Daarin heb je gelijk, Mbo had Havo of vwo moeten zijn (Ik edit het)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:49 schreef Plantagehouder het volgende:
Vmbo vs mbo is toch geen niveauverschil, hooguit een leeftijdsverschil
Ik heb ook 'maar' een mbo opleiding. Mijn ex deed ook universiteit. Leerde juist heel veel van hem, maar hij ook van mij. Het vult elkaar aan. Vind ikquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:50 schreef emmyemmy het volgende:
Ik doe art & design op MBO, mijn vriend doet wiskunde op de universiteit.
Hangt er helemaal van af of je dat belangrijk vind, toch?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:53 schreef Lokasenna het volgende:
Lijkt me lastig.
Zo iemand is waarschijnlijk trager van begrip en zal moeilijker kunnen meekomen in wat diepere gesprekken.
Nouja het helpt dat ik sowieso door andere redenen dan niveau op het mbo zitquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef birdy-xx het volgende:
[..]
Ik heb ook 'maar' een mbo opleiding. Mijn ex deed ook universiteit. Leerde juist heel veel van hem, maar hij ook van mij. Het vult elkaar aan. Vind ikSoms voelde het wel heel ongelijkwaardig aangezien hij vaak gelijk had en veel wist. Dat werkte negatief op mijn zelfvertrouwen.
Ik zat eens met een 19-jarig MBO-meisje te ouwehoeren in de trein. We hadden het over relaties, zegt ze "tsja, voor mij is het vooral belangrijk dat we gewoon gezellig en lief met elkaar omgaan". Toen dacht ik bij mezelf: daar had ik 30 jaar voor nodig om daar achter te komen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef birdy-xx het volgende:
Soms voelde het wel heel ongelijkwaardig aangezien hij vaak gelijk had en veel wist
Mooi.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:05 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik zat eens met een 19-jarig MBO-meisje te ouwehoeren in de trein. We hadden het over relaties, zegt ze "tsja, voor mij is het vooral belangrijk dat we gewoon gezellig en lief met elkaar omgaan". Toen dacht ik bij mezelf: daar had ik 30 jaar voor nodig om daar achter te komen.
Feitenkennis is leuk, maar weinig behulpzaam om gelukkig te worden.
Je weet zeker dat jij niet de imbeciel was in de relatie?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het niet werkt. Ik kon nooit een normaal gesprek met mijn ex voeren, ze vraagt altijd waarom ik van die moeilijke woorden gebruikt en wat al die woorden betekent. Dingen die anderen in 1x begrijpen moet je aan haar uitgebreid uitleggen. Op een gegeven moment begon ik er gewoon aan te irriteren.
Ach, dat het gewoon leuk is is het belangrijkst.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:02 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Hangt er helemaal van af of je dat belangrijk vind, toch?
Ik ben niet zo van de diepe gesprekken met mijn vriendin, hoor. Soms denk ik wel eens "allemachtig, waarom weet je nou niet wat inflatie is", maar dat is gauw over als we KEIHARD aan het ik besef dat ze me lekker vrij laat, nooit zeurt, niet jaloers is, altijd opgewekt is, enz.
Dat bedoelde ik een beetje met van elkaar leren. Wel lief. Zo zie je maar dat je ook iets kunt leren van mensen die op een 'andere manier' slim zijnquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:05 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik zat eens met een 19-jarig MBO-meisje te ouwehoeren in de trein. We hadden het over relaties, zegt ze "tsja, voor mij is het vooral belangrijk dat we gewoon gezellig en lief met elkaar omgaan". Toen dacht ik bij mezelf: daar had ik 30 jaar voor nodig om daar achter te komen.
Feitenkennis is leuk, maar weinig behulpzaam om gelukkig te worden.
En dat is een knappe prestatie. Want op het vmbo ben je al afgeschreven door de leraren en samenleving om enige echte toekomstkansen te hebben of te creëren.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:24 schreef Nemeosis het volgende:
Niet vergeten dat iemand van het vmbo ook kan eindigen op het hbo
Klopt. Ik was als kind nooit gemotiveerd genoeg om mijn best te doen op de basisschool. Ik tekende veel liever en daarom stuurde ze mij naar vmbo Basis (later doorgestroomd naar Kader) vervolgens Mbo 4 en nu Hboquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:29 schreef birdy-xx het volgende:
En dat is een knappe prestatie. Want op het vmbo ben je al afgeschreven door de leraren en samenleving om enige echte toekomstkansen te hebben of te creëren.
Puur uit nieuwsgierigheid, wat leerde hij van jou?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef birdy-xx het volgende:
[..]
Ik heb ook 'maar' een mbo opleiding. Mijn ex deed ook universiteit. Leerde juist heel veel van hem, maar hij ook van mij. Het vult elkaar aan. Vind ikSoms voelde het wel heel ongelijkwaardig aangezien hij vaak gelijk had en veel wist. Dat werkte negatief op mijn zelfvertrouwen.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:38 schreef Silenus het volgende:
[..]
Kun je natuurlijk wel als een tokkie reageren, het viel me gewoon op dat jij je ex belachelijk zat te maken terwijl je zelf spelt als een dyslectische groep 3-leerling.
Ik ook. Ben bij basis begonnen. Had altijd al het gevoel dat ik ver onder mijn niveau zat, maar kon het tegelijkertijd ook niet bewijzen. Behalve dat ik na het eerste jaar naar K ging door mijn hoge cijfers. Ik voelde mij ook nooit thuis tussen andere leerlingen. Was echt een rotschool en een leraar zei zelfs tegen mij dat ik beter een rijke vent kon zoeken omdat ik anders een zwaar leven tegemoet ga. Vmbo is een echte hel en je leert er niks. Dan ga je vanzelf geloven dat je niet meer kunt worden dan kapster.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:34 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Klopt. Ik was als kind nooit gemotiveerd genoeg om mijn best te doen op de basisschool. Ik tekende veel liever en daarom stuurde ze mij naar vmbo Basis (later doorgestroomd naar Kader) vervolgens Mbo 4 en nu Hbo
Dat lijkt me een open deur.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:43 schreef Kamper86 het volgende:
Ik ben kraanmachinist en mijn vriendin is een hoogbegaafd arts. Merk je geen fuck van tijdens het koken.
Jij trekt 's nachts zeker ook een pantie aan en probeert de wereld te redden van de ondergang.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:38 schreef Silenus het volgende:
[..]
Kun je natuurlijk wel als een tokkie reageren, het viel me gewoon op dat jij je ex belachelijk zat te maken terwijl je zelf spelt als een dyslectische groep 3-leerling.
Pantie?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:47 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Jij trekt 's nachts zeker ook een pantie aan en probeert de wereld te redden van de ondergang.
De meest domme of kleine dingen: liefde uiten, emoties tonen, delen, hoe je met weinig geld leuke dingen kunt doen, alles meer waarderen enz.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:40 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Puur uit nieuwsgierigheid, wat leerde hij van jou?
Relaties met domme vrouwen vind ik dodelijk vermoeiend over het algemeen.
[..]
Dat heeft niks met niveauverschil te maken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:03 schreef birdy-xx het volgende:
[..]
De meest domme of kleine dingen: liefde uiten, emoties tonen, delen, hoe je met weinig geld leuke dingen kunt doen, alles meer waarderen enz.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:04 schreef Nemeosis het volgende:
Ik was ooit met een meisje bezig, en dankzij deze situatie ging ik twijfelen of ze wellicht zwakzinnig was:
We reden samen op de scooter. Toen we stil stonden bij de verkeerslichten vroegen een man en een vrouw op een fiets aan ons hoever het volgende dorp was. Het meisje in kwestie vertelde hen dat het ongeveer vijf kilometer was. Even later zei ze tegen mij: voor hun is da vijf kilometer voor ons op de scooter is da maar drie
En wat is dom? Mijn vorige schoonvader haalde zijn lbo met hangen en wurgen, maar ik vermoed dat die vent minstens een miljoen of twee waard is.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:04 schreef suus78 het volgende:
Ligt helemaal aan de persoon. Echt niet elke vmbo-er is dom.
Dom is een zeer breed begrip, net als knap en lelijk. Voor de één is een vmbo-er dom, voor de ander een havist. Voor de één is Britney Spears een lekker ding, voor de ander Paris Hilton. (Voor mij geen van beidequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:06 schreef Hallmark het volgende:
[..]
En wat is dom? Mijn vorige schoonvader haalde zijn lbo met hangen en wurgen, maar ik vermoed dat die vent minstens een miljoen of twee waard is.
hadden jullie niet gewoon een pad waar auto's niet mogen rijden?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:04 schreef Nemeosis het volgende:
Ik was ooit met een meisje bezig, en dankzij deze situatie ging ik twijfelen of ze wellicht zwakzinnig was:
We reden samen op de scooter. Toen we stil stonden bij de verkeerslichten vroegen een man en een vrouw op een fiets aan ons hoever het volgende dorp was. Het meisje in kwestie vertelde hen dat het ongeveer vijf kilometer was. Even later zei ze tegen mij: voor hun is da vijf kilometer voor ons op de scooter is da maar drie
Balotelli verdient 10 miljoen per jaar en is toch echt een domme lul. Om veel geld te verdienen hoef je niet slim te zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:06 schreef Hallmark het volgende:
[..]
En wat is dom? Mijn vorige schoonvader haalde zijn lbo met hangen en wurgen, maar ik vermoed dat die vent minstens een miljoen of twee waard is.
En zij maar denken: Wat is Hallmark een domme lul met dat hinderlijke gelach de hele tijd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:09 schreef ejfaar het volgende:
[..]
hadden jullie niet gewoon een pad waar auto's niet mogen rijden?
Hahahaquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:04 schreef Nemeosis het volgende:
Zou ook nog kunnenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:09 schreef ejfaar het volgende:
[..]
hadden jullie niet gewoon een pad waar auto's niet mogen rijden?
Goed gedaan, je bent dan ook tyfusdom.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:20 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik heb giter een meisje ''afgewezen'' omdat ik har te slim voor mij vond.
Mwah, aardappels bijvoorbeeld. Wil ze lekker op gevoel doen. Maar het gevoel ebt altijd langzaam weg zodat de aardappels naar de klote zijn.quote:
ga lekker ergens anders lopen klootviolen of zoquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:52 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Mwah, aardappels bijvoorbeeld. Wil ze lekker op gevoel doen. Maar het gevoel ebt altijd langzaam weg zodat de aardappels naar de klote zijn.
Pastasalade is macaroni met mayo!!!
Macaroni met mayo <3quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:52 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Mwah, aardappels bijvoorbeeld. Wil ze lekker op gevoel doen. Maar het gevoel ebt altijd langzaam weg zodat de aardappels naar de klote zijn.
Pastasalade is macaroni met mayo!!!
Dit dus.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:07 schreef msacras het volgende:
Ach, het gaat niet zo zeer om het opleidingsniveau, maar meer om de intelligentie. Bij mij in de klas (6vwo) zat een meisje die serieus vragen stelde als "maar leven er dan echt beren in Nederland?" en "vulkanen bestaan toch pas sinds de middeleeuwen?", en ik heb een keer op een feestje een jongen ontmoet die net zijn vmbo kader diploma had gehaald maar met wie ik fantastische gesprekken heb gehad over bijvoorbeeld het begrotingstekort. Opleidingsniveau en intelligentie zijn dus niet onlosmakelijk verbonden aan elkaar, maar vaak inderdaad wel. Een relatie met iemand die een veel lager niveau heeft zou kunnen werken, als je maar van elkaar houdt, maar een lange relatie en/of huwelijk? Ik weet het niet hoor. Het kan altijd, maar ik denk dat bij de meesten de verschillen op den duur gaan opwegen tegen de overeenkomsten.
Gelukkig kun je -dt fouten niet horenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:14 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je weet zeker dat jij niet de imbeciel was in de relatie?
Hier ben ik het wel mee eens. Maar toch zou ik me dan afvragen waarom iemand die zo intelligent is, op het vmbo kader zit. Intelligentie is in mijn ogen erg belangrijk, maar motivatie en ambitie ook. Ik vind het erg fijn dat m'n vriend en ik daarin op elkaar aansluiten, en zou het moeilijker hebben gevonden als hij een lagere opleiding gedaan had.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:07 schreef msacras het volgende:
Ach, het gaat niet zo zeer om het opleidingsniveau, maar meer om de intelligentie. Bij mij in de klas (6vwo) zat een meisje die serieus vragen stelde als "maar leven er dan echt beren in Nederland?" en "vulkanen bestaan toch pas sinds de middeleeuwen?", en ik heb een keer op een feestje een jongen ontmoet die net zijn vmbo kader diploma had gehaald maar met wie ik fantastische gesprekken heb gehad over bijvoorbeeld het begrotingstekort. Opleidingsniveau en intelligentie zijn dus niet onlosmakelijk verbonden aan elkaar, maar vaak inderdaad wel. Een relatie met iemand die een veel lager niveau heeft zou kunnen werken, als je maar van elkaar houdt, maar een lange relatie en/of huwelijk? Ik weet het niet hoor. Het kan altijd, maar ik denk dat bij de meesten de verschillen op den duur gaan opwegen tegen de overeenkomsten.
Ambitie is voor mij niet heel belangrijk. Mijn vriendin is ook niet ambitieus en heeft gewoon een 9-5 job. Ze heeft alleen hbo en wil ook niet verder. Vind ik prima hoorquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:27 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Maar toch zou ik me dan afvragen waarom iemand die zo intelligent is, op het vmbo kader zit. Intelligentie is in mijn ogen erg belangrijk, maar motivatie en ambitie ook. Ik vind het erg fijn dat m'n vriend en ik daarin op elkaar aansluiten, en zou het moeilijker hebben gevonden als hij een lagere opleiding gedaan had.
Verschilt ook per persoon natuurlijk. Maar ik ben zelf ontzettend ambitieus en perfectionistisch, en vraag heel veel van mezelf. Zou er gek van worden als mijn partner er de kantjes van af loopt of bij wijze van spreken met een zesje genoegen neemt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:36 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ambitie is voor mij niet heel belangrijk. Mijn vriendin is ook niet ambitieus en heeft gewoon een 9-5 job. Ze heeft alleen hbo en wil ook niet verder. Vind ik prima hoor
Ik ben zelf ook ambitieus, maar heb er niet zo'n moeite mee als een ander dat niet is. Als ze een lapzwans zou zijn die niet wil werken zou dat wel een no-go zijnquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:37 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Verschilt ook per persoon natuurlijk. Maar ik ben zelf ontzettend ambitieus en perfectionistisch, en vraag heel veel van mezelf. Zou er gek van worden als mijn partner er de kantjes van af loopt of bij wijze van spreken met een zesje genoegen neemt.
Ik zou geen relatie beginnen met iemand waar ik niet in geinteresseerd ben, dat lijkt mij veel verstandiger.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:46 schreef Nemeosis het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen een niveauverschil in een relatie? Je kunt hier denken aan bijvoorbeeld een verschil in opleiding (mbo niv 2/3 vs Hbo, of voor jonge mensen vmbo vs havo) of natuurlijk het aantal interesses (veel en brede interesses duidt meestal op intelligentie)
CRAP
Zou je met iemand kunnen gaan waaraan je duidelijk merkt dat deze persoon minder intelligent is dan jij? Kijk je er met gemak doorheen of zou het uiteindelijk je relatie breken?
Ik zou juist gek worden van een perfectionistische vriend denk ikquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:37 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Verschilt ook per persoon natuurlijk. Maar ik ben zelf ontzettend ambitieus en perfectionistisch, en vraag heel veel van mezelf. Zou er gek van worden als mijn partner er de kantjes van af loopt of bij wijze van spreken met een zesje genoegen neemt.
Daarom denk ik dat het makkelijker is als je op elkaar aan sluitquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:41 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik zou juist gek worden van een perfectionistische vriend denk ik
Maar ik ben dan ook zo'n beetje de verpersoonlijking van de luiheid
Ja, en hoe kan iemand die zulke domme dingen zegt op het vwo terecht komen? Iemand kan nog zo intelligent zijn, maar niet goed kunnen leren, dan is het vwo toch erg moeilijk. En als iemand weinig algemene kennis heeft maar wel goed kan leren en dit ook wil, dan kan die ook op het vwo terecht komen. Het gebeurt alleen weinig.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:27 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Maar toch zou ik me dan afvragen waarom iemand die zo intelligent is, op het vmbo kader zit. Intelligentie is in mijn ogen erg belangrijk, maar motivatie en ambitie ook. Ik vind het erg fijn dat m'n vriend en ik daarin op elkaar aansluiten, en zou het moeilijker hebben gevonden als hij een lagere opleiding gedaan had.
Eek. Ik zou juist gek worden van een partner die denkt dat ie wat te zeggen heeft over het feit dat ik genoegen neem met zesjes :-xquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:37 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Imo gebeurt het best veel. Vwo stelt natuurlijk ook niet heel veel voor.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:44 schreef msacras het volgende:
[..]
Ja, en hoe kan iemand die zulke domme dingen zegt op het vwo terecht komen? Iemand kan nog zo intelligent zijn, maar niet goed kunnen leren, dan is het vwo toch erg moeilijk. En als iemand weinig algemene kennis heeft maar wel goed kan leren en dit ook wil, dan kan die ook op het vwo terecht komen. Het gebeurt alleen weinig.
Dat valt vies tegen. Een vrij groot deel wat van het vwo afkomt heeft een algemene kennis/interesse om van te huilen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:44 schreef msacras het volgende:
En als iemand weinig algemene kennis heeft maar wel goed kan leren en dit ook wil, dan kan die ook op het vwo terecht komen. Het gebeurt alleen weinig.
Nouja, ik ken meer mensen op het vwo die gewoon een normale mate van intelligentie hebben dan mensen die uitzonderlijk dom zijn. Wanneer zat jij op het vwo?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:45 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Imo gebeurt het best veel. Vwo stelt natuurlijk ook niet heel veel voor.
Toch zijn er veel mensen op het vwo, ook op de uni, die niet de allerslimste zijn, nogal zacht gezegd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:46 schreef msacras het volgende:
[..]
Nouja, ik ken meer mensen op het vwo die gewoon een normale mate van intelligentie hebben dan mensen die uitzonderlijk dom zijn. Wanneer zat jij op het vwo?
Het is nog steeds zo dat je met een beetje moeite vrij makkelijk het vwo kan halen, maar de eisen zijn de laatste tijd veel strenger geworden hoor... Waar je vroeger nog prima kon slagen met wat onvoldoendes zijn er nu allemaal eisen als 5,5 gemiddeld, maximaal een 5 in nl/eng/wisk, moet je wel compensatie hebben, het SE en CE gemiddelde mag niet te veel afwijken, etc.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:49 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Toch zijn er veel mensen op het vwo, ook op de uni, die niet de allerslimste zijn, nogal zacht gezegd.
Ik op het vwo? Dat is denk ik zo'n 10 jaar terug
We gaan idd offtopic, maar Bram van Loon heeft wel wat statistieken om te laten zien dat vwo er niet moeilijker op wordtquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:54 schreef msacras het volgende:
[..]
Het is nog steeds zo dat je met een beetje moeite vrij makkelijk het vwo kan halen, maar de eisen zijn de laatste tijd veel strenger geworden hoor... Waar je vroeger nog prima kon slagen met wat onvoldoendes zijn er nu allemaal eisen als 5,5 gemiddeld, maximaal een 5 in nl/eng/wisk, moet je wel compensatie hebben, het SE en CE gemiddelde mag niet te veel afwijken, etc.
maar dat is niet waar het topic over ging, we gaan wel erg offtopic zo
De stof wordt ook niet per sé moeilijker nee, maar de normen worden wel steeds strenger.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:55 schreef ejfaar het volgende:
[..]
We gaan idd offtopic, maar Bram van Loon heeft wel wat statistieken om te laten zien dat vwo er niet moeilijker op wordt
Nee, de normen worden juist minder streng, maar zoals je al zei is dat offtopicquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:57 schreef msacras het volgende:
[..]
De stof wordt ook niet per sé moeilijker nee, maar de normen worden wel steeds strenger.
Je mag nu maar een tekort hebben op wiskunde, Nederlands en Engels en moet gemiddeld hoger dan een 5,5 halen voor de CE's, dat is toch strenger worden?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:58 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Nee, de normen worden juist minder streng, maar zoals je al zei is dat offtopic
hoe groter de geest, hoe groter het beestquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:52 schreef sturmpie het volgende:
minder intelligent = vaker vreemd gaan
dat geldt idd voor beestenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
hoe groter de geest, hoe groter het beest
Tegenwoordig slagen relatief veel meer mensen voor het vwo dan voorheen. Dat komt niet doordat de mensheid slimmer wordt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je mag nu maar een tekort hebben op wiskunde, Nederlands en Engels en moet gemiddeld hoger dan een 5,5 halen voor de CE's, dat is toch strenger worden?
Nee, maar het betekent ook niet meteen dat het vwo makkelijker wordt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:03 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Tegenwoordig slagen relatief veel meer mensen voor het vwo dan voorheen. Dat komt niet doordat de mensheid slimmer wordt.
dat is idd interessantquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:05 schreef msacras het volgende:
[..]
Nee, maar het betekent ook niet meteen dat het vwo makkelijker wordt.
Hmm, dat zou ik niet meteen zeggen. Ik weet niet hoe het was toen jij op school zat, maar havo en vwo is wel echt verschillend hoor. Ik ken een aantal mensen die na hun havo diploma doorgestroomd zijn naar het vwo, en die hebben het in het begin zwaar gehad, en dat zijn echt geen domme mensen. Ik weet niet hoe het zit met de bèta vakken, maar in de alpha/gamma richting maak ik altijd de volgende vergelijking;quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:13 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat is idd interessant
ik weet nog wel, toen ik Nederlands en Engels op vwo ging doen, de manier van lesgeven een stuk aangenamer was vergeleken met de havo-manier.
op vwo krijg je genoeg informatie waar je iets mee kan, terwijl op havo de informatie beknopter is, en met horten en stoten wordt overgedragen.
zo lijkt het alsof men op vwo op een betere manier de leerling weet te inspireren, dan dat men dat op havo doet.
op vwo krijgt men sneller het overzicht te zien, dan op havo. een gemiddelde havist zou het ook op vwo best wel eens heel goed kunnen doen.
en dat spreekt een leerling veel meer aanquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:18 schreef msacras het volgende:
Vwo: Wanneer was de tweede wereldoorlog en waar werd deze door veroorzaakt?
daar zou je je nog eens flink in kunnen vergissen...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:52 schreef sturmpie het volgende:
minder intelligent = vaker vreemd gaan
Ik denk dat er geen/weinig causaal verband is inderdaadquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
daar zou je je nog eens flink in kunnen vergissen...
Overigens was havo ook gewoon minder leerstof, in de 2e/3e klas zat ik in een havo/vwo klas (iets met een school die moeite heeft met klassenindelingen...), we hadden dezelfde lessen maar kregen andere toetsen. vwo moest dan paragraaf 1 t/m 9 leren, en havo paragraaf 1 t/m 6. En dan stond er op de toets "doe je havo, sla dan vraag 10, 11, 12, 13 over, doe je vwo, maak deze dan wel", dat soort dingen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:19 schreef sturmpie het volgende:
[..]
en dat spreekt een leerling veel meer aan
bij ons had je een 3de brugklas havo/vwo, bij iedere toets kreeg je 2 cijfers, 1 op havo nivo, en 1 op vwo. dus bijvoorbeeld, toets wiskunde: havo 7 / vwo 6quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:22 schreef msacras het volgende:
[..]
Overigens was havo ook gewoon minder leerstof, in de 2e/3e klas zat ik in een havo/vwo klas (iets met een school die moeite heeft met klassenindelingen...), we hadden dezelfde lessen maar kregen andere toetsen. vwo moest dan paragraaf 1 t/m 9 leren, en havo paragraaf 1 t/m 6. En dan stond er op de toets "doe je havo, sla dan vraag 10, 11, 12, 13 over, doe je vwo, maak deze dan wel", dat soort dingen.
maar goed, ik dwaal nogal af
Voor mannen maakt het vaak niet uit als het betekent dat ze een vriendin kunnen krijgen die dan mooier is dan ze zelf zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:50 schreef emmyemmy het volgende:
Ik doe art & design op MBO, mijn vriend doet wiskunde op de universiteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |