Alleen voor het geld gaan......quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:54 schreef tong80 het volgende:
Politiewoordvoerder Patricia Wessels: 'Deze man is goed in staat zelf aan te geven hoe gevaarlijk het is wat hij doet. Wij zullen dit soort gasten dan ook direct van de straat plukken als we de kans krijgen. Wij zullen zijn motor proberen af te pakken en hem een gedragsmaatregel verkeer opleggen.
dat ben ik helemaal met Joris eens, hij is niet fout dan, maar de ander is fout in zijn gedrag. Ik ben van mening dat we Joris gelijk moeten geven, ook al overleeft ie het ongeval niet omdat ie met 200 tegen een auto geknald is. Maar ja, hij heeft wel gelijk...quote:Als iemand zonder reden plots van rijbaan wisselt en mij afsnijdt terwijl ik veel te hard rijd, wie is er dan fout? Ik denk daar anders over dan de meeste mensen.
Ehmz hallo lulhannes. Als ik in mijn spiegels kijk en zie heel in de verte een motor aankomen, dan verwacht ik niet dat die 300km/u doet, maar rond de 120km/u.quote:Als iemand zonder reden plots van rijbaan wisselt en mij afsnijdt terwijl ik veel te hard rijd, wie is er dan fout? Ik denk daar anders over dan de meeste mensen.'
Tja, maar als hij 300 rijdt kan je de automobilist niet kwalijk nemen dat hij dat niet zo inschat.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:06 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
dat ben ik helemaal met Joris eens, hij is niet fout dan, maar de ander is fout in zijn gedrag. Ik ben van mening dat we Joris gelijk moeten geven, ook al overleeft ie het ongeval niet omdat ie met 200 tegen een auto geknald is. Maar ja, hij heeft wel gelijk...
mensen die ergens vanuit gaan ipv goed kijkenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:05 schreef kovenant het volgende:
als ik in spiegel kijk en zie iemand aankomen ga ik ervanuit dat die persoon 100 - 120 rijdt op de 100 wegen.
niet 200.
Dat. Bovendien, dan ben ik maar een lul. Ik ben in dat geval tenminste niet die uitgesmeerde bloedvlek op de achterruit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ehmz hallo lulhannes. Als ik in mijn spiegels kijk en zie heel in de verte een motor aankomen, dan verwacht ik niet dat die 300km/u doet, maar rond de 120km/u.
Dat jij dan in mn bumper hangt maakt het niet mijn fout.
je moet ook niet verwachten gek, je moet kijken en anticiperen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ehmz hallo lulhannes. Als ik in mijn spiegels kijk en zie heel in de verte een motor aankomen, dan verwacht ik niet dat die 300km/u doet, maar rond de 120km/u.
Uh.. hij een beetje fout en jij heel erg fout?quote:Als iemand zonder reden plots van rijbaan wisselt en mij afsnijdt terwijl ik veel te hard rijd, wie is er dan fout? Ik denk daar anders over dan de meeste mensen.'
Stereotype wegmisbruiker. Overschat z'n eigen rijkunsten en minacht die van anderenquote:Ik rijd juist heel geconcentreerd in tegenstelling tot veel andere weggebruikers.
Een maximale snelheid heeft ook als doel dat het grootste gros ongeveer even hard rijdt, wat in het geval van een fout, het risico op een ongeval kleiner maakt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:02 schreef arjan1212 het volgende:
Sinds wanneer steken er voetgangers de snelweg over ? en hij heeft gelijk dat een auto die iemand met hoge snelheid ziet aankomen en hem gaat snijden gewoon een foute lul is
Dat je op de snelweg maar 80/100/120/130 mag klopt gewoon niet
Als ie nou in de bebouwde kom 100 ging rijden, ja daar ben ik ook tegen
Weet ik ook wel. Ik heb er geen problemen mee als mensen royaal 200+ willen rijden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:07 schreef rival het volgende:
[..]
je moet ook niet verwachten gek, je moet kijken en anticiperen.
zeker wel! Is gewoon fout! (niet dat die klapjosti van een Joris er iets aan heeft...hij overleeft het niet of kan de rest van zijn leven alleen nog maar kwijlen, maar hij had wel gelijk)..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:06 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Tja, maar als hij 300 rijdt kan je de automobilist niet kwalijk nemen dat hij dat niet zo inschat.
ik kijk nooit 5 seconden achter elkaar in de spiegel om iemand zn snelheid in te kunnen schatten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:07 schreef rival het volgende:
[..]
mensen die ergens vanuit gaan ipv goed kijken
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:15 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Baas.
Niet haten saaie burgerkutten.
Als ze zichzelf of elkaar tot pulp rijden, kan ik het alleen maar toejuichen..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat een ventje, die Joris.. Het schijnt onder met name Antillianen ook helemaal hip te zijn, dragracen op motoren op de Tweede Maasvlakte. Daar gaat het soms ook gruwelijk mis.
Zoals ook te lezen in de OP rijden die knakkers ook anderen dood. En de dichtsbijzijnde ambulance is dan een half uur verwijderd.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:23 schreef The_stranger het volgende:
Als ze zichzelf of elkaar tot pulp rijden, kan ik het alleen maar toejuichen..
bron van wanneer het gruwelijk mis ging?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat een ventje, die Joris.. Het schijnt onder met name Antillianen ook helemaal hip te zijn, dragracen op motoren op de Tweede Maasvlakte. Daar gaat het soms ook gruwelijk mis.
Daar gaat het om.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:06 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
dat ben ik helemaal met Joris eens, hij is niet fout dan, maar de ander is fout in zijn gedrag. Ik ben van mening dat we Joris gelijk moeten geven, ook al overleeft ie het ongeval niet omdat ie met 200 tegen een auto geknald is. Maar ja, hij heeft wel gelijk...
Uit de OP:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:29 schreef rival het volgende:
bron van wanneer het gruwelijk mis ging?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:54 schreef tong80 het volgende:
Twee jaar geleden raakte een vriend van Joris zwaargewond tijdens een straatrace. 'Hij is nu gehandicapt en kan nooit meer motorrijden. Het had weinig gescheeld of hij was dood. En ik herinner mij het dodelijke ongeluk in de Botlek nog goed. Toen reed een motorrijder met zeer hoge snelheid op een auto in. De motorrijder en het echtpaar in de auto waren op slag dood.'
Meer kan de politie niet doen. Celstraffen zijn een zaak van Justitie.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:02 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Alleen voor het geld gaan......
Justitie anno 2013
Het maakt me geen donder uit of Joris zich tegen een muur danwel boom te pletter rijdt* maar blijkbaar geeft hij ook niks om het leven van anderen. Wat een mongool ben je dan.quote:Toen reed een motorrijder met zeer hoge snelheid op een auto in. De motorrijder en het echtpaar in de auto waren op slag dood.'
Wie bepaalt dat traject of de inbeslagname ?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:33 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Meer kan de politie niet doen. Celstraffen zijn een zaak van Justitie.
inbeslagname valt onder kopje 5. En dat kan de politie dus ter plekke doen. Het vervolg daarvan ligt dan weer wel bij de OvJ.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:44 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat traject of de inbeslagname ?
Niet de politie die zijn alleen voor de opsporing/constatering.
We begrijpen elkaar.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:45 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
inbeslagname valt onder kopje 5. En dat kan de politie dus ter plekke doen. Het vervolg daarvan ligt dan weer wel bij de OvJ.
Dit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:09 schreef Elfletterig het volgende:
Idioten als Joris horen in een gesticht thuis.
Sinds jaar en dag wordt de Maasvlakte gebruikt om de topsnelheid van een motor uit te proberen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:29 schreef rival het volgende:
[..]
bron van wanneer het gruwelijk mis ging?
Soms is je "smiley" niet helemaal passend bij de inhoud van je post.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sinds jaar en dag wordt de Maasvlakte gebruikt om de topsnelheid van een motor uit te proberen.
Heb er zelf ook mijn motoren uitgeprobeerd.
De omgekomen motorrijder was een bekende van me,vermoedelijk reed hij ruim over de 250.
De stakkers in de Picanto konden zijn snelheid nooit goed inschatten en zijn om die reden het slachtoffer geworden.
Je kan die snelheid ook niet inschatten,je ziet of niks in de verte of een koplamp,maar hoe hard dat op je af komt is bijna niet te zeggen.
Ondanks het feit dat hij voorrang had is hij in mijn ogen fout,want als je met deze snelheid rijdt hoor je te weten dat mensen dat niet in kunnen schatten.
3 mensen dood,in ieder geval een vader en hoogstwaarschijnlijk ook een opa en oma.
Mensen op R1,GSX 1000,ZZR enz enz,denk na,doe dit niet op de openbare weg,ga naar een circuit,voor 15 euro kan je los gaan op Zandvoort of de Nordschleife in Duitsland,niemand is berekend op deze snelheid op de openbare weg
http://www.nujij.nl/algem(...)lakte.10094293.lynkx
Postbode laatst : 'Haal die grijns eens van je gezicht man.'quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Soms is je "smiley" niet helemaal passend bij de inhoud van je post.
Sociopaat met een narcistische persoonlijkheidsstoornis, ja. Gelijk opsluiten dat tuig.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:56 schreef Disana het volgende:
Wat een hufter. Ik vraag me af of dit nou een sociopaat is.
Wie zegt dat dat zijn echte leeftijd, woonplaats en motor is?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:54 schreef Dagonet het volgende:
Een Suzuki GSX R 1000 van een 32-jarige eigenaar in Dordrecht, die moet toch vrij makkelijk te traceren zijn?
Ware het niet dat je iemand die met 300 km/u niet altijd even goed ziet aankomen. Je zal maar even net een paar seconde te traag naar links gaan (lees: binnenspiegel kijken, daarna te lang, -bijv. 2 sec- wachten voordat je naar links gaat) en de motorrijder is al op je geknald.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:02 schreef arjan1212 het volgende:
Sinds wanneer steken er voetgangers de snelweg over ? en hij heeft gelijk dat een auto die iemand met hoge snelheid ziet aankomen en hem gaat snijden gewoon een foute lul is
Dat je op de snelweg maar 80/100/120/130 mag klopt gewoon niet
Als ie nou in de bebouwde kom 100 ging rijden, ja daar ben ik ook tegen
Best knap als je je in twee zinnen twee keer kunt tegenspreken.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:54 schreef tong80 het volgende:
Natuurlijk ken ik de gevaren, maar die schat ik wel lager in. Ik heb een blinde vlek voor de risico's, maar ik weet heel goed wat ik doe.
Schijt aan. Als een motorrijder nog ver weg is in mijn spiegels ga ik gewoon naar links hoor, niet mijn probleem als ie plotseling 300 blijkt te rijden, dan gaat ie maar vliegenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:02 schreef arjan1212 het volgende:
Sinds wanneer steken er voetgangers de snelweg over ? en hij heeft gelijk dat een auto die iemand met hoge snelheid ziet aankomen en hem gaat snijden gewoon een foute lul is
Dat je op de snelweg maar 80/100/120/130 mag klopt gewoon niet
Als ie nou in de bebouwde kom 100 ging rijden, ja daar ben ik ook tegen
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Best knap als je je in twee zinnen twee keer kunt tegenspreken.
Wat een mongool zeg.
Wordt elke keer behandeld alsof het z'n eerste is ofzo?quote:Een paar keer moest hij zijn rijbewijs inleveren en hij schat inmiddels al voor vele duizenden euro's aan boetes te hebben betaald.
Niet altijd even goed? Als je een halve kilometer voor een idioot die met 300 aankomt invoegt dan zal hij al vol in de ankers moeten. Kan je als automobilist echt niet zoveel aan doen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ware het niet dat je iemand die met 300 km/u niet altijd even goed ziet aankomen. Je zal maar even net een paar seconde te traag naar links gaan (lees: binnenspiegel kijken, daarna te lang, -bijv. 2 sec- wachten voordat je naar links gaat) en de motorrijder is al op je geknald.
Mwoa, kan wel degelijk jouw probleem zijn helaas.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:41 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Schijt aan. Als een motorrijder nog ver weg is in mijn spiegels ga ik gewoon naar links hoor, niet mijn probleem als ie plotseling 300 blijkt te rijden, dan gaat ie maar vliegen
quote:En ik herinner mij het dodelijke ongeluk in de Botlek nog goed. Toen reed een motorrijder met zeer hoge snelheid op een auto in. De motorrijder en het echtpaar in de auto waren op slag dood.'
Z'n wat?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:42 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
wat een klapmongool....vastapen op zn moter en de afsluitdijk af laten rijden
Frontaal is waarschijnljjk met heel andere gevolgen als een achterop komende motorquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mwoa, kan wel degelijk jouw probleem zijn helaas.
[..]
Nee, als het tegenzit rijdt hij oude vrouwtjes dood. Dus da's veel minder ergquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:42 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Wel kan ik mij boos maken over de wanverhouding tussen de hoogte van de boetes en wat je nu werkelijk hebt misdaan. Ik beroof geen oude vrouwtjes, maar krijg meer problemen als ik word gepakt,' zegt Joris kwaad.
De 32-jarige Joris stapt wekelijks op zijn supersnelle motor om op de openbare weg te racenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doe je zelf. 300 km/u op een lege snelweg, poeh wat gevaarlijk:
Ik vind 'm anders behoorlijk dom overkomen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:54 schreef tong80 het volgende:
Hoewel hij doelbewust de gevaren opzoekt, is hij zeker niet dom. Hij rondde zijn universitaire studie rechten moeiteloos af en heeft inmiddels een goed betaalde baan als jurist. Zijn achternaam wil hij uit angst voor de politie niet in de krant, maar vertellen over zijn levensgevaarlijke drang wil hij wel.
Dan maar hopen dat het een vrachtwagen is die een andere vrachtwagen gaat inhalen, die voelt er wat minder van.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:42 schreef kipknots het volgende:
[..]
Niet altijd even goed? Als je een halve kilometer voor een idioot die met 300 aankomt invoegt dan zal hij al vol in de ankers moeten. Kan je als automobilist echt niet zoveel aan doen.
Ik heb ze dommer gezien:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vind 'm anders behoorlijk dom overkomen.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:50 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
De 32-jarige Joris stapt wekelijks op zijn supersnelle motor om op de openbare weg te racen
Hij zegt verder alleen dat de zomer de ideale tijd is omdat het dan wat rustiger is. De rest van het jaar scheurt deze meneer net zo goed op zijn moter over de snelweg.
En die klappen wel vaker er zomaar voor.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat het een vrachtwagen is die een andere vrachtwagen gaat inhalen, die voelt er wat minder van.
Nogal ja.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vind 'm anders behoorlijk dom overkomen.
Maar goed dat de motorrijder uit jouw filmpje op basis van realtime satellietbeelden en/of een volledig afgesloten weg zeker weet dat hij geen medeweggebruikers zal tegenkomenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doe je zelf. 300 km/u op een lege snelweg, poeh wat gevaarlijk:
Met niet spiegelen en over je schouder kijken, en niet je knipperlicht gebruiken als je van baan verwisselt breng je andere mensen ook MOEDWILLIG in gevaar.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:53 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dit. Geen medelijden met deze idioten als ze doodgaan. Ze zijn te dom om in te zien dat ze met dit gedrag andere mensen MOEDWILLIG in gevaar brengen. Honden zijn het.
Satelliet nodig hebbenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar goed dat de motorrijder uit jouw filmpje op basis van realtime satellietbeelden en/of een volledig afgesloten weg zeker weet dat hij geen medeweggebruikers zal tegenkomen
Maar goed, hij rijdt hard, maar heeft niemand in gevaar gebracht. Dat zijn de feiten. Want als 'ie er wel iemand mee in gevaar had gebracht, zou je mogen verwachten dat hij er inmiddels wel een paar had doodgereden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:42 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Wel kan ik mij boos maken over de wanverhouding tussen de hoogte van de boetes en wat je nu werkelijk hebt misdaan. Ik beroof geen oude vrouwtjes, maar krijg meer problemen als ik word gepakt,' zegt Joris kwaad.
wat een klapmongool....vastapen op zn moter en de afsluitdijk af laten rijden
Ik zie de relatie tussen beide zinnen niet zo.quote:is hij zeker niet dom. Hij rondde zijn universitaire studie rechten moeiteloos af en heeft inmiddels een goed betaalde baan als jurist.
En wat nou als hij in de verte iets stil ziet staan terwijl hij 300 rijd? Denk je dat zo'n motor dan binnen een meter of 5, 600 stil staat?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doe je zelf. 300 km/u op een lege snelweg, poeh wat gevaarlijk:
Dat.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:07 schreef rival het volgende:
[..]
mensen die ergens vanuit gaan ipv goed kijken
Van 250km/u naar 70km/u doe ik ongeveer 150 meter over. Maar ik ben geen ervaren coureur, er zijn mensen die mij eruit remmen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:08 schreef kipknots het volgende:
[..]
En wat nou als hij in de verte iets stil ziet staan terwijl hij 300 rijd? Denk je dat zo'n motor dan binnen een meter of 5, 600 stil staat?
Ter breedte van de complete snelweg inc vluchtstrook?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:08 schreef kipknots het volgende:
[..]
En wat nou als hij in de verte iets stil ziet staan terwijl hij 300 rijd? Denk je dat zo'n motor dan binnen een meter of 5, 600 stil staat?
Ja, er zijn 2 vrachtwagens gekanteld, achter elkaar. Zelfs de berm is dicht. Gebeurt dagelijks.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ter breedte van de complete snelweg inc vluchtstrook?
dan zie je de rookpluimen van 25km alquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja, er zijn 2 vrachtwagens gekanteld, achter elkaar. Zelfs de berm is dicht. Gebeurt dagelijks.
en dat zie je dan ook ruim 3km van te vorenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja, er zijn 2 vrachtwagens gekanteld, achter elkaar. Zelfs de berm is dicht. Gebeurt dagelijks.
Ga je dat wel redden?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan zie je de rookpluimen van 25km al
geen idee, maar geen zorgen; als mijn achterband versleten is heb ik altijd nog een verse voor, die gebruik ik toch nietquote:
Zeg een file die je wat laat ziet omdat je met 300 in een bocht een auto op de buitenbaan inhaalt. Zoals deze motorrijder in dit filmpje doet. Je gaat me niet vertellen dat dat niet gevaarlijk isquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ter breedte van de complete snelweg inc vluchtstrook?
ja stel dat er een ufo op de snelweg land jaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:25 schreef kipknots het volgende:
[..]
Zeg een file die je wat laat ziet omdat je met 300 in een bocht een auto op de buitenbaan inhaalt. Je gaat me niet vertellen dat dat niet gevaarlijk is. Sowieso, 300 rijden zou direct een inname van je rijbewijs voor het leven moeten betekenen.
Ik snap je niet helemaal. Hij is al meerdere malen aangehouden door de politie en heeft naast duizenden euro's aan boetes zijn rijbewijs een aantal keer moeten inleveren. En dan zeg jij dat het een feit is dat hij anderen niet in gevaar heeft gebracht? enkel omdat hij nog niemand heeft doodgereden? Is dat niet een beetje krom?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar goed, hij rijdt hard, maar heeft niemand in gevaar gebracht. Dat zijn de feiten. Want als 'ie er wel iemand mee in gevaar had gebracht, zou je mogen verwachten dat hij er inmiddels wel een paar had doodgereden.
Dus als je een boete krijg van de politie heb je iemand leven in gevaar gebracht? Dat is jouw conclusie?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:27 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal. Hij is al meerdere malen aangehouden door de politie en heeft naast duizenden euro's aan boetes zijn rijbewijs een aantal keer moeten inleveren. En dan zeg jij dat het een feit is dat hij anderen niet in gevaar heeft gebracht? enkel omdat hij nog niemand heeft doodgereden? Is dat niet een beetje krom?
Dit, helemaal mee eens. En dan zijn er hier mensen die met droge ogen beweren dat ondanks het harde rijden deze jongen nog nooit iemand in gevaar heeft gebrachtquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:25 schreef kipknots het volgende:
Sowieso, 300 rijden zou direct een inname van je rijbewijs voor het leven moeten betekenen. Dat betekend dat je niet de verantwoordelijkheid hebt om deel te nemen aan het verkeer, aangezien je geen rekening met anderen wil houden.
Absoluut. Maar bij bepaalde hoge snelheden, zoals 200-300 wordt het snelheidsverschil met andere weggebruikers vaak zo groot en neemt de remweg dusdanig toe, dat het risico sowieso heel sterk stijgt. Ook al let de bestuurder die 200-300 rijdt goed op.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat.
Ik maak mij meer zorgen om mensen die blind 50 rijden dan oplettend 120
hij doet het op lege snelwegen, zal mijn reet roestenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Absoluut. Maar bij bepaalde hoge snelheden, zoals 200-300 wordt het snelheidsverschil met andere weggebruikers vaak zo groot en neemt de remweg dusdanig toe, dat het risico sowieso heel sterk stijgt. Ook al let de bestuurder die 200-300 rijdt goed op.
Sommige files merk je gewoon laat op. Zeker met een laagstaand zonnetje. Ik heb het zelf al meerdere keren meegemaakt dat ik lekker met 120km/h door de botlek tunnel reed en net voorbij de tunnel stond ineens alles stil.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja stel dat er een ufo op de snelweg land jaaaaaaaaaa
een bocht op de snelweg
als je die dan, zelfs met 300aan de buitenkant neemt, kun je, ipv de binnenkant, de file WEL zien
lever je papiertje eens heel snel in
Lege snelwegen my ass, er rijdt altijd wel wat verkeer, het is niet alsof je ergens in de outback van Australië rond rijdt. Of laat je de politie de snelweg afsluiten als je wilt racen? Ik ben een voorstander van een flexibele maximumsnelheid, afhankelijk van de drukte op de weg, maar 300 km/u op de openbare weg rijden is gewoon achterlijk, hoe weinig mensen er ook op de weg rijden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hij doet het op lege snelwegen, zal mijn reet roesten
Of stel dat er een oud omaatje oversteektquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja stel dat er een ufo op de snelweg land jaaaaaaaaaa
een bocht op de snelweg
als je die dan, zelfs met 300aan de buitenkant neemt, kun je, ipv de binnenkant, de file WEL zien
lever je papiertje eens heel snel in
Mij is geleerd: als je niet kan zien door de lage zon (daar heb ik gewoon een zonnebril voorquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:32 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
Sommige files merk je gewoon laat op. Zeker met een laagstaand zonnetje. Ik heb het zelf al meerdere keren meegemaakt dat ik lekker met 120km/h door de botlek tunnel reed en net voorbij de tunnel stond ineens alles stil.
Daarnaast moet ik wel zeggen dat de n15 een hele aantrekkelijke weg is om hard te rijden. Ook op de maasvlakte en maasvlakte 2 zijn er mooie wegen om de top van je motor te testen. En gelukkig voor de hardrijders daar zit er sinds een jaar of anderhalf ook een ambulancepost op de coloradoweg
Hij leeft toch nog? Niemand is dood, geen ongelukken alleen wat boetes, en enkel op die basis bepaal jij vanuit je zolderkamer dat hij levensgevaarlijk bezig is..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:35 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Lege snelwegen my ass, er rijdt altijd wel wat verkeer, het is niet alsof je ergens in de outback van Australië rond rijdt. Of laat je de politie de snelweg afsluiten als je wilt racen? Ik ben een voorstander van een flexibele maximumsnelheid, afhankelijk van de drukte op de weg, maar 300 km/u op de openbare weg rijden is gewoon achterlijk, hoe weinig mensen er ook op de weg rijden.
het probleem is juist dat mensen gaan remmen. Blijf met je poten van die rem af. Door het remmen krijgen mensen schrik reacties en zal al het achterop komend verkeer veel harder gaan remmen. Laat gewoon je gas los en er is niks aan de handquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Mij is geleerd: als je niet kan zien door de lage zon (daar heb ik gewoon een zonnebril voor) rem je af tot je weg die je WEL ziet voldoende afstand is om te stoppen
als jij schrikt van de file en een noodstop moet maken heb je te hard gereden en niet opgelet
Ik ondervind nooit een schrikreactie als iemand voor me remt. Maar ik hou dan ook normale afstand van mijn voorganger..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:38 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
het probleem is juist dat mensen gaan remmen. Blijf met je poten van die rem af. Door het remmen krijgen mensen schrik reacties en zal al het achterop komend verkeer veel harder gaan remmen. Laat gewoon je gas los en er is niks aan de hand
En hoe bepaal je of hij andere mensen in gevaar brengt?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:40 schreef hazmat88 het volgende:
Overigens ben ik van mening dat Joris zelf moet weten hoe hard hij rijdt zolang hij er maar geen andere mensen in gevaar brengt.
Dus het nog in leven zijn is bewijs voor het veilig zijn van zijn acties? Zelden zulke onzin gehoord. Hij heeft geluk gehad, niets meer, niets minder.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hij leeft toch nog? Niemand is dood, geen ongelukken alleen wat boetes, en enkel op die basis bepaal jij vanuit je zolderkamer dat hij levensgevaarlijk bezig is..
Ik zou stellen dat jouw kortzichtige gedrag nog wel eens gevaarlijker zou zijn..
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hij leeft toch nog? Niemand is dood, geen ongelukken alleen wat boetes, en enkel op die basis bepaal jij vanuit je zolderkamer dat hij levensgevaarlijk bezig is..
Ik zou stellen dat jouw kortzichtige gedrag nog wel eens gevaarlijker zou zijn..
In een rechtsstaan behoor je zoiets achteraf te bewijzen, niet preventief te stellen dat snelheid X onder enige onderstandigheid levens in gevaar brengt..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:42 schreef t-8one het volgende:
[..]
En hoe bepaal je of hij andere mensen in gevaar brengt?
300 op de openbare weg lijkt me ruimschoots over die grens.
Op een lege snelweg?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:42 schreef t-8one het volgende:
[..]
En hoe bepaal je of hij andere mensen in gevaar brengt?
300 op de openbare weg lijkt me ruimschoots over die grens.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
In een rechtsstaan behoor je zoiets achteraf te bewijzen, niet preventief te stellen dat snelheid X onder enige onderstandigheid levens in gevaar brengt..
Je kunt bij gebrek bij bewijs van je eigen stelleningen natuurlijk lachen om alles wat jou niet aanstaat, maar het blijft staan...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dus het nog in leven zijn is bewijs voor het veilig zijn van zijn acties? Zelden zulke onzin gehoord. Hij heeft geluk gehad, niets meer, niets minder.
Tijdje geleden is iemand op een kabel over een ravijn gelopen, met succes. Betekent dat dat het veilig is? Nee, natuurlijk niet.
Joris moet zo snel mogelijk van de weg af, het gaat een keer fout, dat staat vrijwel vast. En aan zijn boete geschiedenis te zien is daar een vangrail op nekhoogte voor nodig, voordat het een kia is met een gezinnetje..
Voor de slachtoffer doelgroep is dat gevaarlijker dan een drukke weg.quote:
Slachtofferdoelgroep?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:46 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Voor de slachtoffer doelgroep is dat gevaarlijker dan een drukke weg.
Het is een preventieve maatregel. Verder is in dit geval natuurlijk voldoende om vast te stellen dat 'ie te hard heeft gereden. Daar is 'ie immers voor gestraft, niet voor een poging tot doodslag (wat ik niet uitsluit als 'ie daadwerkelijk iemand op zo'n manier in gevaar brengt).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
In een rechtsstaan behoor je zoiets achteraf te bewijzen, niet preventief te stellen dat snelheid X onder enige onderstandigheid levens in gevaar brengt..
Op de Veluwe heb je momenten dat het erg rustig is. Dan zit je zo op de 200 km/u zonder iemand tegen te komen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:47 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En de maatschappij als hij zich net niet doodt rijdt. En je kan nooit een lege snelweg garanderen in Nederland. Ik heb eigenlijk nog nooit een lege snelweg meegemaakt in NL. En ik ga toch 2x per week van Amsterdam naar Enschede vrij laat.
Ja, zoals voetgangers en fietsers.quote:
ik rijd dagelijks op de a15 en n15 er zijn genoeg momenten waar je dan flink je gas in kan trappen of met de motor het gas opentrekkenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:47 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En de maatschappij als hij zich net niet doodt rijdt. En je kan nooit een lege snelweg garanderen in Nederland. Ik heb eigenlijk nog nooit een lege snelweg meegemaakt in NL. En ik ga toch 2x per week van Amsterdam naar Enschede vrij laat.
Op een snelweg?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:49 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, zoals voetgangers en fietsers.
Precies. Er zullen misschien stukjes van een kilometer, hooguit 2 tussen zitten dat je ff geen auto ziet, maar Nederland is zo drukbevolkt dat er ook midden in de nacht altijd wel verkeer op de snelweg rijdt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:47 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En de maatschappij als hij zich net niet doodt rijdt. En je kan nooit een lege snelweg garanderen in Nederland. Ik heb eigenlijk nog nooit een lege snelweg meegemaakt in NL. En ik ga toch 2x per week van Amsterdam naar Enschede vrij laat.
Ik lach er niet om, ik ben serieus. Je kunt niet met droge ogen beweren dat tot driemaal de maximale snelheid rijden op een snelweg met andere weggebruikers veilig te noemen is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je kunt bij gebrek bij bewijs van je eigen stelleningen natuurlijk lachen om alles wat jou niet aanstaat, maar het blijft staan...
De A7 ziet er zo uit 's nachts. maar dan met minder heuvelsquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:51 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Precies. Er zullen misschien stukjes van een kilometer, hooguit 2 tussen zitten dat je ff geen auto ziet, maar Nederland is zo drukbevolkt dat er ook midden in de nacht altijd wel verkeer op de snelweg rijdt.
Mensen die denken dat Nederlandse snelwegen er 's nachts zo uitzien
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
In een rechtsstaan behoor je zoiets achteraf te bewijzen, niet preventief te stellen dat snelheid X onder enige onderstandigheid levens in gevaar brengt..
Waarom kan ik dat niet, het is aan JOU aan te tonen dat het daadwerkelijk zo gevaarlijk is, het is niet mijn stellingquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik lach er niet om, ik ben serieus. Je kunt niet met droge ogen beweren dat tot driemaal de maximale snelheid rijden op een snelweg met andere weggebruikers veilig te noemen is.
Al jaren is bekend dat snelheid(sverschillen) recht evenredig staat met de kans op ongelukken. Daarnaast bewijst de dood van de vriend van Joris het indirect, plus geeft hij het zelf ook toe.
E afgezien daarvan kan ik ook zeker niet lachen om het feit dat hij de hele motor"groep" benadeeld met het bekrachtigen van het stereotype dat motrrijders aso's op de weg zijn.
en wat beter asfaltquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:55 schreef rival het volgende:
[..]
LOL de A7 ziet er zo uit 's nachts. maar dan met minder heuvels
Logisch nadenken misschien? Verder: http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdfquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:00 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom kan ik dat niet, het is aan JOU aan te tonen dat het daadwerkelijk zo gevaarlijk is, het is niet mijn stelling![]()
Al jaren is dat bekend, welk algemeen bekend onderzoek ondersteund dit?
onderzoek afgewezen:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:05 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Logisch nadenken misschien? Verder: http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdf
Veel leesplezier.
eerste zin legt uit dat het hele onderzoek op aannamens is gebaseerd, tweede is een leugenquote:Samenvatting
De exacte relatie tussen snelheid en ongevallen is afhankelijk van veel factoren.
In algemene zin is
die relatie echter zeer duidelijk:
n
aarmate er
op een bepaalde weg harder word
t gereden, neemt de
kans op een ongeval steeds meer toe.
De ongevalskans is ook groter voor een individueel voertuig
dat sneller rijdt dan het overige verkeer op die weg.
je hebt gewoon geen weerwoordquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:07 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
euh, jij kut niet interpreteren en voor het tweede presenteren ze duidelijke bronnen.
Nu in het Nederlands.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
In een rechtsstaan behoor je zoiets achteraf te bewijzen, niet preventief te stellen dat snelheid X onder enige onderstandigheid levens in gevaar brengt..
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
onderzoek afgewezen:
[..]
eerste zin legt uit dat het hele onderzoek op aannamens is gebaseerd, tweede is een leugen
nee, iemand veroordelen voor gevaarlijk gedrag zonder gevaar is nogal.. van wat jaar terug.. zeg maarquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu in het Nederlands.
Maar als ik het goed begrijp mag je pas vaststellen dat een bepaald risico is genomen, nadat er slachtoffers zijn gevallen ?
Je kunt ook beter in een peuterspeelzaal inbreken dan in een politiebureau.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik moet wel bekennen dat ik het gewoon dom vind om dit in NL te doen, en ook gevaarlijker dan in DLD. Op de 1e plaats kost het je in NL veel meer geld aan bekeuringen
Een van de eerste links op google:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:00 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom kan ik dat niet, het is aan JOU aan te tonen dat het daadwerkelijk zo gevaarlijk is, het is niet mijn stelling![]()
Al jaren is dat bekend, welk algemeen bekend onderzoek ondersteund dit?
Zo zijn er veel meer links die aangeven dat vooral het verschil in snelheid gevaar oplevert. Het probleem is ook niet dat Jorisje 300km/u rijdt, maar dat hij dat doet waar anderen 100-120km/u rijden...quote:Other studies looked at speed dispersion and found evidence that this is also an important factor in determining crash rate. Larger differences in speed between vehicles are related to a higher crash rate. Without exception, a vehicle that moved (much) faster than other traffic around it, had a higher crash rate.
Leg eens uit. Wat was er destijds dan anders ?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee, iemand veroordelen voor gevaarlijk gedrag zonder gevaar is nogal.. van wat jaar terug.. zeg maar
En laat het verschil in snelheid juist hetgeen zijn wat kwetsbare groepen overeind houdquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Een van de eerste links op google:
[..]
Zo zijn er veel meer links die aangeven dat vooral het verschil in snelheid gevaar oplevert. Het probleem is ook niet dat Jorisje 300km/u rijdt, maar dat hij dat doet waar anderen 100-120km/u rijden...
toen was er geen fok en moest het ook echt uitgevoerd wordenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat was er destijds dan anders ?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
toen was er geen fok en moest het ook echt uitgevoerd worden
Waar heb jij ooit je theorie-examen gekocht ?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
toen was er geen fok en moest het ook echt uitgevoerd worden
Gast, trek het helemaal in het helemaal in het belachelijke. Wil je nu werkelijk beweren dat een verschil van meer dan 100km/u juist veiliger is voor de "zwakkere" groep? Had je gezegd 10/20 km/u harder, dan had je een punt, maar stellen dat 200 tot 300km/u op een snelweg met medeweggebruikers juist veiliger is voor de "zwakke" groep, is onzin en lijkt op het verzinnen van punten om maar tegen te kunnen zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En laat het verschil in snelheid juist hetgeen zijn wat kwetsbare groepen overeind houdt.
Leuk op de ondebruik inspelen dat snelle dingen gevaarlijk zijn, zal iedereen tokkie mee eens zijn, ik mis nog net het zinnetje dat hardrijders pedofielen zijn
Als jij zo overtuigd bent dat er geen relatie tussen snelheid en gevaar is, zoals wordt aangetoond in dat onderzoek (met bronnen) wat je af probeert te fakkelen, dan kom jij toch gewoon met een rapport waarin duidelijk blijkt dat dat zo is?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:12 schreef Life2.0 het volgende:
En laat het verschil in snelheid juist hetgeen zijn wat kwetsbare groepen overeind houd
Leuk op de ondebruik inspelen dat snelle dingen gevaarlijk zijn, zal iedereen tokkie mee eens zijn, ik mis nog net het zinnetje dat hardrijders pedofielen zijn
Nee, jij haalt het 300 km/u erbij, daar rept jouw bron niet overquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Gast, trek het helemaal in het helemaal in het belachelijke. Wil je nu werkelijk beweren dat een verschil van meer dan 100km/u juist veiliger is voor de "zwakkere" groep? Had je gezegd 10/20 km/u harder, dan had je een punt, maar stellen dat 200 tot 300km/u op een snelweg met medeweggebruikers juist veiliger is voor de "zwakke" groep, is onzin en lijkt op het verzinnen van punten om maar tegen te kunnen zijn.
Feit is en blijft dat snelheidsverschillen een groter risico vormen en dat dat risico sterk toeneemt met het verschil. Dan kan jij onderzoeken afwijzen, maar dat verandert niets aan de werkelijkheid.
Wat Joris doet is levensgevaarlijk, punt.
Waarom zou ik, zoals ik al zei is het geen valide bron voor de stelling, derhalve hoef ik niets aan te tonen, ik ben niet de tokkie die roept dat alles eng gevaar en verboten moet wordenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als jij zo overtuigd bent dat er geen relatie tussen snelheid en gevaar is, zoals wordt aangetoond in dat onderzoek (met bronnen) wat je af probeert te fakkelen, dan kom jij toch gewoon met een rapport waarin duidelijk blijkt dat dat zo is?
Tokkies vinden niks eng. Zelfs een legging zit ze niet te strak.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:19 schreef Life2.0 het volgende:
ik ben niet de tokkie die roept dat alles eng gevaar en verboten moet worden
de sp welquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tokkies vinden niks eng. Zelfs een legging zit ze niet te strak.
Jouw mening is dat het geen valide bron is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:19 schreef Life2.0 het volgende:
Waarom zou ik, zoals ik al zei is het geen valide bron voor de stelling, derhalve hoef ik niets aan te tonen, ik ben niet de tokkie die roept dat alles eng gevaar en verboten moet worden
het is nvt in casu derhalve niet validequote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jouw mening is dat het geen valide bron is.
De onderbouwde stelling "kans op ongevallen neemt toe bij stijgende snelheid" lijkt me juist wel van toepassing op dit topic.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:23 schreef Life2.0 het volgende:
het is nvt in casu derhalve niet valide
zelfs als dat waar zou zijn, ondersteund dat nog steeds de stelling nietquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De onderbouwde stelling "kans op ongevallen neemt toe bij stijgende snelheid" lijkt me juist wel van toepassing op dit topic.
In de OP staat dat Joris films laat zien waarop te zien is dat hij snelheden van 300km/u haalt op de A15 (toch al niet een van de rustigste snelwegen in het land).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, jij haalt het 300 km/u erbij, daar rept jouw bron niet over
En dat "levensgevaarlijke" is aan jou om aan te tonen, kun je niet, pech jammer boe hoe hoe
Ga alsjeblieft door. Ik geniet.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zelfs als dat waar zou zijn, ondersteund dat nog steeds de stelling niet
argumenteren voor gevorderen
Dat is precies de reden dat ik in Nederland automobilisten hooguit met 160 km/u inhaal, ik vertrouw ze gewoon niet. In Duitsland kun je heerlijk 200 km/u blijven rijden, een heerlijke cruisesnelheid.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
Weetje, wat als het nu een Duitser was die zn verhaal deed over de Duitse Autobahn? Dan mocht het, dan wist het andere verkeer dat dat kan gebeuren, dan gebeurt het ook vaker.
Dan hoor je veel minder klachten en is er ook minder kritiek van mensen. Dusja, ik vind dat men het wat meer moet relativeren. Als het rustig is etc, is er niet veel aan de hand.
Ik vind dit bijvoorbeeld niet zo gevaarlijk. Het is rustig, en iedereen weet dat links mensen met hoge snelheden langs kunnen komen.
Ik moet wel bekennen dat ik het gewoon dom vind om dit in NL te doen, en ook gevaarlijker dan in DLD. Op de 1e plaats kost het je in NL veel meer geld aan bekeuringen en op de 2e plaats verwachten mensen in NL het niet, omdat er daar wel een snelheidslimiet geldt.
Politie rijd zonder uitzondering ook harder, alle motorrijders doen dat, auto's rijden ook harder dan fietsers, waar zijn meer ongelukken mee?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In de OP staat dat Joris films laat zien waarop te zien is dat hij snelheden van 300km/u haalt op de A15 (toch al niet een van de rustigste snelwegen in het land).
In het meest positieve geval is de maximum snelheid daar 130km/u, wat een verschil oplevert van 170km/u.
Persoonlijk noem ik dat een flink verschil.
Mijn genoemde onderzoek geeft aan dat zonder uitzondering een voertuig dat (flink) harder rijdt dan het overige verkeer een hogere hoeveelheid crashes veroorzaakt.
Met andere woorden, (veel) harder rijden geeft meer kans op ongelukken en derhalve is Joris gevaarlijk bezig.
Mocht jij die conclusie anders zien, kom dan eens met een onderbouwd verhaal, want nu ben je bezig om je standpunt belachelijk te maken.
Wat zijn we niet gewend ?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:28 schreef ACT-F het volgende:
De reacties in dit topic zijn weer typisch Nederlands, totaal niets gewend.
Precies, dit dus. Moet er wel bij zeggen dat ik in Dld rijden vermoeiender vond, je moet wel alerter zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat ik in Nederland automobilisten hooguit met 160 km/u inhaal, ik vertrouw ze gewoon niet. In Duitsland kun je heerlijk 200 km/u blijven rijden, een heerlijke cruisesnelheid.
De reacties in dit topic zijn weer typisch Nederlands, totaal niets gewend.
klopt een heel groot gedeelte van de nederlanders zouden nog wat kunnen leren van de duitse weggebruikers. Die kunnen namelijk wel snelheid inschatten en weten wanneer je naar rechts moet. In nederland kan je prima hard rijden maar je zal altijd rekening moeten houden met de onkunde van je medeweggebruiker.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat ik in Nederland automobilisten hooguit met 160 km/u inhaal, ik vertrouw ze gewoon niet. In Duitsland kun je heerlijk 200 km/u blijven rijden, een heerlijke cruisesnelheid.
De reacties in dit topic zijn weer typisch Nederlands, totaal niets gewend.
Preciesquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat ik in Nederland automobilisten hooguit met 160 km/u inhaal, ik vertrouw ze gewoon niet. In Duitsland kun je heerlijk 200 km/u blijven rijden, een heerlijke cruisesnelheid.
De reacties in dit topic zijn weer typisch Nederlands, totaal niets gewend.
Precies. Verkeerscriminelen zijn het.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
Politie rijd zonder uitzondering ook harder
Ik ben het niet met hem eens. Je mag niet verwachten van weggebruikers dat ze er rekening mee houden dat er medeweggebruikers zijn die met 300km/h voorbij komen knallen. Daarnaast moet Joris kunnen anticiperen op onverwachte manoeuvres van anderen, bij inhalen maar ook bij uitwijkmanoeuvres of bijv. een lekke band of een noodstop. Dat is niet zo makkelijk als je met bijna 85 meter per seconde over de weg vliegt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:06 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
dat ben ik helemaal met Joris eens, hij is niet fout dan, maar de ander is fout in zijn gedrag. Ik ben van mening dat we Joris gelijk moeten geven, ook al overleeft ie het ongeval niet omdat ie met 200 tegen een auto geknald is. Maar ja, hij heeft wel gelijk...
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, over het algemeen wordt er in Duitsland netter gereden. Het is dan wel zo, dat wanneer er een Duitser een "Nederlandse" actie uithaalt (nog net voor jou een vrachtwagen in gaan halen met 100 km/u terwijl jij 150 km/u rijdt, afgelopen zomer nog meegemaakt), dat het dan daar juist veel onverwachter is. In Nederland ga je er juist van uit dat dat soort dingen gebeurt en ben je daarom alerter.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:31 schreef hazmat88 het volgende:
klopt een heel groot gedeelte van de nederlanders zouden nog wat kunnen leren van de duitse weggebruikers. Die kunnen namelijk wel snelheid inschatten en weten wanneer je naar rechts moet. In nederland kan je prima hard rijden maar je zal altijd rekening moeten houden met de onkunde van je medeweggebruiker.
Dat zal een uitzondering zijn. Over het algemeen genomen houden de duitsers meer rekening met hun medeweggebruikers als hier in nederland.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, over het algemeen wordt er in Duitsland netter gereden. Het is dan wel zo, dat wanneer er een Duitser een "Nederlandse" actie uithaalt (nog net voor jou een vrachtwagen in gaan halen met 100 km/u terwijl jij 150 km/u rijdt, afgelopen zomer nog meegemaakt), dat het dan daar juist veel onverwachter is. In Nederland ga je er juist van uit dat dat soort dingen gebeurt en ben je daarom alerter.
Klopt, zijn uitzonderingen, maar daarom des te onverwachter, bedoelde ik. Hier ben je bijna verbaasd wanneer je ruimte krijgt om in te halen of in te voegen, in Duitsland juist wanneer je dat niet krijgt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:38 schreef hazmat88 het volgende:
Dat zal een uitzondering zijn. Over het algemeen genomen houden de duitsers meer rekening met hun medeweggebruikers als hier in nederland.
Daarom altijd met autorijden bezig zijn i.p.v. andere dingen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Klopt, zijn uitzonderingen, maar daarom des te onverwachter, bedoelde ik. Hier ben je bijna verbaasd wanneer je ruimte krijgt om in te halen of in te voegen, in Duitsland juist wanneer je dat niet krijgt.
Nee, gewoon een adrenalinejunk.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:56 schreef Disana het volgende:
Wat een hufter. Ik vraag me af of dit nou een sociopaat is.
Beter vermoeid door alertheid dan onvoorzichtig door gezapigheid.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:30 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Precies, dit dus. Moet er wel bij zeggen dat ik in Dld rijden vermoeiender vond, je moet wel alerter zijn.
wijze uitspraakquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Beter vermoeid door alertheid dan onvoorzichtig door gezapigheid.
Mêh, van die mensen die zeggen "Ik rijd altijd 20 km/u te hard, want dan ben je alerter.", moeten zich afvragen of ze überhaupt een auto moeten besturen wanneer ze het niet kunnen zonder adrenaline.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:47 schreef ACT-F het volgende:
Beter vermoeid door alertheid dan onvoorzichtig door gezapigheid.
ik rijd ook altijd rond de 130 km/h, niet voor de adrenaline maar gewoon omdat ik dat een lekkere snelheid vind om ontspannen te rijden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, van die mensen die zeggen "Ik rijd altijd 20 km/u te hard, want dan ben je alerter.", moeten zich afvragen of ze überhaupt een auto moeten besturen wanneer ze het niet kunnen zonder adrenaline.
Men praat al tijden over het verwijderen van brommers van het fietspad vanwege de vele ongelukken ten gevolge van het snelheidsverschil tussen brommers en fietsers. Daarnaast worden steeds vaker fietspaden gescheiden van wegen om auto's en fietsers te scheiden vanwege het verschil in snelheid en jij blijft maar volhouden dat een flink snelheidsverschil geen gevaar oplevert?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Politie rijd zonder uitzondering ook harder, alle motorrijders doen dat, auto's rijden ook harder dan fietsers, waar zijn meer ongelukken mee?
Derhalve verworpen
Als het onderzoek dus anders geweerd is het een invalide onderzoek, al helemaal voor de stelling
Ik hoef niets te onderbouwen, ik ben niet de boze telegraaf lezer die zich drukt maakt over motorrijders, dat ben jij, zoek jij het maar uit
brommers mogen niet op het fietspad hoorquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Men praat al tijden over het verwijderen van brommers van het fietspad vanwege de vele ongelukken ten gevolge van het snelheidsverschil tussen brommers en fietsers. Daarnaast worden steeds vaker fietspaden gescheiden van wegen om auto's en fietsers te scheiden vanwege het verschil in snelheid en jij blijft maar volhouden dat een flink snelheidsverschil geen gevaar oplevert?
Gewoon je vingers in je oren houden en heel hard la-la-la-la-la blijven roepen, dan kun je je eigen realiteit volhouden. Je hebt maar een argument en dat "ik geloof het niet, dus is het zo".
En ik lees geen telegraaf, noch heb moeite met motorrijders, ik ben er zelf immers een.
Meest irritant en gevaarlijk op de Autobahn zijn Nederlanders, vooral die met een caravan.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Klopt, zijn uitzonderingen, maar daarom des te onverwachter, bedoelde ik. Hier ben je bijna verbaasd wanneer je ruimte krijgt om in te halen of in te voegen, in Duitsland juist wanneer je dat niet krijgt.
Er zijn nog genoeg verplichte brom/fietspaden waar ze beide op een rijbaan rijden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
brommers mogen niet op het fietspad hoor![]()
gewoon dom blaten
Er is wel een verschil tussen en fietspad en een brom/fietspad.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg verplichte brom/fietspaden waar ze beide op een rijbaan rijden.
[ afbeelding ]
Daarnaast, wat denk je dat de reden was van het scheiden van het meeste fiets- en bromverkeer?
Juist ja, het verschil in snelheid.
Kom nu eens meet echte argumenten in plaats van dit kinderachtige gedoe.
Op het circuit mag je niet op je achterwiel rijdenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:02 schreef mstx het volgende:
Hard rijden en wheelies maken is leuk, maar je kan ook overdrijven.Als je zoveel geld hebt voor een 1000cc racer en al die boetes kun je ook gewoon je racelicentie halen en dan legaal zo hard rijden als je wil.
dat is geen fietspad pauperquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg verplichte brom/fietspaden waar ze beide op een rijbaan rijden.
[ afbeelding ]
Daarnaast, wat denk je dat de reden was van het scheiden van het meeste fiets- en bromverkeer?
Juist ja, het verschil in snelheid.
Kom nu eens meet echte argumenten in plaats van dit kinderachtige gedoe.
gelukkig iemand die het snapt, nog een beetje hoop in de mensheidquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:24 schreef hazmat88 het volgende:
Juridisch gezien heeft Life2.0 gelijk. Je kan niet iets strafbaar stellen voor het gebeurd is. Zodra de verdachte een strafbaar feit begaan heeft kan hij of zij ervoor op het matje geroepen worden. Als ik van plan ben vanavond met 300km/h te gaan rijden is het pas strafbaar als ik dat daadwerkelijk gedaan heb.
Oh gossie, ik heb een verplicht brom-/fietspad een fietspad genoemd, dat maakt inderdaad het gehele verhaal onwaarquote:
Het zijn eerder zelfdzame omstandigheden. Ons wegennet mag er dan wel aardig bijliggen, het is niet gebaseerd op inhaal acties met die snelheid (van standaard asfalt naar zoab1 en zoab2).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Op het circuit mag je niet op je achterwiel rijden. Verder kan je weinig over de gevaarzetting zeggen als je niet motor rijdt en dergelijke praktijken nooit hebt uitgevoerd.
Het hoeft onder bepaalde omstandigheden niet gevaarlijk te zijn om 300kmph te rijden of met 160kmph op één wiel te rijden. Maarja... maak dat de gemiddelde Nederlander maar wijs in zijn eco slowmotion hok.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het zijn eerder zelfdzame omstandigheden. Ons wegennet mag er dan wel aardig bijliggen, het is niet gebaseerd op inhaal acties met die snelheid (van standaard asfalt naar zoab1 en zoab2).
En wheelies zijn automatisch gevaarlijk. Je hebt immers geen enkele controle meer over je motor zodra er ook maar iets gebeurd. Daarmee ben je niet alleen een gevaar voor anderen, maar ook voor jezelf.
Nu ga je ineens adrenaline bij betrekken?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, van die mensen die zeggen "Ik rijd altijd 20 km/u te hard, want dan ben je alerter.", moeten zich afvragen of ze überhaupt een auto moeten besturen wanneer ze het niet kunnen zonder adrenaline.
Rij al 15 jaar. Juist daarom weet ik waar ik het over heb.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Er is niks gevaarlijks aan wheelie zolang deze gecontroleerd (op het balanspunt) wordt uitgevoerd onder de juiste omstandigheden. Uiteraard ben je iets minder wendbaar (sturen is wel mogelijk door je gewicht te gebruiken) en moet je er rekening mee houden dat het twee tot drie seconden duurt voordat je kan beginnen aan je remactie (eerst landen, dan aanremmen, dan doorremmen)
Nogmaals je kan hier pas over oordelen als je het zelf onder de knie hebt.
Twee tot drie seconden reactie tijd plus twee tot drie seconden jezelf manoeuvreren tot je kan remmen is idd niet gevaarlijk hoor.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Er is niks gevaarlijks aan wheelie zolang deze gecontroleerd (op het balanspunt) wordt uitgevoerd onder de juiste omstandigheden. Uiteraard ben je iets minder wendbaar (sturen is wel mogelijk door je gewicht te gebruiken) en moet je er rekening mee houden dat het twee tot drie seconden duurt voordat je kan beginnen aan je remactie (eerst landen, dan aanremmen, dan doorremmen)
Nogmaals je kan hier pas over oordelen als je het zelf onder de knie hebt.
Gast... leer eens begrijpend lezen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:08 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Twee tot drie seconden reactie tijd plus twee tot drie seconden jezelf manoeuvreren tot je kan remmen is idd niet gevaarlijk hoor.
Begrijp prima dat je idioot gedrag goed probeert te praten/nuanceren. Maar dergelijke acties nemen nu eenmaal risico's met zich mee. Zonder risico minder adreline.....quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gast... leer eens begrijpend lezen.
alleen zijn t niet de verstandige en goede motorrijders die van bomen en de weg gepulkt moeten wordenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:16 schreef hazmat88 het volgende:
Een beetje goede weggebruiker ziet gevaar danig op tijd aankomen dat hij ruim de tijd heeft om te reageren. Daarnaast zal een goede motorrijder stunts als wheelies pas doen als hij er 100% zeker van is dat het op dat moment kan
Die 100% bestaat helemaal niet in de praktijk.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:16 schreef hazmat88 het volgende:
als hij er 100% zeker van is dat het op dat moment kan
Waarschijnlijk zijn je wheelie skills dan wat minder anders had je niet gezegd dat wheelies automatisch gevaarlijk zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Rij al 15 jaar. Juist daarom weet ik waar ik het over heb.
die 100% bestaat wel hoor. Het gaat om of die persoon het op dat moment voor de volle 100% verantwoord vindquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:20 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Die 100% bestaat helemaal niet in de praktijk.
dat klopt ja. Het blijft erg ongeacht of het hun eigen schuld is of nietquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
alleen zijn t niet de verstandige en goede motorrijders die van bomen en de weg gepulkt moeten worden
sterker nog, ze doen veel meer schade dan alleen aan zichzelf. En dat is erg. Zon benny mist niemand, alleen hij rijdt met een beetje pech ook een gezin dood.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:25 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
dat klopt ja. Het blijft erg ongeacht of het hun eigen schuld is of niet
heb je ook al gedacht aan de hulpverleners die hem van de weg mogen schrapen? Helaas heb ik dat ook vaak moeten doen net als springers voor de trein. En ja je hebt gelijk dat het meer mensen zeer doet. Maar hij heeft zelf de keuze gemaakt om zo hard te rijden. De kans dat hij een gezin meeneemt op de snelweg is vrij klein. Het neemt niet weg dat het voor niemand prettig is als er een dusdanig zwaar ongeluk gebeurd.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:28 schreef Catch22- het volgende:
[..]
sterker nog, ze doen veel meer schade dan alleen aan zichzelf. En dat is erg. Zon benny mist niemand, alleen hij rijdt met een beetje pech ook een gezin dood.
Dat kan die wel vinden maar dat is nog geen zekerheid of "100% verantwoord". Adreline junks staan bekend om hun cognitieve dissonantie. Zelfoverschatting, goedpraterij en dan nog denken dat ze rationeel een verantwoorde beslissing kunnen nemen. Yeah right....quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:24 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
die 100% bestaat wel hoor. Het gaat om of die persoon het op dat moment voor de volle 100% verantwoord vind
Het feitelijke probleem is dat je bij vaardigheden die een hoge mate van expertise vereisen eerst een flinke leer curve moet doormaken voordat je voor jezelf de grenzen heb afgebakend zodat het op een veilige manier kan gebeuren.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:43 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat kan die wel vinden maar dat is nog geen zekerheid of "100% verantwoord". Adreline junks staan bekend om hun cognitieve dissonantie. Zelfoverschatting, goedpraterij en dan nog denken dat ze rationeel een verantwoorde beslissing kunnen nemen. Yeah right....
Zeker op een afgezet circuit ofzo, niet op een openbare weg.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat wil echter niet zeggen dat het niet veilig kan.
Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:00 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Zeker op een afgezet circuit ofzo, niet op een openbare weg.
ja je hebt gewoon geen kennis van zaken, ga je ketel poetsen knulquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:48 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Oh gossie, ik heb een verplicht brom-/fietspad een fietspad genoemd, dat maakt inderdaad het gehele verhaal onwaar
Gast, je voorraad van trolargumenten raakt blijkbaar op zodat je niets anders rest dan schelden en spijkers op laag water zoeken.
Het is maar goed dat de scholen weer begonnen zijn, misschien leer je daar nog wat nuttigs zodat je de volgende keer een fatsoenlijke bijdrage kan leveren aan een discussie als deze...
Ik wens je een prettige avond verder en veel plezier als je morgen op je fietsje, zo hard als je beentjes kunnen trappen, naar school rijdt, luid "vroem, vroem, ik ben een motor" roepend.
Ik ben altijd bang om mensen die dergelijke 'logica' hanteren op de openbare weg tegen te komenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Rij al 15 jaar. Juist daarom weet ik waar ik het over heb.
dat is pas klachtwaardig jaquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Dit zijn personen die minder rekening houden met de omstandigheden waardoor het wel gevaarlijk wordt
jazeker denk ik daaraan, bekende van me is piloot op een traumaheli dus ik hoor de verhalen wel af en toe.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:34 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
heb je ook al gedacht aan de hulpverleners die hem van de weg mogen schrapen? Helaas heb ik dat ook vaak moeten doen net als springers voor de trein. En ja je hebt gelijk dat het meer mensen zeer doet. Maar hij heeft zelf de keuze gemaakt om zo hard te rijden. De kans dat hij een gezin meeneemt op de snelweg is vrij klein. Het neemt niet weg dat het voor niemand prettig is als er een dusdanig zwaar ongeluk gebeurd.
Als ik dit lees wens ik hem inderdaad een overstekende lantaarnpaal toe.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:54 schreef tong80 het volgende:
Ik rijd juist heel geconcentreerd in tegenstelling tot veel andere weggebruikers. Als iemand zonder reden plots van rijbaan wisselt en mij afsnijdt terwijl ik veel te hard rijd, wie is er dan fout? Ik denk daar anders over dan de meeste mensen.
Als je dergelijke dingen op de openbare weg doet is het per definitie niet met verstand.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 02:46 schreef Kowloon het volgende:
Met 300 km/u rijden of wheelies heb ik dan ook weinig problemen (ook al doe ik het zelf niet) mits het met verstand wordt uitgevoerd.
Gisteren nog een Australische jogger in Amerika voor de lol neergeknald door 3 tieners die zich verveelden. Moet hier ook kunnen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 02:46 schreef Kowloon het volgende:
In andere delen van de wereld is het vrij normaal om een wapen te hebben, en daar zouden mensen dan ook helemaal niet zo angstig reageren als in Nederland.
Helemaal mee eens. Als je hard rijdt, moet je dit ook weten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je kan die snelheid ook niet inschatten,je ziet of niks in de verte of een koplamp,maar hoe hard dat op je af komt is bijna niet te zeggen.
Ondanks het feit dat hij voorrang had is hij in mijn ogen fout,want als je met deze snelheid rijdt hoor je te weten dat mensen dat niet in kunnen schatten.
Voor 25 euro kun je de Nordschleife op.quote:Mensen op R1,GSX 1000,ZZR enz enz,denk na,doe dit niet op de openbare weg,ga naar een circuit,voor 15 euro kan je los gaan op Zandvoort of de Nordschleife in Duitsland,niemand is berekend op deze snelheid op de openbare weg
Nee dat concludeer ik niet. Ik wijs hem enkel op de feiten die in het artikel staan en dat het in mijn ogen krom is om te zeggen: zolang je niemand dood rijd breng je niemand in gevaar.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus als je een boete krijg van de politie heb je iemand leven in gevaar gebracht? Dat is jouw conclusie?
Jij vind dit misschien prachtig, maar anderen schrikken hier misschien van en gaan in het vervolg nog krampachtiger en langzamer rijden wat wellicht in meer ongelukken zal resulteren. Zijn deze mensen dan fout? Nee ik vind van niet. Het klopt dat we in Nederland niet aan hoge snelheden gewend zijn, maar dat komt omdat we al jaren vastgeroest zitten aan de snelheidslimiet van 120 km/h (nu dan 130). Willen we de snelheidslimiet veel verder opschroeven dan denk ik dat het verstandig is dat we ook niet zomaar jan en alleman van rijbewijs voorzien.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 02:46 schreef Kowloon het volgende:
Ik snap Joris wel. Ik hou zelf ook wel van snelheid, of dat nou op de racefiets is of in de auto is. Verder vind ik bijvoorbeeld prachtig als er een motor op de snelweg voorbij komt scheuren. Extreme omstandigheden leveren spektakel op. Met 300 km/u rijden of wheelies heb ik dan ook weinig problemen (ook al doe ik het zelf niet) mits het met verstand wordt uitgevoerd. Dus goede weersomstandigheden, een wegbeeld en verkeersbeeld dat ruimte geeft om harder te rijden, materiaal wat in topconditie is en het vermogen om kritisch naar je eigen kunnen te kijken (alleen zo kan je ervaring opbouwen met hoge snelheden).
Afgesloten weg is geen openbare weg. En als je al 5 seconde reactietijd nodig hebt, dan is het automatisch onveilig.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn je wheelie skills dan wat minder anders had je niet gezegd dat wheelies automatisch gevaarlijk zijn.
Dat zijn ze namelijk niet automatisch
Op een afgesloten weg kan je heel veilig kilometers lange wheelies maken bij hoge snelheden zolang je maar rekening houd met de externe factoren
Dat maakt niet uit, want:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:05 schreef 88-4 het volgende:
Belachelijke snelheid. Deze meneer verdient het gewoon om een fataal ongeluk te krijgen.
Iedereen heeft het trouwens over mensen en overig verkeer, maar stel dat er een vogel tegen je aan vliegt of er steekt plots een of ander dier de weg over..is de tijd er dan nog om te reageren?
quote:Ik rijd juist heel geconcentreerd in tegenstelling tot veel andere weggebruikers.
levensgevaarlijkquote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:37 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Nee dat concludeer ik niet. Ik wijs hem enkel op de feiten die in het artikel staan en dat het in mijn ogen krom is om te zeggen: zolang je niemand dood rijd breng je niemand in gevaar.
ja deze mensen zijn dan fout!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Jij vind dit misschien prachtig, maar anderen schrikken hier misschien van en gaan in het vervolg nog krampachtiger en langzamer rijden wat wellicht in meer ongelukken zal resulteren. Zijn deze mensen dan fout? Nee ik vind van niet. Het klopt dat we in Nederland niet aan hoge snelheden gewend zijn, maar dat komt omdat we al jaren vastgeroest zitten aan de snelheidslimiet van 120 km/h (nu dan 130). Willen we de snelheidslimiet veel verder opschroeven dan denk ik dat het verstandig is dat we ook niet zomaar jan en alleman van rijbewijs voorzien.
Als ik zo eens goed om me heen kijk heb ik er weinig vertrouwen in dat iedereen met een motor (of auto wat dat betreft) dit vermogen heeft.
ga eens motor rijden..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:05 schreef 88-4 het volgende:
Belachelijke snelheid. Deze meneer verdient het gewoon om een fataal ongeluk te krijgen.
Iedereen heeft het trouwens over mensen en overig verkeer, maar stel dat er een vogel tegen je aan vliegt of er steekt plots een of ander dier de weg over..is de tijd er dan nog om te reageren?
Nee, hoezo?quote:
Dat idd. Zulke mensen lachen erom.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:23 schreef LXIV het volgende:
Het stuk in de OP geeft gewoon aan dat je in Nederland volkomen schijt kunt hebben aan de wetten en regelgeving en er gewoon mee wegkomt ook.
En als deze Joris een gezin met 4 kinderen doodrijdt, dan gaat zijn advocaat krokodillentranen huilen voor de rechter. Die er vervolgens gewoon weer intrapt.
Waren binnenkort Joris laatste woorden..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:54 schreef tong80 het volgende:
'Ik heb een blinde vlek voor de risico's.'
Racen op de openbare weg geeft een gevoel van vrijheid en dat geeft mijn leven zin,'
Ik heb een blinde vlek voor de risico's,
maar ik weet heel goed wat ik doe. Ik ben een kunstenaar op de motor en kan als de beste rijden.'
Ik vraag me af hoe deze Joris erover zou denken als ie zelf een gezin zou hebben. Er staat niks van in het artikel verder, maar ik kan me niet voorstellen dat wanneer je zelf een vrouw en kinderen thuis hebt zitten, of je dan nog zulke risico's neemt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:23 schreef LXIV het volgende:
Het stuk in de OP geeft gewoon aan dat je in Nederland volkomen schijt kunt hebben aan de wetten en regelgeving en er gewoon mee wegkomt ook.
En als deze Joris een gezin met 4 kinderen doodrijdt, dan gaat zijn advocaat krokodillentranen huilen voor de rechter. Die er vervolgens gewoon weer intrapt.
Ik weet wel zeker dat (bijna) alle motorrijders die ik ken de idioten die 300 rijden op de Nederlande wegen ook achterlijk vinden. En daar zit bv ook mijn schoonpa bij, die al een jaar of 40 ervaring heeft.quote:
Toevallig heb ik het aan een paar motorrijdende vrienden laten lezen, die waren unaniem van mening dat dit figuur een schande voor de andere motorrijders is die wel gewoon normaal rijden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat (bijna) alle motorrijders die ik ken de idioten die 300 rijden op de Nederlande wegen ook achterlijk vinden. En daar zit bv ook mijn schoonpa bij, die al een jaar of 40 ervaring heeft.
maar ik heb weinig belangstelling voor de mening van jouw beperkte vriendengroep, wat die er ook van vinden..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat (bijna) alle motorrijders die ik ken de idioten die 300 rijden op de Nederlande wegen ook achterlijk vinden. En daar zit bv ook mijn schoonpa bij, die al een jaar of 40 ervaring heeft.
Maar dat gebeurt niet want..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:38 schreef Brede_meneer het volgende:
Hopelijk knalt hij tegen een boom.
quote:maar ik weet heel goed wat ik doe. Ik ben een kunstenaar op de motor en kan als de beste rijden.'
Niet mee eens, de door mij geposte filmpjes al bekeken? Dan vind ik geen richting aangeven een stuk gevaarlijker, om het nog maar niet te hebben over door rood rijden of niet met twee handen aan het stuur zitten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:32 schreef DroogDok het volgende:
Als je dergelijke dingen op de openbare weg doet is het per definitie niet met verstand.
En in hoeverre moet dit een reactie op mijn post vormen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:00 schreef tong80 het volgende:
Gisteren nog een Australische jogger in Amerika voor de lol neergeknald door 3 tieners die zich verveelden. Moet hier ook kunnen.
Er zal geen ongeluk ontstaan als iedereen zich gedraagt zoals het moet, dus spiegelen (je moet eigenlijk op ieder moment uit je hoofd kunnen vertellen wat er achter je gebeurd), richting aangeven en zoveel mogelijk rechts rijden. Doen mensen dat niet dan ligt de fout bij hen, en niet bij de hardrijder vind ik.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Jij vind dit misschien prachtig, maar anderen schrikken hier misschien van en gaan in het vervolg nog krampachtiger en langzamer rijden wat wellicht in meer ongelukken zal resulteren. Zijn deze mensen dan fout? Nee ik vind van niet.
Daar heb je wel een goed punt natuurlijk, nieuwe verkeersregels moeten ingeburgerd raken. Er moet dus wel een overgangsperiode komen als de maximumsnelheid verhoogd gaat worden. Op de rustige momenten moet 180 km/u zeker kunnen op de Nederlandse snelwegen.quote:Het klopt dat we in Nederland niet aan hoge snelheden gewend zijn, maar dat komt omdat we al jaren vastgeroest zitten aan de snelheidslimiet van 120 km/h (nu dan 130).
Het gevaarlijkste weggedrag zit toch echt bij slecht kijken en slecht richting aangeven (ook zeer irritant bij rotondes) is mijn idee en niet bij het rijden met hoge snelheid onder rustige en droge omstandigheden. Het rijbewijs mag strenger worden, maar dat zou ik dan echt niet alleen op het rijden met hoge snelheid toespitsen.quote:Willen we de snelheidslimiet veel verder opschroeven dan denk ik dat het verstandig is dat we ook niet zomaar jan en alleman van rijbewijs voorzien.
De Norschleife is gevaarlijker dan de openbare weg. Auto's of motoren die de bocht uitvliegen, olie en koelvloeistof op de baan en voor veel mensen een "circuit" met een steile leercurve. Dat circuit leer je niet in een dagje, in tegenstelling tot de meeste "echte" racecircuits.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Als je hard rijdt, moet je dit ook weten.
[..]
Voor 25 euro kun je de Nordschleife op.
Wil je Zandvoort of Assen op, dan moet je minstens 200 euro neer leggen.
Gewoon met 180 door een woonwijk, moet kunnenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er zal geen ongeluk ontstaan als iedereen zich gedraagt zoals het moet, dus spiegelen (je moet eigenlijk op ieder moment uit je hoofd kunnen vertellen wat er achter je gebeurd), richting aangeven en zoveel mogelijk rechts rijden. Doen mensen dat niet dan ligt de fout bij hen, en niet bij de hardrijder vind ik.
[..]
Daar heb je wel een goed punt natuurlijk, nieuwe verkeersregels moeten ingeburgerd raken. Er moet dus wel een overgangsperiode komen als de maximumsnelheid verhoogd gaat worden. Op de rustige momenten moet 180 km/u zeker kunnen op de Nederlandse snelwegen.
[..]
Het gevaarlijkste weggedrag zit toch echt bij slecht kijken en slecht richting aangeven (ook zeer irritant bij rotondes) is mijn idee en niet bij het rijden met hoge snelheid onder rustige en droge omstandigheden. Het rijbewijs mag strenger worden, maar dat zou ik dan echt niet alleen op het rijden met hoge snelheid toespitsen.
Lees mijn reacties nog eens en bedenk dat wat voor onzin je hier schrijft.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:25 schreef TheThirdMark het volgende:
Gewoon met 180 door een woonwijk, moet kunnen
Doe niet zo hysterisch zeg. Goed spiegelen, richting aangeven en rechts rijden zijn echte badisvaardigheden. Kun je dat niet, dan hoor je niet in het wegverkeer thuis. Dan heb ik echt liever hardrijders op de weg.quote:Het verschil tussen 30kmpu en 400kmpu is verwaarloosbaar. Jij kijkt in je spiegel voordat je inhaalt, kijkt nog eens naar voren en voegt uit. En dan rijdt je iemand compleet naar de salami? Onverantwoordelijk! Jij moet het gewoon kunnen zien aankomen dat iemand met een verschil van 280kmpu langs komt!
Veel te drastisch. 200 km/u op een lege A2 in de ochtenduren in het weekend of 's nachts is helemaal niet gevaarlijk. Onzin om daar zelfs een boete voor te geven.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:55 schreef MakkieR het volgende:
Boetes uitreiken helpt niet, gewoon het roze papiertje inleveren, registreren bij het CBR en er voor zorgen dat hij nooit...meer zijn rijbewijs mag halen. probleem opgelost:)
Naar mijn mening zijn ze allebei fout bezig. Als je hard wil gaan rijden, moet je gewoon vanuit gaat dat iedereen die wilt inhalen, gewoon niet kan autorijden. Zeker in Nederland waar we niet gewend zijn dat auto's met hoge snelheden voorbij scheuren.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er zal geen ongeluk ontstaan als iedereen zich gedraagt zoals het moet, dus spiegelen (je moet eigenlijk op ieder moment uit je hoofd kunnen vertellen wat er achter je gebeurd), richting aangeven en zoveel mogelijk rechts rijden. Doen mensen dat niet dan ligt de fout bij hen, en niet bij de hardrijder vind ik.
De man heeft gelijk. Even weg uit het strakke keurslijf. Wel op een MV agusta dan graag. Zo'n GSX kan echt niet.quote:
als een motor 50 rijd 'verwachten' ze hem ook niet, 100% dat ze hem pas zagen toen ie voorbij wasquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 04:47 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Naar mijn mening zijn ze allebei fout bezig. Als je hard wil gaan rijden, moet je gewoon vanuit gaat dat iedereen die wilt inhalen, gewoon niet kan autorijden. Zeker in Nederland waar we niet gewend zijn dat auto's met hoge snelheden voorbij scheuren.
Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van de snelweg zelf. Een weg met 3 stroken is voor een hardrijder al een stuk fijner dan een weg met 2 stroken, omdat je altijd wel figuren hebt die met 90 km/u een vrachtwagen inhalen. In Duitsland merkte ik dat ook. De rechter strook voor het langzame verkeer, de middelste strook voor de mensen die willen inhalen en de linker strook voor de snelheidsduivels.
Overigens keur ik het totaal niet goed wat deze gast doet. In het verkeer deelnemen is niet alleen goed rijden, maar ook opletten hoe de rest zich gedraagt. Dan nog zo'n goede bestuurder zijn, er zal maar net één niet goed opletten en met zo'n hoge snelheid kan het fataal worden.
Oh nee, omdat er mensen zijn die geen richting aangeven en door rood rijden is het prima dat een klapjostie met 200+ over de openbare weg rijdt.....quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet mee eens, de door mij geposte filmpjes al bekeken? Dan vind ik geen richting aangeven een stuk gevaarlijker, om het nog maar niet te hebben over door rood rijden of niet met twee handen aan het stuur zitten.
Lastig om individueel en per geval te gaan kijken of iets wel of niet gevaarlijk is. Midden in de nacht in het centrum van een grote stad door rood rijden hoeft ook niet gevaarlijk te zijn. We hebben nou eenmaal regels afgesproken voor gedrag in het verkeer, daar heb je je aan te houden (of niet, maar dan zijn er mogelijk consequenties). Het gaat veel te ver om per geval te gaan kijken of iet wel of niet gevaarlijk was.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 02:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Veel te drastisch. 200 km/u op een lege A2 in de ochtenduren in het weekend of 's nachts is helemaal niet gevaarlijk. Onzin om daar zelfs een boete voor te geven.
Precies, we zijn een samenleving van zo'n 16.7 miljoen inwoners en om de samenleving enigzins leefbaar te houden maken we afspraken hoe we ons gedragen in het verkeer. Dat men er zich op momenten als te hard rijden, geen richting aangeven, onjuist invoegen etc niet aan houdt getuigt alleen maar van het asociale gedrag van die persoon op dat moment.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Lastig om individueel en per geval te gaan kijken of iets wel of niet gevaarlijk is. Midden in de nacht in het centrum van een grote stad door rood rijden hoeft ook niet gevaarlijk te zijn. We hebben nou eenmaal regels afgesproken voor gedrag in het verkeer, daar heb je je aan te houden (of niet, maar dan zijn er mogelijk consequenties). Het gaat veel te ver om per geval te gaan kijken of iet wel of niet gevaarlijk was.
Meer met de trollen die het gedrag van de idioot uit het bericht goed praten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:18 schreef DS4 het volgende:
De moraalridders hebben wel een field day met dit komkommerberichtje, is het niet?
Je kan het ook nuanceren noemen... Je kan nl. beter op een polderweg waar je feitelijk kan constateren dat er niemand in de buurt is even het gas lostrekken dan bij een school bij slecht weer de maximum toegestane snelheid aanhouden... Dat laatste is echt gevaarlijker en veel moraalridders doen dat laatste gewoon wel 'omdat het nou eenmaal toegestaan is'.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:32 schreef DroogDok het volgende:
Meer met de trollen die het gedrag van de idioot uit het bericht goed praten.
Precies, daarom kun je net zo goed 200+ kilometer per uur rijden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als een motor 50 rijd 'verwachten' ze hem ook niet, 100% dat ze hem pas zagen toen ie voorbij was
Waar komen die 3% en 30% vandaan?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan het ook nuanceren noemen... Je kan nl. beter op een polderweg waar je feitelijk kan constateren dat er niemand in de buurt is even het gas lostrekken dan bij een school bij slecht weer de maximum toegestane snelheid aanhouden... Dat laatste is echt gevaarlijker en veel moraalridders doen dat laatste gewoon wel 'omdat het nou eenmaal toegestaan is'.
Jaarlijks 3% van de doden door te hoge snelheid en 30% door even niet opletten...
Toch iets om over na te denken.
Nee hoor, die zijn dat dan gewoon zelf schuld. Hadden ze maar beter moeten spiegelen, dan hadden ze kunnen zien dat wheelie-kunstenaar Joris er met 300 kilometer per uur aangevlogen komt...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:00 schreef JeMoeder het volgende:
Zolang hij zichzelf uitsmeert tegen een boom heb ik er geen problemen mee. Als er andere mensen slachtoffer worden dan veranderd dat de zaak.
Ik snap dat het makkelijker is om mee te huilen met de wolven in het bos, maar een beetje nadenken is toch niet onverstandig.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:03 schreef -Techno- het volgende:
Adrenline junks nuanceren zich haast kapot om hun eigen gedrag goed te praten. Dat hun een minderheid zijn in de statistieken maakt het niet minder idioot.
Adviesdienst verkeer en vervoer (onderdeel Ministerie V&W), cijfers 2000 (maar immer actueel en andere landen laten vergelijkbare cijfers zien).quote:
Nou blijkt juist dat 90% van de automobilisten geregeld harder rijdt dan toegestaan, met name op wegen waar dat extra gevaarlijk is (zoals woonwijken, rondom scholen (en ja... heel vaak zijn dat de ouders die snel snel naar hun werk moeten nadat ze hun kind afgezet hebben), binnenwegen met onoverzichtelijke zijwegen), omdat men het gevaar anders inschat dan het werkelijk is.quote:Als je bij die cijfers dan meeneemt dat 90% van de automobilisten zich over het algemeen prima aan de snelheid houdt staan ze sowieso al in een andere perspectief.
Dat is onzin. Je bent (ook op grond van de wet!) verplicht om zo te rijden dat je ook rekening houdt met mensen die harder rijden dan toegestaan. Het is ook niet zo dat je dat niet kan verwachten... Al is 300 km/u wel zot. Met zo'n snelheid moet je zelfs in Duitsland niet langs een andere auto willen rijden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:38 schreef Spatzmann het volgende:
Het verschil is dat wij dat hier niet hoeven te kunnen. Wij hebben hier een maximum snelheid. En dat is gewoon een aanname die je voor waar kan beschouwen.
Welke onderzoeken doel je dan op? De SWOV concludeert iets heel anders: http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdfquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:33 schreef DS4 het volgende:
De kritiek van de moraalridders ligt vooral op snelheid, terwijl dat feitelijk een zeer beperkte invloed heeft op de veiligheid op snelwegen. Dat blijkt uit talloze onderzoeken. Sterker nog, de invloed lijkt nihil te zijn.
Nou, eerst maar eens gewoon ontbijt.quote:
Waar wordt het verdedigd om naar links te gaan om iemand die te hard rijd te corrigeren?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik snap dat het makkelijker is om mee te huilen met de wolven in het bos, maar een beetje nadenken is toch niet onverstandig.
Die Joris doet waarschijnlijk dingen die inderdaad ook gevaarlijk zijn voor anderen. Dat hij dat niet moet doen en dat dat wellicht in bepaalde gevallen misdadig is klopt, alleen concluderen we dat eigenlijk net te makkelijk aan de hand van een sensationeel geschreven stukkie waarbij Joris wellicht de zaak aandikt om interessant te doen, of Joris gewoon niet bestaat en de journalist nu eenmaal een stukkie papier waar niemand een advertentie op wilde plaatsen diende te vullen.
De kritiek van de moraalridders ligt vooral op snelheid, terwijl dat feitelijk een zeer beperkte invloed heeft op de veiligheid op snelwegen. Dat blijkt uit talloze onderzoeken. Sterker nog, de invloed lijkt nihil te zijn.
Zo'n malloot die iemand die te hard rijdt wil corrigeren door even naar links te gaan wordt hier verdedigd, terwijl dat feitelijk een poging tot doodslag is. Dat vind ik toch een beetje vreemd...
Dus ja, dat verdient wel nuance.
Waar lees je dat in vredesnaam?!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo'n malloot die iemand die te hard rijdt wil corrigeren door even naar links te gaan wordt hier verdedigd, terwijl dat feitelijk een poging tot doodslag is. Dat vind ik toch een beetje vreemd...
De SWOV is gecorrumpeerd toen ze samen gingen werken met BVOM. Het zijn verdraaiingen. De onderzoeken waar ze steeds mee komen zien niet op autosnelwegen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:41 schreef DroogDok het volgende:
Welke onderzoeken doel je dan op? De SWOV concludeert iets heel anders: http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdf
Dat klopt. Maar de kans op een ongeval neemt (nogmaals... bij een autosnelweg) af omdat je alerter gaat rijden. Het heft elkaar op.quote:Verder zijn, los van een verhoging van het risico, bij een hogere snelheid de gevolgen bij een ongeluk veel groter.
Dat schreef ik toch?quote:
Verdedigd is als ik het nog eens lees te sterk... maar het wordt wel goedgepraat. B.v.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:42 schreef kipknots het volgende:
Waar wordt het verdedigd om naar links te gaan om iemand die te hard rijd te corrigeren?
En met alle respect, dan hebben we het dus over poging tot doodslag waar je (terecht!) jaren voor in de cel kan als het niet meer bij een poging is gebleven...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Uh.. hij een beetje fout en jij heel erg fout?
Ik ga ook niet zo moeilijk doen om iemand die bv 170-180 rijd op een rustige snelweg. Maar we hebben het hier over mensen die de weg als een speeltuin gebruiken. Als je die instelling hebt mag wat mij betreft direct je rijbewijs voor een paar jaar afgenomen worden. Als je voor de kick hard wil rijden ga je maar naar een circuit.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is onzin. Je bent (ook op grond van de wet!) verplicht om zo te rijden dat je ook rekening houdt met mensen die harder rijden dan toegestaan. Het is ook niet zo dat je dat niet kan verwachten... Al is 300 km/u wel zot. Met zo'n snelheid moet je zelfs in Duitsland niet langs een andere auto willen rijden.
Ik ben nog steeds heel benieuwd naar welke onderzoeken je refereert, SWOV is naar mijn idee toch wel een betrouwbaar instituut.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
De SWOV is gecorrumpeerd toen ze samen gingen werken met BVOM. Het zijn verdraaiingen. De onderzoeken waar ze steeds mee komen zien niet op autosnelwegen.
Feitelijk is gebleken dat een verhoging van maximum snelheden op autosnelwegen MINDER slachtoffers met zich bracht. Dat kan vele oorzaken hebben (deel is natuurlijk dat het verkeer met de loop van de tijd veiliger wordt omdat auto's beter worden), maar het is natuurlijk geen toeval dat het zowel gebleken is in Zweden, Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Italië en nog wel een aantal landen die ik zo niet op kan lepelen.
[..]
Alerter rijden als je sneller rijdt..... Je zou bij elke snelheid op de weg moeten letten, dat dat niet gebeurt is geen excuus om dan maar harder te gaan rijden.quote:Dat klopt. Maar de kans op een ongeval neemt (nogmaals... bij een autosnelweg) af omdat je alerter gaat rijden. Het heft elkaar op.
(wat er overigens bij speelt is dat de auto's zoveel veiliger en makkelijker zijn geworden dat de ideale snelheid gewoon hoger ligt dan de maxima die we hanteren)
Klopt. Moet hij lekker daar heengaan.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:54 schreef pokkerdepok het volgende:
in duitsland mag je wel lekker racen. dus net over de grens is deze meneer ineens geen crimineel meer.
Mwah, ligt eraan wat je onder afsnijden verstaat. Als je over snelheden spreekt zoals in de OP dan is een inhaalactie al heel snel (onbedoeld) afsnijden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Verdedigd is als ik het nog eens lees te sterk... maar het wordt wel goedgepraat. B.v.
[..]
En met alle respect, dan hebben we het dus over poging tot doodslag waar je (terecht!) jaren voor in de cel kan als het niet meer bij een poging is gebleven...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |