abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130073680
quote:
JERUSALEM — Israel is looking to hire university students to post pro-Israel messages on social media networks — without needing to identify themselves as government-linked, officials said Wednesday.

The Israeli prime minister’s office said in a statement that students on Israeli university campuses would receive full or partial scholarships to combat anti-Semitism and calls to boycott Israel online. It said students’ messages would parallel statements by government officials.

[..]

Israel plans to pay university students to defend it on social media sites

Betaald worden om te trollen. :7
Zouden ze hier ook rekruteren?
pi_130074209
Je had toch al online EU-promoters? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_130074218
Doen we hier, gratis zelfs. '' klik like en deel en typ; geweldig ah, als je kans wil maken op de ah bon van 10 euro''
Hier staat niets.
pi_130074289
Wat is daar praktisch nut van? Weer stereotiepe joden die worden betaald.
pi_130074752
Het actief in stand houden van onzinnige lobby's lijkt wel een volkssport te zijn daar in Israel.
One man's trash, another man's treasure.
pi_130074887
Zet jezelf op de kaart door het goede voorbeeld te geven, de beste reclame ooit!
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_130076018
Straks tig Likoed-kloons hier met alleen maar positieve dingen over Israël :{w
pi_130076337
Veel media is links georiënteerd en daarmee eigenlijk per definitie anti-israel,beetje tegen geluid kan geen kwaad. Vervolgens kun je er nog voor betaald worden ook. :7 Israël is best een mooi land hoor. Zeker de vrouwen daar :+
pi_130083585
Israël is werkelijk fantastisch. Israël is het enige echte democratische land in het hele Midden-Oosten. En alle Palestijnen zijn terroristen en een gevaar voor het Westen en vuren constant raketten af!
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130085445
Hoe wanhopig zeg.
pi_130085663
Ik dacht dat mensen als DeParo daar allang voor betaald kregen door allerlei vage Joodse belangenclubjes?
PWBF
pi_130085695
En nu dit bekend is zal iedere positieve post over Joden/Israel/etc natuurlijk onmiddellijk weggewuifd worden met opmerkingen als "word je zeker voor betaald he, graaier".

Beetje averechts effect ;)
pi_130085714
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:10 schreef Rezania het volgende:
Ja :')
pi_130085747
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:15 schreef Grouch het volgende:
En nu dit bekend is zal iedere positieve post over Joden/Israel/etc natuurlijk onmiddellijk weggewuifd worden met opmerkingen als "word je zeker voor betaald he, graaier".

Beetje averechts effect ;)
Mooi toch!
PWBF
pi_130085757
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mooi toch!
Niet echt - een discussie is niet leuk met een tegenstander die je weg kan wuiven :(
pi_130086560
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:34 schreef -jos- het volgende:
Israël is werkelijk fantastisch. Israël is het enige echte democratische land in het hele Midden-Oosten. En alle Palestijnen zijn terroristen en een gevaar voor het Westen en vuren constant raketten af!
Ben jij niet voor de verkeerde voetbalclub?
pi_130086840
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:55 schreef Rorsach het volgende:

[..]

:')
pi_130088840
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:04 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Israel plans to pay university students to defend it on social media sites

Betaald worden om te trollen. :7
Zouden ze hier ook rekruteren?
Dat is al jaren aan de gang. Je hebt hier in de Israeltopics van die figuren rondlopen die zich nergens anders voor interesseren en alleen maar daar drogredenaties en antisemitismebeschuldigingen uiten. Verder nog wat moslims bashen in allerlei topics om, a la Wilders, het beeld te schetsen dat met mensen toch niet te praten valt en je dus wel land van hen moet afpakken en een apartheidsregime moet invoeren, en dat is het dan.

Betaald of onbetaald maakt niet uit, hoeren zijn het sowieso.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_130090166
Bah.
Israël, om echt een afkeer van te krijgen. (en dan zeg ik het netjes)
pi_130090405
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is al jaren aan de gang. Je hebt hier in de Israeltopics van die figuren rondlopen die zich nergens anders voor interesseren en alleen maar daar drogredenaties en antisemitismebeschuldigingen uiten. Verder nog wat moslims bashen in allerlei topics om, a la Wilders, het beeld te schetsen dat met mensen toch niet te praten valt en je dus wel land van hen moet afpakken en een apartheidsregime moet invoeren, en dat is het dan.

Betaald of onbetaald maakt niet uit, hoeren zijn het sowieso.
Nou nou, wat een onaardige taal.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130090413
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 15-08-2013 12:37:30 ]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130090440
-

Israël houdt met niemand rekening, behalve met zichzelf. Dit is voor de hele wereld duidelijk, daarom hebben zij het ook nodig dat willekeurige mensen positieve dingen over hen gaan zeggen. Ook al moeten ze er voor betalen.

[ Bericht 30% gewijzigd door sp3c op 15-08-2013 12:38:03 ]
pi_130092370
Eigenlijk valt het nog mee dat ze al die Palestijnen niet hebben gedumpt in de Sinai woestijn. Er valt toch niks met dat volk aan te vangen. Nu niet, nooit niet. We zijn al 3 generaties verder en nog steeds gooien ze stenen en ipv bussen opblazen schieten ze raketten af :') Iedereen is natuurlijk anti-israel omdat ze graag voor 'zwakkere zielige minderheid' zijn.

Over 50 jaar zeggen we dit nog steeds tegen elkaar, tenzij er opeens massale diaspora komt van de israeliers.
pi_130093303
Het zet je wel aan het denken als ze dit soort dingen nodig hebben.
pi_130142875
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:26 schreef Chadi het volgende:
Het zet je wel aan het denken als ze dit soort dingen nodig hebben.
Als er 1,5 miljard joden op de wereld waren, hadden ze dat wellicht niet nodig nee
pi_130151516
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:25 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Als er 1,5 miljard joden op de wereld waren, hadden ze dat wellicht niet nodig nee
Het zijn blijkbaar niet alleen slimme studenten die ingehuurd worden.

Er zijn pakweg 13 miljoen joden op de wereld, waarvan rond de 6 miljoen in Israel. Van die 6 miljoen in Israel is rond de 1/3 eerste generatie allochtoon en 1/3 tweede generatie allochtoon volgens de definities van ons CBS. En die meerderheid van vreemdelingen vindt het nodig om opzettelijk positieve informatie te verspreiden, waarvan, volgens de ervaring, een groot deel vals en misleidend is.

Er zijn pakweg 6 miljoen Denen. Die vinden het helemaal niet nodig om opzettelijk positieve informatie te verspreiden.
Er zijn zo'n 1,5 miljard moslims. Ik heb nog nooit gehoord dat er studenten betaald worden om opzettelijk positieve informatie over de islam te verspreiden.

Dus ik zou zeggen: denk nog eens een keer beter na voor je met zo'n kulargument komt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_130152378
Blijkbaar vinden sommige van de 1,5 miljard moslims het toch nodig om mensen de islam te laten promoten: NWS / Nieuw centrum promoot islam in Rotterdam, secundo. . Dat is dan meer vergelijkbaar met het CIDI en dergelijke organisaties dan met studenten op de sociale media, maar toch ook wel een veeg teken.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_130152602
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:43 schreef Kees22 het volgende:

Er zijn pakweg 6 miljoen Denen. Die vinden het helemaal niet nodig om opzettelijk positieve informatie te verspreiden.
Kutvergelijking is kut.

Feit is dat als Israël geen joden waren maar bv turken er veel minder haat zou zijn tegen Israël. Héél veel minder haat.
pi_130152664
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:06 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Kutvergelijking is kut.

Feit is dat als Israël geen joden waren maar bv turken een Palestijnse staat zou erkennen er veel minder haat zou zijn tegen Israël. Héél veel minder haat.
pi_130152761
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:07 schreef -jos- het volgende:

[..]

Er lag een tweestatenoplossing klaar enkele jaren geleden onder de oud minister Ehud Olmert maar deze wereld van tafel geveegd door Abbas.
pi_130153126
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:06 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Kutvergelijking is kut.

Feit is dat als Israël geen joden waren maar bv turken er veel minder haat zou zijn tegen Israël. Héél veel minder haat.
De staat Israel gedraagt zich als een onbeschofte vlegel die alle normale omgangsregels met voeten treedt. En daarom wordt de staat Israel door velen als een schurkenstaat beschouwd. Dat het een joodse staat is, doet daar niet aan toe of af.
Verder heeft de voorgeschiedenis alle kenmerken van een onvrijwillige kolonisering van een bewoond gebied door agressieve nieuwkomers die de bestaande bevolking wilden verdringen.
Dat die nieuwkomers joden waren, doet daar ook niks aan toe of af.
Ook allerlei andere argumentatie doet aan deze feiten weinig toe of af.

Als de joodse staat Israel zich net zo beschaafd zou gedragen als het Koninkrijk Denemarken, zou er geen reden zijn voor van veel haat tegen die staat, joods of niet.
Overigens zijn de Denen lang geleden ook erg gevreesd en gehaat, toen ze nog op rooftocht gingen in hun drakkars. Dus er is nog hoop voor Israel. :)
pi_130153199
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:10 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Er lag een tweestatenoplossing klaar enkele jaren geleden onder de oud minister Ehud Olmert maar deze wereld van tafel geveegd door Abbas.
Als je zo slecht blijft argumenteren, word je van de loonlijst geschrapt hoor!

Hihi, dit is inderdaad een leuke dooddoener! Beter dan het verwijt van antisemitisme!
pi_130153242
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:18 schreef Kees22 het volgende:

Als de joodse staat Israel zich net zo beschaafd zou gedragen als het Koninkrijk Denemarken, zou er geen reden zijn voor van veel haat tegen die staat, joods of niet. dan zou er helemaal geen Israël meer zijn.

Een lieve Joodse staat overleeft niet in een omgeving aan de grenzen van het radicalisme. Maar dat is wat je wil zeker?
pi_130153346
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hihi, dit is inderdaad een leuke dooddoener! Beter dan het verwijt van antisemitisme!
Er lag een tweestatenoplossing klaar maar de Palestijnen weigerden die. Dat zijn feiten.
pi_130153408
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik zal even doorgeven dat deze werknemer incapabel is.
pi_130153783
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:20 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Een lieve Joodse staat overleeft niet in een omgeving aan de grenzen van het radicalisme. Maar dat is wat je wil zeker?
Denk aan je loon!

Met dit argument (ik ga even niet in op het ad hominem!) schiet je in je eigen voet.
Het bestaan en de verdediging van de staat Israel wordt beargumenteerd door te zeggen dat er nu eindelijk een plaats is waar de joden veilig zijn. Maar als dat waar is, waarom wordt er dan een extreem groot gedeelte van de nationale en collectieve inspanning besteed aan het leger?
Ik maak me sterk dat er geen land ter wereld is dat naar verhouding zo veel uitgeeft aan aanval en verdediging, behalve misschien Noord-Korea. Goed, het grootste deel van die kosten worden gedragen door de VSvA, maar ik zou er toch wel wat leukere dingen mee willen doen.
Als je je echt veilig zou voelen, had je al dat wapentuig en die lange en herhaalde dienstplicht toch niet nodig? Nog afgezien van alle geest-ontwrichtende klussen die die soldaten moeten doen.
Ik woon hier zelf in een rustige buurt en ik neem niet eens de moeite om mijn achterdeur op slot te doen als ik wegga. Ik heb geen idee of er joden in deze buurt wonen, wel is er iemand getrouwd geweest met een jood. Maar ook zij hoeven hun deur niet af te sluiten. Dat is veilig wonen!

Verder ga je voorbij aan allerlei andere zaken, zoals de zelfbevestigende werking van dergelijke ideeën, het feit dat de staat Israel tegenwoordig in feite amper nog bedreigd wordt in zijn bestaan en de voorgeschiedenis van een en ander.
pi_130153875
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:22 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Er lag een tweestatenoplossing klaar maar de Palestijnen weigerden die. Dat zijn feiten.
De Palestijnen hadden heel goede redenen om die te weigeren, dat is ook een feit dat je vergeet te vertellen. Zoals ik al zei: de positieve informatie die verspreid wordt is vaak vals en misleidend.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 00:36:22 #38
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_130154020
Zielige actie, je kan ook een betere reputatie krijgen door gewoon iets minder arrogant te doen
pi_130154137
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Denk aan je loon!

Met dit argument (ik ga even niet in op het ad hominem!) schiet je in je eigen voet.
Het bestaan en de verdediging van de staat Israel wordt beargumenteerd door te zeggen dat er nu eindelijk een plaats is waar de joden veilig zijn. Maar als dat waar is, waarom wordt er dan een extreem groot gedeelte van de nationale en collectieve inspanning besteed aan het leger?
Ik maak me sterk dat er geen land ter wereld is dat naar verhouding zo veel uitgeeft aan aanval en verdediging, behalve misschien Noord-Korea. Goed, het grootste deel van die kosten worden gedragen door de VSvA, maar ik zou er toch wel wat leukere dingen mee willen doen.
Als je je echt veilig zou voelen, had je al dat wapentuig en die lange en herhaalde dienstplicht toch niet nodig? Nog afgezien van alle geest-ontwrichtende klussen die die soldaten moeten doen.
Ik woon hier zelf in een rustige buurt en ik neem niet eens de moeite om mijn achterdeur op slot te doen als ik wegga. Ik heb geen idee of er joden in deze buurt wonen, wel is er iemand getrouwd geweest met een jood. Maar ook zij hoeven hun deur niet af te sluiten. Dat is veilig wonen!

Verder ga je voorbij aan allerlei andere zaken, zoals de zelfbevestigende werking van dergelijke ideeën, het feit dat de staat Israel tegenwoordig in feite amper nog bedreigd wordt in zijn bestaan en de voorgeschiedenis van een en ander.
Terrorisme en haat mag niet beloond worden.

De Joodse staat is daar en blijft daar liggen, tegen elke prijs. Dat moet iedereen accepteren.
pi_130154245
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Palestijnen hadden heel goede redenen om die te weigeren, dat is ook een feit dat je vergeet te vertellen. Zoals ik al zei: de positieve informatie die verspreid wordt is vaak vals en misleidend.
Israël heeft ook hele goede redenen om de overdreven eisen niet in te willigen
pi_130154518
In de VS heb ik weleens spotjes op TV gezien die Saoedie-Arabie prezen als betrouwbare en stabiele partner _O-

Nederland w/ geeft ook weer geld uit aan promotie op beurzen en tijdschriften dus opzich is dit ook weer niet zo nieuw
pi_130154773
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:38 schreef zwaaien het volgende:

[..]

De Joodse staat is daar en blijft daar liggen, tegen elke prijs. Dat moet iedereen accepteren.
Golda Meir heeft ooit gezegd (waarschijnlijk in het Hebreeuws of Ivriet, maar toch): "Laten we onder elkaar de waarheid erkennen: de staat Israel is gefundeerd op terreur."
Onder andere bomaanslagen op hotels en stations. Al Qaida avant la lettre.
pi_130154842
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:41 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Israël heeft ook hele goede redenen om de overdreven eisen niet in te willigen
Mwa, ik vind het niet overdreven als een staat zelf het beheer over het eigen grondgebied, de eigen wegen, het eigen luchtruim en het eigen water wil hebben. En de eigen douane, eigen vliegvelden en havens. Ik noem zo maar wat.
pi_130155075
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Golda Meir heeft ooit gezegd (waarschijnlijk in het Hebreeuws of Ivriet, maar toch): "Laten we onder elkaar de waarheid erkennen: de staat Israel is gefundeerd op terreur."
Onder andere bomaanslagen op hotels en stations. Al Qaida avant la lettre.
Arabieren pleegden ook veel aanslagen op joodse doelwitten
pi_130155092
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mwa, ik vind het niet overdreven als een staat zelf het beheer over het eigen grondgebied, de eigen wegen, het eigen luchtruim en het eigen water wil hebben. En de eigen douane, eigen vliegvelden en havens. Ik noem zo maar wat.
Ah, jij denkt dat de Palestijnen een 2de Gaza mogen maken? Zo naief is Israël niet hoor.

De staat komt op 10 km te liggen van het drukst bevolkste gebied in Israël (regio Tel Aviv). Daar mag geen enkele raket op vallen.
pi_130155233
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 01:02 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Arabieren pleegden ook veel aanslagen op joodse doelwitten
Nu beken je je tot het niveau van iemand die je veracht en haat.
Lijkt me niet goed voor je zelfrespect.
pi_130155409
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 01:03 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Ah, jij denkt dat de Palestijnen een 2de Gaza mogen maken? Zo naief is Israël niet hoor.

De staat komt op 10 km te liggen van het drukst bevolkste gebied in Israël (regio Tel Aviv). Daar mag geen enkele raket op vallen.
En dan ben je nog verbaasd dat de Palestijnen een dergelijk beledigend voorstel, voorgesteld als twee-statenoplossing, afwezen?
En dat 2e Gaza? Daarvan zijn het vliegveld, de haven, de civiele infrastructuur en dergelijke vernield door Israel. En dan ben je nog verbaasd dat de bewoners boos zijn en zich verzetten en uiting geven aan hun boosheid.

Overigens ligt Kopenhagen ook binnen raketafstand van de buren. Terwijl Denemarken en Zweden wel hevig ruzie hebben gehad.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 01:23:46 #48
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130155718
Door Israël is er zo ontzettend veel ellende in de wereld. Er zijn zoveel conflicten die toe te wijzen zijn aan Israël, denk o.a. aan Irak (Saddam bedreigde Israël), Egypte (er mag geen MB aan de macht komen om Israël), Syrië (moet kapot want vriend van Hezbollah & Iran).

Miljoenen arabieren moeten dood en kapot, zodat er een paar miljoen mensen uit voornamelijk Rusland en de VS, die toevallig dezelfde geschifte baardreligie aanhangen lekker in een gesubsidieerd landje kunnen leven. Dit alles gebaseerd op een duizenden jaren oud boek en met financiële steun van de Amerikaanse belastingbetaler.

Maar wij moeten dit allemaal maar accepteren omdat ze 'democratisch' zijn en wat irrigatie hebben weten te bewerkstelligen. Is dit miljoenen dode Arabieren waard? Geef Palestina de financiële steun en kennis die Israël jaarlijks ontvangt en je zal zien dat Palestina het net zo goed, zo niet beter doet.

De mensheid zal het toch nooit leren. Het zit in ons om te vernietigen, vernederen en om mensen die het toch al slecht hebben nog verder de grond in te trappen. Rechtvaardigheid is een woord zonder betekenis. Ik zie het somber in.
pi_130156012
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 01:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nu beken je je tot het niveau van iemand die je veracht en haat.
Lijkt me niet goed voor je zelfrespect.
Ik haat helemaal niemand.
pi_130156020
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 01:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En dan ben je nog verbaasd dat de Palestijnen een dergelijk beledigend voorstel, voorgesteld als twee-statenoplossing, afwezen?
En dat 2e Gaza? Daarvan zijn het vliegveld, de haven, de civiele infrastructuur en dergelijke vernield door Israel. En dan ben je nog verbaasd dat de bewoners boos zijn en zich verzetten en uiting geven aan hun boosheid.

Overigens ligt Kopenhagen ook binnen raketafstand van de buren. Terwijl Denemarken en Zweden wel hevig ruzie hebben gehad.
Hoezo beledigend? Het lijkt mij logisch dat een toekomstig op te richten Palestijnse staat niet ten koste mag gaan van de veiligheid van de Israëliërs.

De bewoners waren al boos genoeg lijkt me voor dat die dingen vernield zijn. Anders zouden ze niet op Hamas gestemd hebben...
pi_130156036
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 01:23 schreef Baws het volgende:
Door Israël is er zo ontzettend veel ellende in de wereld. Er zijn zoveel conflicten die toe te wijzen zijn aan Israël, denk o.a. aan Irak (Saddam bedreigde Israël), Egypte (er mag geen MB aan de macht komen om Israël), Syrië (moet kapot want vriend van Hezbollah & Iran).

Miljoenen arabieren moeten dood en kapot, zodat er een paar miljoen mensen uit voornamelijk Rusland en de VS, die toevallig dezelfde geschifte baardreligie aanhangen lekker in een gesubsidieerd landje kunnen leven. Dit alles gebaseerd op een duizenden jaren oud boek en met financiële steun van de Amerikaanse belastingbetaler.

Maar wij moeten dit allemaal maar accepteren omdat ze 'democratisch' zijn en wat irrigatie hebben weten te bewerkstelligen. Is dit miljoenen dode Arabieren waard? Geef Palestina de financiële steun en kennis die Israël jaarlijks ontvangt en je zal zien dat Palestina het net zo goed, zo niet beter doet.

De mensheid zal het toch nooit leren. Het zit in ons om te vernietigen, vernederen en om mensen die het toch al slecht hebben nog verder de grond in te trappen. Rechtvaardigheid is een woord zonder betekenis. Ik zie het somber in.
Ik ben eigenlijk licht gechoqueerd van deze gedachtegang. Aan dit ga ik mijn toetsenbord niet eens verslijten.
pi_130156051
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 01:37 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Ik haat helemaal niemand.
Ik schreef: veracht en haat.
Als je niemand haat, blijft het verachten over.
pi_130156068
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik schreef: veracht en haat.
Als je niemand haat, blijft het verachten over.

Ik veracht ook niemand voor alle duidelijkheid.
pi_130156328
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 01:38 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Hoezo beledigend? Het lijkt mij logisch dat een toekomstig op te richten Palestijnse staat niet ten koste mag gaan van de veiligheid van de Israëliërs.

De bewoners waren al boos genoeg lijkt me voor dat die dingen vernield zijn. Anders zouden ze niet op Hamas gestemd hebben...
Je haalt de chronologie door elkaar, maar dat is verder niet eens interessant.
Beledigend voor de Palestijnen, ja. Dat je je dat niet kunt voorstellen is schokkend.
Het voorstel behelsde een Palestijnse staat waarvan alle essentiële delen gecontroleerd werden door Israel.
Stel je voor dat Cis-Jordanië inderdaad aan de joden was toegekend, terwijl Trans-Jordanië, als het grotere deel, daarover alle macht was blijven uitoefenen. Dan waren alle internationale contacten van de joden via het Arabische Trans-Jordanië gegaan, waren de wateren van de Jordaan naar het oosten afgeleid, waren er geen vliegvelden in Cis geweest, waren er doorlaatposten geweest waar joden uitgebreid en wantrouwig onderzocht werden.
pi_130156388
quote:
18s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 01:40 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Ik veracht ook niemand voor alle duidelijkheid.
Wat voor gevoel heb je dan wel tegenover al die mensen die je beticht van het streven om Israel en de joden te vernietigen? Terwijl je constateert dat ze daar de macht niet voor hebben?
Heb je ze lief? Beklaag je ze? Lijd je met ze mee? Of welk ander gevoel heb je dan?
pi_130156486
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 01:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je haalt de chronologie door elkaar, maar dat is verder niet eens interessant.
Beledigend voor de Palestijnen, ja. Dat je je dat niet kunt voorstellen is schokkend.
Het voorstel behelsde een Palestijnse staat waarvan alle essentiële delen gecontroleerd werden door Israel.
Stel je voor dat Cis-Jordanië inderdaad aan de joden was toegekend, terwijl Trans-Jordanië, als het grotere deel, daarover alle macht was blijven uitoefenen. Dan waren alle internationale contacten van de joden via het Arabische Trans-Jordanië gegaan, waren de wateren van de Jordaan naar het oosten afgeleid, waren er geen vliegvelden in Cis geweest, waren er doorlaatposten geweest waar joden uitgebreid en wantrouwig onderzocht werden.
Als de Palestijnse staat helemaal onafhankelijk is, zal dit een ramp zijn voor de veiligheid van de Israëlische burgers. Het zou natuurlijk de ideale situatie zijn als deze 2 staten gewoon vredig naast elkaar konden leven. Ik vrees echter voor een 2de Gaza scenario als Israël zich terug trekt. En dan zal dat gepaard gaan met veel bloed en ellende aan beide kanten. Daar wint niemand wat bij.
pi_130156495
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 02:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat voor gevoel heb je dan wel tegenover al die mensen die je beticht van het streven om Israel en de joden te vernietigen? Terwijl je constateert dat ze daar de macht niet voor hebben?
Heb je ze lief? Beklaag je ze? Lijd je met ze mee? Of welk ander gevoel heb je dan?
Voor mij is ieder mens gelijk. Iedereen heeft recht op een mooi leven, welk geslacht ras religie kleur dan ook.

Alleen moet de veiligheid en toekomst van de Joodse staat gewaarborgd blijven.
pi_130158009
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:25 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Interessante invalshoek. Als er 1,5 miljard Joden zouden zijn.. zouden ze dan een vreedzame groep vormen die alleen maar met rust gelaten wil worden... of zouden ze zich aan de Torah houden en proberen de rest van de wereldbevolking met geweld uit te roeien/tot slaaf te maken ?

Ik vrees toch een beetje het laatste. Maar overtuig mij van het tegendeel :)
pi_130158038
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 07:26 schreef Grouch het volgende:

[..]

Interessante invalshoek. Als er 1,5 miljard Joden zouden zijn.. zouden ze dan een vreedzame groep vormen die alleen maar met rust gelaten wil worden... of zouden ze zich aan de Torah houden en proberen de rest van de wereldbevolking met geweld uit te roeien/tot slaaf te maken ?

Ik vrees toch een beetje het laatste. Maar overtuig mij van het tegendeel :)
Waarom vrees je voor het laatste? Daar is geen enkele basis voor.

Waren er 1,5 miljard Joden dan waren wij qua technologie 50 jaar vooruit vergeleken de huidige tijd, dat zou gunstig zijn.
Vliegende auto FTW.
Het zal wel nooit gebeuren, 1,5 miljard Mormonen is daartegen slechts een kwestie van tijd.
pi_130158047
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 07:36 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Waarom vrees je voor het laatste? Daar is geen wnkele basis voor.
Lees het oude Testament eens. De bevelen van Adonai aan het uitverkoren volk zijn niet bepaald vreedzaam.
pi_130158053
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 07:37 schreef Grouch het volgende:

[..]

Lees het oude Testament eens. De bevelen van Adonai aan het uitverkoren volk zijn niet bepaald vreedzaam.
Daar hebben zij zich niet bijster aan gehouden in gebieden waar zij een meerderheid vormden.
pi_130158082
Ik ben benieuwd.

Hopelijk gaan ze het wat subtieler doen als bij voorbeeld POL / Israël is boos wegens Europese richtlijn , want dat is echt met de botte bijl er in, en het enige wat dat voorbeeld bij mij oplevert is een hoop irritatie, en zeker geen begrip.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_130164028
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:18 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja :')
Ik noem een KoosVogel...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130164137
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:16 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik noem een KoosVogel...
:') Misschien moet je niemand noemen. Dit zegt meer van jou dan iets anders.
pi_130164172
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:20 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

:') Misschien moet je niemand noemen. Dit zegt meer van jou dan iets anders.
Ik weet zeker dat hij op de loonlijst van Schulz en Barosso staat.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130164213
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:21 schreef IPA35 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:21 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Je weet niks.
pi_130164251
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:22 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

[..]

Je weet niks.
En jij weet niet hoe je quoten moet, D66 stemmertje.
pi_130164662
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:38 schreef Nemephis het volgende:
Straks tig Likoed-kloons hier met alleen maar positieve dingen over Israël :{w
Straks? Check Israël-Palestina topicreeks, ik weet zeker dat sommigen betaald worden om Israëlische wandaden goed te praten. :Y
-
pi_130164689
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:55 schreef Rorsach het volgende:

[..]

Nee, dat is om zijn geloofwaardigheid op te krikken. :')
-
pi_130164737
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:20 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Waarom gingen ze dan daar hun staat oprichten te midden van "radicalisme". Fail-argument. Beter je best doen, dan krijg je misschien ook nog betaald. :)
-
pi_130164766
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:38 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Vreemd dat de joodse terroristen beloond zijn met een eigen staat. Denk aan King David hotel bombing. Was de Israëlische premier niet een ex-terrorist? Terrorist beloond met premierschap.
-
pi_130164943
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:24 schreef IPA35 het volgende:

[..]

En jij weet niet hoe je quoten moet, D66 stemmertje.
Ook nu weet je weer niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeToffifee op 17-08-2013 21:53:21 ]
pi_130164972
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:58 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ook nu weer je weer niks.
Geef maar toe dat je een D66'er bent anders verdedig je die vent en zijn voorliefde voor de Brusselse tirannie niet.
pi_130164986
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:59 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Geef maar toe dat je een D66'er bent anders verdedig je die vent en zijn voorliefde voor de Brusselse tirannie niet.
Nee, ik stem geen D66.
pi_130164995
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:00 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Nee, ik stem geen D66.
Mooi.
pi_130165005
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Mooi.
Nee. Niet mooi. Het gaat je nl. geen bal aan.
pi_130165584
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:48 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Waarom gingen ze dan daar hun staat oprichten te midden van "radicalisme". Fail-argument. Beter je best doen, dan krijg je misschien ook nog betaald. :)
Iets met beloofde land enzo
pi_130165631
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:50 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Vreemd dat de joodse terroristen beloond zijn met een eigen staat. Denk aan King David hotel bombing. Was de Israëlische premier niet een ex-terrorist? Terrorist beloond met premierschap.
Gelukkig waren er geen aanslagen op Joden in die tijd
pi_130165916
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:29 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Godsdienstwaanzinnigen dus.

quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:30 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Zit je terrorisme goed te praten. _O-
-
pi_130166025
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:41 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Godsdienstwaanzinnigen dus.
Het lijkt me logisch dat ze liever het oude Israël opnieuw zien heropbloeien in het beloofde land dan ergens in afrika of amerika...

quote:
Zit je terrorisme goed te praten. _O-
Neen, ik zeg dat er in die tijd zowel joodse als palestijnse terroristen waren
pi_130166464
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:45 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat ze liever het oude Israël opnieuw zien heropbloeien in het beloofde land dan ergens in afrika of amerika...

[..]

Neen, ik zeg dat er in die tijd zowel joodse als palestijnse terroristen waren
Ik heb eerlijk gezegd geen zin in een zinloze discussie of politiek correct gedoe. Van wat ik heb begrepen is dat het conflict pas eindigt wanneer de moslimvlag boven Jeruzalem wappert.

Veel succes nog met het koloniseren van Palestijns land.
-
pi_130166536
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:03 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd geen zin in een zinloze discussie of politiek correct gedoe. Van wat ik heb begrepen is dat het conflict pas eindigt wanneer de moslimvlag boven Jeruzalem wappert.

Veel succes nog met het koloniseren van Palestijns land.
Dat is dus het radicalisme waar Israël mee geconfronteerd wordt. En daardoor sterven veel mensen een zinloze dood, ook veel onschuldigen
pi_130173465
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:29 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Raar argument. De opperzionist Herzl was atheïst, als ik het goed heb.
En de gelovige joden wijzen de eigenmachtige stichting van een staat Israel af zolang de messias het volk niet terugleidt.
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:30 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Ah, dus niet-joodse doden zijn goed, joodse doden zijn verkeerd?
Dan is dit (vet van mij):
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 02:08 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Voor mij is ieder mens gelijk. Iedereen heeft recht op een mooi leven, welk geslacht ras religie kleur dan ook.

Alleen moet de veiligheid en toekomst van de Joodse staat gewaarborgd blijven.
dus gelogen?
pi_130173960
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:06 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Dat is dus het radicalisme waar Israël mee geconfronteerd wordt. En daardoor sterven veel mensen een zinloze dood, ook veel onschuldigen
Ach, het streven dat de Israelische vlag boven Jeruzalem wappert is dus het radicalisme waar de omgeving mee geconfronteerd wordt. En daardoor zijn al veel mensen een zinloze dood gestorven, ook veel onschuldigen.
pi_130174009
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 02:08 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Als de Palestijnse staat helemaal onafhankelijk is, zal dit een ramp zijn voor de veiligheid van de Israëlische burgers. Het zou natuurlijk de ideale situatie zijn als deze 2 staten gewoon vredig naast elkaar konden leven. Ik vrees echter voor een 2de Gaza scenario als Israël zich terug trekt. En dan zal dat gepaard gaan met veel bloed en ellende aan beide kanten. Daar wint niemand wat bij.
Als Israel zich beperkt had tot terugtrekken uit Gaza waren er lang niet zo veel problemen geweest. Maar het moest zo nodig Gaza afgrendelen na de infrastructuur vernield te hebben.
pi_130175544
-zucht-
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:36:25 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130176869
Ik had ooit precies zo'n plan, maar dan niet met Joden maar met FOK!ertjes en niet om Israel te redden, maar om bedrijven te laten betalen voor goede coverage in de SM.
Tegenwoordig doet iedereen dat, maar ik had daar 4 jaar terug al ideen over!
The End Times are wild
pi_130178434
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Raar argument. De opperzionist Herzl was atheïst, als ik het goed heb.
En de gelovige joden wijzen de eigenmachtige stichting van een staat Israel af zolang de messias het volk niet terugleidt.
Er wonen heel veel religieuze joden in Israël nochtans

quote:
Ah, dus niet-joodse doden zijn goed, joodse doden zijn verkeerd?
Elke doden zijn verkeerd
pi_130178494
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, het streven dat de Israelische vlag boven Jeruzalem wappert is dus het radicalisme waar de omgeving mee geconfronteerd wordt. En daardoor zijn al veel mensen een zinloze dood gestorven, ook veel onschuldigen.
Mag de vlag van je land niet hangen in je eigen land dan? In je eigen hoofdstad?
pi_130178531
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als Israel zich beperkt had tot terugtrekken uit Gaza waren er lang niet zo veel problemen geweest. Maar het moest zo nodig Gaza afgrendelen na de infrastructuur vernield te hebben.
Jij kan zo je lidkaartje gaan aanvragen bij Hamas
pi_130182909
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:14 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Mag de vlag van je land niet hangen in je eigen land dan? In je eigen hoofdstad?
Wat is er dan mis met een moslimvlag boven Jeruzalem?
pi_130182975
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is er dan mis met een moslimvlag boven Jeruzalem?
Oost-Jeruzalem: Palestina
West-Jeruzalem: Israël
pi_130183052
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:15 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Jij kan zo je lidkaartje gaan aanvragen bij Hamas
Ach, als Israel zich beschaafd had gedragen, had Hamas helemaal niet zo veel aanhang gehad. Dan hadden de Gazanen gewoon kunnen werken en kunnen handeldrijven, onder andere met de bloemenveiling in Nederland.

Maar veel loon ben jij niet waard, als ik zo zie. Je vindt een vergelijking kut en je speelt op de man zonder tegenargument. Als Israelische studenten niet slimmer zijn dan dat, vrees ik het ergste voor de genoemde actie. Dat wordt de risee van de hele wereld.
pi_130183223
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, als Israel zich beschaafd had gedragen, had Hamas helemaal niet zo veel aanhang gehad. Dan hadden de Gazanen gewoon kunnen werken en kunnen handeldrijven, onder andere met de bloemenveiling in Nederland.

Maar veel loon ben jij niet waard, als ik zo zie. Je vindt een vergelijking kut en je speelt op de man zonder tegenargument. Als Israelische studenten niet slimmer zijn dan dat, vrees ik het ergste voor de genoemde actie. Dat wordt de risee van de hele wereld.
Hangt er natuurlijk vanaf wat je beschaafd noemt. Bedoel je daarmee alle VN regels accepteren? Dan is er geen Joodse staat meer... simpel. Een lieve Joodse staat overleeft niet in die regio.

Als er morgen vanuit Antwerpen raketten vliegen richting Nederland zal Nederland wellicht ook de nodige maatregelen nemen om zijn burgers te beschermen.
pi_130184393
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 00:13 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Hangt er natuurlijk vanaf wat je beschaafd noemt. Bedoel je daarmee alle VN regels accepteren? Dan is er geen Joodse staat meer... simpel. Een lieve Joodse staat overleeft niet in die regio.

Als er morgen vanuit Antwerpen raketten vliegen richting Nederland zal Nederland wellicht ook de nodige maatregelen nemen om zijn burgers te beschermen.
Uhuh, je verschuift het onderwerp weer.
We hadden het over de zogenaamde teruggave van Gaza.
Daaruit heeft Israel de joodse bewoners verwijderd (en later royaal gehuisvest op de bezette westoever) en vervolgens de hele strook afgesloten. Al eerder waren de door Nederland betaalde haven vernield en het vliegveld was ook al onbruikbaar. Vervolgens bleek bij de grenscontroles dat de Israelische douaniers te dom waren om cement van babypoeder te onderscheiden.
De Gazanen waren uiteraard gefrustreerd en hadden verder niks te doen. Dus dat was een voedingsbodem voor dwars gedrag.
Dat er geen joodse bewoners meer waren bleek handig tijdens de operatie Gegoten Lood, toen gewoon zonder enige terughouding ongeoorloofd geweld kon worden gebruikt.

Je kletst. De VN-regels hebben, zoals je zelf hierboven al schreef, wel degelijk het bestaan van Israel mogelijk gemaakt. En staan ook zelfverdediging toe.
Ik weet niet wat jij met lief bedoelt, maar in mijn denkwereld is er nogal wat ruimte tussen lief en onbeschoft. Dus je tegenstelling is vals.

Wellicht. Sterker nog: toen België zich los wilde maken van het Koninkrijk der Nederlanden is er ook slag geleverd. Maar sinds die tijd hebben we het verstand bereikt en zijn we gaan overleggen. Zelfs over de Hedwigepolder en de spoorlijn door Limburg wordt onderhandeld.
pi_130185491
Volgens mij bestaan de Palestijnen niet eens, het is een mengeling van verschillende Arabische volkeren die onaangekondigd de grens hebben overgestoken om zich vervolgens in Israëlisch grondgebied neer te zetten. Een soort van nomadische stam die leefde als veehandelaren.

Israël nam niet direct actie, dus ze zagen dat als een erkenning van landbezit en verblijfsrecht.

Het jammerlijke is dat dit ook een streng religieuze en extreme geloofsgemeenschap blijkt te zijn, die terroristische aanslagen niet schuwt om hun zin te krijgen.

Israël moet dus gewoon al dat land weer opeisen, het volk uitzetten naar hun vroegerewoongebied, en de terroristen oppakken.

We moeten Israël hierbij steunen want dat is noodzakelijk voor vrede in de regio.
pi_130185574
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:21 schreef _Water_ het volgende:
Volgens mij bestaan de Palestijnen niet eens, het is een mengeling van verschillende Arabische volkeren die onaangekondigd de grens hebben overgestoken om zich vervolgens in Israëlisch grondgebied neer te zetten.

Israël nam niet direct actie, dus ze zagen dat als een erkenning van landbezit en verblijfsrecht.

Het jammerlijke is dat dit ook een streng religieuze en extreme geloofsgemeenschap blijkt te zijn, die terroristische aanslagen niet schuwt om hun zin te krijgen.

Israël moet dus gewoon al dat land weer opeisen, het volk uitzetten naar hun vroegerewoongebied, en de terroristen oppakken.

We moeten Israël hierbij steunen want dat is noodzakelijk voor vrede in de regio.
Wat ik me nou afvraag: krijgen jullie per bericht betaald van de regering of is het gewoon een vast bedrag per maand ofzo?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_130185727
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:21 schreef _Water_ het volgende:
Volgens mij bestaan de Palestijnen niet eens, het is een mengeling van verschillende Arabische volkeren die onaangekondigd de grens hebben overgestoken om zich vervolgens in Israëlisch grondgebied neer te zetten. Een soort van nomadische stam die leefde als veehandelaren.

Allemachtig :|W
pi_130185849
quote:
5s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat ik me nou afvraag: krijgen jullie per bericht betaald van de regering of is het gewoon een vast bedrag per maand ofzo?
Wat? Waar zeur jij over? :?
pi_130185865
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_130185869
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:29 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Allemachtig :|W
Das toch de geschiedenis ? Wat weet jij?
pi_130185898
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:34 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Volgens mij zijn alleen die eerste 2 alinea's geschiedenis. En nog een zelf verzonnen geschiedenis bovendien.
pi_130185920
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:34 schreef _Water_ het volgende:

[..]

De geschiedenis uit jouw dikke duim is dat.
pi_130185923
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Volgens mij zijn alleen die eerste 2 alinea's geschiedenis. En nog een zelf verzonnen geschiedenis bovendien.
Ik heb niks verzonnen. Zo werden wij het geleerd in de school. Tijdje terug iig.
pi_130185924
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:21 schreef _Water_ het volgende:

Godallemachtig.
Maar goed, je lijkt het nog te gaan verdedigen ook.
Eerste vraag: welke grens staken die Palestijnen dan onaangekondigd over?
pi_130185938
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:36 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Ik heb niks verzonnen. Zo werden wij het geleerd in de school. Tijdje terug iig.
Jij zit op school in door Israel bezet gebied?
pi_130185945
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:36 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Welke school dan?
pi_130185986
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Godallemachtig.
Maar goed, je lijkt het nog te gaan verdedigen ook.
Eerste vraag: welke grens staken die Palestijnen dan onaangekondigd over?
Dat deden ze in de jaren 40 en 50, ze staken de West Bank over en ook delen van Jeruzalem.
pi_130186000
quote:
5s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Jij zit op school in door Israel bezet gebied?
ik ben niet meer op school, dit was in de jaren 90
pi_130186011
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Welke school dan?
De basis maar ook middelbare school.
pi_130186025
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:39 schreef _Water_ het volgende:

[..]

De basis maar ook middelbare school.
Ik denk dat je beter op had moeten letten.
pi_130186027
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:39 schreef _Water_ het volgende:

[..]

ik ben niet meer op school, dit was in de jaren 90
Toen woonde je op de Westerlijke Jordaanoever ofzo?
pi_130186078
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:10 schreef Rezania het volgende:
Dat dus!
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_130186134
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:38 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Dat deden ze in de jaren 40 en 50, ze staken de West Bank over en ook delen van Jeruzalem.
In de jaren 40 en 50 bestond de West Bank nog niet en de delen van Jeruzalem waren ook heel anders dan nu.
pi_130186173
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In de jaren 40 en 50 bestond de West Bank nog niet en de delen van Jeruzalem waren ook heel anders dan nu.
Sterker nog, Israel bestond nog niet eens in de jaren veertig - sinds 1948 pas.
pi_130186184
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:40 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter op had moeten letten.
Ik vrees dat hij slachtoffer is van een verkeerde scholing.
Het was tot voor kort niet gebruikelijk om de naqba te vermelden in Israelische geschiedenisboeken.
pi_130186354
Maar dat geeft wel een idee van de problemen die het pareren van de positieve berichten zal opleveren. Onverwacht.
Je moet echt helemaal terug tot aan de echte geschiedenis. We moeten echt de valse geschiedenis eerst ontzenuwen, en dat gaat niet meevallen. Want feiten hebben weinig effect tegen vooroordelen.

Er is een voordeel: de meeste mensen (=toehoorders) hebben wel kennis gemaakt met een werkelijk beeld van de historie. Dat maakt (hopelijk) onze reactie makkelijker te begrijpen dan de wezensvreemde ideeën van misleide Israeliërs.
pi_130186369
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:47 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Sterker nog, Israel bestond nog niet eens in de jaren veertig - sinds 1948 pas.
Nee maar ik bedoelde dat gebied dat heden ten dage de West Bank heet.
pi_130186378
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:47 schreef Kees22 het volgende:
naqba
Dat moest ik even opzoeken. Je bedoelt Al-Nakba?
Daar heb ik beeld bij gevonden en uitleg.
pi_130186401
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als ik dat dat alles gewoon het grondgebied van Israël is? Dus waarom blijf je hardnekkig ontkennen? :(
pi_130186419
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:55 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dat moest ik even opzoeken. Je bedoelt Al-Nakba?
Daar heb ik beeld bij gevonden en uitleg.
Goede bijdrage. Spelling is een kwestie van transcripitie.
pi_130186467
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:56 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als ik dat dat alles gewoon het grondgebied van Israël is? Dus waarom blijf je hardnekkig ontkennen? :(
Hier, het huiswerk wat je op de basisschool blijkbaar nooit hebt gehad: http://en.wikipedia.org/wiki/West_Bank
pi_130186477
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 01:56 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik niet net zo goed. Hoe zou ik dat moeten weten? Op basis van welke informatie? Betrouwbare bronnen?
Tot nog toe heb ik alleen informatie gekregen dat het gebied van de huidige staat Israel, de Gaza-strook en de bezette gebieden op de Westoever van de Jordaan tezamen Palestina werden genoemd.
pi_130186580
Wat ik nou wel vreemd vind: als een student echt slim is, dus echt enig inzicht heeft in hoe de wereld werkt, dan komt hij toch automatisch tot de conclusie dat Israel als staat enigszins discutabel bezig is.

Figuren zoals _water_ die onwaarschijnlijke onzin verkondigen, worden ofwel bekeerd binnen korte tijd, ofwel volkomen genegeerd in een serieuze discussie.
pi_130186614
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:07 schreef Kees22 het volgende:
Wat ik nou wel vreemd vind: als een student echt slim is, dus echt enig inzicht heeft in hoe de wereld werkt, dan komt hij toch automatisch tot de conclusie dat Israel als staat enigszins discutabel bezig is.

Figuren zoals _water_ die onwaarschijnlijke onzin verkondigen, worden ofwel bekeerd binnen korte tijd, ofwel volkomen genegeerd in een serieuze discussie.
Of ze komen voor de PVV in de tweede kamer.
pi_130186727
quote:
19s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Of ze komen voor de PVV in de tweede kamer.
ik steun de PVV helemaal niet hoor

ik ben alleen niet zo verdiept in het Palestijns-Israël conflict maar vind Israël dan wel weer geloofwaardiger, stabieler en eerlijker. :)
pi_130186831
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:16 schreef _Water_ het volgende:

[..]

ik steun de PVV helemaal niet hoor
Daar bedoelde ik jou niet in het bijzonder mee, maar dat is ook zo'n clubje met enigszins opgeleide mensen die er wat betreft Israel een bizarre werkelijkheid op na houden.

quote:
ik ben alleen niet zo verdiept in het Palestijns-Israël conflict maar vind Israël dan wel weer geloofwaardiger, stabieler en eerlijker. :)
Alleen zo jammer dat zo'n beetje de rest van de wereld, op Israel zelf na, dat niet vind wat betreft het eigendomsrecht van de Westelijke Jordaanoever
pi_130186882
quote:
19s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Daar bedoelde ik jou niet in het bijzonder mee, maar dat is ook zo'n clubje met enigszins opgeleide mensen die er wat betreft Israel een bizarre werkelijkheid op na houden.

[..]

Alleen zo jammer dat zo'n beetje de rest van de wereld, op Israel zelf na, dat niet vind wat betreft het eigendomsrecht van de Westelijke Jordaanoever
Het merendeel van de Westerse wereld is nog altijd pro-Israël hoor. :)

De Palestijnen zijn volgens mij een kleine minderheid.
pi_130186889
Dus Israël zal winnen in de oorlog.
pi_130186942
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:25 schreef _Water_ het volgende:
Dus Israël zal winnen in de oorlog.
Welke oorlog mijn beste?

En de steun voor Israël (en haar hoeder de VS) is hard aan het afbrokkelen inmiddels, door hun eigen daden.
pi_130186943
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:25 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Het merendeel van de Westerse wereld is nog altijd pro-Israël hoor. :)

De Palestijnen zijn volgens mij een kleine minderheid.
Zo'n beetje heel de wereld inclusief de Westerse, is het eens over de grenzen van de Westelijke Jordaanoever zoals die al tientallen jaren geleden zijn afgesproken.
pi_130186949
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:07 schreef Kees22 het volgende:
3de keer: een lieve Joodse staat overleeft niet aan de grenzen van het radicalisme
pi_130186954
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:28 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Welke oorlog mijn beste?

En de steun voor Israël (en haar hoeder de VS) is hard aan het afbrokkelen inmiddels, door hun eigen daden.
En doordat de generatie die een erfschuld heeft vanwege de holocaust aan het uitsterven is.
pi_130186972
quote:
19s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Zo'n beetje heel de wereld inclusief de Westerse, is het eens over de grenzen van de Westelijke Jordaanoever zoals die al tientallen jaren geleden zijn afgesproken.
maar toen waren de palestijnen het er niet mee eens

(hamas nu nog altijd niet)
pi_130187001
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:28 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Welke oorlog mijn beste?

En toch vind ik dat wij steun verschuldigd zijn aan Israël na al onze misdaden en gruwelijkheden tegen de Joden in WO2. Apart en losstaand van de grensdispuut-kwestie.
pi_130187018
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:28 schreef zwaaien het volgende:

[..]

3de keer: een lieve Joodse staat overleeft niet aan de grenzen van het radicalisme
Nee, een boze Joodse staat leidt tot een leuk gezellig stukje van de wereld blijkt wel.
pi_130187030
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:31 schreef _Water_ het volgende:

[..]

En toch vind ik dat wij steun verschuldigd zijn aan Israël na al onze misdaden en gruwelijkheden tegen de Joden in WO2. Apart en losstaand van de grensdispuut-kwestie.
Het lijkt me logisch dat we Israël niet aan hun lot over laten. Door het Westen zitten ze daar nu. Als het Westen stopt met Israël te steunen breekt een nieuwe holocaust uit
pi_130187039
quote:
19s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik vind dat wij best weleens onze verwachtingen bijstellen.
pi_130187056
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:33 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Verdien jij bij nachturen dubbel?
pi_130187082
quote:

[..]

Ik, noch één van mijn gedocumenteerde voorvaderen dan ook heeft ook maar 1 misdaad of gruwelijkheid begaan tegen welke Jood dan ook. Verder ben ik aan niemand welke steun dan ook verschuldigd vanwege welke daad van mijn voorvaderen dan ook.

Dat ik een weldenkend mens ben maakt dat ik geen van de debiele ideeën van Israëlische als wel Palestijnse overheden/autoriteiten echt heel verstandig vind.
pi_130187109
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:33 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Op basis van wat? Jouw beroerde educatie aangaande dit conflict?
pi_130187112
quote:
19s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik, noch één van mijn gedocumenteerde voorvaderen dan ook heeft ook maar 1 misdaad of gruwelijkheid begaan tegen welke Jood dan ook. Verder ben ik aan niemand welke steun dan ook verschuldigd vanwege welke daad van mijn voorvaderen dan ook.

Jou opaatje als individu heeft wellicht niets misdaan tegen Joden, maar het Westen in het algemeen wel
pi_130187128
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:39 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Jou opaatje als individu heeft wellicht niets misdaan tegen Joden, maar het Westen in het algemeen wel
Dus Nazi-Duitsland = het Westen?
pi_130187140
quote:
5s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dus Nazi-Duitsland = het Westen?
Elders in het Westen waren Joden ook niet erg graag geziene gasten hoor
pi_130187170
quote:
19s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat ik een weldenkend mens ben maakt dat ik geen van de debiele ideeën van Israëlische als wel Palestijnse overheden/autoriteiten echt heel verstandig vind.
Wij hebben 6 MILJOEN joden vermoord tijdens WO2 en jij zegt dat we niks hoeven terug te betalen aan de Joodse belangen? Wel apart hoor.

En dan bedoel ik niet individuele schuld natuurlijk, jij was nog niet geboren, maar collectieve - als land dan.

Denk aan al de familien die een dierbare hebben verloren of vermist zien gaan, al het land en vastgoed dat ze hebben moeten afstaan en al de ontvreemdingen. En das nog maar het topje van de ijsberg.
pi_130187184
Wij? De Nazi's deden dat.
Ja, dat was verschrikkelijk. En nee, dat geeft Israël niet het recht op landjepik en om de Palestijnen te behandelen zoals ze zelf behandeld werden.
pi_130187192
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:40 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Elders in het Westen waren Joden ook niet erg graag geziene gasten hoor
Daar gingen ze niet de gaskamer in.

Tegen zigeuners waren we nog minder lief. Zijn we ook nog steeds niet echt lief voor. Gaan we die ook onvoorwaardelijk steunen als ze besluiten om een ergens een eigen staat op te richten en steeds de grenzen iets willen verschuiven?
  zondag 18 augustus 2013 @ 02:46:12 #148
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130187219
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:42 schreef _Water_ het volgende:
Wij
Ik voel me niet aangesproken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130187230
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:43 schreef Nemephis het volgende:
Wij? De Nazi's deden dat.
Ja, dat was verschrikkelijk. En nee, dat geeft Israël niet het recht op landjepik en om de Palestijnen te behandelen zoals ze zelf behandeld werden.
Wij hielpen een handje mee. Sommigen van onze landgenoten wel te verstaan. Zegt het woord NSB jou iets?
pi_130187247
quote:

[..]

Wij hebben 6 MILJOEN joden vermoord tijdens WO2 en jij zegt dat we niks hoeven terug te betalen aan de Joodse belangen? Wel apart hoor.

En dan bedoel ik niet individuele schuld natuurlijk, jij was nog niet geboren, maar collectieve - als land dan.

Denk aan al de familien die een dierbare hebben verloren of vermist zien gaan, al het land en vastgoed dat ze hebben moeten afstaan en al de ontvreemdingen. En das nog maar het topje van de ijsberg.
Dan hebben we als westerlingen ook een collectieve schuld aan de oorspronkelijke inwoners van de Amerika's en Australie, Zigeuners, de Filipijnen, een flink aantal Afrikaanse landen, Indonesie en de voormalige Joegoslavische republieken.
pi_130187267
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je voorvaderen wel. Er zijn vele dingen die nooit precies bekend zulken worden, vele dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Zoek maar op in je familiegeschiedenis en dan met een objectieve insteek.

Zelfs Prins Bernard, ooit ons rolmodel, beweerde tot het einde toe niks met de NSB te maken te hebben gehad, zelfs nadat bewijs opdook.
pi_130187279
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kijk, als morgen Nederlandse soldaten 1 miljoen Denen gaan neerschieten in Denemarken. Dan zal jij daar ook niet zelf verantwoordelijk voor zijn, maar de staat Nederland zal dan een schuldgevoel hebben tegen de Deense staat.

Net zoals nu bv de Nederlandse staat een schuldgevoel heeft tegen de Israëlische staat.
pi_130187286
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:49 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Je voorvaderen wel. Er zijn vele dingen die nooit precies bekend zulken worden, vele dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Zoek maar op in je familiegeschiedenis en dan met een objectieve insteek.

Zelfs Prins Bernard, ooit ons rolmodel, beweerde tot het einde toe niks met de NSB te maken te hebben gehad, zelfs nadat bewijs opdook.
Goh, ik heb hard bewijs dat mijn opa in het verzet zat. Heb jij nu een ereschuld aan mij, als vermoedelijk NSB-kleinkind?
pi_130187297
quote:

[..]

Wij hebben 6 MILJOEN joden vermoord tijdens WO2
Als jij 6 miljoen joden hebt vermoord, ga jezelf dan a.u.b. onmiddellijk aangeven, maar laat mij erbuiten. Bij voorbaat dank.
pi_130187301
Hmm wat moet ik dan? Mijn ene opa zat bij de NSB en de andere in het verzet :')
pi_130187303
quote:
19s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Goh, ik heb hard bewijs dat mijn opa in het verzet zat. Heb jij nu een ereschuld aan mij, als vermoedelijk NSB-kleinkind?
Het maakt niet uit of je opa daarin zat of niet, het gaat om de staat. Niet om het individu.
pi_130187306
quote:
19s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dan hebben we als westerlingen ook een collectieve schuld aan de oorspronkelijke inwoners van de Amerika's en Australie, Zigeuners, de Filipijnen, een flink aantal Afrikaanse landen, Indonesie en de voormalige Joegoslavische republieken.
Die zijn pas veel ouder en de schadebedragen zullen ook meevallen.

Verder ben ik het met je eens dat er daar ook sprake van schuld kan zijn. Maar het maakt deze iig niet minder om.
pi_130187307
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:51 schreef Nemephis het volgende:
Hmm wat moet ik dan? Mijn ene opa zat bij de NSB en de andere in het verzet :')
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:51 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of je opa daarin zat of niet, het gaat om de staat. Niet om het individu.
pi_130187336
quote:
[img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/iumg] Op zondag 18 augustus 2013 02:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als jij 6 miljoen joden hebt vermoord, ga jezelf dan a.u.b. onmiddellijk aangeven, maar laat mij erbuiten. Bij voorbaat dank.
Lees dan ook mijn reactie over collectieve schuld hoor. Weet jij überhaupt wel wat je grootouders deden tijdens de oorlog?

Niet alles dat glittert is goud.
pi_130187342
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:51 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Dus dan heeft de VS, Canada, Australie, etc geen enkele ereschuld aan Israel? Op hun grondgebied heeft nooit iets van een holocaust plaatsgevonden immers? Of hoorden die al niet bij het Westen in de eerste plaats?
pi_130187376
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:51 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Die zijn pas veel ouder en de schadebedragen zullen ook meevallen.

Verder ben ik het met je eens dat er daar ook sprake van schuld kan zijn. Maar het maakt deze iig niet minder om.
Veel ouder? Dus behalve over Israel heb je ook al rare geschiedenislessen gehad over zigeuners, Indonesie en het voormalige Joegoslavie?
pi_130187377
quote:
5s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dus dan heeft de VS, Canada, Australie, etc geen enkele ereschuld aan Israel? Op hun grondgebied heeft nooit iets van een holocaust plaatsgevonden immers? Of hoorden die al niet bij het Westen in de eerste plaats?
Toch een veel minder grote. Het enige wat je ze kan verwijten is dat ze weigerden Joodse vluchtelingen op te nemen.

Maar het betekent niet omdat ze geen schuldgevoel hebben tegenover Israël dat ze geen bondgenoten mogen zijn met het land.
pi_130187379
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:53 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Lees dan ook mijn reactie over collectieve schuld hoor. Weet jij überhaupt wel wat je grootouders deden tijdens de oorlog?

Ik heb je reactie gelezen en ik vind hem tenenkrommend.
pi_130187417
quote:

[..]

En die collectieve schuld, hoeveel generaties moet dat volgens jou doorwerken?

En waarom geeft dat Israël het recht zich t.o. Palestijnen te misdragen? Hoe zit het dan met de collectieve schuld van Israël?..
pi_130187425
quote:

[..]

Ik weet van de mijne (directe, lees over-over-grootouders, overgrootouders en grootouders) dat een tweetal actief bezig was met het bevoorraden van verzetstrijders en onderduikers, een tweetal is omgekomen vanwege een verdwaalde bom op hun harses (hebben de amerikanen nu een ereschuld aan mij?), eentje nog luiers volscheet en de rest zat honger te lijden of al gestorven was.
pi_130187433
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:59 schreef Nemephis het volgende:

[..]

En die collectieve schuld, hoeveel generaties moet dat volgens jou doorwerken?

En waarom geeft dat Israël het recht zich t.o. Palestijnen te misdragen? Hoe zit het dan met de collectieve schuld van Israël?..
“We can forgive the Arabs for killing our children. We cannot forgive them for forcing us to kill their children. We will only have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us.” - Golda Meir
pi_130187435
quote:
19s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Veel ouder? Dus behalve over Israel heb je ook al rare geschiedenislessen gehad over zigeuners, Indonesie en het voormalige Joegoslavie?
Je hoeft niet meteen een vijandelijke toon aan te slaan hoor. Ik bedoelde ook die Afrikaanse landen die je noemde in je voorbeeld.

Maar goed omdat de Joden niet het enige volk is dat we hebben bijna uitgeroeid, zeg je dat we helemáál geen schuld meer hebben aan ze? :? Das pas een rare gedachtengang.
pi_130187461
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:01 schreef zwaaien het volgende:

[..]

“We can forgive the Arabs for killing our children. We cannot forgive them for forcing us to kill their children. We will only have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us.” - Golda Meir
Juist ja. Vervang Arabs door Israëlieten en het klopt ook nog.
pi_130187473
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:03 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Juist ja. Vervang Arabs door Israëlieten en het klopt ook nog.
Behalve dat het wat makkelijker lullen is als je lekker je westerse luxe leven kan leven in een zelf gecreëerde enclave ver van de frontlinies.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sack_Blabbath op 18-08-2013 03:10:38 ]
pi_130187529
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:01 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Je hoeft niet meteen een vijandelijke toon aan te slaan hoor. Ik bedoelde ook die Afrikaanse landen die je noemde in je voorbeeld.

Maar goed omdat de Joden niet het enige volk is dat we hebben bijna uitgeroeid, zeg je dat we helemáál geen schuld meer hebben aan ze? :? Das pas een rare gedachtengang.
Ik zeg zelfs dat ik helemaal geen schuld heb aan de nabestaanden van slachtoffers van daders die in hetzelfde land woonden als mijn voorouders die er al geen reet mee te maken hadden in de eerste plaats.

Ik zeg niet dat ik het niet behoorlijk kut voor ze vond en dat ik het niet terecht vind dat ze destijds compensatie hebben gekregen.

Ik vind het ook wel prettig dat ik ze op hun tekortkomingen van vandaag de dag mag wijzen, zonder dat ik mezelf hoef te censureren vanwege wat hun voorouders is aangedaan.
pi_130187555
Ik vind dat wij dit best kunnen vergoeden:

Schokkende beelden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap dat het pijnlijk is, maar we kunnen NOOIT ons verleden zomaar vergeten. Wel verwerken en doorgaan met leven.
pi_130187573
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:12 schreef _Water_ het volgende:

Schokkende beelden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap dat het pijnlijk is, maar we kunnen NOOIT ons verleden zomaar vergeten. Wel verwerken en doorgaan met leven.
Dit noem jij vergoeden?

SPOILER
pi_130187585
quote:
19s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dit noem jij vergoeden?

SPOILER
Goede vergelijking. :')
pi_130187593
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:12 schreef _Water_ het volgende:
Wel verwerken en doorgaan met leven.
Maar ondertussen is er wel een eeuwige bloedschuld? Dat is een beetje een contradictie hè
pi_130187604
Israel doet dit al veel langer en die Palestijnen laten ook steeds dezelfde dode baby's en jankende wijven zien. :r
pi_130187605
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:14 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Goede vergelijking. :')
Doen we hem zo:

SPOILER
pi_130187654
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:15 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Maar ondertussen is er wel een eeuwige bloedschuld? Dat is een beetje een contradictie hè
En dan ook nog een vrij willekeurige bloedschuld, want hij geldt enkel voor de holocaust en dan ook nog enkel voor de Joodse slachtoffers. De rest hoeft niet zo hard vergoed te worden.
pi_130187657
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:15 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Niet eeuwig, maar we zijn ergens veel te vroeg gestopt met het vergoeden van de Joden. Dus we hebben nooit onze schuld terugbetaald. Dat is het probleem.

Als we steeds zouden betalen hadden we dat ergens rond 2045 af. Lijkt mij ook een mooi jaargetal - honderd jaar van liefde en compensatie voor 6 jaar afschuwelijkheden.
pi_130187682
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:21 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Niet eeuwig, maar we zijn ergens veel te vroeg gestopt met het vergoeden van de Joden. Dus we hebben nooit onze schuld terugbetaald. Dat is het probleem.

Als we steeds zouden betalen hadden we dat ergens rond 2045 af. Lijkt mij ook een mooi jaargetal - honderd jaar van liefde en compensatie voor 6 jaar afschuwelijkheden.
Dus jij denkt dat het verstandig is om in 2045 onze poten van Israel af te trekken als we die hun gang laten gaan op de Westelijke Jordaanoever zoals ze nu bezig zijn? :')
pi_130187683
Wat een gezever over schuld. :{w
De wereld is niet eerlijk en zal dat ook nooit worden.
pi_130187690
quote:

[..]

En de andere slachtoffers van de Nazi's, die laten we voor het gemak buiten beschouwing? Doen we tot nu toe wel, tenminste.
pi_130187694
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:23 schreef sig000 het volgende:
Wat een gezever over schuld. :{w
De wereld is niet eerlijk en zal dat ook nooit worden.
Ja klopt. Over tien jaar zitten we nog in eenzelfde soort topic te posten.. sad but true
pi_130187710
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:25 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ja klopt. Over tien jaar zitten we nog in eenzelfde soort topic te posten.. sad but true
Allebei mijn opa's zijn dood met een nummer op hun arm, heeft het veel nut om nog betaling te vragen voor de gedwongen arbeid?
  zondag 18 augustus 2013 @ 03:30:18 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130187732
=

[ Bericht 99% gewijzigd door Janneke141 op 18-08-2013 03:30:45 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130187751
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:30 schreef Janneke141 het volgende:
=
?
pi_130187777
quote:
5s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

Allebei mijn opa's zijn dood met een nummer op hun arm, heeft het veel nut om nog betaling te vragen voor de gedwongen arbeid?
Zo'n tattoo had mijn ene opa ook nadat 'ie betrapt was als verzetsman, daarna moest hij ook dwangarbeid verrichten. Nooit vergoeding voor ontvangen.

Het is goed zo, dat boek is gesloten.

Net zoals het boek over de schuld aan Israël inmiddels ook gesloten is (naar mijn mening).
Als je voor eeuwig aan het verleden blijft hangen zul je nooit vooruitgang boeken.
pi_130187807
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:35 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Zo'n tattoo had mijn ene opa ook nadat 'ie betrapt was als verzetsman, daarna moest hij ook dwangarbeid verrichten. Nooit vergoeding voor ontvangen.

Het is goed zo, dat boek is gesloten.

Net zoals het boek over de schuld aan Israël inmiddels ook gesloten is (naar mijn mening).
Als je voor eeuwig aan het verleden blijft hangen zul je nooit vooruitgang boeken.
Ik ben het met je eens dat shit happens maar tenminste weet jij nu wel waarom de Nederlandse staat Israël steunt. Wij zitten wat de geschiedenis betreft niet in de beste positie om over Joden te spreken.
pi_130187869
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:38 schreef _Water_ het volgende:

Wij zitten wat de geschiedenis betreft niet in de beste positie om over Joden te spreken.
In de Wij vorm spreken geeft je besef van geschiedenis niet zo geweldig weer.
pi_130187952
quote:
3s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:44 schreef sig000 het volgende:

[..]

In de Wij vorm spreken geeft je besef van geschiedenis niet zo geweldig weer.
Jij mag praten als je niet van oorsprong een West Europeaan bent. Dan geldt dit niet voor jou.
pi_130187969
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:51 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Jij mag praten als je niet van oorsprong een West Europeaan bent. Dan geldt dit niet voor jou.
Hoever wil je gaan met die oorsprong?
pi_130187987
_Water_, welke acties heb jij eigenlijk ondernomen om je erfschuld ten opzichte van de inwoners van Indonesië af te lossen?
pi_130188084
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:54 schreef Kansenjongere het volgende:
_Water_, welke acties heb jij eigenlijk ondernomen om je erfschuld ten opzichte van de inwoners van Indonesië af te lossen?
Ik draag bij aan de belasting en steun partijen die geld willen doneren aan Israël. Voor de rest laat ik het over aan de fiscus. ^O^
pi_130188105
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 04:02 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Ik draag bij aan de belasting en steun partijen die geld willen doneren aan Israël. Voor de rest laat ik het over aan de fiscus. ^O^
Ik had het echter over Indonesië.
pi_130188150
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 04:03 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik had het echter over Indonesië.
Dan doe ik niks. Hoezo?
pi_130188156
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 04:08 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Dan doe ik niks. Hoezo?
Waarom niet?
pi_130188242
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 04:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom niet?
Waarom wel? En vooral hoe?
pi_130188258
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 04:18 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Waarom wel? En vooral hoe?
Jij was degene die de holocaustkaart speelde en begon over de schuld die wij zouden moeten voelen richting de joden. Dan neem ik aan dat je eenzelfde schuld voelt richting bijvoorbeeld de Indonesiërs en daar op eenzelfde wijze gehoor aan wil geven.
pi_130188304
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 04:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jij was degene die de holocaustkaart speelde en begon over de schuld die wij zouden moeten voelen richting de joden. Dan neem ik aan dat je eenzelfde schuld voelt richting bijvoorbeeld de Indonesiërs en daar op eenzelfde wijze gehoor aan wil geven.
Mmm hoe weet jij dat daar een holocaust is gebeurt? Ik ontken het zonder meer feiten boven tafel.
pi_130188309
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 04:27 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Mmm hoe weet jij dat daar een holocaust is gebeurt? Ik ontken het zonder meer feiten boven tafel.
De politionele acties zijn geen reden voor een erfschuld?
pi_130188351
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 04:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De politionele acties zijn geen reden voor een erfschuld?
Nee jij bent aardig op dreef vrees ik. Ga maar lekker slapen, het komt goed in Indonesië. We hebben goede banden met ze. :)
pi_130188381
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 04:33 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Nee jij bent aardig op dreef vrees ik. Ga maar lekker slapen, het komt goed in Indonesië. We hebben goede banden met ze. :)
Zou je me dan toch nog willen uitleggen waarom ik me wel schuldig moet voelen over de Joden die 70 jaar geleden uit Nederland zijn gedeporteerd, maar niet over de Indonesiërs die ongeveer in dezelfde periode door de Nederlanders zijn gedood?
Betaalt Indonesië minder goed voor propaganda of hebben zij de pech niet tot het uitverkoren volk te behoren?
pi_130190497
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:01 schreef Kees22 het volgende:
Blijkbaar vinden sommige van de 1,5 miljard moslims het toch nodig om mensen de islam te laten promoten: NWS / Nieuw centrum promoot islam in Rotterdam, secundo. . Dat is dan meer vergelijkbaar met het CIDI en dergelijke organisaties dan met studenten op de sociale media, maar toch ook wel een veeg teken.
Lol, daar staan alle jodenhaters dan. Dit gebeurt overal, alleen nu komt het naar buiten. Zeg eens eerlijk, wie zal er anders naar Israel gaan kijken als een of andere anonieme account hier heel postief zou zijn? Niemand toch zeker?
pi_130190578
Goebbels had het bedacht kunnen hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_130225361
quote:

[..]

Krijgen de negers die meer dan 400 jaar slavernij hebben meegemaakt ook compensatie voor het leed waar niemand die nu nog leeft part nog deel aan heeft gehad?
pi_130225626
=

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 21-08-2013 03:49:55 (trol) ]
pi_130225747
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 21-08-2013 03:50:13 ]
pi_130262647
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:16 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Waarom dan?
pi_130262681
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:28 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Herhaalde vraag: wat is lief?
Zonder omschrijving daarvan is je stelling betekenisloos.

Nog los van de veronderstelling dat de joodse staat aan de grenzen van het radicalisme staat, want ook dat is erg discutabel.
pi_130262697
quote:

[..]

Onze misdaden?
Ik bestond nog helemaal niet in WO2. Dus spreek voor jezelf!
pi_130262739
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 02:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Herhaalde vraag: wat is lief?
Zonder omschrijving daarvan is je stelling betekenisloos.

Nog los van de veronderstelling dat de joodse staat aan de grenzen van het radicalisme staat, want ook dat is erg discutabel.
lieve joodse staat = staat die zich houdt aan alle VN regels

Dan zou er simpelweg geen joodse staat bestaan....
pi_130262743
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 02:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Onze misdaden?
Ik bestond nog helemaal niet in WO2. Dus spreek voor jezelf!
Het gaat niet om het individu maar om het collectief
pi_130262774
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:33 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat we Israël niet aan hun lot over laten. Door het Westen zitten ze daar nu. Als het Westen stopt met Israël te steunen breekt een nieuwe holocaust uit
Heb je hier een onderbouwing voor.
Het is echt niet te geloven hoe jouw redeneertrant overeenkomt met die van de figuur B. in het boek van Hans Keilson.

Israel aan zijn lot overlaten? Wat is dat, wat betekent dat? België aan zijn lot overlaten?
Het is niet het westen waardoor Israel daar zit!
Als het westen stopt met Israel steunen zou een nieuwe holocaust uitbreken? Hoe valt dat te rijmen met het argument dat de staat Israel een garantie is tegen een nieuwe holocaust? En met de Samson-doctrine? Of bedoel je een holocaust van het westen?
pi_130262833
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 02:46 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Wij hielpen een handje mee. Sommigen van onze landgenoten wel te verstaan. Zegt het woord NSB jou iets?
Godverdegodver.
Ik bestond nog niet eens. Voor sommigen van onze landgenoten van toen ben ik op geen enkele manier verantwoordelijk. (Tenzij je in reïncarnatie gelooft, maar dan krijgen we echt een heel andere discussie!!!) Ik ben voor sommigen van mijn huidige landgenoten al niet eens verantwoordelijk. En NSB zegt mij net zo veel als NBS en het kaalscheren van vermeende collaboratrices.

Flikker op met je schuldgevoel

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 21-08-2013 05:33:15 ]
pi_130262873
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:01 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Ja, knap he. Hoe dit soort uitspraken het denken kan beïnvloeden.
Tegenwoordig heet dat met een goed Nederlands woord "framen". Dat betekent dat je door een paar simpele zinnen een raamwerk schept waarin het denken van je toehoorders zich gaat bewegen.

Wilders is er ook heel goed in. En Hitler kon het ook.
pi_130262890
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 02:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Heb je hier een onderbouwing voor.
Het is echt niet te geloven hoe jouw redeneertrant overeenkomt met die van de figuur B. in het boek van Hans Keilson.

Israel aan zijn lot overlaten? Wat is dat, wat betekent dat? België aan zijn lot overlaten?
Het is niet het westen waardoor Israel daar zit!
Als het westen stopt met Israel steunen zou een nieuwe holocaust uitbreken? Hoe valt dat te rijmen met het argument dat de staat Israel een garantie is tegen een nieuwe holocaust? En met de Samson-doctrine? Of bedoel je een holocaust van het westen?
Zonder het Westen kan Israël niet overleven.

De vergelijking met België gaat uiteraard niet op want deze heeft geen dreiging van buurlanden. Als Israël zwak is
zullen de omringende landen daarvan profiteren en dat is niet bevorderlijk voor de vrede. Enkel een sterk Israël
kan voor vrede zorgen in de regio.

Israël is een garantie tegen een nieuwe holocaust zolang deze staat sterk blijft. Indien de staat valt dan gaan de poppetjes aan het dansen. Gelukkig beseffen de EU en Amerika dit ook wel.
pi_130262897
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 03:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, knap he. Hoe dit soort uitspraken het denken kan beïnvloeden.
Tegenwoordig heet dat met een goed Nederlands woord "framen". Dat betekent dat je door een paar simpele zinnen een raamwerk schept waarin het denken van je toehoorders zich gaat bewegen.

Wilders is er ook heel goed in. En Hitler kon het ook.
Ze zegt de waarheid.
pi_130262929
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 04:33 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Wat een zakkenwasser ben jij ook.
Geen idee wat er in Nederlandsch-Indië gebeurd is onder ONZE (Nederlandse) verantwoordelijkheid en wat er gebeurd is met de mensen die van daaruit terugkwamen naar Nederland of overgebracht werden naar Nederland.
pi_130262945
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 03:19 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Zonder het Westen kan Israël niet overleven.

De vergelijking met België gaat uiteraard niet op want deze heeft geen dreiging van buurlanden. Als Israël zwak is
zullen de omringende landen daarvan profiteren en dat is niet bevorderlijk voor de vrede. Enkel een sterk Israël
kan voor vrede zorgen in de regio.

Israël is een garantie tegen een nieuwe holocaust zolang deze staat sterk blijft. Indien de staat valt dan gaan de poppetjes aan het dansen. Gelukkig beseffen de EU en Amerika dit ook wel.
Oh, is dat zo? Kan Israel zonder het westen niet overleven?
En Israel zegt steeds dat het de uiterste verdediging is van de westerse beschaving?

Je kletst echt steeds meer onzin.
pi_130262974
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 03:21 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Ze zegt de waarheid.
Ze heeft ook gezegd dat Israel gefundeerd is op terrorisme.
Dat geleuter over kinderen is welbewuste gedachtenvorming.
pi_130263005
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 03:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, is dat zo? Kan Israel zonder het westen niet overleven?
En Israel zegt steeds dat het de uiterste verdediging is van de westerse beschaving?

Je kletst echt steeds meer onzin.
Zonder het Westen kan Israël gewoon niet overleven. Weet jij wel hoeveel zo'n leger kost? Dat kan een land met 8 miljoen inwoners gewoon niet aan.
pi_130263018
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 03:43 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Zonder het Westen kan Israël gewoon niet overleven. Weet jij wel hoeveel zo'n leger kost? Dat kan een land met 8 miljoen inwoners gewoon niet aan.
Ja, dat wist ik wel.
Dus Israel, met al zijn grote bek over de voorpost van de westerse beschaving, is volgens jou afhankelijk van het westen?
Als je het mij vraagt: meteen stoppen, die subsidie. Afknijpen die hap.
pi_130263023
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 03:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik wel.
Dus Israel, met al zijn grote bek over de voorpost van de westerse beschaving, is volgens jou afhankelijk van het westen?
Israël is tenminste geen terroristische staat itt Palestina.
pi_130263036
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 03:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik wel.
Ik weet niet of Israël de voorpost is van de westerse beschaving... ik weet wel dat we Israël moeten steunen want geen Israël = burgeroorlog + nieuwe diaspora
pi_130263107
Niks mis met een beetje PR. Bovendien doet zeker niet alleen Irael dit. Bijna alle landen maken zich hier schuldig aan, alleen Israel is er openlijk over.
#freefrederike
pi_130263132
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 04:14 schreef PizzaMizza het volgende:
Niks mis met een beetje PR. Bovendien doet zeker niet alleen Irael dit. Bijna alle landen maken zich hier schuldig aan, alleen Israel is er openlijk over.
Zijn er Nederlandse studenten die betaald worden om positieve informatie over Nederland te verspreiden?
PR is normaal. Propaganda is discutabel.
pi_130263148
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 04:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zijn er Nederlandse studenten die betaald worden om positieve informatie over Nederland te verspreiden?
Je kan niet Nederland met Israël vergelijken. Dat land wordt sinds dag 1 vernietigend afgekraakt en verdachtgemaakt . Door personen als... als....

SPOILER
pi_130281896
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 04:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, maar er zijn wel PR mannetjes die betaald worden om de EU(en dus ook Nederland) positief te maken op internet.
#freefrederike
pi_130302644
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 04:28 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Je kan niet Nederland met Israël vergelijken. Dat land wordt sinds dag 1 vernietigend afgekraakt en verdachtgemaakt . Door personen als... als....

SPOILER
Nee hoor. Sterker nog: Israel heeft zich een hele tijd kunnen verheugen in een positieve houding van allerlei Nederlanders, waaronder ikzelf. Maar toen werd het ook nog gezien als een pionierend land in een moeilijke, fysieke omgeving, niet als een imperialistisch land in een kwetsbare, sociale omgeving.

Nu zie ik geen reden meer om Israel en Nederland niet met elkaar te vergelijken. Sterker nog: Israel vindt zichzelf een voorbeeld van een westerse staat. Dus die vergelijking wordt door de staat zelf al opgeroepen.
pi_130302775
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 02:50 schreef zwaaien het volgende:

[..]

lieve joodse staat = staat die zich houdt aan alle VN regels

Dan zou er simpelweg geen joodse staat bestaan....
Oh, die had ik even gemist.
De VN-regels zijn opgesteld me het doel om iedereen recht te doen. Dus als een lieve joodse staat niet kan bestaan, is de joodse staat dus ook volgens jou een schurkenstaat. Zijn we het daar tenminste over eens.

De VN heeft indertijd ingestemd met het oprichten van Israel, dus volgens de regels van de VN zou er wel degelijk een joodse staat Israel bestaan.
pi_130306404
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 02:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, die had ik even gemist.
De VN-regels zijn opgesteld me het doel om iedereen recht te doen. Dus als een lieve joodse staat niet kan bestaan, is de joodse staat dus ook volgens jou een schurkenstaat. Zijn we het daar tenminste over eens.

De VN heeft indertijd ingestemd met het oprichten van Israel, dus volgens de regels van de VN zou er wel degelijk een joodse staat Israel bestaan.
Nee hé, want een joodse minderheid = geen joodse staat
pi_130332178
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:52 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Nee hé, want een joodse minderheid = geen joodse staat
In het oorspronkelijke plan lagen inderdaad de grenzen van de staat ruim voorbij de hoeveelheden land die in bezit waren van joden. Dus die grenzen zullen inderdaad ook veel niet-joden omvat hebben.

Wil jij hier suggereren dat de verdrijving van de niet-joden een vooropgezet plan was? Dan zou dat betekenen dat de joden wisten van de aanvalsplannen van de Arabische landen en/of die wellicht zelfs uitgelokt hebben. In elk geval hebben ze die grondig misbruikt voor hun eigen doelen.
Ik heb hier diverse tegenstanders die je zullen vervloeken voor deze bekentenis, want die ondergraaft de stelling dat de naqba niet echt was, maar een vrijwillige uittocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')