Heb je zo lang dat je Parijs in kan?quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik moet binnenkort best een redelijk aantal uurtjes op CDG wachten, iemand nog tips/ aanraders om daar te gaan doen/ zien? Eigen ervaring is dat ik het nogal een droevig vliegveld vind maar misschien heb ik iets gemist.
Dat is inderdaad net wat te kort. Zelf kan ik mij altijd wel vermaken door het vliegveld een beetje te verkennen, vliegtuigen te kijken etc, maar ik heb natuurlijk geen idee hoe dat met jou zitquote:Op zondag 18 augustus 2013 21:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nee, dat dan net weer niet
uurtje of 5
Wat ik heb gehoord/gelezen over cdg is dat het er redelijk saai is en er niet speciaal heel veel te doen is, helaasquote:Op zondag 18 augustus 2013 21:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
dat is idd ook wel standaard bij mij, maar soms is er ergens in een van de terminals iets te zien/ doen
Het probleem met CDG is ook dat je niet zo heel makkelijk even naar een andere terminal kan komen, dus je zit redelijk 'vast' op de plek waar je aankomt/vertrekt.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
dat is tot nu toe ook mijn ervaring
Volgens mij is het maar iets van 15 of 20 kilo, 32 lijkt me wel heel veel. Ik zou gewoon even contact opnemen met WizzAir want je weet het maar nooit.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:53 schreef LUFC het volgende:
Iemand die weet hoeveel kilo je ingecheckte bagage mag wegen bij Wizzair (zonder toeslag)? Op de website staat dat ingecheckte bagagestukken niet meer dan 32 kilo mogen wegen ivm veiligheid, maar dat is bij elke vliegmaatschappij zo, alleen dan moet je wel bijbetalen als je bijv. meer dan 20 kilo hebt.
Lijkt me sterk dat ik met 2 tassen dan 64 kilo kan meenemen.
Zie op deze link nergens dat je per stuk 32 kilo mee kan nemen?quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
staat hier misschien wat je zoekt?
http://wizzair.com/nl-NL/useful_information/service_fees
als je boekt en je kiest bagage/ het aantal stuks dan zie je meteen wat het kost en wat ik zo lees is dat wel 32 kg per stuk
quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:21 schreef larsico het volgende:
[..]
Volgens mij is het maar iets van 15 of 20 kilo, 32 lijkt me wel heel veel. Ik zou gewoon even contact opnemen met WizzAir want je weet het maar nooit.
Probleem is dat dat nummer van ze stervensduur is.quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:21 schreef larsico het volgende:
[..]
Volgens mij is het maar iets van 15 of 20 kilo, 32 lijkt me wel heel veel. Ik zou gewoon even contact opnemen met WizzAir want je weet het maar nooit.
Dat is wel erg vervelend.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:05 schreef LUFC het volgende:
[..]
Zie op deze link nergens dat je per stuk 32 kilo mee kan nemen?
[..]
[..]
Probleem is dat dat nummer van ze stervensduur is.
Doe een fake boeking tot aan betalen en dan weet je dus wat de extra kosten zijn. Ingecheckte bagage zal wel een tariefsstaffel voor zijn, maar bij die LCC lijkt me een stuks max toegestaan.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:53 schreef LUFC het volgende:
Iemand die weet hoeveel kilo je ingecheckte bagage mag wegen bij Wizzair (zonder toeslag)? Op de website staat dat ingecheckte bagagestukken niet meer dan 32 kilo mogen wegen ivm veiligheid, maar dat is bij elke vliegmaatschappij zo, alleen dan moet je wel bijbetalen als je bijv. meer dan 20 kilo hebt.
Lijkt me sterk dat ik met 2 tassen dan 64 kilo kan meenemen.
dat is het ook, gaf ik eerder al aan, maar de vraag is of dat tarief voor 20 of 32 kg isquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Doe een fake boeking tot aan betalen en dan weet je dus wat de extra kosten zijn. Ingecheckte bagage zal wel een tariefsstaffel voor zijn, maar bij die LCC lijkt me een stuks max toegestaan.
Niet op CDG...... Punt!quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
dat is idd ook wel standaard bij mij, maar soms is er ergens in een van de terminals iets te zien/ doen
Het gaat niet zozeer om de kosten, maar om het toegestane gewicht van een bagagestuk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Doe een fake boeking tot aan betalen en dan weet je dus wat de extra kosten zijn. Ingecheckte bagage zal wel een tariefsstaffel voor zijn, maar bij die LCC lijkt me een stuks max toegestaan.
Dat is toch duidelijk. Overal maximaal 32 kg. En per maatschappij verschillend wat je in een staffel, meestal beginnend tot 15kg moet bijbetalen. Daarom doe je dus een fake boeking, dan komt die vraag vast voorbij op de boekingssite.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:40 schreef larsico het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om de kosten, maar om het toegestane gewicht van een bagagestuk.
Nee, dat komt niet voorbij bij een fake boeking. Anders hadden we het al lang gewetenquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk. Overal maximaal 32 kg. En per maatschappij verschillend wat je in een staffel, meestal beginnend tot 15kg moet bijbetalen. Daarom doe je dus een fake boeking, dan komt die vraag vast voorbij op de boekingssite.
Hier dan, binnen vijf seconden gevonden:quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:30 schreef larsico het volgende:
[..]
Nee, dat komt niet voorbij bij een fake boeking. Anders hadden we het al lang geweten
quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hier dan, binnen vijf seconden gevonden:
http://wizzair.com/en-GB/useful_information/baggage#1
Staat alles in wat je wil weten.
Als je hem in zo'n plastic zak doet mag het meequote:Op maandag 19 augustus 2013 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heb er op het internet wel beetje gezocht maar niet echt een duidelijk antwoord. Vliegen volgende week naar Engeland met easy-jet, en we wouden een flesje glijmiddel ( 50 ml, en hij zit nog dicht ) meenemen in onze handbagage, maar is dit toegestaan? Rare vraag misschien, maar stel het liever hier dan dat ze het op het vliegveld genant uit je tas halen
Er uit halen kunnen ze altijd.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heb er op het internet wel beetje gezocht maar niet echt een duidelijk antwoord. Vliegen volgende week naar Engeland met easy-jet, en we wouden een flesje glijmiddel ( 50 ml, en hij zit nog dicht ) meenemen in onze handbagage, maar is dit toegestaan? Rare vraag misschien, maar stel het liever hier dan dat ze het op het vliegveld genant uit je tas halen
Echt alleen een plastic zak die ze daar hebben ( waar zijn die te halen ), of is een plastic tasje van de supermarkt bij wijze van spreken ook goed? Thanks in ieder gevalquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:39 schreef larsico het volgende:
[..]
Als je hem in zo'n plastic zak doet mag het mee
Mijn luchtje halen ze er bijna elke keer uit.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:41 schreef larsico het volgende:
[..]
Gebeurt gelukkig maar weinig, ten zij het er verdacht uit ziet natuurlijk
Volgens mij kan je die zakken ook wel bij de HEMA halen ofzo, maar het moet in ieder geval hersluitbaar en doorzichtig zijn. Gewoon een plastic tasje mag dus niet, aangezien die niet goed kan sluiten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt alleen een plastic zak die ze daar hebben ( waar zijn die te halen ), of is een plastic tasje van de supermarkt bij wijze van spreken ook goed? Thanks in ieder geval
Das apartquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mijn luchtje halen ze er bijna elke keer uit.
Thanksquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:41 schreef larsico het volgende:
[..]
Volgens mij kan je die zakken ook wel bij de HEMA halen ofzo, maar het moet in ieder geval hersluitbaar en doorzichtig zijn. Gewoon een plastic tasje mag dus niet, aangezien die niet goed kan sluiten.
En het was ook niet echt mijn punt. Hij wil kennelijk voorkomen dat ze hem er uit halen en dat kan niet. De kans is idd klein.quote:
Die chicks daar zijn altijd geil en nat. Die hebben dat niet nodig.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:47 schreef hexje het volgende:
Maar hoe moeilijk is het om glijmiddel in Engeland te halen.
Daar zou je normaalgesproken geen problemen mee moeten krijgen hoor, Russen mogen de VS tenslotte ook gewoon in. Het is niet zoals de situatie met Kosovo-Servië,quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:43 schreef electronique het volgende:
Misschien een gekke/overbodige vraag, maar hoe groot is de kans dat ze in de VS moeilijk gaan doen als er een russisch visum in mijn paspoort staat? Ben gewoon Nederlands maar ben 2 jaar geleden op vakantie naar Rusland geweest.
ga zo dat ESTA formulier invullen, maar heb geen strafblad of wat dan ook, dus dat zal geen probleem zijn. Maar het is nogal een ongewone situatie, een (destijds) 18 jarig nederlands meisje die naar rusland gaat.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Geen probleem. Tenzij het in combinatie is met andere zaken waarom ze je niet willen hebben.
Israel en de rest van het midden oosten kan wel een probleem zijn.
Succes met het invullen daarvan, er worden nog al wat rare vragen gesteld. Hopelijk ben je geen spion, want dan kan je het ook wel vergetenquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:56 schreef electronique het volgende:
[..]
ga zo dat ESTA formulier invullen, maar heb geen strafblad of wat dan ook, dus dat zal geen probleem zijn. Maar het is nogal een ongewone situatie, een (destijds) 18 jarig nederlands meisje die naar rusland gaat.
Oh hahaquote:Op maandag 19 augustus 2013 15:19 schreef electronique het volgende:
Nee ik bedoel de rare vragen voor ESTA
haha neequote:Op maandag 19 augustus 2013 15:26 schreef larsico het volgende:
[..]
Oh hahaOf je spion bent, of je van plan bent een aanslag te gaan plegen etc. Maar ik neem aan dat dat niet van toepassing is
In het geval van die plantaardige handel is het inderdaad inleveren en doorlopen. Geen probleem.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:24 schreef BlackLining het volgende:
Bij dat ESTA ding moet je denken aan of je ooit in contact geweest bent met politie, of je bepaalde ziekte (medisch of psychisch) hebt, of je ooit contact hebt gehad met terroristen, etcetera.
Vul hem gewoon helemaal eerlijk in. Als ze er achter komen dat iets niet klopt dan hang je dus echt, en zo boeiend is het allemaal niet. Ik heb op meerdere briefjes voor meerdere landen wel eens 'ja' aan moeten kruisen op zo'n ding, dan wordt je bij immigration even eruit gepikt, vragen wat het is, en dan is het ook goed. Beter zo dan in een routinecheck van paspoort, afkomst en geschiedenis terecht komen en dingen boven water krijgen die je liever onder water had gehouden.
Zijn hoofdzakelijk papieren tijgers die dingen
Enige wat je qua visa inderdaad niet moet proberen is met een stempel van Israël proberen Iran binnen te komen. Want dan ben je dus echt grondig de lul. Amerikanen zullen wat vragen stellen, maar gewoon beantwoorden en dan kom je er wel door.
Laatste keer dat ik dat had was toen ik naar Nieuw Zeeland ging. Had ik een of andere tubetje plantaardig geneesmiddel mee wilde nemen. Bedacht ik me pas in het vliegtuig dat die lui daar loeistreng om zijn. Aangekruist, ja, ik heb plantaardige meuk bij. Meteen eruit bij immigration, kijken wat ik bij me had. Ding overhandigd, afstand van gedaan, bedankje gekregen voor eerlijkheid en doorlopen.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:43 schreef electronique het volgende:
Misschien een gekke/overbodige vraag, maar hoe groot is de kans dat ze in de VS moeilijk gaan doen als er een russisch visum in mijn paspoort staat? Ben gewoon Nederlands maar ben 2 jaar geleden op vakantie naar Rusland geweest.
Mwah, de VS kijkt echt niet op van een bezoek aan Israël, en ook bezoeken aan het Midden Oosten kan niet echt kwaad. Alleen met Iran kan je wat extra vragen krijgen. Wanneer je een enkele keer reist is er niets aan de hand.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Geen probleem. Tenzij het in combinatie is met andere zaken waarom ze je niet willen hebben.
Israel en de rest van het midden oosten kan wel een probleem zijn.
Buiten de moderne entertainmentsets wel ja.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:21 schreef larsico het volgende:
[..]
Dus AirBerlin geeft eerder een low cost ervaring?
Airberlin probeert wel heftig te vernieuwen sinds ze bij OneWorld zitten. Bijvoorbeeld de entertainment sets en het eten is echt bovengemiddeld. Ze vliegen vaak op tijd! Beenruimte niet slechter dan andere maatschappijen is mijn ervaring (en bevestigt Seat Guru). Eigenlijk vind ik Airberlin in de laatste jaren steeds beter, ik heb volgende week een BC vlucht met ze en ben erg benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:40 schreef reem het volgende:
[..]
Buiten de moderne entertainmentsets wel ja.
Zojuist een vriend gesproken die vorige maand nog met Wizzair gevlogen heeft, en je mag gewoon letterlijk 32 kilo meenemen per stuk. Zal ik waarschijnlijk wel onder zitten, maar een kilo of 24 of zo misschien wel.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:39 schreef larsico het volgende:
[..]![]()
Nee. Dan is nog steeds de vraag van LUFC niet beantwoord. Misschien kan je die eerst lezen en dan pas antwoorden
Oké, dat is een stuk meer dan bij ryanairquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:37 schreef LUFC het volgende:
[..]
Zojuist een vriend gesproken die vorige maand nog met Wizzair gevlogen heeft, en je mag gewoon letterlijk 32 kilo meenemen per stuk. Zal ik waarschijnlijk wel onder zitten, maar een kilo of 24 of zo misschien wel.
Sowieso altijd zelf iPad mee nemen, kun je tenminste eigen films/series kijken hahaquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:34 schreef XL het volgende:
[..]
Airberlin probeert wel heftig te vernieuwen sinds ze bij OneWorld zitten. Bijvoorbeeld de entertainment sets en het eten is echt bovengemiddeld. Ze vliegen vaak op tijd! Beenruimte niet slechter dan andere maatschappijen is mijn ervaring (en bevestigt Seat Guru). Eigenlijk vind ik Airberlin in de laatste jaren steeds beter, ik heb volgende week een BC vlucht met ze en ben erg benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.
Ik ben geneigd te zeggen dat de lange afstandsvluchten van Airberlin de grote concurrent, Lufthansa, wel voorbij zijn. Tuurlijk, Lufthansa heeft A380's maar je komt bij LH ook regelmatig op 10 uur vluchten zonder entertainment (bij AB nooit). Het eten is ruim onder de maat bij LH en je vertraagt echt vaak vanwege korte turntimes.
Welke maatschappij?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:07 schreef Baran09 het volgende:
Ik heb (uiteraard) niet alle 30 delen doorgelezen en weet dus niet of mijn vraag al eerder is gesteld, maar ik vroeg mij af of je binnen de afmetingen en binnen het maximumgewicht van je handbagage iets mag hebben dat uitsteekt. Ik wil graag mijn tripod meenemen maar dan kan de tas niet meer dicht, mag dat uitsteken? Of gaan ze daar moeilijk over doen?
Kon er op de website niets over vinden!
Op het ene vliegveld zijn de er net wat strenger in dan op het andere vliegveld, maar als ik jou was zou ik het er niet op gokken, zeker niet als je vanaf Duitsland of naar Engeland vliegt.quote:
Mooi gemaakt, maar het blijft natuurlijk zo dat dit per luchthaven heel erg verschilt. Zo is het ook niet zo dat op alle Amerikaanse luchthavens hele lange rijen voor de douane zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 06:08 schreef jaco het volgende:
In dit forum wordt regelmatig gevraagd hoe lang het overstappen op een bepaalde luchthaven duurt. De antwoorden zijn dan soms zeer gevarieerd omdat reizigers zeer verschillende ervaringen hebben, ook al gaat het om dezelfde luchthaven.
Het leek me goed om eens een algemeen antwoord op te stellen. Misschien handig voor de OP. De volgende FAQ is bedoeld ter geruststelling van de vraagsteller, maar wijst wel op een aantal aandachtspunten bij het overstappen.
Als iemand correcties of aanvullingen heeft, dan hoor ik het graag ...
Ik moet overstappen op luchthaven XYZ naar een aansluitende vlucht en ik heb daarvoor volgens mijn ticket 90 minuten de tijd. Is dit genoeg ?
Goede vraag, maar lastig te beantwoorden. Als het druk is, staan er soms lange wachtrijen bij de controleposten, terwijl het op een ander tijdstip maar een paar minuten kost.
Als je jouw vliegreis op 1 ticket hebt gekocht, maak jezelf dan niet al te druk over het overstappen. De maatschappij biedt de reis zo aan dat de overstap vrijwel altijd haalbaar is. Mocht je de overstap, buiten eigen schuld, toch missen dan geeft de maatschappij je kostenloos een nieuw ticket om alsnog je bestemming te bereiken. Als je pas de volgende dag mee kan, dan krijg je ook een hotelkamer en een maaltijd aangeboden. Extra schade-vergoedingen omdat je de volgende dag een bruiloft hebt of een vertrekkend cruiseship kun je echter vergeten. Zorg dus zelf voor een veiligheidsmarge van minimaal een dag bij een dergelijke reis: het missen van een overstap en pas de volgende dag verder kunnen reizen, kan elke reiziger overkomen.
Wat kun je doen als de eerste vlucht vertraagd is en je weet onderweg al dat je de overstap gaat missen ?
Vraag het tijdens die eerste vlucht vast aan het cabinepersoneel. Soms ben je al op een nieuwe vlucht geboekt en hebben ze deze informatie voor je. Zo niet, let dan op bij het verlaten van het vliegtuig of er een medewerker van de luchtvaartmaatschappij met een bordje 'transfers' bij de gate staat. Die kan je inlichten over je overstap. Als dat niet het geval is, dan kun je een bord met 'departures' opzoeken. Misschien is je aansluitende vlucht ook vertraagd en kun je gewoon mee. (De vraag is dan wel of je bagage dat ook redt.) Mocht dit alles niet baten, zoek dan de transfer desk van je maatschappij op in de luchthaven of bel het servicenummer.
Hoe werkt het overstappen in de Verenigde Staten ?
Als je de VS of Canada voor het eerst binnenkomt, word je na landing eerst door de immigratiecontrole geleid. Daar kan niet van worden afgeweken. De wachtrijen kunnen daar zeer lang zijn. Als je vertraagd bent en je overstap is mogelijk nog haalbaar, dan kun je aan een luchthavenmedewerker vragen om je voor te laten gaan.
Na de immigratiecontrole moet je jouw baggage oppikken van de band, ook als je overstapt naar een aansluitende vlucht. De douane wil namelijk je baggage kunnen onderzoeken in jouw aanwezigheid. Na de douanecontrole is het even opletten. Loop niet het Arrivals gedeelte van de luchthaven binnen. Er is een aparte afslag voor transfers. Daar vind je een balie om je koffers weer af te geven. Je bent meestal al ingecheckt voor je aansluitende vlucht, dus je loopt daarna simpelewg door naar de gate.
Wat doe ik als ik mijn aansluitende vlucht mis en deze is als een apart ticket aangeschaft?
Je moet zelf een nieuwe aansluiting regelen als je de overstap mist. Je bent de kosten van het tweede ticket kwijt als het een goedkoop, non-flexible ticket was. Als het een flexibel ticket is, moet je waarschijnlijk bijbetalen voor een nieuwe vlucht.
Kortom, het is enigszins riskant om je reis samen te stellen door losse tickets te combineren. Houd in ieder geval een zeer ruime overstaptijd aan. Je moet immers op de overstapluchthaven je bagage van de band halen, door de douane en vervolgens van Arrivals naar Departures lopen om je bagage daar te droppen en jezelf eventueel nog in te checken. (Tenzij de checkin-medewerker van de eerste vlucht de bagage heeft doorgelabeled, maar in veel gevallen is dat niet mogelijk.)
Noot: Expedia en reisbureau's boeken aansluitende vluchten soms ook op verschillende tickets. Als je twee ticketnummers en 'booking references' (zoiets als W39AB) hebt, dan is de reis over 2 aparte tickets verdeeld. Het overstap risico is dan voor eigen rekening.
Algemeen:
De aankomsttijd van een vlucht is het tijdstip waarop het vliegtuig de landingsbaan raakt ('touch down'). Daarna moet er nog naar de gate gereden worden.
De vertrektijd van een vlucht is wanneer de deuren van de cabine dicht gedaan worden in voorbereiding op het vertrek. Je moet 10 minuten daarvoor echter al binnen zijn.
Dit lezende heb ik een vraag hoe ik de volgende situatie het beste kan aanpakken:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:14 schreef larsico het volgende:
[..]
Mooi gemaakt, maar het blijft natuurlijk zo dat dit per luchthaven heel erg verschilt. Zo is het ook niet zo dat op alle Amerikaanse luchthavens hele lange rijen voor de douane zijn.
Verder heb ik alle taalfouten even verbeterd
Dat staat ook niet in de tekstquote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:14 schreef larsico het volgende:
Mooi gemaakt, maar het blijft natuurlijk zo dat dit per luchthaven heel erg verschilt. Zo is het ook niet zo dat op alle Amerikaanse luchthavens hele lange rijen voor de douane zijn.
Bedankt ! Ik woon al enkele jaren buiten Nederland en de taalkennis versloft wel een beetje.quote:Verder heb ik alle taalfouten even verbeterd
Ik redeneer zelf dit soort schema's altijd terug:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:33 schreef electronique het volgende:
ik vertrek om 17:40 van new york naar dusseldorf. ik was aan het denken om gewoon te zorgen dat ik ergens in de ochtend al op JFK ben? dan kan ik altijd misschien nog iets in de buurt bezoeken evt.
Uit ervaring blijkt dat niemand leest en gewoon elke keer een vraag stelt. Hoe nobel het doel van een lap tekst ook is het is vrij nutteloos. En vervelender omdat er geen echt antwoord op is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat staat ook niet in de tekstHet onderliggende probleem is dat de wachttijden bij de US immigration erg variabel zijn waarbij extreme wachttijden soms voorkomen. Daarom hebben reizigers naar de VS zeer verschillende ervaringen en komt die discussie regelmatig terug in het forum.
Een vraagsteller die voor het eerst naar de VS reist en misschien voor het eerst deze thread bezoekt, heeft er echter niet zoveel aan om die discussie te lezen. Ik heb deze daarom buiten deze FAQ gelaten.
[..]
Bedankt ! Ik woon al enkele jaren buiten Nederland en de taalkennis versloft wel een beetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |