Dat oortje van KLM is wel kut.quote:Op maandag 9 september 2013 10:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Driedubbel bevestigd . In augustus had ik nog Oblivion, Warm Bodies, The Place Beyond the Pines, en Sinister gekeken. Allemaal redelijk recent.
Meer dan 50 zeg je? Ja, echt veel meer. Je hoeft niet eens zelf een koptelefoon mee te nemen.
Wauw, echt super man! Gaat een hele nieuwe wereld voor me open, haha! En diie films zijn gratis toch?quote:Op maandag 9 september 2013 10:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Driedubbel bevestigd . In augustus had ik nog Oblivion, Warm Bodies, The Place Beyond the Pines, en Sinister gekeken. Allemaal redelijk recent.
Meer dan 50 zeg je? Ja, echt veel meer. Je hoeft niet eens zelf een koptelefoon mee te nemen.
Niet gratis, je betaalt er natuurlijk gewoon voor als je je ticket boekt. Maar inderdaad: je hoeft niks meer bij te betalen om films te kunnen kijken.quote:Op maandag 9 september 2013 10:15 schreef Bolters het volgende:
[..]
Wauw, echt super man! Gaat een hele nieuwe wereld voor me open, haha! En diie films zijn gratis toch?
Ja inderdaad, dat begrijp ik! Nou, goed om te weten.quote:Op maandag 9 september 2013 10:20 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Niet gratis, je betaalt er natuurlijk gewoon voor als je je ticket boekt. Maar inderdaad: je hoeft niks meer bij te betalen om films te kunnen kijken.
Inmiddels hebben andere types ook al van die schermen hoor, je hoeft niet perse op een 777 te zitten...quote:Op maandag 9 september 2013 10:14 schreef LintuxCx het volgende:
Als je op het juiste vliegtuig zit iig. Paar jaar geleden had KLM dat soort hipheid nog niet in iig de 747 en MD11 waar ik in zat.
Dus hopen dat de 777 niet op het laatste moment om technische redenen gewisseld moet worden!
Maar een 777 is qua techniek nu het beste vliegtuig begrijp ik? Meest modern zeg maar?quote:Op maandag 9 september 2013 11:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Inmiddels hebben andere types ook al van die schermen hoor, je hoeft niet perse op een 777 te zitten...
Bedoel ja qua het infligth entertainment systeem, de cabine of het vliegtuig zelf? In alle gevallen hoeft dat niet zo te zijn nee..quote:Op maandag 9 september 2013 11:06 schreef Bolters het volgende:
[..]
Maar een 777 is qua techniek nu het beste vliegtuig begrijp ik? Meest modern zeg maar?
Ja, daar vraag je me wat qua mogelijkheden voor de passagiers? maar nu ben ik ook wle benieuwd naar het vliegen en de cabine zelf!quote:Op maandag 9 september 2013 11:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Bedoel ja qua het infligth entertainment systeem, de cabine of het vliegtuig zelf? In alle gevallen hoeft dat niet zo te zijn nee..
Het IFE wat in de 777 zit doet niet onder (is volgens mij precies hetzelfde zelfs) als dat in de a330. Ook de stoelen zijn qua ruimte hetzelfde in het grootste deel van de vloot. Geluid en het gevoel van ruimte is wel verschillend per vliegtuigtype, maar ligt aan waar je precies zit en wat je leuk vindt. De airbus schijn nogal stil te zijn, maar weer krapper aan te voelen, etc.quote:Op maandag 9 september 2013 11:16 schreef Bolters het volgende:
[..]
Ja, daar vraag je me wat qua mogelijkheden voor de passagiers? maar nu ben ik ook wle benieuwd naar het vliegen en de cabine zelf!
Je weet er veel van joh, gaaf om te lezen! Jij nog tips waar ik het beste kan gaan zitten ivm beenruimte? Nooduitgang en aan gangpad denk ik? (ik zit gewoon Economy class) Vanaf hoelang van tevoren kan ik stoelen al reserveren bijvoorbeeld?quote:Op maandag 9 september 2013 11:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het IFE wat in de 777 zit doet niet onder (is volgens mij precies hetzelfde zelfs) als dat in de a330. Ook de stoelen zijn qua ruimte hetzelfde in het grootste deel van de vloot. Geluid en het gevoel van ruimte is wel verschillend per vliegtuigtype, maar ligt aan waar je precies zit en wat je leuk vindt. De airbus schijn nogal stil te zijn, maar weer krapper aan te voelen, etc.
En qua techniek, er zitten flinke verschillen tussen de verschillende vliegtuigen, maar wat nu beter is, is moeilijk te zeggen. Alle types van alle fabrikanten komen een keer naar beneden natuurlijk.
Volgens mij kan het 48 uur van te voren bij KLM, als ik de site mag geloven, anders zodra je online kan inchecken, 30 uur van te voren. En wat precies de beste plekken zijn, verschilt per vliegtuigtype.quote:Op maandag 9 september 2013 12:13 schreef Bolters het volgende:
[..]
Je weet er veel van joh, gaaf om te lezen! Jij nog tips waar ik het beste kan gaan zitten ivm beenruimte? Nooduitgang en aan gangpad denk ik? (ik zit gewoon Economy class) Vanaf hoelang van tevoren kan ik stoelen al reserveren bijvoorbeeld?
en er zijn een aantal websites met tips, zoals seatguru.com, al schijnt deze de laatste tijd wat verouderde info te hebben.quote:Seats 40A, B & C as well as Seats 40G, H & J. Due to the curvature of the aircraft these seats are at a slight angle thereby giving a bit more leg room than standard, especially 40A and 40J.
Stoelen kiezen kan volgens mij al vanaf het moment van de boeking, bij mij wel in ieder geval.quote:Op maandag 9 september 2013 12:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Volgens mij kan het 48 uur van te voren bij KLM, als ik de site mag geloven, anders zodra je online kan inchecken, 30 uur van te voren. En wat precies de beste plekken zijn, verschilt per vliegtuigtype.
Hier lees ik:
[..]
en er zijn een aantal websites met tips, zoals seatguru.com, al schijnt deze de laatste tijd wat verouderde info te hebben.
Maar hier lopen users die meer van dat soort dingen weten dan ik.
Straks eens kijken danquote:Op maandag 9 september 2013 13:00 schreef larsico het volgende:
[..]
Stoelen kiezen kan volgens mij al vanaf het moment van de boeking, bij mij wel in ieder geval.
Ik zie het sowieso nog weinig.quote:Op maandag 9 september 2013 16:47 schreef DutchTrain het volgende:
Mag je bij KLM eigenlijk (net als bij veel andere maatschappijen) ook al films kijken tijdens het taxiën en stijgen en landen? En hebben ze ook al van die tablets die je niet met een afstandbediening hoeft te bedienen?
Dan was het toevallig net alleen bij de maatschappijen waarmee ik vloog (Lufthansa, AirCanada, SNBrussels). Bij AirCanada zorgden ze er zelfs voor dat je niet bij de gate hoefde te wachten, maar ruim voor vertrek al een filmpje in het vliegtuig kon gaan kijken.quote:
Bij BA zie je het langszaam geintroduceerd worden, maar blijft zeldzaam.quote:Op maandag 9 september 2013 16:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan was het toevallig net alleen bij de maatschappijen waarmee ik vloog (Lufthansa, AirCanada, SNBrussels). Bij AirCanada zorgden ze er zelfs voor dat je niet bij de gate hoefde te wachten, maar ruim voor vertrek al een filmpje in het vliegtuig kon gaan kijken.
Hoezo? Hoor juist altijd positieve verhalen over KLM, maar jij vindt het dus tegenvallen?quote:Op maandag 9 september 2013 16:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan was het toevallig net alleen bij de maatschappijen waarmee ik vloog (Lufthansa, AirCanada, SNBrussels). Bij AirCanada zorgden ze er zelfs voor dat je niet bij de gate hoefde te wachten, maar ruim voor vertrek al een filmpje in het vliegtuig kon gaan kijken.
Maar goed, vliegen met KLM valt eigenlijk altijd tegen in vergelijk met andere maatschappijen. Ik ga het binnenkort weer meemaken.
Ja, maar ik vlieg daarom ook nu niet zo vaak meer met ze. Positieve verhalen komen van het goede imago en de nationale trots en is niet gebaseerd op feiten en vergelijkingen.quote:Op maandag 9 september 2013 17:06 schreef Bolters het volgende:
Hoezo? Hoor juist altijd positieve verhalen over KLM, maar jij vindt het dus tegenvallen?
Ik ben ook niet kapot van KLM moet ik zeggen. Mensen in m'n omgeving die positief zijn over KLM zijn ook eigenlijk vooral mensen die of nog nooit ergens anders mee hebben gevlogen of Ryanair e.d. gewend zijn.quote:Op maandag 9 september 2013 17:06 schreef Bolters het volgende:
[..]
Hoezo? Hoor juist altijd positieve verhalen over KLM, maar jij vindt het dus tegenvallen?
Ik heb te weinig ervaring om er zelf over mee te praten, maar je verhaal klinkt in ieder geval zeer aannemelijk.quote:Op maandag 9 september 2013 17:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, maar ik vlieg daarom ook nu niet zo vaak meer met ze. Positieve verhalen komen van het goede imago en de nationale trots en is niet gebaseerd op feiten en vergelijkingen.
Er zijn wel wat nieuwe vliegtuigen gekomen ondertussen, maar ze zijn zeker niet de beste noch de goedkoopste. Ik heb er in ieder geval geen honderd euro of meer voor over om rechtstreeks vanaf Schiphol naar verre bestemmingen te vliegen met KLM als ik ook vanaf Rotterdam met BA of Lufthansa met een overstap kan vliegen.
En op de korte afstanden maakt het niets uit of je nou Wizzair, KLM, Iberia of wat dan ook vliegt.
Maar waarin schieten ze dan te kort wat jullie betreft?quote:Op maandag 9 september 2013 17:17 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik ben ook niet kapot van KLM moet ik zeggen. Mensen in m'n omgeving die positief zijn over KLM zijn ook eigenlijk vooral mensen die of nog nooit ergens anders mee hebben gevlogen of Ryanair e.d. gewend zijn.
Bij de KLM is het ooit eerst goed misgegaan toen er draconische bezuinigingen en bijbehorende verlaging van het service nivo werden doorgevoerd. Ik noem een armetierig bakje sla op een vlucht IST-AMS. Hebben ze later zelf ook toegegeven. Daarna de 3-4-3 opstelling in die 777-300 toestellen en het veel te laat upgraden van de 747 toestellen.quote:Op maandag 9 september 2013 17:06 schreef Bolters het volgende:
[..]
Hoezo? Hoor juist altijd positieve verhalen over KLM, maar jij vindt het dus tegenvallen?
Wat?quote:Op maandag 9 september 2013 18:13 schreef hexje het volgende:
En nu die onzin met ruimbagage bij Europese vluchten.
O ja, heb je gelijk in. Ik heb er geen last van gezien mijn Skyteam status maar wat betaal je als totaal prijs b.v bij Vueling op een vlucht naar Barcelona in vergelijk met de totaal prijs bij KLM? Zal niets uitmaken wanneer je tot drie weken vantevoren boekt.quote:Op maandag 9 september 2013 18:13 schreef hexje het volgende:
En nu die onzin met ruimbagage bij Europese vluchten.
Dat kan je hier lezen.quote:
Dat zal wel maar als je niet mee doet met hun spaarprogramma, dan zou ik kiezen voor een andere A-maatschappij waar het wel gratis is.quote:Op maandag 9 september 2013 18:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
O ja, heb je gelijk in. Ik heb er geen last van gezien mijn Skyteam status maar wat betaal je als totaal prijs b.v bij Vueling op een vlucht naar Barcelona in vergelijk met de totaal prijs bij KLM? Zal niets uitmaken wanneer je tot drie weken vantevoren boekt.
Als je geen business vliegt is long-haul met Lufthansa echt wel minder dan KLM tegenwoordig. Die maken echt nu de fouten die KLM jaren geleden al gemaakt heeft. Geen entertainment in een deel van de 747's en ook niet in mid-range A321 (bijv. DUS-TLV), echt slecht eten in economy, vele stakingen dit jaar en hoogst ongemotiveerd cabinepersoneel. Ondertussen wel een premium prijs vragen en vele binnenlandse vluchten naar Germanwings afstoten, wat een nog beperkter product is.quote:Op maandag 9 september 2013 17:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, maar ik vlieg daarom ook nu niet zo vaak meer met ze. Positieve verhalen komen van het goede imago en de nationale trots en is niet gebaseerd op feiten en vergelijkingen.
Er zijn wel wat nieuwe vliegtuigen gekomen ondertussen, maar ze zijn zeker niet de beste noch de goedkoopste. Ik heb er in ieder geval geen honderd euro of meer voor over om rechtstreeks vanaf Schiphol naar verre bestemmingen te vliegen met KLM als ik ook vanaf Rotterdam met BA of Lufthansa met een overstap kan vliegen.
En op de korte afstanden maakt het niets uit of je nou Wizzair, KLM, Iberia of wat dan ook vliegt.
Leg dat dan eens uit svp. Wanneer ik met KLM b.v. voor 649 euro een retour AMS-BKK kan boeken dan valt er niet zoveel te klagen. En intercontinentale KLM vluchten vliegen heel erg op tijd. Wat wil je dan nog meer?quote:Op maandag 9 september 2013 18:32 schreef BlackLining het volgende:
KLM vind ik ook maar een zeer matige maatschappij inderdaad. Het personeel is zeer vriendelijk en wil graag, maar de rest laat bijzonder te wensen over voor die prijs..
Ohw, ik ben Platinum, dus geen last van.quote:
Die vind ik dan weer wat karig.quote:
En voor Ivory is het ook gratis, dus zo'n probleem vind ik het niet. Ja mensen die niet hun gegevens aan allerlei bedrijven willen geven hebben een probleem (maar wel een Facebook account, een AH bonuskaart en een Freebees-pas).quote:Op maandag 9 september 2013 18:49 schreef static het volgende:
[..]
Ohw, ik ben Platinum, dus geen last van.
Dat las ik dus net pas. Voor niks met Lufthansa gevlogen.quote:Op maandag 9 september 2013 18:53 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
En voor Ivory is het ook gratis, dus zo'n probleem vind ik het niet. Ja mensen die niet hun gegevens aan allerlei bedrijven willen geven hebben een probleem (maar wel een Facebook account, een AH bonuskaart en een Freebees-pas).
Ik vind KLM trouwens wel prima, krap zitten doe ik overal, 13uur vliegen is overal 13uur vliegen en met je iPad en een goed boek mee kom je een heel eind.
Zie editquote:Op maandag 9 september 2013 18:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Leg dat dan eens uit svp. Wanneer ik met KLM b.v. voor 649 euro een retour AMS-BKK kan boeken dan valt er niet zoveel te klagen. En intercontinentale KLM vluchten vliegen heel erg op tijd. Wat wil je dan nog meer?
Je hebt wel een punt op zich, KLM is niet zo enorm duur meer. Maar ze bieden dus ook een redelijk basis service, verder niks mis mee. Ik denk zelf dat BA iets betere kwaliteit voor geld geeft, maar dat zal aan mijn voorkeur liggen. Ik heb echter meer waardering voor een Norwegian ofzo, budget met een degelijke service.quote:Op maandag 9 september 2013 18:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Leg dat dan eens uit svp. Wanneer ik met KLM b.v. voor 649 euro een retour AMS-BKK kan boeken dan valt er niet zoveel te klagen. En intercontinentale KLM vluchten vliegen heel erg op tijd. Wat wil je dan nog meer?
Alleen Heathrow vind ik in Europa beter. Lounges in Europa zijn allemaal karig in vergelijking tot sommige concurrenten in het midden oosten of azie. Maar bij KLM heb je plek en is het rustig. Liggen ook 's avonds nog kranten en het belangrijkste, fatsoenlijk internet.quote:
Zelfs KLM op Heathrow lijkt wel beter te zijn dan Schiphol. Maar BA is bijna overal weg goed, zeker buiten Europa. Europa over het algemeen inderdaad een stuk kariger, zeker omdat er zelden "First Class" lounges zijn bij Europese airlines. BA heeft dat nog wel, erg fijn.quote:Op maandag 9 september 2013 19:43 schreef XL het volgende:
[..]
Alleen Heathrow vind ik in Europa beter. Lounges in Europa zijn allemaal karig in vergelijking tot sommige concurrenten in het midden oosten of azie. Maar bij KLM heb je plek en is het rustig. Liggen ook 's avonds nog kranten en het belangrijkste, fatsoenlijk internet.
Ik kan je wel direct vertellen dat ik op Schiphol overstap en dus doorgaans midden op de dag op Schiphol ben. De spits 's morgen met alle stoere jongens die daar snel voor een gratis koffie (nederlanders ) binnenwippen op hun lijnvlucht naar London ken ik niet.
Het overstappen kost al gauw een paar uur. Dan zit je op een luchthaven waar niets te doen is en je extra kosten maakt aan eten/drinken en soms ook internet. Plus de irritaties van een extra keer uitstappen en boarden.quote:Op maandag 9 september 2013 17:14 schreef DutchTrain het volgende:
Er zijn wel wat nieuwe vliegtuigen gekomen ondertussen, maar ze zijn zeker niet de beste noch de goedkoopste. Ik heb er in ieder geval geen honderd euro of meer voor over om rechtstreeks vanaf Schiphol naar verre bestemmingen te vliegen met KLM als ik ook vanaf Rotterdam met BA of Lufthansa met een overstap kan vliegen.
Op je voorbeeld inhakend: op de heenweg kan ik zo'n overstap in Londen (Frankfurt/Parijs/etc) wel opbrengen. Op de terugvlucht betekent het echter dat je meestal s'morgens vroeg in Londen landt. Daar ben ik moe, zat van het reizen, maar moet de vlucht naar Amsterdam nog maken. De kwaliteit van de maatschappij of de luchthaven kan die negatieve ervaring niet wegnemen. Ik heb er daarom wel budget voor over, binnen redelijke grenzen, om direkt in Amsterdam te kunnen landen, om het even met welke maatschappij.quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:00 schreef Bajskorv het volgende:
Zoals al gezegd werd, hangt dat nogal af van je airline en ook vlucht. Ik vlieg Amsterdam-Hong Kong liever met BA en overstap, dan direct met KLM. Die paar uur extra spendeer ik in de lounge achter mijn laptop, maar de rest van de vlucht is zoveel relaxter en breng ik bij BA slapend door, bij KLM zelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |