Dat zal een uitzondering zijn. Over het algemeen genomen houden de duitsers meer rekening met hun medeweggebruikers als hier in nederland.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, over het algemeen wordt er in Duitsland netter gereden. Het is dan wel zo, dat wanneer er een Duitser een "Nederlandse" actie uithaalt (nog net voor jou een vrachtwagen in gaan halen met 100 km/u terwijl jij 150 km/u rijdt, afgelopen zomer nog meegemaakt), dat het dan daar juist veel onverwachter is. In Nederland ga je er juist van uit dat dat soort dingen gebeurt en ben je daarom alerter.
Klopt, zijn uitzonderingen, maar daarom des te onverwachter, bedoelde ik. Hier ben je bijna verbaasd wanneer je ruimte krijgt om in te halen of in te voegen, in Duitsland juist wanneer je dat niet krijgt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:38 schreef hazmat88 het volgende:
Dat zal een uitzondering zijn. Over het algemeen genomen houden de duitsers meer rekening met hun medeweggebruikers als hier in nederland.
Daarom altijd met autorijden bezig zijn i.p.v. andere dingen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Klopt, zijn uitzonderingen, maar daarom des te onverwachter, bedoelde ik. Hier ben je bijna verbaasd wanneer je ruimte krijgt om in te halen of in te voegen, in Duitsland juist wanneer je dat niet krijgt.
Nee, gewoon een adrenalinejunk.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:56 schreef Disana het volgende:
Wat een hufter. Ik vraag me af of dit nou een sociopaat is.
Beter vermoeid door alertheid dan onvoorzichtig door gezapigheid.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:30 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Precies, dit dus. Moet er wel bij zeggen dat ik in Dld rijden vermoeiender vond, je moet wel alerter zijn.
wijze uitspraakquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Beter vermoeid door alertheid dan onvoorzichtig door gezapigheid.
Mêh, van die mensen die zeggen "Ik rijd altijd 20 km/u te hard, want dan ben je alerter.", moeten zich afvragen of ze überhaupt een auto moeten besturen wanneer ze het niet kunnen zonder adrenaline.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:47 schreef ACT-F het volgende:
Beter vermoeid door alertheid dan onvoorzichtig door gezapigheid.
ik rijd ook altijd rond de 130 km/h, niet voor de adrenaline maar gewoon omdat ik dat een lekkere snelheid vind om ontspannen te rijden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, van die mensen die zeggen "Ik rijd altijd 20 km/u te hard, want dan ben je alerter.", moeten zich afvragen of ze überhaupt een auto moeten besturen wanneer ze het niet kunnen zonder adrenaline.
Men praat al tijden over het verwijderen van brommers van het fietspad vanwege de vele ongelukken ten gevolge van het snelheidsverschil tussen brommers en fietsers. Daarnaast worden steeds vaker fietspaden gescheiden van wegen om auto's en fietsers te scheiden vanwege het verschil in snelheid en jij blijft maar volhouden dat een flink snelheidsverschil geen gevaar oplevert?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Politie rijd zonder uitzondering ook harder, alle motorrijders doen dat, auto's rijden ook harder dan fietsers, waar zijn meer ongelukken mee?
Derhalve verworpen
Als het onderzoek dus anders geweerd is het een invalide onderzoek, al helemaal voor de stelling
Ik hoef niets te onderbouwen, ik ben niet de boze telegraaf lezer die zich drukt maakt over motorrijders, dat ben jij, zoek jij het maar uit
brommers mogen niet op het fietspad hoorquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Men praat al tijden over het verwijderen van brommers van het fietspad vanwege de vele ongelukken ten gevolge van het snelheidsverschil tussen brommers en fietsers. Daarnaast worden steeds vaker fietspaden gescheiden van wegen om auto's en fietsers te scheiden vanwege het verschil in snelheid en jij blijft maar volhouden dat een flink snelheidsverschil geen gevaar oplevert?
Gewoon je vingers in je oren houden en heel hard la-la-la-la-la blijven roepen, dan kun je je eigen realiteit volhouden. Je hebt maar een argument en dat "ik geloof het niet, dus is het zo".
En ik lees geen telegraaf, noch heb moeite met motorrijders, ik ben er zelf immers een.
Meest irritant en gevaarlijk op de Autobahn zijn Nederlanders, vooral die met een caravan.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Klopt, zijn uitzonderingen, maar daarom des te onverwachter, bedoelde ik. Hier ben je bijna verbaasd wanneer je ruimte krijgt om in te halen of in te voegen, in Duitsland juist wanneer je dat niet krijgt.
Er zijn nog genoeg verplichte brom/fietspaden waar ze beide op een rijbaan rijden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
brommers mogen niet op het fietspad hoor![]()
gewoon dom blaten
Er is wel een verschil tussen en fietspad en een brom/fietspad.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg verplichte brom/fietspaden waar ze beide op een rijbaan rijden.
[ afbeelding ]
Daarnaast, wat denk je dat de reden was van het scheiden van het meeste fiets- en bromverkeer?
Juist ja, het verschil in snelheid.
Kom nu eens meet echte argumenten in plaats van dit kinderachtige gedoe.
Op het circuit mag je niet op je achterwiel rijdenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:02 schreef mstx het volgende:
Hard rijden en wheelies maken is leuk, maar je kan ook overdrijven.Als je zoveel geld hebt voor een 1000cc racer en al die boetes kun je ook gewoon je racelicentie halen en dan legaal zo hard rijden als je wil.
dat is geen fietspad pauperquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg verplichte brom/fietspaden waar ze beide op een rijbaan rijden.
[ afbeelding ]
Daarnaast, wat denk je dat de reden was van het scheiden van het meeste fiets- en bromverkeer?
Juist ja, het verschil in snelheid.
Kom nu eens meet echte argumenten in plaats van dit kinderachtige gedoe.
gelukkig iemand die het snapt, nog een beetje hoop in de mensheidquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:24 schreef hazmat88 het volgende:
Juridisch gezien heeft Life2.0 gelijk. Je kan niet iets strafbaar stellen voor het gebeurd is. Zodra de verdachte een strafbaar feit begaan heeft kan hij of zij ervoor op het matje geroepen worden. Als ik van plan ben vanavond met 300km/h te gaan rijden is het pas strafbaar als ik dat daadwerkelijk gedaan heb.
Oh gossie, ik heb een verplicht brom-/fietspad een fietspad genoemd, dat maakt inderdaad het gehele verhaal onwaarquote:
Het zijn eerder zelfdzame omstandigheden. Ons wegennet mag er dan wel aardig bijliggen, het is niet gebaseerd op inhaal acties met die snelheid (van standaard asfalt naar zoab1 en zoab2).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Op het circuit mag je niet op je achterwiel rijden. Verder kan je weinig over de gevaarzetting zeggen als je niet motor rijdt en dergelijke praktijken nooit hebt uitgevoerd.
Het hoeft onder bepaalde omstandigheden niet gevaarlijk te zijn om 300kmph te rijden of met 160kmph op één wiel te rijden. Maarja... maak dat de gemiddelde Nederlander maar wijs in zijn eco slowmotion hok.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het zijn eerder zelfdzame omstandigheden. Ons wegennet mag er dan wel aardig bijliggen, het is niet gebaseerd op inhaal acties met die snelheid (van standaard asfalt naar zoab1 en zoab2).
En wheelies zijn automatisch gevaarlijk. Je hebt immers geen enkele controle meer over je motor zodra er ook maar iets gebeurd. Daarmee ben je niet alleen een gevaar voor anderen, maar ook voor jezelf.
Nu ga je ineens adrenaline bij betrekken?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, van die mensen die zeggen "Ik rijd altijd 20 km/u te hard, want dan ben je alerter.", moeten zich afvragen of ze überhaupt een auto moeten besturen wanneer ze het niet kunnen zonder adrenaline.
Rij al 15 jaar. Juist daarom weet ik waar ik het over heb.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Er is niks gevaarlijks aan wheelie zolang deze gecontroleerd (op het balanspunt) wordt uitgevoerd onder de juiste omstandigheden. Uiteraard ben je iets minder wendbaar (sturen is wel mogelijk door je gewicht te gebruiken) en moet je er rekening mee houden dat het twee tot drie seconden duurt voordat je kan beginnen aan je remactie (eerst landen, dan aanremmen, dan doorremmen)
Nogmaals je kan hier pas over oordelen als je het zelf onder de knie hebt.
Twee tot drie seconden reactie tijd plus twee tot drie seconden jezelf manoeuvreren tot je kan remmen is idd niet gevaarlijk hoor.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Er is niks gevaarlijks aan wheelie zolang deze gecontroleerd (op het balanspunt) wordt uitgevoerd onder de juiste omstandigheden. Uiteraard ben je iets minder wendbaar (sturen is wel mogelijk door je gewicht te gebruiken) en moet je er rekening mee houden dat het twee tot drie seconden duurt voordat je kan beginnen aan je remactie (eerst landen, dan aanremmen, dan doorremmen)
Nogmaals je kan hier pas over oordelen als je het zelf onder de knie hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |