Waren binnenkort Joris laatste woorden..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:54 schreef tong80 het volgende:
'Ik heb een blinde vlek voor de risico's.'
Racen op de openbare weg geeft een gevoel van vrijheid en dat geeft mijn leven zin,'
Ik heb een blinde vlek voor de risico's,
maar ik weet heel goed wat ik doe. Ik ben een kunstenaar op de motor en kan als de beste rijden.'
Ik vraag me af hoe deze Joris erover zou denken als ie zelf een gezin zou hebben. Er staat niks van in het artikel verder, maar ik kan me niet voorstellen dat wanneer je zelf een vrouw en kinderen thuis hebt zitten, of je dan nog zulke risico's neemt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:23 schreef LXIV het volgende:
Het stuk in de OP geeft gewoon aan dat je in Nederland volkomen schijt kunt hebben aan de wetten en regelgeving en er gewoon mee wegkomt ook.
En als deze Joris een gezin met 4 kinderen doodrijdt, dan gaat zijn advocaat krokodillentranen huilen voor de rechter. Die er vervolgens gewoon weer intrapt.
Ik weet wel zeker dat (bijna) alle motorrijders die ik ken de idioten die 300 rijden op de Nederlande wegen ook achterlijk vinden. En daar zit bv ook mijn schoonpa bij, die al een jaar of 40 ervaring heeft.quote:
Toevallig heb ik het aan een paar motorrijdende vrienden laten lezen, die waren unaniem van mening dat dit figuur een schande voor de andere motorrijders is die wel gewoon normaal rijden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat (bijna) alle motorrijders die ik ken de idioten die 300 rijden op de Nederlande wegen ook achterlijk vinden. En daar zit bv ook mijn schoonpa bij, die al een jaar of 40 ervaring heeft.
maar ik heb weinig belangstelling voor de mening van jouw beperkte vriendengroep, wat die er ook van vinden..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat (bijna) alle motorrijders die ik ken de idioten die 300 rijden op de Nederlande wegen ook achterlijk vinden. En daar zit bv ook mijn schoonpa bij, die al een jaar of 40 ervaring heeft.
Maar dat gebeurt niet want..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:38 schreef Brede_meneer het volgende:
Hopelijk knalt hij tegen een boom.
quote:maar ik weet heel goed wat ik doe. Ik ben een kunstenaar op de motor en kan als de beste rijden.'
Niet mee eens, de door mij geposte filmpjes al bekeken? Dan vind ik geen richting aangeven een stuk gevaarlijker, om het nog maar niet te hebben over door rood rijden of niet met twee handen aan het stuur zitten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:32 schreef DroogDok het volgende:
Als je dergelijke dingen op de openbare weg doet is het per definitie niet met verstand.
En in hoeverre moet dit een reactie op mijn post vormen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:00 schreef tong80 het volgende:
Gisteren nog een Australische jogger in Amerika voor de lol neergeknald door 3 tieners die zich verveelden. Moet hier ook kunnen.
Er zal geen ongeluk ontstaan als iedereen zich gedraagt zoals het moet, dus spiegelen (je moet eigenlijk op ieder moment uit je hoofd kunnen vertellen wat er achter je gebeurd), richting aangeven en zoveel mogelijk rechts rijden. Doen mensen dat niet dan ligt de fout bij hen, en niet bij de hardrijder vind ik.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Jij vind dit misschien prachtig, maar anderen schrikken hier misschien van en gaan in het vervolg nog krampachtiger en langzamer rijden wat wellicht in meer ongelukken zal resulteren. Zijn deze mensen dan fout? Nee ik vind van niet.
Daar heb je wel een goed punt natuurlijk, nieuwe verkeersregels moeten ingeburgerd raken. Er moet dus wel een overgangsperiode komen als de maximumsnelheid verhoogd gaat worden. Op de rustige momenten moet 180 km/u zeker kunnen op de Nederlandse snelwegen.quote:Het klopt dat we in Nederland niet aan hoge snelheden gewend zijn, maar dat komt omdat we al jaren vastgeroest zitten aan de snelheidslimiet van 120 km/h (nu dan 130).
Het gevaarlijkste weggedrag zit toch echt bij slecht kijken en slecht richting aangeven (ook zeer irritant bij rotondes) is mijn idee en niet bij het rijden met hoge snelheid onder rustige en droge omstandigheden. Het rijbewijs mag strenger worden, maar dat zou ik dan echt niet alleen op het rijden met hoge snelheid toespitsen.quote:Willen we de snelheidslimiet veel verder opschroeven dan denk ik dat het verstandig is dat we ook niet zomaar jan en alleman van rijbewijs voorzien.
De Norschleife is gevaarlijker dan de openbare weg. Auto's of motoren die de bocht uitvliegen, olie en koelvloeistof op de baan en voor veel mensen een "circuit" met een steile leercurve. Dat circuit leer je niet in een dagje, in tegenstelling tot de meeste "echte" racecircuits.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Als je hard rijdt, moet je dit ook weten.
[..]
Voor 25 euro kun je de Nordschleife op.
Wil je Zandvoort of Assen op, dan moet je minstens 200 euro neer leggen.
Gewoon met 180 door een woonwijk, moet kunnenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er zal geen ongeluk ontstaan als iedereen zich gedraagt zoals het moet, dus spiegelen (je moet eigenlijk op ieder moment uit je hoofd kunnen vertellen wat er achter je gebeurd), richting aangeven en zoveel mogelijk rechts rijden. Doen mensen dat niet dan ligt de fout bij hen, en niet bij de hardrijder vind ik.
[..]
Daar heb je wel een goed punt natuurlijk, nieuwe verkeersregels moeten ingeburgerd raken. Er moet dus wel een overgangsperiode komen als de maximumsnelheid verhoogd gaat worden. Op de rustige momenten moet 180 km/u zeker kunnen op de Nederlandse snelwegen.
[..]
Het gevaarlijkste weggedrag zit toch echt bij slecht kijken en slecht richting aangeven (ook zeer irritant bij rotondes) is mijn idee en niet bij het rijden met hoge snelheid onder rustige en droge omstandigheden. Het rijbewijs mag strenger worden, maar dat zou ik dan echt niet alleen op het rijden met hoge snelheid toespitsen.
Lees mijn reacties nog eens en bedenk dat wat voor onzin je hier schrijft.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:25 schreef TheThirdMark het volgende:
Gewoon met 180 door een woonwijk, moet kunnen
Doe niet zo hysterisch zeg. Goed spiegelen, richting aangeven en rechts rijden zijn echte badisvaardigheden. Kun je dat niet, dan hoor je niet in het wegverkeer thuis. Dan heb ik echt liever hardrijders op de weg.quote:Het verschil tussen 30kmpu en 400kmpu is verwaarloosbaar. Jij kijkt in je spiegel voordat je inhaalt, kijkt nog eens naar voren en voegt uit. En dan rijdt je iemand compleet naar de salami? Onverantwoordelijk! Jij moet het gewoon kunnen zien aankomen dat iemand met een verschil van 280kmpu langs komt!
Veel te drastisch. 200 km/u op een lege A2 in de ochtenduren in het weekend of 's nachts is helemaal niet gevaarlijk. Onzin om daar zelfs een boete voor te geven.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:55 schreef MakkieR het volgende:
Boetes uitreiken helpt niet, gewoon het roze papiertje inleveren, registreren bij het CBR en er voor zorgen dat hij nooit...meer zijn rijbewijs mag halen. probleem opgelost:)
Naar mijn mening zijn ze allebei fout bezig. Als je hard wil gaan rijden, moet je gewoon vanuit gaat dat iedereen die wilt inhalen, gewoon niet kan autorijden. Zeker in Nederland waar we niet gewend zijn dat auto's met hoge snelheden voorbij scheuren.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Er zal geen ongeluk ontstaan als iedereen zich gedraagt zoals het moet, dus spiegelen (je moet eigenlijk op ieder moment uit je hoofd kunnen vertellen wat er achter je gebeurd), richting aangeven en zoveel mogelijk rechts rijden. Doen mensen dat niet dan ligt de fout bij hen, en niet bij de hardrijder vind ik.
De man heeft gelijk. Even weg uit het strakke keurslijf. Wel op een MV agusta dan graag. Zo'n GSX kan echt niet.quote:
als een motor 50 rijd 'verwachten' ze hem ook niet, 100% dat ze hem pas zagen toen ie voorbij wasquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 04:47 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Naar mijn mening zijn ze allebei fout bezig. Als je hard wil gaan rijden, moet je gewoon vanuit gaat dat iedereen die wilt inhalen, gewoon niet kan autorijden. Zeker in Nederland waar we niet gewend zijn dat auto's met hoge snelheden voorbij scheuren.
Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van de snelweg zelf. Een weg met 3 stroken is voor een hardrijder al een stuk fijner dan een weg met 2 stroken, omdat je altijd wel figuren hebt die met 90 km/u een vrachtwagen inhalen. In Duitsland merkte ik dat ook. De rechter strook voor het langzame verkeer, de middelste strook voor de mensen die willen inhalen en de linker strook voor de snelheidsduivels.
Overigens keur ik het totaal niet goed wat deze gast doet. In het verkeer deelnemen is niet alleen goed rijden, maar ook opletten hoe de rest zich gedraagt. Dan nog zo'n goede bestuurder zijn, er zal maar net één niet goed opletten en met zo'n hoge snelheid kan het fataal worden.
Oh nee, omdat er mensen zijn die geen richting aangeven en door rood rijden is het prima dat een klapjostie met 200+ over de openbare weg rijdt.....quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet mee eens, de door mij geposte filmpjes al bekeken? Dan vind ik geen richting aangeven een stuk gevaarlijker, om het nog maar niet te hebben over door rood rijden of niet met twee handen aan het stuur zitten.
Lastig om individueel en per geval te gaan kijken of iets wel of niet gevaarlijk is. Midden in de nacht in het centrum van een grote stad door rood rijden hoeft ook niet gevaarlijk te zijn. We hebben nou eenmaal regels afgesproken voor gedrag in het verkeer, daar heb je je aan te houden (of niet, maar dan zijn er mogelijk consequenties). Het gaat veel te ver om per geval te gaan kijken of iet wel of niet gevaarlijk was.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 02:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Veel te drastisch. 200 km/u op een lege A2 in de ochtenduren in het weekend of 's nachts is helemaal niet gevaarlijk. Onzin om daar zelfs een boete voor te geven.
Precies, we zijn een samenleving van zo'n 16.7 miljoen inwoners en om de samenleving enigzins leefbaar te houden maken we afspraken hoe we ons gedragen in het verkeer. Dat men er zich op momenten als te hard rijden, geen richting aangeven, onjuist invoegen etc niet aan houdt getuigt alleen maar van het asociale gedrag van die persoon op dat moment.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Lastig om individueel en per geval te gaan kijken of iets wel of niet gevaarlijk is. Midden in de nacht in het centrum van een grote stad door rood rijden hoeft ook niet gevaarlijk te zijn. We hebben nou eenmaal regels afgesproken voor gedrag in het verkeer, daar heb je je aan te houden (of niet, maar dan zijn er mogelijk consequenties). Het gaat veel te ver om per geval te gaan kijken of iet wel of niet gevaarlijk was.
Meer met de trollen die het gedrag van de idioot uit het bericht goed praten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:18 schreef DS4 het volgende:
De moraalridders hebben wel een field day met dit komkommerberichtje, is het niet?
Je kan het ook nuanceren noemen... Je kan nl. beter op een polderweg waar je feitelijk kan constateren dat er niemand in de buurt is even het gas lostrekken dan bij een school bij slecht weer de maximum toegestane snelheid aanhouden... Dat laatste is echt gevaarlijker en veel moraalridders doen dat laatste gewoon wel 'omdat het nou eenmaal toegestaan is'.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:32 schreef DroogDok het volgende:
Meer met de trollen die het gedrag van de idioot uit het bericht goed praten.
Precies, daarom kun je net zo goed 200+ kilometer per uur rijden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als een motor 50 rijd 'verwachten' ze hem ook niet, 100% dat ze hem pas zagen toen ie voorbij was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |