ja stel dat er een ufo op de snelweg land jaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:25 schreef kipknots het volgende:
[..]
Zeg een file die je wat laat ziet omdat je met 300 in een bocht een auto op de buitenbaan inhaalt. Je gaat me niet vertellen dat dat niet gevaarlijk is. Sowieso, 300 rijden zou direct een inname van je rijbewijs voor het leven moeten betekenen.
Ik snap je niet helemaal. Hij is al meerdere malen aangehouden door de politie en heeft naast duizenden euro's aan boetes zijn rijbewijs een aantal keer moeten inleveren. En dan zeg jij dat het een feit is dat hij anderen niet in gevaar heeft gebracht? enkel omdat hij nog niemand heeft doodgereden? Is dat niet een beetje krom?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar goed, hij rijdt hard, maar heeft niemand in gevaar gebracht. Dat zijn de feiten. Want als 'ie er wel iemand mee in gevaar had gebracht, zou je mogen verwachten dat hij er inmiddels wel een paar had doodgereden.
Dus als je een boete krijg van de politie heb je iemand leven in gevaar gebracht? Dat is jouw conclusie?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:27 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal. Hij is al meerdere malen aangehouden door de politie en heeft naast duizenden euro's aan boetes zijn rijbewijs een aantal keer moeten inleveren. En dan zeg jij dat het een feit is dat hij anderen niet in gevaar heeft gebracht? enkel omdat hij nog niemand heeft doodgereden? Is dat niet een beetje krom?
Dit, helemaal mee eens. En dan zijn er hier mensen die met droge ogen beweren dat ondanks het harde rijden deze jongen nog nooit iemand in gevaar heeft gebrachtquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:25 schreef kipknots het volgende:
Sowieso, 300 rijden zou direct een inname van je rijbewijs voor het leven moeten betekenen. Dat betekend dat je niet de verantwoordelijkheid hebt om deel te nemen aan het verkeer, aangezien je geen rekening met anderen wil houden.
Absoluut. Maar bij bepaalde hoge snelheden, zoals 200-300 wordt het snelheidsverschil met andere weggebruikers vaak zo groot en neemt de remweg dusdanig toe, dat het risico sowieso heel sterk stijgt. Ook al let de bestuurder die 200-300 rijdt goed op.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat.
Ik maak mij meer zorgen om mensen die blind 50 rijden dan oplettend 120
hij doet het op lege snelwegen, zal mijn reet roestenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Absoluut. Maar bij bepaalde hoge snelheden, zoals 200-300 wordt het snelheidsverschil met andere weggebruikers vaak zo groot en neemt de remweg dusdanig toe, dat het risico sowieso heel sterk stijgt. Ook al let de bestuurder die 200-300 rijdt goed op.
Sommige files merk je gewoon laat op. Zeker met een laagstaand zonnetje. Ik heb het zelf al meerdere keren meegemaakt dat ik lekker met 120km/h door de botlek tunnel reed en net voorbij de tunnel stond ineens alles stil.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja stel dat er een ufo op de snelweg land jaaaaaaaaaa
een bocht op de snelweg
als je die dan, zelfs met 300aan de buitenkant neemt, kun je, ipv de binnenkant, de file WEL zien
lever je papiertje eens heel snel in
Lege snelwegen my ass, er rijdt altijd wel wat verkeer, het is niet alsof je ergens in de outback van Australië rond rijdt. Of laat je de politie de snelweg afsluiten als je wilt racen? Ik ben een voorstander van een flexibele maximumsnelheid, afhankelijk van de drukte op de weg, maar 300 km/u op de openbare weg rijden is gewoon achterlijk, hoe weinig mensen er ook op de weg rijden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hij doet het op lege snelwegen, zal mijn reet roesten
Of stel dat er een oud omaatje oversteektquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja stel dat er een ufo op de snelweg land jaaaaaaaaaa
een bocht op de snelweg
als je die dan, zelfs met 300aan de buitenkant neemt, kun je, ipv de binnenkant, de file WEL zien
lever je papiertje eens heel snel in
Mij is geleerd: als je niet kan zien door de lage zon (daar heb ik gewoon een zonnebril voorquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:32 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
Sommige files merk je gewoon laat op. Zeker met een laagstaand zonnetje. Ik heb het zelf al meerdere keren meegemaakt dat ik lekker met 120km/h door de botlek tunnel reed en net voorbij de tunnel stond ineens alles stil.
Daarnaast moet ik wel zeggen dat de n15 een hele aantrekkelijke weg is om hard te rijden. Ook op de maasvlakte en maasvlakte 2 zijn er mooie wegen om de top van je motor te testen. En gelukkig voor de hardrijders daar zit er sinds een jaar of anderhalf ook een ambulancepost op de coloradoweg
Hij leeft toch nog? Niemand is dood, geen ongelukken alleen wat boetes, en enkel op die basis bepaal jij vanuit je zolderkamer dat hij levensgevaarlijk bezig is..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:35 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Lege snelwegen my ass, er rijdt altijd wel wat verkeer, het is niet alsof je ergens in de outback van Australië rond rijdt. Of laat je de politie de snelweg afsluiten als je wilt racen? Ik ben een voorstander van een flexibele maximumsnelheid, afhankelijk van de drukte op de weg, maar 300 km/u op de openbare weg rijden is gewoon achterlijk, hoe weinig mensen er ook op de weg rijden.
het probleem is juist dat mensen gaan remmen. Blijf met je poten van die rem af. Door het remmen krijgen mensen schrik reacties en zal al het achterop komend verkeer veel harder gaan remmen. Laat gewoon je gas los en er is niks aan de handquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Mij is geleerd: als je niet kan zien door de lage zon (daar heb ik gewoon een zonnebril voor) rem je af tot je weg die je WEL ziet voldoende afstand is om te stoppen
als jij schrikt van de file en een noodstop moet maken heb je te hard gereden en niet opgelet
Ik ondervind nooit een schrikreactie als iemand voor me remt. Maar ik hou dan ook normale afstand van mijn voorganger..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:38 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
het probleem is juist dat mensen gaan remmen. Blijf met je poten van die rem af. Door het remmen krijgen mensen schrik reacties en zal al het achterop komend verkeer veel harder gaan remmen. Laat gewoon je gas los en er is niks aan de hand
En hoe bepaal je of hij andere mensen in gevaar brengt?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:40 schreef hazmat88 het volgende:
Overigens ben ik van mening dat Joris zelf moet weten hoe hard hij rijdt zolang hij er maar geen andere mensen in gevaar brengt.
Dus het nog in leven zijn is bewijs voor het veilig zijn van zijn acties? Zelden zulke onzin gehoord. Hij heeft geluk gehad, niets meer, niets minder.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hij leeft toch nog? Niemand is dood, geen ongelukken alleen wat boetes, en enkel op die basis bepaal jij vanuit je zolderkamer dat hij levensgevaarlijk bezig is..
Ik zou stellen dat jouw kortzichtige gedrag nog wel eens gevaarlijker zou zijn..
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hij leeft toch nog? Niemand is dood, geen ongelukken alleen wat boetes, en enkel op die basis bepaal jij vanuit je zolderkamer dat hij levensgevaarlijk bezig is..
Ik zou stellen dat jouw kortzichtige gedrag nog wel eens gevaarlijker zou zijn..
In een rechtsstaan behoor je zoiets achteraf te bewijzen, niet preventief te stellen dat snelheid X onder enige onderstandigheid levens in gevaar brengt..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:42 schreef t-8one het volgende:
[..]
En hoe bepaal je of hij andere mensen in gevaar brengt?
300 op de openbare weg lijkt me ruimschoots over die grens.
Op een lege snelweg?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:42 schreef t-8one het volgende:
[..]
En hoe bepaal je of hij andere mensen in gevaar brengt?
300 op de openbare weg lijkt me ruimschoots over die grens.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
In een rechtsstaan behoor je zoiets achteraf te bewijzen, niet preventief te stellen dat snelheid X onder enige onderstandigheid levens in gevaar brengt..
Je kunt bij gebrek bij bewijs van je eigen stelleningen natuurlijk lachen om alles wat jou niet aanstaat, maar het blijft staan...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dus het nog in leven zijn is bewijs voor het veilig zijn van zijn acties? Zelden zulke onzin gehoord. Hij heeft geluk gehad, niets meer, niets minder.
Tijdje geleden is iemand op een kabel over een ravijn gelopen, met succes. Betekent dat dat het veilig is? Nee, natuurlijk niet.
Joris moet zo snel mogelijk van de weg af, het gaat een keer fout, dat staat vrijwel vast. En aan zijn boete geschiedenis te zien is daar een vangrail op nekhoogte voor nodig, voordat het een kia is met een gezinnetje..
Voor de slachtoffer doelgroep is dat gevaarlijker dan een drukke weg.quote:
Slachtofferdoelgroep?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:46 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Voor de slachtoffer doelgroep is dat gevaarlijker dan een drukke weg.
Het is een preventieve maatregel. Verder is in dit geval natuurlijk voldoende om vast te stellen dat 'ie te hard heeft gereden. Daar is 'ie immers voor gestraft, niet voor een poging tot doodslag (wat ik niet uitsluit als 'ie daadwerkelijk iemand op zo'n manier in gevaar brengt).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
In een rechtsstaan behoor je zoiets achteraf te bewijzen, niet preventief te stellen dat snelheid X onder enige onderstandigheid levens in gevaar brengt..
Op de Veluwe heb je momenten dat het erg rustig is. Dan zit je zo op de 200 km/u zonder iemand tegen te komen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:47 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En de maatschappij als hij zich net niet doodt rijdt. En je kan nooit een lege snelweg garanderen in Nederland. Ik heb eigenlijk nog nooit een lege snelweg meegemaakt in NL. En ik ga toch 2x per week van Amsterdam naar Enschede vrij laat.
Ja, zoals voetgangers en fietsers.quote:
ik rijd dagelijks op de a15 en n15 er zijn genoeg momenten waar je dan flink je gas in kan trappen of met de motor het gas opentrekkenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:47 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En de maatschappij als hij zich net niet doodt rijdt. En je kan nooit een lege snelweg garanderen in Nederland. Ik heb eigenlijk nog nooit een lege snelweg meegemaakt in NL. En ik ga toch 2x per week van Amsterdam naar Enschede vrij laat.
Op een snelweg?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:49 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, zoals voetgangers en fietsers.
Precies. Er zullen misschien stukjes van een kilometer, hooguit 2 tussen zitten dat je ff geen auto ziet, maar Nederland is zo drukbevolkt dat er ook midden in de nacht altijd wel verkeer op de snelweg rijdt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:47 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En de maatschappij als hij zich net niet doodt rijdt. En je kan nooit een lege snelweg garanderen in Nederland. Ik heb eigenlijk nog nooit een lege snelweg meegemaakt in NL. En ik ga toch 2x per week van Amsterdam naar Enschede vrij laat.
Ik lach er niet om, ik ben serieus. Je kunt niet met droge ogen beweren dat tot driemaal de maximale snelheid rijden op een snelweg met andere weggebruikers veilig te noemen is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je kunt bij gebrek bij bewijs van je eigen stelleningen natuurlijk lachen om alles wat jou niet aanstaat, maar het blijft staan...
De A7 ziet er zo uit 's nachts. maar dan met minder heuvelsquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:51 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Precies. Er zullen misschien stukjes van een kilometer, hooguit 2 tussen zitten dat je ff geen auto ziet, maar Nederland is zo drukbevolkt dat er ook midden in de nacht altijd wel verkeer op de snelweg rijdt.
Mensen die denken dat Nederlandse snelwegen er 's nachts zo uitzien
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
In een rechtsstaan behoor je zoiets achteraf te bewijzen, niet preventief te stellen dat snelheid X onder enige onderstandigheid levens in gevaar brengt..
Waarom kan ik dat niet, het is aan JOU aan te tonen dat het daadwerkelijk zo gevaarlijk is, het is niet mijn stellingquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik lach er niet om, ik ben serieus. Je kunt niet met droge ogen beweren dat tot driemaal de maximale snelheid rijden op een snelweg met andere weggebruikers veilig te noemen is.
Al jaren is bekend dat snelheid(sverschillen) recht evenredig staat met de kans op ongelukken. Daarnaast bewijst de dood van de vriend van Joris het indirect, plus geeft hij het zelf ook toe.
E afgezien daarvan kan ik ook zeker niet lachen om het feit dat hij de hele motor"groep" benadeeld met het bekrachtigen van het stereotype dat motrrijders aso's op de weg zijn.
en wat beter asfaltquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:55 schreef rival het volgende:
[..]
LOL de A7 ziet er zo uit 's nachts. maar dan met minder heuvels
Logisch nadenken misschien? Verder: http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdfquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:00 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom kan ik dat niet, het is aan JOU aan te tonen dat het daadwerkelijk zo gevaarlijk is, het is niet mijn stelling![]()
Al jaren is dat bekend, welk algemeen bekend onderzoek ondersteund dit?
onderzoek afgewezen:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:05 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Logisch nadenken misschien? Verder: http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdf
Veel leesplezier.
eerste zin legt uit dat het hele onderzoek op aannamens is gebaseerd, tweede is een leugenquote:Samenvatting
De exacte relatie tussen snelheid en ongevallen is afhankelijk van veel factoren.
In algemene zin is
die relatie echter zeer duidelijk:
n
aarmate er
op een bepaalde weg harder word
t gereden, neemt de
kans op een ongeval steeds meer toe.
De ongevalskans is ook groter voor een individueel voertuig
dat sneller rijdt dan het overige verkeer op die weg.
je hebt gewoon geen weerwoordquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:07 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
euh, jij kut niet interpreteren en voor het tweede presenteren ze duidelijke bronnen.
Nu in het Nederlands.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
In een rechtsstaan behoor je zoiets achteraf te bewijzen, niet preventief te stellen dat snelheid X onder enige onderstandigheid levens in gevaar brengt..
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
onderzoek afgewezen:
[..]
eerste zin legt uit dat het hele onderzoek op aannamens is gebaseerd, tweede is een leugen
nee, iemand veroordelen voor gevaarlijk gedrag zonder gevaar is nogal.. van wat jaar terug.. zeg maarquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu in het Nederlands.
Maar als ik het goed begrijp mag je pas vaststellen dat een bepaald risico is genomen, nadat er slachtoffers zijn gevallen ?
Je kunt ook beter in een peuterspeelzaal inbreken dan in een politiebureau.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik moet wel bekennen dat ik het gewoon dom vind om dit in NL te doen, en ook gevaarlijker dan in DLD. Op de 1e plaats kost het je in NL veel meer geld aan bekeuringen
Een van de eerste links op google:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:00 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom kan ik dat niet, het is aan JOU aan te tonen dat het daadwerkelijk zo gevaarlijk is, het is niet mijn stelling![]()
Al jaren is dat bekend, welk algemeen bekend onderzoek ondersteund dit?
Zo zijn er veel meer links die aangeven dat vooral het verschil in snelheid gevaar oplevert. Het probleem is ook niet dat Jorisje 300km/u rijdt, maar dat hij dat doet waar anderen 100-120km/u rijden...quote:Other studies looked at speed dispersion and found evidence that this is also an important factor in determining crash rate. Larger differences in speed between vehicles are related to a higher crash rate. Without exception, a vehicle that moved (much) faster than other traffic around it, had a higher crash rate.
Leg eens uit. Wat was er destijds dan anders ?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee, iemand veroordelen voor gevaarlijk gedrag zonder gevaar is nogal.. van wat jaar terug.. zeg maar
En laat het verschil in snelheid juist hetgeen zijn wat kwetsbare groepen overeind houdquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Een van de eerste links op google:
[..]
Zo zijn er veel meer links die aangeven dat vooral het verschil in snelheid gevaar oplevert. Het probleem is ook niet dat Jorisje 300km/u rijdt, maar dat hij dat doet waar anderen 100-120km/u rijden...
toen was er geen fok en moest het ook echt uitgevoerd wordenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat was er destijds dan anders ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |