abonnement Unibet Coolblue
pi_130210841
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_130213683
Ik moet binnenkort best een redelijk aantal uurtjes op CDG wachten, iemand nog tips/ aanraders om daar te gaan doen/ zien? Eigen ervaring is dat ik het nogal een droevig vliegveld vind maar misschien heb ik iets gemist. :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_130213987
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik moet binnenkort best een redelijk aantal uurtjes op CDG wachten, iemand nog tips/ aanraders om daar te gaan doen/ zien? Eigen ervaring is dat ik het nogal een droevig vliegveld vind maar misschien heb ik iets gemist. :)
Heb je zo lang dat je Parijs in kan?
pi_130214279
nee, dat dan net weer niet :)

uurtje of 5
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_130214493
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nee, dat dan net weer niet :)

uurtje of 5
Dat is inderdaad net wat te kort. Zelf kan ik mij altijd wel vermaken door het vliegveld een beetje te verkennen, vliegtuigen te kijken etc, maar ik heb natuurlijk geen idee hoe dat met jou zit ;)
pi_130214708
dat is idd ook wel standaard bij mij, maar soms is er ergens in een van de terminals iets te zien/ doen
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_130214932
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
dat is idd ook wel standaard bij mij, maar soms is er ergens in een van de terminals iets te zien/ doen
Wat ik heb gehoord/gelezen over cdg is dat het er redelijk saai is en er niet speciaal heel veel te doen is, helaas
pi_130215028
dat is tot nu toe ook mijn ervaring :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_130215253
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
dat is tot nu toe ook mijn ervaring :)
Het probleem met CDG is ook dat je niet zo heel makkelijk even naar een andere terminal kan komen, dus je zit redelijk 'vast' op de plek waar je aankomt/vertrekt.
pi_130223654
Iemand die weet hoeveel kilo je ingecheckte bagage mag wegen bij Wizzair (zonder toeslag)? Op de website staat dat ingecheckte bagagestukken niet meer dan 32 kilo mogen wegen ivm veiligheid, maar dat is bij elke vliegmaatschappij zo, alleen dan moet je wel bijbetalen als je bijv. meer dan 20 kilo hebt.
Lijkt me sterk dat ik met 2 tassen dan 64 kilo kan meenemen.
pi_130226296
staat hier misschien wat je zoekt?

http://wizzair.com/nl-NL/useful_information/service_fees

als je boekt en je kiest bagage/ het aantal stuks dan zie je meteen wat het kost en wat ik zo lees is dat wel 32 kg per stuk

[ Bericht 13% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 19-08-2013 08:12:40 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_130226402
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 00:53 schreef LUFC het volgende:
Iemand die weet hoeveel kilo je ingecheckte bagage mag wegen bij Wizzair (zonder toeslag)? Op de website staat dat ingecheckte bagagestukken niet meer dan 32 kilo mogen wegen ivm veiligheid, maar dat is bij elke vliegmaatschappij zo, alleen dan moet je wel bijbetalen als je bijv. meer dan 20 kilo hebt.
Lijkt me sterk dat ik met 2 tassen dan 64 kilo kan meenemen.
Volgens mij is het maar iets van 15 of 20 kilo, 32 lijkt me wel heel veel. Ik zou gewoon even contact opnemen met WizzAir want je weet het maar nooit.
pi_130227809
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
staat hier misschien wat je zoekt?

http://wizzair.com/nl-NL/useful_information/service_fees

als je boekt en je kiest bagage/ het aantal stuks dan zie je meteen wat het kost en wat ik zo lees is dat wel 32 kg per stuk
Zie op deze link nergens dat je per stuk 32 kilo mee kan nemen?

quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:21 schreef larsico het volgende:

[..]

Volgens mij is het maar iets van 15 of 20 kilo, 32 lijkt me wel heel veel. Ik zou gewoon even contact opnemen met WizzAir want je weet het maar nooit.
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:21 schreef larsico het volgende:

[..]

Volgens mij is het maar iets van 15 of 20 kilo, 32 lijkt me wel heel veel. Ik zou gewoon even contact opnemen met WizzAir want je weet het maar nooit.
Probleem is dat dat nummer van ze stervensduur is.
pi_130230867
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:05 schreef LUFC het volgende:

[..]

Zie op deze link nergens dat je per stuk 32 kilo mee kan nemen?

[..]


[..]

Probleem is dat dat nummer van ze stervensduur is.
Dat is wel erg vervelend.
Ik heb ook het internet afgezocht maar nergens iets duidelijks kunnen vinden helaas.
pi_130232298
Nee zit anders op denk ik dan bellen. Doe het wel over een uurtje, dan is het hopelijk rustig op de lijn.
  maandag 19 augustus 2013 @ 12:37:51 #16
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130232592
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 00:53 schreef LUFC het volgende:
Iemand die weet hoeveel kilo je ingecheckte bagage mag wegen bij Wizzair (zonder toeslag)? Op de website staat dat ingecheckte bagagestukken niet meer dan 32 kilo mogen wegen ivm veiligheid, maar dat is bij elke vliegmaatschappij zo, alleen dan moet je wel bijbetalen als je bijv. meer dan 20 kilo hebt.
Lijkt me sterk dat ik met 2 tassen dan 64 kilo kan meenemen.
Doe een fake boeking tot aan betalen en dan weet je dus wat de extra kosten zijn. Ingecheckte bagage zal wel een tariefsstaffel voor zijn, maar bij die LCC lijkt me een stuks max toegestaan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_130232646
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:37 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Doe een fake boeking tot aan betalen en dan weet je dus wat de extra kosten zijn. Ingecheckte bagage zal wel een tariefsstaffel voor zijn, maar bij die LCC lijkt me een stuks max toegestaan.
dat is het ook, gaf ik eerder al aan, maar de vraag is of dat tarief voor 20 of 32 kg is :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 19 augustus 2013 @ 12:39:46 #18
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130232660
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
dat is idd ook wel standaard bij mij, maar soms is er ergens in een van de terminals iets te zien/ doen
Niet op CDG...... Punt!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_130232668
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:37 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Doe een fake boeking tot aan betalen en dan weet je dus wat de extra kosten zijn. Ingecheckte bagage zal wel een tariefsstaffel voor zijn, maar bij die LCC lijkt me een stuks max toegestaan.
Het gaat niet zozeer om de kosten, maar om het toegestane gewicht van een bagagestuk.
pi_130232674
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Niet op CDG...... Punt!
was er al bang voor :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_130232681
Dubbel ;)
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:19:07 #22
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130233877
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:40 schreef larsico het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om de kosten, maar om het toegestane gewicht van een bagagestuk.
Dat is toch duidelijk. Overal maximaal 32 kg. En per maatschappij verschillend wat je in een staffel, meestal beginnend tot 15kg moet bijbetalen. Daarom doe je dus een fake boeking, dan komt die vraag vast voorbij op de boekingssite.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_130234276
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:19 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is toch duidelijk. Overal maximaal 32 kg. En per maatschappij verschillend wat je in een staffel, meestal beginnend tot 15kg moet bijbetalen. Daarom doe je dus een fake boeking, dan komt die vraag vast voorbij op de boekingssite.
Nee, dat komt niet voorbij bij een fake boeking. Anders hadden we het al lang geweten ;)
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:35:58 #24
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130234453
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:30 schreef larsico het volgende:

[..]

Nee, dat komt niet voorbij bij een fake boeking. Anders hadden we het al lang geweten ;)
Hier dan, binnen vijf seconden gevonden:

http://wizzair.com/en-GB/useful_information/baggage#1

Staat alles in wat je wil weten.

En die vraag komt dus wel voorbij. Gewoon goed kijken en opletten, b.v. EHV-BUD 1, 2 of 3 stuks is resp. 30, 60 of 90 euro extra. En nu hou ik er mee op.

[ Bericht 8% gewijzigd door buzz1291 op 19-08-2013 13:43:18 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:38:38 #25
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_130234569
Heb er op het internet wel beetje gezocht maar niet echt een duidelijk antwoord. Vliegen volgende week naar Engeland met easy-jet, en we wouden een flesje glijmiddel ( 50 ml, en hij zit nog dicht ) meenemen in onze handbagage, maar is dit toegestaan? Rare vraag misschien, maar stel het liever hier dan dat ze het op het vliegveld genant uit je tas halen :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_130234585
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Hier dan, binnen vijf seconden gevonden:

http://wizzair.com/en-GB/useful_information/baggage#1

Staat alles in wat je wil weten.
:')

Nee. Dan is nog steeds de vraag van LUFC niet beantwoord. Misschien kan je die eerst lezen en dan pas antwoorden ^O^
pi_130234613
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heb er op het internet wel beetje gezocht maar niet echt een duidelijk antwoord. Vliegen volgende week naar Engeland met easy-jet, en we wouden een flesje glijmiddel ( 50 ml, en hij zit nog dicht ) meenemen in onze handbagage, maar is dit toegestaan? Rare vraag misschien, maar stel het liever hier dan dat ze het op het vliegveld genant uit je tas halen :P
Als je hem in zo'n plastic zak doet mag het mee :)
pi_130234635
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heb er op het internet wel beetje gezocht maar niet echt een duidelijk antwoord. Vliegen volgende week naar Engeland met easy-jet, en we wouden een flesje glijmiddel ( 50 ml, en hij zit nog dicht ) meenemen in onze handbagage, maar is dit toegestaan? Rare vraag misschien, maar stel het liever hier dan dat ze het op het vliegveld genant uit je tas halen :P
Er uit halen kunnen ze altijd.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:40:52 #29
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_130234664
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:39 schreef larsico het volgende:

[..]

Als je hem in zo'n plastic zak doet mag het mee :)
Echt alleen een plastic zak die ze daar hebben ( waar zijn die te halen ), of is een plastic tasje van de supermarkt bij wijze van spreken ook goed? Thanks in ieder geval :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_130234679
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:40 schreef Godtje het volgende:

[..]

Er uit halen kunnen ze altijd.
Gebeurt gelukkig maar weinig, ten zij het er verdacht uit ziet natuurlijk ;)
pi_130234700
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:41 schreef larsico het volgende:

[..]

Gebeurt gelukkig maar weinig, ten zij het er verdacht uit ziet natuurlijk ;)
Mijn luchtje halen ze er bijna elke keer uit.
pi_130234707
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Echt alleen een plastic zak die ze daar hebben ( waar zijn die te halen ), of is een plastic tasje van de supermarkt bij wijze van spreken ook goed? Thanks in ieder geval :)
Volgens mij kan je die zakken ook wel bij de HEMA halen ofzo, maar het moet in ieder geval hersluitbaar en doorzichtig zijn. Gewoon een plastic tasje mag dus niet, aangezien die niet goed kan sluiten.
pi_130234730
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:41 schreef Godtje het volgende:

[..]

Mijn luchtje halen ze er bijna elke keer uit.
Das apart :D
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:42:46 #34
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_130234745
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:41 schreef larsico het volgende:

[..]

Volgens mij kan je die zakken ook wel bij de HEMA halen ofzo, maar het moet in ieder geval hersluitbaar en doorzichtig zijn. Gewoon een plastic tasje mag dus niet, aangezien die niet goed kan sluiten.
Thanks :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_130234780
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Thanks :)
Graag gedaan en veel plezier in Engeland ;)
pi_130234797
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:42 schreef larsico het volgende:

[..]

Das apart :D
En het was ook niet echt mijn punt. Hij wil kennelijk voorkomen dat ze hem er uit halen en dat kan niet. De kans is idd klein.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:47:53 #37
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_130234955
Maar hoe moeilijk is het om glijmiddel in Engeland te halen.
pi_130234994
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:47 schreef hexje het volgende:
Maar hoe moeilijk is het om glijmiddel in Engeland te halen.
Die chicks daar zijn altijd geil en nat. Die hebben dat niet nodig.
pi_130237236
Misschien een gekke/overbodige vraag, maar hoe groot is de kans dat ze in de VS moeilijk gaan doen als er een russisch visum in mijn paspoort staat? Ben gewoon Nederlands maar ben 2 jaar geleden op vakantie naar Rusland geweest.
pi_130237413
Geen probleem. Tenzij het in combinatie is met andere zaken waarom ze je niet willen hebben.

Israel en de rest van het midden oosten kan wel een probleem zijn.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_130237445
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:43 schreef electronique het volgende:
Misschien een gekke/overbodige vraag, maar hoe groot is de kans dat ze in de VS moeilijk gaan doen als er een russisch visum in mijn paspoort staat? Ben gewoon Nederlands maar ben 2 jaar geleden op vakantie naar Rusland geweest.
Daar zou je normaalgesproken geen problemen mee moeten krijgen hoor, Russen mogen de VS tenslotte ook gewoon in. Het is niet zoals de situatie met Kosovo-Servië,
pi_130237763
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Geen probleem. Tenzij het in combinatie is met andere zaken waarom ze je niet willen hebben.

Israel en de rest van het midden oosten kan wel een probleem zijn.
ga zo dat ESTA formulier invullen, maar heb geen strafblad of wat dan ook, dus dat zal geen probleem zijn. Maar het is nogal een ongewone situatie, een (destijds) 18 jarig nederlands meisje die naar rusland gaat.
pi_130237890
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:56 schreef electronique het volgende:

[..]

ga zo dat ESTA formulier invullen, maar heb geen strafblad of wat dan ook, dus dat zal geen probleem zijn. Maar het is nogal een ongewone situatie, een (destijds) 18 jarig nederlands meisje die naar rusland gaat.
Succes met het invullen daarvan, er worden nog al wat rare vragen gesteld. Hopelijk ben je geen spion, want dan kan je het ook wel vergeten ;).

Je kan hoogstens een vraag krijgen wat je destijds in Rusland deed, maar je zal er echt geen problemen mee krijgen als je daar geen rare dingen hebt gedaan :)
pi_130238238
wat voor vragen dan? :P
pi_130238331
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:09 schreef electronique het volgende:
wat voor vragen dan? :P
Gewoon waarvoor je er was, vakantie of werken, hoe lang je er bent gebleven etc.
pi_130238627
Nee ik bedoel de rare vragen voor ESTA :P
pi_130238772
Bij dat ESTA ding moet je denken aan of je ooit in contact geweest bent met politie, of je bepaalde ziekte (medisch of psychisch) hebt, of je ooit contact hebt gehad met terroristen, etcetera.

Vul hem gewoon helemaal eerlijk in. Als ze er achter komen dat iets niet klopt dan hang je dus echt, en zo boeiend is het allemaal niet. Ik heb op meerdere briefjes voor meerdere landen wel eens 'ja' aan moeten kruisen op zo'n ding, dan wordt je bij immigration even eruit gepikt, vragen wat het is, en dan is het ook goed. Beter zo dan in een routinecheck van paspoort, afkomst en geschiedenis terecht komen en dingen boven water krijgen die je liever onder water had gehouden.

Zijn hoofdzakelijk papieren tijgers die dingen :)


Enige wat je qua visa inderdaad niet moet proberen is met een stempel van Israël proberen Iran binnen te komen. Want dan ben je dus echt grondig de lul. Amerikanen zullen wat vragen stellen, maar gewoon beantwoorden en dan kom je er wel door.


Laatste keer dat ik dat had was toen ik naar Nieuw Zeeland ging. Had ik een of andere tubetje plantaardig geneesmiddel mee wilde nemen. Bedacht ik me pas in het vliegtuig dat die lui daar loeistreng om zijn. Aangekruist, ja, ik heb plantaardige meuk bij. Meteen eruit bij immigration, kijken wat ik bij me had. Ding overhandigd, afstand van gedaan, bedankje gekregen voor eerlijkheid en doorlopen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_130238816
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:19 schreef electronique het volgende:
Nee ik bedoel de rare vragen voor ESTA :P
Oh haha :) Of je spion bent, of je van plan bent een aanslag te gaan plegen etc. Maar ik neem aan dat dat niet van toepassing is :P
pi_130241471
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:26 schreef larsico het volgende:

[..]

Oh haha :) Of je spion bent, of je van plan bent een aanslag te gaan plegen etc. Maar ik neem aan dat dat niet van toepassing is :P
haha nee :')
  maandag 19 augustus 2013 @ 17:17:43 #50
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130242596
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:24 schreef BlackLining het volgende:
Bij dat ESTA ding moet je denken aan of je ooit in contact geweest bent met politie, of je bepaalde ziekte (medisch of psychisch) hebt, of je ooit contact hebt gehad met terroristen, etcetera.

Vul hem gewoon helemaal eerlijk in. Als ze er achter komen dat iets niet klopt dan hang je dus echt, en zo boeiend is het allemaal niet. Ik heb op meerdere briefjes voor meerdere landen wel eens 'ja' aan moeten kruisen op zo'n ding, dan wordt je bij immigration even eruit gepikt, vragen wat het is, en dan is het ook goed. Beter zo dan in een routinecheck van paspoort, afkomst en geschiedenis terecht komen en dingen boven water krijgen die je liever onder water had gehouden.

Zijn hoofdzakelijk papieren tijgers die dingen :)

Enige wat je qua visa inderdaad niet moet proberen is met een stempel van Israël proberen Iran binnen te komen. Want dan ben je dus echt grondig de lul. Amerikanen zullen wat vragen stellen, maar gewoon beantwoorden en dan kom je er wel door.

Laatste keer dat ik dat had was toen ik naar Nieuw Zeeland ging. Had ik een of andere tubetje plantaardig geneesmiddel mee wilde nemen. Bedacht ik me pas in het vliegtuig dat die lui daar loeistreng om zijn. Aangekruist, ja, ik heb plantaardige meuk bij. Meteen eruit bij immigration, kijken wat ik bij me had. Ding overhandigd, afstand van gedaan, bedankje gekregen voor eerlijkheid en doorlopen.
In het geval van die plantaardige handel is het inderdaad inleveren en doorlopen. Geen probleem.
Blijk jij een kruisje te hebben in verband met drugshandel, niet aangegeven (of in alle eerlijkheid wel) dan zal je esta aanvraag nooit gehonoreerd worden.
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:25:43 #51
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130246620
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:43 schreef electronique het volgende:
Misschien een gekke/overbodige vraag, maar hoe groot is de kans dat ze in de VS moeilijk gaan doen als er een russisch visum in mijn paspoort staat? Ben gewoon Nederlands maar ben 2 jaar geleden op vakantie naar Rusland geweest.
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Geen probleem. Tenzij het in combinatie is met andere zaken waarom ze je niet willen hebben.

Israel en de rest van het midden oosten kan wel een probleem zijn.
Mwah, de VS kijkt echt niet op van een bezoek aan Israël, en ook bezoeken aan het Midden Oosten kan niet echt kwaad. Alleen met Iran kan je wat extra vragen krijgen. Wanneer je een enkele keer reist is er niets aan de hand.

Waar ze moeilijk doen is Israël, en dan helpt het niet mee dat ik heel veel stempels (50+) uit moslimlanden heb (ZO Azie maar ook Midden Oosten), maar de beste manier is de aanval en ik antwoord geïrriteerd en zeer kort. Dat werkt uitstekend, het is ook beter om kortaf te antwoorden dan hele verhalen op te gaan hangen bij welke immigratie dan ook of controle aan de gate (bij vluchten naar de VS of binnenkomst in Israël bij een vlucht anders dan El Al).

Maak je vooral geen zorgen, men heeft niet als doel om je te weigeren, maar bij binnenkomst te controleren of je voldoet aan de immigratie eisen en geen ander doel hebt. Bij het natuurlijk beantwoorden van een paar vragen kan de immigratiemedewerker direct een goede inschatting maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130250592
El Al :r Stelletje stasi's.

Je kunt altijd een nieuw paspoort aanvragen he :) wil je zonder gezeur naar het midden oosten of Israël is dat wellicht handig. Een. Russisch visum zal misschien wat vragen opleveren (zeker na die Snowden toestand) maar je komt er wel door.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:40:52 #53
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_130252922
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:21 schreef larsico het volgende:

[..]

Dus AirBerlin geeft eerder een low cost ervaring?
Buiten de moderne entertainmentsets wel ja.
[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:20:12 #54
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130259258
Mijn oude collega had 2 paspoorten. Eentje voor het midden oosten en eentje voor de rest + Israel.

Wat Ozzietukker zegt klopt, ze willen alleen weten wie er binnenkomt. Als jij met goede bedoelingen naar een land reist geef je ook niemand aanleiding om je te verdenken..
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 03:34:10 #55
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_130262972
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:40 schreef reem het volgende:

[..]

Buiten de moderne entertainmentsets wel ja.
Airberlin probeert wel heftig te vernieuwen sinds ze bij OneWorld zitten. Bijvoorbeeld de entertainment sets en het eten is echt bovengemiddeld. Ze vliegen vaak op tijd! Beenruimte niet slechter dan andere maatschappijen is mijn ervaring (en bevestigt Seat Guru). Eigenlijk vind ik Airberlin in de laatste jaren steeds beter, ik heb volgende week een BC vlucht met ze en ben erg benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.

Ik ben geneigd te zeggen dat de lange afstandsvluchten van Airberlin de grote concurrent, Lufthansa, wel voorbij zijn. Tuurlijk, Lufthansa heeft A380's maar je komt bij LH ook regelmatig op 10 uur vluchten zonder entertainment (bij AB nooit). Het eten is ruim onder de maat bij LH en je vertraagt echt vaak vanwege korte turntimes.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:13:25 #56
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130264688
Richting het oosten moet je proberen een AB ticket te krijgen maar met machines van EY. Heerlijk als je weinig voor je ticket betaald maar wel de klasse van Etihad krijgt :)
Andersom is natuurlijk lullig!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:28:09 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_130266221
Ik reis düsseldorf - Melbourne op etihad, 1 van de 4 vluchten is airberlin. Ik ben benieuwd.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_130267976
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:39 schreef larsico het volgende:

[..]

:')

Nee. Dan is nog steeds de vraag van LUFC niet beantwoord. Misschien kan je die eerst lezen en dan pas antwoorden ^O^
Zojuist een vriend gesproken die vorige maand nog met Wizzair gevlogen heeft, en je mag gewoon letterlijk 32 kilo meenemen per stuk. Zal ik waarschijnlijk wel onder zitten, maar een kilo of 24 of zo misschien wel.
pi_130268560
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:37 schreef LUFC het volgende:

[..]

Zojuist een vriend gesproken die vorige maand nog met Wizzair gevlogen heeft, en je mag gewoon letterlijk 32 kilo meenemen per stuk. Zal ik waarschijnlijk wel onder zitten, maar een kilo of 24 of zo misschien wel.
Oké, dat is een stuk meer dan bij ryanair :) 32 om mee te nemen is idd wel veel ;)
pi_130272512
Betaalt dan ook 30 euro per stuk per enkele reis ;)
pi_130272998
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 03:34 schreef XL het volgende:

[..]

Airberlin probeert wel heftig te vernieuwen sinds ze bij OneWorld zitten. Bijvoorbeeld de entertainment sets en het eten is echt bovengemiddeld. Ze vliegen vaak op tijd! Beenruimte niet slechter dan andere maatschappijen is mijn ervaring (en bevestigt Seat Guru). Eigenlijk vind ik Airberlin in de laatste jaren steeds beter, ik heb volgende week een BC vlucht met ze en ben erg benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.

Ik ben geneigd te zeggen dat de lange afstandsvluchten van Airberlin de grote concurrent, Lufthansa, wel voorbij zijn. Tuurlijk, Lufthansa heeft A380's maar je komt bij LH ook regelmatig op 10 uur vluchten zonder entertainment (bij AB nooit). Het eten is ruim onder de maat bij LH en je vertraagt echt vaak vanwege korte turntimes.
Sowieso altijd zelf iPad mee nemen, kun je tenminste eigen films/series kijken haha
pi_130273361
Ik heb (uiteraard) niet alle 30 delen doorgelezen en weet dus niet of mijn vraag al eerder is gesteld, maar ik vroeg mij af of je binnen de afmetingen en binnen het maximumgewicht van je handbagage iets mag hebben dat uitsteekt. Ik wil graag mijn tripod meenemen maar dan kan de tas niet meer dicht, mag dat uitsteken? Of gaan ze daar moeilijk over doen?

Kon er op de website niets over vinden!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:08:40 #63
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_130273389
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:07 schreef Baran09 het volgende:
Ik heb (uiteraard) niet alle 30 delen doorgelezen en weet dus niet of mijn vraag al eerder is gesteld, maar ik vroeg mij af of je binnen de afmetingen en binnen het maximumgewicht van je handbagage iets mag hebben dat uitsteekt. Ik wil graag mijn tripod meenemen maar dan kan de tas niet meer dicht, mag dat uitsteken? Of gaan ze daar moeilijk over doen?

Kon er op de website niets over vinden!
Welke maatschappij?
pi_130273460
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:08 schreef hexje het volgende:

[..]

Welke maatschappij?
Aah sorry, Ryanair.
pi_130273984
Forget it dan maar of je moet geluk hebben.
pi_130275383
Inderdaad, als je geluk hebt wel. Maar zou er niet op gokken,
pi_130279521
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:10 schreef Baran09 het volgende:

[..]

Aah sorry, Ryanair.
Op het ene vliegveld zijn de er net wat strenger in dan op het andere vliegveld, maar als ik jou was zou ik het er niet op gokken, zeker niet als je vanaf Duitsland of naar Engeland vliegt.
pi_130303254
In dit forum wordt regelmatig gevraagd hoe lang het overstappen op een bepaalde luchthaven duurt. De antwoorden zijn dan soms zeer gevarieerd omdat reizigers zeer verschillende ervaringen hebben, ook al gaat het om dezelfde luchthaven.

Het leek me goed om eens een algemeen antwoord op te stellen. Misschien handig voor de OP. De volgende FAQ is bedoeld ter geruststelling van de vraagsteller, maar wijst wel op een aantal aandachtspunten bij het overstappen.

Als iemand correcties of aanvullingen heeft, dan hoor ik het graag ...

Ik moet overstappen op luchthaven XYZ naar een aansluitende vlucht en ik heb daarvoor volgens mijn ticket 90 minuten de tijd. Is dit genoeg ?

Goede vraag, maar lastig te beantwoorden. Als het druk is, staan er soms lange wachtrijen bij de kontrole posten, terwijl het op een ander tijdstip maar een paar minuten kost.

Als je jouw vliegreis op 1 ticket hebt gekocht, maak jezelf dan niet al te druk over het overstappen. De maatschappij biedt de reis zo aan dat de overstap vrijwel altijd haalbaar is. Mocht je de overstap, buiten eigen schuld, toch missen dan geeft de maatschappij je kostenloos een nieuw ticket om alsnog je bestemming te bereiken. Als je pas de volgende dag mee kan, dan krijg je ook een hotelkamer en een maaltijd aangeboden. Extra schade-vergoedingen omdat je de volgende dag een bruiloft hebt of een vertrekkend cruiseship kun je echter vergeten. Zorg dus zelf voor een veiligheidsmarge van minimaal een dag bij een dergelijke reis: het missen van een overstap en pas de volgende dag verder kunnen reizen, kan elke reiziger overkomen.

Wat kun je doen als de eerste vlucht vertraagd is en je weet onderweg al dat je de overstap gaat missen ?

Vraag het tijdens die eerste vlucht vast aan het cabine personeel. Soms ben je al op een nieuwe vlucht geboekt en hebben ze deze informatie voor je. Zo niet, let dan op bij het verlaten van het vliegtuig of er een maatschappij medewerker met een bordje 'transfers' bij de gate staat. Die kan je inlichten over je overstap. Als dat niet het geval is, dan kun je een bord met 'departures' opzoeken. Misschien is je aansluitende vlucht ook vertraagd en kun je gewoon mee. (De vraag is dan wel of je bagage dat ook redt.) Mocht dit alles niet baten, zoek dan de transfer desk van je maatschappij op in de luchthaven of bel het service nummer.

Hoe werkt het overstappen in de Verenigde Staten ?

Als je de VS of Canada voor het eerst binnenkomt, wordt je na landing eerst door de immigratie kontrole geleid. Daar kan niet van worden afgeweken. De wachtrijen kunnen daar zeer lang zijn. Als je vertraagd bent en je overstap is mogelijk nog haalbaar, dan kun je aan een luchthaven medewerker vragen om je voor te laten gaan.

Na de immigratie kontrole moet je jouw baggage oppikken van de band, ook als je overstapt naar een aansluitende vlucht. De douane wil namelijk je baggage kunnen onderzoeken in jouw aanwezigheid. Na de douane kontrole is het even opletten. Loop niet het Arrivals gedeelte van de luchthaven binnen. Er is een aparte afslag voor transfers. Daar vind je een balie om je koffers weer af te geven. Je bent meestal al ingecheckt voor je aansluitende vlucht, dus je loopt daarna simpelewg door naar de gate.

Wat doe ik als ik mijn aansluitende vlucht mis en deze is als een apart ticket aangeschaft ?

Je moet zelf een nieuwe aansluiting regelen als je de overstap mist. Je bent de kosten van het tweede ticket kwijt als het een goedkoop, non-flexible ticket was. Als het een flexibel ticket is, moet je waarschijnlijk bijbetalen voor een nieuwe vlucht.

Kortom, het is enigszins riskant om je reis samen te stellen door losse tickets te combineren. Houdt in ieder geval een zeer ruime overstaptijd aan. Je moet immers op de overstap luchthaven je bagage van de band halen, door de douane en vervolgens van Arrivals naar Departures lopen om je bagage daar te droppen en jezelf eventueel nog in te checken. (Tenzij de checkin-medewerker van de eerste vlucht de bagage heeft doorgelabeled, maar in veel gevallen is dat niet mogelijk.)

Noot: Expedia en reisbureau's boeken aansluitende vluchten soms ook op verschillende tickets. Als je twee ticketnummers en 'booking references' (zoiets als W39AB) hebt, dan is de reis over 2 aparte tickets verdeeld. Het overstap risico is dan voor eigen rekening.

Algemeen:

De aankomsttijd van een vlucht is het tijdstip waarop het vliegtuig de landingsbaan raakt ('touch down'). Daarna moet er nog naar de gate gereden worden.

De vertrektijd van een vlucht is wanneer de deuren van de cabine dicht gedaan worden in voorbereiding op het vertrek. Je moet 10 minuten daarvoor echter al binnen zijn.
pi_130303635
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 06:08 schreef jaco het volgende:
In dit forum wordt regelmatig gevraagd hoe lang het overstappen op een bepaalde luchthaven duurt. De antwoorden zijn dan soms zeer gevarieerd omdat reizigers zeer verschillende ervaringen hebben, ook al gaat het om dezelfde luchthaven.

Het leek me goed om eens een algemeen antwoord op te stellen. Misschien handig voor de OP. De volgende FAQ is bedoeld ter geruststelling van de vraagsteller, maar wijst wel op een aantal aandachtspunten bij het overstappen.

Als iemand correcties of aanvullingen heeft, dan hoor ik het graag ...

Ik moet overstappen op luchthaven XYZ naar een aansluitende vlucht en ik heb daarvoor volgens mijn ticket 90 minuten de tijd. Is dit genoeg ?

Goede vraag, maar lastig te beantwoorden. Als het druk is, staan er soms lange wachtrijen bij de controleposten, terwijl het op een ander tijdstip maar een paar minuten kost.

Als je jouw vliegreis op 1 ticket hebt gekocht, maak jezelf dan niet al te druk over het overstappen. De maatschappij biedt de reis zo aan dat de overstap vrijwel altijd haalbaar is. Mocht je de overstap, buiten eigen schuld, toch missen dan geeft de maatschappij je kostenloos een nieuw ticket om alsnog je bestemming te bereiken. Als je pas de volgende dag mee kan, dan krijg je ook een hotelkamer en een maaltijd aangeboden. Extra schade-vergoedingen omdat je de volgende dag een bruiloft hebt of een vertrekkend cruiseship kun je echter vergeten. Zorg dus zelf voor een veiligheidsmarge van minimaal een dag bij een dergelijke reis: het missen van een overstap en pas de volgende dag verder kunnen reizen, kan elke reiziger overkomen.

Wat kun je doen als de eerste vlucht vertraagd is en je weet onderweg al dat je de overstap gaat missen ?

Vraag het tijdens die eerste vlucht vast aan het cabinepersoneel. Soms ben je al op een nieuwe vlucht geboekt en hebben ze deze informatie voor je. Zo niet, let dan op bij het verlaten van het vliegtuig of er een medewerker van de luchtvaartmaatschappij met een bordje 'transfers' bij de gate staat. Die kan je inlichten over je overstap. Als dat niet het geval is, dan kun je een bord met 'departures' opzoeken. Misschien is je aansluitende vlucht ook vertraagd en kun je gewoon mee. (De vraag is dan wel of je bagage dat ook redt.) Mocht dit alles niet baten, zoek dan de transfer desk van je maatschappij op in de luchthaven of bel het servicenummer.

Hoe werkt het overstappen in de Verenigde Staten ?

Als je de VS of Canada voor het eerst binnenkomt, word je na landing eerst door de immigratiecontrole geleid. Daar kan niet van worden afgeweken. De wachtrijen kunnen daar zeer lang zijn. Als je vertraagd bent en je overstap is mogelijk nog haalbaar, dan kun je aan een luchthavenmedewerker vragen om je voor te laten gaan.

Na de immigratiecontrole moet je jouw baggage oppikken van de band, ook als je overstapt naar een aansluitende vlucht. De douane wil namelijk je baggage kunnen onderzoeken in jouw aanwezigheid. Na de douanecontrole is het even opletten. Loop niet het Arrivals gedeelte van de luchthaven binnen. Er is een aparte afslag voor transfers. Daar vind je een balie om je koffers weer af te geven. Je bent meestal al ingecheckt voor je aansluitende vlucht, dus je loopt daarna simpelewg door naar de gate.

Wat doe ik als ik mijn aansluitende vlucht mis en deze is als een apart ticket aangeschaft?

Je moet zelf een nieuwe aansluiting regelen als je de overstap mist. Je bent de kosten van het tweede ticket kwijt als het een goedkoop, non-flexible ticket was. Als het een flexibel ticket is, moet je waarschijnlijk bijbetalen voor een nieuwe vlucht.

Kortom, het is enigszins riskant om je reis samen te stellen door losse tickets te combineren. Houd in ieder geval een zeer ruime overstaptijd aan. Je moet immers op de overstapluchthaven je bagage van de band halen, door de douane en vervolgens van Arrivals naar Departures lopen om je bagage daar te droppen en jezelf eventueel nog in te checken. (Tenzij de checkin-medewerker van de eerste vlucht de bagage heeft doorgelabeled, maar in veel gevallen is dat niet mogelijk.)

Noot: Expedia en reisbureau's boeken aansluitende vluchten soms ook op verschillende tickets. Als je twee ticketnummers en 'booking references' (zoiets als W39AB) hebt, dan is de reis over 2 aparte tickets verdeeld. Het overstap risico is dan voor eigen rekening.

Algemeen:

De aankomsttijd van een vlucht is het tijdstip waarop het vliegtuig de landingsbaan raakt ('touch down'). Daarna moet er nog naar de gate gereden worden.

De vertrektijd van een vlucht is wanneer de deuren van de cabine dicht gedaan worden in voorbereiding op het vertrek. Je moet 10 minuten daarvoor echter al binnen zijn.
Mooi gemaakt, maar het blijft natuurlijk zo dat dit per luchthaven heel erg verschilt. Zo is het ook niet zo dat op alle Amerikaanse luchthavens hele lange rijen voor de douane zijn.
Verder heb ik alle taalfouten even verbeterd ;)
pi_130304075
Prima uitleg jaco ^O^

Aanvullende algemene vraag, zijn er vliegvelden die echt berucht zijn voor hun
lange wachttijden?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 09:23:00 #71
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_130304414
Ongetwijfeld een vraag die vaker voorbij komt (heb 'm via de zoekfunctie alleen niet kunnen vinden), mijn vriendin vliegt morgen met KLM naar Barcelona, voor binnenlandse vluchten is het advies om 2u van te voren aanwezig te zijn.

Gezien de vlucht vrij vroeg is (8u, dus volgens advies 6u aanwezig) probeer ik te achterhalen wat de voordelen zijn van online inchecken, om hier mogelijk wat tijd mee te winnen (minder vroeg van te voren aanwezig hoeven zijn, zonder het krap te maken).

Ik heb wel begrepen dat online inchecken weinig nut heeft als je ruimbagage meeneemt, maar het idee is om alleen hand-bagage mee te nemen.

Heb overigens ook de KLM site al afgezocht, maar die lijkt ook niet volledig te functioneren m.b.t. meest gestelde vragen e.d.
dus...
pi_130305919
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 08:14 schreef larsico het volgende:

[..]

Mooi gemaakt, maar het blijft natuurlijk zo dat dit per luchthaven heel erg verschilt. Zo is het ook niet zo dat op alle Amerikaanse luchthavens hele lange rijen voor de douane zijn.
Verder heb ik alle taalfouten even verbeterd ;)
Dit lezende heb ik een vraag hoe ik de volgende situatie het beste kan aanpakken:
Ik vlieg eerst naar new york, daar blijf ik een aantal dagen en vervolgens neem ik een binnenlandse vlucht (die ik nog moet boeken). Ik heb gewoon een retourticket geboekt naar new york. Hoeveel tijd kan ik het beste zorgen dat er tussen zit? ik vertrek om 17:40 van new york naar dusseldorf. ik was aan het denken om gewoon te zorgen dat ik ergens in de ochtend al op JFK ben? dan kan ik altijd misschien nog iets in de buurt bezoeken evt.
pi_130308426
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 08:14 schreef larsico het volgende:
Mooi gemaakt, maar het blijft natuurlijk zo dat dit per luchthaven heel erg verschilt. Zo is het ook niet zo dat op alle Amerikaanse luchthavens hele lange rijen voor de douane zijn.
Dat staat ook niet in de tekst :) Het onderliggende probleem is dat de wachttijden bij de US immigration erg variabel zijn waarbij extreme wachttijden soms voorkomen. Daarom hebben reizigers naar de VS zeer verschillende ervaringen en komt die discussie regelmatig terug in het forum.

Een vraagsteller die voor het eerst naar de VS reist en misschien voor het eerst deze thread bezoekt, heeft er echter niet zoveel aan om die discussie te lezen. Ik heb deze daarom buiten deze FAQ gelaten.

quote:
Verder heb ik alle taalfouten even verbeterd ;)
Bedankt ! Ik woon al enkele jaren buiten Nederland en de taalkennis versloft wel een beetje.
pi_130308679
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:33 schreef electronique het volgende:
ik vertrek om 17:40 van new york naar dusseldorf. ik was aan het denken om gewoon te zorgen dat ik ergens in de ochtend al op JFK ben? dan kan ik altijd misschien nog iets in de buurt bezoeken evt.
Ik redeneer zelf dit soort schema's altijd terug:
Je wilt 2 uur van tevoren inchecken: 15.40
Je moet waarschijnlijk van terminal wisselen: 15.10
Je moet het binnenkomende vliegtuig verlaten en je bagage oppikken, echter geen douane/immigration: 14.45

Ik zou dus een vlucht nemen die uiterlijk 14.30 op JFK landt.

Als je echter toch weinig meer met je ochtend kunt doen, dan kun je net zo goed zo vroeg mogelijk vliegen, een veiligheidsmarge aan de overstap toevoegen en misschien nog iets in NYC doen.
pi_130308763
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat staat ook niet in de tekst :) Het onderliggende probleem is dat de wachttijden bij de US immigration erg variabel zijn waarbij extreme wachttijden soms voorkomen. Daarom hebben reizigers naar de VS zeer verschillende ervaringen en komt die discussie regelmatig terug in het forum.

Een vraagsteller die voor het eerst naar de VS reist en misschien voor het eerst deze thread bezoekt, heeft er echter niet zoveel aan om die discussie te lezen. Ik heb deze daarom buiten deze FAQ gelaten.

[..]

Bedankt ! Ik woon al enkele jaren buiten Nederland en de taalkennis versloft wel een beetje.
Uit ervaring blijkt dat niemand leest en gewoon elke keer een vraag stelt. Hoe nobel het doel van een lap tekst ook is het is vrij nutteloos. En vervelender omdat er geen echt antwoord op is.
pi_130308984
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:21 schreef Godtje het volgende:

[..]

Uit ervaring blijkt dat niemand leest en gewoon elke keer een vraag stelt. Hoe nobel het doel van een lap tekst ook is het is vrij nutteloos. En vervelender omdat er geen echt antwoord op is.
Ja, dit is inderdaad wel waar.
pi_130309506
Heeft iemand ervaring met Economy Comfort bij Delta Airlines? Ik vlieg begin november naar New York dmv de Brussel-constructie van AF/DL/KL, met een treinreis Brussel-Parijs vv en in dit geval een Air France vlucht naar JFK en een terugvlucht met Delta vanuit Newark.

Ik overweeg voor de terugvlucht van Newark naar Parijs mij en mijn vriendin te upgraden naar Economy Comfort. Nou ben ik een leek op het gebied van upgrades e.d, maar in de trip locator op de Delta site kan ik ervoor kiezen onze huidige economy stoelen om te zetten naar Comfort, de prijs voor zo'n upgrade staat daar ook aangegeven. Weet iemand op welk moment het verschuldigde bedrag moet worden betaald? Moet dit direct op de site na het bevestigen van de stoelen of kan dit bijv. ook tijdens het inchecken in Newark?

Nogmaals, leek en zo....mogelijk heeft iemand dit eerder gedaan :)
diseased rhinoceros pizzle
pi_130309583
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:49 schreef Flylib het volgende:
Heeft iemand ervaring met Economy Comfort bij Delta Airlines? Ik vlieg begin november naar New York dmv de Brussel-constructie van AF/DL/KL, met een treinreis Brussel-Parijs vv en in dit geval een Air France vlucht naar JFK en een terugvlucht met Delta vanuit Newark.

Ik overweeg voor de terugvlucht van Newark naar Parijs mij en mijn vriendin te upgraden naar Economy Comfort. Nou ben ik een leek op het gebied van upgrades e.d, maar in de trip locator op de Delta site kan ik ervoor kiezen onze huidige economy stoelen om te zetten naar Comfort, de prijs voor zo'n upgrade staat daar ook aangegeven. Weet iemand op welk moment het verschuldigde bedrag moet worden betaald? Moet dit direct op de site na het bevestigen van de stoelen of kan dit bijv. ook tijdens het inchecken in Newark?

Nogmaals, leek en zo....mogelijk heeft iemand dit eerder gedaan :)
Die betaal je gelijk bij het aanpassen.
pi_130310077
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik redeneer zelf dit soort schema's altijd terug:
Je wilt 2 uur van tevoren inchecken: 15.40
Je moet waarschijnlijk van terminal wisselen: 15.10
Je moet het binnenkomende vliegtuig verlaten en je bagage oppikken, echter geen douane/immigration: 14.45

Ik zou dus een vlucht nemen die uiterlijk 14.30 op JFK landt.

Als je echter toch weinig meer met je ochtend kunt doen, dan kun je net zo goed zo vroeg mogelijk vliegen, een veiligheidsmarge aan de overstap toevoegen en misschien nog iets in NYC doen.
Nee hoef niet perse meer iets te doen in de ochtend, dus ga dat doen denk ik. Kan ik misschien ook nog een beetje new york zien :D

misschien ben ik nu paranoide ofzo, maar stel een vlucht wordt gecanceld? wat dan?

[ Bericht 3% gewijzigd door electronique op 21-08-2013 13:58:16 ]
pi_130312406
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:23 schreef marc1982 het volgende:
Ongetwijfeld een vraag die vaker voorbij komt (heb 'm via de zoekfunctie alleen niet kunnen vinden), mijn vriendin vliegt morgen met KLM naar Barcelona, voor binnenlandse vluchten is het advies om 2u van te voren aanwezig te zijn.

Gezien de vlucht vrij vroeg is (8u, dus volgens advies 6u aanwezig) probeer ik te achterhalen wat de voordelen zijn van online inchecken, om hier mogelijk wat tijd mee te winnen (minder vroeg van te voren aanwezig hoeven zijn, zonder het krap te maken).

Ik heb wel begrepen dat online inchecken weinig nut heeft als je ruimbagage meeneemt, maar het idee is om alleen hand-bagage mee te nemen.

Heb overigens ook de KLM site al afgezocht, maar die lijkt ook niet volledig te functioneren m.b.t. meest gestelde vragen e.d.
Als je online incheckt en alleen handbagage meeneemt, heb je alleen de tijd nodig om van de ingang tot de gate te komen. Tenzij het extreem druk is (bij de security) heb je aan een uur ruim genoeg.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 21 augustus 2013 @ 14:39:00 #81
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_130312770
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:27 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als je online incheckt en alleen handbagage meeneemt, heb je alleen de tijd nodig om van de ingang tot de gate te komen. Tenzij het extreem druk is (bij de security) heb je aan een uur ruim genoeg.
Thanks !
dus...
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:08:09 #82
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130317624
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:09 schreef electronique het volgende:

[..]

Nee hoef niet perse meer iets te doen in de ochtend, dus ga dat doen denk ik. Kan ik misschien ook nog een beetje new york zien :D

misschien ben ik nu paranoide ofzo, maar stel een vlucht wordt gecanceld? wat dan?
Als jouw vlucht geannuleerd word dan is de airline nog steeds verantwoordelijk :) geen zorgen!
pi_130321728
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:08 schreef de__vakantieman het volgende:

[..]

Als jouw vlucht geannuleerd word dan is de airline nog steeds verantwoordelijk :) geen zorgen!
Maar ik heb dus twee aparte vluchten geboekt bij twee verschillende airlines..
  Moderator woensdag 21 augustus 2013 @ 19:36:43 #84
45833 crew  Fogel
pi_130322022
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:28 schreef electronique het volgende:

[..]

Maar ik heb dus twee aparte vluchten geboekt bij twee verschillende airlines..
Dan ben je zelf volledig verantwoordelijk.
Zelfs al had je twee losse tickets bij dezelfde maatschappij geboek. (Al handteren sommigen coulance, maar je moet er niet op rekenen)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_130325031
Ticket is geboekt, heb er nog maar een extra nachtje new york aan vast geplakt
pi_130348553
Wordt het afgeraden om in Egypte (Cairo CAI Airport) over te stappen? Moet over 2 weken naar Kuala Lumpur vliegen en kan kiezen tussen overstappen op Cairo, Singapore, en nog een paar. Die met Cairo overstap komt mij qua tijden wel het beste uit.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:31:56 #87
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130349960
Vanwaar vlieg je?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_130350147
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:31 schreef static het volgende:
Vanwaar vlieg je?
Amsterdam.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:40:22 #89
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130350269
quote:
11s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:50 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Wordt het afgeraden om in Egypte (Cairo CAI Airport) over te stappen? Moet over 2 weken naar Kuala Lumpur vliegen en kan kiezen tussen overstappen op Cairo, Singapore, en nog een paar. Die met Cairo overstap komt mij qua tijden wel het beste uit.
Ik zou het met alle onrust in Egypte niet doen.. Gewoon, om zeker te zijn. Elke reis naar Egypte in z'n geheel wordt afgeraden, dus overstappen lijkt me just in case ook niet fijn.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_130350645
Heb ooit met een paar uur vertraging op Cairo CAI airport gezeten, heb me zelden zo erg verveeld :')
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:53:21 #91
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130350757
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:37 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Amsterdam.
Waarom dan niet rechtstreeks? :?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_130351097
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:53 schreef static het volgende:

[..]

Waarom dan niet rechtstreeks? :?
~400 euro verschil.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:49 schreef electronique het volgende:
Heb ooit met een paar uur vertraging op Cairo CAI airport gezeten, heb me zelden zo erg verveeld :')
Wanneer was dit?
pi_130352549
Overstappen op CAI kan prima. Airport is een veilige plek. Hooguit wat saai, dat is je eigen verantwoordelijkheid :)
pi_130352645
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 16:05 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

~400 euro verschil.

[..]

Wanneer was dit?
Paar jaar geleden, wel net voor de opstanden enzo in egypte begonnen, dus daar kan ik niets over zeggen
pi_130352990
Denk toch maar dat ik een directe vlucht boek.
pi_130356793
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 16:57 schreef de__vakantieman het volgende:
Overstappen op CAI kan prima. Airport is een veilige plek. Hooguit wat saai, dat is je eigen verantwoordelijkheid :)
Tot de vlucht vertraagd of geannuleerd wordt vanwege de opstanden. Met wat geluk komt er dan wel een oplossing, maar dat kan betekenen dat je een dag of wat minder vakantie hebt..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130357143
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:11 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Denk toch maar dat ik een directe vlucht boek.
Voor 400 euro verschil? Vlieg dan gewoon via een ander vliegveld desnoods.
pi_130358593
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:11 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Denk toch maar dat ik een directe vlucht boek.
Als het zo veel geld scheelt zou ik het gewoon met een overstap doen :)
pi_130360616
Hmm, er zijn nu hele interessante aanbiedingen van United naar Las Vegas voor 531 euro.
In eerste instantie zou ik liever met Delta vliegen vanwege gunstige overstapluchthaven (Detroit) en gunstigere vluchttijden. Maar op dit moment scheelt het bijna 200 euro.
Alleen met United vlieg ik via Houston. Hier heb ik 1u 35 om over te stappen. Ik ben hier niet heel tevreden mee. Terecht?
pi_130363290
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:32 schreef blingbling11 het volgende:
Hmm, er zijn nu hele interessante aanbiedingen van United naar Las Vegas voor 531 euro.
In eerste instantie zou ik liever met Delta vliegen vanwege gunstige overstapluchthaven (Detroit) en gunstigere vluchttijden. Maar op dit moment scheelt het bijna 200 euro.
Alleen met United vlieg ik via Houston. Hier heb ik 1u 35 om over te stappen. Ik ben hier niet heel tevreden mee. Terecht?
Als je de hele reis met United boekt, zijn zij verantwoordelijk voor de overstap. Mocht je de tweede vlucht missen zorgen zij voor een andere vlucht. 90 minuten is in Amerika aan de korte kant, maar als je zorgt dat je als eerste uitstapt en weet waar je moet zijn moet het haalbaar zijn, anders zou United het niet aanbieden.
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 14:27:47 #101
42184 crew  DaMart
pi_130442760
Even een vraagje dat hier wel past volgens mij. Heb je voor een vlucht naar Curaçao een koffer met TSA-slot nodig, of kan hij ook gewoon op slot met sleutel en cijfercode zonder dat de douane hem ter plekke openbreekt om tussen je ondergoed te snuffelen?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130448775
Nee volgens mij niet. TSA wordt alleen in de USA gehanteerd, en Curacao is een kolonie van Nederland ;)

Iemand misschien wat inside info over wanneer de KLM werelddeal weken weer van start gaan? Ik kan tm 6 sep tickets boeken bij United naar Las Vegas voor een hele leuke prijs, maar vlieg liever met Delta :)
pi_130448852
Alleen de VS zijn zo schofterig om hem open te breken. Overigens ook op tussenlandingen komt dat voor. Ik weet niet of je direct vliegt of in de VS overstapt?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_130448888
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:17 schreef blingbling11 het volgende:
Nee volgens mij niet. TSA wordt alleen in de USA gehanteerd, en Curacao is een kolonie van Nederland ;)

Iemand misschien wat inside info over wanneer de KLM werelddeal weken weer van start gaan? Ik kan tm 6 sep tickets boeken bij United naar Las Vegas voor een hele leuke prijs, maar vlieg liever met Delta :)
Volgens mij over een aantal weken, de werelddeal weken-tickets met vertrek vanaf Antwerpen zijn al wel beschikbaar.
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:33:53 #105
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130449226
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:27 schreef DaMart het volgende:
Even een vraagje dat hier wel past volgens mij. Heb je voor een vlucht naar Curaçao een koffer met TSA-slot nodig, of kan hij ook gewoon op slot met sleutel en cijfercode zonder dat de douane hem ter plekke openbreekt om tussen je ondergoed te snuffelen?
Naar Aruba iig niet, denk dat voor Curacao hetzelfde geldt. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 17:50:40 #106
42184 crew  DaMart
pi_130449826
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:17 schreef blingbling11 het volgende:
Nee volgens mij niet. TSA wordt alleen in de USA gehanteerd, en Curacao is een kolonie van Nederland ;)
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:21 schreef BlackLining het volgende:
Alleen de VS zijn zo schofterig om hem open te breken. Overigens ook op tussenlandingen komt dat voor. Ik weet niet of je direct vliegt of in de VS overstapt?
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:33 schreef static het volgende:

[..]

Naar Aruba iig niet, denk dat voor Curacao hetzelfde geldt. :)
Dank voor de reacties. Ik had al zo'n vermoeden dat mijn reisgenoot wat verkeerd geïnformeerd was (die dacht dat die sloten wel nodig waren), maar ik kon er verder zo weinig over vinden. Mijn vermoeden dat het wel mee zal vallen daarmee, is hiermee wel bevestigd :).

Ik vlieg overigens rechtstreeks met KLM, dus kom niet in Amerika :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130450599
Dan zit je goed he :) Domestic flight in principe..

Die andere zal wel gedacht hebben dat dat voor heel Amerika (Noord en Zuid) geldt, terwijl dat natuurlijk alleen de Verenigde Staten van Amerika zijn. Begrijpelijke verwarring ja :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_130450658
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:22 schreef larsico het volgende:

[..]

Volgens mij over een aantal weken, de werelddeal weken-tickets met vertrek vanaf Antwerpen zijn al wel beschikbaar.
Vanaf Antwerpen kost een retourtje vegas 549. Geloof niet dat een retourtje vanaf AMS goedkoper word dan dit. Zou dus eigenlijk wel gek zijn als ik niet gewoon bij United boek voor ¤531?
pi_130450858
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:11 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Vanaf Antwerpen kost een retourtje vegas 549. Geloof niet dat een retourtje vanaf AMS goedkoper word dan dit. Zou dus eigenlijk wel gek zijn als ik niet gewoon bij United boek voor ¤531?
Zal inderdaad niet veel goedkoper worden.
Misschien is http://www.holidaypirates(...)l-for-only-eur430-up nog iets voor je :)
pi_130451713
Thanks voor de tip, maar we hebben Planet Hollywood in gedachten, en kunnen niet eerder dan januari ;)
pi_130452447
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:11 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Vanaf Antwerpen kost een retourtje vegas 549. Geloof niet dat een retourtje vanaf AMS goedkoper word dan dit. Zou dus eigenlijk wel gek zijn als ik niet gewoon bij United boek voor ¤531?
Deze over het hoofd gezien?

http://ticketspy.nl/deals(...)s-1-week-hotel-e430/
pi_130452574
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:08 schreef LUFC het volgende:

[..]

Deze over het hoofd gezien?

http://ticketspy.nl/deals(...)s-1-week-hotel-e430/
Zie 2 posts terug ;)
pi_130452613
Laatste pagina van het topic over het hoofd gezien, mijn fout. Overigens staat er nog 1 w.b. Las Vegas in het Circus hotel of zo.
pi_130468056
Mijn Ryanair vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
pi_130468567
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 02:26 schreef Konev het volgende:
Mijn Ryanair vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Er is een apart topic over: TRV / EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!
pi_130513419
Balen :( blijkbaar zijn alle binnenlandse vluchten in de VS van american airlines standaard zonder bagage (ingecheckte bagage). Is weer even $50 extra :')
Nouja beter dat ik er nu achter kom dan als ik straks al in de VS ben :')
pi_130513509
Volgende week voor 't eerst na vijf jaren weer eens vliegen, alleen deze keer in m'n eentje. :P
Vanaf Schiphol naar Lissabon, vlieg met Transavia. Inchecken kan dus tegenwoordig op het vliegveld met van die computers, of moet je nog steeds in de rij staan?
pi_130513536
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:41 schreef Toto69 het volgende:
Volgende week voor 't eerst na vijf jaren weer eens vliegen, alleen deze keer in m'n eentje. :P
Vanaf Schiphol naar Lissabon, vlieg met Transavia. Inchecken kan dus tegenwoordig op het vliegveld met van die computers, of moet je nog steeds in de rij staan?
Inchecken doe je online. Dan alleen bagage droppen
pi_130513576
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:42 schreef Godtje het volgende:

[..]

Inchecken doe je online. Dan alleen bagage droppen
Online? :?
Dus als ik om een uur of twaalf de trein richting Schiphol neem, daar rond twee uur ben (vlieg 16.45), kan ik gewoon om een uur of elf 's ochtends al inchecken? Geen idee hoe dat tegenwoordig werkt aangezien ik dus al jaren niet meer gevlogen heb :N
pi_130513636
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:43 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Online? :?
Dus als ik om een uur of twaalf de trein richting Schiphol neem, daar rond twee uur ben (vlieg 16.45), kan ik gewoon om een uur of elf 's ochtends al inchecken? Geen idee hoe dat tegenwoordig werkt aangezien ik dus al jaren niet meer gevlogen heb :N
En de website van transavia lezen was dan niet makkelijk?

Maar goed... 24 uur vantevoren online inchecken en dan je geprinte ticket of je mobile ticket meenemen naar de luchthaven. Bagage afgooien of als je alleen handbagage hebt gelijk naar de douane.
pi_130513652
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:45 schreef Godtje het volgende:

[..]

En de website van transavia lezen was dan niet makkelijk?

Maar goed... 24 uur vantevoren online inchecken en dan je geprinte ticket of je mobile ticket meenemen naar de luchthaven. Bagage afgooien of als je alleen handbagage hebt gelijk naar de douane.
Okey, thanks voor de uitleg.
pi_130515011
Even een vraagje ter bevestiging eigenlijk: vlieg zaterdag met Wizzair met 2 ingecheckte stuks + 1 klein formaat handbagage. Eastpak is net ietsje groter dan de afmetingen hiervoor, maar dat zal wel moeten lukken denk ik. En gewoon zo'n soort schouder/nektasje achtig kan je dan toch nog gewoon omdoen en een dikke winterjas zal toch ook geen problemen opleveren?
pi_130515090
Nee, zal geen probleem zijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130515912
Top dacht ik al bedankt. Morgen maar online inchecken.
pi_130516341
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:27 schreef LUFC het volgende:
Even een vraagje ter bevestiging eigenlijk: vlieg zaterdag met Wizzair met 2 ingecheckte stuks + 1 klein formaat handbagage. Eastpak is net ietsje groter dan de afmetingen hiervoor, maar dat zal wel moeten lukken denk ik. En gewoon zo'n soort schouder/nektasje achtig kan je dan toch nog gewoon omdoen en een dikke winterjas zal toch ook geen problemen opleveren?
de vraag is vooral waarom je een dikke winterjas nodig hebt.

/nieuwsgierig!
pi_130516432
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:27 schreef LUFC het volgende:
Even een vraagje ter bevestiging eigenlijk: vlieg zaterdag met Wizzair met 2 ingecheckte stuks + 1 klein formaat handbagage. Eastpak is net ietsje groter dan de afmetingen hiervoor, maar dat zal wel moeten lukken denk ik. En gewoon zo'n soort schouder/nektasje achtig kan je dan toch nog gewoon omdoen en een dikke winterjas zal toch ook geen problemen opleveren?
Dat zijn toch 2 stukken handbagage dan, of lees ik je verhaal verkeerd :?

(eastpak en schoudertasje)
pi_130523118
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat zijn toch 2 stukken handbagage dan, of lees ik je verhaal verkeerd :?

(eastpak en schoudertasje)
Njah, is zo tasje dat je om je middel doet, soort nettere versie van die neppe Burberry en Louis Vuitton tasjes. Anders laat ik in m'n Eastpak wel wat ruimte, dan kan die daarin mochten ze moeilijk doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

de vraag is vooral waarom je een dikke winterjas nodig hebt.

/nieuwsgierig!
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

de vraag is vooral waarom je een dikke winterjas nodig hebt.

/nieuwsgierig!
Kon ik inderdaad beter gelijk vermelden, maar vond het anders teveel overbodige info ;) Verblijf er tot en met januari, en het scheelt me dan veel ruimte in m'n tas als ik zo dikke jas gwn aantrek of in me armen meeneem op m'n stoel leg. Is natuurlijk "gewoon" een jas, maar vraag me af of dit soort maatschappijen daarover moeilijk gaan doen.
pi_130523832
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:27 schreef LUFC het volgende:

[..]

Njah, is zo tasje dat je om je middel doet, soort nettere versie van die neppe Burberry en Louis Vuitton tasjes. Anders laat ik in m'n Eastpak wel wat ruimte, dan kan die daarin mochten ze moeilijk doen.

[..]

[..]

Kon ik inderdaad beter gelijk vermelden, maar vond het anders teveel overbodige info ;) Verblijf er tot en met januari, en het scheelt me dan veel ruimte in m'n tas als ik zo dikke jas gwn aantrek of in me armen meeneem op m'n stoel leg. Is natuurlijk "gewoon" een jas, maar vraag me af of dit soort maatschappijen daarover moeilijk gaan doen.
Ryanair doet er moeilijk over. Hoe dat bij Wizzair zit weet ik niet. Ik heb bij Ryanair serieus wel eens van die meisjes gezien die zo'n soort grote portemonnee voor onder de oksel niet mee mochten nemen.
pi_130530088
Het lijkt erop dat de KLM werelddeals al (onbedoeld?) bekend zijn.
Retourtje Las Vegas, ¤596 :)
pi_130530167
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:47 schreef blingbling11 het volgende:
Het lijkt erop dat de KLM werelddeals al (onbedoeld?) bekend zijn.
Retourtje Las Vegas, ¤596 :)
Das niet mis.
pi_130530652
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:47 schreef blingbling11 het volgende:
Het lijkt erop dat de KLM werelddeals al (onbedoeld?) bekend zijn.
Retourtje Las Vegas, ¤596 :)
Niet onbedoeld hoor ;). Volgens mij nog niet via KLM zelf te boeken toch?
pi_130531299
Ja zowel bij KLM als bij Delta :)
Vrij vreemd als je gaat kijken. Op de lijst met aanbiedingen staat hij nog voor 740 ofzoiets, maar als je specifiek op datum zoekt dan kom je hem voor 596 tegen.
pi_130531411
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:11 schreef blingbling11 het volgende:
Ja zowel bij KLM als bij Delta :)
Vrij vreemd als je gaat kijken. Op de lijst met aanbiedingen staat hij nog voor 740 ofzoiets, maar als je specifiek op datum zoekt dan kom je hem voor 596 tegen.
Ja nu zie ik het, had alleen op de homepage gekeken. Niet alle aanbiedingen zijn even goed trouwens... New York ¤550,- is niet speciaal heel bijzonder. Volgens mij had United laatst een betere aanbieding.
pi_130531595
Klopt, United is (nog steeds) goedkoper naar bijv Las Vegas met ¤531.
Maar met Delta heb je gunstigere vluchttijden en meer mogelijkheden.
Daarnaast vlieg je met Delta via Detroit, wat volgens mij een betere overstapluchthaven is dan Houston.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:31:48 #135
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130543950
De werelddealweken waren vannacht al geladen. De tarieven waren ook al gelekt. Ik vind het niet heel boeiend spul eigenlijk dit jaar. De meeste bestemmingen zijn met een overstap nog goedkoper te vinden :)
pi_130545148
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:31 schreef de__vakantieman het volgende:
De werelddealweken waren vannacht al geladen. De tarieven waren ook al gelekt. Ik vind het niet heel boeiend spul eigenlijk dit jaar. De meeste bestemmingen zijn met een overstap nog goedkoper te vinden :)
Vannacht mooi een ticket naar Curacao geboekt. Was idd niks aangegeven van de werelddealweken. Maar ik kwam uit op 550 euro voor een retour dus dat zijn wel werelddealprijzen.
pi_130545270
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:31 schreef de__vakantieman het volgende:
De meeste bestemmingen zijn met een overstap nog goedkoper te vinden :)
Maar ik haat bijvoorbeeld overstappen. Betaal liever wat meer zonder overstap.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:49:50 #138
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130545821
Die afweging moet je natuurlijk zelf maken :)
pi_130565233
Ik snap er helemaal niks van.
Ik heb vanmiddag 2 tickets geboekt bij Delta.
Echt alles 5 keer gecheckt voor ik op voltooien klikte.
Mijn 2de naam is Michael.
En wat valt me nu net op aan de bevestiging:
Michae

Ik begin echt zwaar aan mezelf te twijfelen, kan dit een fout van hun geweest zijn?
Dit gaat me zeker weer geld kosten? ;(
pi_130565372
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:40 schreef blingbling11 het volgende:
Ik snap er helemaal niks van.
Ik heb vanmiddag 2 tickets geboekt bij Delta.
Echt alles 5 keer gecheckt voor ik op voltooien klikte.
Mijn 2de naam is Michael.
En wat valt me nu net op aan de bevestiging:
Michae

Ik begin echt zwaar aan mezelf te twijfelen, kan dit een fout van hun geweest zijn?
Dit gaat me zeker weer geld kosten? ;(
Dergelijke wijziging is normaliter gratis (en binnen 24u sowieso wel). Tweede naam maakt ook al niet zoveel,uit, plus het is overduidelijk dat het een typfout is en geen complete naamswijziging :) bel/facebook/tweet ze even en het is vast zo opgelost ^O^
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_130565375
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:40 schreef blingbling11 het volgende:
Ik snap er helemaal niks van.
Ik heb vanmiddag 2 tickets geboekt bij Delta.
Echt alles 5 keer gecheckt voor ik op voltooien klikte.
Mijn 2de naam is Michael.
En wat valt me nu net op aan de bevestiging:
Michae

Ik begin echt zwaar aan mezelf te twijfelen, kan dit een fout van hun geweest zijn?
Dit gaat me zeker weer geld kosten? ;(
Dat had ik ook met 3 namen, waarschijnlijk is er maar een bepaald aantal letters voor de naam beschikbaar, is denk ik geen probleem hoor. Tenzij het natuurlijk echt een fout is, maar dan kan dat meestal binnen een dag gratis gewijzigd worden.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:48:35 #142
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130565546
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:44 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dergelijke wijziging is normaliter gratis (en binnen 24u sowieso wel). Tweede naam maakt ook al niet zoveel,uit, plus het is overduidelijk dat het een typfout is en geen complete naamswijziging :) bel/facebook/tweet ze even en het is vast zo opgelost ^O^
Delta kan je prima in Nederland bellen, en bij een naamswijziging waar dit een overduidelijke typefout betreft en direct wordt gemeld zal niet moeilijk worden gedaan.
Eigenlijk moet je ook alleen de eerste (volledige) voornaam en achternaam invoeren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130565758
Toppertje! Ga ik ff doen :)
pi_130569981
Net even gebeld,
Er is een maximaal aantal letters beschikbaar dus het wordt automatisch afgekort.
Had er wel ff bijgezet mogen worden 8)7
pi_130570208
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:13 schreef blingbling11 het volgende:
Net even gebeld,
Er is een maximaal aantal letters beschikbaar dus het wordt automatisch afgekort.
Had er wel ff bijgezet mogen worden 8)7
Ja, wat ik dus al dacht. Is eigenlijk ook best raar, ik dacht eerst dat er bij mij ook wat verkeerd was gegaan, maar het bleek niet aan mij te liggen ;)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 22:26:09 #146
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130574237
Vluchten naar Amerika mag je zelfs binnen 24 uur je ticket kostenloos annuleren. Speciale regels van de DOT (Department of Transportation, voor de liefhebbers)
pi_130574244
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:13 schreef blingbling11 het volgende:
Net even gebeld,
Er is een maximaal aantal letters beschikbaar dus het wordt automatisch afgekort.
Had er wel ff bijgezet mogen worden 8)7
Niet afgekort maar ingekort of afgekapt
Wie dit leest is gek
pi_130607844
Ik heb een klm ticket geboekt naar curacao voor mijn moeder om mijn broertje te bezoeken. De terugvlucht is op 28 september en dus landen op 29 september. Dit omdat ze 29 september ergens moest zijn. Maar nu is dat vervallen. Heeft het dan zin om de klm te bellen of het mogelijk is om de terugvlucht om te boeken van de 28ste naar de 29ste?

Of doet de klm dat niet zo makkelijk?
pi_130608201
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:04 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een klm ticket geboekt naar curacao voor mijn moeder om mijn broertje te bezoeken. De terugvlucht is op 28 september en dus landen op 29 september. Dit omdat ze 29 september ergens moest zijn. Maar nu is dat vervallen. Heeft het dan zin om de klm te bellen of het mogelijk is om de terugvlucht om te boeken van de 28ste naar de 29ste?

Of doet de klm dat niet zo makkelijk?
Ligt aan de voorwaarden van je ticket of dat 1) mogelijk is en 2) hoeveel dat kost. Dat is lastig te zeggen zo dus daarvoor moet je toch echt even KLM contacten :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_130608207
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:04 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een klm ticket geboekt naar curacao voor mijn moeder om mijn broertje te bezoeken. De terugvlucht is op 28 september en dus landen op 29 september. Dit omdat ze 29 september ergens moest zijn. Maar nu is dat vervallen. Heeft het dan zin om de klm te bellen of het mogelijk is om de terugvlucht om te boeken van de 28ste naar de 29ste?

Of doet de klm dat niet zo makkelijk?
Wat voor ticket heb je geboekt? Afhankelijk daarvan is het wel al dan niet mogelijk om het ticket om te boeken.
pi_130697464
Eind september vlieg ik van Amsterdam naar Abu Dhabi met Garuda Indonesia, daarna van Abu Dhabi naar Johannesburg met Etihad, en dan van Johannesburg naar Bloemfontein met South African Airways.

Deze reis heb ik online geboekt, en als ik kijk op de site van garuda staat er dat ik 30 kg mee mag nemen als ruimbagage, maar bij south african airways staat er max. 23 kg aangezien het een binnenlandse vlucht is.

Mag ik slechts 23 kg meenemen, of omdat het 1 boeking is 30 kg?

Alvast bedankt
pi_130697532
Hm, staat er niks op je ticket?

Volgens mij geldt voor check-in bagage de hoogste grens vaak (ik neem aan dat je al die vluchten op één ticket hebt?), maar ik zou 't wel even controleren als ik jou was.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_130697925
Op mijn ticket staat niets vermeld over bagage, en als ik online inlog op cheaptickets staat er ook niets over bagage vermeld..
pi_130697989
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:48 schreef JackDaniels1996 het volgende:
Op mijn ticket staat niets vermeld over bagage, en als ik online inlog op cheaptickets staat er ook niets over bagage vermeld..
Zijn alle drie de reizen op 1 ticket geboekt?
pi_130698018
Ja, alle 3 de vluchten staat op 1 e-ticket
pi_130698445
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:51 schreef JackDaniels1996 het volgende:
Ja, alle 3 de vluchten staat op 1 e-ticket
Ik zie dat je geboekt hebt met cheaptickets.nl, dan zou ik met hen even contact opnemen mbt het bagagebeleid bij het boeken van meerdere reizen met verschillende maatschappijen op 1 ticket.
pi_130727723
Kom je wel aan 23 kg? Als je gewoon op vakantie gaat kom je daar echt niet aan (althans, als je normaal pakt niet; ik kom nooit boven de 15).

Of ga je voor langere tijd weg? In dat geval zou ik doen wat larsico zegt.
pi_130729476
quote:
11s.gif Op zondag 1 september 2013 22:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kom je wel aan 23 kg? Als je gewoon op vakantie gaat kom je daar echt niet aan (althans, als je normaal pakt niet; ik kom nooit boven de 15).

Of ga je voor langere tijd weg? In dat geval zou ik doen wat larsico zegt.
Jij bent duidelijk geen vrouw en/of ooit met een vrouw op vakantie geweest
  maandag 2 september 2013 @ 00:33:46 #159
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130730929
Normaliter vallen korte vluchten (domestic of internationaal) onder dezelfde limiet als je lange sector. In dit geval kun je dus het beste gewoon de hoge limiet aanhouden (raar dat t niet op je ticket staat)

Bovenstaande verhaal geldt ook indien je vluchten hebt op basis van interlining. Ondanks dat blijft de bagage bij meerder sectoren of airlines op 1 ticket altijd lastig om de juiste hoeveelheid te hebben
  maandag 2 september 2013 @ 02:12:35 #160
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_130732330
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 23:42 schreef electronique het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk geen vrouw en/of ooit met een vrouw op vakantie geweest
<-- Vrouw, ben 6 weken weggeweest, 18 kilo. En ja ik hou van jurkjes, schoenen en make up :Y
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  maandag 2 september 2013 @ 15:28:11 #161
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_130743183
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:51 schreef JackDaniels1996 het volgende:
Ja, alle 3 de vluchten staat op 1 e-ticket
Als je bagage wordt doorgelabeld dan hoef je je geen zorgen te maken op de heenweg. Als je op de terugweg eerst weer een binnenlandse vlucht hebt met South African Airways dan wordt het lastig en zou ik me of aan de 23kg houden of rekening houden met bijbetalen voor het domestic gedeelte.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_130743981
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:26 schreef JackDaniels1996 het volgende:
Eind september vlieg ik van Amsterdam naar Abu Dhabi met Garuda Indonesia, daarna van Abu Dhabi naar Johannesburg met Etihad, en dan van Johannesburg naar Bloemfontein met South African Airways.

Deze reis heb ik online geboekt, en als ik kijk op de site van garuda staat er dat ik 30 kg mee mag nemen als ruimbagage, maar bij south african airways staat er max. 23 kg aangezien het een binnenlandse vlucht is.

Mag ik slechts 23 kg meenemen, of omdat het 1 boeking is 30 kg?

Alvast bedankt
Je had zoiets van; Laat ik de halve wereld afreizen om in Bloemfonteijn uit te komen? :P
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_130751294
Ik heb 2 tickets via Delta. Op de terugreis word 1 vlucht uitgevoerd door KLM.
Ik wil op die vlucht graag Economy Comfort stoelen reserveren. Bij Delta lukt dit gewoon, maar bij KLM niet. Zowel via de site van Delta als de site van KLM.
Nu begreep ik dat dat vanaf een bepaalde tijd van tevoren is. Maar hoeveel tijd word me niet duidelijk. Is dat nou 90 dagen, of alleen tijdens inchecken?
pi_130854559
Zondag ga ik voor het eerst vliegen. Ik vlieg met KLM naar China, kan iemand een korte samenvatting geven van hoe dat allemaal gaat, en of ik het beste online of op schiphol kan inchecken.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_130854782
Maakt weinig uit. Als je een stoel wil reserveren kan dat sowieso al van tevoren. Het enige voordeel aan vooraf inchecken is dat je je bagage bij een baggage drop off mag afgeven. Dus je hebt wat meer mogelijkheden/minder wachttijd om dat te doen. Maar aangezien je tegenwoordig ook van de zogenaamde 'self-service kiosks' hebt om jezelf in te checken (en bijna niemand gebruikt dat) kan je het ook gewoon op Schiphol doen om vervolgens alsnog je bagage af te geven.

Als je zonder ruimbagage reist is het wel handiger, als je thuis je boardingpass uitprint kan je gelijk door de security check naar de gate :)
pi_130855347
Wat is eigenlijk het nut van inchecken, als het ook via internet kan?
Waarom dient het ticket niet ook als instapkaart?

:?
Wie dit leest is gek
pi_130855562
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:25 schreef blingbling11 het volgende:
en bijna niemand gebruikt dat
Dat is niet waar hoor, die worden juist redelijk vaak gebruikt.
pi_130860240
Ik heb al 3 jaar niet meer gevlogen en heb net mijn vluchten geboekt voor volgende maand. Eerst vanuit Schiphol naar Taipei, dan blijf ik daar 10 dagen en ga ik naar Tokyo. Vervolgens blijf ik hier anderhalve maand en vlieg ik vanuit Osaka terug (Via Taipei en Bangkok... pff). Voor ¤1000 was dit best goedkoop mijn inziens.

Nu heb ik echter geboekt via cheaptickets en heb ik al redelijk snel mijn "e-ticket" in mijn mail ontvangen. Op de eerste vlucht na was alles echter helemaal wit.. Dus ik heb de klantenservice gebeld en dit bleek een bekend probleem te zijn. Vervolgens heeft die mevrouw mij mijn gegevens handmatig toegemaild.

Wat ik mij kan herinneren van e-tickets, was dat deze altijd een barcode hadden. Het enige wat ik nu heb ontvangen, naast de vlucht informatie (tijden, plaats, soort vliegtuig) is helemaal onderaan één lange code, genaamd CI/ETKT.

Heb ik hier nu werkelijk genoeg aan om in te kunnen checken? En zoja, kan dit nog online of dient dit op Schiphol te gebeuren?

Thanks!
pi_130860496
Je kan er van uit gaan, dat op het moment in Amsterdam een label met eindbestemming Bloemfontein , op je koffer gaat, dat je nergens meer de beurs hoeft te trekken.
Met een beetje geluk zie je zelfs pas je koffer in Bloemfontein.

Zolang het maar een ticket is, geen probleem van maken.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:25:51 #170
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130862203
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:51 schreef bakacakes het volgende:
Ik heb al 3 jaar niet meer gevlogen en heb net mijn vluchten geboekt voor volgende maand. Eerst vanuit Schiphol naar Taipei, dan blijf ik daar 10 dagen en ga ik naar Tokyo. Vervolgens blijf ik hier anderhalve maand en vlieg ik vanuit Osaka terug (Via Taipei en Bangkok... pff). Voor ¤1000 was dit best goedkoop mijn inziens.

Nu heb ik echter geboekt via cheaptickets en heb ik al redelijk snel mijn "e-ticket" in mijn mail ontvangen. Op de eerste vlucht na was alles echter helemaal wit.. Dus ik heb de klantenservice gebeld en dit bleek een bekend probleem te zijn. Vervolgens heeft die mevrouw mij mijn gegevens handmatig toegemaild.

Wat ik mij kan herinneren van e-tickets, was dat deze altijd een barcode hadden. Het enige wat ik nu heb ontvangen, naast de vlucht informatie (tijden, plaats, soort vliegtuig) is helemaal onderaan één lange code, genaamd CI/ETKT.

Heb ik hier nu werkelijk genoeg aan om in te kunnen checken? En zoja, kan dit nog online of dient dit op Schiphol te gebeuren?

Thanks!
Op de tickets van maatschappijen welke ik normaliter boek is er inderdaad een barcode aanwezig, maar in principe is het China Airlines (CI) / en dan het E-ticketnummer wat daar achter staat voldoende. (Op de barcode staat overigen veelal het boekingsnummer).

Nu moet ik eerlijk bekennen dat het voor mij lang, lang, heel lang geleden is dat ik ooit met China Airlines heb gevlogen en de website biedt nou niet de functies manage your booking op de NL site.
Maar als het goed is heb je naast het E-ticketnummer ook een Boekingsnummer ontvangen, volgens mij kan je die hier invoeren.

https://calec.china-airlines.com/olb/us/asp/tktno.asp

Mocht dat niet werken, op de NL site van China Airlines staat een telefoonnummer, die kan je bellen, kan je wellicht gelijk om een relatief goede stoel vragen, vroegâh was er altijd wel wat mogelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130864284
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op de tickets van maatschappijen welke ik normaliter boek is er inderdaad een barcode aanwezig, maar in principe is het China Airlines (CI) / en dan het E-ticketnummer wat daar achter staat voldoende. (Op de barcode staat overigen veelal het boekingsnummer).

Nu moet ik eerlijk bekennen dat het voor mij lang, lang, heel lang geleden is dat ik ooit met China Airlines heb gevlogen en de website biedt nou niet de functies manage your booking op de NL site.
Maar als het goed is heb je naast het E-ticketnummer ook een Boekingsnummer ontvangen, volgens mij kan je die hier invoeren.

https://calec.china-airlines.com/olb/us/asp/tktno.asp

Mocht dat niet werken, op de NL site van China Airlines staat een telefoonnummer, die kan je bellen, kan je wellicht gelijk om een relatief goede stoel vragen, vroegâh was er altijd wel wat mogelijk.
Thanks! Voor mij is dit ook de eerste keer zonder barcode, maar zag net het volgende al staan:

quote:
Onderaan uw e-ticket staat uw ticketnummer beschreven. U ontvangt geen tweede e-mail met een pdf bestand of barcode. De luchtvaartmaatschappij heeft enkel het ticketnummer nodig om u in te checken op de luchthaven.
Maar dat legt nog niet uit hoe ik online in kan checken. Ik heb net op jou link gekeken, maar ik heb geen flauw idee wat ik moet invullen bij 'Record Locator'. Er kunnen max 6 tekens staan en ik neem aan dat het niet mijn Cheaptickets reserveringsnummer is. Vlucht nummer (CI 066) van mijn eerste vlucht helpt ook niet.

Ik bel morgen wel even om alles duidelijk te krijgen. Als Cheaptickets dit niet weet bel ik inderdaad naar China Airlines. Volgens mij zitten die ook vlak bij mijn oude werk bij Rai Station daar ergens. :)
pi_130872285
quote:
99s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van inchecken, als het ook via internet kan?
Waarom dient het ticket niet ook als instapkaart?

:?
Omdat lang niet iedereen die een ticket koopt, ook daadwerkelijk komt opdagen. Om dus bijvoorbeeld een precise pasagierslijst (inclusief aantallen baggage op jouw naam) te krijgen, zul je dus moeten inchecken.

BOvendien kan men dan pas zeggen hoe vol of leeg het vliegtuig is en hoeveel men dus moet tanken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 6 september 2013 @ 09:12:47 #173
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_130873963
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 02:34 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Omdat lang niet iedereen die een ticket koopt, ook daadwerkelijk komt opdagen. Om dus bijvoorbeeld een precise pasagierslijst (inclusief aantallen baggage op jouw naam) te krijgen, zul je dus moeten inchecken.

BOvendien kan men dan pas zeggen hoe vol of leeg het vliegtuig is en hoeveel men dus moet tanken.
OK. Maar je kunt hu ook via internet inchecken. Dat doe je thuis. Dan kun je alsnog niet op komen dagen.
En zelfs als je bij de balie op het vliegveld incheckt kun je je bedenken voordat je bij de gate je instapkaart laat scannen.
Wie dit leest is gek
pi_130875332
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:12 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

OK. Maar je kunt hu ook via internet inchecken. Dat doe je thuis. Dan kun je alsnog niet op komen dagen.
En zelfs als je bij de balie op het vliegveld incheckt kun je je bedenken voordat je bij de gate je instapkaart laat scannen.
Maar je doet het 24 uur van tevoren, dus dan weet je op zich wel vrij zeker of je gaat vliegen of niet.

Hoewel je bij sommige nep-airlines zoals RyanAir tegenwoordig volgens mij een maand van tevoren al in kunt checken. Maar zonder toegewezen stoelen heb ik sowieso geen flauw idee wat die doen in geval van overboeking.

[edit] Ohja, en je kunt dus idd bij die 24u checkin nog steeds besluiten niet op te komen dagen, maar ik heb iig bij één airline (Cathay) al gezien dat ze me min of meer verplichtten om het bij ze te melden als ik mijn vlucht alsnog niet kon halen. Geen idee of er een straf/boete oid op stond.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_130875402
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:17 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Maar je doet het 24 uur van tevoren, dus dan weet je op zich wel vrij zeker of je gaat vliegen of niet.

Hoewel je bij sommige nep-airlines zoals RyanAir tegenwoordig volgens mij een maand van tevoren al in kunt checken. Maar zonder toegewezen stoelen heb ik sowieso geen flauw idee wat die doen in geval van overboeking.

[edit] Ohja, en je kunt dus idd bij die 24u checkin nog steeds besluiten niet op te komen dagen, maar ik heb iig bij één airline (Cathay) al gezien dat ze me min of meer verplichtten om het bij ze te melden als ik mijn vlucht alsnog niet kon halen. Geen idee of er een straf/boete oid op stond.
Ryanair boekt niet over :)

Wat ook lastig is is dat als je eenmaal ingecheckt bent je niet meer zomaar je boeking kunt wijzigen. (dan zou je uitgecheckt moeten worden wat weer een extra procesje is). Bij LCC's betekent dit dus ook dat je geen bagage meer kunt toevoegen aan je reservering voor het internettarief.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_130875499
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:20 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ryanair boekt niet over :)
Da's dan wel apart trouwens. Juist als je tickets soms maar een paar tientjes kosten kan ik me voorstellen dat er wel wat no-shows zijn.

Maar goed, ze hebben het allemaal wel doorgerekend, het zal zo toch wel het beste werken. Met weinig vluchten per dag zal afhandeling van overboeking wel niet zo makkelijk zijn.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_130877640
quote:
in verband met werkzaamheden rijden er komend weekend geen treinen tussen Amsterdam en Schiphol. Dat melden de NS op hun website.

Vanaf station Sloterdijk, Bijlmer ArenA en Diemen-Zuid rijden bussen naar de luchthaven. Ook stoppen er geen nachttreinen op Schiphol. De werkzaamheden duren het gehele weekend. Ook eerder, begin juli reden er geen treinen op dit traject in verband met werkzaamheden.
pi_130878893
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
OK. Maar je kunt hu ook via internet inchecken. Dat doe je thuis. Dan kun je alsnog niet op komen dagen.
Dan heb je echter wel je ticket gebruikt. De maatschappij heeft dan aan z'n verplichting voldaan en het maakt hen wat minder uit of je werkelijk in het vliegtuig zit.

quote:
En zelfs als je bij de balie op het vliegveld incheckt kun je je bedenken voordat je bij de gate je instapkaart laat scannen.
Dit is niet de bedoeling en daarmee stuur je inderdaad de hele procedure in de war. Dan gaan ze omroepen dat je de vlucht vertraagt enzo.
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:33:48 #179
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130895301
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:20 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ryanair boekt niet over :)

Wat ook lastig is is dat als je eenmaal ingecheckt bent je niet meer zomaar je boeking kunt wijzigen. (dan zou je uitgecheckt moeten worden wat weer een extra procesje is). Bij LCC's betekent dit dus ook dat je geen bagage meer kunt toevoegen aan je reservering voor het internettarief.
Ryanair boekt in principe niet over, echter, bij grote incidenten met vertragingen komt het voor dat je volgnummer van je online check in hoger is dan 189, dat betekent dat er meer passagiers op de vlucht zijn gezet dan er in kunnen, in dat geval moet je je melden bij de balie om te bekijken of je mee kan vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:35:21 #180
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130895402
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:02 schreef bakacakes het volgende:

[..]

Thanks! Voor mij is dit ook de eerste keer zonder barcode, maar zag net het volgende al staan:

[..]

Maar dat legt nog niet uit hoe ik online in kan checken. Ik heb net op jou link gekeken, maar ik heb geen flauw idee wat ik moet invullen bij 'Record Locator'. Er kunnen max 6 tekens staan en ik neem aan dat het niet mijn Cheaptickets reserveringsnummer is. Vlucht nummer (CI 066) van mijn eerste vlucht helpt ook niet.

Ik bel morgen wel even om alles duidelijk te krijgen. Als Cheaptickets dit niet weet bel ik inderdaad naar China Airlines. Volgens mij zitten die ook vlak bij mijn oude werk bij Rai Station daar ergens. :)
Ik weet niet of je ze al gebeld hebt, maar de 6 tekens bij Record Locator kan het boekingsnummer van Cheaptickets zijn, of een ander nummer die ergens moet staan weergegeven.
Ik krijg meestal een boekingsnummer en een nummer om online in te checken bij de luchtvaartmaatschappij, het laatste nummer is dan weer het nummer waaronder e.e.a. bekend is bij de luchtvaartmaatschappij, het boekingsnummer vindt je dan weer in de reservering terug.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130913611
Omdat ik voor mijn studie ga heb ik dingen mee als een router, hdmi kabel enz. Het liefst heb ik zo min mogelijk handbagage maar weet niet of het slim is dit in de koffer te doen. Wat denken jullie?
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_130918036
Zou geen probleem moeten zijn. Op de router na denk ik dan.
Fotocamera's, laptops etc. moeten altijd mee in de handbagage.
pi_130918211
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:59 schreef LookAtMe het volgende:
Omdat ik voor mijn studie ga heb ik dingen mee als een router, hdmi kabel enz. Het liefst heb ik zo min mogelijk handbagage maar weet niet of het slim is dit in de koffer te doen. Wat denken jullie?
Waar ben je bang voor, dat de spullen kapot gaan of dat ze niet door de douane heen komen?
In het eerste geval moet je gewoon zorgen dat het een beetje tussen zachte spullen zit, dan komt het goed.
In het tweede geval kan het iets lastiger worden. Kabels kunnen wel mee als ruimbagage, routers kan je beter als handbagage meenemen. Waar vlieg je naar toe en met welke maatschappij?
pi_130918694
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:41 schreef larsico het volgende:

[..]

Waar ben je bang voor, dat de spullen kapot gaan of dat ze niet door de douane heen komen?
In het eerste geval moet je gewoon zorgen dat het een beetje tussen zachte spullen zit, dan komt het goed.
In het tweede geval kan het iets lastiger worden. Kabels kunnen wel mee als ruimbagage, routers kan je beter als handbagage meenemen. Waar vlieg je naar toe en met welke maatschappij?
Dat ze kapot gaan. Zou niet weten waarom ze niet door de douane heen zouden komen.
Vlieg naar Xiamen(China) met KLM.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_130919002
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:56 schreef LookAtMe het volgende:

[..]

Dat ze kapot gaan. Zou niet weten waarom ze niet door de douane heen zouden komen.
Vlieg naar Xiamen(China) met KLM.
Ah oké, als je ze een beetje tussen je kleren inpakt moet het goed komen hoor :)
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:12:30 #186
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130919083
Ik heb een AH plastic tas waar ik alle kabeltjes, externe HD's voor backups en gedoe indoe, die smijt ik gewoon in mijn koffer. Nooit problemen mee gehad.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_130919224
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:12 schreef static het volgende:
Ik heb een AH plastic tas waar ik alle kabeltjes, externe HD's voor backups en gedoe indoe, die smijt ik gewoon in mijn koffer. Nooit problemen mee gehad.
Dat doe ik meestal ook, maar als ik met het vliegtuig ga zorg ik wel voor iets meer bescherming, zeker aangezien HD's best gevoelig kunnen zijn en ik meestal niet zo'n hard-case koffer meeneem ;)
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:27:50 #188
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130919581
Ik vlieg per jaar ongeveer twee en een half keer de wereld rond, zoals gezegd nooit problemen mee.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_130919662
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:27 schreef static het volgende:
Ik vlieg per jaar ongeveer twee en een half keer de wereld rond, zoals gezegd nooit problemen mee.
Das mooi :) Wel zo'n harde koffer of dat ook niet?
pi_130921733
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:12 schreef static het volgende:
Ik heb een AH plastic tas waar ik alle kabeltjes, externe HD's voor backups en gedoe indoe, die smijt ik gewoon in mijn koffer. Nooit problemen mee gehad.
Doe ik dat ook. Als er toch iets kapot is is het jouw schuld :P
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_130921926
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:27 schreef static het volgende:
Ik vlieg per jaar ongeveer twee en een half keer de wereld rond, zoals gezegd nooit problemen mee.
Idem. Altijd zachte rolkoffers en weekendtassen, nooit problemen mee. Spul reist de hele wereld rond, dus slijt sowieso snel.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 7 september 2013 @ 17:53:43 #192
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130922248
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:30 schreef larsico het volgende:

[..]

Das mooi :) Wel zo'n harde koffer of dat ook niet?
Als ik voor langere tijd ga een allebei, voor korte tripjes alleen een harde,

Edit: wat klinkt dat vunzig. :o
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_130926249
Voor het eerst in mijn leven ga ik weg voor een lange vlucht, en natuurlijk... Raakt mijn bagage kwijt :') Waren ze even vergeten bij het overstappen (in Singepore).

Ik had trouwens op de heenweg 22 kg en op de terugweg iets van 24 :+
Op de heenweg had ik kaas e.d. mee, op de terugweg allerlei Vietnamese snacks *) en 2kg koffie :') (wij hadden een hele waslijst gekregen aan spullen die we mee terug moesten nemen van mijn Vietnamese "schoonmoeder" :+)
Ik vond de koffer leeg trouwens ook best zwaar, iets van 5-6kg ofzo :P. Op de terugweg hadden we teveel handbagage (de "accessoire" was nogal groot), maar daar zeiden ze pas wat van bij het boarden. Maar het mocht gratis mee met de ruimbagage dus het was geen big deal verder.
pi_130926482
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:17 schreef larsico het volgende:

[..]

Dat doe ik meestal ook, maar als ik met het vliegtuig ga zorg ik wel voor iets meer bescherming, zeker aangezien HD's best gevoelig kunnen zijn en ik meestal niet zo'n hard-case koffer meeneem ;)
Harde schijf gewoon in de koffer, handdoek omheen wikkelen, niks aan de hand. Kan echt wel wat hebben.

Met een zachte koffer nog veel meer waarschijnlijk, want dat dempt beter.


Ingewikkeldere apparatuur wel in de handbagage ja, anders loop je kans dat ze je koffer open gaan maken


Voor China is het wel zo dat er een (erg kleine) kans bestaat dat je moet laten zien wat er op die schijf staat :P ik heb ooit één keer gehoord dar iemand dat overkomen was :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_130926652
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:16 schreef Miezziej het volgende:
Voor het eerst in mijn leven ga ik weg voor een lange vlucht, en natuurlijk... Raakt mijn bagage kwijt :') Waren ze even vergeten bij het overstappen (in Singepore).

Ik had trouwens op de heenweg 22 kg en op de terugweg iets van 24 :+
Op de heenweg had ik kaas e.d. mee, op de terugweg allerlei Vietnamese snacks *) en 2kg koffie :') (wij hadden een hele waslijst gekregen aan spullen die we mee terug moesten nemen van mijn Vietnamese "schoonmoeder" :+)
Ik vond de koffer leeg trouwens ook best zwaar, iets van 5-6kg ofzo :P. Op de terugweg hadden we teveel handbagage (de "accessoire" was nogal groot), maar daar zeiden ze pas wat van bij het boarden. Maar het mocht gratis mee met de ruimbagage dus het was geen big deal verder.
Schraal ja. Wel weer netjes optijd terug gehad?

Overstap in Singapore, ging je naar Australië? eerst lezen dan posten :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_130926876
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Schraal ja. Wel weer netjes optijd terug gehad?

Overstap in Singapore, ging je naar Australië? eerst lezen dan posten :')
2 dagen, vond het nog vrij rap allemaal :P
Ze zijn wel in onze koffers geweest denk ik (de cijfersloten stonden precies goed toen we de koffers terug kregen :+), maar niets eruit gehaald (was bang dat ze mss moeilijk zouden doen over de gedroogde kruiden ofzo).

Singapore heeft wel een mooi vliegveld trouwens :D
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:32:11 #197
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130930674
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik weet niet of je ze al gebeld hebt, maar de 6 tekens bij Record Locator kan het boekingsnummer van Cheaptickets zijn, of een ander nummer die ergens moet staan weergegeven.
Ik krijg meestal een boekingsnummer en een nummer om online in te checken bij de luchtvaartmaatschappij, het laatste nummer is dan weer het nummer waaronder e.e.a. bekend is bij de luchtvaartmaatschappij, het boekingsnummer vindt je dan weer in de reservering terug.
Het gaat hier om de pnr (passenger name record". Een manier waarop de agent(cheaptickets) de boeking in hun gds kan terugvinden. Overigens, als de airline hetzelfde gds heeft is dezd code daar ook te gebruiken. Met die pnr kan je op dat moment op de site van dd airline je boeking opvragen.

De meeste airlines ondersteunen vaak ook het e ticket nummer oom online in te checken
pi_130978499
Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk een vraagje. Dit jaar ga ik voor het eerst naar New York op vakantie. Heb ik even bekeken op de website van Schiphol dat mijn vlucht een KLM Boeing 777 is.

Nu klikte op ik inflight entertainment en zag daar dat je een persoonlijk videoscherm hebt met de beschikking over meer dan 50 verschillende films. Tot mijn grote verbazing zag ik daar ook een aantal zeer recente bioscoopfilms tussen staan. Denk dan bijvoorbeeld aan films als The Hangover Part III, The Internship, Spijt, The Great Gatsby en ga zo nog maar even (een flinke tijd) door.

Nu ben ik alleen vluchten binnen Europa gewend en doorgaans werden daar oude films vertoond, die je uiteraard ook niet zelf kunt kiezen, gezien het ontbreken van een eigen scherm.

Is er iemand die kan bevestigen dat je op deze intercontinentale vluchten inderdaad zelf kunt bepalen welke films je kijkt en of er inderdaad een mogelijkheid is om deze recente films te bekijken?

Zou de vluchttijd gevoelsmatig aanzienlijk verkorten namelijk
pi_130978517
Dan zal ik het hier ook nog eens bevestigen
pi_130978537
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:52 schreef Godtje het volgende:
Dan zal ik het hier ook nog eens bevestigen
Dubbel bevestigd. Welkom in de wereld van intercontinentaal vliegen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130978551
Super, ideaal dat je de keuze hebt uit zoveel nieuwe films!
pi_130978701
Driedubbel bevestigd ;). In augustus had ik nog Oblivion, Warm Bodies, The Place Beyond the Pines, en Sinister gekeken. Allemaal redelijk recent.

Meer dan 50 zeg je? Ja, echt veel meer. Je hoeft niet eens zelf een koptelefoon mee te nemen.
pi_130978808
quote:
12s.gif Op maandag 9 september 2013 10:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Driedubbel bevestigd ;). In augustus had ik nog Oblivion, Warm Bodies, The Place Beyond the Pines, en Sinister gekeken. Allemaal redelijk recent.

Meer dan 50 zeg je? Ja, echt veel meer. Je hoeft niet eens zelf een koptelefoon mee te nemen.
Dat oortje van KLM is wel kut.
pi_130978979
Als je op het juiste vliegtuig zit iig. Paar jaar geleden had KLM dat soort hipheid nog niet in iig de 747 en MD11 waar ik in zat.

Dus hopen dat de 777 niet op het laatste moment om technische redenen gewisseld moet worden! :P
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_130979005
quote:
12s.gif Op maandag 9 september 2013 10:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Driedubbel bevestigd ;). In augustus had ik nog Oblivion, Warm Bodies, The Place Beyond the Pines, en Sinister gekeken. Allemaal redelijk recent.

Meer dan 50 zeg je? Ja, echt veel meer. Je hoeft niet eens zelf een koptelefoon mee te nemen.
Wauw, echt super man! Gaat een hele nieuwe wereld voor me open, haha! En diie films zijn gratis toch?
  maandag 9 september 2013 @ 10:20:23 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_130979103
Bij Emirates heb je zo'n 600 films en series waar je uit kunt kiezen. Al moet ik wel zeggen dat KLM betere films heeft ( recenter voornamelijk)
pi_130979118
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 10:15 schreef Bolters het volgende:

[..]

Wauw, echt super man! Gaat een hele nieuwe wereld voor me open, haha! En diie films zijn gratis toch?
Niet gratis, je betaalt er natuurlijk gewoon voor als je je ticket boekt. Maar inderdaad: je hoeft niks meer bij te betalen om films te kunnen kijken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130979179
Trouwens, je mag natuurlijk altijd bij betalen voor een groter beeldscherm. Niet bij KLM helaas... :D

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130979244
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:20 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Niet gratis, je betaalt er natuurlijk gewoon voor als je je ticket boekt. Maar inderdaad: je hoeft niks meer bij te betalen om films te kunnen kijken.
Ja inderdaad, dat begrijp ik! Nou, goed om te weten.

Thnx allemaal!
pi_130980274
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:14 schreef LintuxCx het volgende:
Als je op het juiste vliegtuig zit iig. Paar jaar geleden had KLM dat soort hipheid nog niet in iig de 747 en MD11 waar ik in zat.

Dus hopen dat de 777 niet op het laatste moment om technische redenen gewisseld moet worden! :P
Inmiddels hebben andere types ook al van die schermen hoor, je hoeft niet perse op een 777 te zitten...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130980357
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:03 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Inmiddels hebben andere types ook al van die schermen hoor, je hoeft niet perse op een 777 te zitten...
Maar een 777 is qua techniek nu het beste vliegtuig begrijp ik? Meest modern zeg maar?
pi_130980599
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 11:06 schreef Bolters het volgende:

[..]

Maar een 777 is qua techniek nu het beste vliegtuig begrijp ik? Meest modern zeg maar?
Bedoel ja qua het infligth entertainment systeem, de cabine of het vliegtuig zelf? In alle gevallen hoeft dat niet zo te zijn nee..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130980621
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:15 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Bedoel ja qua het infligth entertainment systeem, de cabine of het vliegtuig zelf? In alle gevallen hoeft dat niet zo te zijn nee..
Ja, daar vraag je me wat :D qua mogelijkheden voor de passagiers? maar nu ben ik ook wle benieuwd naar het vliegen en de cabine zelf!
pi_130980760
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 11:16 schreef Bolters het volgende:

[..]

Ja, daar vraag je me wat :D qua mogelijkheden voor de passagiers? maar nu ben ik ook wle benieuwd naar het vliegen en de cabine zelf!
Het IFE wat in de 777 zit doet niet onder (is volgens mij precies hetzelfde zelfs) als dat in de a330. Ook de stoelen zijn qua ruimte hetzelfde in het grootste deel van de vloot. Geluid en het gevoel van ruimte is wel verschillend per vliegtuigtype, maar ligt aan waar je precies zit en wat je leuk vindt. De airbus schijn nogal stil te zijn, maar weer krapper aan te voelen, etc.
En qua techniek, er zitten flinke verschillen tussen de verschillende vliegtuigen, maar wat nu beter is, is moeilijk te zeggen. Alle types van alle fabrikanten komen een keer naar beneden natuurlijk.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130982054
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het IFE wat in de 777 zit doet niet onder (is volgens mij precies hetzelfde zelfs) als dat in de a330. Ook de stoelen zijn qua ruimte hetzelfde in het grootste deel van de vloot. Geluid en het gevoel van ruimte is wel verschillend per vliegtuigtype, maar ligt aan waar je precies zit en wat je leuk vindt. De airbus schijn nogal stil te zijn, maar weer krapper aan te voelen, etc.
En qua techniek, er zitten flinke verschillen tussen de verschillende vliegtuigen, maar wat nu beter is, is moeilijk te zeggen. Alle types van alle fabrikanten komen een keer naar beneden natuurlijk.
Je weet er veel van joh, gaaf om te lezen! Jij nog tips waar ik het beste kan gaan zitten ivm beenruimte? Nooduitgang en aan gangpad denk ik? (ik zit gewoon Economy class) Vanaf hoelang van tevoren kan ik stoelen al reserveren bijvoorbeeld?
pi_130982626
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 12:13 schreef Bolters het volgende:

[..]

Je weet er veel van joh, gaaf om te lezen! Jij nog tips waar ik het beste kan gaan zitten ivm beenruimte? Nooduitgang en aan gangpad denk ik? (ik zit gewoon Economy class) Vanaf hoelang van tevoren kan ik stoelen al reserveren bijvoorbeeld?
Volgens mij kan het 48 uur van te voren bij KLM, als ik de site mag geloven, anders zodra je online kan inchecken, 30 uur van te voren. En wat precies de beste plekken zijn, verschilt per vliegtuigtype.
Hier lees ik:
quote:
Seats 40A, B & C as well as Seats 40G, H & J. Due to the curvature of the aircraft these seats are at a slight angle thereby giving a bit more leg room than standard, especially 40A and 40J.
en er zijn een aantal websites met tips, zoals seatguru.com, al schijnt deze de laatste tijd wat verouderde info te hebben.
Maar hier lopen users die meer van dat soort dingen weten dan ik.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130982831
Thnx!
pi_130983108
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:39 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Volgens mij kan het 48 uur van te voren bij KLM, als ik de site mag geloven, anders zodra je online kan inchecken, 30 uur van te voren. En wat precies de beste plekken zijn, verschilt per vliegtuigtype.
Hier lees ik:

[..]

en er zijn een aantal websites met tips, zoals seatguru.com, al schijnt deze de laatste tijd wat verouderde info te hebben.
Maar hier lopen users die meer van dat soort dingen weten dan ik.
Stoelen kiezen kan volgens mij al vanaf het moment van de boeking, bij mij wel in ieder geval.
pi_130983267
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:00 schreef larsico het volgende:

[..]

Stoelen kiezen kan volgens mij al vanaf het moment van de boeking, bij mij wel in ieder geval.
Straks eens kijken dan :P
pi_130990090
Mag je bij KLM eigenlijk (net als bij veel andere maatschappijen) ook al films kijken tijdens het taxiën en stijgen en landen? En hebben ze ook al van die tablets die je niet met een afstandbediening hoeft te bedienen?
pi_130990361
quote:
5s.gif Op maandag 9 september 2013 16:47 schreef DutchTrain het volgende:
Mag je bij KLM eigenlijk (net als bij veel andere maatschappijen) ook al films kijken tijdens het taxiën en stijgen en landen? En hebben ze ook al van die tablets die je niet met een afstandbediening hoeft te bedienen?
Ik zie het sowieso nog weinig.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130990452
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 16:55 schreef Bajskorv het volgende:
Ik zie het sowieso nog weinig.
Dan was het toevallig net alleen bij de maatschappijen waarmee ik vloog (Lufthansa, AirCanada, SNBrussels). Bij AirCanada zorgden ze er zelfs voor dat je niet bij de gate hoefde te wachten, maar ruim voor vertrek al een filmpje in het vliegtuig kon gaan kijken. :s)
Maar goed, vliegen met KLM valt eigenlijk altijd tegen in vergelijk met andere maatschappijen. Ik ga het binnenkort weer meemaken.
pi_130990539
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 16:58 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dan was het toevallig net alleen bij de maatschappijen waarmee ik vloog (Lufthansa, AirCanada, SNBrussels). Bij AirCanada zorgden ze er zelfs voor dat je niet bij de gate hoefde te wachten, maar ruim voor vertrek al een filmpje in het vliegtuig kon gaan kijken. :s)
Bij BA zie je het langszaam geintroduceerd worden, maar blijft zeldzaam.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130990735
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 16:58 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dan was het toevallig net alleen bij de maatschappijen waarmee ik vloog (Lufthansa, AirCanada, SNBrussels). Bij AirCanada zorgden ze er zelfs voor dat je niet bij de gate hoefde te wachten, maar ruim voor vertrek al een filmpje in het vliegtuig kon gaan kijken. :s)
Maar goed, vliegen met KLM valt eigenlijk altijd tegen in vergelijk met andere maatschappijen. Ik ga het binnenkort weer meemaken.
Hoezo? Hoor juist altijd positieve verhalen over KLM, maar jij vindt het dus tegenvallen?
pi_130991036
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 17:06 schreef Bolters het volgende:
Hoezo? Hoor juist altijd positieve verhalen over KLM, maar jij vindt het dus tegenvallen?
Ja, maar ik vlieg daarom ook nu niet zo vaak meer met ze. Positieve verhalen komen van het goede imago en de nationale trots en is niet gebaseerd op feiten en vergelijkingen.
Er zijn wel wat nieuwe vliegtuigen gekomen ondertussen, maar ze zijn zeker niet de beste noch de goedkoopste. Ik heb er in ieder geval geen honderd euro of meer voor over om rechtstreeks vanaf Schiphol naar verre bestemmingen te vliegen met KLM als ik ook vanaf Rotterdam met BA of Lufthansa met een overstap kan vliegen.
En op de korte afstanden maakt het niets uit of je nou Wizzair, KLM, Iberia of wat dan ook vliegt.
  maandag 9 september 2013 @ 17:17:28 #226
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_130991127
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 17:06 schreef Bolters het volgende:

[..]

Hoezo? Hoor juist altijd positieve verhalen over KLM, maar jij vindt het dus tegenvallen?
Ik ben ook niet kapot van KLM moet ik zeggen. Mensen in m'n omgeving die positief zijn over KLM zijn ook eigenlijk vooral mensen die of nog nooit ergens anders mee hebben gevlogen of Ryanair e.d. gewend zijn.
pi_130991143
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 17:14 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, maar ik vlieg daarom ook nu niet zo vaak meer met ze. Positieve verhalen komen van het goede imago en de nationale trots en is niet gebaseerd op feiten en vergelijkingen.
Er zijn wel wat nieuwe vliegtuigen gekomen ondertussen, maar ze zijn zeker niet de beste noch de goedkoopste. Ik heb er in ieder geval geen honderd euro of meer voor over om rechtstreeks vanaf Schiphol naar verre bestemmingen te vliegen met KLM als ik ook vanaf Rotterdam met BA of Lufthansa met een overstap kan vliegen.
En op de korte afstanden maakt het niets uit of je nou Wizzair, KLM, Iberia of wat dan ook vliegt.
Ik heb te weinig ervaring om er zelf over mee te praten, maar je verhaal klinkt in ieder geval zeer aannemelijk.
pi_130991160
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:17 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik ben ook niet kapot van KLM moet ik zeggen. Mensen in m'n omgeving die positief zijn over KLM zijn ook eigenlijk vooral mensen die of nog nooit ergens anders mee hebben gevlogen of Ryanair e.d. gewend zijn.
Maar waarin schieten ze dan te kort wat jullie betreft?
  maandag 9 september 2013 @ 18:09:20 #229
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130992665
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 17:06 schreef Bolters het volgende:

[..]

Hoezo? Hoor juist altijd positieve verhalen over KLM, maar jij vindt het dus tegenvallen?
Bij de KLM is het ooit eerst goed misgegaan toen er draconische bezuinigingen en bijbehorende verlaging van het service nivo werden doorgevoerd. Ik noem een armetierig bakje sla op een vlucht IST-AMS. Hebben ze later zelf ook toegegeven. Daarna de 3-4-3 opstelling in die 777-300 toestellen en het veel te laat upgraden van de 747 toestellen.

Echter doen ze niet veel onder voor alle andere maatschappijen. Het verschil is minimaal. Emirates met hun A380 springt er qua comfort nog een beetje bovenuit, maar dat is het dan ook wel. Verder vond ik de service van Oman Air ook wel goed, en de prijs ook. Maar als je dan een nachtelijke stopover van 5 uur op Muscat hebt, wordt je ook niet vrolijk.

Uiteindelijk gaat het toch alleen maar om betrouwbaar, korte stopover of directe vlucht en prijs. Alle geneuzel of de een nu meer of betere films heeft is toch van geen enkel belang om je vakantie doel zo snel mogelijk te bereiken, waarbij de service op de vlucht er heen van ondergeschikt belang is zolang eten en drinken aan boord nog gratis is.... Dacht ik zo!

[ Bericht 20% gewijzigd door buzz1291 op 09-09-2013 18:29:10 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 9 september 2013 @ 18:13:06 #230
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_130992775
En nu die onzin met ruimbagage bij Europese vluchten.
  maandag 9 september 2013 @ 18:29:40 #231
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130993372
quote:
9s.gif Op maandag 9 september 2013 18:13 schreef hexje het volgende:
En nu die onzin met ruimbagage bij Europese vluchten.
Wat? :?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 9 september 2013 @ 18:31:46 #232
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130993464
quote:
9s.gif Op maandag 9 september 2013 18:13 schreef hexje het volgende:
En nu die onzin met ruimbagage bij Europese vluchten.
O ja, heb je gelijk in. Ik heb er geen last van gezien mijn Skyteam status maar wat betaal je als totaal prijs b.v bij Vueling op een vlucht naar Barcelona in vergelijk met de totaal prijs bij KLM? Zal niets uitmaken wanneer je tot drie weken vantevoren boekt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 9 september 2013 @ 18:32:09 #233
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_130993478
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:29 schreef static het volgende:

[..]

Wat? :?
Dat kan je hier lezen.
pi_130993479
Wat een activiteit ineens :P In Flight Entertainment is van de maatschappij, niet van, in dit geval Boeing. De 777 is een vrij modern vliegtuig (787 Dreamliner en Airbus A380 zijn de nieiwste) maar ook 777's vliegen er genoeg rond zonder IFE.

KLM heeft wel het een en ander ja. De laatste keer dat ik met ze vloog echter pas vanaf het moment dat het stoelriem icoon uit ging. Het beste IFE systeem wat ik gezien heb was op een 737-300 van Air New Zealand. Dat heet Kia Ora. Heel veel goed materiaal, fijne interface (laat regelmatig zeer te wensen over!). Maar goed, ik vind dat sowieso de beste maatschappij waarmee ik gevlogen heb. Met Emirates heb ik helaas (nog) geen ervaring.

KLM vind ik ook maar een zeer matige maatschappij inderdaad. Het personeel is zeer vriendelijk en wil graag, maar de rest laat bijzonder te wensen over voor die prijs. Houten stoelen, krap op elkaar, matig eten, horkerige klantenservice, matig entertainment..

[ Bericht 7% gewijzigd door BlackLining op 09-09-2013 18:37:23 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 9 september 2013 @ 18:34:40 #235
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_130993586
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 18:31 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

O ja, heb je gelijk in. Ik heb er geen last van gezien mijn Skyteam status maar wat betaal je als totaal prijs b.v bij Vueling op een vlucht naar Barcelona in vergelijk met de totaal prijs bij KLM? Zal niets uitmaken wanneer je tot drie weken vantevoren boekt.
Dat zal wel maar als je niet mee doet met hun spaarprogramma, dan zou ik kiezen voor een andere A-maatschappij waar het wel gratis is.

Ik ben pas naar Duitsland geweest met het vliegtuig. Heb nu voor Lufthansa gekozen ipv KLM.
  maandag 9 september 2013 @ 18:38:53 #236
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_130993748
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 17:14 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, maar ik vlieg daarom ook nu niet zo vaak meer met ze. Positieve verhalen komen van het goede imago en de nationale trots en is niet gebaseerd op feiten en vergelijkingen.
Er zijn wel wat nieuwe vliegtuigen gekomen ondertussen, maar ze zijn zeker niet de beste noch de goedkoopste. Ik heb er in ieder geval geen honderd euro of meer voor over om rechtstreeks vanaf Schiphol naar verre bestemmingen te vliegen met KLM als ik ook vanaf Rotterdam met BA of Lufthansa met een overstap kan vliegen.
En op de korte afstanden maakt het niets uit of je nou Wizzair, KLM, Iberia of wat dan ook vliegt.
Als je geen business vliegt is long-haul met Lufthansa echt wel minder dan KLM tegenwoordig. Die maken echt nu de fouten die KLM jaren geleden al gemaakt heeft. Geen entertainment in een deel van de 747's en ook niet in mid-range A321 (bijv. DUS-TLV), echt slecht eten in economy, vele stakingen dit jaar en hoogst ongemotiveerd cabinepersoneel. Ondertussen wel een premium prijs vragen en vele binnenlandse vluchten naar Germanwings afstoten, wat een nog beperkter product is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 9 september 2013 @ 18:40:42 #237
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130993831
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 18:32 schreef BlackLining het volgende:

KLM vind ik ook maar een zeer matige maatschappij inderdaad. Het personeel is zeer vriendelijk en wil graag, maar de rest laat bijzonder te wensen over voor die prijs..
Leg dat dan eens uit svp. Wanneer ik met KLM b.v. voor 649 euro een retour AMS-BKK kan boeken dan valt er niet zoveel te klagen. En intercontinentale KLM vluchten vliegen heel erg op tijd. Wat wil je dan nog meer?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 9 september 2013 @ 18:47:13 #238
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_130994088
Ik vind het eten bij KLM sinds een jaar of 2 a 3 ook het beste wat je in economy krijgt (dat is sinds het in die extreem Nederlandse verpakkingen zit, delfts blauw... molens... dat werk in vergelijking tot de gebruikelijke alu bakjes daarvoor). Fijne stoelen, over KLM heb ik echt geen klachten meer. Schiphol is ook betrekkelijk fijn en de lounges van KLM zijn er goed!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 9 september 2013 @ 18:49:54 #239
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130994212
quote:
9s.gif Op maandag 9 september 2013 18:32 schreef hexje het volgende:

[..]

Dat kan je hier lezen.
Ohw, ik ben Platinum, dus geen last van. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 9 september 2013 @ 18:51:06 #240
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130994256
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2013 18:47 schreef XL het volgende:
en de lounges van KLM zijn er goed!
Die vind ik dan weer wat karig.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_130994341
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:49 schreef static het volgende:

[..]

Ohw, ik ben Platinum, dus geen last van. :)
En voor Ivory is het ook gratis, dus zo'n probleem vind ik het niet. Ja mensen die niet hun gegevens aan allerlei bedrijven willen geven hebben een probleem (maar wel een Facebook account, een AH bonuskaart en een Freebees-pas).

Ik vind KLM trouwens wel prima, krap zitten doe ik overal, 13uur vliegen is overal 13uur vliegen en met je iPad en een goed boek mee kom je een heel eind.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  maandag 9 september 2013 @ 18:58:40 #242
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_130994565
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 18:53 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

En voor Ivory is het ook gratis, dus zo'n probleem vind ik het niet. Ja mensen die niet hun gegevens aan allerlei bedrijven willen geven hebben een probleem (maar wel een Facebook account, een AH bonuskaart en een Freebees-pas).

Ik vind KLM trouwens wel prima, krap zitten doe ik overal, 13uur vliegen is overal 13uur vliegen en met je iPad en een goed boek mee kom je een heel eind.
Dat las ik dus net pas. Voor niks met Lufthansa gevlogen. :D :@

En inderdaad. KLM is niet slechter of beter dan de andere A-Maatschappijen. Het personeel (wat ik tot nu toe heb meegemaakt) was vriendelijk en ze leken er plezier in te hebben.
pi_130995421
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 18:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Leg dat dan eens uit svp. Wanneer ik met KLM b.v. voor 649 euro een retour AMS-BKK kan boeken dan valt er niet zoveel te klagen. En intercontinentale KLM vluchten vliegen heel erg op tijd. Wat wil je dan nog meer?
Zie edit :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 9 september 2013 @ 19:25:36 #244
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_130995815
Nu we het toch over KLM hebben.... Kan ik nog iemand blij maken met 2 kortingsbonnen voor KLM (ook geldig bij Delta en Air France)? We hebben een keer 2 kortingsbonnen gekregen van elk 50 euro (geldig bij een boeking die gedaan is voor 15 december 2013) vanwege een defect entertainment systeem. We vliegen zelf eigenlijk maar zelden met KLM dus mocht iemand ze voor laten we zeggen 30 euro per stuk willen overnemen dan geef maar een seintje.

[ Bericht 4% gewijzigd door CherryOnTop op 09-09-2013 19:46:25 ]
pi_130996124
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 18:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Leg dat dan eens uit svp. Wanneer ik met KLM b.v. voor 649 euro een retour AMS-BKK kan boeken dan valt er niet zoveel te klagen. En intercontinentale KLM vluchten vliegen heel erg op tijd. Wat wil je dan nog meer?
Je hebt wel een punt op zich, KLM is niet zo enorm duur meer. Maar ze bieden dus ook een redelijk basis service, verder niks mis mee. Ik denk zelf dat BA iets betere kwaliteit voor geld geeft, maar dat zal aan mijn voorkeur liggen. Ik heb echter meer waardering voor een Norwegian ofzo, budget met een degelijke service.

Voor zakenreizigers is KLM alleen ronduit slecht, ook al is hun business veel goedkoper dan bijvoorbeeld BA. Meeste van de mensen die voor ons werken (en die beperkt budget hebben voor business) vliegen nog liever indirect met andere airlines dan met KLM. Zelf business bijna altijd BA of Cathay voor de longhaul, KLM twee keer geprobeerd en nooit meer. Ik slaap gewoon niet in zo'n stoel en doe vooral nachtvluchten, dan is de keuze makkelijk. Oh, en lounges zijn treurig, kan niet anders zeggen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 9 september 2013 @ 19:43:19 #246
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_130996642
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:51 schreef static het volgende:

[..]

Die vind ik dan weer wat karig.
Alleen Heathrow vind ik in Europa beter. Lounges in Europa zijn allemaal karig in vergelijking tot sommige concurrenten in het midden oosten of azie. Maar bij KLM heb je plek en is het rustig. Liggen ook 's avonds nog kranten en het belangrijkste, fatsoenlijk internet.

Ik kan je wel direct vertellen dat ik op Schiphol overstap en dus doorgaans midden op de dag op Schiphol ben. De spits 's morgen met alle stoere jongens die daar snel voor een gratis koffie (nederlanders :') ) binnenwippen op hun lijnvlucht naar London ken ik niet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_130996843
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2013 19:43 schreef XL het volgende:

[..]

Alleen Heathrow vind ik in Europa beter. Lounges in Europa zijn allemaal karig in vergelijking tot sommige concurrenten in het midden oosten of azie. Maar bij KLM heb je plek en is het rustig. Liggen ook 's avonds nog kranten en het belangrijkste, fatsoenlijk internet.

Ik kan je wel direct vertellen dat ik op Schiphol overstap en dus doorgaans midden op de dag op Schiphol ben. De spits 's morgen met alle stoere jongens die daar snel voor een gratis koffie (nederlanders :') ) binnenwippen op hun lijnvlucht naar London ken ik niet.
Zelfs KLM op Heathrow lijkt wel beter te zijn dan Schiphol. Maar BA is bijna overal weg goed, zeker buiten Europa. Europa over het algemeen inderdaad een stuk kariger, zeker omdat er zelden "First Class" lounges zijn bij Europese airlines. BA heeft dat nog wel, erg fijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131013028
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 17:14 schreef DutchTrain het volgende:
Er zijn wel wat nieuwe vliegtuigen gekomen ondertussen, maar ze zijn zeker niet de beste noch de goedkoopste. Ik heb er in ieder geval geen honderd euro of meer voor over om rechtstreeks vanaf Schiphol naar verre bestemmingen te vliegen met KLM als ik ook vanaf Rotterdam met BA of Lufthansa met een overstap kan vliegen.
Het overstappen kost al gauw een paar uur. Dan zit je op een luchthaven waar niets te doen is en je extra kosten maakt aan eten/drinken en soms ook internet. Plus de irritaties van een extra keer uitstappen en boarden.

Ik probeer dit zoveel mogelijk te vermijden. Pas bij zo'n 300 euro of hoger prijsverschil neem ik de overstap voor lief.
pi_131013238
Zoals al gezegd werd, hangt dat nogal af van je airline en ook vlucht. Ik vlieg Amsterdam-Hong Kong liever met BA en overstap, dan direct met KLM. Die paar uur extra spendeer ik in de lounge achter mijn laptop, maar de rest van de vlucht is zoveel relaxter en breng ik bij BA slapend door, bij KLM zelden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131014198
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 07:00 schreef Bajskorv het volgende:
Zoals al gezegd werd, hangt dat nogal af van je airline en ook vlucht. Ik vlieg Amsterdam-Hong Kong liever met BA en overstap, dan direct met KLM. Die paar uur extra spendeer ik in de lounge achter mijn laptop, maar de rest van de vlucht is zoveel relaxter en breng ik bij BA slapend door, bij KLM zelden.
Op je voorbeeld inhakend: op de heenweg kan ik zo'n overstap in Londen (Frankfurt/Parijs/etc) wel opbrengen. Op de terugvlucht betekent het echter dat je meestal s'morgens vroeg in Londen landt. Daar ben ik moe, zat van het reizen, maar moet de vlucht naar Amsterdam nog maken. De kwaliteit van de maatschappij of de luchthaven kan die negatieve ervaring niet wegnemen. Ik heb er daarom wel budget voor over, binnen redelijke grenzen, om direkt in Amsterdam te kunnen landen, om het even met welke maatschappij.
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:33:51 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_131015107
Ik vind KLM prima, zeker de laatste jaren prima gegeten bij KLM. Films zijn vaak heel recent (recenter dan bijvoorbeeld bij Emirates) en ook makkelijk te volgen vanwege Nederlandse ondertiteling. Schermpjes zouden wat groter mogen zijn. Rest is vergelijkbaar met andere maatschappijen. Kortom, ik vind vliegen met KLM prima. Echter, ik kies in principe altijd de goedkoopste maatschappij en ben flexibel qua vliegveld. Dus dan vlieg ik privé vaak geen KLM

Ik kan uiteraard niks zeggen over Business Class en lounges, aan dat soort luxe dingen doe ik niet aan mee ;) (helaas). Ik hoor daar wel regelmatig verhalen dat KLM daarin achterloopt t.o.v. andere maatschappijen
pi_131015744
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 05:19 schreef jaco het volgende:

[..]

Het overstappen kost al gauw een paar uur. Dan zit je op een luchthaven waar niets te doen is en je extra kosten maakt aan eten/drinken en soms ook internet. Plus de irritaties van een extra keer uitstappen en boarden.

Ik probeer dit zoveel mogelijk te vermijden. Pas bij zo'n 300 euro of hoger prijsverschil neem ik de overstap voor lief.
Ligt eraan of je voor zaken vliegt of voor vakantie/recreatie lijkt me.

Ik vind dat overstappen heerlijk. Zeker op verre vliegvelden.

Om half 7 's ochtends met een wildvreemde ergens aan het lokale bier zitten _O_ Op een beetje fatsoenlijke luchthaven met een leuk barretje, leer je naar mijn ervaring de meest briljante mensen kennen. :Y
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:17:30 #253
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_131015931
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ligt eraan of je voor zaken vliegt of voor vakantie/recreatie lijkt me.

Ik vind dat overstappen heerlijk. Zeker op verre vliegvelden.

Om half 7 's ochtends met een wildvreemde ergens aan het lokale bier zitten _O_ Op een beetje fatsoenlijke luchthaven met een leuk barretje, leer je naar mijn ervaring de meest briljante mensen kennen. :Y
De doorn in het oog van elke zakelijke reiziger; de praatgrage kuttoerist
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:21:23 #254
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131016015
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Om half 7 's ochtends met een wildvreemde ergens aan het lokale bier zitten _O_ Op een beetje fatsoenlijke luchthaven met een leuk barretje, leer je naar mijn ervaring de meest briljante mensen kennen. :Y
Dat soort mensen mijd ik als de pest :@ Ik wil gewoon rustig wachten op m'n vlucht, niks meer, niks minder.
pi_131016127
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:17 schreef XL het volgende:

[..]

De doorn in het oog van elke zakelijke reiziger; de praatgrage kuttoerist
:')

Van elke autistische Fokker bedoel je denk ik ;) Tevens als je tijdens een overstap niet gestoord wilt worden moet he niet aan de bar van een Irish Pub gaan hangen naar gewoon ergens rustig gaan zitten, desnoods in een business lounge. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:30:25 #256
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131016211
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:')

Van elke autistische Fokker bedoel je denk ik ;) Tevens als je tijdens een overstap niet gestoord wilt worden moet he niet aan de bar van een Irish Pub gaan hangen naar gewoon ergens rustig gaan zitten, desnoods in een business lounge. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor :)
Niet iedereen kan in een lounge zitten en waarom zou je als je gewoon even lekker rustig een biertje wil drinken dat niet aan de bar van een pub mogen doen?
pi_131016286
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:30 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Niet iedereen kan in een lounge zitten en waarom zou je als je gewoon even lekker rustig een biertje wil drinken dat niet aan de bar van een pub mogen doen?
Dat mag wel, maar dan loop je wel de kans aangesproken te worden. Net zoals je die kans loopt wanneer je in de stad hier een biertje gaat drinken.

Zo eng is dat nou toch ook weer niet? :') Daarnaast, ik heb ook wel eens geen zin in dat gedoe, en heb er nog nooit moeite mee gehad om dat te vermijden. Maar ik kan me voorstellen dat vliegen vrij vervelend is voor mensenschuwe Fokkers.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:37:34 #258
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131016349
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat mag wel, maar dan loop je wel de kans aangesproken te worden. Net zoals je die kans loopt wanneer je in de stad hier een biertje gaat drinken.

Zo eng is dat nou toch ook weer niet? :') Daarnaast, ik heb ook wel eens geen zin in dat gedoe, en heb er nog nooit moeite mee gehad om dat te vermijden. Maar ik kan me voorstellen dat vliegen vrij vervelend is voor mensenschuwe Fokkers.
Niet eng, heb er gewoon geen zin in om als afleiding te dienen voor iemand die zich verveelt. Zeker niet als ik moe ben vanwege een lange vlucht/nacht overslaan/vroeg opstaan.
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:37:58 #259
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_131016359
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat mag wel, maar dan loop je wel de kans aangesproken te worden. Net zoals je die kans loopt wanneer je in de stad hier een biertje gaat drinken.

Zo eng is dat nou toch ook weer niet? :') Daarnaast, ik heb ook wel eens geen zin in dat gedoe, en heb er nog nooit moeite mee gehad om dat te vermijden. Maar ik kan me voorstellen dat vliegen vrij vervelend is voor mensenschuwe Fokkers.
Niemand heeft het over eng. Soms heb je geen zin om te praten.
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:08:30 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_131017115
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:')

Van elke autistische Fokker bedoel je denk ik ;) Tevens als je tijdens een overstap niet gestoord wilt worden moet he niet aan de bar van een Irish Pub gaan hangen naar gewoon ergens rustig gaan zitten, desnoods in een business lounge. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor :)
Als je pech hebt zit zo'n figuur naast je in het vliegtuig. Het grootste voordeel van mijn frequent flyer pas is dat ze de stoel naast mij pas zo laat als mogelijk vrijgeven. Dat helpt een hoop. Als je iedere week in het vliegtuig zit is het gewoon niet leuk meer. Het vliegtuig is voor mij als een trein, maar dan een hoop oncomfortabeler. In de trein is het wel gebruikelijk dat iedereen netjes stil is, waarom is het dan in het vliegtuig teveel gevraagd?

Het heeft niks met autisme te maken, het is alleen dat al die mensen zichzelf razend interessant vinden en graag over zichzelf praten. In hoge uitzonderingen is zo'n gesprek leuk, zo zat er ooit een concurrent van me naast mij die zijn beroep aan mij ging uitleggen. Die heeft 90 minuten lang uitgelegd hoe hij het project waar we beide op boden zou inrichten en complimenteerde me met de goede vragen die ik hem stelde. Kort na de lading vroeg hij me wat ik eigenlijk deed..... precies hetzelfde.... op precies hetzelfde project.... maar dan voor jullie grootste concurrent! Priceless

In de lounges zitten dit soort mensen misschien nog wel meer dan op het gewone vliegveld trouwens. Zo trots als een pauw dat ze business mogen vliegen op de enige business trip in hun carriere en alles willen vertellen aan een half luisterend oor. Maak je overigens geen zorgen, jouw advies om ze actief te ontwijken heb ik niet nodig. Ik zeg netjes dat ik niet onbeleefd wil zijn, maar dat ik geen zin heb om te praten. Dan houden ze wel op...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_131017482
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:08 schreef XL het volgende:

[..]

Als je pech hebt zit zo'n figuur naast je in het vliegtuig. Het grootste voordeel van mijn frequent flyer pas is dat ze de stoel naast mij pas zo laat als mogelijk vrijgeven. Dat helpt een hoop. Als je iedere week in het vliegtuig zit is het gewoon niet leuk meer. Het vliegtuig is voor mij als een trein, maar dan een hoop oncomfortabeler. In de trein is het wel gebruikelijk dat iedereen netjes stil is, waarom is het dan in het vliegtuig teveel gevraagd?

Het heeft niks met autisme te maken, het is alleen dat al die mensen zichzelf razend interessant vinden en graag over zichzelf praten. In hoge uitzonderingen is zo'n gesprek leuk, zo zat er ooit een concurrent van me naast mij die zijn beroep aan mij ging uitleggen. Die heeft 90 minuten lang uitgelegd hoe hij het project waar we beide op boden zou inrichten en complimenteerde me met de goede vragen die ik hem stelde. Kort na de lading vroeg hij me wat ik eigenlijk deed..... precies hetzelfde.... op precies hetzelfde project.... maar dan voor jullie grootste concurrent! Priceless

In de lounges zitten dit soort mensen misschien nog wel meer dan op het gewone vliegveld trouwens. Zo trots als een pauw dat ze business mogen vliegen op de enige business trip in hun carriere en alles willen vertellen aan een half luisterend oor. Maak je overigens geen zorgen, jouw advies om ze actief te ontwijken heb ik niet nodig. Ik zeg netjes dat ik niet onbeleefd wil zijn, maar dat ik geen zin heb om te praten. Dan houden ze wel op...
Als dat in het vliegtuig naast je zit kan dat wel storend zijn. Gelukkig nog nooit meegemaakt dat ik er niet onderuit kwam. Zowel net reizigers als met zakenlui wel eens leuke gesprekken gehad hoor.

Maar inderdaad, zo moeilijk is het toch niet om dat af te wijzen? Daarnaast vind ik, en daar ging get eigenlijk over, dat wanneer je tijdens een overstap aan de bar van een levendig cafeetje gaat zitten, je er ook om vraagt. Wil je met rust gelaten worden, ga dan gewoon ergens aan een rustig tafeltje zitten.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_131018438
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:41 schreef jaco het volgende:

[..]

Op je voorbeeld inhakend: op de heenweg kan ik zo'n overstap in Londen (Frankfurt/Parijs/etc) wel opbrengen. Op de terugvlucht betekent het echter dat je meestal s'morgens vroeg in Londen landt. Daar ben ik moe, zat van het reizen, maar moet de vlucht naar Amsterdam nog maken. De kwaliteit van de maatschappij of de luchthaven kan die negatieve ervaring niet wegnemen. Ik heb er daarom wel budget voor over, binnen redelijke grenzen, om direkt in Amsterdam te kunnen landen, om het even met welke maatschappij.
Ik slaap vaak hele vluchten, dus weinig last van vermoeidheid. Op Heathrow of Schiphol kan ik uitgebreid douchen en opfrissen, dan zit ik klaar voor de dag in de volgende vlucht. Maar goed, allemaal persoonlijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131018561
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:37 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Niet eng, heb er gewoon geen zin in om als afleiding te dienen voor iemand die zich verveelt. Zeker niet als ik moe ben vanwege een lange vlucht/nacht overslaan/vroeg opstaan.
Dit dus. Ik reis graag in rust, het is juist tijd voor ontspanning. En ik maak heus wel een praatje met mensen als ik er zin in heb, niks engs aan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131051605
Heb eigenlijk weinig spraakzame mensen in het vliegtuig meegemaakt de laatste tijd.

Laatste keer was in een vliegtuig BEG-AMS en dat was nog best leuk. En aan het eind van de vlucht gaf hij me een boek. "Huh, heb je die zelf al uitgelezen ofzo?" "Nee, heb ik zelf geschreven!"

Ik vond 't wel leuk. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 11 september 2013 @ 18:43:46 #265
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_131066956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:48 schreef LintuxCx het volgende:
Heb eigenlijk weinig spraakzame mensen in het vliegtuig meegemaakt de laatste tijd.

Laatste keer was in een vliegtuig BEG-AMS en dat was nog best leuk. En aan het eind van de vlucht gaf hij me een boek. "Huh, heb je die zelf al uitgelezen ofzo?" "Nee, heb ik zelf geschreven!"

Ik vond 't wel leuk. :)
Ik heb het idee dat de charme van het vliegen opzich er een beetje af is. Vroegâh op mijn eerste vlucht alleen, gelijk naar Australië, heb ik de 3 vluchten naast mijn reisgenootje ook hele 'gesprekken' gehad met anderen in het vliegtuig.

Tegenwoordig zeg ik soms niet eens meer gedag als er mensen naast mij zitten, maar dat ligt niet alleen aan mij, ook aan de personen die er zitten. Door de low cost carriers wordt vliegen wat meer gewoon voor veel mensen en in de trein of bus praten mensen over het algemeen ook niet met onbekenden, en voor lange vluchten zit ik persoonlijk liever in de slaapmodus als ik alleen aan het reizen ben.

Enige uitzondering waar ik meemaak dat er onderling veel sociaal wordt gepraat zijn met vluchten van El Al, of eigenlijk alle vluchten van en naar Israel. Nu helpt het vast mee dat vele jongeren elkaar kennen uit een of ander legeronderdeel en dat schept toch wat gemakkelijker een band.
Het heeft overigens wel mijn voorkeur dat men vooral samenschoolt ver weg van mijn zitplaats, want de laatste vlucht naar Geneve uit Tel Aviv was ik ze na 2 uur toch wel zat hangend over mijn stoel heen en toen moesten we er nog 2,5...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_131068388
Ach, ik vind reizen stiekem nog steeds zijn charme hebben. Zondag weer naar Singapore, best weer even zin in. Veel slapen, dingen bijwerken en filmpjes kijken. Wat is er niet relaxed aan?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 11 september 2013 @ 19:25:24 #267
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131068733
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:17 schreef Bajskorv het volgende:
Ach, ik vind reizen stiekem nog steeds zijn charme hebben. Zondag weer naar Singapore, best weer even zin in. Veel slapen, dingen bijwerken en filmpjes kijken. Wat is er niet relaxed aan?
Vind ik ook. Niet gestoord worden, niks anders kúnnen doen - heerlijk. Ik reis dan ook met veel plezier in m'n eentje.
pi_131271952
Heeft iemand ervaring met het voedsel van KLM in economy? En dan specifiek naar Japan?

Ze doen net alsof je ook in econmy a la carte kan bestellen maar lijkt er nu op dat ik dan wel moet bijbetalen? Wat suf zeg :')
  dinsdag 17 september 2013 @ 11:28:06 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_131272986
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heeft iemand ervaring met het voedsel van KLM in economy? En dan specifiek naar Japan?

Ze doen net alsof je ook in econmy a la carte kan bestellen maar lijkt er nu op dat ik dan wel moet bijbetalen? Wat suf zeg :')
Ik vond het eten van KLM echt prima de laatste keren dat ik met ze gevlogen heb. Stukken beter dan bijvoorbeeld Cathay Pacific
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:22:22 #270
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_131286542
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heeft iemand ervaring met het voedsel van KLM in economy? En dan specifiek naar Japan?

Ze doen net alsof je ook in econmy a la carte kan bestellen maar lijkt er nu op dat ik dan wel moet bijbetalen? Wat suf zeg :')
Vorig jaar dit traject afgelegd met de KLM. Prima eten.
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:30:25 #271
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_131286780
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heeft iemand ervaring met het voedsel van KLM in economy? En dan specifiek naar Japan?

Ze doen net alsof je ook in econmy a la carte kan bestellen maar lijkt er nu op dat ik dan wel moet bijbetalen? Wat suf zeg :')
Je kan ook regulier eten krijgen, dat wordt ook aangeboden, maar als extra service naar de passagiers bieden ze tegen betaling de mogelijkheid om een luxere maaltijd te krijgen.

KLM is druk bezig, o.a. door stoelplaatsreserveringen waarvoor bij manage your booking voor steeds meer stoelen (omdat ze een zogenaamde voorkeursstoel zijn) een toeslag geldt, meer geld binnen te verhalen anders dan de losse verkoop van de vlucht.
Hier hoort ook het huidige bagagebeleid en mogelijkheid tot luxere maaltijden bij.

Persoonlijk heb ik geen klachten over het eten van KLM, over het algemeen is dit altijd wel goed, vaak herkenbare merkproducten in de maaltijden bij lange vluchten, of een broodje op de middellange Europese vluchten.
De catering met een goor bekertje jus d'orange en stroopselkoekje vanaf Dusseldorf mogen ze wat mij betreft overslaan, maar ach, die vlucht duurt ook maar 30 minuten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_131288097
ben rond aan het kijken voor een vlucht naar Australië,
nu zag ik een leuke prijs met Etihad.

Wie heeft ervaring met deze maatschappij?
pi_131318776
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:16 schreef jenb2002 het volgende:
ben rond aan het kijken voor een vlucht naar Australië,
nu zag ik een leuke prijs met Etihad.

Wie heeft ervaring met deze maatschappij?
Ik heb afgelopen zomer DUS-AUH-BKK gevlogen met Etihad, en ik vond het prima. Zeker voor de prijs (¤595 retour). Vriendelijk personeel, goed eten, komen vaak langs met drinken enzo. In flight entertainment valt wat tegen, veel oude films enzo. Ook had ik meer verwacht van de verbruikte, maar met mijn 1,95m zit het natuurlijk overal krap.
Wel overstap van 14 uur gehad in AUH, maar je moet wat overhebben voor zo'n prijsje ;)
  woensdag 18 september 2013 @ 20:08:27 #274
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_131324345
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:16 schreef jenb2002 het volgende:
ben rond aan het kijken voor een vlucht naar Australië,
nu zag ik een leuke prijs met Etihad.

Wie heeft ervaring met deze maatschappij?
Ik vloog dit jaar düsseldorf - melbourne
13:00 vertrek uit Dus
23:00 vertrek uit Mel

Mooie aansluitingen, prettige tijden voor jetlag bestrijden

Aan boord was het prettig vertoeven, maar ik vloog business dus als je dat niet ook doet heb je weinig aan die ervaring
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_131336075
zoals ik het nu kan bekijken zijn de overstap tijden goed te doen , beide legs 3 uurtjes, dus eigenlijk niks!! :s)
@XL: helaas.....businessclass zit er voor ons niet in. :?
  donderdag 19 september 2013 @ 00:32:27 #276
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_131337147
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:14 schreef Neerlands_Trots het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen zomer DUS-AUH-BKK gevlogen met Etihad, en ik vond het prima. Zeker voor de prijs (¤595 retour). Vriendelijk personeel, goed eten, komen vaak langs met drinken enzo. In flight entertainment valt wat tegen, veel oude films enzo. Ook had ik meer verwacht van de verbruikte, maar met mijn 1,95m zit het natuurlijk overal krap.
Wel overstap van 14 uur gehad in AUH, maar je moet wat overhebben voor zo'n prijsje ;)
Wees eens eerlijk, en vertel er dan eens bij hoeveel geld je in die 14 uur op AUH rondhangen hebt uitgegeven.

Mijn ervaring met dat soort lange (nachtelijke) stopovers is dat het verhoudingsgewijs klauwen met geld kost zoals lounge toegang per vijf uur af te rekenen bijvoorbeeld. Mijn laatste lange stop was in Muscat, prima verzorgde lounge maar uiteindelijk kun je volgens mij beter iets van 100 euro meer aan een ticket besteden dan twee keer een hele lange overstap. Zelfs op Dubai met 3 uur overstap red ik het maar net met iets van 30 euro ofzo.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_131338776
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ligt eraan of je voor zaken vliegt of voor vakantie/recreatie lijkt me.

Ik vind dat overstappen heerlijk. Zeker op verre vliegvelden.

Om half 7 's ochtends met een wildvreemde ergens aan het lokale bier zitten _O_ Op een beetje fatsoenlijke luchthaven met een leuk barretje, leer je naar mijn ervaring de meest briljante mensen kennen. :Y
Dat laatste is op zich waar, al vlieg ik toch liever direct. Heb je ook niet de stress van 'wel of niet de overstap halen'.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131338802
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:21 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat soort mensen mijd ik als de pest :@ Ik wil gewoon rustig wachten op m'n vlucht, niks meer, niks minder.
Van een FOK!-autist snap ik dat wel, maar wonderbaarlijk genoeg bestaan er ook mensen die het wel leuk vinden om onder het genot van een biertje of 2 een gesprek met iemand te voeren. Dat is zeg maar wat mensen ook doen in een kroeg (Ken je dat concept? Het wordt ook wel eens uitgaan genoemd en kan ook plaatsvinden in een zogenaamde bar of café) dus waarom niet op een kroeg op het vliegeld?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131338860
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:08 schreef XL het volgende:

[..]

Als je pech hebt zit zo'n figuur naast je in het vliegtuig. Het grootste voordeel van mijn frequent flyer pas is dat ze de stoel naast mij pas zo laat als mogelijk vrijgeven. Dat helpt een hoop. Als je iedere week in het vliegtuig zit is het gewoon niet leuk meer. Het vliegtuig is voor mij als een trein, maar dan een hoop oncomfortabeler. In de trein is het wel gebruikelijk dat iedereen netjes stil is, waarom is het dan in het vliegtuig teveel gevraagd?

Het heeft niks met autisme te maken, het is alleen dat al die mensen zichzelf razend interessant vinden en graag over zichzelf praten. In hoge uitzonderingen is zo'n gesprek leuk, zo zat er ooit een concurrent van me naast mij die zijn beroep aan mij ging uitleggen. Die heeft 90 minuten lang uitgelegd hoe hij het project waar we beide op boden zou inrichten en complimenteerde me met de goede vragen die ik hem stelde. Kort na de lading vroeg hij me wat ik eigenlijk deed..... precies hetzelfde.... op precies hetzelfde project.... maar dan voor jullie grootste concurrent! Priceless

In de lounges zitten dit soort mensen misschien nog wel meer dan op het gewone vliegveld trouwens. Zo trots als een pauw dat ze business mogen vliegen op de enige business trip in hun carriere en alles willen vertellen aan een half luisterend oor. Maak je overigens geen zorgen, jouw advies om ze actief te ontwijken heb ik niet nodig. Ik zeg netjes dat ik niet onbeleefd wil zijn, maar dat ik geen zin heb om te praten. Dan houden ze wel op...
Beetje zoals mensen die een hele lange post schrijven om een oninteressante anekdote uit het vliegtuig te vertellen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131339261
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wees eens eerlijk, en vertel er dan eens bij hoeveel geld je in die 14 uur op AUH rondhangen hebt uitgegeven.

Mijn ervaring met dat soort lange (nachtelijke) stopovers is dat het verhoudingsgewijs klauwen met geld kost zoals lounge toegang per vijf uur af te rekenen bijvoorbeeld. Mijn laatste lange stop was in Muscat, prima verzorgde lounge maar uiteindelijk kun je volgens mij beter iets van 100 euro meer aan een ticket besteden dan twee keer een hele lange overstap. Zelfs op Dubai met 3 uur overstap red ik het maar net met iets van 30 euro ofzo.
Hangt natuurlijk helemaal van jezelf af. Wij zijn met de bus naar het centrum van Abu Dhabi gegaan (2x80 cent voor een kaartje), paar flesje water gehaald bij de minimarkt á 70 cent per stuk en gegeten bij de Mac voor zo'n 5 euro per persoon. Als je op de luchthaven blijft en om het half uur een Starbucks koffie gaat halen of sterke drank ben je natuurlijk meer kwijt.
pi_131339555
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 07:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Van een FOK!-autist snap ik dat wel, maar wonderbaarlijk genoeg bestaan er ook mensen die het wel leuk vinden om onder het genot van een biertje of 2 een gesprek met iemand te voeren. Dat is zeg maar wat mensen ook doen in een kroeg (Ken je dat concept? Het wordt ook wel eens uitgaan genoemd en kan ook plaatsvinden in een zogenaamde bar of café) dus waarom niet op een kroeg op het vliegeld?
Zowhee, wat ben jij stoer, mag ik je aanraken? :9~

Wel schort het wat aan je inlevingsvermogen. Iets wat één keer per jaar spannend is als jij op reis gaat, gaat wat vervelen als het meer dan eens per maand gebeurt. Zo gaan dingen nou gewoon.

Plus sommige mensen hebben wat minder behoefte om uitgebreid over hun reis(doel) te praten, misschien wel omdat het voor werk is en deels vertrouwelijk. Of gewoon geen zin hebben om te vertellen waar ze werken/wat ze doen. Wat juist vaak het aanknopingspunt is van dit soort gesprekken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_131340227
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 07:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Van een FOK!-autist snap ik dat wel, maar wonderbaarlijk genoeg bestaan er ook mensen die het wel leuk vinden om onder het genot van een biertje of 2 een gesprek met iemand te voeren. Dat is zeg maar wat mensen ook doen in een kroeg (Ken je dat concept? Het wordt ook wel eens uitgaan genoemd en kan ook plaatsvinden in een zogenaamde bar of café) dus waarom niet op een kroeg op het vliegeld?
Och arme.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131340256
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:04 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Zowhee, wat ben jij stoer, mag ik je aanraken? :9~

Wel schort het wat aan je inlevingsvermogen. Iets wat één keer per jaar spannend is als jij op reis gaat, gaat wat vervelen als het meer dan eens per maand gebeurt. Zo gaan dingen nou gewoon.

Plus sommige mensen hebben wat minder behoefte om uitgebreid over hun reis(doel) te praten, misschien wel omdat het voor werk is en deels vertrouwelijk. Of gewoon geen zin hebben om te vertellen waar ze werken/wat ze doen. Wat juist vaak het aanknopingspunt is van dit soort gesprekken.
Mensen die tijdens het bier drinken over hun werk praten :')

Het komt misschien als een verrassing, maar er zijn meer dingen om over te praten in het leven dan alleen werk. Dat jij geen ander aanknopingspunt kan bedenken heeft meer te maken met een gebrek aan creativiteit denk ik.

Het gaat hier trouwens niet om de vlucht zelf maar tijdens het wachten in kroegjes en barretjes. Als iemand daar alleen aan de bar zit met een pint bier dan is de kans dat hij / zij in is voor een gesprek groter dan wanneer iemand zich met oordoppen in afzondert achter zijn iPad. Dat jij tot die tweede groep behoort is prima maar kom hier dan niet zeiken (wat ik je nu al meerdere posts zie doen) op mensen uit de eerste groep.

En wees maar niet bang, kereltjes weggedoken achter hun tablet ga ik ook echt niet aanspraken. Vrouwen in de bar daarentegen :9~
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131340292
Ik moet altijd een beetje lachen om het groepje hier wat niet snel genoeg erbij kan zijn om te vertellen dat alles stom, suf of kut is omdat ze zelf al honderden keren in de bc de wereld over zijn gehobbeld :)
pi_131340352
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:44 schreef Nielsch het volgende:
Het gaat hier trouwens niet om de vlucht zelf maar tijdens het wachten in kroegjes en barretjes. Als iemand daar alleen aan de bar zit met een pint bier dan is de kans dat hij / zij in is voor een gesprek groter dan wanneer iemand zich met oordoppen in afzondert achter zijn iPad. Dat jij tot die tweede groep behoort is prima maar kom hier dan niet zeiken (wat ik je nu al meerdere posts zie doen) op mensen uit de eerste groep.
Mij? Dit is nota bene de eerste keer dat ik me in deze discussie meng. En ik heb ook helemaal geen fucking iPad. :+

Met mensen babbelen zo af en toe tijdens een reis vind ik nog wel leuk, en dat gaat dan idd niet over werk, maar de meeste anderen willen het niet en dat kan ik gelukkig wel gewoon respecteren. (Gaat gewoon een keer vervelen.) Vandaag op BA287 heb ik ook vast geen single-serving friend. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_131340462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik moet altijd een beetje lachen om het groepje hier wat niet snel genoeg erbij kan zijn om te vertellen dat alles stom, suf of kut is omdat ze zelf al honderden keren in de bc de wereld over zijn gehobbeld :)
Nu voel ik me aangesproken ;)

Het is maar hoe je het leest. Ik meld er bijna ook altijd bij dat ik voor werk erg veel reis. Daardoor ga je dingen gewoon anders ervaren. Wat ik nu suf vind, vond ik vroeger misschien geweldig. Het is een kwestie van mening, en meningen veranderen onder omstandigheden. Daarom zeg ik ook altijd dat ik iets "vind" en niet dat iets zo "is". Maar als mensen dat onderscheid niet ziet, maakt dat het wellicht grappig. ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 19 september 2013 @ 11:04:26 #287
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131342042
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 07:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Van een FOK!-autist snap ik dat wel, maar wonderbaarlijk genoeg bestaan er ook mensen die het wel leuk vinden om onder het genot van een biertje of 2 een gesprek met iemand te voeren. Dat is zeg maar wat mensen ook doen in een kroeg (Ken je dat concept? Het wordt ook wel eens uitgaan genoemd en kan ook plaatsvinden in een zogenaamde bar of café) dus waarom niet op een kroeg op het vliegeld?
Had je nou maar even verder gelezen, dan was deze post niet nodig geweest.
  donderdag 19 september 2013 @ 12:35:55 #288
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_131344551
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:08 schreef XL het volgende:

[..]

Als je pech hebt zit zo'n figuur naast je in het vliegtuig. Het grootste voordeel van mijn frequent flyer pas is dat ze de stoel naast mij pas zo laat als mogelijk vrijgeven. Dat helpt een hoop. Als je iedere week in het vliegtuig zit is het gewoon niet leuk meer. Het vliegtuig is voor mij als een trein, maar dan een hoop oncomfortabeler. In de trein is het wel gebruikelijk dat iedereen netjes stil is, waarom is het dan in het vliegtuig teveel gevraagd?

Het heeft niks met autisme te maken, het is alleen dat al die mensen zichzelf razend interessant vinden en graag over zichzelf praten. In hoge uitzonderingen is zo'n gesprek leuk, zo zat er ooit een concurrent van me naast mij die zijn beroep aan mij ging uitleggen. Die heeft 90 minuten lang uitgelegd hoe hij het project waar we beide op boden zou inrichten en complimenteerde me met de goede vragen die ik hem stelde. Kort na de lading vroeg hij me wat ik eigenlijk deed..... precies hetzelfde.... op precies hetzelfde project.... maar dan voor jullie grootste concurrent! Priceless

In de lounges zitten dit soort mensen misschien nog wel meer dan op het gewone vliegveld trouwens. Zo trots als een pauw dat ze business mogen vliegen op de enige business trip in hun carriere en alles willen vertellen aan een half luisterend oor. Maak je overigens geen zorgen, jouw advies om ze actief te ontwijken heb ik niet nodig. Ik zeg netjes dat ik niet onbeleefd wil zijn, maar dat ik geen zin heb om te praten. Dan houden ze wel op...
De grootste onzin die ik hier in jaren over vliegen lees. Stel je niet zo aan zeg. Zulke dingen gebeuren echt niet in een business lounge althans niet in de Skyteam lounges waar ik wereldwijd regelmatig in vertoef.

Denk je nu echt dat er iemand gelooft dat wanneer jij in je krant, aaipet of laptop verdiept bent, dat er ook maar iemand jou zal storen? Volgens mij ben jij zo iemand die het ontzettend interessant vindt om in een lounge gezien te worden en daarom graag een uurtje vroeger op Schiphol aanwezig is. En welke gek vliegt er in Europa nu nog business class of economy comfort? Dan kun je net zo goed je geld het raam uitflikkeren. Gewoon zorgen dat je voldoen de status miles hebt om gratis en voor niets op de eerste rijen in economy te zitten. Maar dat hoef iki jou als ervaren lucht reiziger natuurlijk niet te vertellen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 19 september 2013 @ 12:40:37 #289
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_131344688
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 09:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mensen die tijdens het bier drinken over hun werk praten :')

Ja die zie je vaker op vliegvelden. En dan nog luidruchtig ook. Meestal van die juniors die die op vrijdagmiddag in de bar of lounge nog even zonodig van hun resultaten van de afgelopen week aan de collega's moeten verhalen. Nietszeggende bla bla gesprekken die uiterst storend zijn voor andere lounge gebruikers.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_131345037
Volgens mij praten we langs elkaar heen. De oorspronkelijke situatie die BlackLining beschreef was er een waar je onder het genot van een pint een gesprek aanknoopt in een kroeg omdat je die chick wilt hosselen. Alle "stoor mij niet" autisten mensen hebben het nu ineens over lounges en vliegtuigen zelf, maar daar ging het niet om.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 19 september 2013 @ 13:06:55 #291
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131345412
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:53 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij praten we langs elkaar heen. De oorspronkelijke situatie die BlackLining beschreef was er een waar je onder het genot van een pint een gesprek aanknoopt in een kroeg omdat je die chick wilt hosselen. Alle "stoor mij niet" autisten mensen hebben het nu ineens over lounges en vliegtuigen zelf, maar daar ging het niet om.
Ik weet niet wat jij hebt gelezen, maar ik las dit:

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ligt eraan of je voor zaken vliegt of voor vakantie/recreatie lijkt me.

Ik vind dat overstappen heerlijk. Zeker op verre vliegvelden.

Om half 7 's ochtends met een wildvreemde ergens aan het lokale bier zitten _O_ Op een beetje fatsoenlijke luchthaven met een leuk barretje, leer je naar mijn ervaring de meest briljante mensen kennen. :Y
pi_131345478
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:17 schreef XL het volgende:

[..]

De doorn in het oog van elke zakelijke reiziger; de praatgrage kuttoerist
Volgens mij is het trouwens eerder andersom;

de praatgrage kut zakelijke reiziger die zichzelf ontzettend belangrijk vindt en maar niet kan ophouden over zijn project... een doorn in het oog van elke toerist

Deze mensen hoor ik ook vaak in de trein, zittend in de 1ste klas lekkeren tetteren door hun telefoon of tegen hun reisgenot praten over targets, lean, first time fix, afstemmen, stakeholders, worst case scenario's, finetunen, six sigma, core business, waste, omzet, bila's, bottom-up, top-down, ASAP, tackelen, takttijd, downsizen, pipelines, return on investments, no go's, hands-on benaderingen, ff lekker out of the box denken, piketpaaltjes slaan, uitbreiden, shareholders, expanden en ga zo maar door...

En als je zo'n gesprek eens gaat beluisteren, voor een minuut ofzo, hoor je eigenlijk dat het nergens over gaat. Dat soort geneuzel hoor ik op kantoor al vaak genoeg. Hoef ik niet nog eens in mijn vrije tijd mee geconfronteerd te worden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131345500
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:06 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij hebt gelezen, maar ik las dit:

[..]

Ja, sinds wanneer zit er een leuk barretje / kroegje / cafétje in het vliegtuig?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131345571
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De grootste onzin die ik hier in jaren over vliegen lees. Stel je niet zo aan zeg. Zulke dingen gebeuren echt niet in een business lounge althans niet in de Skyteam lounges waar ik wereldwijd regelmatig in vertoef.

Misschien heeft hij veel pech, maar ik heb die ervaring inderdaad ook niet. Wel in de bar op een vliegveld, maar daarom zit ik dan ook in de bar en niet in de lounge.

quote:
En welke gek vliegt er in Europa nu nog business class of economy comfort? Dan kun je net zo goed je geld het raam uitflikkeren. Gewoon zorgen dat je voldoen de status miles hebt om gratis en voor niets op de eerste rijen in economy te zitten. Maar dat hoef iki jou als ervaren lucht reiziger natuurlijk niet te vertellen.
Hoho, sommige mensen krijgen nog steeds business. Mijn reizen worden door mijn assistente geregeld en company policy zegt dat alles in business gevlogen wordt. Ik vind de extra airmiles lekker, en heb het ooit ook wel aangekaard (dus aangegeven dat het wat mij betreft wat onzinnig is). Maar goed, het is een partnership en als zij graag zo blijven reizen. Ik klaag niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 19 september 2013 @ 13:13:17 #295
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131345577
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, sinds wanneer zit er een leuk barretje / kroegje / cafétje in het vliegtuig?
Buiten dat er wel degelijk vliegtuigen met een bar zijn; het ging over reizen met het vliegtuig en sommigen trokken dat door naar in het vliegtuig zelf.
pi_131345607
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:13 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Buiten dat er wel degelijk vliegtuigen met een bar zijn; het ging over reizen met het vliegtuig en sommige trokken dat door naar in het vliegtuig.
Nee, het ging over het wachten op een vliegveld en die tijd doorbrengen in een airport-bar en niet over het vliegen zelf.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 19 september 2013 @ 13:14:29 #297
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131345615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, het ging over het wachten op een vliegveld en die tijd doorbrengen in een airport-bar.
Ja, dus al helemaal niet over een chick versieren in een kroeg :')
pi_131345650
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:14 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ja, dus al helemaal niet over een chick versieren in een kroeg :')
En waarom zou je dat niet doen in een airport-bar?

Wat een bizarre reacties trouwens. Iemand geeft aan dat ie het leuk vind om mensen te ontmoeten in airport-bars tijdens een stop-over en ineens komen alle business class lui uit hun grot om te zeggen dat zulke mensen irritant zijn, een pest voor medereizigers, doorn in het oog van zakenreizigers (toe maar :') )... Doe ff normaal zeg...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 19 september 2013 @ 13:17:16 #299
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131345703
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En waarom zou je dat niet doen in een airport-bar?
Ja dat kan, maar daar ging het niet over. Luister ik ben niet degene die ineens weer verwees naar de post van BlackLining en 'm verkeerd ging uitleggen. Wees je alleen maar even op wat BlackLining zei en hoe we uiteindelijk op "in het vliegtuig" uitkwamen, meer niet.
pi_131345792
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:17 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ja dat kan, maar daar ging het niet over. Luister ik ben niet degene die ineens weer verwees naar de post van BlackLining en 'm verkeerd ging uitleggen. Wees je alleen maar even op wat BlackLining zei en hoe we uiteindelijk op "in het vliegtuig" uitkwamen, meer niet.
meisje ik heb geen flauw idee wat je nu precies probeert te zeggen dus hou er maar mee op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 19 september 2013 @ 13:21:35 #301
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131345824
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

meisje ik heb geen flauw idee wat je nu precies probeert te zeggen dus hou er maar mee op.
Je hebt geen idee wat BlackLining zegt, nu weer niet wat ik zeg. Misschien moet je je dan gewoon niet met zo'n discussie bemoeien.

Tijd voor een nieuw topic in ieder geval. Nu maar weer wat meer ontopic.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')