abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:25:33 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130543820
Ach, elke ervaring is weer anders.
The love you take is equal to the love you make.
pi_130543826
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 00:55 schreef NanaVonB het volgende:
aan downdaten doe ik niet....ik weet dat het oppervlakkig klinkt maar naar mijn ervaring hebben mannen die lager opgeleid dan ik zelf vaker een gebrekkigere woordenschat of ze gebruiken bijvoorbeeld woorden in de verkeerde context om te laten zien dat ze wel degelijk bekend zijn met bepaalde woorden om indruk te maken en dat irriteert mij. Ook lijkt het naar mij idee het vaak zo dat algemene kennis ontbreekt. Ook kan het liggen aan motivatieproblemen... ze zeggen het wel te kunnen maar kunnen de energie er niet voor opbrengen? excuse me..wat een kutsmoes (of juist heel hard proberen maar het simpelweg niet aankunnen)...

Misschien klink ik pessimistisch maar het is mij nog nooit gelukt om überhaupt met een man die lager opgeleid is naar bed te gaan omdat ik mij halverwege de date zo erger dat ik zo gauw mogelijk naar huis fiets...alone that is
Welk opleidingsniveau heb jij afgerond en wat hadden die dates aan niveau? (Gewoon nieuwsgierig :) )
pi_130543850
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 00:59 schreef Mishu het volgende:

[..]

Voor mannen maakt het vaak niet uit als het betekent dat ze een vriendin kunnen krijgen die dan mooier is dan ze zelf zijn.
Ik kan je zeggen dat mijn vriend niet lelijk is. Hij vindt me gewoon lief. :P
pi_130544043
Persoonlijk vind ik een brede interesse hebben in van alles en nog wat eigenlijk belangrijker dan hoe hoog diegene is opgeleid. Ik zelf ben in diverse dingen geïnteresseerd, ik probeer daar dan ook zoveel mogelijk over te leren via boeken, internet en documentaires, maar ik vind het ook fijn om daar dan over te vertellen, of dingen uit te leggen. Dan kan degene waar ik dan mee ben nog zo hoog opgeleid zijn, als de interesse in dat onderwerp ontbreekt, dan houdt het gewoon op. Dan krijg je ook heel snel irritaties, bij mezelf omdat ik dan om het zo maar te zeggen mijn ei niet kwijt kan, de ander gaat zich aan mij ergeren omdat ik het zo nodig weer over een voor haar oninteressant onderwerp wil hebben.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:41:46 #105
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_130544145
Op het hbo zitten ook genoeg flapdrollen trouwens. Die halen het ook alleen maar omdat het vak ze wel aanspreekt.

In een relatie is EQ belangrijker dan IQ denk ik
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_130544620
Mijn vriendin is veel slimmer dan ik. Bij een meisje dat dommer of net zo slim is als ik, verveel ik me kapot en ik vind intelligentie sexy. Dus ik ben heel erg pro niveauverschil.
pi_130545329
Het hangt van de persoon af denk ik. Ik ken VMBOers waar je een goed gesprek mee kunt hebben, maar ik ken er ook die een kip en een ei nog niet kunnen onderscheiden.

Nu ken ik ook mensen die een universitaire opleiding doen maar sociaal gewoon achterlijk zijn..

Dus tja ik denk niet dat je ze over een kam kunt scheren :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_130545976
Het zal voor sommige mensen wel werken, maar voor mij niet. Ik heb het een tijd geprobeerd en ik merk dat mensen die geen brede interesse hebben gewoon niet bij mij passen. En dan maakt het niet uit of het MBO'ers of universitair geschoolden zijn, overal kom je mensen tegen die op een vrij laag interesseniveau zijn blijven steken.
pi_130546168
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:36 schreef Kper_Norci het volgende:
Persoonlijk vind ik een brede interesse hebben in van alles en nog wat eigenlijk belangrijker dan hoe hoog diegene is opgeleid. Ik zelf ben in diverse dingen geïnteresseerd, ik probeer daar dan ook zoveel mogelijk over te leren via boeken, internet en documentaires, maar ik vind het ook fijn om daar dan over te vertellen, of dingen uit te leggen. Dan kan degene waar ik dan mee ben nog zo hoog opgeleid zijn, als de interesse in dat onderwerp ontbreekt, dan houdt het gewoon op. Dan krijg je ook heel snel irritaties, bij mezelf omdat ik dan om het zo maar te zeggen mijn ei niet kwijt kan, de ander gaat zich aan mij ergeren omdat ik het zo nodig weer over een voor haar oninteressant onderwerp wil hebben.
Herkenbaar. Heb zelf vmbo gedaan, maar kan me op de lange termijn ook nogal ergeren aan mensen die nergens iets van weten en nergens in geïnteresseerd zijn.
pi_130546461
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 00:55 schreef NanaVonB het volgende:
aan downdaten doe ik niet....ik weet dat het oppervlakkig klinkt maar naar mijn ervaring hebben mannen die lager opgeleid dan ik zelf vaker een gebrekkigere woordenschat of ze gebruiken bijvoorbeeld woorden in de verkeerde context om te laten zien dat ze wel degelijk bekend zijn met bepaalde woorden om indruk te maken en dat irriteert mij. Ook lijkt het naar mij idee het vaak zo dat algemene kennis ontbreekt. Ook kan het liggen aan motivatieproblemen... ze zeggen het wel te kunnen maar kunnen de energie er niet voor opbrengen? excuse me..wat een kutsmoes (of juist heel hard proberen maar het simpelweg niet aankunnen)...

Misschien klink ik pessimistisch maar het is mij nog nooit gelukt om überhaupt met een man die lager opgeleid is naar bed te gaan omdat ik mij halverwege de date zo erger dat ik zo gauw mogelijk naar huis fiets...alone that is
Best erg om hoogopgeleid te zijn lees ik zo. Wat is "pessimistisch" trouwens?
--
pi_130546802
Opleidingsniveau heeft er niet veel mee te maken. Er zitten op mijn universiteit genoeg vrouwen zo dom als het achtereinde van een koe. Nul inzicht, weinig algemene kennis, alleen maar kunnen leren door er gigantisch veel tijd en moeite tegenaan te gooien.

Mijn vader heeft nooit een opleiding hoger dan MBO genoten, mijn moeder heeft een universitair diploma. Mijn moeder is een slimme vrouw, erg sensitief, empathisch en sociaal. Maar mijn vader is weer een stuk sterker in rationeel denken, logica, ruimtelijk inzicht, en alles wat ook maar een beetje techniek (of kennis daarover) vereist. Ook heeft hij (in mijn ogen) een realistischer wereldbeeld en meer levenservaring.
"Pools are perfect for holding water"
pi_130546867
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:46 schreef Nemeosis het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen een niveauverschil in een relatie? Je kunt hier denken aan bijvoorbeeld een verschil in opleiding (mbo niv 2/3 vs Hbo, of voor jonge mensen vmbo vs havo) of natuurlijk het aantal interesses (veel en brede interesses duidt meestal op intelligentie)

Zou je met iemand kunnen gaan waaraan je duidelijk merkt dat deze persoon minder intelligent is dan jij? Kijk je er met gemak doorheen of zou het uiteindelijk je relatie breken? :P
Waarom zou je een slimme vrouw willen om je was te doen, te koken en lekker mee te wippen? Diepgaande gesprekken voer je maar met je maten.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:34:07 #113
270466 BlikjeFris
Omdat het kan...
pi_130547101
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het hangt van de persoon af denk ik. Ik ken VMBOers waar je een goed gesprek mee kunt hebben, maar ik ken er ook die een kip en een ei nog niet kunnen onderscheiden.

Nu ken ik ook mensen die een universitaire opleiding doen maar sociaal gewoon achterlijk zijn..

Dus tja ik denk niet dat je ze over een kam kunt scheren :)
Het hangt er inderdaad enorm vanaf hoe je bent in je sociale omgang. Ik zelf kan het altijd goed vinden met mensen met een minder hoge opleiding (VMBO/MBO) dit omdat ik zelf zo'n opleiding heb gedaan :P Maar ik kan het ook prima vinden met mensen die een hogere opleiding doen of gedaan hebben, bijvoorbeeld HBO of Universitair. :)
By the light of the moon! *poof*
pi_130547511
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:11 schreef Kleurpotlood het volgende:
Best erg om hoogopgeleid te zijn lees ik zo. Wat is "pessimistisch" trouwens?
Ik vind mensen die een bepaalde arrogantie over zich hebben hangen omdat ze 'hoogopgeleid' zijn eng. Al helemaal omdat, zoals wel meer mensen in dit topic al aankaarten, opleidingsniveau vrijwel niets zegt over hoe 'slim', pienter en vlot iemand is. Ik praat veel liever met iemand met inhoud, een frisse en nuchtere kijk op de wereld en veel algemene kennis dan een dertien in een dozijn carrièretijger die het over niets anders dan zijn/haar overgewaardeerde beroep kan hebben.

Ik heb alleen maar een VMBO diploma elektrotechniek en mijn MBO ICT Beheer maar half afgemaakt. Toch oefen ik een beroep uit waar veel denkwerk aan te pas komt en waar ik de afgelopen jaren een succesvol bedrijf mee opgebouwd heb. Toen ik nog in loondienst werkte had ik als 22 jarig 'broekie' al een leidinggevende functie en leidde ik stagiaires van het HBO en de universiteit op die soms wel 6 jaren ouder dan mij waren. ;)
pi_130547701
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:47 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Ik vind mensen die een bepaalde arrogantie over zich hebben hangen omdat ze 'hoogopgeleid' zijn eng. Al helemaal omdat, zoals wel meer mensen in dit topic al aankaarten, opleidingsniveau vrijwel niets zegt over hoe 'slim', pienter en vlot iemand is. Ik praat veel liever met iemand met inhoud, een frisse en nuchtere kijk op de wereld en veel algemene kennis dan een dertien in een dozijn carrièretijger die het over niets anders dan zijn/haar overgewaardeerde beroep kan hebben.
Helemaal mee eens. Het kan aan mij liggen maar in die post van NanaVonB bespeurde ik eigenlijk al een beetje die arrogantie, of eigenlijk nog meer een beetje laatdunkendheid over lager opgeleide mensen dan haar.
pi_130547708
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:47 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Ik heb alleen maar een VMBO diploma elektrotechniek en mijn MBO ICT Beheer maar half afgemaakt. Toch oefen ik een beroep uit waar veel denkwerk aan te pas komt en waar ik de afgelopen jaren een succesvol bedrijf mee opgebouwd heb. Toen ik nog in loondienst werkte had ik als 22 jarig 'broekie' al een leidinggevende functie en leidde ik stagiaires van het HBO en de universiteit op die soms wel 6 jaren ouder dan mij waren. ;)
Dit herken ik. Veel mensen die het opleidingsniveau van hun mogelijke partner bijna materialistisch benaderen. "Ja, maar hij heeft wel geneeskunde gestudeerd!". Dat zegt inderdaad niks over inhoud en interesse, maar meer over wat er materieel binnen handbereik ligt.

Ik heb overigens ook nooit iets afgemaakt en wil niet teveel redeneren vanuit een Calimero-complex. Daarnaast heb ik een hele leuke vriendin die goed bij mij past, maar als je ook meemaakt dat mensen niet in je geïnteresseerd zijn vanwege het ontbreken van een opleiding, ook al heb ik een uitstekende baan met goede carrièrekansen, dan vraag je je toch wel af wat opleidingsniveau over iemand zegt.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:56:39 #117
379064 Dumpafval
Gooi jezelf weg
pi_130547817
Ik vind het wel wat liefs hebben als een meisje wat minder intelligent is dan ik, vrouwen die intelligenter zijn dan ik vind ik al snel te bijdehand.
pi_130548153
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:53 schreef Mystikvm het volgende:
"Ja, maar hij heeft wel geneeskunde gestudeerd!".
Wel frappant dat je geneeskunde aanhaalt. Geneeskundestudenten spannen naar mijn ervaring echt de kroon wat betreft arrogantie en neerkijkend gedrag. Vorige maand een groepsreis gedaan en daar zat ook een tweedejaars geneeskundestudentje bij. Die waande zich na een jaartje geneeskunde al topchirurg, greep elke gelegenheid aan om andere groepsleden te corrigeren op voor de hand liggende zaken, stelde zich superieur op, begon ongevraagd hele discussies over de anatomie van bepaalde lichaamsdelen, enzovoorts. Al met al een kwal van een kereltje, maar hij had zich versproken door bij mijn vriendin (die ook in het medische wereldje zit) te zeggen dat hij in de loting in klasse D heeft gezeten, komt er in feite op neer dat zijn cijfers op het WO maar mondjesmaat waren en hij dus nét toegelaten is geworden op de universiteit. :')

quote:
Ik heb overigens ook nooit iets afgemaakt en wil niet teveel redeneren vanuit een Calimero-complex. Daarnaast heb ik een hele leuke vriendin die goed bij mij past, maar als je ook meemaakt dat mensen niet in je geïnteresseerd zijn vanwege het ontbreken van een opleiding, ook al heb ik een uitstekende baan met goede carrièrekansen, dan vraag je je toch wel af wat opleidingsniveau over iemand zegt.
Brede basiskennis van hun beroep zodat ze klaar zijn voor gebruik op de werkvloer, niets meer, niets minder. :P Misschien nog wat algemene vaardigheden zoals taalkunde, wiskunde en het kunnen schrijven van een brief en 'ABN' in zijn algeheel. Maar vooral dat laatste lijkt voor steeds meer mensen een onmogelijke opgave, hoog- of laagopgeleid.
pi_130548205
Opleidingsniveau zegt helemaal niks, intelligentieniveau daarin tegen wel. Ik heb ooit een vriendje gehad waarbij ik uit moest leggen welke kleur antraciet precies is. Dat werkt gewoon niet bij mij en zou me er op een gegeven moment aan gaan ergeren.

Mijn leidinggevende ( HBO ) heeft wel eens gevraagd wat ze nou precies bedoelen met NAW gegevens...
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_130548271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:07 schreef Wolken het volgende:
Opleidingsniveau zegt helemaal niks, intelligentieniveau daarin tegen wel. Ik heb ooit een vriendje gehad waarbij ik uit moest leggen welke kleur antraciet precies is. Dat werkt gewoon niet bij mij en zou me er op een gegeven moment aan gaan ergeren.

O~)
pi_130548494
quote:

Mijn leidinggevende ( HBO ) heeft wel eens gevraagd wat ze nou precies bedoelen met NAW gegevens...
Sorry hoor ... antraciet? :P

Maar ik neem aan dat dit gewoon een voorbeeld was?

Ik had op het VWO een economie docent die mij wel een wijze les heeft geleerd. Zij had na haar opleiding econometrie een vriend van de opleiding die miljonair was. Daar had zij gewoon haar hele leven bij kunnen blijven, geld + intelligentie.

Toch vond zij dat niks en is zij nu een paar jaar geleden getrouwd met iemand met een MBO opleiding. In de klas zei ze ook dat je echt je hart moet volgen en dat het dan echt niet uitmaakt welke opleiding je partner heeft genoten.
Nope
pi_130548621
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:17 schreef MrRiot het volgende:

[..]

Sorry hoor ... antraciet? :P

Maar ik neem aan dat dit gewoon een voorbeeld was?

Ik had op het VWO een economie docent die mij wel een wijze les heeft geleerd. Zij had na haar opleiding econometrie een vriend van de opleiding die miljonair was. Daar had zij gewoon haar hele leven bij kunnen blijven, geld + intelligentie.

Toch vond zij dat niks en is zij nu een paar jaar geleden getrouwd met iemand met een MBO opleiding. In de klas zei ze ook dat je echt je hart moet volgen en dat het dan echt niet uitmaakt welke opleiding je partner heeft genoten.

Was idd een voorbeeld. Hij wist bijvoorbeeld ook niet wat monogaam betekende ( letterlijk en figuurlijk bleek achteraf ) .
pi_130548765
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:09 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

O~)
_O-

zo werkt dat bij mij ook hoor! :') :D
Ja doei.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:32:18 #124
319979 Fok-it
All is well
pi_130549073
quote:

Wat een ongelooflijk dom voorbeeld :') Alsof het herkennen van secundaire of tertiare kleuren hoort bij je intelligentie. Sowieso hebben mannen daar meer moeite mee.
Maar dat werkte daardoor dus niet voor je nee? :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:35:59 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130549169
quote:

Precies, opleiding zegt helemaal niets over iemands 'niveau'.
KuikenGuppy
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:39:24 #126
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_130549274
quote:
Ik denk dat je juist een partner moet hebben met ongeveer dezelfde intelligentie als jezelf, maar met kennis van heel andere dingen. Die andere weet dan misschien niet welke kleur 'antraciet' is, maar kent dan weer wel de lagen uit de piramide van Maslow.
Jesus hates you.
pi_130549291
Men doet wel even heel gemakkelijk over dat 'opleidings' niveau niks zegt. :'). Beroep zegt mijn inziens wel veel meer.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_130549347
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijk dom voorbeeld :') Alsof het herkennen van secundaire of tertiare kleuren hoort bij je intelligentie. Sowieso hebben mannen daar meer moeite mee.
Maar dat werkte daardoor dus niet voor je nee? :')
Het is wel imo een onderdeel van je ontwikkeling of je deze basis dingen weet. Dat jij het anders zie is jouw eigen opvatting, net zoals dit de mijne is.
pi_130549384
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:39 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Ik denk dat je juist een partner moet hebben met ongeveer dezelfde intelligentie als jezelf, maar met kennis van heel andere dingen. Die andere weet dan misschien niet welke kleur 'antraciet' is, maar kent dan weer wel de lagen uit de piramide van Maslow.
Doet me denken aan ..

Waar in die rijke gast op TV toegeeft dat hij niks uit zijn relatie haalt behalve het neuken van die bimbo met dikke tieten _O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:46:22 #130
319979 Fok-it
All is well
pi_130549515
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:41 schreef Wolken het volgende:

[..]

Het is wel imo een onderdeel van je ontwikkeling of je deze basis dingen weet. Dat jij het anders zie is jouw eigen opvatting, net zoals dit de mijne is.
Waarom denk je dat het onder primair, secundair en tertiar is verdeeld? Primair is dus de basis.

En als je kleurenblind bent ook onderdeel van je 'ontwikkeling'?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_130549609
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Men doet wel even heel gemakkelijk over dat 'opleidings' niveau niks zegt. :'). Beroep zegt mijn inziens wel veel meer.
Misschien ben ik te laag opgeleid, maar wat zeg je hier nu? Aan de ene kant beweer je dat opleidingsniveau wel van belang is, maar aan de andere kant vind je iemands beroepskeuze belangrijker in die afweging?
pi_130549871
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het onder primair, secundair en tertiar is verdeeld? Primair is dus de basis.

En als je kleurenblind bent ook onderdeel van je 'ontwikkeling'?
Hij is niet kleurenblind, hij is gewoon niet zo slim :') .
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:00:20 #133
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130549991
Nee, liever niet. Brede interesse maakt een persoon wel interessant omdat je dan communicatievoer hebt. Als ik ergens helemaal in op kan gaan en de persoon naast mij interesseert dat allemaal helemaal niets en gaat liever krabbenvissen kijken op tv of even aan zijn auto sleutelen dan houdt het voor mij al gauw op.

Dat is als je op vakantie gaat ook veel leuker, samen rondtoeren en de omgeving bekennen in plaats van aan het zwembad hangen.
Bay of Plenty
pi_130550210
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:00 schreef oLexie het volgende:
Nee, liever niet. Brede interesse maakt een persoon wel interessant omdat je dan communicatievoer hebt. Als ik ergens helemaal in op kan gaan en de persoon naast mij interesseert dat allemaal helemaal niets en gaat liever krabbenvissen kijken op tv of even aan zijn auto sleutelen dan houdt het voor mij al gauw op.

Dat is als je op vakantie gaat ook veel leuker, samen rondtoeren en de omgeving bekennen in plaats van aan het zwembad hangen.
En als de auto ermee stopt, boven op een berg? Wat dan :) ?
--
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:12:35 #135
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130550390
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:07 schreef Kleurpotlood het volgende:

[..]

En als de auto ermee stopt, boven op een berg? Wat dan :) ?
Survivallen! Mooie test voor kennis en creativiteit. Tenzij het naast een dorp gebeurt, dan is de lol er al gauw vanaf. :')

Stiekem onze droom.
Bay of Plenty
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:14:59 #136
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130550472
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:52 schreef sturmpie het volgende:
minder intelligent = vaker vreemd gaan
Waarschijnlijk eerder:

Minder intelligent = minder goed in sporen opruimen = makkelijker te betrappen met vreemdgaan

:+

Ik en mijn vriendin hebben ook wel wat niveauverschil en soms is dat lastig omdat je minder diepe gesprekken kan voeren en bepaalde grapjes niet altijd even goed aankomen (beide kanten op). Ook zijn de interesses duidelijk anders. Ik ben altijd van het uitzoeken van dingen, interesse en veel algemene kennis en haar boeien veel dingen gewoon niet.
Staat verder de relatie niet in de weg ofzo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:02 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hangt er helemaal van af of je dat belangrijk vind, toch?

Ik ben niet zo van de diepe gesprekken met mijn vriendin, hoor. Soms denk ik wel eens "allemachtig, waarom weet je nou niet wat inflatie is", maar dat is gauw over als we KEIHARD aan het ik besef dat ze me lekker vrij laat, nooit zeurt, niet jaloers is, altijd opgewekt is, enz.
Dit dus, als ze het verder kan compenseren met andere eigenschappen boeit het uiteindelijk niet echt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het niet werkt. Ik kon nooit een normaal gesprek met mijn ex voeren, ze vraagt altijd waarom ik van die moeilijke woorden gebruikt en wat al die woorden betekent. Dingen die anderen in 1x begrijpen moet je aan haar uitgebreid uitleggen. Op een gegeven moment begon ik er gewoon aan te irriteren.
Als iemand écht dom is en inderdaad normale woorden niet begrijpt ed dan loopt het op den duur gewoon stuk. Dat had ik ooit met een ex inderdaad.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_130550479
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:12 schreef oLexie het volgende:

[..]

Samen survivallen en onze creativiteit testen!

Stiekem onze droom.
Maar daar heb je toch geen enorm hoge intelligentie/ hoge opleiding voor te hebben? Snap de relevantie niet echt. Ik bijvoorbeeld vind het heerlijk om de vakantie heel de tijd in de zee te zijn bij de Golf van Biskaje. /nooffence
Nope
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:18:39 #138
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130550606
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:15 schreef MrRiot het volgende:

[..]

Maar daar heb je toch geen enorm hoge intelligentie/ hoge opleiding voor te hebben? Snap de relevantie niet echt. Ik bijvoorbeeld vind het heerlijk om de vakantie heel de tijd in de zee te zijn bij de Golf van Biskaje.
Om in een wildernis/zandvlakte/gebergte/ijsvlakte je aan te moeten passen aan de omgeving heb je geen intelligentie nodig? Je hoeft natuurlijk geen master af te hebben, maar je moet wel het vermogen hebben om in te kunnen spelen op de situatie. Een niet helder persoon zou in de jungle misschien wel wat bladeren op de grond leggen en daar op gaan slapen. :@

Verder was ik op vakantie laatst, en we hebben iedere dag wel dingen ondernomen om de omgeving te verkennen. Heb 1 dagje strand gehad.
Bay of Plenty
pi_130550615
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:15 schreef MrRiot het volgende:

[..]

Maar daar heb je toch geen enorm hoge intelligentie/ hoge opleiding voor te hebben? Snap de relevantie niet echt. Ik bijvoorbeeld vind het heerlijk om de vakantie heel de tijd in de zee te zijn bij de Golf van Biskaje. /nooffence
Misschien vind ik nieuwsgierigheid ook wel veel belangrijker dan puur intelligentie. Als iemand niet zo slim is maar wel graag veel wil leren over wat hij boeiend vindt is dat wat mij betreft al prima.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:21:24 #140
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130550694
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:18 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Misschien vind ik nieuwsgierigheid ook wel veel belangrijker dan puur intelligentie. Als iemand niet zo slim is maar wel graag veel wil leren over wat hij boeiend vindt is dat wat mij betreft al prima.
Nieuwschierigheid en algemene kennis vind ik stukken belangrijker en meer zeggen over iemand dan hoe hoog iemand scoort op een iq test .
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:26:28 #141
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_130550909
Je zegt niveau verschil maar benoemt opleidings niveau alleen maar. Mijn vriendin volgt een MBO opleiding ik zelf heb universiteit afgerond. Maar als ik kijk naar niveau verschil binnen bijvoorbeeld gesprekken zijn we beide intelligente mensen. Het opleidings niveau verschil is vele male groter dan ons werkelijke niveau verschil, dus ja ik prik daar zo door heen.

Ik vind het belangrijker dat ik gewoon lekker met mijn vriendin kan discussieren op een bepaald niveau dan dat ze een hele hoge opleiding heeft afgerond maar er verder niets in zit qua gespreksstof.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:27:14 #142
270466 BlikjeFris
Omdat het kan...
pi_130550947
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:18 schreef oLexie het volgende:

[..]

Om in een wildernis/zandvlakte/gebergte/ijsvlakte je aan te moeten passen aan de omgeving heb je geen intelligentie nodig? Je hoeft natuurlijk geen master af te hebben, maar je moet wel het vermogen hebben om in te kunnen spelen op de situatie. Een niet helder persoon zou in de jungle misschien wel wat bladeren op de grond leggen en daar op gaan slapen. :@

Verder was ik op vakantie laatst, en we hebben iedere dag wel dingen ondernomen om de omgeving te verkennen. Heb 1 dagje strand gehad.
Het was echt fantastisch! :')
pi_130550960
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:18 schreef oLexie het volgende:

[..]

Nja na dat stomme programma over krabbenvissen komt natuurlijk dat nog stommere programma over hoe te overleven in de wildernis :P

Maar idd je hebt wel wat intelligentie/creativiteit daarvoor nodig. Maar net zoals de anderen zeggen vind ik het ook veel belangrijker of iemand nieuwsgierig is en gewoon een goede algemene kennis heeft.
Nope
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:36:51 #144
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130551346
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:27 schreef MrRiot het volgende:

[..]

Nja na dat stomme programma over krabbenvissen komt natuurlijk dat nog stommere programma over hoe te overleven in de wildernis :P

Maar idd je hebt wel wat intelligentie/creativiteit daarvoor nodig. Maar net zoals de anderen zeggen vind ik het ook veel belangrijker of iemand nieuwsgierig is en gewoon een goede algemene kennis heeft.
Dat is ook zeker belangrijk. Algemene kennis sowieso, al vind ik het dan weer niet belangrijk dat een man de kleur antraciet kent :') :') :'). Een beetje basisinformatie over de wereldgeschiedenis, economie en politiek, mens en natuur vind ik dan weer wel belangrijk.

Het is inmiddels wel mooi geweest maar die programma's over survivals zijn best leerzaam. Ik had geen idee dat je met een batterij en een stukje staalwol binnen een paar tellen vuur hebt, handig om te weten toch? Mocht je ooit geen aansteker tot je beschikking hebben, maar wel een batterij en staalwol..... :') Krabbenvissen is niet iets waar wij wat aan hebben, we krijgen ook geen kennis daaruit mee want ze leggen niet uit wat er gebeurt en wat ze doen. Het is gewoon een zinloos programma, dan vind ik die goudzoek programma's nog leerzamer, leer ik tenminste nog iets over wastrommels. :')
Bay of Plenty
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:44:25 #145
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_130551636
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:12 schreef oLexie het volgende:

[..]

Survivallen! Mooie test voor kennis en creativiteit. Tenzij het naast een dorp gebeurt, dan is de lol er al gauw vanaf. :')

Stiekem onze droom.
Gezien je vorige post over krabben vissen kijken of aan de auto sleutelen durf ik al wel een doos wijn in te zetten dat jij nog geen 2 dagen weet te overleven als je auto er in de middle of nowhere mee ophoudt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:46:53 #146
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130551731
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:44 schreef fathank het volgende:

[..]

Gezien je vorige post over krabben vissen kijken of aan de auto sleutelen durf ik al wel een doos wijn in te zetten dat jij nog geen 2 dagen weet te overleven als je auto er in de middle of nowhere mee ophoudt.
Ik denk dat het wel goed komt. Je moet trouwens wel heel labiel zijn wil je binnen twee dagen doodgaan, tenzij het een extreem droge omgeving is of je half opengereten bent door een dier.
Bay of Plenty
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:55:01 #147
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_130552026
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:46 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel goed komt. Je moet trouwens wel heel labiel zijn wil je binnen twee dagen doodgaan, tenzij het een extreem droge omgeving is of je half opengereten bent door een dier.
Onderschatting, daar begint het al.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:58:00 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130552161
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:46 schreef oLexie het volgende:

[..]

Labiel? Dood door zelfmoord?
pi_130552312
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:55 schreef fathank het volgende:

[..]

Onderschatting, daar begint het al.
Van die mensen die na een paar afleveringen Bear Grylls gezien te hebben denken dat ze overal kunnen overleven. Zet ze 2 uur in de jungle en ze komen er jankend uit. Enige wat ik hoop voor die mensen is dat ze een beetje vadsig zijn, dan hebben ze tenminste nog wat extra lichaamsvet wat ze kunnen verbranden omdat ze geen vreten kunnen vinden.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:02:57 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130552401
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:01 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Van die mensen die na een paar afleveringen Bear Grylls gezien te hebben denken dat ze overal kunnen overleven. Zet ze 2 uur in de jungle en ze komen er jankend uit. Enige wat ik hoop voor die mensen is dat ze een beetje vadsig zijn, dan hebben ze tenminste nog wat extra lichaamsvet wat ze kunnen verbranden omdat ze geen vreten kunnen vinden.
Wat dacht je van gewoon die hele fucking jungle niet ingaan!
pi_130552551
Topic over niveauverschil aardt uit in discussie over survivalskills :)
pi_130552553
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat dacht je van gewoon die hele fucking jungle niet ingaan!
Hoe denk je dat tot nu toe onbekende dier- en plantensoorten worden ontdekt? Maar idd, je kan het maar beter aan de professionals over laten.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:06:50 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130552603
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:05 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Hoe denk je dat tot nu toe onbekende dier- en plantensoorten worden ontdekt? Maar idd, je kan het maar beter aan de professionals over laten.
Oh, ging het alleen over vadsige biologen, dan? My bad. :')
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:08:03 #154
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130552682
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:05 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik denk ook van: waar gaat dit over..? :)
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:15:24 #155
270466 BlikjeFris
Omdat het kan...
pi_130553024
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:05 schreef Fes1-2 het volgende:
Ja, want hoe hoger je niveau hoe beter je kan overleven natuurlijk... :P 8)7
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:24:35 #156
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130553440
quote:
6s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:15 schreef BlikjeFris het volgende:

[..]

Ja, want hoe hoger je niveau hoe beter je kan overleven natuurlijk... :P 8)7
Er zit toch wel een kern van waarheid in. Hoogopgeleiden leven langer.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:25:27 #157
270466 BlikjeFris
Omdat het kan...
pi_130553472
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:24 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Er zit toch wel een kern van waarheid in. Hoogopgeleiden leven langer.
Ik wijt mijn verslaving aan roken dan ook volledig aan mijn VMBO opleiding :P :7
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:30:18 #158
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130553679
quote:
6s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:25 schreef BlikjeFris het volgende:

[..]

Ik wijt mijn verslaving aan roken dan ook volledig aan mijn VMBO opleiding :P :7
Je hebt in iedere geval de juiste instelling: altijd de schuld buiten jezelf zoeken! ;)
pi_130554463
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Misschien ben ik te laag opgeleid, maar wat zeg je hier nu? Aan de ene kant beweer je dat opleidingsniveau wel van belang is, maar aan de andere kant vind je iemands beroepskeuze belangrijker in die afweging?
Men doet opleidingsniveau af alsof het bijvoorbaat niks zegt. Dat is overdreven. Er zijn nu eenmaal studies waar echt alleen maar slimme gasten zitten.

Maar persoonlijk is beroepskeuze voor mij wel een goede afweging of iemand intelligent is en een beetje mee kan komen in een discussie. Zo heb ik bijv. nog nooit een domme quant bij een bulge bracket gezien.
pi_130554550
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Men doet opleidingsniveau af alsof het bijvoorbaat niks zegt. Dat is overdreven. Er zijn nu eenmaal studies waar echt alleen maar slimme gasten zitten.

Maar persoonlijk is beroepskeuze voor mij wel een goede afweging of iemand intelligent is en een beetje mee kan komen in een discussie. Zo heb ik bijv. nog nooit een domme quant bij een bulge bracket gezien.
Persoonlijk vind ik dat intellectueel vermogen meer spreekt uit interesse en bezigheden dan uit wat iemand voor de kost doet. Hier om mij heen tref ik veel ex-corpsballen die de uni met vlag en wimpel hebben afgerond, meestal in bedrijfskundige hoek of rechten. Maar hun interessegeboed reikt niet verder dan vakanties, voetbal en auto's. Snijd een politieke of filosofische discussie aan en ze gaan direct nat. Dat terwijl het echt wel pientere gasten zijn.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:51:36 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130554552
Draait een relatie om mee kunnen komen in een discussie? Dat lijkt mij niet zo belangrijk.
pi_130554619
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:51 schreef Lienekien het volgende:
Draait een relatie om mee kunnen komen in een discussie? Dat lijkt mij niet zo belangrijk.
Nee. Maar als ik bevlogen ben over een bepaald onderwerp dan wil ik dat graag kunnen delen en er wat over uit kan leggen. Als iemand niet de interesse op kan brengen om daar naar te luisteren dan gaat dat leiden tot ergernissen.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:54:36 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130554676
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:53 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee. Maar als ik bevlogen ben over een bepaald onderwerp dan wil ik dat graag kunnen delen en er wat over uit kan leggen. Als iemand niet de interesse op kan brengen om daar naar te luisteren dan gaat dat leiden tot ergernissen.
Tja, interesse opbrengen heeft in mijn ogen dan weer minder met een opleidings- of intelligentieniveau te maken.
pi_130554811
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat intellectueel vermogen meer spreekt uit interesse en bezigheden dan uit wat iemand voor de kost doet. Hier om mij heen tref ik veel ex-corpsballen die de uni met vlag en wimpel hebben afgerond, meestal in bedrijfskundige hoek of rechten. Maar hun interessegeboed reikt niet verder dan vakanties, voetbal en auto's. Snijd een politieke of filosofische discussie aan en ze gaan direct nat. Dat terwijl het echt wel pientere gasten zijn.
Mja, maar ex-corpsballen gladachtige figuren in een pak zijn dan ook niet zo heel intelligent :P. Ik heb het meer over quants/ib'ers bij BB's. Die kunnen in ieder geval in elk gesprek wel direct inhaken. Ik vind het wel prettig als een partner direct in iets mee kan komen ook al mocht de interesse daar niet liggen.
pi_130554951
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tja, interesse opbrengen heeft in mijn ogen dan weer minder met een opleidings- of intelligentieniveau te maken.
Als het gaat over breien niet. Maar nu wordt het doodgeredeneerd op details. Het gaat ook niet om welk onderwerp nou precies voor een scheiding der geesten zorgt, maar over dat in algemeenheid iemand met beperkte interesse gewoon geen goede match is voor iemand met een hele brede blik.

En ook als iemand heel geïnteresseerd is, als ik iets vertel over astronomie en sterrenkunde (wat mij dan weer mateloos interesseert) en het is duidelijk dat het niet begrepen wordt, dan heeft het ook geen zin.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:02:43 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130555002
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als het gaat over breien niet. Maar nu wordt het doodgeredeneerd op details. Het gaat ook niet om welk onderwerp nou precies voor een scheiding der geesten zorgt, maar over dat in algemeenheid iemand met beperkte interesse gewoon geen goede match is voor iemand met een hele brede blik.

En ook als iemand heel geïnteresseerd bent, als ik iets vertel over astronomie en sterrenkunde (wat mij dan weer mateloos interesseert) en het is duidelijk dat het niet begrepen wordt, dan heeft het ook geen zin.
Nee, daar zou ik ook weinig trek in hebben.

Gaat dit nog over 'niveau', eigenlijk?
pi_130555092
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, daar zou ik ook weinig trek in hebben.

Gaat dit nog over 'niveau', eigenlijk?
De vraag was waar je 'niveau' aan af kunt meten. Opleidingsniveau, werk of wat iemand bezighoudt in zijn/haar vrije tijd.
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 15:05:42 #168
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130555143
Het leven deelt meer diploma's uit dan je op school kunt vergaren.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:11:43 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130555388
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De vraag was waar je 'niveau' aan af kunt meten. Opleidingsniveau, werk of wat iemand bezighoudt in zijn/haar vrije tijd.
Ik vind niveau toch echt iets anders dan interesse.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:18:55 #170
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130555652
Ik vind diepgang en interesses van anderen wel leuk, maar ik denk niet dat vrouwen onder indruk zijn als iemand veel kan lullen over sterrenkunde en dinosaurussen. Of zelfs over politiek.
pi_130555884
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:05 schreef 3-voud het volgende:
Het leven deelt meer diploma's uit dan je op school kunt vergaren.
Indd. En als je dan ook je eigen weg neemt kan niemand je inhalen.

Dus...
pi_130556205
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mijn vader is een bouwvakker maar intelligenter dan ik.
pi_130556302
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:32 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Mijn vader is een bouwvakker maar intelligenter dan ik.
Dat kan best. Maar er zijn nu eenmaal een handjevol beroepen waar je gewoon echt geen domme figuren tussen hebt zitten.
pi_130556359
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat kan best. Maar er zijn nu eenmaal een handjevol beroepen waar je gewoon echt geen domme figuren tussen hebt zitten.
Maar om nu je 'visvijver' te beperken tot dat handjevol beroepen is ook zo wat.
pi_130556456
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:36 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Maar om nu je 'visvijver' te beperken tot dat handjevol beroepen is ook zo wat.
Dat hangt er dus vanaf wat je zoekt in een relatie. Als een niveauverschil een issue is, en intelligentie, zoek je dus wel in die 'kleinere' visvijver.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:38:36 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130556459
Ik zou trouwens niet graag een profiel moeten maken voor een datingsite. Weet ook niet of ik voor zoiets als e-darling zou gaan.
pi_130556490
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou trouwens niet graag een profiel moeten maken voor een datingsite. Weet ook niet of ik voor zoiets als e-darling zou gaan.
Ga jij niet voor second love? :o
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:40:19 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130556526
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:39 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ga jij niet voor second love? :o
Moet ik eerst trouwen.
pi_130559006
Mmm als iemand niet kan meepraten over een onderwerp dat jij interessant vindt, dan is dat toch eerder een verschil in interesse. Tenzij ze nergens over kan meepraten dan.
pi_130559041
Ik heb wel vriendinnen gehad die echt zeiden dat ze geen vriend wilden die niet minstens uni deed. Vond dat wel een beetje overdreven.
pi_130559226
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:41 schreef suus78 het volgende:
Mmm als iemand niet kan meepraten over een onderwerp dat jij interessant vindt, dan is dat toch eerder een verschil in interesse. Tenzij ze nergens over kan meepraten dan.
Naja, als we het gaan hebben over botsing van neutronen en hoe dat allemaal in elkaar zit zal er ook wel een gradatie van intelligentie in zitten en niet alleen een verschil van interesse.

Als het moet kan iedereen mee praten wanneer Tante Truus haar kat is kwijtgeraakt wat wordt uitgezonden tijdens Hart van Nederland. Dat is natuurlijk niet voor alles zo :P
pi_130559818
Verschil in opleiding zegt niets. Iemand kan een lage opleiding gedaan hebben en heel intelligent zijn. Voor mij is intelligentie niet zo belangrijk eigenlijk, zo lang iemand maar niet achterlijk is. Ik let meer op andere dingen.
pi_130561013
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:04 schreef madeliefff het volgende:
Verschil in opleiding zegt niets. Iemand kan een lage opleiding gedaan hebben en heel intelligent zijn. Voor mij is intelligentie niet zo belangrijk eigenlijk, zo lang iemand maar niet achterlijk is. Ik let meer op andere dingen.
Wat is voor jou heel intelligent dan?
pi_130561337
Verschil in opleidingsniveau lijkt me geen probleem, verschil in (sociale) intelligentie wel. Ik ken mbo'ers die best genuanceerd nadenken en ook wel vwo'ers die geen zin hebben om ergens wat langer bij stil te staan/snel oordelen.
Het gaat mij meer om de bereidheid om over dingen na te denken, heeft iemand daarvoor wat weinig kennis dan maakt me dat niet uit. Maar met iemand die geen zin heeft om na te denken, zou het niet klikken. Een beetje een doener is ook fijn, maar elke vorm van diepgang uit de weg gaan spreekt me niet aan.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_130561493
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik vind diepgang en interesses van anderen wel leuk, maar ik denk niet dat vrouwen onder indruk zijn als iemand veel kan lullen over sterrenkunde en dinosaurussen. Of zelfs over politiek.
Sterrenkunde wel!! Ik heb er 0 verstand van, maar het heeft wel iets... dat de aarde maar zo'n heel klein stipje is in het heelal. Ik vind het wel indrukwekkend dat bijv. sterren zo ver weg staan dat je je nauwelijks een voorstelling kan maken van hoe ver dat wel niet weg is.
Maar dat is offtopic verder.
I believe i can fly!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:54:29 #186
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_130561567
Het kan juist ook leuk of opwindend zijn als je je partner iets kan leren :9 Behalve het feit dat hij/zij je dan slim vindt (en dit goed kan zijn voor je ego) is het leuk als die persoon slimmer wordt dankzij jou. Dit werkt niet als die persoon zo 'niet intelligent is' dat hij/zij het toch niet zal begrijpen wat je zegt
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_130561614
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is voor jou heel intelligent dan?
vraag je dat omdat ik zei dat iemand met een lage opleiding slim kan zijn? Sommige mensen houden niet van leren maar zouden een hoog niveau makkelijk aan kunnen. Ik ben dat soort mensen vaak genoeg tegen gekomen . Intelligentie staat voor mij trouwens niet zozeer gelijk aan kennis, maar aan wat iemand met kennis KAN ... Hoe iemand het toepast etc. Want kennis van iets hebben is simpelweg iets uit je hoofd leren.
pi_130566768
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Zihuatanejo het volgende:
Er zijn ook niet veel mannen onder de indruk als ik over dinosauriërs lul anders.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:18:56 #189
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130566994
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:13 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Er zijn ook niet veel mannen onder de indruk als ik over dinosauriërs lul anders.
Dat is waar. Maar ik denk dat de kans bij mannen minstens 1000keer groter is.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:20:12 #190
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_130567053
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:51 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Sterrenkunde wel!! Ik heb er 0 verstand van, maar het heeft wel iets... dat de aarde maar zo'n heel klein stipje is in het heelal. Ik vind het wel indrukwekkend dat bijv. sterren zo ver weg staan dat je je nauwelijks een voorstelling kan maken van hoe ver dat wel niet weg is.
Je bent een uitzondering (in een positieve zin). :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:23:04 #191
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130567171
Ze moet wel een beetje intelligent zijn ja, hoeft niet hoogbegaafd te zijn maar ook niet achterlijk natuurlijk :')

anders voel ik me zo slim..
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130567555
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:18 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar ik denk dat de kans bij mannen minstens 1000keer groter is.
Hmm, bij mijn opleiding waarin paleontologie voorkomt is de verhouding man/vrouw ongeveer half om half.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:32:30 #193
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130567620
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:51 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Sterrenkunde is dikke shit
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130569385
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:54 schreef Nemeosis het volgende:
Het kan juist ook leuk of opwindend zijn als je je partner iets kan leren :9 Behalve het feit dat hij/zij je dan slim vindt (en dit goed kan zijn voor je ego) is het leuk als die persoon slimmer wordt dankzij jou. Dit werkt niet als die persoon zo 'niet intelligent is' dat hij/zij het toch niet zal begrijpen wat je zegt
Dat is een leuk iets als je in potentie beide hetzelfde kan leren, maar dat is in de praktijk ook anders..

Ik had een ex waarbij ik het gevoel had eindeloos in herhaling te moeten vallen omdat hij me vaak niet kon volgen. Niet dat dat erg is als dat af en toe gebeurt, maar je moet m.i. wel kunnen levellen. Kunnen discusseren op zn tijd en soms aan 3 woorden genoeg hebben om iets duidelijk te maken.

Dat zegt overigens wmb niets over iemand opleidingsniveau; ik heb een MSc, terwijl mn vriend na de HAVO is gaan werken en niet verder heeft gestudeerd; toch zijn wij wel aan elkaar gewaagd (en denk ik eigk dat hij intelligenter is dan ik.. )
pi_130571920
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:20 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Je bent een uitzondering (in een positieve zin). :)
Misschien wel ja, uitzonderingen bevestigen de regel :)
I believe i can fly!
pi_130572305
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:32 schreef BesottedOrb het volgende:

[..]

Sterrenkunde is dikke shit
Als je bedoelt dat het erg interessant is, mee eens! :Y
I believe i can fly!
pi_130586555
Verschil in opleiding is sowieso totaal geen issue. Bij mij niet en bij mijn broer (WO'er en zeer gelukkig getrouwd met een MBO'er) ook niet. Zolang de klik er overduidelijk is en je prima met elkaar kunt praten over van alles en nog wat zie ik het ook totaal niet als probleem verder.

Het zou wellicht lastiger zijn als je praktisch nergens over kunt praten omdat de ander je niet bij zou kunnen houden, maar dat zou dan ook een behoorlijke invloed moeten hebben op de klik die je met iemand hebt :-)
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:03:03 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_130630260
Tja, mijn vriend heeft biochemical engineering gestudeerd en ik heb geen een opleiding gedaan wegens omstandigheden.
Hij is beduidend slimmer dan ik, hoewel hij dat zelf zo niet ziet en altijd zegt dat ik intelligent ben, maar ik heb er helemaal geen moeite mee dat hij intelligenter is.
Daarentegen zou ik geen relatie kunnen hebben met iemand die een lage intelligentie heeft.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:09:16 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130630457
En dat kan al niet meer bij een punt IQ-verschil, of hoe moet ik dat zien?
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:21:01 #200
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_130630836
Een opleidingsniveau is dan ook niet altijd gelijk aan iemands daadwerkelijke niveau :) een paar fikse tegenslagen in je jeugd en je opleiding is er al gauw bij ingeschoten hoe intelligent je ook kan zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:49 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

uitzonderingen bevestigen de regel :)
:r waardeloos argument
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')