Het gaat niet om het individu maar om het collectiefquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 02:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Onze misdaden?
Ik bestond nog helemaal niet in WO2. Dus spreek voor jezelf!
Heb je hier een onderbouwing voor.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:33 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat we Israël niet aan hun lot over laten. Door het Westen zitten ze daar nu. Als het Westen stopt met Israël te steunen breekt een nieuwe holocaust uit
Godverdegodver.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:46 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Wij hielpen een handje mee. Sommigen van onze landgenoten wel te verstaan. Zegt het woord NSB jou iets?
Ja, knap he. Hoe dit soort uitspraken het denken kan beïnvloeden.quote:Op zondag 18 augustus 2013 03:01 schreef zwaaien het volgende:
[..]
“We can forgive the Arabs for killing our children. We cannot forgive them for forcing us to kill their children. We will only have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us.” - Golda Meir
Zonder het Westen kan Israël niet overleven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 02:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Heb je hier een onderbouwing voor.
Het is echt niet te geloven hoe jouw redeneertrant overeenkomt met die van de figuur B. in het boek van Hans Keilson.
Israel aan zijn lot overlaten? Wat is dat, wat betekent dat? België aan zijn lot overlaten?
Het is niet het westen waardoor Israel daar zit!
Als het westen stopt met Israel steunen zou een nieuwe holocaust uitbreken? Hoe valt dat te rijmen met het argument dat de staat Israel een garantie is tegen een nieuwe holocaust? En met de Samson-doctrine? Of bedoel je een holocaust van het westen?
Ze zegt de waarheid.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, knap he. Hoe dit soort uitspraken het denken kan beïnvloeden.
Tegenwoordig heet dat met een goed Nederlands woord "framen". Dat betekent dat je door een paar simpele zinnen een raamwerk schept waarin het denken van je toehoorders zich gaat bewegen.
Wilders is er ook heel goed in. En Hitler kon het ook.
Wat een zakkenwasser ben jij ook.quote:Op zondag 18 augustus 2013 04:33 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Nee jij bent aardig op dreef vrees ik. Ga maar lekker slapen, het komt goed in Indonesië. We hebben goede banden met ze.
Oh, is dat zo? Kan Israel zonder het westen niet overleven?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:19 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Zonder het Westen kan Israël niet overleven.
De vergelijking met België gaat uiteraard niet op want deze heeft geen dreiging van buurlanden. Als Israël zwak is
zullen de omringende landen daarvan profiteren en dat is niet bevorderlijk voor de vrede. Enkel een sterk Israël
kan voor vrede zorgen in de regio.
Israël is een garantie tegen een nieuwe holocaust zolang deze staat sterk blijft. Indien de staat valt dan gaan de poppetjes aan het dansen. Gelukkig beseffen de EU en Amerika dit ook wel.
Ze heeft ook gezegd dat Israel gefundeerd is op terrorisme.quote:
Zonder het Westen kan Israël gewoon niet overleven. Weet jij wel hoeveel zo'n leger kost? Dat kan een land met 8 miljoen inwoners gewoon niet aan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, is dat zo? Kan Israel zonder het westen niet overleven?
En Israel zegt steeds dat het de uiterste verdediging is van de westerse beschaving?
Je kletst echt steeds meer onzin.
Ja, dat wist ik wel.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:43 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Zonder het Westen kan Israël gewoon niet overleven. Weet jij wel hoeveel zo'n leger kost? Dat kan een land met 8 miljoen inwoners gewoon niet aan.
Israël is tenminste geen terroristische staat itt Palestina.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik wel.
Dus Israel, met al zijn grote bek over de voorpost van de westerse beschaving, is volgens jou afhankelijk van het westen?
Als je het mij vraagt: meteen stoppen, die subsidie. Afknijpen die hap.
Ik weet niet of Israël de voorpost is van de westerse beschaving... ik weet wel dat we Israël moeten steunen want geen Israël = burgeroorlog + nieuwe diasporaquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik wel.
Dus Israel, met al zijn grote bek over de voorpost van de westerse beschaving, is volgens jou afhankelijk van het westen?
Als je het mij vraagt: meteen stoppen, die subsidie. Afknijpen die hap.
Zijn er Nederlandse studenten die betaald worden om positieve informatie over Nederland te verspreiden?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 04:14 schreef PizzaMizza het volgende:
Niks mis met een beetje PR. Bovendien doet zeker niet alleen Irael dit. Bijna alle landen maken zich hier schuldig aan, alleen Israel is er openlijk over.
Je kan niet Nederland met Israël vergelijken. Dat land wordt sinds dag 1 vernietigend afgekraakt en verdachtgemaakt . Door personen als... als....quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 04:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zijn er Nederlandse studenten die betaald worden om positieve informatie over Nederland te verspreiden?
PR is normaal. Propaganda is discutabel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar er zijn wel PR mannetjes die betaald worden om de EU(en dus ook Nederland) positief te maken op internet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 04:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zijn er Nederlandse studenten die betaald worden om positieve informatie over Nederland te verspreiden?
PR is normaal. Propaganda is discutabel.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 04:28 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Je kan niet Nederland met Israël vergelijken. Dat land wordt sinds dag 1 vernietigend afgekraakt en verdachtgemaakt . Door personen als... als....Nee hoor. Sterker nog: Israel heeft zich een hele tijd kunnen verheugen in een positieve houding van allerlei Nederlanders, waaronder ikzelf. Maar toen werd het ook nog gezien als een pionierend land in een moeilijke, fysieke omgeving, niet als een imperialistisch land in een kwetsbare, sociale omgeving.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu zie ik geen reden meer om Israel en Nederland niet met elkaar te vergelijken. Sterker nog: Israel vindt zichzelf een voorbeeld van een westerse staat. Dus die vergelijking wordt door de staat zelf al opgeroepen.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Oh, die had ik even gemist.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 02:50 schreef zwaaien het volgende:
[..]
lieve joodse staat = staat die zich houdt aan alle VN regels
Dan zou er simpelweg geen joodse staat bestaan....
Nee hé, want een joodse minderheid = geen joodse staatquote:Op woensdag 21 augustus 2013 02:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, die had ik even gemist.
De VN-regels zijn opgesteld me het doel om iedereen recht te doen. Dus als een lieve joodse staat niet kan bestaan, is de joodse staat dus ook volgens jou een schurkenstaat. Zijn we het daar tenminste over eens.
De VN heeft indertijd ingestemd met het oprichten van Israel, dus volgens de regels van de VN zou er wel degelijk een joodse staat Israel bestaan.
In het oorspronkelijke plan lagen inderdaad de grenzen van de staat ruim voorbij de hoeveelheden land die in bezit waren van joden. Dus die grenzen zullen inderdaad ook veel niet-joden omvat hebben.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:52 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Nee hé, want een joodse minderheid = geen joodse staat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |