Dat kan die wel vinden maar dat is nog geen zekerheid of "100% verantwoord". Adreline junks staan bekend om hun cognitieve dissonantie. Zelfoverschatting, goedpraterij en dan nog denken dat ze rationeel een verantwoorde beslissing kunnen nemen. Yeah right....quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:24 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
die 100% bestaat wel hoor. Het gaat om of die persoon het op dat moment voor de volle 100% verantwoord vind
Het feitelijke probleem is dat je bij vaardigheden die een hoge mate van expertise vereisen eerst een flinke leer curve moet doormaken voordat je voor jezelf de grenzen heb afgebakend zodat het op een veilige manier kan gebeuren.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:43 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat kan die wel vinden maar dat is nog geen zekerheid of "100% verantwoord". Adreline junks staan bekend om hun cognitieve dissonantie. Zelfoverschatting, goedpraterij en dan nog denken dat ze rationeel een verantwoorde beslissing kunnen nemen. Yeah right....
Zeker op een afgezet circuit ofzo, niet op een openbare weg.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat wil echter niet zeggen dat het niet veilig kan.
Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:00 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Zeker op een afgezet circuit ofzo, niet op een openbare weg.
ja je hebt gewoon geen kennis van zaken, ga je ketel poetsen knulquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:48 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Oh gossie, ik heb een verplicht brom-/fietspad een fietspad genoemd, dat maakt inderdaad het gehele verhaal onwaar
Gast, je voorraad van trolargumenten raakt blijkbaar op zodat je niets anders rest dan schelden en spijkers op laag water zoeken.
Het is maar goed dat de scholen weer begonnen zijn, misschien leer je daar nog wat nuttigs zodat je de volgende keer een fatsoenlijke bijdrage kan leveren aan een discussie als deze...
Ik wens je een prettige avond verder en veel plezier als je morgen op je fietsje, zo hard als je beentjes kunnen trappen, naar school rijdt, luid "vroem, vroem, ik ben een motor" roepend.
Ik ben altijd bang om mensen die dergelijke 'logica' hanteren op de openbare weg tegen te komenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Rij al 15 jaar. Juist daarom weet ik waar ik het over heb.
dat is pas klachtwaardig jaquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Dit zijn personen die minder rekening houden met de omstandigheden waardoor het wel gevaarlijk wordt
jazeker denk ik daaraan, bekende van me is piloot op een traumaheli dus ik hoor de verhalen wel af en toe.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:34 schreef hazmat88 het volgende:
[..]
heb je ook al gedacht aan de hulpverleners die hem van de weg mogen schrapen? Helaas heb ik dat ook vaak moeten doen net als springers voor de trein. En ja je hebt gelijk dat het meer mensen zeer doet. Maar hij heeft zelf de keuze gemaakt om zo hard te rijden. De kans dat hij een gezin meeneemt op de snelweg is vrij klein. Het neemt niet weg dat het voor niemand prettig is als er een dusdanig zwaar ongeluk gebeurd.
Als ik dit lees wens ik hem inderdaad een overstekende lantaarnpaal toe.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:54 schreef tong80 het volgende:
Ik rijd juist heel geconcentreerd in tegenstelling tot veel andere weggebruikers. Als iemand zonder reden plots van rijbaan wisselt en mij afsnijdt terwijl ik veel te hard rijd, wie is er dan fout? Ik denk daar anders over dan de meeste mensen.
Als je dergelijke dingen op de openbare weg doet is het per definitie niet met verstand.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 02:46 schreef Kowloon het volgende:
Met 300 km/u rijden of wheelies heb ik dan ook weinig problemen (ook al doe ik het zelf niet) mits het met verstand wordt uitgevoerd.
Gisteren nog een Australische jogger in Amerika voor de lol neergeknald door 3 tieners die zich verveelden. Moet hier ook kunnen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 02:46 schreef Kowloon het volgende:
In andere delen van de wereld is het vrij normaal om een wapen te hebben, en daar zouden mensen dan ook helemaal niet zo angstig reageren als in Nederland.
Helemaal mee eens. Als je hard rijdt, moet je dit ook weten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je kan die snelheid ook niet inschatten,je ziet of niks in de verte of een koplamp,maar hoe hard dat op je af komt is bijna niet te zeggen.
Ondanks het feit dat hij voorrang had is hij in mijn ogen fout,want als je met deze snelheid rijdt hoor je te weten dat mensen dat niet in kunnen schatten.
Voor 25 euro kun je de Nordschleife op.quote:Mensen op R1,GSX 1000,ZZR enz enz,denk na,doe dit niet op de openbare weg,ga naar een circuit,voor 15 euro kan je los gaan op Zandvoort of de Nordschleife in Duitsland,niemand is berekend op deze snelheid op de openbare weg
Nee dat concludeer ik niet. Ik wijs hem enkel op de feiten die in het artikel staan en dat het in mijn ogen krom is om te zeggen: zolang je niemand dood rijd breng je niemand in gevaar.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus als je een boete krijg van de politie heb je iemand leven in gevaar gebracht? Dat is jouw conclusie?
Jij vind dit misschien prachtig, maar anderen schrikken hier misschien van en gaan in het vervolg nog krampachtiger en langzamer rijden wat wellicht in meer ongelukken zal resulteren. Zijn deze mensen dan fout? Nee ik vind van niet. Het klopt dat we in Nederland niet aan hoge snelheden gewend zijn, maar dat komt omdat we al jaren vastgeroest zitten aan de snelheidslimiet van 120 km/h (nu dan 130). Willen we de snelheidslimiet veel verder opschroeven dan denk ik dat het verstandig is dat we ook niet zomaar jan en alleman van rijbewijs voorzien.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 02:46 schreef Kowloon het volgende:
Ik snap Joris wel. Ik hou zelf ook wel van snelheid, of dat nou op de racefiets is of in de auto is. Verder vind ik bijvoorbeeld prachtig als er een motor op de snelweg voorbij komt scheuren. Extreme omstandigheden leveren spektakel op. Met 300 km/u rijden of wheelies heb ik dan ook weinig problemen (ook al doe ik het zelf niet) mits het met verstand wordt uitgevoerd. Dus goede weersomstandigheden, een wegbeeld en verkeersbeeld dat ruimte geeft om harder te rijden, materiaal wat in topconditie is en het vermogen om kritisch naar je eigen kunnen te kijken (alleen zo kan je ervaring opbouwen met hoge snelheden).
Afgesloten weg is geen openbare weg. En als je al 5 seconde reactietijd nodig hebt, dan is het automatisch onveilig.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn je wheelie skills dan wat minder anders had je niet gezegd dat wheelies automatisch gevaarlijk zijn.
Dat zijn ze namelijk niet automatisch
Op een afgesloten weg kan je heel veilig kilometers lange wheelies maken bij hoge snelheden zolang je maar rekening houd met de externe factoren
Dat maakt niet uit, want:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:05 schreef 88-4 het volgende:
Belachelijke snelheid. Deze meneer verdient het gewoon om een fataal ongeluk te krijgen.
Iedereen heeft het trouwens over mensen en overig verkeer, maar stel dat er een vogel tegen je aan vliegt of er steekt plots een of ander dier de weg over..is de tijd er dan nog om te reageren?
quote:Ik rijd juist heel geconcentreerd in tegenstelling tot veel andere weggebruikers.
levensgevaarlijkquote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:37 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Nee dat concludeer ik niet. Ik wijs hem enkel op de feiten die in het artikel staan en dat het in mijn ogen krom is om te zeggen: zolang je niemand dood rijd breng je niemand in gevaar.
ja deze mensen zijn dan fout!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Jij vind dit misschien prachtig, maar anderen schrikken hier misschien van en gaan in het vervolg nog krampachtiger en langzamer rijden wat wellicht in meer ongelukken zal resulteren. Zijn deze mensen dan fout? Nee ik vind van niet. Het klopt dat we in Nederland niet aan hoge snelheden gewend zijn, maar dat komt omdat we al jaren vastgeroest zitten aan de snelheidslimiet van 120 km/h (nu dan 130). Willen we de snelheidslimiet veel verder opschroeven dan denk ik dat het verstandig is dat we ook niet zomaar jan en alleman van rijbewijs voorzien.
Als ik zo eens goed om me heen kijk heb ik er weinig vertrouwen in dat iedereen met een motor (of auto wat dat betreft) dit vermogen heeft.
ga eens motor rijden..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:05 schreef 88-4 het volgende:
Belachelijke snelheid. Deze meneer verdient het gewoon om een fataal ongeluk te krijgen.
Iedereen heeft het trouwens over mensen en overig verkeer, maar stel dat er een vogel tegen je aan vliegt of er steekt plots een of ander dier de weg over..is de tijd er dan nog om te reageren?
Nee, hoezo?quote:
Dat idd. Zulke mensen lachen erom.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:23 schreef LXIV het volgende:
Het stuk in de OP geeft gewoon aan dat je in Nederland volkomen schijt kunt hebben aan de wetten en regelgeving en er gewoon mee wegkomt ook.
En als deze Joris een gezin met 4 kinderen doodrijdt, dan gaat zijn advocaat krokodillentranen huilen voor de rechter. Die er vervolgens gewoon weer intrapt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |