat ze nou precies bedoelen met NAW gegevens...
Monogaam komt je wel bekend voor?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:13 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Ik wist ook niet wat antraciet betekende :$
3e jaar HBO
Dat was nog een woord wat hij niet kende. Er is dus nog hoop voor je.quote:
Monogamie is achterhaald. Maar daar ben jij het zeker niet over eens?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:19 schreef Wolken het volgende:
[..]
Dat was nog een woord wat hij niet kende. Er is dus nog hoop voor je.
Hij kende de betekenis van het woord niet.....quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:21 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Monogamie is achterhaald. Maar daar ben jij het zeker niet over eens?
Ik dacht dat je iets anders bedoeldequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:22 schreef Wolken het volgende:
[..]
Hij kende de betekenis van het woord niet.....
Monogamie is iets wat ieder voor zichzelf moet beslissen en per persoon verschilt. Maar dat is weer een andere discussie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:23 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Ik dacht dat je iets anders bedoeldeJe ontweek mijn vraag wel trouwens.
Wat een politiek correct antwoord. Ik laat je nu wel weer met rust ;xquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:27 schreef Wolken het volgende:
[..]
Monogamie is iets wat ieder voor zichzelf moet beslissen en per persoon verschilt. Maar dat is weer een andere discussie.
Het is algemeen bekend dat mannen niet meer dan twaalf kleuren kennen toch?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:13 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Ik wist ook niet wat antraciet betekende :$
3e jaar HBO
Whaha dit inderdaadquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:01 schreef Pienata het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat mannen niet meer dan twaalf kleuren kennen toch?
DIT !!!....zo denk ik er ook precies over ja....opleidingsniveau is wel mee te leven en mee om te gaan ook, zijn binnen een relatie wel lastigere dingen te bedenken om te overbruggen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:29 schreef mooienaamtoch het volgende:
Opleidingsniveau verschil maakt niet zo heel veel uit. Het gaat erom dat we op een lijn zitten en een gesprek kunnen voeren. Dit is niet alleen afhankelijk van het opleidingsniveau maar van veel meer dingen.
Ja want meer kleuren hoef je ook niet te kennen voor praktische redenen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:01 schreef Pienata het volgende:
[..]
Precies, bedankt dat je het duidelijk maaktquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:14 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Whaha dit inderdaadtenzij het een modeontwerper of grafisch vormgever is natuurlijk
Zoals?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:34 schreef F1978 het volgende:
[..]
DIT !!!....zo denk ik er ook precies over ja....opleidingsniveau is wel mee te leven en mee om te gaan ook, zijn binnen een relatie wel lastigere dingen te bedenken om te overbruggen.
Nou het hele samenzijn, zorgen dat je elkaar het naar de zin maakt en wanneer de partner ziek is, aan haar zijde blijven staan..steun geven dus... samen zorgen voor het gevoel dat leven heet.quote:
Waarom is dat eigenlijk?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef Willaaam het volgende:
Puur kijkend naar de mensen om me heen;
Vrouw lager opgeleid t.o.v. man gaat over het algemeen goed
Man lager opgeleid t.o.v. vrouw gaat over het algemeen fout
Dit, en een gebrek aan (brede) interesse. Mijn ex bijvoorbeeld, kijkt nooit naar het journaal, leest nooit het nieuws. Vakantie was voor hem 2 weken op een strand liggen en niets doen. Niets mis mee, maar op een gegeven moment was ik er wel klaar mee.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het is vaak meer een gebrek aan interesse voor kunst en cultuur bij mensen met een lagere intelligentie. Ik heb dat wel gehad, je krijgt nooit zo'n interesse erin gestampt.
Ik denk meer dat een man zich toch onbewust aangetast voelt in zijn positiequote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:17 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Omdat vrouwen dan een soort tiran worden
Wat mij betreft wel ja, ik zou precies daar last van hebben. Ik wil meer verdienen, op zijn minst soms slimmer zijn en een grotere auto hebben dan m'n vriendin.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik denk meer dat een man zich toch onbewust aangetast voelt in zijn positie
Dat soort denkwijzen zijn tegenwoordig nogal achterhaald, maar onbewust vanuit een soort oergevoel voel je je tóch aangetast in je positie. Dat het gevoel van mannelijkheid een deuk oploopt als je vrouw beter presteert op de arbeidsmarkt.
Ik nodig mannen uit om te reagerenheb ik gelijk of niet?
Wat is er zo boeiend aan kunst en cultuur dat het zo'n punt wordt?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het is vaak meer een gebrek aan interesse voor kunst en cultuur bij mensen met een lagere intelligentie. Ik heb dat wel gehad, je krijgt nooit zo'n interesse erin gestampt.
De vraag is niet aan mij gericht, maar toch: kunst en cultuur zorgt er ook voor dat je je sociaal ontwikkelt. Vind ik (al zijn er ook vele andere manieren om je sociaal te ontwikkelen, het is niet essentieel). Bijvoorbeeld theatervoorstellingen zijn dan wel fictief, maar het geeft toch een indruk van de leefwereld van een persoon met bijvoorbeeld een ziekte/handicap/persoonlijkheidsstoornis.quote:Op zondag 1 september 2013 12:32 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat is er zo boeiend aan kunst en cultuur dat het zo'n punt wordt?
Het kan bijdragen dat zeker, het één van de manieren om je te ontwikkelen, of in iedergeval kennis te nemen van, want het echte ontwikkelen omhelst meer dan alleen kennis nemen van, maar denk ik juist een mentaliteit verandering ten opzichte van de wereld om je heen. Plus het is een vorm van vermaak natuurlijk.quote:Op zondag 1 september 2013 12:49 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
De vraag is niet aan mij gericht, maar toch: kunst en cultuur zorgt er ook voor dat je je sociaal ontwikkelt. Vind ik (al zijn er ook vele andere manieren om je sociaal te ontwikkelen, het is niet essentieel). Bijvoorbeeld theatervoorstellingen zijn dan wel fictief, maar het geeft toch een indruk van de leefwereld van een persoon met bijvoorbeeld een ziekte/handicap/persoonlijkheidsstoornis.
Andere, vrolijke stukken kunnen juist weer inspireren om zelf wat optimistischer tegen dingen aan te kijken.
Ik heb kunst en cultuur ook echt in mijn opvoeding meegekregen, net zoals lezen.
Maar ik snap dat mensen soms niet veel met kunst & cultuur hebben. Dat zijn waarschijnlijk meer de doeners of meer gericht op het nu, i.p.v. naar iets te kijken wat op dat moment alleen in een fantasiewereld voor je aan de orde is.
Beter zorg je dat je tevreden en gelukkig in het leven wordt, dat is het enige wat telt eigenlijk.quote:Op zondag 1 september 2013 15:11 schreef Mishu het volgende:
Idd het is onderdeel van een 'intellectuele' opvoeding. Jezelf verrijken in welk opzicht dan ook vind ik erg belangrijk. Weten hoe de maatschappij in elkaar zit en waar het vandaan komt. Nadenken over de diepere dingen in het leven.
De vraag is alleen of je daarvoor echt een theatervoorstelling nodig hebt, althans, als het gaat om fantasiewereld. Een groot filmliefhebber kan zich net zo goed mee laten zuigen in het verhaal en de artistieke boodschap van de filmregisseur begrijpen. Het verschil is alleen dat personen die graag naar het theater gaan eerder als intellectueel worden beschouwd als bijvoorbeeld filmliefhebbers.quote:Op zondag 1 september 2013 12:49 schreef pietkanarie het volgende:
De vraag is niet aan mij gericht, maar toch: kunst en cultuur zorgt er ook voor dat je je sociaal ontwikkelt. Vind ik (al zijn er ook vele andere manieren om je sociaal te ontwikkelen, het is niet essentieel). Bijvoorbeeld theatervoorstellingen zijn dan wel fictief, maar het geeft toch een indruk van de leefwereld van een persoon met bijvoorbeeld een ziekte/handicap/persoonlijkheidsstoornis.Andere, vrolijke stukken kunnen juist weer inspireren om zelf wat optimistischer tegen dingen aan te kijken.Ik heb kunst en cultuur ook echt in mijn opvoeding meegekregen, net zoals lezen. Maar ik snap dat mensen soms niet veel met kunst & cultuur hebben. Dat zijn waarschijnlijk meer de doeners of meer gericht op het nu, i.p.v. naar iets te kijken wat op dat moment alleen in een fantasiewereld voor je aan de orde is.
Uiteindelijk valt en staat alles in een relatie met incasseringsvermogen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:46 schreef Nemeosis het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen een niveauverschil in een relatie? Je kunt hier denken aan bijvoorbeeld een verschil in opleiding (mbo niv 2/3 vs Hbo, of voor jonge mensen vmbo vs havo) of natuurlijk het aantal interesses (veel en brede interesses duidt meestal op intelligentie)
Zou je met iemand kunnen gaan waaraan je duidelijk merkt dat deze persoon minder intelligent is dan jij? Kijk je er met gemak doorheen of zou het uiteindelijk je relatie breken?
Noem eens voorbeelden van die "diepere dingen in het leven"quote:Op zondag 1 september 2013 15:11 schreef Mishu het volgende:
Idd het is onderdeel van een 'intellectuele' opvoeding. Jezelf verrijken in welk opzicht dan ook vind ik erg belangrijk. Weten hoe de maatschappij in elkaar zit en waar het vandaan komt. Nadenken over de diepere dingen in het leven.
Wat is voor jou niveau dan?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:08 schreef ejfaar het volgende:
Ikzelf wil gewoon met iemand op niveau kunnen praten. Of ze hoogopgeleid is maakt me dan niet eens zoveel uit. Er zijn ook wel meiden waarmee je op niveau kan praten maar niet hoogopgeleid zijn. Nu denk ik wel dat dat voor het gros niet geldt, maar ik zou iemand niet bij voorbaat afwijzen op opleidingsniveau, wel op denkniveau.
Dat laatste is wat mij betreft inderdaad onterecht. Ik zie intellectueel als een bereidheid tot nadenken/verdiepen. Een filmliefhebber valt daar net zo goed onder vind ik.quote:Op maandag 2 september 2013 10:07 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
De vraag is alleen of je daarvoor echt een theatervoorstelling nodig hebt, althans, als het gaat om fantasiewereld. Een groot filmliefhebber kan zich net zo goed mee laten zuigen in het verhaal en de artistieke boodschap van de filmregisseur begrijpen. Het verschil is alleen dat personen die graag naar het theater gaan eerder als intellectueel worden beschouwd als bijvoorbeeld filmliefhebbers.
Een studie schuld van 75.000. Jaquote:Op woensdag 4 september 2013 17:47 schreef Incognitoman het volgende:
Hoi TS,
Alsof opleiding iets met intelligentie te maken heeft (in mijn geval niet), ik heb alleen een VMBO-T diploma maar wel een IQ van 136 (professioneel getest bij een overheidsinstantie), dan zou ik makkelijk aan de universiteit kunnen beginnen met mijn inmiddels 25 jaar. Of ik daar wordt aangenomen is een tweede, of ik daar zin in heb is een derde. Ik heb weinig zin in een studieschuld van ¤75.000,-. Even weer on-topic...>>>
Desalniettemin zou ik een vriendin die minder intelligent is niet ambiëren, omdat het gespreksniveau oersaai is voor beiden en dus de relatie oersaai wordt. Je moet elkaar immers begrijpen voordat je aan een serieuze relatie kan beginnen.
Bedankt voor dit leuke topic.
Groeten!
Wat goed dat je iemand kan beledigen, heel knap en sarcastisch, het is gewoon een feit hoor, ik haal namelijk een vriend aan in mijn opmerking. Ga jij ook maar doen alsof je slim bent. Iemand kan meerdere opleidingen gevolgd hebben maar nog wel een schuld hebben van de vorige opleiding? Zo kom je dus op een hoog bedrag uit......Maar goed, je hebt niet voor niks een plaatje van een badeend, dat is jouw IQ namelijk.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:00 schreef Mishu het volgende:
[..]
Een studie schuld van 75.000. JaEcht slim ben je hoor. Veel kennis van zaken ook.
Een IQ van 136 hebben maar te dom zijn om te realiseren dat opleidingsniveau meer zegt over doorzettingsvermogen dan intelligentie.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:47 schreef Incognitoman het volgende:
Alsof opleiding iets met intelligentie te maken heeft (in mijn geval niet), ik heb alleen een VMBO-T diploma maar wel een IQ van 136 (professioneel getest bij een overheidsinstantie), dan zou ik makkelijk aan de universiteit kunnen beginnen met mijn inmiddels 25 jaar. Of ik daar wordt aangenomen is een tweede, of ik daar zin in heb is een derde. Ik heb weinig zin in een studieschuld van ¤75.000,-. Even weer on-topic...>>>
Het is ook een Troll. Had je niet in de gaten toch?quote:Op woensdag 4 september 2013 19:49 schreef BadObsession het volgende:
[..]
Een IQ van 136 hebben maar te dom zijn om te realiseren dat opleidingsniveau meer zegt over doorzettingsvermogen dan intelligentie.
Bovendien is een studieschuld van 75.000 euro zwaar overdreven.
Met een studieschuld van 75000 moet je wel heel erg de bloemetjes buiten gezet hebben hoor hahaquote:Op woensdag 4 september 2013 17:47 schreef Incognitoman het volgende:
Hoi TS,
Desalniettemin zou ik een vriendin die minder intelligent is niet ambiëren, omdat het gespreksniveau oersaai is voor beiden en dus de relatie oersaai wordt. Je moet elkaar immers begrijpen voordat je aan een serieuze relatie kan beginnen.
Bedankt voor dit leuke topic.
Groeten!
quote:Op woensdag 4 september 2013 18:10 schreef Incognitoman het volgende:
[..]
Wat goed dat je iemand kan beledigen, heel knap en sarcastisch, het is gewoon een feit hoor, ik haal namelijk een vriend aan in mijn opmerking. Ga jij ook maar doen alsof je slim bent. Iemand kan meerdere opleidingen gevolgd hebben maar nog wel een schuld hebben van de vorige opleiding? Zo kom je dus op een hoog bedrag uit......Maar goed, je hebt niet voor niks een plaatje van een badeend, dat is jouw IQ namelijk.
Val me alsjeblieft niet lastig met nog zo'n domme opmerking.
Groetjes!
Niveau kan je opdelen in 2 dingen:quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:04 schreef Mystikvm het volgende:
De vraag was waar je 'niveau' aan af kunt meten. Opleidingsniveau, werk of wat iemand bezighoudt in zijn/haar vrije tijd.
Ik zag laatst bij DWDD een hoogleraar (V) economie. Nog nooit heb ik iemand ZOVEEL ONZIN horen uitkramen. Ze wist niet eens het verschil tussen diagnose en behandeling..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat kan best. Maar er zijn nu eenmaal een handjevol beroepen waar je gewoon echt geen domme figuren tussen hebt zitten.
100% waarquote:Op donderdag 12 september 2013 09:21 schreef Ouder1 het volgende:
[quote]Op donderdag 12 september 2013 09:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niveau kan je opdelen in 2 dingen:
A) Intelligentie en algemene kennis
B) Manieren en normen en waarden.
Dan kan je ze gaan meten
A) Een IQ test en gesprekken. IQ en algemene kennis zijn namelijk ook twee verschillende dingen. Een computer (IQ) kan nog zo goed zijn, als je er niets in stopt komt er ook niets uit.
..........................
aan gehecht en behoor je tot de 'uperclass' wanneer je je weet te gedragen. In Nederland vinden we de inhoud van je portemonnee belangrijker.
Je kunt niet 'slimmer worden'. Zucht. Je kunt hooguit meer kennis verzamelen. Je intelligentie staat wel zo'n beetje vast rond je puberteit.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:54 schreef Nemeosis het volgende:
Het kan juist ook leuk of opwindend zijn als je je partner iets kan lerenBehalve het feit dat hij/zij je dan slim vindt (en dit goed kan zijn voor je ego) is het leuk als die persoon slimmer wordt dankzij jou. Dit werkt niet als die persoon zo 'niet intelligent is' dat hij/zij het toch niet zal begrijpen wat je zegt
Economie .. tjsah .. daar roep je ook watquote:Op donderdag 12 september 2013 09:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zag laatst bij DWDD een hoogleraar (V) economie. Nog nooit heb ik iemand ZOVEEL ONZIN horen uitkramen. Ze wist niet eens het verschil tussen diagnose en behandeling..En maar vol enthousiasme onzin blijven roeptoeteren. My God.
Ik schaamde me voor mijn sekse.
Slimheid zit 'm ook in vaardigheden en die kun je ontwikkelen en leren gebruiken. Dus dat je hooguit meer kennis kunt vergaren, daar ben ik het niet mee eens.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je kunt niet 'slimmer worden'. Zucht. Je kunt hooguit meer kennis verzamelen. Je intelligentie staat wel zo'n beetje vast rond je puberteit.
Zie het als een pc. De hardware en software bepalen wat de pc kan (intelligentie, slim-dom). De informatie invoer bepaalt wat er dankzij die hard en software uit komt. Intelligentie bepaalt wat je met kennis kunt.
Jij kan jezelf nu super intelligent vinden omdat je net bent begonnen aan een hbo opleiding.. maar dat je je niet verdiept hebt in die opleiding is werkelijk super dom. En willen gaan samenwonen zonder je daar verder in verdiept te hebben is nu ook niet bijster intelligent.
Waar ik me altijd mateloos aan erger zijn discussies waarin men niet weet waar men over discuzeurt omdat men de juiste betekenissen van de kernwoorden niet kent.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:16 schreef Lienekien het volgende:
Slimheid zit 'm ook in vaardigheden en die kun je ontwikkelen en leren gebruiken. Dus dat je hooguit meer kennis kunt vergaren, daar ben ik het niet mee eens.
Ik heb mijn post weggehaald omdat ik geen zin heb in een discussie met je.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:46 schreef Ouder1 het volgende:
Nee Lieneke (verwijderde post), snelheid van begrip valt niet te trainen. Inzicht in bekende processen wel.. maar dat is weer een vaardigheid.
Dat kan ik respecteren.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb mijn post weggehaald omdat ik geen zin heb in een discussie met je.
Ik vind dat filmhuis films niet per se heel veel te maken hebben met welke opleiding/niveau wat iemand deed/doet. Het is een interesse, maar ben het wel met je eens dat in zekere mate die films kwalitatief vaak goed zijn en meer "niveau" bevatten.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:00 schreef RunForrestRun het volgende:
Mijn ex was bijna even hoogopgeleid als ik (hij HBO, ik uni), maar had totaal geen algemene kennis en was ook helemaal niet geïnteresseerd in de wereld.
Mijn huidige vriend is stratenmaker met een vmbo-diploma, maar met hem kan ik een stuk beter praten. Ook al vind hij niet alle dingen die ik leuk vind leuk en snapt hij niet want ik zo leuk vond aan bijvoorbeeld die filmhuisfilm, hij vraagt er altijd wel naar en wil altijd meer weten over het een of ander.
Dus interesse in elkaar (wat doet de ander, waar is de ander in geïnteresseerd) en kennis van de wereld is in mijn ogen een stuk belangrijker dan niveau.
Maar het gaat er toch niet om dat die jongen de kleur antraciet niet kende, het gaat erom dat hij van het hele begrip "antraciet" nog nooit heeft gehoord, en dat vind ik best getuigen van een gebrek aan algemene ontwikkeling. Ik bedoel, kachel, kolen, antracietkooltjes, antracietkleurig, zelfs al heb je die kleur nooit gezien, dan kun je je er toch een voorstelling bij maken in welke hoek je het zoeken moet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:01 schreef Pienata het volgende:
[..]
Maar wat denk je dan van vermoeiende discussies waarin je bijv. iets dat je bezighoudt met je minder intelligente partner probeert te bespreken, en hij/zij maar half kan volgen waar je het over hebt, kwaad wordt/gaat huilen, denken dat je hem/haar de schuld geeft en er vervolgens iets bij gaat halen dat maar zijdelings te maken heeft met het onderwerp dat jij probeerde aan te snijden?quote:Op maandag 2 september 2013 14:21 schreef GekkePoes het volgende:
Er moet wel een beetje iets zijn wat je met elkaar laat praten over dingen, een keertje het niet met elkaar eens zijn is ook wel een keer goed. En een partner die elke beginnende discussie al meteen beatntwoord met "Oh ja je hebt gelijk..." en dan is het weer stil voor de rest van de avond. moet je ook niet hebben.
Haha, alstjeblieft.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:35 schreef Ouder1 het volgende:
Je kunt niet 'slimmer worden'. Zucht. Je kunt hooguit meer kennis verzamelen. Je intelligentie staat wel zo'n beetje vast rond je puberteit.Zie het als een pc. De hardware en software bepalen wat de pc kan (intelligentie, slim-dom). De informatie invoer bepaalt wat er dankzij die hard en software uit komt. Intelligentie bepaalt wat je met kennis kunt.Jij kan jezelf nu super intelligent vinden omdat je net bent begonnen aan een hbo opleiding.. maar dat je je niet verdiept hebt in die opleiding is werkelijk super dom. En willen gaan samenwonen zonder je daar verder in verdiept te hebben is nu ook niet bijster intelligent.
Laat hem/haar zich toch gewoon nog even lekker groots voelen, net als de meeste posters in dit topicquote:Op donderdag 12 september 2013 16:10 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Haha, alstjeblieft.
zeg dan gewoon niks
Ai.. lastig hé, zo'n spiegel.quote:Op donderdag 12 september 2013 16:10 schreef Nemeosis het volgende:
Haha, alstjeblieft.
zeg dan gewoon niks
Om dan toch de moeite te nemen om daadwerkelijk in te gaan op deze onzin:quote:
Ach, nog zo'n nitwitquote:Op donderdag 12 september 2013 16:50 schreef Nemeosis het volgende:
Dat verhaal over dat je niet 'slimmer' kan worden, daar ben ik het ook niet mee eens aangezien je bepaalde inzichten en vaardigheden kunt ontwikkelen gedurende je hele leven, maar goed dat is waarschijnlijk een verschil van mening/inzicht tussen ons.
quote:Op donderdag 12 september 2013 10:37 schreef Ouder1 het volgende:
• slim
intelligent, snel van begrip
• intelligent
met een goed verstand of daarvan blijk gevend
• intelligentie
Het probleem oplossend vermogen.
• verstand
Het vermogen om rationeel te denken
• kennis
wat je weet of hebt geleerd
• vaardigheid
het vermogen om een handeling bekwaam uit te voeren
• niveau
de rang in een hiërarchie
Waarom start je dit OP ?quote:Op donderdag 12 september 2013 16:50 schreef Nemeosis het volgende:
Verder heb ik nooit gezegd dat ik mezelf als 'heel intelligent' beschouw
Kennelijk dus weer een vooroordeel.quote:
Dan zal dat niveau verschil wel zitten in haar hogere EQ,quote:Op donderdag 12 september 2013 17:05 schreef Nemeosis het volgende:
Tijdens gesprekken merk ik een klein niveauverschil tussen mij en mijn partner, vandaar het idee voor het starten van dit topic. Dit is niet lullig maar gewoon de waarheid. Dit wil niet zeggen dat dit meteen betekent dat ik heel intelligent ben.
Geef eens een voorbeeld.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:05 schreef Nemeosis het volgende:
Tijdens gesprekken merk ik een klein niveauverschil tussen mij en mijn partner, vandaar het idee voor het starten van dit topic. Dit is niet lullig maar gewoon de waarheid.
Damn, dit had ik gemist.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:21 schreef Ouder1 het volgende:
TS heeft vmbo gedaan, net als zijn vriendin. Hij heeft MBO afgemaakt en zit sinds 2 weken op het HBO waar hij weer vanaf wil omdat hij het niet leuk vindt. Zijn vriendin is jonger en zit nog op het MBO. En dan heeft hij het lef om zo'n OP te starten
Woordenschat, inzicht in oorzaak & gevolg, algemene kennisquote:
Dus jij denkt dat ik dit OP start omdat het mij dwars zit? Misschien was het puur uit nieuwsgierigheid.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:17 schreef Ouder1 het volgende:
Dan zal dat niveau verschil wel zitten in haar hogere EQ,Waar het hart van vol zit stroomt de mond van over. Wanneer het jou niets uitmaakt start je er geen OP over. Normale vriendjes met samenwoonplannen bespreken het ""lagere"" intellectuele niveau van hun vriendinnetje niet in het openbaar en zeker niet als een potentieel relatieprobleem. p.s. Ik heb wo, mijn vriend lbo en het zal mij mijn reet roesten.
Mbo en vmbo is wel een verschil.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:49 schreef Plantagehouder het volgende:
Vmbo vs mbo is toch geen niveauverschil, hooguit een leeftijdsverschil
Nam hij dan wel dingen van jou aan, ik bedoel, respecteerde hij wel dat jij het beter begreep? Of hield hij halsstarrig vast aan verkeerde denkbeelden, ideologieën en keuzes? En had hij dan wel compenserende kwaliteiten?quote:Op woensdag 18 september 2013 05:36 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik heb zelf MBO niveau, relatie gehad met iemand die het IVBO niet had afgemaakt omdat dat te moeilijk was, ging in begin goed maar op den duur steeds problemen. Moest hem dingen wel 10x uitleggen soms en dan snapte die het nog niet. Kon helemaal niks zelf, pappie en mammie deden alles voor hem. Hij wilde ook niks leren want dat kon die toch niet zei die dan, en hij had pappie en mammie dus hij hoefde zelf niks te weten/kunnen.
quote:Op woensdag 18 september 2013 01:31 schreef RickoKun het volgende:
Ik ervaar et soms wel. En dan bijv. Met het kijken naar films (lange films vindt ze niet leuk, moet ze zich tveel concentreren).
Ook in mijn humor, waarin ik nog sarcastisch kan doen. Maar ook erg pijnlijk in zaken als algemene ontwikkeling.
Kom op man, iedereen weet toch wat "au revoir" betekent.
Ik heb een een discussie met mijn ex gehad... We waren uit geweest en zij had behoorlijk veel zin, maar ik wist dat zij in de eerste week van haar strip (de pil) 2x de pil had uitgekotst. Dus uiteindelijk hadden we een discussie of je wel of niet zwanger kon worden en zij beweerde dat dit niet het geval was als ik in niet in haar zou komen. Haar leraar zou dat hebben gezegd... uhuhquote:Op woensdag 18 september 2013 01:31 schreef RickoKun het volgende:
Ik ervaar et soms wel. En dan bijv. Met het kijken naar films (lange films vindt ze niet leuk, moet ze zich tveel concentreren).
Ook in mijn humor, waarin ik nog sarcastisch kan doen. Maar ook erg pijnlijk in zaken als algemene ontwikkeling.
Kom op man, iedereen weet toch wat "au revoir" betekent.
Ik kan eigenlijk maar één setting bedenken waarin een leraar zoiets zou zeggen.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:05 schreef Anton91 het volgende:
Haar leraar zou dat hebben gezegd... uhuh
quote:Op woensdag 18 september 2013 11:31 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk maar één setting bedenken waarin een leraar zoiets zou zeggen.
Dit.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:31 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik kan eigenlijk maar één setting bedenken waarin een leraar zoiets zou zeggen.
Dat heeft niks te maken met haar intelligentie, ze was gewoon hartstikke geil en dacht niet meer rationeel na. Neuken was haar enige doel en ze wilde jou daar in meekrijgen.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik heb een een discussie met mijn ex gehad... We waren uit geweest en zij had behoorlijk veel zin, maar ik wist dat zij in de eerste week van haar strip (de pil) 2x de pil had uitgekotst. Dus uiteindelijk hadden we een discussie of je wel of niet zwanger kon worden en zij beweerde dat dit niet het geval was als ik in niet in haar zou komen. Haar leraar zou dat hebben gezegd... uhuh
Van sex is het niet gekomen en dat zal met haar gelukkig ook nooit meer gebeuren haha.
quote:1. Naturalist Intelligence (“Nature Smart”)
Designates the human ability to discriminate among living things (plants, animals) as well as sensitivity to other features of the natural world (clouds, rock configurations). This ability was clearly of value in our evolutionary past as hunters, gatherers, and farmers; it continues to be central in such roles as botanist or chef. It is also speculated that much of our consumer society exploits the naturalist intelligences, which can be mobilized in the discrimination among cars, sneakers, kinds of makeup, and the like.
2. Musical Intelligence (“Musical Smart”)
Musical intelligence is the capacity to discern pitch, rhythm, timbre, and tone. This intelligence enables us to recognize, create, reproduce, and reflect on music, as demonstrated by composers, conductors, musicians, vocalist, and sensitive listeners. Interestingly, there is often an affective connection between music and the emotions; and mathematical and musical intelligences may share common thinking processes. Young adults with this kind of intelligence are usually singing or drumming to themselves. They are usually quite aware of sounds others may miss.
3. Logical-Mathematical Intelligence (Number/Reasoning Smart)
Logical-mathematical intelligence is the ability to calculate, quantify, consider propositions and hypotheses, and carry out complete mathematical operations. It enables us to perceive relationships and connections and to use abstract, symbolic thought; sequential reasoning skills; and inductive and deductive thinking patterns. Logical intelligence is usually well developed in mathematicians, scientists, and detectives. Young adults with lots of logical intelligence are interested in patterns, categories, and relationships. They are drawn to arithmetic problems, strategy games and experiments.
4. Existential Intelligence
Sensitivity and capacity to tackle deep questions about human existence, such as the meaning of life, why do we die, and how did we get here.
5. Interpersonal Intelligence (People Smart”)
Interpersonal intelligence is the ability to understand and interact effectively with others. It involves effective verbal and nonverbal communication, the ability to note distinctions among others, sensitivity to the moods and temperaments of others, and the ability to entertain multiple perspectives. Teachers, social workers, actors, and politicians all exhibit interpersonal intelligence. Young adults with this kind of intelligence are leaders among their peers, are good at communicating, and seem to understand others’ feelings and motives.
6. Bodily-Kinesthetic Intelligence (“Body Smart”)
Bodily kinesthetic intelligence is the capacity to manipulate objects and use a variety of physical skills. This intelligence also involves a sense of timing and the perfection of skills through mind–body union. Athletes, dancers, surgeons, and craftspeople exhibit well-developed bodily kinesthetic intelligence.
7. Linguistic Intelligence (Word Smart)
Linguistic intelligence is the ability to think in words and to use language to express and appreciate complex meanings. Linguistic intelligence allows us to understand the order and meaning of words and to apply meta-linguistic skills to reflect on our use of language. Linguistic intelligence is the most widely shared human competence and is evident in poets, novelists, journalists, and effective public speakers. Young adults with this kind of intelligence enjoy writing, reading, telling stories or doing crossword puzzles.
8. Intra-personal Intelligence (Self Smart”)
Intra-personal intelligence is the capacity to understand oneself and one’s thoughts and feelings, and to use such knowledge in planning and directioning one’s life. Intra-personal intelligence involves not only an appreciation of the self, but also of the human condition. It is evident in psychologist, spiritual leaders, and philosophers. These young adults may be shy. They are very aware of their own feelings and are self-motivated.
9. Spatial Intelligence (“Picture Smart”)
Spatial intelligence is the ability to think in three dimensions. Core capacities include mental imagery, spatial reasoning, image manipulation, graphic and artistic skills, and an active imagination. Sailors, pilots, sculptors, painters, and architects all exhibit spatial intelligence. Young adults with this kind of intelligence may be fascinated with mazes or jigsaw puzzles, or spend free time drawing or daydreaming.
Ik zou nooit een relatie willen met een voetbalfan. Dus zo zie je maar weer.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:26 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Altijd trekken dit soort topics weer van die banjo's die geen mogelijkheid onbenut laten om van de daken te schreeuwen dat opleidingsniveau niks uitmaakt. Waarschijnlijk omdat ze zelf laag op de educatieve ladder staan, maar die persoonlijke aanval even terzijde. Natuurlijk zegt het wel iets; opleidingsniveau is nu eenmaal de belangrijkste representant van intelligentie. En natuurlijk, er zijn zat mensen die 'het makkelijk hadden aangekund als ze hun best hadden gedaan', maar zo'n uitspraak is natuurlijk een nog groter zwaktebod, daar gebrek aan ambitie, doelgerichtheid en doorzettingsvermogen nog onaantrekkelijkere eigenschappen zijn.
Voor mij is het persoonlijk zeer belangrijk, aangezien ik een echte analytische denker ben. Waar het ook over gaat, van het laatste voetbalnieuws tot onderlinge sociale verhoudingen tussen mensen in het dagelijks leven, immer heb ik de behoefte om hier een algemene schets van te maken, een tendens te duiden, dit in een grotere context te plaatsen etc. Een dergelijk denkpatroon wil ik ook in zekere mate terugzien in een partner en zo'n denkpatroon gaat nu eenmaal vaak hand in hand met het niveau van de opleidingen die je hebt genoten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |