Goed gedaan, je bent dan ook tyfusdom.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:20 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik heb giter een meisje ''afgewezen'' omdat ik har te slim voor mij vond.
Mwah, aardappels bijvoorbeeld. Wil ze lekker op gevoel doen. Maar het gevoel ebt altijd langzaam weg zodat de aardappels naar de klote zijn.quote:
ga lekker ergens anders lopen klootviolen of zoquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:52 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Mwah, aardappels bijvoorbeeld. Wil ze lekker op gevoel doen. Maar het gevoel ebt altijd langzaam weg zodat de aardappels naar de klote zijn.
Pastasalade is macaroni met mayo!!!
Macaroni met mayo <3quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:52 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Mwah, aardappels bijvoorbeeld. Wil ze lekker op gevoel doen. Maar het gevoel ebt altijd langzaam weg zodat de aardappels naar de klote zijn.
Pastasalade is macaroni met mayo!!!
Dit dus.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:07 schreef msacras het volgende:
Ach, het gaat niet zo zeer om het opleidingsniveau, maar meer om de intelligentie. Bij mij in de klas (6vwo) zat een meisje die serieus vragen stelde als "maar leven er dan echt beren in Nederland?" en "vulkanen bestaan toch pas sinds de middeleeuwen?", en ik heb een keer op een feestje een jongen ontmoet die net zijn vmbo kader diploma had gehaald maar met wie ik fantastische gesprekken heb gehad over bijvoorbeeld het begrotingstekort. Opleidingsniveau en intelligentie zijn dus niet onlosmakelijk verbonden aan elkaar, maar vaak inderdaad wel. Een relatie met iemand die een veel lager niveau heeft zou kunnen werken, als je maar van elkaar houdt, maar een lange relatie en/of huwelijk? Ik weet het niet hoor. Het kan altijd, maar ik denk dat bij de meesten de verschillen op den duur gaan opwegen tegen de overeenkomsten.
Gelukkig kun je -dt fouten niet horenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:14 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je weet zeker dat jij niet de imbeciel was in de relatie?
Hier ben ik het wel mee eens. Maar toch zou ik me dan afvragen waarom iemand die zo intelligent is, op het vmbo kader zit. Intelligentie is in mijn ogen erg belangrijk, maar motivatie en ambitie ook. Ik vind het erg fijn dat m'n vriend en ik daarin op elkaar aansluiten, en zou het moeilijker hebben gevonden als hij een lagere opleiding gedaan had.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:07 schreef msacras het volgende:
Ach, het gaat niet zo zeer om het opleidingsniveau, maar meer om de intelligentie. Bij mij in de klas (6vwo) zat een meisje die serieus vragen stelde als "maar leven er dan echt beren in Nederland?" en "vulkanen bestaan toch pas sinds de middeleeuwen?", en ik heb een keer op een feestje een jongen ontmoet die net zijn vmbo kader diploma had gehaald maar met wie ik fantastische gesprekken heb gehad over bijvoorbeeld het begrotingstekort. Opleidingsniveau en intelligentie zijn dus niet onlosmakelijk verbonden aan elkaar, maar vaak inderdaad wel. Een relatie met iemand die een veel lager niveau heeft zou kunnen werken, als je maar van elkaar houdt, maar een lange relatie en/of huwelijk? Ik weet het niet hoor. Het kan altijd, maar ik denk dat bij de meesten de verschillen op den duur gaan opwegen tegen de overeenkomsten.
Ambitie is voor mij niet heel belangrijk. Mijn vriendin is ook niet ambitieus en heeft gewoon een 9-5 job. Ze heeft alleen hbo en wil ook niet verder. Vind ik prima hoorquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:27 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Maar toch zou ik me dan afvragen waarom iemand die zo intelligent is, op het vmbo kader zit. Intelligentie is in mijn ogen erg belangrijk, maar motivatie en ambitie ook. Ik vind het erg fijn dat m'n vriend en ik daarin op elkaar aansluiten, en zou het moeilijker hebben gevonden als hij een lagere opleiding gedaan had.
Verschilt ook per persoon natuurlijk. Maar ik ben zelf ontzettend ambitieus en perfectionistisch, en vraag heel veel van mezelf. Zou er gek van worden als mijn partner er de kantjes van af loopt of bij wijze van spreken met een zesje genoegen neemt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:36 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ambitie is voor mij niet heel belangrijk. Mijn vriendin is ook niet ambitieus en heeft gewoon een 9-5 job. Ze heeft alleen hbo en wil ook niet verder. Vind ik prima hoor
Ik ben zelf ook ambitieus, maar heb er niet zo'n moeite mee als een ander dat niet is. Als ze een lapzwans zou zijn die niet wil werken zou dat wel een no-go zijnquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:37 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Verschilt ook per persoon natuurlijk. Maar ik ben zelf ontzettend ambitieus en perfectionistisch, en vraag heel veel van mezelf. Zou er gek van worden als mijn partner er de kantjes van af loopt of bij wijze van spreken met een zesje genoegen neemt.
Ik zou geen relatie beginnen met iemand waar ik niet in geinteresseerd ben, dat lijkt mij veel verstandiger.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:46 schreef Nemeosis het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen een niveauverschil in een relatie? Je kunt hier denken aan bijvoorbeeld een verschil in opleiding (mbo niv 2/3 vs Hbo, of voor jonge mensen vmbo vs havo) of natuurlijk het aantal interesses (veel en brede interesses duidt meestal op intelligentie)
CRAP
Zou je met iemand kunnen gaan waaraan je duidelijk merkt dat deze persoon minder intelligent is dan jij? Kijk je er met gemak doorheen of zou het uiteindelijk je relatie breken?
Ik zou juist gek worden van een perfectionistische vriend denk ikquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:37 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Verschilt ook per persoon natuurlijk. Maar ik ben zelf ontzettend ambitieus en perfectionistisch, en vraag heel veel van mezelf. Zou er gek van worden als mijn partner er de kantjes van af loopt of bij wijze van spreken met een zesje genoegen neemt.
Daarom denk ik dat het makkelijker is als je op elkaar aan sluitquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:41 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik zou juist gek worden van een perfectionistische vriend denk ik
Maar ik ben dan ook zo'n beetje de verpersoonlijking van de luiheid
Ja, en hoe kan iemand die zulke domme dingen zegt op het vwo terecht komen? Iemand kan nog zo intelligent zijn, maar niet goed kunnen leren, dan is het vwo toch erg moeilijk. En als iemand weinig algemene kennis heeft maar wel goed kan leren en dit ook wil, dan kan die ook op het vwo terecht komen. Het gebeurt alleen weinig.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:27 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Maar toch zou ik me dan afvragen waarom iemand die zo intelligent is, op het vmbo kader zit. Intelligentie is in mijn ogen erg belangrijk, maar motivatie en ambitie ook. Ik vind het erg fijn dat m'n vriend en ik daarin op elkaar aansluiten, en zou het moeilijker hebben gevonden als hij een lagere opleiding gedaan had.
Eek. Ik zou juist gek worden van een partner die denkt dat ie wat te zeggen heeft over het feit dat ik genoegen neem met zesjes :-xquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:37 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Imo gebeurt het best veel. Vwo stelt natuurlijk ook niet heel veel voor.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:44 schreef msacras het volgende:
[..]
Ja, en hoe kan iemand die zulke domme dingen zegt op het vwo terecht komen? Iemand kan nog zo intelligent zijn, maar niet goed kunnen leren, dan is het vwo toch erg moeilijk. En als iemand weinig algemene kennis heeft maar wel goed kan leren en dit ook wil, dan kan die ook op het vwo terecht komen. Het gebeurt alleen weinig.
Dat valt vies tegen. Een vrij groot deel wat van het vwo afkomt heeft een algemene kennis/interesse om van te huilen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:44 schreef msacras het volgende:
En als iemand weinig algemene kennis heeft maar wel goed kan leren en dit ook wil, dan kan die ook op het vwo terecht komen. Het gebeurt alleen weinig.
Nouja, ik ken meer mensen op het vwo die gewoon een normale mate van intelligentie hebben dan mensen die uitzonderlijk dom zijn. Wanneer zat jij op het vwo?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:45 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Imo gebeurt het best veel. Vwo stelt natuurlijk ook niet heel veel voor.
Toch zijn er veel mensen op het vwo, ook op de uni, die niet de allerslimste zijn, nogal zacht gezegd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:46 schreef msacras het volgende:
[..]
Nouja, ik ken meer mensen op het vwo die gewoon een normale mate van intelligentie hebben dan mensen die uitzonderlijk dom zijn. Wanneer zat jij op het vwo?
Het is nog steeds zo dat je met een beetje moeite vrij makkelijk het vwo kan halen, maar de eisen zijn de laatste tijd veel strenger geworden hoor... Waar je vroeger nog prima kon slagen met wat onvoldoendes zijn er nu allemaal eisen als 5,5 gemiddeld, maximaal een 5 in nl/eng/wisk, moet je wel compensatie hebben, het SE en CE gemiddelde mag niet te veel afwijken, etc.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:49 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Toch zijn er veel mensen op het vwo, ook op de uni, die niet de allerslimste zijn, nogal zacht gezegd.
Ik op het vwo? Dat is denk ik zo'n 10 jaar terug
We gaan idd offtopic, maar Bram van Loon heeft wel wat statistieken om te laten zien dat vwo er niet moeilijker op wordtquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:54 schreef msacras het volgende:
[..]
Het is nog steeds zo dat je met een beetje moeite vrij makkelijk het vwo kan halen, maar de eisen zijn de laatste tijd veel strenger geworden hoor... Waar je vroeger nog prima kon slagen met wat onvoldoendes zijn er nu allemaal eisen als 5,5 gemiddeld, maximaal een 5 in nl/eng/wisk, moet je wel compensatie hebben, het SE en CE gemiddelde mag niet te veel afwijken, etc.
maar dat is niet waar het topic over ging, we gaan wel erg offtopic zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |