abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130369601
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Jij vind dit misschien prachtig, maar anderen schrikken hier misschien van en gaan in het vervolg nog krampachtiger en langzamer rijden wat wellicht in meer ongelukken zal resulteren. Zijn deze mensen dan fout? Nee ik vind van niet.
Er zal geen ongeluk ontstaan als iedereen zich gedraagt zoals het moet, dus spiegelen (je moet eigenlijk op ieder moment uit je hoofd kunnen vertellen wat er achter je gebeurd), richting aangeven en zoveel mogelijk rechts rijden. Doen mensen dat niet dan ligt de fout bij hen, en niet bij de hardrijder vind ik.

quote:
Het klopt dat we in Nederland niet aan hoge snelheden gewend zijn, maar dat komt omdat we al jaren vastgeroest zitten aan de snelheidslimiet van 120 km/h (nu dan 130).
Daar heb je wel een goed punt natuurlijk, nieuwe verkeersregels moeten ingeburgerd raken. Er moet dus wel een overgangsperiode komen als de maximumsnelheid verhoogd gaat worden. Op de rustige momenten moet 180 km/u zeker kunnen op de Nederlandse snelwegen.

quote:
Willen we de snelheidslimiet veel verder opschroeven dan denk ik dat het verstandig is dat we ook niet zomaar jan en alleman van rijbewijs voorzien.
Het gevaarlijkste weggedrag zit toch echt bij slecht kijken en slecht richting aangeven (ook zeer irritant bij rotondes) is mijn idee en niet bij het rijden met hoge snelheid onder rustige en droge omstandigheden. Het rijbewijs mag strenger worden, maar dat zou ik dan echt niet alleen op het rijden met hoge snelheid toespitsen.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:57:20 #252
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_130369928
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:01 schreef RetepV het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Als je hard rijdt, moet je dit ook weten.

[..]

Voor 25 euro kun je de Nordschleife op.

Wil je Zandvoort of Assen op, dan moet je minstens 200 euro neer leggen.
De Norschleife is gevaarlijker dan de openbare weg. Auto's of motoren die de bocht uitvliegen, olie en koelvloeistof op de baan en voor veel mensen een "circuit" met een steile leercurve. Dat circuit leer je niet in een dagje, in tegenstelling tot de meeste "echte" racecircuits.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_130370743
Joris _O_ _O_
Gsx-r1000 _O_ _O_
Hard rijden _O_ _O_ _O_
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 01:25:59 #254
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_130372413
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:48 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Er zal geen ongeluk ontstaan als iedereen zich gedraagt zoals het moet, dus spiegelen (je moet eigenlijk op ieder moment uit je hoofd kunnen vertellen wat er achter je gebeurd), richting aangeven en zoveel mogelijk rechts rijden. Doen mensen dat niet dan ligt de fout bij hen, en niet bij de hardrijder vind ik.

[..]

Daar heb je wel een goed punt natuurlijk, nieuwe verkeersregels moeten ingeburgerd raken. Er moet dus wel een overgangsperiode komen als de maximumsnelheid verhoogd gaat worden. Op de rustige momenten moet 180 km/u zeker kunnen op de Nederlandse snelwegen.

[..]

Het gevaarlijkste weggedrag zit toch echt bij slecht kijken en slecht richting aangeven (ook zeer irritant bij rotondes) is mijn idee en niet bij het rijden met hoge snelheid onder rustige en droge omstandigheden. Het rijbewijs mag strenger worden, maar dat zou ik dan echt niet alleen op het rijden met hoge snelheid toespitsen.
Gewoon met 180 door een woonwijk, moet kunnen *O*.
Overstekende kinderen moeten gewoon oppassen voordat ze oversteken. Het verschil tussen 30kmpu en 400kmpu is verwaarloosbaar. Jij kijkt in je spiegel voordat je inhaalt, kijkt nog eens naar voren en voegt uit. En dan rijdt je iemand compleet naar de salami? Onverantwoordelijk! Jij moet het gewoon kunnen zien aankomen dat iemand met een verschil van 280kmpu langs komt!

Foei!
pi_130373020
Boetes uitreiken helpt niet, gewoon het roze papiertje inleveren, registreren bij het CBR en er voor zorgen dat hij nooit...meer zijn rijbewijs mag halen. probleem opgelost:)
pi_130373444
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 01:25 schreef TheThirdMark het volgende:
Gewoon met 180 door een woonwijk, moet kunnen *O*
Lees mijn reacties nog eens en bedenk dat wat voor onzin je hier schrijft.

quote:
Het verschil tussen 30kmpu en 400kmpu is verwaarloosbaar. Jij kijkt in je spiegel voordat je inhaalt, kijkt nog eens naar voren en voegt uit. En dan rijdt je iemand compleet naar de salami? Onverantwoordelijk! Jij moet het gewoon kunnen zien aankomen dat iemand met een verschil van 280kmpu langs komt!
Doe niet zo hysterisch zeg. Goed spiegelen, richting aangeven en rechts rijden zijn echte badisvaardigheden. Kun je dat niet, dan hoor je niet in het wegverkeer thuis. Dan heb ik echt liever hardrijders op de weg.
pi_130373503
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 01:55 schreef MakkieR het volgende:
Boetes uitreiken helpt niet, gewoon het roze papiertje inleveren, registreren bij het CBR en er voor zorgen dat hij nooit...meer zijn rijbewijs mag halen. probleem opgelost:)
Veel te drastisch. 200 km/u op een lege A2 in de ochtenduren in het weekend of 's nachts is helemaal niet gevaarlijk. Onzin om daar zelfs een boete voor te geven.
pi_130374211
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:48 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Er zal geen ongeluk ontstaan als iedereen zich gedraagt zoals het moet, dus spiegelen (je moet eigenlijk op ieder moment uit je hoofd kunnen vertellen wat er achter je gebeurd), richting aangeven en zoveel mogelijk rechts rijden. Doen mensen dat niet dan ligt de fout bij hen, en niet bij de hardrijder vind ik.
Naar mijn mening zijn ze allebei fout bezig. Als je hard wil gaan rijden, moet je gewoon vanuit gaat dat iedereen die wilt inhalen, gewoon niet kan autorijden. Zeker in Nederland waar we niet gewend zijn dat auto's met hoge snelheden voorbij scheuren.

Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van de snelweg zelf. Een weg met 3 stroken is voor een hardrijder al een stuk fijner dan een weg met 2 stroken, omdat je altijd wel figuren hebt die met 90 km/u een vrachtwagen inhalen. In Duitsland merkte ik dat ook. De rechter strook voor het langzame verkeer, de middelste strook voor de mensen die willen inhalen en de linker strook voor de snelheidsduivels.

Overigens keur ik het totaal niet goed wat deze gast doet. In het verkeer deelnemen is niet alleen goed rijden, maar ook opletten hoe de rest zich gedraagt. Dan nog zo'n goede bestuurder zijn, er zal maar net één niet goed opletten en met zo'n hoge snelheid kan het fataal worden.
signatuurloos
pi_130374217
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 06:25:45 #261
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_130374310
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:22 schreef Yreal het volgende:
Joris _O_ _O_
Gsx-r1000 _O_ _O_
Hard rijden _O_ _O_ _O_
De man heeft gelijk. Even weg uit het strakke keurslijf. Wel op een MV agusta dan graag. Zo'n GSX kan echt niet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:12:42 #262
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_130374460
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 04:47 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Naar mijn mening zijn ze allebei fout bezig. Als je hard wil gaan rijden, moet je gewoon vanuit gaat dat iedereen die wilt inhalen, gewoon niet kan autorijden. Zeker in Nederland waar we niet gewend zijn dat auto's met hoge snelheden voorbij scheuren.

Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van de snelweg zelf. Een weg met 3 stroken is voor een hardrijder al een stuk fijner dan een weg met 2 stroken, omdat je altijd wel figuren hebt die met 90 km/u een vrachtwagen inhalen. In Duitsland merkte ik dat ook. De rechter strook voor het langzame verkeer, de middelste strook voor de mensen die willen inhalen en de linker strook voor de snelheidsduivels.

Overigens keur ik het totaal niet goed wat deze gast doet. In het verkeer deelnemen is niet alleen goed rijden, maar ook opletten hoe de rest zich gedraagt. Dan nog zo'n goede bestuurder zijn, er zal maar net één niet goed opletten en met zo'n hoge snelheid kan het fataal worden.
als een motor 50 rijd 'verwachten' ze hem ook niet, 100% dat ze hem pas zagen toen ie voorbij was _O-
pi_130374493
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:38 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Niet mee eens, de door mij geposte filmpjes al bekeken? Dan vind ik geen richting aangeven een stuk gevaarlijker, om het nog maar niet te hebben over door rood rijden of niet met twee handen aan het stuur zitten.
Oh nee, omdat er mensen zijn die geen richting aangeven en door rood rijden is het prima dat een klapjostie met 200+ over de openbare weg rijdt..... 8)7 Wat een redenatie weer.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130374499
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 02:28 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Veel te drastisch. 200 km/u op een lege A2 in de ochtenduren in het weekend of 's nachts is helemaal niet gevaarlijk. Onzin om daar zelfs een boete voor te geven.
Lastig om individueel en per geval te gaan kijken of iets wel of niet gevaarlijk is. Midden in de nacht in het centrum van een grote stad door rood rijden hoeft ook niet gevaarlijk te zijn. We hebben nou eenmaal regels afgesproken voor gedrag in het verkeer, daar heb je je aan te houden (of niet, maar dan zijn er mogelijk consequenties). Het gaat veel te ver om per geval te gaan kijken of iet wel of niet gevaarlijk was.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130374524
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 07:22 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Lastig om individueel en per geval te gaan kijken of iets wel of niet gevaarlijk is. Midden in de nacht in het centrum van een grote stad door rood rijden hoeft ook niet gevaarlijk te zijn. We hebben nou eenmaal regels afgesproken voor gedrag in het verkeer, daar heb je je aan te houden (of niet, maar dan zijn er mogelijk consequenties). Het gaat veel te ver om per geval te gaan kijken of iet wel of niet gevaarlijk was.
Precies, we zijn een samenleving van zo'n 16.7 miljoen inwoners en om de samenleving enigzins leefbaar te houden maken we afspraken hoe we ons gedragen in het verkeer. Dat men er zich op momenten als te hard rijden, geen richting aangeven, onjuist invoegen etc niet aan houdt getuigt alleen maar van het asociale gedrag van die persoon op dat moment.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_130374812
De moraalridders hebben wel een field day met dit komkommerberichtje, is het niet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130374982
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 08:18 schreef DS4 het volgende:
De moraalridders hebben wel een field day met dit komkommerberichtje, is het niet?
Meer met de trollen die het gedrag van de idioot uit het bericht goed praten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130375230
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 08:32 schreef DroogDok het volgende:

Meer met de trollen die het gedrag van de idioot uit het bericht goed praten.
Je kan het ook nuanceren noemen... Je kan nl. beter op een polderweg waar je feitelijk kan constateren dat er niemand in de buurt is even het gas lostrekken dan bij een school bij slecht weer de maximum toegestane snelheid aanhouden... Dat laatste is echt gevaarlijker en veel moraalridders doen dat laatste gewoon wel 'omdat het nou eenmaal toegestaan is'.

Jaarlijks 3% van de doden door te hoge snelheid en 30% door even niet opletten...

Toch iets om over na te denken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130375303
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 07:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

als een motor 50 rijd 'verwachten' ze hem ook niet, 100% dat ze hem pas zagen toen ie voorbij was _O-
Precies, daarom kun je net zo goed 200+ kilometer per uur rijden. ^O^
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Redactie Frontpage vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:00:26 #270
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130375317
Zolang hij zichzelf uitsmeert tegen een boom heb ik er geen problemen mee. Als er andere mensen slachtoffer worden dan veranderd dat de zaak.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:03:05 #271
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_130375355
Adrenline junks nuanceren zich haast kapot om hun eigen gedrag goed te praten. Dat hun een minderheid zijn in de statistieken maakt het niet minder idioot.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_130375369
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 08:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan het ook nuanceren noemen... Je kan nl. beter op een polderweg waar je feitelijk kan constateren dat er niemand in de buurt is even het gas lostrekken dan bij een school bij slecht weer de maximum toegestane snelheid aanhouden... Dat laatste is echt gevaarlijker en veel moraalridders doen dat laatste gewoon wel 'omdat het nou eenmaal toegestaan is'.

Jaarlijks 3% van de doden door te hoge snelheid en 30% door even niet opletten...

Toch iets om over na te denken.
Waar komen die 3% en 30% vandaan?

Als je bij die cijfers dan meeneemt dat 90% van de automobilisten zich over het algemeen prima aan de snelheid houdt staan ze sowieso al in een andere perspectief.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130375384
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:00 schreef JeMoeder het volgende:
Zolang hij zichzelf uitsmeert tegen een boom heb ik er geen problemen mee. Als er andere mensen slachtoffer worden dan veranderd dat de zaak.
Nee hoor, die zijn dat dan gewoon zelf schuld. Hadden ze maar beter moeten spiegelen, dan hadden ze kunnen zien dat wheelie-kunstenaar Joris er met 300 kilometer per uur aangevlogen komt...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_130375871
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:03 schreef -Techno- het volgende:
Adrenline junks nuanceren zich haast kapot om hun eigen gedrag goed te praten. Dat hun een minderheid zijn in de statistieken maakt het niet minder idioot.
Ik snap dat het makkelijker is om mee te huilen met de wolven in het bos, maar een beetje nadenken is toch niet onverstandig.

Die Joris doet waarschijnlijk dingen die inderdaad ook gevaarlijk zijn voor anderen. Dat hij dat niet moet doen en dat dat wellicht in bepaalde gevallen misdadig is klopt, alleen concluderen we dat eigenlijk net te makkelijk aan de hand van een sensationeel geschreven stukkie waarbij Joris wellicht de zaak aandikt om interessant te doen, of Joris gewoon niet bestaat en de journalist nu eenmaal een stukkie papier waar niemand een advertentie op wilde plaatsen diende te vullen.

De kritiek van de moraalridders ligt vooral op snelheid, terwijl dat feitelijk een zeer beperkte invloed heeft op de veiligheid op snelwegen. Dat blijkt uit talloze onderzoeken. Sterker nog, de invloed lijkt nihil te zijn.

Zo'n malloot die iemand die te hard rijdt wil corrigeren door even naar links te gaan wordt hier verdedigd, terwijl dat feitelijk een poging tot doodslag is. Dat vind ik toch een beetje vreemd...

Dus ja, dat verdient wel nuance.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130375969
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:03 schreef DroogDok het volgende:

Waar komen die 3% en 30% vandaan?
Adviesdienst verkeer en vervoer (onderdeel Ministerie V&W), cijfers 2000 (maar immer actueel en andere landen laten vergelijkbare cijfers zien).

quote:
Als je bij die cijfers dan meeneemt dat 90% van de automobilisten zich over het algemeen prima aan de snelheid houdt staan ze sowieso al in een andere perspectief.
Nou blijkt juist dat 90% van de automobilisten geregeld harder rijdt dan toegestaan, met name op wegen waar dat extra gevaarlijk is (zoals woonwijken, rondom scholen (en ja... heel vaak zijn dat de ouders die snel snel naar hun werk moeten nadat ze hun kind afgezet hebben), binnenwegen met onoverzichtelijke zijwegen), omdat men het gevaar anders inschat dan het werkelijk is.

Niet opletten is volgens mij ook niet iets wat vrijwel iedere automobilist vrijwel ieder moment van de dag doet...

Op snelwegen is snelheid nu eenmaal geen relevante factor als het gaat om veiligheid. Afstand houden wel en opletten ook. Met name dat afstand houden... dat lukt nou bijna niemand. Gelukkig is dat doorgaans alleen maar blikschade.

En op een lege polderweg op een stukje waar je kan zien dat er niemand anders is... dan stel je alleen jezelf bloot aan gevaar. Daar heb ik niet zoveel moeite mee. Het mag niet, maar ach...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130375982
Eat een baas _O_
pi_130376001
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:38 schreef Spatzmann het volgende:

Het verschil is dat wij dat hier niet hoeven te kunnen. Wij hebben hier een maximum snelheid. En dat is gewoon een aanname die je voor waar kan beschouwen.
Dat is onzin. Je bent (ook op grond van de wet!) verplicht om zo te rijden dat je ook rekening houdt met mensen die harder rijden dan toegestaan. Het is ook niet zo dat je dat niet kan verwachten... Al is 300 km/u wel zot. Met zo'n snelheid moet je zelfs in Duitsland niet langs een andere auto willen rijden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130376004
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:33 schreef DS4 het volgende:
De kritiek van de moraalridders ligt vooral op snelheid, terwijl dat feitelijk een zeer beperkte invloed heeft op de veiligheid op snelwegen. Dat blijkt uit talloze onderzoeken. Sterker nog, de invloed lijkt nihil te zijn.
Welke onderzoeken doel je dan op? De SWOV concludeert iets heel anders: http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdf

Verder zijn, los van een verhoging van het risico, bij een hogere snelheid de gevolgen bij een ongeluk veel groter.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130376010
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:40 schreef terrorsjaak het volgende:
Eat een baas _O_
Nou, eerst maar eens gewoon ontbijt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130376034
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik snap dat het makkelijker is om mee te huilen met de wolven in het bos, maar een beetje nadenken is toch niet onverstandig.

Die Joris doet waarschijnlijk dingen die inderdaad ook gevaarlijk zijn voor anderen. Dat hij dat niet moet doen en dat dat wellicht in bepaalde gevallen misdadig is klopt, alleen concluderen we dat eigenlijk net te makkelijk aan de hand van een sensationeel geschreven stukkie waarbij Joris wellicht de zaak aandikt om interessant te doen, of Joris gewoon niet bestaat en de journalist nu eenmaal een stukkie papier waar niemand een advertentie op wilde plaatsen diende te vullen.

De kritiek van de moraalridders ligt vooral op snelheid, terwijl dat feitelijk een zeer beperkte invloed heeft op de veiligheid op snelwegen. Dat blijkt uit talloze onderzoeken. Sterker nog, de invloed lijkt nihil te zijn.

Zo'n malloot die iemand die te hard rijdt wil corrigeren door even naar links te gaan wordt hier verdedigd, terwijl dat feitelijk een poging tot doodslag is. Dat vind ik toch een beetje vreemd...

Dus ja, dat verdient wel nuance.
Waar wordt het verdedigd om naar links te gaan om iemand die te hard rijd te corrigeren?

Het enige wat (naar mijn mening terecht) gezegd wordt is dat mensen bij het inhalen niet gelijk rekening zullen houden met iemand die met 300 aan komt rijden. En daar is gewoon lastig op te anticiperen. Als je bv achter een vrachtwagen invoegt en vervolgens met 90 begint met inhalen dan komt iemand die 300 rijd met meer dan 200 km/h verschil aanrijden. Als je 120 rijd terwijl je een vrachtwagen inhaalt is het verschil nog steeds 180 km/h.
pi_130376038
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo'n malloot die iemand die te hard rijdt wil corrigeren door even naar links te gaan wordt hier verdedigd, terwijl dat feitelijk een poging tot doodslag is. Dat vind ik toch een beetje vreemd...
Waar lees je dat in vredesnaam?!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_130376107
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:41 schreef DroogDok het volgende:

Welke onderzoeken doel je dan op? De SWOV concludeert iets heel anders: http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdf
De SWOV is gecorrumpeerd toen ze samen gingen werken met BVOM. Het zijn verdraaiingen. De onderzoeken waar ze steeds mee komen zien niet op autosnelwegen.

Feitelijk is gebleken dat een verhoging van maximum snelheden op autosnelwegen MINDER slachtoffers met zich bracht. Dat kan vele oorzaken hebben (deel is natuurlijk dat het verkeer met de loop van de tijd veiliger wordt omdat auto's beter worden), maar het is natuurlijk geen toeval dat het zowel gebleken is in Zweden, Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Italië en nog wel een aantal landen die ik zo niet op kan lepelen.

quote:
Verder zijn, los van een verhoging van het risico, bij een hogere snelheid de gevolgen bij een ongeluk veel groter.
Dat klopt. Maar de kans op een ongeval neemt (nogmaals... bij een autosnelweg) af omdat je alerter gaat rijden. Het heft elkaar op.

(wat er overigens bij speelt is dat de auto's zoveel veiliger en makkelijker zijn geworden dat de ideale snelheid gewoon hoger ligt dan de maxima die we hanteren)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130376116
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:42 schreef Spatzmann het volgende:

Ja, maar 300 is echt te zot sorry.
Dat schreef ik toch?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130376202
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:42 schreef kipknots het volgende:

Waar wordt het verdedigd om naar links te gaan om iemand die te hard rijd te corrigeren?
Verdedigd is als ik het nog eens lees te sterk... maar het wordt wel goedgepraat. B.v.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Uh.. hij een beetje fout en jij heel erg fout?

En met alle respect, dan hebben we het dus over poging tot doodslag waar je (terecht!) jaren voor in de cel kan als het niet meer bij een poging is gebleven...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130376209
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is onzin. Je bent (ook op grond van de wet!) verplicht om zo te rijden dat je ook rekening houdt met mensen die harder rijden dan toegestaan. Het is ook niet zo dat je dat niet kan verwachten... Al is 300 km/u wel zot. Met zo'n snelheid moet je zelfs in Duitsland niet langs een andere auto willen rijden.
Ik ga ook niet zo moeilijk doen om iemand die bv 170-180 rijd op een rustige snelweg. Maar we hebben het hier over mensen die de weg als een speeltuin gebruiken. Als je die instelling hebt mag wat mij betreft direct je rijbewijs voor een paar jaar afgenomen worden. Als je voor de kick hard wil rijden ga je maar naar een circuit.
pi_130376271
in duitsland mag je wel lekker racen. dus net over de grens is deze meneer ineens geen crimineel meer.
pi_130376298
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

De SWOV is gecorrumpeerd toen ze samen gingen werken met BVOM. Het zijn verdraaiingen. De onderzoeken waar ze steeds mee komen zien niet op autosnelwegen.

Feitelijk is gebleken dat een verhoging van maximum snelheden op autosnelwegen MINDER slachtoffers met zich bracht. Dat kan vele oorzaken hebben (deel is natuurlijk dat het verkeer met de loop van de tijd veiliger wordt omdat auto's beter worden), maar het is natuurlijk geen toeval dat het zowel gebleken is in Zweden, Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Italië en nog wel een aantal landen die ik zo niet op kan lepelen.

[..]
Ik ben nog steeds heel benieuwd naar welke onderzoeken je refereert, SWOV is naar mijn idee toch wel een betrouwbaar instituut.
quote:
Dat klopt. Maar de kans op een ongeval neemt (nogmaals... bij een autosnelweg) af omdat je alerter gaat rijden. Het heft elkaar op.

(wat er overigens bij speelt is dat de auto's zoveel veiliger en makkelijker zijn geworden dat de ideale snelheid gewoon hoger ligt dan de maxima die we hanteren)
Alerter rijden als je sneller rijdt..... Je zou bij elke snelheid op de weg moeten letten, dat dat niet gebeurt is geen excuus om dan maar harder te gaan rijden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130376305
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:54 schreef pokkerdepok het volgende:
in duitsland mag je wel lekker racen. dus net over de grens is deze meneer ineens geen crimineel meer.
Klopt. Moet hij lekker daar heengaan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130376317
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Verdedigd is als ik het nog eens lees te sterk... maar het wordt wel goedgepraat. B.v.

[..]

En met alle respect, dan hebben we het dus over poging tot doodslag waar je (terecht!) jaren voor in de cel kan als het niet meer bij een poging is gebleven...
Mwah, ligt eraan wat je onder afsnijden verstaat. Als je over snelheden spreekt zoals in de OP dan is een inhaalactie al heel snel (onbedoeld) afsnijden.
Als iemand opzettelijk afsnijd dan mag wat mij betreft zijn rijbewijs ook direct in de shredder. En als iemand bv niet spiegelt maar zijn auto er gewoon tussen gooit mag hij ook nog wel een nieuwe cursus doen
pi_130376438
Nou, de politie zal moeite hebben zeg. Voornaam, beroep, en type van gerigistreerde motor in een bericht. Ik mag hopen dat hij toch een en ander gefingeerd heeft. Anders is mijn konthaar nog `slimmer' dan deze kerel.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')