Volgens mij zijn alleen die eerste 2 alinea's geschiedenis. En nog een zelf verzonnen geschiedenis bovendien.quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:34 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Das toch de geschiedenis ? Wat weet jij?
De geschiedenis uit jouw dikke duim is dat.quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:34 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Das toch de geschiedenis ? Wat weet jij?
Ik heb niks verzonnen. Zo werden wij het geleerd in de school. Tijdje terug iig.quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alleen die eerste 2 alinea's geschiedenis. En nog een zelf verzonnen geschiedenis bovendien.
Godallemachtig.quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:21 schreef _Water_ het volgende:
Volgens mij bestaan de Palestijnen niet eens, het is een mengeling van verschillende Arabische volkeren die onaangekondigd de grens hebben overgestoken om zich vervolgens in Israëlisch grondgebied neer te zetten. Een soort van nomadische stam die leefde als veehandelaren.
Israël nam niet direct actie, dus ze zagen dat als een erkenning van landbezit en verblijfsrecht.
Het jammerlijke is dat dit ook een streng religieuze en extreme geloofsgemeenschap blijkt te zijn, die terroristische aanslagen niet schuwt om hun zin te krijgen.
Israël moet dus gewoon al dat land weer opeisen, het volk uitzetten naar hun vroegerewoongebied, en de terroristen oppakken.
We moeten Israël hierbij steunen want dat is noodzakelijk voor vrede in de regio.
Jij zit op school in door Israel bezet gebied?quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:36 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Ik heb niks verzonnen. Zo werden wij het geleerd in de school. Tijdje terug iig.
Welke school dan?quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:36 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Ik heb niks verzonnen. Zo werden wij het geleerd in de school. Tijdje terug iig.
Dat deden ze in de jaren 40 en 50, ze staken de West Bank over en ook delen van Jeruzalem.quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Godallemachtig.
Maar goed, je lijkt het nog te gaan verdedigen ook.
Eerste vraag: welke grens staken die Palestijnen dan onaangekondigd over?
ik ben niet meer op school, dit was in de jaren 90quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jij zit op school in door Israel bezet gebied?
Ik denk dat je beter op had moeten letten.quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:39 schreef _Water_ het volgende:
[..]
De basis maar ook middelbare school.
Toen woonde je op de Westerlijke Jordaanoever ofzo?quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:39 schreef _Water_ het volgende:
[..]
ik ben niet meer op school, dit was in de jaren 90
Dat dus!quote:
In de jaren 40 en 50 bestond de West Bank nog niet en de delen van Jeruzalem waren ook heel anders dan nu.quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:38 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Dat deden ze in de jaren 40 en 50, ze staken de West Bank over en ook delen van Jeruzalem.
Sterker nog, Israel bestond nog niet eens in de jaren veertig - sinds 1948 pas.quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In de jaren 40 en 50 bestond de West Bank nog niet en de delen van Jeruzalem waren ook heel anders dan nu.
Ik vrees dat hij slachtoffer is van een verkeerde scholing.quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:40 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter op had moeten letten.
Nee maar ik bedoelde dat gebied dat heden ten dage de West Bank heet.quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:47 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Sterker nog, Israel bestond nog niet eens in de jaren veertig - sinds 1948 pas.
Jij weet net zo goed als ik dat dat alles gewoon het grondgebied van Israël is? Dus waarom blijf je hardnekkig ontkennen?quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In de jaren 40 en 50 bestond de West Bank nog niet en de delen van Jeruzalem waren ook heel anders dan nu.
Goede bijdrage. Spelling is een kwestie van transcripitie.quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:55 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat moest ik even opzoeken. Je bedoelt Al-Nakba?
Daar heb ik beeld bij gevonden en uitleg.
Hier, het huiswerk wat je op de basisschool blijkbaar nooit hebt gehad: http://en.wikipedia.org/wiki/West_Bankquote:Op zondag 18 augustus 2013 01:56 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat dat alles gewoon het grondgebied van Israël is? Dus waarom blijf je hardnekkig ontkennen?
Nee, dat weet ik niet net zo goed. Hoe zou ik dat moeten weten? Op basis van welke informatie? Betrouwbare bronnen?quote:Op zondag 18 augustus 2013 01:56 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat dat alles gewoon het grondgebied van Israël is? Dus waarom blijf je hardnekkig ontkennen?
Of ze komen voor de PVV in de tweede kamer.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:07 schreef Kees22 het volgende:
Wat ik nou wel vreemd vind: als een student echt slim is, dus echt enig inzicht heeft in hoe de wereld werkt, dan komt hij toch automatisch tot de conclusie dat Israel als staat enigszins discutabel bezig is.
Figuren zoals _water_ die onwaarschijnlijke onzin verkondigen, worden ofwel bekeerd binnen korte tijd, ofwel volkomen genegeerd in een serieuze discussie.
ik steun de PVV helemaal niet hoorquote:Op zondag 18 augustus 2013 02:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Of ze komen voor de PVV in de tweede kamer.
Daar bedoelde ik jou niet in het bijzonder mee, maar dat is ook zo'n clubje met enigszins opgeleide mensen die er wat betreft Israel een bizarre werkelijkheid op na houden.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:16 schreef _Water_ het volgende:
[..]
ik steun de PVV helemaal niet hoor
Alleen zo jammer dat zo'n beetje de rest van de wereld, op Israel zelf na, dat niet vind wat betreft het eigendomsrecht van de Westelijke Jordaanoeverquote:ik ben alleen niet zo verdiept in het Palestijns-Israël conflict maar vind Israël dan wel weer geloofwaardiger, stabieler en eerlijker.
Het merendeel van de Westerse wereld is nog altijd pro-Israël hoor.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Daar bedoelde ik jou niet in het bijzonder mee, maar dat is ook zo'n clubje met enigszins opgeleide mensen die er wat betreft Israel een bizarre werkelijkheid op na houden.
[..]
Alleen zo jammer dat zo'n beetje de rest van de wereld, op Israel zelf na, dat niet vind wat betreft het eigendomsrecht van de Westelijke Jordaanoever
Welke oorlog mijn beste?quote:
Zo'n beetje heel de wereld inclusief de Westerse, is het eens over de grenzen van de Westelijke Jordaanoever zoals die al tientallen jaren geleden zijn afgesproken.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:25 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Het merendeel van de Westerse wereld is nog altijd pro-Israël hoor.
De Palestijnen zijn volgens mij een kleine minderheid.
3de keer: een lieve Joodse staat overleeft niet aan de grenzen van het radicalismequote:Op zondag 18 augustus 2013 02:07 schreef Kees22 het volgende:
Wat ik nou wel vreemd vind: als een student echt slim is, dus echt enig inzicht heeft in hoe de wereld werkt, dan komt hij toch automatisch tot de conclusie dat Israel als staat enigszins discutabel bezig is.
En doordat de generatie die een erfschuld heeft vanwege de holocaust aan het uitsterven is.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:28 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Welke oorlog mijn beste?
En de steun voor Israël (en haar hoeder de VS) is hard aan het afbrokkelen inmiddels, door hun eigen daden.
maar toen waren de palestijnen het er niet mee eensquote:Op zondag 18 augustus 2013 02:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zo'n beetje heel de wereld inclusief de Westerse, is het eens over de grenzen van de Westelijke Jordaanoever zoals die al tientallen jaren geleden zijn afgesproken.
En toch vind ik dat wij steun verschuldigd zijn aan Israël na al onze misdaden en gruwelijkheden tegen de Joden in WO2. Apart en losstaand van de grensdispuut-kwestie.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:28 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Welke oorlog mijn beste?
En de steun voor Israël (en haar hoeder de VS) is hard aan het afbrokkelen inmiddels, door hun eigen daden.
Nee, een boze Joodse staat leidt tot een leuk gezellig stukje van de wereld blijkt wel.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:28 schreef zwaaien het volgende:
[..]
3de keer: een lieve Joodse staat overleeft niet aan de grenzen van het radicalisme
Het lijkt me logisch dat we Israël niet aan hun lot over laten. Door het Westen zitten ze daar nu. Als het Westen stopt met Israël te steunen breekt een nieuwe holocaust uitquote:Op zondag 18 augustus 2013 02:31 schreef _Water_ het volgende:
[..]
En toch vind ik dat wij steun verschuldigd zijn aan Israël na al onze misdaden en gruwelijkheden tegen de Joden in WO2. Apart en losstaand van de grensdispuut-kwestie.
Ik vind dat wij best weleens onze verwachtingen bijstellen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zo'n beetje heel de wereld inclusief de Westerse, is het eens over de grenzen van de Westelijke Jordaanoever zoals die al tientallen jaren geleden zijn afgesproken.
Verdien jij bij nachturen dubbel?quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:33 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Ik vind dat wij best weleens onze verwachtingen bijstellen.
Ik, noch één van mijn gedocumenteerde voorvaderen dan ook heeft ook maar 1 misdaad of gruwelijkheid begaan tegen welke Jood dan ook. Verder ben ik aan niemand welke steun dan ook verschuldigd vanwege welke daad van mijn voorvaderen dan ook.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:31 schreef _Water_ het volgende:
[..]
En toch vind ik dat wij steun verschuldigd zijn aan Israël na al onze misdaden en gruwelijkheden tegen de Joden in WO2. Apart en losstaand van de grensdispuut-kwestie.
Op basis van wat? Jouw beroerde educatie aangaande dit conflict?quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:33 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Ik vind dat wij best weleens onze verwachtingen bijstellen.
Jou opaatje als individu heeft wellicht niets misdaan tegen Joden, maar het Westen in het algemeen welquote:Op zondag 18 augustus 2013 02:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik, noch één van mijn gedocumenteerde voorvaderen dan ook heeft ook maar 1 misdaad of gruwelijkheid begaan tegen welke Jood dan ook. Verder ben ik aan niemand welke steun dan ook verschuldigd vanwege welke daad van mijn voorvaderen dan ook.
Dus Nazi-Duitsland = het Westen?quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:39 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Jou opaatje als individu heeft wellicht niets misdaan tegen Joden, maar het Westen in het algemeen wel
Elders in het Westen waren Joden ook niet erg graag geziene gasten hoorquote:Op zondag 18 augustus 2013 02:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus Nazi-Duitsland = het Westen?
Wij hebben 6 MILJOEN joden vermoord tijdens WO2 en jij zegt dat we niks hoeven terug te betalen aan de Joodse belangen? Wel apart hoor.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik, noch één van mijn gedocumenteerde voorvaderen dan ook heeft ook maar 1 misdaad of gruwelijkheid begaan tegen welke Jood dan ook. Verder ben ik aan niemand welke steun dan ook verschuldigd vanwege welke daad van mijn voorvaderen dan ook.
Dat ik een weldenkend mens ben maakt dat ik geen van de debiele ideeën van Israëlische als wel Palestijnse overheden/autoriteiten echt heel verstandig vind.
Daar gingen ze niet de gaskamer in.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:40 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Elders in het Westen waren Joden ook niet erg graag geziene gasten hoor
Wij hielpen een handje mee. Sommigen van onze landgenoten wel te verstaan. Zegt het woord NSB jou iets?quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:43 schreef Nemephis het volgende:
Wij? De Nazi's deden dat.
Ja, dat was verschrikkelijk. En nee, dat geeft Israël niet het recht op landjepik en om de Palestijnen te behandelen zoals ze zelf behandeld werden.
Dan hebben we als westerlingen ook een collectieve schuld aan de oorspronkelijke inwoners van de Amerika's en Australie, Zigeuners, de Filipijnen, een flink aantal Afrikaanse landen, Indonesie en de voormalige Joegoslavische republieken.quote:Op zondag 18 augustus 2013 02:42 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Wij hebben 6 MILJOEN joden vermoord tijdens WO2 en jij zegt dat we niks hoeven terug te betalen aan de Joodse belangen? Wel apart hoor.
En dan bedoel ik niet individuele schuld natuurlijk, jij was nog niet geboren, maar collectieve - als land dan.
Denk aan al de familien die een dierbare hebben verloren of vermist zien gaan, al het land en vastgoed dat ze hebben moeten afstaan en al de ontvreemdingen. En das nog maar het topje van de ijsberg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |