Hoe denk je dat tot nu toe onbekende dier- en plantensoorten worden ontdekt? Maar idd, je kan het maar beter aan de professionals over laten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon die hele fucking jungle niet ingaan!
Oh, ging het alleen over vadsige biologen, dan? My bad.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:05 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Hoe denk je dat tot nu toe onbekende dier- en plantensoorten worden ontdekt? Maar idd, je kan het maar beter aan de professionals over laten.
Ik denk ook van: waar gaat dit over..?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:05 schreef Fes1-2 het volgende:
Topic over niveauverschil aardt uit in discussie over survivalskills
Ja, want hoe hoger je niveau hoe beter je kan overleven natuurlijk...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:05 schreef Fes1-2 het volgende:
Topic over niveauverschil aardt uit in discussie over survivalskills
Er zit toch wel een kern van waarheid in. Hoogopgeleiden leven langer.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:15 schreef BlikjeFris het volgende:
[..]
Ja, want hoe hoger je niveau hoe beter je kan overleven natuurlijk...![]()
Ik wijt mijn verslaving aan roken dan ook volledig aan mijn VMBO opleidingquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:24 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Er zit toch wel een kern van waarheid in. Hoogopgeleiden leven langer.
Je hebt in iedere geval de juiste instelling: altijd de schuld buiten jezelf zoeken!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:25 schreef BlikjeFris het volgende:
[..]
Ik wijt mijn verslaving aan roken dan ook volledig aan mijn VMBO opleiding![]()
Men doet opleidingsniveau af alsof het bijvoorbaat niks zegt. Dat is overdreven. Er zijn nu eenmaal studies waar echt alleen maar slimme gasten zitten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Misschien ben ik te laag opgeleid, maar wat zeg je hier nu? Aan de ene kant beweer je dat opleidingsniveau wel van belang is, maar aan de andere kant vind je iemands beroepskeuze belangrijker in die afweging?
Persoonlijk vind ik dat intellectueel vermogen meer spreekt uit interesse en bezigheden dan uit wat iemand voor de kost doet. Hier om mij heen tref ik veel ex-corpsballen die de uni met vlag en wimpel hebben afgerond, meestal in bedrijfskundige hoek of rechten. Maar hun interessegeboed reikt niet verder dan vakanties, voetbal en auto's. Snijd een politieke of filosofische discussie aan en ze gaan direct nat. Dat terwijl het echt wel pientere gasten zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Men doet opleidingsniveau af alsof het bijvoorbaat niks zegt. Dat is overdreven. Er zijn nu eenmaal studies waar echt alleen maar slimme gasten zitten.
Maar persoonlijk is beroepskeuze voor mij wel een goede afweging of iemand intelligent is en een beetje mee kan komen in een discussie. Zo heb ik bijv. nog nooit een domme quant bij een bulge bracket gezien.
Nee. Maar als ik bevlogen ben over een bepaald onderwerp dan wil ik dat graag kunnen delen en er wat over uit kan leggen. Als iemand niet de interesse op kan brengen om daar naar te luisteren dan gaat dat leiden tot ergernissen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:51 schreef Lienekien het volgende:
Draait een relatie om mee kunnen komen in een discussie? Dat lijkt mij niet zo belangrijk.
Tja, interesse opbrengen heeft in mijn ogen dan weer minder met een opleidings- of intelligentieniveau te maken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee. Maar als ik bevlogen ben over een bepaald onderwerp dan wil ik dat graag kunnen delen en er wat over uit kan leggen. Als iemand niet de interesse op kan brengen om daar naar te luisteren dan gaat dat leiden tot ergernissen.
Mja, maar ex-corpsballen gladachtige figuren in een pak zijn dan ook niet zo heel intelligentquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat intellectueel vermogen meer spreekt uit interesse en bezigheden dan uit wat iemand voor de kost doet. Hier om mij heen tref ik veel ex-corpsballen die de uni met vlag en wimpel hebben afgerond, meestal in bedrijfskundige hoek of rechten. Maar hun interessegeboed reikt niet verder dan vakanties, voetbal en auto's. Snijd een politieke of filosofische discussie aan en ze gaan direct nat. Dat terwijl het echt wel pientere gasten zijn.
Als het gaat over breien niet. Maar nu wordt het doodgeredeneerd op details. Het gaat ook niet om welk onderwerp nou precies voor een scheiding der geesten zorgt, maar over dat in algemeenheid iemand met beperkte interesse gewoon geen goede match is voor iemand met een hele brede blik.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tja, interesse opbrengen heeft in mijn ogen dan weer minder met een opleidings- of intelligentieniveau te maken.
Nee, daar zou ik ook weinig trek in hebben.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als het gaat over breien niet. Maar nu wordt het doodgeredeneerd op details. Het gaat ook niet om welk onderwerp nou precies voor een scheiding der geesten zorgt, maar over dat in algemeenheid iemand met beperkte interesse gewoon geen goede match is voor iemand met een hele brede blik.
En ook als iemand heel geïnteresseerd bent, als ik iets vertel over astronomie en sterrenkunde (wat mij dan weer mateloos interesseert) en het is duidelijk dat het niet begrepen wordt, dan heeft het ook geen zin.
De vraag was waar je 'niveau' aan af kunt meten. Opleidingsniveau, werk of wat iemand bezighoudt in zijn/haar vrije tijd.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, daar zou ik ook weinig trek in hebben.
Gaat dit nog over 'niveau', eigenlijk?
Ik vind niveau toch echt iets anders dan interesse.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De vraag was waar je 'niveau' aan af kunt meten. Opleidingsniveau, werk of wat iemand bezighoudt in zijn/haar vrije tijd.
Indd. En als je dan ook je eigen weg neemt kan niemand je inhalen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:05 schreef 3-voud het volgende:
Het leven deelt meer diploma's uit dan je op school kunt vergaren.
Mijn vader is een bouwvakker maar intelligenter dan ik.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Men doet opleidingsniveau af alsof het bijvoorbaat niks zegt. Dat is overdreven. Er zijn nu eenmaal studies waar echt alleen maar slimme gasten zitten.
Maar persoonlijk is beroepskeuze voor mij wel een goede afweging of iemand intelligent is en een beetje mee kan komen in een discussie. Zo heb ik bijv. nog nooit een domme quant bij een bulge bracket gezien.
Dat kan best. Maar er zijn nu eenmaal een handjevol beroepen waar je gewoon echt geen domme figuren tussen hebt zitten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:32 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijn vader is een bouwvakker maar intelligenter dan ik.
Maar om nu je 'visvijver' te beperken tot dat handjevol beroepen is ook zo wat.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat kan best. Maar er zijn nu eenmaal een handjevol beroepen waar je gewoon echt geen domme figuren tussen hebt zitten.
Dat hangt er dus vanaf wat je zoekt in een relatie. Als een niveauverschil een issue is, en intelligentie, zoek je dus wel in die 'kleinere' visvijver.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:36 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar om nu je 'visvijver' te beperken tot dat handjevol beroepen is ook zo wat.
Ga jij niet voor second love?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou trouwens niet graag een profiel moeten maken voor een datingsite. Weet ook niet of ik voor zoiets als e-darling zou gaan.
Moet ik eerst trouwen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:39 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ga jij niet voor second love?
Naja, als we het gaan hebben over botsing van neutronen en hoe dat allemaal in elkaar zit zal er ook wel een gradatie van intelligentie in zitten en niet alleen een verschil van interesse.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:41 schreef suus78 het volgende:
Mmm als iemand niet kan meepraten over een onderwerp dat jij interessant vindt, dan is dat toch eerder een verschil in interesse. Tenzij ze nergens over kan meepraten dan.
Wat is voor jou heel intelligent dan?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:04 schreef madeliefff het volgende:
Verschil in opleiding zegt niets. Iemand kan een lage opleiding gedaan hebben en heel intelligent zijn. Voor mij is intelligentie niet zo belangrijk eigenlijk, zo lang iemand maar niet achterlijk is. Ik let meer op andere dingen.
Sterrenkunde wel!! Ik heb er 0 verstand van, maar het heeft wel iets... dat de aarde maar zo'n heel klein stipje is in het heelal. Ik vind het wel indrukwekkend dat bijv. sterren zo ver weg staan dat je je nauwelijks een voorstelling kan maken van hoe ver dat wel niet weg is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik vind diepgang en interesses van anderen wel leuk, maar ik denk niet dat vrouwen onder indruk zijn als iemand veel kan lullen over sterrenkunde en dinosaurussen. Of zelfs over politiek.
vraag je dat omdat ik zei dat iemand met een lage opleiding slim kan zijn? Sommige mensen houden niet van leren maar zouden een hoog niveau makkelijk aan kunnen. Ik ben dat soort mensen vaak genoeg tegen gekomen . Intelligentie staat voor mij trouwens niet zozeer gelijk aan kennis, maar aan wat iemand met kennis KAN ... Hoe iemand het toepast etc. Want kennis van iets hebben is simpelweg iets uit je hoofd leren.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is voor jou heel intelligent dan?
Er zijn ook niet veel mannen onder de indruk als ik over dinosauriërs lul anders.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik vind diepgang en interesses van anderen wel leuk, maar ik denk niet dat vrouwen onder indruk zijn als iemand veel kan lullen over sterrenkunde en dinosaurussen. Of zelfs over politiek.
Dat is waar. Maar ik denk dat de kans bij mannen minstens 1000keer groter is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Er zijn ook niet veel mannen onder de indruk als ik over dinosauriërs lul anders.
Je bent een uitzondering (in een positieve zin).quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:51 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Sterrenkunde wel!! Ik heb er 0 verstand van, maar het heeft wel iets... dat de aarde maar zo'n heel klein stipje is in het heelal. Ik vind het wel indrukwekkend dat bijv. sterren zo ver weg staan dat je je nauwelijks een voorstelling kan maken van hoe ver dat wel niet weg is.
Maar dat is offtopic verder.
Hmm, bij mijn opleiding waarin paleontologie voorkomt is de verhouding man/vrouw ongeveer half om half.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:18 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar ik denk dat de kans bij mannen minstens 1000keer groter is.
Sterrenkunde is dikke shitquote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:51 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Sterrenkunde wel!! Ik heb er 0 verstand van, maar het heeft wel iets... dat de aarde maar zo'n heel klein stipje is in het heelal. Ik vind het wel indrukwekkend dat bijv. sterren zo ver weg staan dat je je nauwelijks een voorstelling kan maken van hoe ver dat wel niet weg is.
Maar dat is offtopic verder.
Dat is een leuk iets als je in potentie beide hetzelfde kan leren, maar dat is in de praktijk ook anders..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:54 schreef Nemeosis het volgende:
Het kan juist ook leuk of opwindend zijn als je je partner iets kan lerenBehalve het feit dat hij/zij je dan slim vindt (en dit goed kan zijn voor je ego) is het leuk als die persoon slimmer wordt dankzij jou. Dit werkt niet als die persoon zo 'niet intelligent is' dat hij/zij het toch niet zal begrijpen wat je zegt
Misschien wel ja, uitzonderingen bevestigen de regelquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:20 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Je bent een uitzondering (in een positieve zin).
Als je bedoelt dat het erg interessant is, mee eens!quote:
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:49 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
uitzonderingen bevestigen de regel![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |