quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
toen was er geen fok en moest het ook echt uitgevoerd worden
Waar heb jij ooit je theorie-examen gekocht ?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
toen was er geen fok en moest het ook echt uitgevoerd worden
Gast, trek het helemaal in het helemaal in het belachelijke. Wil je nu werkelijk beweren dat een verschil van meer dan 100km/u juist veiliger is voor de "zwakkere" groep? Had je gezegd 10/20 km/u harder, dan had je een punt, maar stellen dat 200 tot 300km/u op een snelweg met medeweggebruikers juist veiliger is voor de "zwakke" groep, is onzin en lijkt op het verzinnen van punten om maar tegen te kunnen zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En laat het verschil in snelheid juist hetgeen zijn wat kwetsbare groepen overeind houdt.
Leuk op de ondebruik inspelen dat snelle dingen gevaarlijk zijn, zal iedereen tokkie mee eens zijn, ik mis nog net het zinnetje dat hardrijders pedofielen zijn
Als jij zo overtuigd bent dat er geen relatie tussen snelheid en gevaar is, zoals wordt aangetoond in dat onderzoek (met bronnen) wat je af probeert te fakkelen, dan kom jij toch gewoon met een rapport waarin duidelijk blijkt dat dat zo is?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:12 schreef Life2.0 het volgende:
En laat het verschil in snelheid juist hetgeen zijn wat kwetsbare groepen overeind houd
Leuk op de ondebruik inspelen dat snelle dingen gevaarlijk zijn, zal iedereen tokkie mee eens zijn, ik mis nog net het zinnetje dat hardrijders pedofielen zijn
Nee, jij haalt het 300 km/u erbij, daar rept jouw bron niet overquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Gast, trek het helemaal in het helemaal in het belachelijke. Wil je nu werkelijk beweren dat een verschil van meer dan 100km/u juist veiliger is voor de "zwakkere" groep? Had je gezegd 10/20 km/u harder, dan had je een punt, maar stellen dat 200 tot 300km/u op een snelweg met medeweggebruikers juist veiliger is voor de "zwakke" groep, is onzin en lijkt op het verzinnen van punten om maar tegen te kunnen zijn.
Feit is en blijft dat snelheidsverschillen een groter risico vormen en dat dat risico sterk toeneemt met het verschil. Dan kan jij onderzoeken afwijzen, maar dat verandert niets aan de werkelijkheid.
Wat Joris doet is levensgevaarlijk, punt.
Waarom zou ik, zoals ik al zei is het geen valide bron voor de stelling, derhalve hoef ik niets aan te tonen, ik ben niet de tokkie die roept dat alles eng gevaar en verboten moet wordenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als jij zo overtuigd bent dat er geen relatie tussen snelheid en gevaar is, zoals wordt aangetoond in dat onderzoek (met bronnen) wat je af probeert te fakkelen, dan kom jij toch gewoon met een rapport waarin duidelijk blijkt dat dat zo is?
Tokkies vinden niks eng. Zelfs een legging zit ze niet te strak.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:19 schreef Life2.0 het volgende:
ik ben niet de tokkie die roept dat alles eng gevaar en verboten moet worden
de sp welquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tokkies vinden niks eng. Zelfs een legging zit ze niet te strak.
Jouw mening is dat het geen valide bron is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:19 schreef Life2.0 het volgende:
Waarom zou ik, zoals ik al zei is het geen valide bron voor de stelling, derhalve hoef ik niets aan te tonen, ik ben niet de tokkie die roept dat alles eng gevaar en verboten moet worden
het is nvt in casu derhalve niet validequote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jouw mening is dat het geen valide bron is.
De onderbouwde stelling "kans op ongevallen neemt toe bij stijgende snelheid" lijkt me juist wel van toepassing op dit topic.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:23 schreef Life2.0 het volgende:
het is nvt in casu derhalve niet valide
zelfs als dat waar zou zijn, ondersteund dat nog steeds de stelling nietquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De onderbouwde stelling "kans op ongevallen neemt toe bij stijgende snelheid" lijkt me juist wel van toepassing op dit topic.
In de OP staat dat Joris films laat zien waarop te zien is dat hij snelheden van 300km/u haalt op de A15 (toch al niet een van de rustigste snelwegen in het land).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, jij haalt het 300 km/u erbij, daar rept jouw bron niet over
En dat "levensgevaarlijke" is aan jou om aan te tonen, kun je niet, pech jammer boe hoe hoe
Ga alsjeblieft door. Ik geniet.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zelfs als dat waar zou zijn, ondersteund dat nog steeds de stelling niet
argumenteren voor gevorderen
Dat is precies de reden dat ik in Nederland automobilisten hooguit met 160 km/u inhaal, ik vertrouw ze gewoon niet. In Duitsland kun je heerlijk 200 km/u blijven rijden, een heerlijke cruisesnelheid.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
Weetje, wat als het nu een Duitser was die zn verhaal deed over de Duitse Autobahn? Dan mocht het, dan wist het andere verkeer dat dat kan gebeuren, dan gebeurt het ook vaker.
Dan hoor je veel minder klachten en is er ook minder kritiek van mensen. Dusja, ik vind dat men het wat meer moet relativeren. Als het rustig is etc, is er niet veel aan de hand.
Ik vind dit bijvoorbeeld niet zo gevaarlijk. Het is rustig, en iedereen weet dat links mensen met hoge snelheden langs kunnen komen.
Ik moet wel bekennen dat ik het gewoon dom vind om dit in NL te doen, en ook gevaarlijker dan in DLD. Op de 1e plaats kost het je in NL veel meer geld aan bekeuringen en op de 2e plaats verwachten mensen in NL het niet, omdat er daar wel een snelheidslimiet geldt.
Politie rijd zonder uitzondering ook harder, alle motorrijders doen dat, auto's rijden ook harder dan fietsers, waar zijn meer ongelukken mee?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In de OP staat dat Joris films laat zien waarop te zien is dat hij snelheden van 300km/u haalt op de A15 (toch al niet een van de rustigste snelwegen in het land).
In het meest positieve geval is de maximum snelheid daar 130km/u, wat een verschil oplevert van 170km/u.
Persoonlijk noem ik dat een flink verschil.
Mijn genoemde onderzoek geeft aan dat zonder uitzondering een voertuig dat (flink) harder rijdt dan het overige verkeer een hogere hoeveelheid crashes veroorzaakt.
Met andere woorden, (veel) harder rijden geeft meer kans op ongelukken en derhalve is Joris gevaarlijk bezig.
Mocht jij die conclusie anders zien, kom dan eens met een onderbouwd verhaal, want nu ben je bezig om je standpunt belachelijk te maken.
Wat zijn we niet gewend ?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:28 schreef ACT-F het volgende:
De reacties in dit topic zijn weer typisch Nederlands, totaal niets gewend.
Precies, dit dus. Moet er wel bij zeggen dat ik in Dld rijden vermoeiender vond, je moet wel alerter zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat ik in Nederland automobilisten hooguit met 160 km/u inhaal, ik vertrouw ze gewoon niet. In Duitsland kun je heerlijk 200 km/u blijven rijden, een heerlijke cruisesnelheid.
De reacties in dit topic zijn weer typisch Nederlands, totaal niets gewend.
klopt een heel groot gedeelte van de nederlanders zouden nog wat kunnen leren van de duitse weggebruikers. Die kunnen namelijk wel snelheid inschatten en weten wanneer je naar rechts moet. In nederland kan je prima hard rijden maar je zal altijd rekening moeten houden met de onkunde van je medeweggebruiker.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat ik in Nederland automobilisten hooguit met 160 km/u inhaal, ik vertrouw ze gewoon niet. In Duitsland kun je heerlijk 200 km/u blijven rijden, een heerlijke cruisesnelheid.
De reacties in dit topic zijn weer typisch Nederlands, totaal niets gewend.
Preciesquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat ik in Nederland automobilisten hooguit met 160 km/u inhaal, ik vertrouw ze gewoon niet. In Duitsland kun je heerlijk 200 km/u blijven rijden, een heerlijke cruisesnelheid.
De reacties in dit topic zijn weer typisch Nederlands, totaal niets gewend.
Precies. Verkeerscriminelen zijn het.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
Politie rijd zonder uitzondering ook harder
Ik ben het niet met hem eens. Je mag niet verwachten van weggebruikers dat ze er rekening mee houden dat er medeweggebruikers zijn die met 300km/h voorbij komen knallen. Daarnaast moet Joris kunnen anticiperen op onverwachte manoeuvres van anderen, bij inhalen maar ook bij uitwijkmanoeuvres of bijv. een lekke band of een noodstop. Dat is niet zo makkelijk als je met bijna 85 meter per seconde over de weg vliegt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:06 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
dat ben ik helemaal met Joris eens, hij is niet fout dan, maar de ander is fout in zijn gedrag. Ik ben van mening dat we Joris gelijk moeten geven, ook al overleeft ie het ongeval niet omdat ie met 200 tegen een auto geknald is. Maar ja, hij heeft wel gelijk...
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, over het algemeen wordt er in Duitsland netter gereden. Het is dan wel zo, dat wanneer er een Duitser een "Nederlandse" actie uithaalt (nog net voor jou een vrachtwagen in gaan halen met 100 km/u terwijl jij 150 km/u rijdt, afgelopen zomer nog meegemaakt), dat het dan daar juist veel onverwachter is. In Nederland ga je er juist van uit dat dat soort dingen gebeurt en ben je daarom alerter.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:31 schreef hazmat88 het volgende:
klopt een heel groot gedeelte van de nederlanders zouden nog wat kunnen leren van de duitse weggebruikers. Die kunnen namelijk wel snelheid inschatten en weten wanneer je naar rechts moet. In nederland kan je prima hard rijden maar je zal altijd rekening moeten houden met de onkunde van je medeweggebruiker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |