Doen we hem zo:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap dat het pijnlijk is, maar we kunnen NOOIT ons verleden zomaar vergeten. Wel verwerken en doorgaan met leven.Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
En dan ook nog een vrij willekeurige bloedschuld, want hij geldt enkel voor de holocaust en dan ook nog enkel voor de Joodse slachtoffers. De rest hoeft niet zo hard vergoed te worden.quote:Op zondag 18 augustus 2013 03:15 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar ondertussen is er wel een eeuwige bloedschuld? Dat is een beetje een contradictie hè
Niet eeuwig, maar we zijn ergens veel te vroeg gestopt met het vergoeden van de Joden. Dus we hebben nooit onze schuld terugbetaald. Dat is het probleem.quote:Op zondag 18 augustus 2013 03:15 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar ondertussen is er wel een eeuwige bloedschuld? Dat is een beetje een contradictie hè
Dus jij denkt dat het verstandig is om in 2045 onze poten van Israel af te trekken als we die hun gang laten gaan op de Westelijke Jordaanoever zoals ze nu bezig zijn?quote:Op zondag 18 augustus 2013 03:21 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Niet eeuwig, maar we zijn ergens veel te vroeg gestopt met het vergoeden van de Joden. Dus we hebben nooit onze schuld terugbetaald. Dat is het probleem.
Als we steeds zouden betalen hadden we dat ergens rond 2045 af. Lijkt mij ook een mooi jaargetal - honderd jaar van liefde en compensatie voor 6 jaar afschuwelijkheden.
En de andere slachtoffers van de Nazi's, die laten we voor het gemak buiten beschouwing? Doen we tot nu toe wel, tenminste.quote:Op zondag 18 augustus 2013 03:21 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Niet eeuwig, maar we zijn ergens veel te vroeg gestopt met het vergoeden van de Joden. Dus we hebben nooit onze schuld terugbetaald. Dat is het probleem.
Als we steeds zouden betalen hadden we dat ergens rond 2045 af. Lijkt mij ook een mooi jaargetal - honderd jaar van liefde en compensatie voor 6 jaar afschuwelijkheden.
Ja klopt. Over tien jaar zitten we nog in eenzelfde soort topic te posten.. sad but truequote:Op zondag 18 augustus 2013 03:23 schreef sig000 het volgende:
Wat een gezever over schuld.![]()
De wereld is niet eerlijk en zal dat ook nooit worden.
Allebei mijn opa's zijn dood met een nummer op hun arm, heeft het veel nut om nog betaling te vragen voor de gedwongen arbeid?quote:Op zondag 18 augustus 2013 03:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ja klopt. Over tien jaar zitten we nog in eenzelfde soort topic te posten.. sad but true
Zo'n tattoo had mijn ene opa ook nadat 'ie betrapt was als verzetsman, daarna moest hij ook dwangarbeid verrichten. Nooit vergoeding voor ontvangen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 03:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Allebei mijn opa's zijn dood met een nummer op hun arm, heeft het veel nut om nog betaling te vragen voor de gedwongen arbeid?
Ik ben het met je eens dat shit happens maar tenminste weet jij nu wel waarom de Nederlandse staat Israël steunt. Wij zitten wat de geschiedenis betreft niet in de beste positie om over Joden te spreken.quote:Op zondag 18 augustus 2013 03:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Zo'n tattoo had mijn ene opa ook nadat 'ie betrapt was als verzetsman, daarna moest hij ook dwangarbeid verrichten. Nooit vergoeding voor ontvangen.
Het is goed zo, dat boek is gesloten.
Net zoals het boek over de schuld aan Israël inmiddels ook gesloten is (naar mijn mening).
Als je voor eeuwig aan het verleden blijft hangen zul je nooit vooruitgang boeken.
In de Wij vorm spreken geeft je besef van geschiedenis niet zo geweldig weer.quote:Op zondag 18 augustus 2013 03:38 schreef _Water_ het volgende:
Wij zitten wat de geschiedenis betreft niet in de beste positie om over Joden te spreken.
Jij mag praten als je niet van oorsprong een West Europeaan bent. Dan geldt dit niet voor jou.quote:Op zondag 18 augustus 2013 03:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
In de Wij vorm spreken geeft je besef van geschiedenis niet zo geweldig weer.
Hoever wil je gaan met die oorsprong?quote:Op zondag 18 augustus 2013 03:51 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Jij mag praten als je niet van oorsprong een West Europeaan bent. Dan geldt dit niet voor jou.
Ik draag bij aan de belasting en steun partijen die geld willen doneren aan Israël. Voor de rest laat ik het over aan de fiscus.quote:Op zondag 18 augustus 2013 03:54 schreef Kansenjongere het volgende:
_Water_, welke acties heb jij eigenlijk ondernomen om je erfschuld ten opzichte van de inwoners van Indonesië af te lossen?
Ik had het echter over Indonesië.quote:Op zondag 18 augustus 2013 04:02 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Ik draag bij aan de belasting en steun partijen die geld willen doneren aan Israël. Voor de rest laat ik het over aan de fiscus.
Dan doe ik niks. Hoezo?quote:Op zondag 18 augustus 2013 04:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik had het echter over Indonesië.
Jij was degene die de holocaustkaart speelde en begon over de schuld die wij zouden moeten voelen richting de joden. Dan neem ik aan dat je eenzelfde schuld voelt richting bijvoorbeeld de Indonesiërs en daar op eenzelfde wijze gehoor aan wil geven.quote:
Mmm hoe weet jij dat daar een holocaust is gebeurt? Ik ontken het zonder meer feiten boven tafel.quote:Op zondag 18 augustus 2013 04:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Jij was degene die de holocaustkaart speelde en begon over de schuld die wij zouden moeten voelen richting de joden. Dan neem ik aan dat je eenzelfde schuld voelt richting bijvoorbeeld de Indonesiërs en daar op eenzelfde wijze gehoor aan wil geven.
De politionele acties zijn geen reden voor een erfschuld?quote:Op zondag 18 augustus 2013 04:27 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Mmm hoe weet jij dat daar een holocaust is gebeurt? Ik ontken het zonder meer feiten boven tafel.
Nee jij bent aardig op dreef vrees ik. Ga maar lekker slapen, het komt goed in Indonesië. We hebben goede banden met ze.quote:Op zondag 18 augustus 2013 04:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De politionele acties zijn geen reden voor een erfschuld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |