Op basis van wat? Jouw beroerde educatie aangaande dit conflict?quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:33 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Ik vind dat wij best weleens onze verwachtingen bijstellen.
Jou opaatje als individu heeft wellicht niets misdaan tegen Joden, maar het Westen in het algemeen welquote:Op zondag 18 augustus 2013 02:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik, noch één van mijn gedocumenteerde voorvaderen dan ook heeft ook maar 1 misdaad of gruwelijkheid begaan tegen welke Jood dan ook. Verder ben ik aan niemand welke steun dan ook verschuldigd vanwege welke daad van mijn voorvaderen dan ook.
Dus Nazi-Duitsland = het Westen?quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:39 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Jou opaatje als individu heeft wellicht niets misdaan tegen Joden, maar het Westen in het algemeen wel
Elders in het Westen waren Joden ook niet erg graag geziene gasten hoorquote:Op zondag 18 augustus 2013 02:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus Nazi-Duitsland = het Westen?
Wij hebben 6 MILJOEN joden vermoord tijdens WO2 en jij zegt dat we niks hoeven terug te betalen aan de Joodse belangen? Wel apart hoor.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik, noch één van mijn gedocumenteerde voorvaderen dan ook heeft ook maar 1 misdaad of gruwelijkheid begaan tegen welke Jood dan ook. Verder ben ik aan niemand welke steun dan ook verschuldigd vanwege welke daad van mijn voorvaderen dan ook.
Dat ik een weldenkend mens ben maakt dat ik geen van de debiele ideeën van Israëlische als wel Palestijnse overheden/autoriteiten echt heel verstandig vind.
Daar gingen ze niet de gaskamer in.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:40 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Elders in het Westen waren Joden ook niet erg graag geziene gasten hoor
Wij hielpen een handje mee. Sommigen van onze landgenoten wel te verstaan. Zegt het woord NSB jou iets?quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:43 schreef Nemephis het volgende:
Wij? De Nazi's deden dat.
Ja, dat was verschrikkelijk. En nee, dat geeft Israël niet het recht op landjepik en om de Palestijnen te behandelen zoals ze zelf behandeld werden.
Dan hebben we als westerlingen ook een collectieve schuld aan de oorspronkelijke inwoners van de Amerika's en Australie, Zigeuners, de Filipijnen, een flink aantal Afrikaanse landen, Indonesie en de voormalige Joegoslavische republieken.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:42 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Wij hebben 6 MILJOEN joden vermoord tijdens WO2 en jij zegt dat we niks hoeven terug te betalen aan de Joodse belangen? Wel apart hoor.
En dan bedoel ik niet individuele schuld natuurlijk, jij was nog niet geboren, maar collectieve - als land dan.
Denk aan al de familien die een dierbare hebben verloren of vermist zien gaan, al het land en vastgoed dat ze hebben moeten afstaan en al de ontvreemdingen. En das nog maar het topje van de ijsberg.
Je voorvaderen wel. Er zijn vele dingen die nooit precies bekend zulken worden, vele dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Zoek maar op in je familiegeschiedenis en dan met een objectieve insteek.quote:
Kijk, als morgen Nederlandse soldaten 1 miljoen Denen gaan neerschieten in Denemarken. Dan zal jij daar ook niet zelf verantwoordelijk voor zijn, maar de staat Nederland zal dan een schuldgevoel hebben tegen de Deense staat.quote:
Goh, ik heb hard bewijs dat mijn opa in het verzet zat. Heb jij nu een ereschuld aan mij, als vermoedelijk NSB-kleinkind?quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:49 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Je voorvaderen wel. Er zijn vele dingen die nooit precies bekend zulken worden, vele dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Zoek maar op in je familiegeschiedenis en dan met een objectieve insteek.
Zelfs Prins Bernard, ooit ons rolmodel, beweerde tot het einde toe niks met de NSB te maken te hebben gehad, zelfs nadat bewijs opdook.
Als jij 6 miljoen joden hebt vermoord, ga jezelf dan a.u.b. onmiddellijk aangeven, maar laat mij erbuiten. Bij voorbaat dank.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:42 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Wij hebben 6 MILJOEN joden vermoord tijdens WO2
Het maakt niet uit of je opa daarin zat of niet, het gaat om de staat. Niet om het individu.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Goh, ik heb hard bewijs dat mijn opa in het verzet zat. Heb jij nu een ereschuld aan mij, als vermoedelijk NSB-kleinkind?
Die zijn pas veel ouder en de schadebedragen zullen ook meevallen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dan hebben we als westerlingen ook een collectieve schuld aan de oorspronkelijke inwoners van de Amerika's en Australie, Zigeuners, de Filipijnen, een flink aantal Afrikaanse landen, Indonesie en de voormalige Joegoslavische republieken.
quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:51 schreef Nemephis het volgende:
Hmm wat moet ik dan? Mijn ene opa zat bij de NSB en de andere in het verzet
quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:51 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of je opa daarin zat of niet, het gaat om de staat. Niet om het individu.
Lees dan ook mijn reactie over collectieve schuld hoor. Weet jij überhaupt wel wat je grootouders deden tijdens de oorlog?quote:[img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/iumg] Op zondag 18 augustus 2013 02:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als jij 6 miljoen joden hebt vermoord, ga jezelf dan a.u.b. onmiddellijk aangeven, maar laat mij erbuiten. Bij voorbaat dank.
Dus dan heeft de VS, Canada, Australie, etc geen enkele ereschuld aan Israel? Op hun grondgebied heeft nooit iets van een holocaust plaatsgevonden immers? Of hoorden die al niet bij het Westen in de eerste plaats?quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:51 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of je opa daarin zat of niet, het gaat om de staat. Niet om het individu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |