De stof wordt ook niet per sé moeilijker nee, maar de normen worden wel steeds strenger.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:55 schreef ejfaar het volgende:
[..]
We gaan idd offtopic, maar Bram van Loon heeft wel wat statistieken om te laten zien dat vwo er niet moeilijker op wordt
Nee, de normen worden juist minder streng, maar zoals je al zei is dat offtopicquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:57 schreef msacras het volgende:
[..]
De stof wordt ook niet per sé moeilijker nee, maar de normen worden wel steeds strenger.
Je mag nu maar een tekort hebben op wiskunde, Nederlands en Engels en moet gemiddeld hoger dan een 5,5 halen voor de CE's, dat is toch strenger worden?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:58 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Nee, de normen worden juist minder streng, maar zoals je al zei is dat offtopic
hoe groter de geest, hoe groter het beestquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:52 schreef sturmpie het volgende:
minder intelligent = vaker vreemd gaan
dat geldt idd voor beestenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
hoe groter de geest, hoe groter het beest
Tegenwoordig slagen relatief veel meer mensen voor het vwo dan voorheen. Dat komt niet doordat de mensheid slimmer wordt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je mag nu maar een tekort hebben op wiskunde, Nederlands en Engels en moet gemiddeld hoger dan een 5,5 halen voor de CE's, dat is toch strenger worden?
Nee, maar het betekent ook niet meteen dat het vwo makkelijker wordt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:03 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Tegenwoordig slagen relatief veel meer mensen voor het vwo dan voorheen. Dat komt niet doordat de mensheid slimmer wordt.
dat is idd interessantquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:05 schreef msacras het volgende:
[..]
Nee, maar het betekent ook niet meteen dat het vwo makkelijker wordt.
Hmm, dat zou ik niet meteen zeggen. Ik weet niet hoe het was toen jij op school zat, maar havo en vwo is wel echt verschillend hoor. Ik ken een aantal mensen die na hun havo diploma doorgestroomd zijn naar het vwo, en die hebben het in het begin zwaar gehad, en dat zijn echt geen domme mensen. Ik weet niet hoe het zit met de bèta vakken, maar in de alpha/gamma richting maak ik altijd de volgende vergelijking;quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:13 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat is idd interessant
ik weet nog wel, toen ik Nederlands en Engels op vwo ging doen, de manier van lesgeven een stuk aangenamer was vergeleken met de havo-manier.
op vwo krijg je genoeg informatie waar je iets mee kan, terwijl op havo de informatie beknopter is, en met horten en stoten wordt overgedragen.
zo lijkt het alsof men op vwo op een betere manier de leerling weet te inspireren, dan dat men dat op havo doet.
op vwo krijgt men sneller het overzicht te zien, dan op havo. een gemiddelde havist zou het ook op vwo best wel eens heel goed kunnen doen.
en dat spreekt een leerling veel meer aanquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:18 schreef msacras het volgende:
Vwo: Wanneer was de tweede wereldoorlog en waar werd deze door veroorzaakt?
daar zou je je nog eens flink in kunnen vergissen...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:52 schreef sturmpie het volgende:
minder intelligent = vaker vreemd gaan
Ik denk dat er geen/weinig causaal verband is inderdaadquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
daar zou je je nog eens flink in kunnen vergissen...
Overigens was havo ook gewoon minder leerstof, in de 2e/3e klas zat ik in een havo/vwo klas (iets met een school die moeite heeft met klassenindelingen...), we hadden dezelfde lessen maar kregen andere toetsen. vwo moest dan paragraaf 1 t/m 9 leren, en havo paragraaf 1 t/m 6. En dan stond er op de toets "doe je havo, sla dan vraag 10, 11, 12, 13 over, doe je vwo, maak deze dan wel", dat soort dingen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:19 schreef sturmpie het volgende:
[..]
en dat spreekt een leerling veel meer aan
bij ons had je een 3de brugklas havo/vwo, bij iedere toets kreeg je 2 cijfers, 1 op havo nivo, en 1 op vwo. dus bijvoorbeeld, toets wiskunde: havo 7 / vwo 6quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:22 schreef msacras het volgende:
[..]
Overigens was havo ook gewoon minder leerstof, in de 2e/3e klas zat ik in een havo/vwo klas (iets met een school die moeite heeft met klassenindelingen...), we hadden dezelfde lessen maar kregen andere toetsen. vwo moest dan paragraaf 1 t/m 9 leren, en havo paragraaf 1 t/m 6. En dan stond er op de toets "doe je havo, sla dan vraag 10, 11, 12, 13 over, doe je vwo, maak deze dan wel", dat soort dingen.
maar goed, ik dwaal nogal af
Voor mannen maakt het vaak niet uit als het betekent dat ze een vriendin kunnen krijgen die dan mooier is dan ze zelf zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:50 schreef emmyemmy het volgende:
Ik doe art & design op MBO, mijn vriend doet wiskunde op de universiteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |