abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:25:43 #51
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130246620
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:43 schreef electronique het volgende:
Misschien een gekke/overbodige vraag, maar hoe groot is de kans dat ze in de VS moeilijk gaan doen als er een russisch visum in mijn paspoort staat? Ben gewoon Nederlands maar ben 2 jaar geleden op vakantie naar Rusland geweest.
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Geen probleem. Tenzij het in combinatie is met andere zaken waarom ze je niet willen hebben.

Israel en de rest van het midden oosten kan wel een probleem zijn.
Mwah, de VS kijkt echt niet op van een bezoek aan Israël, en ook bezoeken aan het Midden Oosten kan niet echt kwaad. Alleen met Iran kan je wat extra vragen krijgen. Wanneer je een enkele keer reist is er niets aan de hand.

Waar ze moeilijk doen is Israël, en dan helpt het niet mee dat ik heel veel stempels (50+) uit moslimlanden heb (ZO Azie maar ook Midden Oosten), maar de beste manier is de aanval en ik antwoord geïrriteerd en zeer kort. Dat werkt uitstekend, het is ook beter om kortaf te antwoorden dan hele verhalen op te gaan hangen bij welke immigratie dan ook of controle aan de gate (bij vluchten naar de VS of binnenkomst in Israël bij een vlucht anders dan El Al).

Maak je vooral geen zorgen, men heeft niet als doel om je te weigeren, maar bij binnenkomst te controleren of je voldoet aan de immigratie eisen en geen ander doel hebt. Bij het natuurlijk beantwoorden van een paar vragen kan de immigratiemedewerker direct een goede inschatting maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130250592
El Al :r Stelletje stasi's.

Je kunt altijd een nieuw paspoort aanvragen he :) wil je zonder gezeur naar het midden oosten of Israël is dat wellicht handig. Een. Russisch visum zal misschien wat vragen opleveren (zeker na die Snowden toestand) maar je komt er wel door.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:40:52 #53
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_130252922
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:21 schreef larsico het volgende:

[..]

Dus AirBerlin geeft eerder een low cost ervaring?
Buiten de moderne entertainmentsets wel ja.
[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:20:12 #54
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130259258
Mijn oude collega had 2 paspoorten. Eentje voor het midden oosten en eentje voor de rest + Israel.

Wat Ozzietukker zegt klopt, ze willen alleen weten wie er binnenkomt. Als jij met goede bedoelingen naar een land reist geef je ook niemand aanleiding om je te verdenken..
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 03:34:10 #55
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_130262972
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:40 schreef reem het volgende:

[..]

Buiten de moderne entertainmentsets wel ja.
Airberlin probeert wel heftig te vernieuwen sinds ze bij OneWorld zitten. Bijvoorbeeld de entertainment sets en het eten is echt bovengemiddeld. Ze vliegen vaak op tijd! Beenruimte niet slechter dan andere maatschappijen is mijn ervaring (en bevestigt Seat Guru). Eigenlijk vind ik Airberlin in de laatste jaren steeds beter, ik heb volgende week een BC vlucht met ze en ben erg benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.

Ik ben geneigd te zeggen dat de lange afstandsvluchten van Airberlin de grote concurrent, Lufthansa, wel voorbij zijn. Tuurlijk, Lufthansa heeft A380's maar je komt bij LH ook regelmatig op 10 uur vluchten zonder entertainment (bij AB nooit). Het eten is ruim onder de maat bij LH en je vertraagt echt vaak vanwege korte turntimes.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:13:25 #56
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_130264688
Richting het oosten moet je proberen een AB ticket te krijgen maar met machines van EY. Heerlijk als je weinig voor je ticket betaald maar wel de klasse van Etihad krijgt :)
Andersom is natuurlijk lullig!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:28:09 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_130266221
Ik reis düsseldorf - Melbourne op etihad, 1 van de 4 vluchten is airberlin. Ik ben benieuwd.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_130267976
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:39 schreef larsico het volgende:

[..]

:')

Nee. Dan is nog steeds de vraag van LUFC niet beantwoord. Misschien kan je die eerst lezen en dan pas antwoorden ^O^
Zojuist een vriend gesproken die vorige maand nog met Wizzair gevlogen heeft, en je mag gewoon letterlijk 32 kilo meenemen per stuk. Zal ik waarschijnlijk wel onder zitten, maar een kilo of 24 of zo misschien wel.
pi_130268560
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:37 schreef LUFC het volgende:

[..]

Zojuist een vriend gesproken die vorige maand nog met Wizzair gevlogen heeft, en je mag gewoon letterlijk 32 kilo meenemen per stuk. Zal ik waarschijnlijk wel onder zitten, maar een kilo of 24 of zo misschien wel.
Oké, dat is een stuk meer dan bij ryanair :) 32 om mee te nemen is idd wel veel ;)
pi_130272512
Betaalt dan ook 30 euro per stuk per enkele reis ;)
pi_130272998
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 03:34 schreef XL het volgende:

[..]

Airberlin probeert wel heftig te vernieuwen sinds ze bij OneWorld zitten. Bijvoorbeeld de entertainment sets en het eten is echt bovengemiddeld. Ze vliegen vaak op tijd! Beenruimte niet slechter dan andere maatschappijen is mijn ervaring (en bevestigt Seat Guru). Eigenlijk vind ik Airberlin in de laatste jaren steeds beter, ik heb volgende week een BC vlucht met ze en ben erg benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.

Ik ben geneigd te zeggen dat de lange afstandsvluchten van Airberlin de grote concurrent, Lufthansa, wel voorbij zijn. Tuurlijk, Lufthansa heeft A380's maar je komt bij LH ook regelmatig op 10 uur vluchten zonder entertainment (bij AB nooit). Het eten is ruim onder de maat bij LH en je vertraagt echt vaak vanwege korte turntimes.
Sowieso altijd zelf iPad mee nemen, kun je tenminste eigen films/series kijken haha
pi_130273361
Ik heb (uiteraard) niet alle 30 delen doorgelezen en weet dus niet of mijn vraag al eerder is gesteld, maar ik vroeg mij af of je binnen de afmetingen en binnen het maximumgewicht van je handbagage iets mag hebben dat uitsteekt. Ik wil graag mijn tripod meenemen maar dan kan de tas niet meer dicht, mag dat uitsteken? Of gaan ze daar moeilijk over doen?

Kon er op de website niets over vinden!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:08:40 #63
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_130273389
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:07 schreef Baran09 het volgende:
Ik heb (uiteraard) niet alle 30 delen doorgelezen en weet dus niet of mijn vraag al eerder is gesteld, maar ik vroeg mij af of je binnen de afmetingen en binnen het maximumgewicht van je handbagage iets mag hebben dat uitsteekt. Ik wil graag mijn tripod meenemen maar dan kan de tas niet meer dicht, mag dat uitsteken? Of gaan ze daar moeilijk over doen?

Kon er op de website niets over vinden!
Welke maatschappij?
pi_130273460
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:08 schreef hexje het volgende:

[..]

Welke maatschappij?
Aah sorry, Ryanair.
pi_130273984
Forget it dan maar of je moet geluk hebben.
pi_130275383
Inderdaad, als je geluk hebt wel. Maar zou er niet op gokken,
pi_130279521
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:10 schreef Baran09 het volgende:

[..]

Aah sorry, Ryanair.
Op het ene vliegveld zijn de er net wat strenger in dan op het andere vliegveld, maar als ik jou was zou ik het er niet op gokken, zeker niet als je vanaf Duitsland of naar Engeland vliegt.
pi_130303254
In dit forum wordt regelmatig gevraagd hoe lang het overstappen op een bepaalde luchthaven duurt. De antwoorden zijn dan soms zeer gevarieerd omdat reizigers zeer verschillende ervaringen hebben, ook al gaat het om dezelfde luchthaven.

Het leek me goed om eens een algemeen antwoord op te stellen. Misschien handig voor de OP. De volgende FAQ is bedoeld ter geruststelling van de vraagsteller, maar wijst wel op een aantal aandachtspunten bij het overstappen.

Als iemand correcties of aanvullingen heeft, dan hoor ik het graag ...

Ik moet overstappen op luchthaven XYZ naar een aansluitende vlucht en ik heb daarvoor volgens mijn ticket 90 minuten de tijd. Is dit genoeg ?

Goede vraag, maar lastig te beantwoorden. Als het druk is, staan er soms lange wachtrijen bij de kontrole posten, terwijl het op een ander tijdstip maar een paar minuten kost.

Als je jouw vliegreis op 1 ticket hebt gekocht, maak jezelf dan niet al te druk over het overstappen. De maatschappij biedt de reis zo aan dat de overstap vrijwel altijd haalbaar is. Mocht je de overstap, buiten eigen schuld, toch missen dan geeft de maatschappij je kostenloos een nieuw ticket om alsnog je bestemming te bereiken. Als je pas de volgende dag mee kan, dan krijg je ook een hotelkamer en een maaltijd aangeboden. Extra schade-vergoedingen omdat je de volgende dag een bruiloft hebt of een vertrekkend cruiseship kun je echter vergeten. Zorg dus zelf voor een veiligheidsmarge van minimaal een dag bij een dergelijke reis: het missen van een overstap en pas de volgende dag verder kunnen reizen, kan elke reiziger overkomen.

Wat kun je doen als de eerste vlucht vertraagd is en je weet onderweg al dat je de overstap gaat missen ?

Vraag het tijdens die eerste vlucht vast aan het cabine personeel. Soms ben je al op een nieuwe vlucht geboekt en hebben ze deze informatie voor je. Zo niet, let dan op bij het verlaten van het vliegtuig of er een maatschappij medewerker met een bordje 'transfers' bij de gate staat. Die kan je inlichten over je overstap. Als dat niet het geval is, dan kun je een bord met 'departures' opzoeken. Misschien is je aansluitende vlucht ook vertraagd en kun je gewoon mee. (De vraag is dan wel of je bagage dat ook redt.) Mocht dit alles niet baten, zoek dan de transfer desk van je maatschappij op in de luchthaven of bel het service nummer.

Hoe werkt het overstappen in de Verenigde Staten ?

Als je de VS of Canada voor het eerst binnenkomt, wordt je na landing eerst door de immigratie kontrole geleid. Daar kan niet van worden afgeweken. De wachtrijen kunnen daar zeer lang zijn. Als je vertraagd bent en je overstap is mogelijk nog haalbaar, dan kun je aan een luchthaven medewerker vragen om je voor te laten gaan.

Na de immigratie kontrole moet je jouw baggage oppikken van de band, ook als je overstapt naar een aansluitende vlucht. De douane wil namelijk je baggage kunnen onderzoeken in jouw aanwezigheid. Na de douane kontrole is het even opletten. Loop niet het Arrivals gedeelte van de luchthaven binnen. Er is een aparte afslag voor transfers. Daar vind je een balie om je koffers weer af te geven. Je bent meestal al ingecheckt voor je aansluitende vlucht, dus je loopt daarna simpelewg door naar de gate.

Wat doe ik als ik mijn aansluitende vlucht mis en deze is als een apart ticket aangeschaft ?

Je moet zelf een nieuwe aansluiting regelen als je de overstap mist. Je bent de kosten van het tweede ticket kwijt als het een goedkoop, non-flexible ticket was. Als het een flexibel ticket is, moet je waarschijnlijk bijbetalen voor een nieuwe vlucht.

Kortom, het is enigszins riskant om je reis samen te stellen door losse tickets te combineren. Houdt in ieder geval een zeer ruime overstaptijd aan. Je moet immers op de overstap luchthaven je bagage van de band halen, door de douane en vervolgens van Arrivals naar Departures lopen om je bagage daar te droppen en jezelf eventueel nog in te checken. (Tenzij de checkin-medewerker van de eerste vlucht de bagage heeft doorgelabeled, maar in veel gevallen is dat niet mogelijk.)

Noot: Expedia en reisbureau's boeken aansluitende vluchten soms ook op verschillende tickets. Als je twee ticketnummers en 'booking references' (zoiets als W39AB) hebt, dan is de reis over 2 aparte tickets verdeeld. Het overstap risico is dan voor eigen rekening.

Algemeen:

De aankomsttijd van een vlucht is het tijdstip waarop het vliegtuig de landingsbaan raakt ('touch down'). Daarna moet er nog naar de gate gereden worden.

De vertrektijd van een vlucht is wanneer de deuren van de cabine dicht gedaan worden in voorbereiding op het vertrek. Je moet 10 minuten daarvoor echter al binnen zijn.
pi_130303635
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 06:08 schreef jaco het volgende:
In dit forum wordt regelmatig gevraagd hoe lang het overstappen op een bepaalde luchthaven duurt. De antwoorden zijn dan soms zeer gevarieerd omdat reizigers zeer verschillende ervaringen hebben, ook al gaat het om dezelfde luchthaven.

Het leek me goed om eens een algemeen antwoord op te stellen. Misschien handig voor de OP. De volgende FAQ is bedoeld ter geruststelling van de vraagsteller, maar wijst wel op een aantal aandachtspunten bij het overstappen.

Als iemand correcties of aanvullingen heeft, dan hoor ik het graag ...

Ik moet overstappen op luchthaven XYZ naar een aansluitende vlucht en ik heb daarvoor volgens mijn ticket 90 minuten de tijd. Is dit genoeg ?

Goede vraag, maar lastig te beantwoorden. Als het druk is, staan er soms lange wachtrijen bij de controleposten, terwijl het op een ander tijdstip maar een paar minuten kost.

Als je jouw vliegreis op 1 ticket hebt gekocht, maak jezelf dan niet al te druk over het overstappen. De maatschappij biedt de reis zo aan dat de overstap vrijwel altijd haalbaar is. Mocht je de overstap, buiten eigen schuld, toch missen dan geeft de maatschappij je kostenloos een nieuw ticket om alsnog je bestemming te bereiken. Als je pas de volgende dag mee kan, dan krijg je ook een hotelkamer en een maaltijd aangeboden. Extra schade-vergoedingen omdat je de volgende dag een bruiloft hebt of een vertrekkend cruiseship kun je echter vergeten. Zorg dus zelf voor een veiligheidsmarge van minimaal een dag bij een dergelijke reis: het missen van een overstap en pas de volgende dag verder kunnen reizen, kan elke reiziger overkomen.

Wat kun je doen als de eerste vlucht vertraagd is en je weet onderweg al dat je de overstap gaat missen ?

Vraag het tijdens die eerste vlucht vast aan het cabinepersoneel. Soms ben je al op een nieuwe vlucht geboekt en hebben ze deze informatie voor je. Zo niet, let dan op bij het verlaten van het vliegtuig of er een medewerker van de luchtvaartmaatschappij met een bordje 'transfers' bij de gate staat. Die kan je inlichten over je overstap. Als dat niet het geval is, dan kun je een bord met 'departures' opzoeken. Misschien is je aansluitende vlucht ook vertraagd en kun je gewoon mee. (De vraag is dan wel of je bagage dat ook redt.) Mocht dit alles niet baten, zoek dan de transfer desk van je maatschappij op in de luchthaven of bel het servicenummer.

Hoe werkt het overstappen in de Verenigde Staten ?

Als je de VS of Canada voor het eerst binnenkomt, word je na landing eerst door de immigratiecontrole geleid. Daar kan niet van worden afgeweken. De wachtrijen kunnen daar zeer lang zijn. Als je vertraagd bent en je overstap is mogelijk nog haalbaar, dan kun je aan een luchthavenmedewerker vragen om je voor te laten gaan.

Na de immigratiecontrole moet je jouw baggage oppikken van de band, ook als je overstapt naar een aansluitende vlucht. De douane wil namelijk je baggage kunnen onderzoeken in jouw aanwezigheid. Na de douanecontrole is het even opletten. Loop niet het Arrivals gedeelte van de luchthaven binnen. Er is een aparte afslag voor transfers. Daar vind je een balie om je koffers weer af te geven. Je bent meestal al ingecheckt voor je aansluitende vlucht, dus je loopt daarna simpelewg door naar de gate.

Wat doe ik als ik mijn aansluitende vlucht mis en deze is als een apart ticket aangeschaft?

Je moet zelf een nieuwe aansluiting regelen als je de overstap mist. Je bent de kosten van het tweede ticket kwijt als het een goedkoop, non-flexible ticket was. Als het een flexibel ticket is, moet je waarschijnlijk bijbetalen voor een nieuwe vlucht.

Kortom, het is enigszins riskant om je reis samen te stellen door losse tickets te combineren. Houd in ieder geval een zeer ruime overstaptijd aan. Je moet immers op de overstapluchthaven je bagage van de band halen, door de douane en vervolgens van Arrivals naar Departures lopen om je bagage daar te droppen en jezelf eventueel nog in te checken. (Tenzij de checkin-medewerker van de eerste vlucht de bagage heeft doorgelabeled, maar in veel gevallen is dat niet mogelijk.)

Noot: Expedia en reisbureau's boeken aansluitende vluchten soms ook op verschillende tickets. Als je twee ticketnummers en 'booking references' (zoiets als W39AB) hebt, dan is de reis over 2 aparte tickets verdeeld. Het overstap risico is dan voor eigen rekening.

Algemeen:

De aankomsttijd van een vlucht is het tijdstip waarop het vliegtuig de landingsbaan raakt ('touch down'). Daarna moet er nog naar de gate gereden worden.

De vertrektijd van een vlucht is wanneer de deuren van de cabine dicht gedaan worden in voorbereiding op het vertrek. Je moet 10 minuten daarvoor echter al binnen zijn.
Mooi gemaakt, maar het blijft natuurlijk zo dat dit per luchthaven heel erg verschilt. Zo is het ook niet zo dat op alle Amerikaanse luchthavens hele lange rijen voor de douane zijn.
Verder heb ik alle taalfouten even verbeterd ;)
pi_130304075
Prima uitleg jaco ^O^

Aanvullende algemene vraag, zijn er vliegvelden die echt berucht zijn voor hun
lange wachttijden?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 09:23:00 #71
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_130304414
Ongetwijfeld een vraag die vaker voorbij komt (heb 'm via de zoekfunctie alleen niet kunnen vinden), mijn vriendin vliegt morgen met KLM naar Barcelona, voor binnenlandse vluchten is het advies om 2u van te voren aanwezig te zijn.

Gezien de vlucht vrij vroeg is (8u, dus volgens advies 6u aanwezig) probeer ik te achterhalen wat de voordelen zijn van online inchecken, om hier mogelijk wat tijd mee te winnen (minder vroeg van te voren aanwezig hoeven zijn, zonder het krap te maken).

Ik heb wel begrepen dat online inchecken weinig nut heeft als je ruimbagage meeneemt, maar het idee is om alleen hand-bagage mee te nemen.

Heb overigens ook de KLM site al afgezocht, maar die lijkt ook niet volledig te functioneren m.b.t. meest gestelde vragen e.d.
dus...
pi_130305919
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 08:14 schreef larsico het volgende:

[..]

Mooi gemaakt, maar het blijft natuurlijk zo dat dit per luchthaven heel erg verschilt. Zo is het ook niet zo dat op alle Amerikaanse luchthavens hele lange rijen voor de douane zijn.
Verder heb ik alle taalfouten even verbeterd ;)
Dit lezende heb ik een vraag hoe ik de volgende situatie het beste kan aanpakken:
Ik vlieg eerst naar new york, daar blijf ik een aantal dagen en vervolgens neem ik een binnenlandse vlucht (die ik nog moet boeken). Ik heb gewoon een retourticket geboekt naar new york. Hoeveel tijd kan ik het beste zorgen dat er tussen zit? ik vertrek om 17:40 van new york naar dusseldorf. ik was aan het denken om gewoon te zorgen dat ik ergens in de ochtend al op JFK ben? dan kan ik altijd misschien nog iets in de buurt bezoeken evt.
pi_130308426
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 08:14 schreef larsico het volgende:
Mooi gemaakt, maar het blijft natuurlijk zo dat dit per luchthaven heel erg verschilt. Zo is het ook niet zo dat op alle Amerikaanse luchthavens hele lange rijen voor de douane zijn.
Dat staat ook niet in de tekst :) Het onderliggende probleem is dat de wachttijden bij de US immigration erg variabel zijn waarbij extreme wachttijden soms voorkomen. Daarom hebben reizigers naar de VS zeer verschillende ervaringen en komt die discussie regelmatig terug in het forum.

Een vraagsteller die voor het eerst naar de VS reist en misschien voor het eerst deze thread bezoekt, heeft er echter niet zoveel aan om die discussie te lezen. Ik heb deze daarom buiten deze FAQ gelaten.

quote:
Verder heb ik alle taalfouten even verbeterd ;)
Bedankt ! Ik woon al enkele jaren buiten Nederland en de taalkennis versloft wel een beetje.
pi_130308679
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:33 schreef electronique het volgende:
ik vertrek om 17:40 van new york naar dusseldorf. ik was aan het denken om gewoon te zorgen dat ik ergens in de ochtend al op JFK ben? dan kan ik altijd misschien nog iets in de buurt bezoeken evt.
Ik redeneer zelf dit soort schema's altijd terug:
Je wilt 2 uur van tevoren inchecken: 15.40
Je moet waarschijnlijk van terminal wisselen: 15.10
Je moet het binnenkomende vliegtuig verlaten en je bagage oppikken, echter geen douane/immigration: 14.45

Ik zou dus een vlucht nemen die uiterlijk 14.30 op JFK landt.

Als je echter toch weinig meer met je ochtend kunt doen, dan kun je net zo goed zo vroeg mogelijk vliegen, een veiligheidsmarge aan de overstap toevoegen en misschien nog iets in NYC doen.
pi_130308763
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat staat ook niet in de tekst :) Het onderliggende probleem is dat de wachttijden bij de US immigration erg variabel zijn waarbij extreme wachttijden soms voorkomen. Daarom hebben reizigers naar de VS zeer verschillende ervaringen en komt die discussie regelmatig terug in het forum.

Een vraagsteller die voor het eerst naar de VS reist en misschien voor het eerst deze thread bezoekt, heeft er echter niet zoveel aan om die discussie te lezen. Ik heb deze daarom buiten deze FAQ gelaten.

[..]

Bedankt ! Ik woon al enkele jaren buiten Nederland en de taalkennis versloft wel een beetje.
Uit ervaring blijkt dat niemand leest en gewoon elke keer een vraag stelt. Hoe nobel het doel van een lap tekst ook is het is vrij nutteloos. En vervelender omdat er geen echt antwoord op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')