Alleen voor het geld gaan......quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:54 schreef tong80 het volgende:
Politiewoordvoerder Patricia Wessels: 'Deze man is goed in staat zelf aan te geven hoe gevaarlijk het is wat hij doet. Wij zullen dit soort gasten dan ook direct van de straat plukken als we de kans krijgen. Wij zullen zijn motor proberen af te pakken en hem een gedragsmaatregel verkeer opleggen.
dat ben ik helemaal met Joris eens, hij is niet fout dan, maar de ander is fout in zijn gedrag. Ik ben van mening dat we Joris gelijk moeten geven, ook al overleeft ie het ongeval niet omdat ie met 200 tegen een auto geknald is. Maar ja, hij heeft wel gelijk...quote:Als iemand zonder reden plots van rijbaan wisselt en mij afsnijdt terwijl ik veel te hard rijd, wie is er dan fout? Ik denk daar anders over dan de meeste mensen.
Ehmz hallo lulhannes. Als ik in mijn spiegels kijk en zie heel in de verte een motor aankomen, dan verwacht ik niet dat die 300km/u doet, maar rond de 120km/u.quote:Als iemand zonder reden plots van rijbaan wisselt en mij afsnijdt terwijl ik veel te hard rijd, wie is er dan fout? Ik denk daar anders over dan de meeste mensen.'
Tja, maar als hij 300 rijdt kan je de automobilist niet kwalijk nemen dat hij dat niet zo inschat.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:06 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
dat ben ik helemaal met Joris eens, hij is niet fout dan, maar de ander is fout in zijn gedrag. Ik ben van mening dat we Joris gelijk moeten geven, ook al overleeft ie het ongeval niet omdat ie met 200 tegen een auto geknald is. Maar ja, hij heeft wel gelijk...
mensen die ergens vanuit gaan ipv goed kijkenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:05 schreef kovenant het volgende:
als ik in spiegel kijk en zie iemand aankomen ga ik ervanuit dat die persoon 100 - 120 rijdt op de 100 wegen.
niet 200.
Dat. Bovendien, dan ben ik maar een lul. Ik ben in dat geval tenminste niet die uitgesmeerde bloedvlek op de achterruit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ehmz hallo lulhannes. Als ik in mijn spiegels kijk en zie heel in de verte een motor aankomen, dan verwacht ik niet dat die 300km/u doet, maar rond de 120km/u.
Dat jij dan in mn bumper hangt maakt het niet mijn fout.
je moet ook niet verwachten gek, je moet kijken en anticiperen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ehmz hallo lulhannes. Als ik in mijn spiegels kijk en zie heel in de verte een motor aankomen, dan verwacht ik niet dat die 300km/u doet, maar rond de 120km/u.
Uh.. hij een beetje fout en jij heel erg fout?quote:Als iemand zonder reden plots van rijbaan wisselt en mij afsnijdt terwijl ik veel te hard rijd, wie is er dan fout? Ik denk daar anders over dan de meeste mensen.'
Stereotype wegmisbruiker. Overschat z'n eigen rijkunsten en minacht die van anderenquote:Ik rijd juist heel geconcentreerd in tegenstelling tot veel andere weggebruikers.
Een maximale snelheid heeft ook als doel dat het grootste gros ongeveer even hard rijdt, wat in het geval van een fout, het risico op een ongeval kleiner maakt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:02 schreef arjan1212 het volgende:
Sinds wanneer steken er voetgangers de snelweg over ? en hij heeft gelijk dat een auto die iemand met hoge snelheid ziet aankomen en hem gaat snijden gewoon een foute lul is
Dat je op de snelweg maar 80/100/120/130 mag klopt gewoon niet
Als ie nou in de bebouwde kom 100 ging rijden, ja daar ben ik ook tegen
Weet ik ook wel. Ik heb er geen problemen mee als mensen royaal 200+ willen rijden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:07 schreef rival het volgende:
[..]
je moet ook niet verwachten gek, je moet kijken en anticiperen.
zeker wel! Is gewoon fout! (niet dat die klapjosti van een Joris er iets aan heeft...hij overleeft het niet of kan de rest van zijn leven alleen nog maar kwijlen, maar hij had wel gelijk)..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:06 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Tja, maar als hij 300 rijdt kan je de automobilist niet kwalijk nemen dat hij dat niet zo inschat.
ik kijk nooit 5 seconden achter elkaar in de spiegel om iemand zn snelheid in te kunnen schatten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:07 schreef rival het volgende:
[..]
mensen die ergens vanuit gaan ipv goed kijken
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:15 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Baas.
Niet haten saaie burgerkutten.
Als ze zichzelf of elkaar tot pulp rijden, kan ik het alleen maar toejuichen..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat een ventje, die Joris.. Het schijnt onder met name Antillianen ook helemaal hip te zijn, dragracen op motoren op de Tweede Maasvlakte. Daar gaat het soms ook gruwelijk mis.
Zoals ook te lezen in de OP rijden die knakkers ook anderen dood. En de dichtsbijzijnde ambulance is dan een half uur verwijderd.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:23 schreef The_stranger het volgende:
Als ze zichzelf of elkaar tot pulp rijden, kan ik het alleen maar toejuichen..
bron van wanneer het gruwelijk mis ging?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat een ventje, die Joris.. Het schijnt onder met name Antillianen ook helemaal hip te zijn, dragracen op motoren op de Tweede Maasvlakte. Daar gaat het soms ook gruwelijk mis.
Daar gaat het om.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:06 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
dat ben ik helemaal met Joris eens, hij is niet fout dan, maar de ander is fout in zijn gedrag. Ik ben van mening dat we Joris gelijk moeten geven, ook al overleeft ie het ongeval niet omdat ie met 200 tegen een auto geknald is. Maar ja, hij heeft wel gelijk...
Uit de OP:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:29 schreef rival het volgende:
bron van wanneer het gruwelijk mis ging?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:54 schreef tong80 het volgende:
Twee jaar geleden raakte een vriend van Joris zwaargewond tijdens een straatrace. 'Hij is nu gehandicapt en kan nooit meer motorrijden. Het had weinig gescheeld of hij was dood. En ik herinner mij het dodelijke ongeluk in de Botlek nog goed. Toen reed een motorrijder met zeer hoge snelheid op een auto in. De motorrijder en het echtpaar in de auto waren op slag dood.'
Meer kan de politie niet doen. Celstraffen zijn een zaak van Justitie.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:02 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Alleen voor het geld gaan......
Justitie anno 2013
Het maakt me geen donder uit of Joris zich tegen een muur danwel boom te pletter rijdt* maar blijkbaar geeft hij ook niks om het leven van anderen. Wat een mongool ben je dan.quote:Toen reed een motorrijder met zeer hoge snelheid op een auto in. De motorrijder en het echtpaar in de auto waren op slag dood.'
Wie bepaalt dat traject of de inbeslagname ?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:33 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Meer kan de politie niet doen. Celstraffen zijn een zaak van Justitie.
inbeslagname valt onder kopje 5. En dat kan de politie dus ter plekke doen. Het vervolg daarvan ligt dan weer wel bij de OvJ.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:44 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat traject of de inbeslagname ?
Niet de politie die zijn alleen voor de opsporing/constatering.
We begrijpen elkaar.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:45 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
inbeslagname valt onder kopje 5. En dat kan de politie dus ter plekke doen. Het vervolg daarvan ligt dan weer wel bij de OvJ.
Dit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:09 schreef Elfletterig het volgende:
Idioten als Joris horen in een gesticht thuis.
Sinds jaar en dag wordt de Maasvlakte gebruikt om de topsnelheid van een motor uit te proberen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:29 schreef rival het volgende:
[..]
bron van wanneer het gruwelijk mis ging?
Soms is je "smiley" niet helemaal passend bij de inhoud van je post.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sinds jaar en dag wordt de Maasvlakte gebruikt om de topsnelheid van een motor uit te proberen.
Heb er zelf ook mijn motoren uitgeprobeerd.
De omgekomen motorrijder was een bekende van me,vermoedelijk reed hij ruim over de 250.
De stakkers in de Picanto konden zijn snelheid nooit goed inschatten en zijn om die reden het slachtoffer geworden.
Je kan die snelheid ook niet inschatten,je ziet of niks in de verte of een koplamp,maar hoe hard dat op je af komt is bijna niet te zeggen.
Ondanks het feit dat hij voorrang had is hij in mijn ogen fout,want als je met deze snelheid rijdt hoor je te weten dat mensen dat niet in kunnen schatten.
3 mensen dood,in ieder geval een vader en hoogstwaarschijnlijk ook een opa en oma.
Mensen op R1,GSX 1000,ZZR enz enz,denk na,doe dit niet op de openbare weg,ga naar een circuit,voor 15 euro kan je los gaan op Zandvoort of de Nordschleife in Duitsland,niemand is berekend op deze snelheid op de openbare weg
http://www.nujij.nl/algem(...)lakte.10094293.lynkx
Postbode laatst : 'Haal die grijns eens van je gezicht man.'quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Soms is je "smiley" niet helemaal passend bij de inhoud van je post.
Sociopaat met een narcistische persoonlijkheidsstoornis, ja. Gelijk opsluiten dat tuig.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:56 schreef Disana het volgende:
Wat een hufter. Ik vraag me af of dit nou een sociopaat is.
Wie zegt dat dat zijn echte leeftijd, woonplaats en motor is?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:54 schreef Dagonet het volgende:
Een Suzuki GSX R 1000 van een 32-jarige eigenaar in Dordrecht, die moet toch vrij makkelijk te traceren zijn?
Ware het niet dat je iemand die met 300 km/u niet altijd even goed ziet aankomen. Je zal maar even net een paar seconde te traag naar links gaan (lees: binnenspiegel kijken, daarna te lang, -bijv. 2 sec- wachten voordat je naar links gaat) en de motorrijder is al op je geknald.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:02 schreef arjan1212 het volgende:
Sinds wanneer steken er voetgangers de snelweg over ? en hij heeft gelijk dat een auto die iemand met hoge snelheid ziet aankomen en hem gaat snijden gewoon een foute lul is
Best knap als je je in twee zinnen twee keer kunt tegenspreken.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:54 schreef tong80 het volgende:
Natuurlijk ken ik de gevaren, maar die schat ik wel lager in. Ik heb een blinde vlek voor de risico's, maar ik weet heel goed wat ik doe.
Schijt aan. Als een motorrijder nog ver weg is in mijn spiegels ga ik gewoon naar links hoor, niet mijn probleem als ie plotseling 300 blijkt te rijden, dan gaat ie maar vliegenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:02 schreef arjan1212 het volgende:
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Best knap als je je in twee zinnen twee keer kunt tegenspreken.
Wat een mongool zeg.
Wordt elke keer behandeld alsof het z'n eerste is ofzo?quote:Een paar keer moest hij zijn rijbewijs inleveren en hij schat inmiddels al voor vele duizenden euro's aan boetes te hebben betaald.
Niet altijd even goed? Als je een halve kilometer voor een idioot die met 300 aankomt invoegt dan zal hij al vol in de ankers moeten. Kan je als automobilist echt niet zoveel aan doen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ware het niet dat je iemand die met 300 km/u niet altijd even goed ziet aankomen. Je zal maar even net een paar seconde te traag naar links gaan (lees: binnenspiegel kijken, daarna te lang, -bijv. 2 sec- wachten voordat je naar links gaat) en de motorrijder is al op je geknald.
Mwoa, kan wel degelijk jouw probleem zijn helaas.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:41 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Schijt aan. Als een motorrijder nog ver weg is in mijn spiegels ga ik gewoon naar links hoor, niet mijn probleem als ie plotseling 300 blijkt te rijden, dan gaat ie maar vliegen
quote:En ik herinner mij het dodelijke ongeluk in de Botlek nog goed. Toen reed een motorrijder met zeer hoge snelheid op een auto in. De motorrijder en het echtpaar in de auto waren op slag dood.'
Z'n wat?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:42 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
wat een klapmongool....vastapen op zn moter en de afsluitdijk af laten rijden
Frontaal is waarschijnljjk met heel andere gevolgen als een achterop komende motorquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mwoa, kan wel degelijk jouw probleem zijn helaas.
[..]
Nee, als het tegenzit rijdt hij oude vrouwtjes dood. Dus da's veel minder ergquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:42 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Wel kan ik mij boos maken over de wanverhouding tussen de hoogte van de boetes en wat je nu werkelijk hebt misdaan. Ik beroof geen oude vrouwtjes, maar krijg meer problemen als ik word gepakt,' zegt Joris kwaad.
De 32-jarige Joris stapt wekelijks op zijn supersnelle motor om op de openbare weg te racenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doe je zelf. 300 km/u op een lege snelweg, poeh wat gevaarlijk:
Ik vind 'm anders behoorlijk dom overkomen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:54 schreef tong80 het volgende:
Hoewel hij doelbewust de gevaren opzoekt, is hij zeker niet dom. Hij rondde zijn universitaire studie rechten moeiteloos af en heeft inmiddels een goed betaalde baan als jurist. Zijn achternaam wil hij uit angst voor de politie niet in de krant, maar vertellen over zijn levensgevaarlijke drang wil hij wel.
Dan maar hopen dat het een vrachtwagen is die een andere vrachtwagen gaat inhalen, die voelt er wat minder van.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:42 schreef kipknots het volgende:
[..]
Niet altijd even goed? Als je een halve kilometer voor een idioot die met 300 aankomt invoegt dan zal hij al vol in de ankers moeten. Kan je als automobilist echt niet zoveel aan doen.
Ik heb ze dommer gezien:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vind 'm anders behoorlijk dom overkomen.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:50 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
De 32-jarige Joris stapt wekelijks op zijn supersnelle motor om op de openbare weg te racen
Hij zegt verder alleen dat de zomer de ideale tijd is omdat het dan wat rustiger is. De rest van het jaar scheurt deze meneer net zo goed op zijn moter over de snelweg.
En die klappen wel vaker er zomaar voor.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat het een vrachtwagen is die een andere vrachtwagen gaat inhalen, die voelt er wat minder van.
Nogal ja.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vind 'm anders behoorlijk dom overkomen.
Maar goed dat de motorrijder uit jouw filmpje op basis van realtime satellietbeelden en/of een volledig afgesloten weg zeker weet dat hij geen medeweggebruikers zal tegenkomenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Met niet spiegelen en over je schouder kijken, en niet je knipperlicht gebruiken als je van baan verwisselt breng je andere mensen ook MOEDWILLIG in gevaar.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:53 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dit. Geen medelijden met deze idioten als ze doodgaan. Ze zijn te dom om in te zien dat ze met dit gedrag andere mensen MOEDWILLIG in gevaar brengen. Honden zijn het.
Satelliet nodig hebbenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar goed dat de motorrijder uit jouw filmpje op basis van realtime satellietbeelden en/of een volledig afgesloten weg zeker weet dat hij geen medeweggebruikers zal tegenkomen
Maar goed, hij rijdt hard, maar heeft niemand in gevaar gebracht. Dat zijn de feiten. Want als 'ie er wel iemand mee in gevaar had gebracht, zou je mogen verwachten dat hij er inmiddels wel een paar had doodgereden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:42 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Wel kan ik mij boos maken over de wanverhouding tussen de hoogte van de boetes en wat je nu werkelijk hebt misdaan. Ik beroof geen oude vrouwtjes, maar krijg meer problemen als ik word gepakt,' zegt Joris kwaad.
wat een klapmongool....vastapen op zn moter en de afsluitdijk af laten rijden
Ik zie de relatie tussen beide zinnen niet zo.quote:is hij zeker niet dom. Hij rondde zijn universitaire studie rechten moeiteloos af en heeft inmiddels een goed betaalde baan als jurist.
En wat nou als hij in de verte iets stil ziet staan terwijl hij 300 rijd? Denk je dat zo'n motor dan binnen een meter of 5, 600 stil staat?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:07 schreef rival het volgende:
[..]
mensen die ergens vanuit gaan ipv goed kijken
Van 250km/u naar 70km/u doe ik ongeveer 150 meter over. Maar ik ben geen ervaren coureur, er zijn mensen die mij eruit remmen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:08 schreef kipknots het volgende:
[..]
En wat nou als hij in de verte iets stil ziet staan terwijl hij 300 rijd? Denk je dat zo'n motor dan binnen een meter of 5, 600 stil staat?
Ter breedte van de complete snelweg inc vluchtstrook?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:08 schreef kipknots het volgende:
[..]
En wat nou als hij in de verte iets stil ziet staan terwijl hij 300 rijd? Denk je dat zo'n motor dan binnen een meter of 5, 600 stil staat?
Ja, er zijn 2 vrachtwagens gekanteld, achter elkaar. Zelfs de berm is dicht. Gebeurt dagelijks.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ter breedte van de complete snelweg inc vluchtstrook?
dan zie je de rookpluimen van 25km alquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja, er zijn 2 vrachtwagens gekanteld, achter elkaar. Zelfs de berm is dicht. Gebeurt dagelijks.
en dat zie je dan ook ruim 3km van te vorenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja, er zijn 2 vrachtwagens gekanteld, achter elkaar. Zelfs de berm is dicht. Gebeurt dagelijks.
Ga je dat wel redden?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan zie je de rookpluimen van 25km al
geen idee, maar geen zorgen; als mijn achterband versleten is heb ik altijd nog een verse voor, die gebruik ik toch nietquote:
Zeg een file die je wat laat ziet omdat je met 300 in een bocht een auto op de buitenbaan inhaalt. Zoals deze motorrijder in dit filmpje doet. Je gaat me niet vertellen dat dat niet gevaarlijk isquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ter breedte van de complete snelweg inc vluchtstrook?
ja stel dat er een ufo op de snelweg land jaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:25 schreef kipknots het volgende:
[..]
Zeg een file die je wat laat ziet omdat je met 300 in een bocht een auto op de buitenbaan inhaalt. Je gaat me niet vertellen dat dat niet gevaarlijk is. Sowieso, 300 rijden zou direct een inname van je rijbewijs voor het leven moeten betekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |