abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130534450
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:55 schreef ejfaar het volgende:

[..]

We gaan idd offtopic, maar Bram van Loon heeft wel wat statistieken om te laten zien dat vwo er niet moeilijker op wordt
De stof wordt ook niet per sé moeilijker nee, maar de normen worden wel steeds strenger.
pi_130534495
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:57 schreef msacras het volgende:

[..]

De stof wordt ook niet per sé moeilijker nee, maar de normen worden wel steeds strenger.
Nee, de normen worden juist minder streng, maar zoals je al zei is dat offtopic
pi_130534594
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:58 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Nee, de normen worden juist minder streng, maar zoals je al zei is dat offtopic
Je mag nu maar een tekort hebben op wiskunde, Nederlands en Engels en moet gemiddeld hoger dan een 5,5 halen voor de CE's, dat is toch strenger worden?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:01:27 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130534670
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:52 schreef sturmpie het volgende:
minder intelligent = vaker vreemd gaan
hoe groter de geest, hoe groter het beest
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:03:50 #80
396386 sturmpie
for night & nature
pi_130534782
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

hoe groter de geest, hoe groter het beest
dat geldt idd voor beesten ;)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_130534786
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:00 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je mag nu maar een tekort hebben op wiskunde, Nederlands en Engels en moet gemiddeld hoger dan een 5,5 halen voor de CE's, dat is toch strenger worden?
Tegenwoordig slagen relatief veel meer mensen voor het vwo dan voorheen. Dat komt niet doordat de mensheid slimmer wordt.
pi_130534881
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:03 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Tegenwoordig slagen relatief veel meer mensen voor het vwo dan voorheen. Dat komt niet doordat de mensheid slimmer wordt.
Nee, maar het betekent ook niet meteen dat het vwo makkelijker wordt.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:13:32 #83
396386 sturmpie
for night & nature
pi_130535280
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:05 schreef msacras het volgende:

[..]

Nee, maar het betekent ook niet meteen dat het vwo makkelijker wordt.
dat is idd interessant
ik weet nog wel, toen ik Nederlands en Engels op vwo ging doen, de manier van lesgeven een stuk aangenamer was vergeleken met de havo-manier.

op vwo krijg je genoeg informatie waar je iets mee kan, terwijl op havo de informatie beknopter is, en met horten en stoten wordt overgedragen.

zo lijkt het alsof men op vwo op een betere manier de leerling weet te inspireren, dan dat men dat op havo doet.

op vwo krijgt men sneller het overzicht te zien, dan op havo. een gemiddelde havist zou het ook op vwo best wel eens heel goed kunnen doen.
pi_130535574
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:13 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dat is idd interessant
ik weet nog wel, toen ik Nederlands en Engels op vwo ging doen, de manier van lesgeven een stuk aangenamer was vergeleken met de havo-manier.

op vwo krijg je genoeg informatie waar je iets mee kan, terwijl op havo de informatie beknopter is, en met horten en stoten wordt overgedragen.

zo lijkt het alsof men op vwo op een betere manier de leerling weet te inspireren, dan dat men dat op havo doet.

op vwo krijgt men sneller het overzicht te zien, dan op havo. een gemiddelde havist zou het ook op vwo best wel eens heel goed kunnen doen.
Hmm, dat zou ik niet meteen zeggen. Ik weet niet hoe het was toen jij op school zat, maar havo en vwo is wel echt verschillend hoor. Ik ken een aantal mensen die na hun havo diploma doorgestroomd zijn naar het vwo, en die hebben het in het begin zwaar gehad, en dat zijn echt geen domme mensen. Ik weet niet hoe het zit met de bèta vakken, maar in de alpha/gamma richting maak ik altijd de volgende vergelijking;

Havo: Wanneer was de tweede wereldoorlog?
Vwo: Wanneer was de tweede wereldoorlog en waar werd deze door veroorzaakt?

Dus ongeveer dezelfde informatie, maar op het vwo meer de diepte in, meer details. Het is veel meer informatie analyseren en verwerken dan op havo, waar het meer informatie onthouden is. Is natuurlijk lang niet overal zo, maar dit is hoe ik het heb ervaren. Havo is een heel andere manier van werken, ik ken veel mensen die makkelijk vwo hadden kunnen doen, maar gewoon te lui waren en daarom op de havo zijn beland. Dat is natuurlijk lang niet altijd zo, maar ik zie het wel vaak voorkomen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:19:39 #85
396386 sturmpie
for night & nature
pi_130535614
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:18 schreef msacras het volgende:
Vwo: Wanneer was de tweede wereldoorlog en waar werd deze door veroorzaakt?
en dat spreekt een leerling veel meer aan

en ja, het hangt natuurlijk wel van de instelling van de leerling af.
als je wil leren, dan is de vwo manier veel aantrekkelijker, maar die bereik je pas na Havo, of als je heel goed bent in de 3de
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:21:44 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130535703
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:52 schreef sturmpie het volgende:
minder intelligent = vaker vreemd gaan
daar zou je je nog eens flink in kunnen vergissen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_130535748
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

daar zou je je nog eens flink in kunnen vergissen...
Ik denk dat er geen/weinig causaal verband is inderdaad
pi_130535750
Bij mij op het vwo zaten ook genoeg niet super slimme mensen. Ik vind mezelf eigenlijk ook maar gewoon gemiddeld.
pi_130535756
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:19 schreef sturmpie het volgende:

[..]

en dat spreekt een leerling veel meer aan
Overigens was havo ook gewoon minder leerstof, in de 2e/3e klas zat ik in een havo/vwo klas (iets met een school die moeite heeft met klassenindelingen...), we hadden dezelfde lessen maar kregen andere toetsen. vwo moest dan paragraaf 1 t/m 9 leren, en havo paragraaf 1 t/m 6. En dan stond er op de toets "doe je havo, sla dan vraag 10, 11, 12, 13 over, doe je vwo, maak deze dan wel", dat soort dingen.

maar goed, ik dwaal nogal af :')
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:25:47 #90
396386 sturmpie
for night & nature
pi_130535923
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:22 schreef msacras het volgende:

[..]

Overigens was havo ook gewoon minder leerstof, in de 2e/3e klas zat ik in een havo/vwo klas (iets met een school die moeite heeft met klassenindelingen...), we hadden dezelfde lessen maar kregen andere toetsen. vwo moest dan paragraaf 1 t/m 9 leren, en havo paragraaf 1 t/m 6. En dan stond er op de toets "doe je havo, sla dan vraag 10, 11, 12, 13 over, doe je vwo, maak deze dan wel", dat soort dingen.

maar goed, ik dwaal nogal af :')
bij ons had je een 3de brugklas havo/vwo, bij iedere toets kreeg je 2 cijfers, 1 op havo nivo, en 1 op vwo. dus bijvoorbeeld, toets wiskunde: havo 7 / vwo 6
beetje te simpel om zo het vwo van het havo te scheiden. de inhoud van de toets bleef het zelfde.
pi_130536022
opleiding/studie boeit me echt helemaal niks maar het verschil in communicatie moet me niet te groot worden
pi_130536089
Net alsof alleen opleidingsniveau zegt hoe slim je bent. Je hebt boeken slim en normaal slim. Iemand die elke dag 20 uur met zijn neus in de boeken zit is die slimmer dan iemand die 1 uur in de maand leert en hbo doet?
Ga alsjeblieft niet op opleidingsniveau af maar gewoon op hoe iemand praat.
pi_130539215
Verschil in opleidingsniveau vind ik niet erg, ik wil alleen wel iemand die algemeen ontwikkeld is, een dusdanige intelligentie heeft dat ze mee kan praten over verschillende onderwerpen en dus een brede interesse heeft.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_130539727
aan downdaten doe ik niet....ik weet dat het oppervlakkig klinkt maar naar mijn ervaring hebben mannen die lager opgeleid dan ik zelf vaker een gebrekkigere woordenschat of ze gebruiken bijvoorbeeld woorden in de verkeerde context om te laten zien dat ze wel degelijk bekend zijn met bepaalde woorden om indruk te maken en dat irriteert mij. Ook lijkt het naar mij idee het vaak zo dat algemene kennis ontbreekt. Ook kan het liggen aan motivatieproblemen... ze zeggen het wel te kunnen maar kunnen de energie er niet voor opbrengen? excuse me..wat een kutsmoes (of juist heel hard proberen maar het simpelweg niet aankunnen)...

Misschien klink ik pessimistisch maar het is mij nog nooit gelukt om überhaupt met een man die lager opgeleid is naar bed te gaan omdat ik mij halverwege de date zo erger dat ik zo gauw mogelijk naar huis fiets...alone that is
pi_130539871
Ik vind een algemene brede kennis belangrijker dan het daadwerkelijke intelligentieniveau. Relatie gehad met een mbo'er die is doorgestroomd naar het hbo, maar waarbij ik me regelmatig afvroeg waarom hij zus of zo niet wist. Gedate met een mbo'er niveau 3 die wel die algemene kennis had. Daarbij, ik hoef niet dagelijks diepgaande gesprekken te voeren. Fijn samen zijn, elkaar aanvullen op allerlei vlakken en gelijke visies over zaken zoals religie, politiek etc, dat is wat ik wel belangrijk vind.
Live for now, forget forever
  woensdag 28 augustus 2013 @ 00:59:49 #96
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130539875
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:50 schreef emmyemmy het volgende:
Ik doe art & design op MBO, mijn vriend doet wiskunde op de universiteit. :P
Voor mannen maakt het vaak niet uit als het betekent dat ze een vriendin kunnen krijgen die dan mooier is dan ze zelf zijn.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 01:01:23 #97
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_130539928
Die van mij is zo achterlijk, daar valt niet mee te praten :')
The Art Of Lying
pi_130539932
Ik heb 1x echt een hele domme vriendin gehad, dat heb ik eventjes aangekeken en toen heb ik haar in stukken gehakt en in de groene container geflikkerd.

Aan domme mensen heb ik een broertje dood.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 02:36:26 #99
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_130541629
Ligt eraan of je elkaar accepteerd...

Ik ken stellen waarbij de kerel wel eens klaagt over het feit dat zijn vriendin minder slim is.. hij daarentegen is sociaal veel minder, en heeft veel sociaal contact aan zijn 'domme' vriendin te danken..

Mijn ouders zijn gescheiden om deze reden. Mijn moeder kon/mocht niet studeren want ze was een vrouw, mijn pa is voor universitair gegaan. Altijd zeuren dat mijn ma niet slim was, maar niet inzien dat ze elkaar precies aanvulden. Ze gaven elkaar wat ze nodig hadden. Hij de IQ, zij de EQ.

Het kan werken als je dit inziet, en accepteerd. Je moet kunnen accepteren dat jou partner anders geboren is als jou, en je moet de waardevolle kanten die je partner WEL heeft zien.

Persoonlijk kan ik het niet. Ik heb een natuurlijke drang naar filosoferen en discusieren, kennis opdoen en de perikelen in de wereld bijhouden. Als mijn partner dit niet kan dan ervaar ik dit als een groot gemis.
Niet iedereen heeft deze karaktereigenschappen. Een niveau verschil kan dus werken. Soms juist heel goed.
pi_130543789
Kan uit eigen ervaring vertellen dat het niet werkt. Mijn ex / jeugdliefde was, op het bedriegelijke en vreemdgaan op het laatst na, een schat van een meid maar er zat nogal weinig in qua intelligentie en denkvermogen. Dat was niet zo'n probleem toen we beiden nog jong waren, maar waar ik volwassen werd, doorgroeide, ambities kreeg en flink kennis op begon te doen is mevrouw blijven hangen qua niveau. Het duurde niet lang of ik regelde vrijwel alles in de relatie. Emails en brieven werden niet meer zelf getypt want mijn Nederlands was toch beter. Plofte er een brief van bijvoorbeeld de belastingdienst op de deurmat dan werd die niet eens gelezen, maar in mijn handen geduwd opdat ik die kon lezen en vertalen in Jip- en Janneketaal want zij snapte dat toch allemaal niet. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het wordt zo héél snel eenrichtingsverkeer en dat gaat niet alleen vervelen, maar is ook vreselijk irritant en beschamend. Om nog maar te zwijgen over de gemakzucht die zo'n persoon op den duur krijgt. Ik zat op een gegeven moment in een rol dat ik gemakshalve maar als de slimmere helft van de relatie werd gezien, maar daardoor kon ik ook echt alles zelf doen en regelen. Op een gegeven moment ga je je zelfs schamen en lijkt het meer dat je een kind aan het opvoeden bent dan dat je een gelijkwaardige partner hebt die jij ook kunt vertrouwen en op kunt rekenen. Ook het gevoel dat je overal alleen voorstaat, gaat steeds ergere vormen aannemen.

Ter informatie, ben zelf absoluut niet hoogopgeleid (integendeel, en dat staat er mijns inziens sowieso los van) maar ben gewoon enorm leergierig, ambitieus en neem snel dingen op. Mijn huidige vriendin is stukken pienterder en werkt overal minstens net zo hard voor als dat ik dat doe. Het houdt niet alleen de relatie gelijkwaardig, maar het is gewoon gezond om op zijn tijd eens een portie tegengas te krijgen, en iemand te hebben die met je meedenkt en werkt. Ik durf nu zonder twijfel iets door mijn vriendin te laten regelen, en dan weet ik gewoon dat het goed komt. Ook toont ze zelf initiatief. Dat gevoel is heerlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Impossibruuu op 28-08-2013 09:39:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')