Ik ben eigenlijk licht gechoqueerd van deze gedachtegang. Aan dit ga ik mijn toetsenbord niet eens verslijten.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 01:23 schreef Baws het volgende:
Door Israël is er zo ontzettend veel ellende in de wereld. Er zijn zoveel conflicten die toe te wijzen zijn aan Israël, denk o.a. aan Irak (Saddam bedreigde Israël), Egypte (er mag geen MB aan de macht komen om Israël), Syrië (moet kapot want vriend van Hezbollah & Iran).
Miljoenen arabieren moeten dood en kapot, zodat er een paar miljoen mensen uit voornamelijk Rusland en de VS, die toevallig dezelfde geschifte baardreligie aanhangen lekker in een gesubsidieerd landje kunnen leven. Dit alles gebaseerd op een duizenden jaren oud boek en met financiële steun van de Amerikaanse belastingbetaler.
Maar wij moeten dit allemaal maar accepteren omdat ze 'democratisch' zijn en wat irrigatie hebben weten te bewerkstelligen. Is dit miljoenen dode Arabieren waard? Geef Palestina de financiële steun en kennis die Israël jaarlijks ontvangt en je zal zien dat Palestina het net zo goed, zo niet beter doet.
De mensheid zal het toch nooit leren. Het zit in ons om te vernietigen, vernederen en om mensen die het toch al slecht hebben nog verder de grond in te trappen. Rechtvaardigheid is een woord zonder betekenis. Ik zie het somber in.
Ik schreef: veracht en haat.quote:
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik schreef: veracht en haat.
Als je niemand haat, blijft het verachten over.
Je haalt de chronologie door elkaar, maar dat is verder niet eens interessant.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 01:38 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Hoezo beledigend? Het lijkt mij logisch dat een toekomstig op te richten Palestijnse staat niet ten koste mag gaan van de veiligheid van de Israëliërs.
De bewoners waren al boos genoeg lijkt me voor dat die dingen vernield zijn. Anders zouden ze niet op Hamas gestemd hebben...
Wat voor gevoel heb je dan wel tegenover al die mensen die je beticht van het streven om Israel en de joden te vernietigen? Terwijl je constateert dat ze daar de macht niet voor hebben?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 01:40 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Ik veracht ook niemand voor alle duidelijkheid.
Als de Palestijnse staat helemaal onafhankelijk is, zal dit een ramp zijn voor de veiligheid van de Israëlische burgers. Het zou natuurlijk de ideale situatie zijn als deze 2 staten gewoon vredig naast elkaar konden leven. Ik vrees echter voor een 2de Gaza scenario als Israël zich terug trekt. En dan zal dat gepaard gaan met veel bloed en ellende aan beide kanten. Daar wint niemand wat bij.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 01:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je haalt de chronologie door elkaar, maar dat is verder niet eens interessant.
Beledigend voor de Palestijnen, ja. Dat je je dat niet kunt voorstellen is schokkend.
Het voorstel behelsde een Palestijnse staat waarvan alle essentiële delen gecontroleerd werden door Israel.
Stel je voor dat Cis-Jordanië inderdaad aan de joden was toegekend, terwijl Trans-Jordanië, als het grotere deel, daarover alle macht was blijven uitoefenen. Dan waren alle internationale contacten van de joden via het Arabische Trans-Jordanië gegaan, waren de wateren van de Jordaan naar het oosten afgeleid, waren er geen vliegvelden in Cis geweest, waren er doorlaatposten geweest waar joden uitgebreid en wantrouwig onderzocht werden.
Voor mij is ieder mens gelijk. Iedereen heeft recht op een mooi leven, welk geslacht ras religie kleur dan ook.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 02:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat voor gevoel heb je dan wel tegenover al die mensen die je beticht van het streven om Israel en de joden te vernietigen? Terwijl je constateert dat ze daar de macht niet voor hebben?
Heb je ze lief? Beklaag je ze? Lijd je met ze mee? Of welk ander gevoel heb je dan?
Interessante invalshoek. Als er 1,5 miljard Joden zouden zijn.. zouden ze dan een vreedzame groep vormen die alleen maar met rust gelaten wil worden... of zouden ze zich aan de Torah houden en proberen de rest van de wereldbevolking met geweld uit te roeien/tot slaaf te maken ?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:25 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Als er 1,5 miljard joden op de wereld waren, hadden ze dat wellicht niet nodig nee
Waarom vrees je voor het laatste? Daar is geen enkele basis voor.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:26 schreef Grouch het volgende:
[..]
Interessante invalshoek. Als er 1,5 miljard Joden zouden zijn.. zouden ze dan een vreedzame groep vormen die alleen maar met rust gelaten wil worden... of zouden ze zich aan de Torah houden en proberen de rest van de wereldbevolking met geweld uit te roeien/tot slaaf te maken ?
Ik vrees toch een beetje het laatste. Maar overtuig mij van het tegendeel
Lees het oude Testament eens. De bevelen van Adonai aan het uitverkoren volk zijn niet bepaald vreedzaam.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:36 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Waarom vrees je voor het laatste? Daar is geen wnkele basis voor.
Daar hebben zij zich niet bijster aan gehouden in gebieden waar zij een meerderheid vormden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:37 schreef Grouch het volgende:
[..]
Lees het oude Testament eens. De bevelen van Adonai aan het uitverkoren volk zijn niet bepaald vreedzaam.
Ik noem een KoosVogel...quote:
Ik weet zeker dat hij op de loonlijst van Schulz en Barosso staat.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:20 schreef DeToffifee het volgende:
[..]Misschien moet je niemand noemen. Dit zegt meer van jou dan iets anders.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat hij op de loonlijst van Schulz en Barosso staat.
Je weet niks.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat hij op de loonlijst van Schulz en Barosso staat.
En jij weet niet hoe je quoten moet, D66 stemmertje.quote:
Straks? Check Israël-Palestina topicreeks, ik weet zeker dat sommigen betaald worden om Israëlische wandaden goed te praten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:38 schreef Nemephis het volgende:
Straks tig Likoed-kloons hier met alleen maar positieve dingen over Israël
Nee, dat is om zijn geloofwaardigheid op te krikken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:55 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Ben jij niet voor de verkeerde voetbalclub?
Waarom gingen ze dan daar hun staat oprichten te midden van "radicalisme". Fail-argument. Beter je best doen, dan krijg je misschien ook nog betaald.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 00:20 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Een lieve Joodse staat overleeft niet in een omgeving aan de grenzen van het radicalisme. Maar dat is wat je wil zeker?
Vreemd dat de joodse terroristen beloond zijn met een eigen staat. Denk aan King David hotel bombing. Was de Israëlische premier niet een ex-terrorist? Terrorist beloond met premierschap.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 00:38 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Terrorisme en haat mag niet beloond worden.
Ook nu weet je weer niks.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En jij weet niet hoe je quoten moet, D66 stemmertje.
Geef maar toe dat je een D66'er bent anders verdedig je die vent en zijn voorliefde voor de Brusselse tirannie niet.quote:
Nee, ik stem geen D66.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Geef maar toe dat je een D66'er bent anders verdedig je die vent en zijn voorliefde voor de Brusselse tirannie niet.
Mooi.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |