Op houden met jankzakken en gewoon die laatste paar maand netjes kostgeld betalen.quote:Ik ben een jongen van 25 jaar. Thuis wonend
Nee dat ga ik juist niet meer doen. Ze kan nu de tiefus krijgen met dat "jankzakken, van haarquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:02 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Op houden met jankzakken en gewoon die laatste paar maand netjes kostgeld betalen.
Dat probeer ik kenbaar te maken bij der. Maar ze snapt het niet. Ik vind het niet erg om kostgeld te betalen. Maar niet bijna de volledige huurprijs van het huis. Wat tegen de 500 euro aanligt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:06 schreef Luxuria het volgende:
Dat is wel heel krom dat ze van jou dat geld verwachten terwijl der vriend allemaal van die luxedingen betaalt.
Dat hij een deel van dat geld dan ook maar besteed aan het huishouden.
Maar hoe weinig ben je er dan de komende maanden? Eet je ook bijna niet meer thuis? Slaap je niet meer thuis?
Ditquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef DroogDok het volgende:
Als er is afgesproken dat je kostgeld zou betalen is het een beetje raar om dat nu ineens niet meer te doen als de verhuizing eraan komt natuurlijk.
Ja dus? Zolang je daar nog ingeschreven staat, lijkt het me meer dan redelijk dat je je steentje bijdraagt. Ongeacht of je veel thuis bent of juist niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dat probeer ik kenbaar te maken bij der. Maar ze snapt het niet. Ik vind het niet erg om kostgeld te betalen. Maar niet bijna de volledige huurprijs van het huis. Wat tegen de 500 euro aanligt.
Ben de komende maanden heel weinig thuis. Veel bij mn vriendin. Eet amper thuis, of op het werk of bij mn vriendin. Thuiss slapen doe ik alleen als het warm word om zo vroeg te gaan werken.
Omdat ze gaan wonen in dit huis. Hij woont hier al 3 kwart van de tijdquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef DroogDok het volgende:
Als er is afgesproken dat je kostgeld zou betalen is het een beetje raar om dat nu ineens niet meer te doen als de verhuizing eraan komt natuurlijk.
Waarom gaat je moeder trouwens niet lekker samenwonen met haar vriend?
Nee die dikke spaarpot heb ik juist niet. Daarom is heel dit punt gaandequote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:16 schreef Tja..1986 het volgende:
Ipv dat je nou even over een verlaging had overlegd, maar nu deel je mee dat je niets meer betaald. Ik had je met je 25 jaar direct op straat gezet. Je geeft aan dat het is omdat je het aan meubels uit wil geven. Je bent 25 en werkt fulltime. Je hebt je natje, droogje, onderdak en alles voor minder dan 500,- per maand. Ik ga er dus vanuit dat je al een dikke spaarpot hebt.
Minder dan 500,- per maand voor eten, drinken, huis, stroom, water. Er wordt waarschijnlijk ook nog voor hem gekookt en gewassen. Hoezo zorgen voor? Lijkt mij gewoon bijdragen aan je eigen onderhoud.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:15 schreef JamesTKirk het volgende:
Ik kan me je frustratie deel wel voorstellen. Het lijkt ook wel een beetje een omgekeerde wereld: een kind die voor de ouder zorgt, in plaats van andersom.
Dat is dom van jezelf dan he. Of je verdient maar 700,- per maand, of je hebt je geld verkeerd uitgegeven. Dat is toch niet echt de schuld van je moeder.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:17 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Nee die dikke spaarpot heb ik juist niet. Daarom is heel dit punt gaande
Waar heb jij je geld dan allemaal uit uitgegeven, misschien ben je zelf ook wel een beetje net zoals je moeder. Gewoon doorbetalen tot de dag van de verhuizing, dan maar eerste inrichten met kringloop meubels.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:17 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Nee die dikke spaarpot heb ik juist niet. Daarom is heel dit punt gaande
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:20 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Waar heb jij je geld dan allemaal uit uitgegeven, misschien ben je zelf ook wel een beetje net zoals je moeder. Gewoon doorbetalen tot de dag van de verhuizing, dan maar eerste inrichten met kringloop meubels.
Tsja. Iedereen maakt weleens fouten. Ik heb die gemaakt op financieel gebied.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:20 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is dom van jezelf dan he. Of je verdient maar 700,- per maand, of je hebt je geld verkeerd uitgegeven. Dat is toch niet echt de schuld van je moeder.
Met 25 ben je geen kind meer hoor, dan ben je al 7 jaar lang bevoegd tot autorijden en al 4 jaar lang financieel onafhankelijk van je ouders.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:15 schreef JamesTKirk het volgende:
Ik kan me je frustratie deel wel voorstellen. Het lijkt ook wel een beetje een omgekeerde wereld: een kind die voor de ouder zorgt, in plaats van andersom. Ik raad je wel aan het zo nuchter mogelijk te blijven bekijken - je bent als het goed is vrij snel uit deze situatie weg. Als er nu vanuit de emotie allerlei naars geroepen word kan dat de verhouding met je moeder voorgoed verpesten. Iets wat nu misschien niet erg lijkt, maar in de toekomst (wie weet ooit kleinkinderen?) wel heel jammer kan blijken.
Kun je wellicht bij je vader terecht om eens je hart te luchten?
En waarom moet je moeder hiervoor bloeden? Jij hebt deze afspraak gemaakt en moet hem dus nakomen. Of je moeder andere inkomsten of cadeau's krijgt is niet relevant. Ik betaal de slagen toch ook ineens niet meer omdat ik vind dat ik te weinig overhoudt en hij toch al genoeg cadeau's krijgt van zijn vrouw.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:29 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Tsja. Iedereen maakt weleens fouten. Ik heb die gemaakt op financieel gebied.
En onderussen krijg je een email van mama vanaf d'r vakantieadres in Honolulu of je de huur even kan overmaken, want anders houdt ze zo weinig over deze maand? Come on..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:32 schreef Metro2005 het volgende:
Je bent 25, je woont bij je ma thuis en je gaat huilen over kostgeld?
Exact!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:32 schreef A-mineur het volgende:
En wanneer gaat je ma met der luie reet werken?
Nee kostgeld is zijn aandeel in de kosten die zijn moeder maakt doordaar hij daar woont. dus niet alleen huur maar ook gas, water, licht. Verlies van privacy en inkopen van extra eten en drinken. Hoe goed mama het heeft is irrelevant, al is ze schatrijk ze bepaald zelf wat ze met haar geld doet. Hij heeft daarentegen genoeg maandinkomen. Inrichten hoeft niet duur te zijn mits je creatief bent.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:33 schreef KataStrofe het volgende:
Ik vind niet dat je je zoon kunt belasten met de huur betalen en zelf op vakantie gaat en leuke dingen gaat doen, dat is toch krom? Die deal stamt nog uit de tijd dat ze het financieel wat minder hadden, dus er had allang een nieuwe deal gemaakt kunnen worden die beter past bij de huidige omstandigheden. Tuurlijk is kostgeld betalen normaal, maar mama en vriend hebben het blijkbaar breed genoeg, dus dan gun je je zoon toch een goede start? Over drie maanden moeten ze het sowieso zonder doen.
Dat gezegd hebbende is het uiteraard not-done om uit het niets te melden dat je geen huur meer betaalt, moet je later eens bij je huisbaas proberen![]()
Ik zou inderdaad iets regelen om het bedrag af te bouwen in de paar resterende maanden. En als ik TS was had ik tijdelijk bij mijn vriendin ingetrokken, dan hebben ze ook geen kosten aan je, dus ook weinig te claimen verder.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:33 schreef KataStrofe het volgende:
Ik vind niet dat je je zoon kunt belasten met de huur betalen en zelf op vakantie gaat en leuke dingen gaat doen, dat is toch krom? Die deal stamt nog uit de tijd dat ze het financieel wat minder hadden, dus er had allang een nieuwe deal gemaakt kunnen worden die beter past bij de huidige omstandigheden. Tuurlijk is kostgeld betalen normaal, maar mama en vriend hebben het blijkbaar breed genoeg, dus dan gun je je zoon toch een goede start? Over drie maanden moeten ze het sowieso zonder doen.
Dat gezegd hebbende is het uiteraard not-done om uit het niet te melden dat je geen huur meer betaald, moet je later eens bij je huisbaas proberen![]()
Ik zou inderdaad iets regelen om het bedrag af te bouwen in de paar resterende maanden. En als ik TS was had ik tijdelijk bij mijn vriendin ingetrokken, dan hebben ze ook geen kosten aan je, dus ook weinig te claimen verder.
Waarom moet ik bloeden voor het feit dat ze amper geld hebt. Weinig werkt en een vriend heeft die bakken met geld bezitquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:35 schreef trigt013 het volgende:
[..]
En waarom moet je moeder hiervoor bloeden? Jij hebt deze afspraak gemaakt en moet hem dus nakomen. Of je moeder andere inkomsten of cadeau's krijgt is niet relevant. Ik betaal de slagen toch ook ineens niet meer omdat ik vind dat ik te weinig overhoudt en hij toch al genoeg cadeau's krijgt van zijn vrouw.
Allejezus man, zakelijker dan dit kun je het volgens mij niet bekijken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee kostgeld is zijn aandeel in de kosten die zijn moeder maakt doordaar hij daar woont. dus niet alleen huur maar ook gas, water, licht. Verlies van privacy en inkopen van extra eten en drinken. Hoe goed mama het heeft is irrelevant, al is ze schatrijk ze bepaald zelf wat ze met haar geld doet. Hij heeft daarentegen genoeg maandinkomen. Inrichten hoeft niet duur te zijn mits je creatief bent.
Joh, hij maakt waarschijnlijk 1400 euro per maand met maar waarschijnlijk rond de 500 euro kostgeld. de rest gaat op aan luxe of schulden gemaakt door vroegere luxe.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Hoewel je het niet voorbeeldig hebt aangepakt ts, ben je eerder wel heel redelijk geweest terwijl je moeder niet zo volwassen deed als je zou mogen verwachten. Probeer het een beetje netjes op te lossen voor de laatste maanden, ook al wringt het misschien een beetje, en ben blij dat je daarna niet meer in zo'n kromme situatie hoeft te leven. Wanneer je een nieuwe woning hebt is dat ook weer een nieuwe kans om een wat fijnere relatie met je moeder te krijgen.
Die rijke vriend komt in haar pauperhuisje wonen? Raar verhaal.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:15 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Omdat ze gaan wonen in dit huis. Hij woont hier al 3 kwart van de tijd
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:39 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Joh, hij maakt waarschijnlijk 1400 euro per maand met maar waarschijnlijk rond de 200 euro kostgeld.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dat probeer ik kenbaar te maken bij der. Maar ze snapt het niet. Ik vind het niet erg om kostgeld te betalen. Maar niet bijna de volledige huurprijs van het huis. Wat tegen de 500 euro aanligt.
Jij hebt anders ook amper geld terwijl je ook prima had kunnen sparen met maar 500 euro per maand aan woonlasten en een vaste baan. Zat er bij die 500 euro ook het grootste gedeelte van de boodschappen en dergelijken in? Waterschapsbelastingen, dat soort ongein?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:38 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Waarom moet ik bloeden voor het feit dat ze amper geld hebt. Weinig werkt en een vriend heeft die bakken met geld bezit
Is het kostgeld dan niet representatief voor de kosten die zij maakt dat je daar in huis woont?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:38 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Waarom moet ik bloeden voor het feit dat ze amper geld hebt. Weinig werkt en een vriend heeft die bakken met geld bezit
Sommige mensen verwarren hoog inkomen met luxe uitgave patroon.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Die rijke vriend komt in haar pauperhuisje wonen? Raar verhaal.
Op zich heb je gelijk, als het puur zakelijk was allemaal. Maar je bent toch familie? Hoe goed zij het heeft is wel degelijk relevant. TS heeft de last op zijn schouders genomen toen zij het moeilijk had en nu het andersom is moet de verdeling ook anders..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef Joris85 het volgende:
Helemaal mee eens.Hoewel je het niet voorbeeldig hebt aangepakt ts, ben je eerder wel heel redelijk geweest terwijl je moeder niet zo volwassen deed als je zou mogen verwachten. Probeer het een beetje netjes op te lossen voor de laatste maanden, ook al wringt het misschien een beetje, en ben blij dat je daarna niet meer in zo'n kromme situatie hoeft te leven. Wanneer je een nieuwe woning hebt is dat ook weer een nieuwe kans om een wat fijnere relatie met je moeder te krijgen.
Wellicht, maar als ik geld heb om 5 keer per jaar op vakantie te gaan, zou ik niet in een huurwoning in een buurt met sociale woningbouw gaan zitten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:41 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Sommige mensen verwarren hoog inkomen met luxe uitgave patroon.
Ach, als je er bijna nooit bentquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:44 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wellicht, maar als ik geld heb om 5 keer per jaar op vakantie te gaan, zou ik niet in een huurwoning in een buurt met sociale woningbouw gaan zitten.
Dus? Het lijkt me wel heel erg genereus om, als je er al niet meer volledig woont, bijna de gehele huur te betalen voor een moeder die ondertussen wel redelijk wat luxe geniet. Maar goed, dat is het punt niet... Het gaat erom een nette oplossing te vinden voor die laatste maanden, daarna geen last meer van.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:39 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Joh, hij maakt waarschijnlijk 1400 euro per maand met maar waarschijnlijk rond de 500 euro kostgeld. de rest gaat op aan luxe of schulden gemaakt door vroegere luxe.
Zoals ik al zei. Ben niet te beroerd om kostgeld te betalen vanwege die punten wat hij opnoemt dat is het punt niet. Maar het kan er bij mij niet in dat ik me nog steeds helemaal de pleuris moet betalen terwijl zij 40x per jaar op vakantie kan gaanquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee kostgeld is zijn aandeel in de kosten die zijn moeder maakt doordaar hij daar woont. dus niet alleen huur maar ook gas, water, licht. Verlies van privacy en inkopen van extra eten en drinken. Hoe goed mama het heeft is irrelevant, al is ze schatrijk ze bepaald zelf wat ze met haar geld doet. Hij heeft daarentegen genoeg maandinkomen. Inrichten hoeft niet duur te zijn mits je creatief bent.
Voor wat hoort wat, moeder had TS op zijn 18e ook het huis uit kunnen zetten - zolang je ingeschreven staat kom je gewoon je afspraken na - al is je moeder multi-miljonair of heeft ze de loterij gewonnen - je kunt niet eenzijdig iets veranderen en verwachten dat de andere partij dat zomaar OK vindt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:42 schreef KataStrofe het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk, als het puur zakelijk was allemaal. Maar je bent toch familie? Hoe goed zij het heeft is wel degelijk relevant. TS heeft de last op zijn schouders genomen toen zij het moeilijk had en nu het andersom is moet de verdeling ook anders..
Heb je dat wel eens met haar besproken?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:45 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Ben niet te beroerd om kostgeld te betalen vanwege die punten wat hij opnoemt dat is het punt niet. Maar het kan er bij mij niet in dat ik me nog steeds helemaal de pleuris moet betalen terwijl zij 40x per jaar op vakantie kan gaan
Joh, wees eerlijk. Je vond het eerder geen probleem. Maar jij hebt schulden en wilt je huis inrichten. Dus nu is het wel een probleem. Het probleem is dus dat jij het geld jezelf meer gunt dan je moeder. Maar jij maakt waarschijnlijk gewoon een inkomen van 1400 euro oid dus houdt 900 euro over per maand na aftrek verzekeringen en bijtelling toeslagen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:45 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Ben niet te beroerd om kostgeld te betalen vanwege die punten wat hij opnoemt dat is het punt niet. Maar het kan er bij mij niet in dat ik me nog steeds helemaal de pleuris moet betalen terwijl zij 40x per jaar op vakantie kan gaan
In haar ogen wel. In mijn ogen niet. Omdat in amper thuis ben. Amper thuis eet slaap en douche etc.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:40 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Is het kostgeld dan niet representatief voor de kosten die zij maakt dat je daar in huis woont?
Stoom afblazen alleen... op fok?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:47 schreef Jumparound het volgende:
wat een onzin richting TS. Die jongen is gefrustreerd, laat hem ff zijn stoom afblazen.
Als ik boos ben kan ik ook onredelijk klinken (of zijn, het is maar net uit welk perspectief je het ziet).
Volgens mij moet je met je moeder en dr vriend bespreken dat er grote uitgave voor je aankomen en dat je minder wilt gaan betalen, zodat je zelf een buffer hebt.
Dat is jou keuze....zij faciliteert het wel. Jij krijgt in een hotel ook geen korting omdat je veel op stap bent.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
In haar ogen wel. In mijn ogen niet. Omdat in amper thuis ben. Amper thuis eet slaap en douche etc.
Sommige snappen FOK! niet....lolquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Stoom afblazen alleen... op fok?
Dan moet het in KLB ofzo staan
Dat had hij wat eerder moeten doen, dat overleg, in plaats van met een botte bijl z'n moeder de 'feiten' vertellen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:47 schreef Jumparound het volgende:
wat een onzin richting TS. Die jongen is gefrustreerd, laat hem ff zijn stoom afblazen.
Als ik boos ben kan ik ook onredelijk klinken (of zijn, het is maar net uit welk perspectief je het ziet).
Volgens mij moet je met je moeder en dr vriend bespreken dat er grote uitgave voor je aankomen en dat je minder wilt gaan betalen, zodat je zelf een buffer hebt.
Je hebt gelijk. Het is nu een probleem. Ik heb haar al die tijd uit de brand geholpen. Nu vraag ik of ze voor mij 3 maanden het zelfde kan doen zodat we een goede start in het huis kunnen beginnen, is het gelijk janken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Joh, wees eerlijk. Je vond het eerder geen probleem. Maar jij hebt schulden en wilt je huis inrichten. Dus nu is het wel een probleem. Het probleem is dus dat jij het geld jezelf meer gunt dan je moeder. Maar jij maakt waarschijnlijk gewoon een inkomen van 1400 euro oid dus houdt 900 euro over per maand na aftrek verzekeringen en bijtelling toeslagen.
Nee, jij betaald gewoon wat je kost, en nog te weinig ook. Denk je nou echt dat ze alleen de huur voor je betaalt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:38 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
vragen.. vragen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:51 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het is nu een probleem. Ik heb haar al die tijd uit de brand geholpen. Nu vraag ik of ze voor mij 3 maanden het zelfde kan doen zodat we een goede start in het huis kunnen beginnen, is het gelijk janken.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:58 schreef pl4kkie het volgende:
Ik heb gisteren te kennen gegeven dat ik de komende 3 maanden geen kostgeld meer betaal,
En nu maak je de fout dat je moeder daar blijkbaar voor op moet draaien. De grootste fout is trouwens dat je het hebt medegedeeld ipv besproken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:29 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Tsja. Iedereen maakt weleens fouten. Ik heb die gemaakt op financieel gebied.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:58 schreef pl4kkie het volgende:
Nu komt dus het hekelpunt. Ik heb gisteren te kennen gegeven dat ik de komende 3 maanden geen kostgeld meer betaal, omdat ik amper thuis ben, de kans zeer groot is dat we per 1 oktober den huis hebben, we het geld dus goed zelf kunnen gebruiken voor huisraad. Het was gelijk janken, internetbankieren ging gelijk open om te berekenen hoeveel ze per maand over houdt. Dat was 100 euro. Afijn.
Ik merkte op dat der vriend dan maar moest bij lappen. Dat was de druppel. Ze ging door het lint, hij betaald al heel veel hier in huis, etc etc. Ze kunnen 5x per jaar op vakantie naar sauna's en weet ik veel wat nog niet meer. Verder is er weinig gezegd, maar ze is wel helemaal pissed off
Je vroeg niets, je deelde iets mee en gaf 'bevelen' over hoe haar vriend zijn geld zou moeten besteden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:51 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het is nu een probleem. Ik heb haar al die tijd uit de brand geholpen. Nu vraag ik of ze voor mij 3 maanden het zelfde kan doen zodat we een goede start in het huis kunnen beginnen, is het gelijk janken.
Als je straks in je huurhuis zit en je een maand op vakantie gaat, betaal je dan ook de huur niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
In haar ogen wel. In mijn ogen niet. Omdat in amper thuis ben. Amper thuis eet slaap en douche etc.
Wat maakt dat nou uit? je betaalt kostgeld omdat je geld kost, niet omdat je moeder het niet breed heeft.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:45 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, die afspraak is gemaakt en iemand onderhouden kost nu eenmaal ook geld.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:36 schreef KataStrofe het volgende:
[..]
En onderussen krijg je een email van mama vanaf d'r vakantieadres in Honolulu of je de huur even kan overmaken, want anders houdt ze zo weinig over deze maand? Come on..
druppel / emmer. En betalen voor de eigenwijsheid van je moeder. Kortom, opgekropte frustraties die je voor je houdt om de "goede orde" te bewaren.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat had hij wat eerder moeten doen, dat overleg, in plaats van met een botte bijl z'n moeder de 'feiten' vertellen.
Ach, TS heeft te kennen gegeven zelf ook niet altijd even slim met geld om te zijn gegaan. Ik blijf erbij: hij is 25 en woont bij zijn moeder terwijl hij gewoon fulltime werkt. Niets bijdragen is dan gewoon van de zotten; hij is volwassen en dient voor zichzelf te zorgen en in deze dus bij te dragen aan zijn onderhoud. Meedelen dat hij NIETS meer betaalt de komende 3 maanden betekent dus dat hij verwacht dat z'n moeder alles maar voor haar volwassen werkende zoon betaalt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
druppel / emmer. En betalen voor de eigenwijsheid van je moeder. Kortom, opgekropte frustraties die je voor je houdt om de "goede orde" te bewaren.
Dus met jouw 500 euro, zou ze 600 overhebben? Ligt het aan mij of had/heeft ze het dan nog best breed?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:58 schreef pl4kkie het volgende:
Het was gelijk janken, internetbankieren ging gelijk open om te berekenen hoeveel ze per maand over houdt. Dat was 100 euro. Afijn.
daar zijn we het over eens, hij had het zeker anders moeten brengen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, TS heeft te kennen gegeven zelf ook niet altijd even slim met geld om te zijn gegaan. Ik blijf erbij: hij is 25 en woont bij zijn moeder terwijl hij gewoon fulltime werkt. Niets bijdragen is dan gewoon van de zotten; hij is volwassen en dient voor zichzelf te zorgen en in deze dus bij te dragen aan zijn onderhoud. Meedelen dat hij NIETS meer betaalt de komende 3 maanden betekent dus dat hij verwacht dat z'n moeder alles maar voor haar volwassen werkende zoon betaalt.
Wat er had moeten gebeuren: "Mam, ik wil even wat geld wegleggen voor de verhuizing, is het goed als ik wat minder bijdraag de komende tijd? Dan doe ik de boodschappen wel en betaal ik deze en deze verzekering/rekening, maar verder zou ik als het kan wat sparen nu het nog kan."
Nu verwacht hij dat de komende 3 maanden alles maar voor hem betaald word. Hij is 25, en werkt. En woont bij mama thuis. Nee. Niets bijdragen zou pas raar en ontzettend oneerlijk zijn.
Misschien zit mamma wel in de bijstand en verdient TS 2000 euro per maand.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:00 schreef Devion het volgende:
500 euro voor kostgeld is wel erg veel, je mag dan je moeder wel iets kosten, maar je blijft haar kind. Je neemt geen kinderen om quite of winst te draaien, wat ze nu wel doet.
Je wilt nu op jezelf, hebt het geld nodig en woont praktisch niet meer thuis. Dan is verlaging van het kostgeld het minste wat je moeder kan doen. Ik neem aan dat ze je wilt steunen/helpen om de volgende stap te maken en uit huis te gaan?
Speel desnoods lekker op haar gevoel ik, want dat doet zij ook door haar hysterische gedrag.
1. Je woont bijna niet meer thuis, dus ze heeft bijna geen kosten aan je. Dikke verlaging is het minste wat je dan mag verwachten, want ga er vanuit dat je nu geen 500 euro meer kost om te onderhouden. Zeker als je huur los trekt(Die betaal je toch, ongeacht of je thuis woont) kom je met eten e.d. lang niet aan de 500 euro.(Ik betwijfel zelf of je eraan komt, toen je nog wel volledige thuis woonde)
2. Speel op haar gevoel. Ze is je moeder en je betaalt al jaren kostgeld. Je hebt dit nodig o.a. voor je verhuizing en een goede ouder steunt zijn/haar kind hierin.
3. Dat ze nu in 1 keer van nog maar 100 euro kan rondkomen als jij niet betaalt, terwijl ze wel op luxe vakanties gaat, laat zien dat ze zelf ook niet de juiste prioriteiten heeft. Verder heb je jarenlang 500 euro per maand aan haar moeten betalen en ze is er afhankelijk van geworden.
Verder ben ik van mening dat je niet van een kind kan verlangen om mee te betalen aan de vaste kosten, tenzij het kind fulltime werkt en de ouder speciaal een woning hierop heeft geselecteerd. En ik zou hier HEEL zakelijk in zijn en niet boos of emotioneel worden. Naar mijn mening heeft ze je afgelopen jaren als flappentap gebruikt, terwijl ze zelf in het begin financieel heeft lopen blunderen en daar mag je haar best op wijzen.
Misschien kent deze moeder haar zoon goed en heeft hij schulden gemaakt met dure auto's luxe reizen en dure telefoons.......quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:10 schreef Kreator het volgende:
Elke normale moeder zou wel begrip tonen voor het feit dat je op jezelf gaat wonen en daarvoor even wat wil sparen. Het klinkt meer alsof ze je als een huurder ziet dan als een kind.
Al die mensen hier die vinden dat je maar moet dokken, vind ik wat minder intelligent.
edelachtbare, speculatie...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:13 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Misschien kent deze moeder haar zoon goed en heeft hij schulden gemaakt met dure auto's luxe reizen en dure telefoons.......
Kostgeld is de eerste stap naar onafhankelijkheid. Het gaat om het meebetalen in een situatie waarin je kosten maakt.quote:
Ook van jou kant....we weten niets alleen dat de TS huilie doet en zijn moeder verwijt huilie te doen.quote:
ik was de PI vergetenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:15 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ook van jou kant....we weten niets alleen dat de TS huilie doet en zijn moeder verwijt huilie te doen.
klopt, maar dan is 500 euro een beetje rigoureus niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:14 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Kostgeld is de eerste stap naar onafhankelijkheid. Het gaat om het meebetalen in een situatie waarin je kosten maakt.
Ligt aan de huur, de belastingen die betaald moeten worden en de leefstijl van het gezin.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:16 schreef Jumparound het volgende:
[..]
klopt, maar dan is 500 euro een beetje rigoureus niet?
Dan vertrek je toch gelijk? Als je gelijk hebt, gaat je moeder het dan nog heel moeilijk krijgen met maar 100 euro per maand.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:58 schreef pl4kkie het volgende:
Nu komt dus het hekelpunt. Ik heb gisteren te kennen gegeven dat ik de komende 3 maanden geen kostgeld meer betaal, omdat ik amper thuis ben, de kans zeer groot is dat we per 1 oktober den huis hebben, we het geld dus goed zelf kunnen gebruiken voor huisraad. Het was gelijk janken, internetbankieren ging gelijk open om te berekenen hoeveel ze per maand over houdt. Dat was 100 euro. Afijn.
Vriendlief trekt erbij in, dus dat zal wel meevallenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan vertrek je toch gelijk? Als je gelijk hebt, gaat je moeder het dan nog heel moeilijk krijgen met maar 100 euro per maand.
Weet ik niet.....misschien verdiend hij 2000 euro netto per maand en zit zijn moeder in bijstand zonder zich op werk door geen opleiding. Dan is 500 bijdragen wel fair als je inwoont en ook nog boodschappen door je moeder laat doen, haar laat koken, gas water en energie verbruikt en ook nog eens subsidie's en toeslagen omlaag duwt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:16 schreef Jumparound het volgende:
[..]
klopt, maar dan is 500 euro een beetje rigoureus niet?
hallo, je wordt geacht voor je kinderen te zorgen. Niet om ze als huurder c.q. kostwinnaar te zien.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ligt aan de huur, de belastingen die betaald moeten worden en de leefstijl van het gezin.
Kan dat per direct? Anders heeft die man twee huishoudens te financieren. Hoe het ook zij, ik snap niet dat TS de vriend van zijn moeder verantwoordelijk wil maken voor de financiėle problemen die ontstaan doordat hij geen kostgeld betaalt. Alsof hij recht heeft op het geld van de vriend van moeder. Onzin natuurlijkquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vriendlief trekt erbij in, dus dat zal wel meevallen
De maatschappij heeft die grens op 21 gezet, TS is al 25quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hallo, je wordt geacht voor je kinderen te zorgen. Niet om ze als huurder c.q. kostwinnaar te zien.
Kan je werken, ga dan werken en wees niet afhankelijk van je kind
speculatie, ik weet het
Geen idee hoe dat geregeld hebben. Wss niet, aangezien moeders anders niet zo'n probleem had gemaakt van dat TS niet meer zou betalen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kan dat per direct? Anders heeft die man twee huishoudens te financieren. Hoe het ook zij, ik snap niet dat TS de vriend van zijn moeder verantwoordelijk wil maken voor de financiėle problemen die ontstaan doordat hij geen kostgeld betaalt. Alsof hij recht heeft op het geld van de vriend van moeder. Onzin natuurlijk
dus nadat je 21 bent geworden hoeven je ouders je niet meer als hun kind te zien, godverdomme hey, het is je nageslacht, je liefdesbaby. Niet een bron van inkomenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:20 schreef trigt013 het volgende:
[..]
De maatschappij heeft die grens op 21 gezet, TS is al 25
Daarom. Dus TS pakt gelijk een stukje 'wraak' mee als 'ie nu vertrekt en ik kan uit zijn postgedrag opmaken dat 'ie dat erg prettig zal vinden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat geregeld hebben. Wss niet, aangezien moeders anders niet zo'n probleem had gemaakt van dat TS niet meer zou betalen.
Eens. Maar blijkbaar is de regeling gekomen dat TS betaald. TS doet dat netjes elke maand en gaat nu ineens mededelen dat ie het niet meer doet. Daar zit denk ik vooral de cruxquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:22 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dus nadat je 21 bent geworden hoeven je ouders je niet meer als hun kind te zien, godverdomme hey, het is je nageslacht, je liefdesbaby. Niet een bron van inkomen
En als volwassen vent van 25 heb je ook zo je verantwoordelijkheden (en hopelijk moralen).quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hallo, je wordt geacht voor je kinderen te zorgen. Niet om ze als huurder c.q. kostwinnaar te zien.
speculatie, ik weet het
tja, en dat was niet handig van TS. Dat had ie iets anders moeten brengen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Eens. Maar blijkbaar is de regeling gekomen dat TS betaald. TS doet dat netjes elke maand en gaat nu ineens mededelen dat ie het niet meer doet. Daar zit denk ik vooral de crux
En als volwassen vrouw van 45? hopelijk ook.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En als volwassen vent van 25 heb je ook zo je verantwoordelijkheden (en hopelijk moralen).
Na je 21ste is het nog steeds je kind, nageslacht en je liefdesbaby. Maar je bent er niet meer financieel verantwoordelijk voor. Dus TS moet voor zichzelf zorgen en zijn financiele verplichtingen zelf nakomen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:22 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dus nadat je 21 bent geworden hoeven je ouders je niet meer als hun kind te zien, godverdomme hey, het is je nageslacht, je liefdesbaby. Niet een bron van inkomen
dus zijn moeder ook, toch?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:24 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Na je 21ste is het nog steeds je kind, nageslacht en je liefdesbaby. Maar je bent er niet meer financieel verantwoordelijk voor. Dus TS moet voor zichzelf zorgen en zijn financiele verplichtingen zelf nakomen.
Ja naar zichzelf en iedereen waarmee ze een contract heeft afgesproken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
En als volwassen vrouw van 45? hopelijk ook.
dus 5 jaar afhankelijk zijn van je zoon en je vriend is idd financieel verantwoordelijk. Goed bezig ma!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:25 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ja naar zichzelf en iedereen waarmee ze een contract heeft afgesproken.
Je weet het niet, want misschien maakt hij daadwerkelijk 500 euro aan kosten bij zijn moeder. En haar vriend geeft alleen cadeau's dus daarin zit geen afhankelijkheid.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:27 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dus 5 jaar afhankelijk zijn van je zoon en je vriend is idd financieel verantwoordelijk. Goed bezig ma!
gast, 500 euro kosten makenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Je weet het niet, want misschien maakt hij daadwerkelijk 500 euro aan kosten bij zijn moeder. En haar vriend geeft alleen cadeau's dus daarin zit geen afhankelijkheid.
Hij gebruikt eten (25 tot 50 euro per week)quote:
niet echtquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:33 schreef Ataturko het volgende:
What the hell. Zit die mod 24/7 op me. Hij was gewoon grappig
Hij was wel snel.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:33 schreef Ataturko het volgende:
What the hell. Zit die mod 24/7 op me. Hij was gewoon grappig
Was jij het.......mea culpa, mijn grote meesteres.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
Hij?
Onzin is een paar deuren terug.
Dus eigenlijk gaat ze nog winst maken ook, als TS weg is?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:31 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Hij gebruikt eten (25 tot 50 euro per week)
Hij gebruikt energie/gas/water (50 euro per maand)
Hij kost toeslagen en subsidie's (50 tot 100 euro per maand)
Zijn moeder zou de kamer kunnen verhuren (300 tot 500 euro per maand)
Zijn moeder moet meubels eerder vervangen (50 euro per maand)
Mwa.....gaat hard hoor op deze manier.
Vergeet ook niet de uren die zijn moeder moet steken in diensten zoals: Schoonmaken, Wassen, Koken, Boodschappen doen.
Was het overdone.......maar het zou kunnen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gaat ze nog winst maken ook, als TS weg is?![]()
Nee, sorry, om dat soort gederfde inkomsten te rekenen gaat wel heel ver.
Moeten mensen ook betalen als ze bij jou op bezoek komen? Want ja, daar slijt de vloer en de meubels van en als ze iets willen drinken, kost dat ook geld.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:31 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Hij gebruikt eten (25 tot 50 euro per week)
Hij gebruikt energie/gas/water (50 euro per maand)
Hij kost toeslagen en subsidie's (50 tot 100 euro per maand)
Zijn moeder zou de kamer kunnen verhuren (300 tot 500 euro per maand)
Zijn moeder moet meubels eerder vervangen (50 euro per maand)
Mwa.....gaat hard hoor op deze manier.
Vergeet ook niet de uren die zijn moeder moet steken in diensten zoals: Schoonmaken, Wassen, Koken, Boodschappen doen.
We hadden het over kosten die hij maakt door daar te wonen. Als hij op zichzelf woont heeft hij deze kosten voor zichzelf. Nu hij bij zijn moeder woont die op bijstand niveau leeft zou hij dus lekker kunnen gaan feesten van zijn 2000 euro netto.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:40 schreef Dimens het volgende:
[..]
Moeten mensen ook betalen als ze bij jou op bezoek komen? Want ja, daar slijt de vloer en de meubels van en als ze iets willen drinken, kost dat ook geld.
Maar als ik jouw lijstje dan zo bekijk, 200 euro p/m boodschappen, 50 GWL, 100 gederfde subsidies, meubels eerder vervangen (even dubieus trouwensquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:40 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Was het overdone.......maar het zou kunnen.
TS help ons teveel vragen, en te weinig antwoorden.
Nee hoor totaal niet. Die backfire topics heb ik al genoeg gezien in R&P.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
Gut, volgens mij had ons plaksel vooral heel veel 'ja, je hebt gelijk, stomme moeder!!!'-reacties verwacht...
dan ga je nu naar je moeder,geef je haar een dikke knuffel, geef een glaasje ranja en zeg " het komt wel goed schatje"quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:44 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Nee hoor totaal niet. Die backfire topics heb ik al genoeg gezien in R&P.
Lees mobiel, kan niet iedereen quoten en beantwoorden.
Het is idd een hoop frustratie wat er mee gemoeid was, had het inderdaad anders moeten brengen.
Misschien omdat je eerst een plek moet hebben om naartoe te vertrekken?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Kun je uitleggen waarom je niet direct vertrekt?
gewoon als een baas leven op straatquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien omdat je eerst een plek moet hebben om naartoe te vertrekken?
Hij slaapt bijna nooit thuis en eet bijna nooit thuis, volgens TS dé reden om niets meer te hoeven betalen. Waarom dan niet voor die paar dagen ook ergens anders eten en slapen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien omdat je eerst een plek moet hebben om naartoe te vertrekken?
Je kind is 25! volwassen , met een eigen inkomen. je wordt geacht je kinderen op te voeden! Daar hoort ook bij, betalen van gezamelijke uitgaven.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
speculatie, ik weet het
'Maar m'n ouders hebben toch voor me geko-hozen?' En kennelijk de vriend van mama ook, in de beleving van TSquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:56 schreef Ripley het volgende:
Je bent 25 en woont nog thuis en bent te beroerd om je kostgeld te betalen en ook om iets te doen in huis.
Het irriteert me nogal dat ik steeds meer voorbeelden tegenkom van jonge mensen die denken dat ze alleen maar rechten hebben en geen plichten. En die vinden dat de wereld er is om het ze naar de zin te maken, in plaats van zelf te investeren in hun toekomst.
doet ie toch? alleen is de balans een beetje zoekquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:57 schreef seasushi het volgende:
[..]
Je kind is 25! volwassen , met een eigen inkomen. je wordt geacht je kinderen op te voeden! Daar hoort ook bij, betalen van gezamelijke uitgaven.
Is dat zo? Of komt hem gewoon even niet uit en komt ie daarom er op terug. Zoals al eerder gezegd is± als je op jezelf woont werkt het ook niet zo dat je even je huur niet betaalt als je op vakantie gaat. TS gedraagt zich niet bepaald volwassen voor een man van 25.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
doet ie toch? alleen is de balans een beetje zoek
TS is 25. Is dat een leeftijd waarop je nog iets aan je kinderen moet geven?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:58 schreef Ripley het volgende:
Ow, en je vader komt er wel lekker mee weg overigens, begrijp ik? Die hoeft je moeder geen partneralimentatie te betalen en kennelijk krijg jij ook niks van hem? Zorgt hij ooit fysiek of financieel voor je?
Je kunt het zelfde zeggen van moeders die het laat gebeuren. Welke zichzelf respecterende vrouw teert op de zak van haar zoon en vriend? beetje kortzichtig om alles op zijn bord te schuiven.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:00 schreef Ripley het volgende:
[..]
Is dat zo? Of komt hem gewoon even niet uit en komt ie daarom er op terug. Zoals al eerder gezegd is± als je op jezelf woont werkt het ook niet zo dat je even je huur niet betaalt als je op vakantie gaat. TS gedraagt zich niet bepaald volwassen voor een man van 25.
had ts ook al aangegeven dat het ietwat onhandig gebracht was jaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:02 schreef Ajms het volgende:
Tja, snap je frustratie maar het is inderdaad nogal krom om zomaar ineens mede te delen 'Ik betaal niet meer'. Zelfs al ben je er dan bijna niet meer. Dat had je als een volwassene kunnen overleggen of bespreken (Je bent ten slotte 25.) Je hebt een afspraak gemaakt, onder omstandigheden die weliswaar nu niet meer van toepassing zijn, maar deze moet je alsnog wel nakomen. Ik snap je wel, het is nogal vervelend om te zien dat je moeder 40 x per jaar op vakantie gaat, terwijl jij bijna de volledige huur voor je rekening neemt. Zou ik ook niet fijn vinden, maar wel in de wetenschap dat ik compleet bewust ermee ingestemd heb. Al vind ik je moeder ook niet erg netjes overigens, aangezien het bij haar vooral nemen lijkt te zijn en bar weinig geven.
Dat heb ik dan gemist en dan heb ik niks gezegd.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:03 schreef Jumparound het volgende:
[..]
had ts ook al aangegeven dat het ietwat onhandig gebracht was ja
Teert zij op hun zak dan? Ze ontvangt kostgeld van een inwonende volwassene en krijgt soms cadeaus van haar kennelijk welvarende vriend.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:02 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Je kunt het zelfde zeggen van moeders die het laat gebeuren. Welke zichzelf respecterende vrouw teert op de zak van haar zoon en vriend? beetje kortzichtig om alles op zijn bord te schuiven.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:04 schreef Ajms het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist en dan heb ik niks gezegd.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:44 schreef pl4kkie het volgende:
ee hoor totaal niet. Die backfire topics heb ik al genoeg gezien in R&P.
Lees mobiel, kan niet iedereen quoten en beantwoorden.
Het is idd een hoop frustratie wat er mee gemoeid was, had het inderdaad anders moeten brengen.
kostgeld ter hoogte van de huurquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:05 schreef Ripley het volgende:
[..]
Teert zij op hun zak dan? Ze ontvangt kostgeld van een inwonende volwassene en krijgt soms cadeaus van haar kennelijk welvarende vriend.
Ze werkt amper, als TS aangeeft geen kostgeld meer te willen betalen dan gaat ze huilen dat ze nog maar 100 euro overhoudt per maand en alle luxe dingen worden door vriend betaalt. Je zou als moeder toch niet afhankelijk moeten zijn van het inkomen van je zoon omdat je het geld van je ex weigert?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:05 schreef Ripley het volgende:
[..]
Teert zij op hun zak dan? Ze ontvangt kostgeld van een inwonende volwassene en krijgt soms cadeaus van haar kennelijk welvarende vriend.
Zeg je dat over een jaar ook tegen de verhuurder van je woning dat als je een maand op vakantie bent geen huur betaald omdat je er toch niet bent?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ben de komende maanden heel weinig thuis. Veel bij mn vriendin. Eet amper thuis, of op het werk of bij mn vriendin. Thuiss slapen doe ik alleen als het warm word om zo vroeg te gaan werken.
Dat zijn moeder niet werkt vind ik ook van de gekke. Al is het als vrouw van middelbare leeftijd zonder scholing ook niet echt een makkelijke periode om werk te vinden denk ik.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:09 schreef Jumparound het volgende:
[..]
kostgeld ter hoogte van de huurDie hij betaalt omdat moeders kennelijk in een financieel gat zit (al 5 jaar) Hallo? Wat heeft zij dan de afgelopen 5 jaar gedaan om er uit te komen? Als ik het verhaal van ts moet geloven niet bijster veel.
Ja. Herballife, waar je zelf je inkoop moet financieren, wat haar vriend kennelijk betaalt. Maar hoe groot is dan de drive om het tot een succes te maken, als je geen risico loopt...
aangeeft dat hij een buffer probeert op te bouwen zodat hij spullen voor zijn huis kan kopen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:13 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat zijn moeder niet werkt vind ik ook van de gekke. Al is het als vrouw van middelbare leeftijd zonder scholing ook niet echt een makkelijke periode om werk te vinden denk ik.
Maar dat staat los van de houding van TS. Kostgeld betalen op je 25e is niet meer dan normaal als je thuiswoont en werkt. Als je op jezelf woont zijn je kosten vele malen hoger. Het is zijn vanzelfsprekendheid dat hij niet de lasten van een volwassene hoeft te dragen als het hem even niet uitkomt die me verbaast en tegenstaat.
Maar dit is toch wel een heel makkelijke manier? Drie maanden van tevoren je grootste kostenpost schrappen? Dat kan toch niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:14 schreef Jumparound het volgende:
[..]
aangeeft dat hij een buffer probeert op te bouwen zodat hij spullen voor zijn huis kan kopen.
Tja, het is maar net waar je de nuance legt.
Zoals ts aangaf had hij dat anders moeten aanpakken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dit is toch wel een heel makkelijke manier? Drie maanden van tevoren je grootste kostenpost schrappen? Dat kan toch niet?
Volgens mij bedoelt hij qua topic hier, niet zozeer naar z'n moeder toe?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:17 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Zoals ts aangaf had hij dat anders moeten aanpakken.
Hij heeft jaren lage kosten gehad - waarom heeft ie toen geen buffer opgebouwd dan? je weet toch dat je ooit het huis uitgaat? Ik heb net een huis gekocht - was wel handig geweest als ik de laatste drie maanden in mijn oude huis dan even geen huur had kunnen betalen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:14 schreef Jumparound het volgende:
[..]
aangeeft dat hij een buffer probeert op te bouwen zodat hij spullen voor zijn huis kan kopen.
Tja, het is maar net waar je de nuance legt.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij qua topic hier, niet zozeer naar z'n moeder toe?
volgens mij nietquote:Het is idd een hoop frustratie wat er mee gemoeid was, had het inderdaad anders moeten brengen.
omdat je op je 18de nog op school zit? Omdat je dan andere prioriteiten hebt? Omdat hij toen misschien verkeerde keuzes heeft gemaakt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:18 schreef Ripley het volgende:
[..]
Hij heeft jaren lage kosten gehad - waarom heeft ie toen geen buffer opgebouwd dan? je weet toch dat je ooit het huis uitgaat? Ik heb net een huis gekocht - was wel handig geweest als ik de laatste drie maanden in mijn oude huis dan even geen huur had kunnen betalen.
Heb je uberhaupt de op gelezen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:25 schreef NanaVonB het volgende:
ik snap niet waarom je niet gewoon lekker op jezelf gaat wonen, dan ben je van het gezeur af en hoef je ook geen kostgeld meer te betalen
Relax man, nog een paar weken en dan ben je van het grootste deel van het gezeik af, je zal zien dat het dan meer ontspannen allemaal wordt voor jequote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:58 schreef pl4kkie het volgende:
Ik typ dit vanaf mn mobiel. Hoop dat ik het goed en duidelijk kan verwoorden. Verhalen typen is niet mn sterkste kant.
Ik ben een jongen van 25 jaar. Thuis wonend en een relatie van bijna een jaar. Met mn vriendin ben ik woningzoekende, dat is voor 90% rond.
Ik betaal vanaf mn 18e kostgeld aan toen nog ouders. Vanaf mn 20ste zijn ze gescheiden en viel m'n moeder in een financieel ga. Mede dokrhssfhaar eieigenschuld omdat ze geen geld van m'n vader aan wou nemen. Vanaf die tijd moest ik kostgeld gaan betalen bijna ter hoogte huur van het huis waar we in wonen. Geen probleem, ik help mn moeder wel uit de brand.
In die tijd heb ik een aantal financiėle blunders gemaakt. Kostgeld is toen met moeite verlaagd om het recht te trekken.
Sindsdien is ze steeds meer gaan zeiken over kleine dingen, dat ik weinig doe thuis. Is ook lastig want alles is vaak allang gedaan als ik 's avonds laat thuis kom van werk. Dan gaat het weer een tijd goed en opeens heeft ze weer een bui. Dan is alles verkeerd en moet ik maar snel het huis uit en bla bla. Zulke dingen gaan bij mij het ene oor in en het andere uit.
Na de scheiding heeft m'n ma een nieuwe vriend gevonden waar ze nu bijna 4 jaar mee is. Aardige gast. Betaald een hoop voor der. Met name luxe dingen. Vakanties, kleding, vorig jaar is heel de woonkamer opgeknapt, heeft hij betaald.
Ik merkte op dat der vriend dan maar moest bij lappen. Dat was de druppel. Ze ging door het lint, hij betaald al heel veel hier in huis, etc etc. Ze kunnen 5x per jaar op vakantie naar sauna's en weet ik veel wat nog niet meer. Verder is er weinig gezegd, maar ze is wel helemaal pissed off
Later op de avond kwam ze er heel even op terug. Ze gaat iets met herballife doen en rara dat betaald der vriend. Toen knapte er iets bij mij. Ik heb op dat moment niks gezegd voor mn eigen veiligheid. Dat was voor mij de druppel. Ik ben helemaal klaar met dat misselijke zielige gedrag van mn moeder. Dit speelt al jaren, alleen nu was het de druppel. Praten kunnen we niet echt want dan gaat ze gelijk janken en loopt ze weg.
Vanochtend kwam ik beneden om te gaan werken, kwam der vriend naar me toe dat ze vanavond met me willen praten. Goed hoor maar ik ga nu ook praten. Het kan best eens uit de hand gaan lopen omdat ik ga zeggen dat ik ze allemaal helemaal zat ben met dat zielige gedrag en mij dingen voor mij te regelen.
En dan elke keer zeggen dat ik zelfstandiger moet worden. Alleen ze hebben niet door dat hoe meer ze van zeiken tegen mij hoe minder ik ga doen. Ze kunnen me niet los laten en dat irriteert me mateloos.
Het is nu zo ver dat als we samenwonen ik m'n moeder heel lang niet hoef te zien.
Zo. Dit moest ik even van me afschrijven. Het is misschien een beetjd onsamenhangend. Excuses daarvoor
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:25 schreef NanaVonB het volgende:
ik snap niet waarom je niet gewoon lekker op jezelf gaat wonen, dan ben je van het gezeur af en hoef je ook geen kostgeld meer te betalen
Dus zijn moeder moet 100 euro overhoudt terwijl meneer elk Apple product koopt, Beats by Dr Dre hoofdtelefoon heeft. Merkkleding. Gaat naar beurzen en stappen. Nieuwe computeronderdelen. Lees TS zijn geschiedenis maar eens door, hij neemt het er nogal van.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
omdat je op je 18de nog op school zit? Omdat je dan andere prioriteiten hebt? Omdat hij toen misschien verkeerde keuzes heeft gemaakt?
En het is toch godverdomme (ja ik wordt echt pissig van dat gemiep over huur) geen huur wat hij betaald. Inwonend kind geen vreemde die een paar maandjes in je huis woont,
Niks mis meequote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef plesner het volgende:
Is dit een troll? 25 jaar en dan nog thuis wonen
Het is 7 jaar geleden dat ie 18 was inmiddels he. En nee, het is geen vreemde, maar het is wel een volwassene waarmee afspraken zijn gemaakt over betalingen, die van de ene dag op de andere zegt: hey, het komt even niet uit. Dus bekijk het maar.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
omdat je op je 18de nog op school zit? Omdat je dan andere prioriteiten hebt? Omdat hij toen misschien verkeerde keuzes heeft gemaakt?
En het is toch godverdomme (ja ik wordt echt pissig van dat gemiep over huur) geen huur wat hij betaald. Inwonend kind geen vreemde die een paar maandjes in je huis woont,
Zijn moeder moet maar leren hoe ze zichzelf in leven houdt. Mag toch hopen dat ze niet van plan was de rest van dr leven op TS zn geld te teren. Zie je dr al aankomen op dr 65e: de staat geeft me maar 900 euro per maand, kun je me niet 500 per maand geven als compensatie voor de eerste 18 jaar van je leven dat ik je onderhouden heb?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dus zijn moeder moet 100 euro overhoudt terwijl meneer elk Apple product koopt, Beats by Dr Dre hoofdtelefoon heeft. Merkkleding. Gaat naar beurzen en stappen. Nieuwe computeronderdelen. Lees TS zijn geschiedenis maar eens door, hij neemt het er nogal van.
Nee, ze zijn beide huilies denk ik, zo moeder zo zoon.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:31 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Zijn moeder moet maar leren hoe ze zichzelf in leven houdt. Mag toch hopen dat ze niet van plan was de rest van dr leven op TS zn geld te teren. Zie je dr al aankomen op dr 65e: de staat geeft me maar 900 euro per maand, kun je me niet 500 per maand geven als compensatie voor de eerste 18 jaar van je leven dat ik je onderhouden heb?
van zijn geld, waar hij voor werkt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dus zijn moeder moet 100 euro overhoudt terwijl meneer elk Apple product koopt, Beats by Dr Dre hoofdtelefoon heeft. Merkkleding. Gaat naar beurzen en stappen. Nieuwe computeronderdelen. Lees TS zijn geschiedenis maar eens door, hij neemt het er nogal van.
Maar ook voor een deel geld dat ie niet gehad zou hebben als i9e niet thuis had gewoond. Want op 500 euro kom je niet ver als je huur, gas en licht, water en andere vaste lasten zelf moet betalen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:32 schreef Jumparound het volgende:
[..]
van zijn geld, waar hij voor werkt.
ohnee, dan geldt het natuurlijk niet, want zijn moeder heeft natuurlijk meer recht op dat geld, want die werkt niet
Dat vind ik knap. Dat je dat kan opmaken uit m'n PoHi.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dan is het toch mooi dat het nu wel kan? Ik woonde tot mn 26ste thuis, geweldige tijdquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:35 schreef Ripley het volgende:
[..]
Maar ook voor een deel geld dat ie niet gehad zou hebben als i9e niet thuis had gewoond. Want op 500 euro kom je niet ver als je huur, gas en licht, water en andere vaste lasten zelf moet betalen.
Dan heb je mazzel gehadquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:40 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Dan is het toch mooi dat het nu wel kan? Ik woonde tot mn 26ste thuis, geweldige tijd
Nu heb ik een koophuis, relatie en een kind en maak ik andere keuzes.
Ik betaalde trouwens 100 of 150 euro per maand aangezien mn pa (mijn ouders zijn ook gescheiden) het prima deed op een klein inkomen (buschauffeur).
Je hebt al deze artikelen aan aangekocht gemeld of verkocht via V&Aquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dat vind ik knap. Dat je dat kan opmaken uit m'n PoHi.
dat denk ik wel jaquote:
Dus? Is zijn eigen geld, lekker irrelevant. TS wordt voor 500 euro uitgemolken door zijn moeder.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:47 schreef Deckard het volgende:
500 is best veel. Kan mij voorstellen dat je dat zat bent.
En dat is weer een afspraak tussen zijn moeder en hem. Moet hij gewoon met zijn moeder om tafel zitten wat biddelijk is.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:28 schreef Devion het volgende:
[..]
Dus? Is zijn eigen geld, lekker irrelevant. TS wordt voor 500 euro uitgemolken door zijn moeder.
Ik zie het niet als de kant van de moeder kiezen. Ik zie het als de keuze die TS zelf heeft. Belangrijk verschil!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:04 schreef Baran09 het volgende:
Ik snap niet dat zoveel mensen de kant van de moeder kiezen.
500 euro is echt heel veel geld en mijns inziens vraag je dat als ouder niet aan je kind. Of nou ja, vanaf het moment dat hij een vaste baan heeft misschien, maar vanaf iemand 18e vind ik echt niet kunnen. En om daar vervolgens ook nog eens afhankelijk van te worden lijkt me ook geen goed voorbeeld voor het nageslacht.
Natuurlijk had TS het anders moeten brengen, maar die moeder kan nauwelijks gaan klagen over dat ze maar 100 euro overhoudt. Wat anders? Moet TS voor altijd bij haar blijven wonen om haar financieel te ondersteunen? Wat had ze anders verwacht?
Bovendien, het feit dat ze maar 100 euro overhoudt geeft ook aan dat TS nu dus meer dan noodzakelijk bijdraagt. Anders zou ze echt wel meer overhouden omdat er geen eten voor hem meer hoeft worden betaald en minder gas/elektra. Of heeft ze dat niet meegenomen in haar zielige verhaaltje?
Dat suggereert niemand hoor, ook moeder niet. Moeder wordt alleen wat pissig van de suggestie om drie maanden geen kostgeld te ontvangen en wel een volwassen zoon onder haar dak te hebben.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:04 schreef Baran09 het volgende:
Moet TS voor altijd bij haar blijven wonen om haar financieel te ondersteunen? Wat had ze anders verwacht?
Zo heb ik het niet gelezen. TS gaf niet aan dat ze dat als argument gebruikte, alleen dat ze maar 100 euro overhoudt...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat suggereert niemand hoor, ook moeder niet. Moeder wordt alleen wat pissig van de suggestie om drie maanden geen kostgeld te ontvangen en wel een volwassen zoon onder haar dak te hebben.
Ik vind het de vrije keus van moeder zo'n bedrag te vragen. Ik zou het alleen nooit betaald hebben en zeker onthouden voor 'later'.
De moeder van TS zegt: 'wanneer jij bij mij woont en niets bijdraagt, hou ik maar 100 euro per maand over', niet 'je moet bij me blijven wonen, anders heb ik maar 100 euro in de maand'. Nuanceverschilquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:10 schreef Baran09 het volgende:
[..]
Zo heb ik het niet gelezen. TS gaf niet aan dat ze dat als argument gebruikte, alleen dat ze maar 100 euro overhoudt...
Sorry, maar jij hebt echt een bord voor je kop.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:45 schreef trigt013 het volgende:
[..]
En dat is weer een afspraak tussen zijn moeder en hem. Moet hij gewoon met zijn moeder om tafel zitten wat biddelijk is.
Voor als ze mantelzorg nodig heeft en je haar dan een rekening kan presenteren?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het de vrije keus van moeder zo'n bedrag te vragen. Ik zou het alleen nooit betaald hebben en zeker onthouden voor 'later'.
Wat het kost om zelfstandig te leven is compleet irrelevant. Fulttime werken en meedragen in de kosten. 500 euro vragen voor eten is van de pot gerukt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Voor als ze mantelzorg nodig heeft en je haar dan een rekening kan presenteren?
Niet meer dan logisch dat een fulltime werkende zoon meedraagt in de kosten. En voor 500 euro redt je het zelfstandig bij lange na niet.
Alleen voor eten, ja? Wat dacht je van zaken als gemeentelijke belastingen, energiekosten, verzekeringen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:15 schreef Devion het volgende:
Wat het kost om zelfstandig te leven is compleet irrelevant. Fulttime werken en meedragen in de kosten. 500 euro vragen voor eten is van de pot gerukt.
Ik heb het over de situatie waarin mij, als studerende twintigjarige, zou worden gevraagd om 500 euro per maand te betalen. Ik neem tenminste aan dat er toen geen sprake was van een fulltime werkende zoon en als hij destijds wel fulltime werkte, kreeg hij ongetwijfeld minimumjeugdloon voor een twintigjarige, wat bruto neerkomt op zo'n 900 euro. Ik vind 500 euro dan een enorm hoog bedrag.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Voor als ze mantelzorg nodig heeft en je haar dan een rekening kan presenteren?
Niet meer dan logisch dat een fulltime werkende zoon meedraagt in de kosten. En voor 500 euro redt je het zelfstandig bij lange na niet.
Ja maar dat staat er niet zo letterlijk! Jij neemt dat aan, en ik neem het andere aan. Misschien kan de TS het verduidelijken?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De moeder van TS zegt: 'wanneer jij bij mij woont en niets bijdraagt, hou ik maar 100 euro per maand over', niet 'je moet bij me blijven wonen, anders heb ik maar 100 euro in de maand'. Nuanceverschil
Energiekosten stijgen wat(ongeveer 30%), gemeentelijke belastingen is per huishouden(betaal je dus sowieso en valt ook in het niet tov 500 euro p.m.), verzekering betaald hij zelf(Kan je opmaken uit zijn verhaal).quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alleen voor eten, ja? Wat dacht je van zaken als gemeentelijke belastingen, energiekosten, verzekeringen?
Je berekent toch de kosten van wanneer hij er wel is, maar niet betaalt? Dus TS zegt: 'de komende drie maanden betaal ik niks.' Moeder zegt: 'Maar ik betaal wel 200 euro aan boodschappen voor jou.' Het gaat dus om de kosten van iemand die er wel is, maar niet bijdraagt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:19 schreef Baran09 het volgende:
[..]
Ja maar dat staat er niet zo letterlijk! Jij neemt dat aan, en ik neem het andere aan. Misschien kan de TS het verduidelijken?
Als jij gelijk hebt kan ze het helemaal niet weten, want hoe bereken je de kosten van iemand die er niet is? Kun je toch niet nu al berekenen hoeveel eten kost of hoeveel water/elektriciteit/gas hij gaat gebruiken?
Ik kan nergens uit opmaken dat hij van meet af aan dat bedrag betaalde? Wel dat het op een gegeven moment verlaagd is (en toen weer verhoogd?). TS?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:17 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb het over de situatie waarin mij, als studerende twintigjarige, zou worden gevraagd om 500 euro per maand te betalen. Ik neem tenminste aan dat er toen geen sprake was van een fulltime werkende zoon en als hij destijds wel fulltime werkte, kreeg hij ongetwijfeld minimumjeugdloon voor een twintigjarige, wat bruto neerkomt op zo'n 900 euro. Ik vind 500 euro dan een enorm hoog bedrag.
Ja maar de reden dat hij niet wil betalen is dat hij er niet is. Dus dan geldt dat niet!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je berekent toch de kosten van wanneer hij er wel is, maar niet betaalt? Dus TS zegt: 'de komende drie maanden betaal ik niks.' Moeder zegt: 'Maar ik betaal wel 200 euro aan boodschappen voor jou.' Het gaat dus om de kosten van iemand die er wel is, maar niet bijdraagt.
Zorgverzekering, maar je hebt ook nog inboedelverzekering etc. Plus het huis is natuurlijk ook niet gratis.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:20 schreef Devion het volgende:
Energiekosten stijgen wat(ongeveer 30%), gemeentelijke belastingen is per huishouden(betaal je dus sowieso en valt ook in het niet tov 500 euro p.m.), verzekering betaald hij zelf(Kan je opmaken uit zijn verhaal).
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:21 schreef Baran09 het volgende:
[..]
Ja maar de reden dat hij niet wil betalen is dat hij er niet is. Dus dan geldt dat niet!
Letterlijk wat er staat. Een moeder die zo'n bedrag vraagt aan een studerend kind, zou wat mij betreft kunnen barsten als ze zelf hulp nodig heeft (bijzondere situaties, zoals een bijbaan die 5000 euro per maand verdient en zoquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik kan nergens uit opmaken dat hij van meet af aan dat bedrag betaalde? Wel dat het op een gegeven moment verlaagd is (en toen weer verhoogd?). TS?
Maar wat bedoelde je dan met 'onthouden voor later'?
Het is ontzettend veel. Laten we voor het gemak het zo rekenen dat vaste lasten gedeeld zouden zijn door twee. Dan is het belachelijk veel. Hij woont bij zijn moeder. Niet alleen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:44 schreef Ripley het volgende:
[..]500 is weinig vergeleken met wat zijn vaste lasten straks zijn
Omdat er met mn moeder geen normaal gesprek te voeren is. Gisteren vertelde ik het normaal, alhoewel het wel tactischer had gekund, ze was gelijk aan het janken en zei niks meer. Ipv ze normaal een gesprek aanging met me is ze 's avonds gaan uithuilen bij der vriend, die is nu dus ook pissed op mijquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:06 schreef Margo37 het volgende:
Wat ik vreemd vind TS is dat er geen volwassen gesprek is tussen jou en je moeder, het gaat nu nog 'maar' om 3 maanden maar dat had je je ook eerder kunnen bedenken. En als je samen gaat wonen heeft je vriendin dan ook een inkomen?
Ik zit btw en beetje in dezelfde situatie maar ik ben de moeder in dit geval
huur 500 euro. Gedeeld door 2 is 250.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:28 schreef Deckard het volgende:
[..]
Het is ontzettend veel. Laten we voor het gemak het zo rekenen dat vaste lasten gedeeld zouden zijn door twee. Dan is het belachelijk veel. Hij woont bij zijn moeder. Niet alleen.
Ik vind 500 iig heel veel, ook nog eens omdat haar vriend veel bij jullie is heb ik begrepen (als ik het goed gelezen heb)quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:33 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Omdat er met mn moeder geen normaal gesprek te voeren is. Gisteren vertelde ik het normaal, alhoewel het wel tactischer had gekund, ze was gelijk aan het janken en zei niks meer. Ipv ze normaal een gesprek aanging met me is ze 's avonds gaan uithuilen bij der vriend, die is nu dus ook pissed op mijen wil vanavond praten.
Ja m'n vriendin heeft een vast inkomen.
En waarom tel je de derde persoon niet mee?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:37 schreef Ripley het volgende:
[..]
huur 500 euro. Gedeeld door 2 is 250.
Gas, licht en water 100 euro. 50 euro voor hem.
Verzekeringen ed. ook 100 euro, 50 voor hem.
Eten voor twee personen voor een maand: 250 euro. Gedeeld door 2 is 125.
Hoezo is het dan ontzettend veel?
Misschien moet je van tevoren bedenken: wil je hier echt nog een grote strijd over aangaan? Over drie maanden ben je weg.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:33 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Omdat er met mn moeder geen normaal gesprek te voeren is. Gisteren vertelde ik het normaal, alhoewel het wel tactischer had gekund, ze was gelijk aan het janken en zei niks meer. Ipv ze normaal een gesprek aanging met me is ze 's avonds gaan uithuilen bij der vriend, die is nu dus ook pissed op mijen wil vanavond praten.
Ja m'n vriendin heeft een vast inkomen.
Nee, je had de huurcommissie in moeten schakelen, omdat 450 voor 13m2 veel te veel is.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:42 schreef Silenus het volgende:
Op je 25e in zo'n huis wonen voor slechst 500 euro, daar zou ik niet over durven zeiken hoor.Ik heb jaren op 13m2 gewoond voor 450.
Al had ik toen ook maar gewoon tegen m'n huurbaas moeten zeggen: He luister eens, ik ben deze maand op vakantie...ben er niet, dus betaal m'n huur ook mooi niet! En verdomme niet zeiken WANT JE HEBT GELD ZAT!
...Overigens is dat geld allemaal niet van je moeder, maar van haar vriend. Snap ook best dat hij geen zin heeft om dat te betalen omdat jij te bescheten bent om die laatste paar maandjes nog op te brengen.
Je hoort alleen het verhaal van de TS....je weet nog steeds niet was TS per maand binnenbrengt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:12 schreef Devion het volgende:
[..]
Sorry, maar jij hebt echt een bord voor je kop.
Hij betaald al 500 euro vanaf zijn 20ste. Je kan niet verwachten dat als iemand 20 is, dat hij zijn moeder gaat tegen spreken wat hij moet bijdragen, zeker niet als zijn ouders net zijn gescheiden en dat zijn moeder(Door eigen schuld notabene) het zo krap heeft.
Wat zijn moeder doet is asociaal, alleen heeft de gemiddelde fokker niet het financiele inzicht, om te zien dat 500 euro volstrekt belachelijk is. In 1 van je voorbeelden reken je huur mee. Het is je MOEDER niet je huismeester.
Ze heeft, zonder te rekenen over de periode dat hij iets minder heeft betaald(Onbekend), al 30.000 euro geincasseerd van zoonlief. Wie dit normaal vind is, godverdomme, niet goed bij zijn hoofd.
Voor de rest mensen die zitten te janken dat TS eerder het huis uit moest.
lol, huurcommissie op een studentenhuis. Hoe snel wil je zonder kamer zitten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, je had de huurcommissie in moeten schakelen, omdat 450 voor 13m2 veel te veel is.
Die woont er niet...TS vind gewoon dat hij er heel veel is.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En waarom tel je de derde persoon niet mee?
Compleet irrelevant. Al verdient die 80k per jaar, dat betekent niet dat zijn moeder meer moet vragen dan wat hij kost.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:10 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Je hoort alleen het verhaal van de TS....je weet nog steeds niet was TS per maand binnenbrengt.
Raar dat TS er zo lang akkoord mee is gegaan, dan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:14 schreef Devion het volgende:
[..]
Compleet irrelevant. Al verdient die 80k per jaar, dat betekent niet dat zijn moeder meer moet vragen dan wat hij kost.
500 euro is een belachelijk bedrag.
Onzin.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:10 schreef trigt013 het volgende:
[..]
lol, huurcommissie op een studentenhuis. Hoe snel wil je zonder kamer zitten.
Dat vind ik dus weer onzin, als er normaal overleg was geweest en je de inkomensplaatjes naast elkaar neer had gelegd was het normaal gesproken wel goed gekomen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:14 schreef Devion het volgende:
[..]
Compleet irrelevant. Al verdient die 80k per jaar, dat betekent niet dat zijn moeder meer moet vragen dan wat hij kost.
500 euro is een belachelijk bedrag.
ja en? Het is toch te infantiel voor woorden dat je als zelfstandige volwassen vrouw niet rond kan komen zonder fucking 500 euro kostgeld van je kind? Zoek en baan en werk er voor, luie kut.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alleen voor eten, ja? Wat dacht je van zaken als gemeentelijke belastingen, energiekosten, verzekeringen?
Verzekeringen betaal je altijd zelf, gas en licht is minder dan 100, eten per maand is minder dan 125quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:37 schreef Ripley het volgende:
[..]
huur 500 euro. Gedeeld door 2 is 250.
Gas, licht en water 100 euro. 50 euro voor hem.
Verzekeringen ed. ook 100 euro, 50 voor hem.
Eten voor twee personen voor een maand: 250 euro. Gedeeld door 2 is 125.
Hoezo is het dan ontzettend veel?
Meestal krijg je juist hogere toeslagen als haar zoon weg valt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:07 schreef Margo37 het volgende:
Geen idee of de moeder van TS zo weinig verdiend dat ze ook nog allerlei kortingen/toeslagen zou ontvangen die ze nu misschien niet krijgt door het inkomen van TS?
Het is imo net zo infantiel om als volwassen, werkende, thuiswonende vent te miepen over kostgeld. En dan opeens maar te besluiten daarmee te stopen. Leven is niet gratis.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:25 schreef Jumparound het volgende:
ja en? Het is toch te infantiel voor woorden dat je als zelfstandige volwassen vrouw niet rond kan komen zonder fucking 500 euro kostgeld van je kind? Zoek en baan en werk er voor, luie kut.
Ik bedoel, die zou ze nu dus niet krijgen omdat haar inwonende zoon een eigen inkomen heeft, dat moet je ook meerekenen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:26 schreef Deckard het volgende:
[..]
Meestal krijg je juist hogere toeslagen als haar zoon weg valt.
Ja? Schelden?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:25 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ja en? Het is toch te infantiel voor woorden dat je als zelfstandige volwassen vrouw niet rond kan komen zonder fucking 500 euro kostgeld van je kind? Zoek en baan en werk er voor, luie kut.
Nounou..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:25 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Eigen bijdrage naar inkomen .. terwijl mama geen hol uitvoert en weigert geld van ex aan te nemen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:19 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus weer onzin, als er normaal overleg was geweest en je de inkomensplaatjes naast elkaar neer had gelegd was het normaal gesproken wel goed gekomen.
Je eigen bijdrage naar inkomen verrekenen, 1 gezamenlijke bankrekening voor de hele bubs incl een bijdrage van de vriend omdat hij daar driekwart van de tijd ook is en dan niet in luxe, dat zou hij daarnaast kunnen doen als hij zo rijk is.
Zeg dat tegen de vrouw die teert op haar zoon, de staat en haar vriend.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het is imo net zo infantiel om als volwassen, werkende, thuiswonende vent te miepen over kostgeld. En dan opeens maar te besluiten daarmee te stopen. Leven is niet gratis.
Bezijden mijn punt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:31 schreef probeer het volgende:
Zeg dat tegen de vrouw die teert op haar zoon, de staat en haar vriend.
Het is je kind godverdomme, niet een of andere trianeljosti! Echt, je neemt een beslissing om kinderen te nemen, dat gaat niet weg als ze 21 zijn!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het is imo net zo infantiel om als volwassen, werkende, thuiswonende vent te miepen over kostgeld. En dan opeens maar te besluiten daarmee te stopen. Leven is niet gratis.
De situatie van de moeder kennen we niet volgens mij dus dat zijn speculaties.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Eigen bijdrage naar inkomen .. terwijl mama geen hol uitvoert en weigert geld van ex aan te nemen?
Haar zoon kan toch het huis uit? Hij hoeft er niet te blijven wonen!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de vrouw die teert op haar zoon, de staat en haar vriend.
dat doet ie toch?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Haar zoon kan toch het huis uit? Hij hoeft er niet te blijven wonen!
Kostgeld vind ik normaal, zeker op die leeftijd. De hoogte ervan niet.quote:
En het is je moeder ... En TS is een volwassen vent die ook volwassen mee kan dragen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:32 schreef Jumparound het volgende:
Het is je kind godverdomme, niet een of andere trianeljosti! Echt, je neemt een beslissing om kinderen te nemen, dat gaat niet weg als ze 21 zijn!
Ja, per 1 oktober hebben we een eigen huis. Als de goden ons gezind zijnquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
nee, gelukkig is het mijn moeder niet, die was ook zelfstandig na de scheiding. Ook zonder bijdrage van mn vader.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
En het is je moeder ... En TS is een volwassen vent die ook volwassen mee kan dragen.
En nu in- en uitademen.
Plus nog meer dingen wat allang besproken had moeten worden. De spreekwoordelijke druppel..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:33 schreef Margo37 het volgende:
TS is gefrusteerd dat er vanavond een gesprek komt wat al veel eerder opgelost had moeten worden.
Dus speculeren over de situatie van de moeder mag niet, maar dat doen we voor het gemak wel bij zoonlief voor de afgelopen 6-7 jaar? Righto ..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
ik wordt alleen verdrietig van de benadering alsof het een zakelijk geschil isquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
En het is je moeder ... En TS is een volwassen vent die ook volwassen mee kan dragen.
En nu in- en uitademen.
Overdrachtelijk ...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:34 schreef Jumparound het volgende:
nee, gelukkig is het mijn moeder niet,
Soms loopt het weleens anders allemaalquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:34 schreef Jumparound het volgende:
[..]
nee, gelukkig is het mijn moeder niet, die was ook zelfstandig na de scheiding. Ook zonder bijdrage van mn vader.
kwestie van interpretatiequote:
Daarom. Dus hoef je het ook niet op jouw moeder te betrekken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:39 schreef Jumparound het volgende:
kwestie van interpretatie
Je vraagt me te verplaatsen in de situatie van ts en zijn moeder. Alleen was ik niet in de situatie terecht gekomen omdat mijn moeder toch echt heel anders is
ik ben een volwassen vent van 32, ik maak lekker zelf wel uit wat ik doequote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:41 schreef Copycat het volgende:
Daarom. Dus hoef je het ook niet op jouw moeder te betrekken.
Met een eigen huis!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:42 schreef Jumparound het volgende:
ik ben een volwassen vent van 32, ik maak lekker zelf wel uit wat ik doe
okeoke, ik ga de koeien op de hei wel aaienquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Met een eigen huis!
Wat ik toevallig wel weet te wonen, dus ik zou maar uitkijken!
Scary shit ...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:44 schreef Jumparound het volgende:
okeoke, ik ga de koeien op de hei wel aaien
Nee dusquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:19 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus weer onzin, als er normaal overleg was geweest en je de inkomensplaatjes naast elkaar neer had gelegd was het normaal gesproken wel goed gekomen.
Je eigen bijdrage naar inkomen verrekenen, 1 gezamenlijke bankrekening voor de hele bubs incl een bijdrage van de vriend omdat hij daar driekwart van de tijd ook is en dan niet in luxe, dat zou hij daarnaast kunnen doen als hij zo rijk is.
Moeten er wel kosten zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
je bereidt ze voor op de echte wereld. waar ze gewoon moeten werken en betalen voor hun onderdak, eten, enzovoorts. als je ze leert dat voor niks de zon opkomt en het normaal is je moeder uit te schelden, gaat er iets fout.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:32 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Het is je kind godverdomme, niet een of andere trianeljosti! Echt, je neemt een beslissing om kinderen te nemen, dat gaat niet weg als ze 21 zijn!
Nee, die biedt je een liefdevol thuis waar ze veilig zijn en hun ding kunnen doen en de wereld kunnen leren kennen. Inclusief fouten maken (waar ze dan weer van leren).
Dan ga je niet passief 5 jaar van de bijstand op het kostgeld van je kind teren. Ongeacht hoeveel hij verdient met werken. Want kennelijk is je kind WEL slim genoeg om voor een eigen inkomen te zorgen.
dat leer je ze inderdaad. En leren imho is niet "Do as I say, not as I do" Want in dat geval zou ts zijn hand bij zijn vriendin moeten ophouden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:57 schreef simmu het volgende:
[..]
je bereidt ze voor op de echte wereld. waar ze gewoon moeten werken en betalen voor hun onderdak, eten, enzovoorts. als je ze leert dat voor niks de zon opkomt en het normaal is je moeder uit te schelden, gaat er iets fout.
En dat doe je met zakgeld en ze laten leren omgaan met geld. Vanaf het 20ste levensjaar nog even je zoon financieel opvoeden dmv 500 euro per maand te vragen aan kostgeld is compleet gestoord.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:57 schreef simmu het volgende:
[..]
je bereidt ze voor op de echte wereld. waar ze gewoon moeten werken en betalen voor hun onderdak, eten, enzovoorts. als je ze leert dat voor niks de zon opkomt en het normaal is je moeder uit te schelden, gaat er iets fout.
Dat vind ik dus ook. TS' moeder stelt wel de verkeerde prioriteiten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:06 schreef Luxuria het volgende:
Dat is wel heel krom dat ze van jou dat geld verwachten terwijl der vriend allemaal van die luxedingen betaalt.
Dat hij een deel van dat geld dan ook maar besteed aan het huishouden.
Heb 500 ook een hoog bedrag genoemd, het gaat om het totaalplaatje waarom de moeder zo weinig inkomen heeft.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:55 schreef Devion het volgende:
[..]
Nee dusHet is je moeder, niet de Nederlandse overheid.
Het is niet dat ze samen zijn gaan wonen.... Zijn mensen hier echt compleet debiel geworden?
Huur is volgens van rekening van ma, het is namelijk HAAR huis. De enige reden waarom de zoon mee moet betalen aan de huur is omdat zijn moeder een grotere huis heeft genomen om beter te kunnen wonen met haar zoon. Dan is alsnog 500 euro asociaal, dat vraag je niet van je KIND.(Daarnaast ook geen handige keuze, want je weet dat je zoon een keer het huis uitgaat)
Zelf als TS thuiswoont draai je met 500 euro dikke winst en daar is ze afhankelijk van geworden en daarom reageert ze compleet debiel.(Nee huur mag je niet meerekenen, die kosten heb je ongeacht zoonlief thuis woont)
TS geeft zelf aan bijna niet thuis te zijn de aankomende 3 maanden, wat betekent dat ze ook geen kosten maakt.
Het totaal plaatje dondert niet zo maar goed, zo reageer je niet als moeder. TS zijn reactie is niet oké, maar het tekent een moeder wel die 500 euro per maand durft te vragen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:11 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Heb 500 ook een hoog bedrag genoemd, het gaat om het totaalplaatje waarom de moeder zo weinig inkomen heeft.
Vanaf zijn 20ste heeft hij het geaccepteerd blijkbaar, een tijdje iets minder betaald door problemen en vervolgens opnieuw het bedrag geaccepteerd.
Dat TS ineens met de mededeling komt kan heel raar overkomen, denk dat de communicatie tussen TS en moeder het grootste probleem is en gaat het niet alleen 'maar' om die 3 maanden.
Waarop baseer jij die aanname?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:19 schreef Devion het volgende:
@verder
Wat als TS een vrouw was geweest die met haar gescheiden vader leefde. Je kan er donder op zeggen dat de reactie van alle vrouwen hierboven heel anders was geweest.
Waarom heeft TS het al die jaren geaccepteerd vraag ik me af, en nee een bedrag van 500 per maand zou ik niet durven vragen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:19 schreef Devion het volgende:
[..]
Het totaal plaatje dondert niet zo maar goed, zo reageer je niet als moeder. TS zijn reactie is niet oké, maar het tekent een moeder wel die 500 euro per maand durft te vragen.
@verder
Wat als TS een vrouw was geweest die met haar gescheiden vader leefde. Je kan er donder op zeggen dat de reactie van alle vrouwen hierboven heel anders was geweest. Want met alle respect dames, jullie reageren wel heel zuur.
Dat is 1000 euro per maandquote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:23 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Waarom heeft TS het al die jaren geaccepteerd vraag ik me af, en nee een bedrag van 500 per maand zou ik niet durven vragen.
@heb twee zoons van 18 en 15 die om de week bij me wonen en een laag inkomen
Wat is 1000 per mndquote:
2 zonen! 500 per stuk, 1000 euro per maandquote:
hahahaa nee, kijk naar de leeftijden en dat zou ik niet eens willen, ene studeert en andere zit op voortgezet nog.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:27 schreef Devion het volgende:
[..]
2 zonen! 500 per stuk, 1000 euro per maand
Het was ook een grapquote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:28 schreef Margo37 het volgende:
[..]
hahahaa nee, kijk naar de leeftijden en dat zou ik niet eens willen, ene studeert en andere zit op voortgezet nog.
sorry voor het offtopic
Eurootje viel een beetje laatquote:
Ah juist. Dus hetgeen hij overtollig heeft betaald, zet je dan netjes op een spaarrekening en dat geef je dan weer terug als hij het huis uitgaatquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:57 schreef simmu het volgende:
[..]
nee. je maakt afspraken en houdt je er aan. of 500 euro te veel is of niet, daar kan je over praten. je kan rekeningen doornemen en overleggen. dat is wat beschaafde mensen die samen in 1 huis wonen, doen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ah juist. Dus hetgeen hij overtollig heeft betaald, zet je dan netjes op een spaarrekening en dat geef je dan weer terug als hij het huis uitgaat
Je hoeft toch ook niks over hun salarissen te weten? Je weet dat zij inkomen waar zij recht op heeft niet wil hebben en niet veel werkt. Ze zou dus ook gewoon om dat inkomen kunnen vragen en meer kunnen gaan werken. Dat je zoon toevallig fulltime werkt, betekent niet dat hij dan maar jouw kosten moet dragenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:45 schreef simmu het volgende:
[..]
nee. je maakt afspraken en houdt je er aan. of 500 euro te veel is of niet, daar kan je over praten. je kan rekeningen doornemen en overleggen. dat is wat beschaafde mensen die samen in 1 huis wonen, doen.
je weet niks over ts zn salaris, de moeder haar inkomsten, het waarom over waarom ze geen geld van haar ex wil (ironisch hoe dat haar dan hier weer kwalijk genomen wordt hier zo opeens) en wat voor afspraken er nu eigenlijk presies gemaakt zijn. en toch vinden sommigen hier ts zn tirade genoeg om te concluderen dat ts zn moeder onredelijk en lui is![]()
hij draagt niet de kosten van de moeder, hij draagt zijn eigen kosten. daarom heet het kostgeld. en dat heeft inderdaad weinig te maken met het inkomen (met enige nuancering her en der). niet dat van hem, maar ook niet dat van haar.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je hoeft toch ook niks over hun salarissen te weten? Je weet dat zij inkomen waar zij recht op heeft niet wil hebben en niet veel werkt. Ze zou dus ook gewoon om dat inkomen kunnen vragen en meer kunnen gaan werken. Dat je zoon toevallig fulltime werkt, betekent niet dat hij dan maar jouw kosten moet dragen
Het punt is dus dat het kostgeld van haar zoon moet compenseren voor het geld dat ze niet van haar ex wil hebbenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:06 schreef simmu het volgende:
[..]
hij draagt niet de kosten van de moeder, hij draagt zijn eigen kosten. daarom heet het kostgeld. en dat heeft inderdaad weinig te maken met het inkomen (met enige nuancering her en der). niet dat van hem, maar ook niet dat van haar.
en edit; je weet feitelijk helemaal niks. je weet ts zijn mening dat hij vindt dat ze te weinig werkt en dat hij denkt dat zijn moeder alimentatie van zijn vader zou kunnen krijgen. wij weten helemaal niet wat ts zn moeder en ts zn vader daaromtrent hebben afgesproken. nu we het daarover hebben: ts vind blijkbaar dat zijn moeder hem op zn 25ste financieel hoort te ondersteunen (geen kostgeld betalen staat daar toch echt aan gelijk), waar staat dan de vader hierin? kan ts dan niet een bijdrage voor de inrichting van zijn huis aan zijn vader vragen?
dat weet je niet. partneralimentatie is tegenwoordig niet standaard hoor. en al helemaal niet tig jaar na een scheiding. en zoals gezegd: je weet helemaal niet wat er vanuit die ouders achter steekt en wat er voor afspraken zijn gemaakt. je weet toch niet wat voor kosten hij daar veroorzaakt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het punt is dus dat het kostgeld van haar zoon moet compenseren voor het geld dat ze niet van haar ex wil hebben
Inderdaad, doet me denken aan een reclame: hier wordt de hele familie zakelijker van.quote:
Sorry hoor, maar dan kan je niet rekenen. 200 euro voor 1 persoon boodschappen is wel ERG veel. Met 240 euro red ik het al(2 personen). 150 euro voor g/w/l voor 1 persoon?!? Dat is bijna voor een huishouden van 4(!) personen een normaal bedrag. Je maakt je wel volkomen belachelijk met zulke schattingen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:33 schreef simmu het volgende:
[..]
dat weet je niet. partneralimentatie is tegenwoordig niet standaard hoor. en al helemaal niet tig jaar na een scheiding. en zoals gezegd: je weet helemaal niet wat er vanuit die ouders achter steekt en wat er voor afspraken zijn gemaakt. je weet toch niet wat voor kosten hij daar veroorzaakt?
mijn broertje is laatst uit huis gegaan en dat scheelt mijn moeder maandelijks alleen al voor electriciteit en water 150 euro, boodschappen, zeg 200 euro, dan zit je al op 350. de troep die hij veroorzaakte, toeslagen die ze misliep omdat hij erbij woonde, extra verzekeringen voor zn waardevolle electronica, het idee dattie niks in huis deed, als je dat allemaal meeneemt vind ik 500 niet eens zo heel onredelijk hoor. maar goed. nu hebben we het over mijn broertjeen die hoefde minder te betalen en mekkerde even hard als ts
tis een generatiedingetje geloof ik
moet je niet bij mij over wezen, wij zitten met 4 personen onder de 150 wekelijks (dus maandelijks zo'n 600 en dan doen we vind ik, best luxe), luiers incluus! maar ja; broertjelief blieft enkel coca cola en biefstukquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:45 schreef Devion het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dan kan je niet rekenen. 200 euro voor 1 persoon boodschappen is wel ERG veel. Met 240 euro red ik het al(2 personen). 150 euro voor g/w/l voor 1 persoon?!? Dat is bijna voor een huishouden van 4(!) personen een normaal bedrag. Je maakt je wel volkomen belachelijk met zulke schattingen.
Normale kostgeld is 150-200 euro want dat kost iemand aan variabele kosten in een huishouden, er van uit gaande dat die persoon wle zelf verzekeringen, kleding e.d. betaald/koopt. Pas boven de 23 krijg je te maken met lagere toeslagen voor huur e.d. en daarvoor juist met hogere toeslagen.
We hebben hier niet te maken met een generatiekloof, maar een kloof in kostenbewustzijn.
500 is zo op hoor als je luxe gewent bent en 5 keer per jaar op vakantie moet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar dat je broertje zo verwent is zegt niks over TS. 500 euro blijft een enorm bedrag..
In het algemeen, in alle situaties?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:54 schreef Popples het volgende:
Ik kan er niks aan doen maar ik heb een hekel aan ouders die kostgeld vragen.
Niet in alle situaties maar zoals bij TS denk ik jezus je bent moeder en afhankelijk? Word volwassen mens! Het is je kind waar je voor gekozen hebt en dan hoort zij niet afhankelijk te zijn en haar zoon te steunen en niet denken ow ik heb maar 100 euro over. Als ze genoeg kleding heeft en schoenen op te lopen kan ze met die 100 euro toch makkelijk rond komen? Wij eten met 5-en van 250 per maand.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In het algemeen, in alle situaties?
Zelfs met al die apparatuur kom je nooit aan 150 euro aan g/w/l en wij eten gewoon vlees elke avond. Je probeert je nu ergens uit te lullen. Douchen elke dag op zijn warmste, elke dag biefstukquote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:28 schreef simmu het volgende:
[..]
moet je niet bij mij over wezen, wij zitten met 4 personen onder de 150 wekelijks (dus maandelijks zo'n 600 en dan doen we vind ik, best luxe), luiers incluus! maar ja; broertjelief blieft enkel coca cola en biefstuken elke dag een uur douchen op zn warmst, een eigen kot met geluidsinstallatie + compu + gamecomputer. plus op zolder nogmaals die hele riedel + een aquarium. dan tikt het allemaal lekker aan hoor. plus elke dag schone kleren aanwillen (maar weigeren zelf te wassen)
als in; het zijn geen schattingen en ik zeg nergens dat ik het er mee eens ben![]()
illustreert wel direct mooi dat je nu eenmaal niet zo makkelijk conclusies kan trekken over posts op internet
mompelt iets over verwende koters van tegenwoordig en over het paard getilde nakomertjes
Jup. Maar dat is dan ergens het probleem van die moeder. Leuk dat ze inderdaad luxe wilt leven en allerlei vakanties voor zichzelf boekt, maar dan vind ik het ook erg raar dat ze hem 500 euro vraagt...wat gelijk staat aan de hele huur. Verder helemaal eens met je andere reactie.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:54 schreef Popples het volgende:
[..]
500 is zo op hoor als je luxe gewent bent en 5 keer per jaar op vakantie moet.
Maar dan nog vind ik dat je als ouder zijnde niet afhankelijk hoort te zijn van je kind(eren)!
Als de kinderen hier fulltime zouden werken en hier zouden wonen dan moeten ze ook een gedeelte inleveren. Zodat ze later hun huis kunnen inrichten en niet dat wij lekker luxe kunnen leven.
Ik kan er niks aan doen maar ik heb een hekel aan ouders die kostgeld vragen.
wederom; moet je niet bij mij wezen, bij mij woontie niet hequote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:14 schreef Devion het volgende:
[..]
Zelfs met al die apparatuur kom je nooit aan 150 euro aan g/w/l en wij eten gewoon vlees elke avond. Je probeert je nu ergens uit te lullen. Douchen elke dag op zijn warmste, elke dag biefstukAllemaal lekker geloofwaardig.
Omdat je niet altijd keus hebt? Je moet ook ergens een kamer of wat dan ook hebben.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:18 schreef simmu het volgende:
[..]
wederom; moet je niet bij mij wezen, bij mij woontie niet heik heb zelf overigens nooit kostgeld betaald. ik ging op kamers zodra ik mijn middelbare school afgemaakt heb ivm die 3 uur reistijd per dag
eerlijk gezegd snap ik om te beginnen niet waarom mensen zo lang nog thuis blijven wonen. dat is toch niet fijn voor alle betrokkenen?
ja, dat weet ik. ik ging naar delft, daar heb je echt niet zomaar een kamer. maar dat gaat op je 25ste toch niet meer op?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:28 schreef Popples het volgende:
[..]
Omdat je niet altijd keus hebt? Je moet ook ergens een kamer of wat dan ook hebben.
Dat gaat niet voor iedereen op. Ik kan het ook niet begrijpen maar sommige hebben het te goed thuis denk ik.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:32 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, dat weet ik. ik ging naar delft, daar heb je echt niet zomaar een kamer. maar dat gaat op je 25ste toch niet meer op?
oh, ik hink daar ook over op 2 benen hoorquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:38 schreef Popples het volgende:
[..]
Dat gaat niet voor iedereen op. Ik kan het ook niet begrijpen maar sommige hebben het te goed thuis denk ik.Aan de andere kant het is toch fijn als je je geen zorgen over rekeningen en alles hoeft te maken als je studeert en je wat van je leven kan maken en je dromen uit kunt laten komen.
Ik heb vanaf mijn 14de mijn eigen studies betaald en met 18 op eigen benen.
Ik geloof er eigenlijk helemaal niks van dat TS al jaren zonder mopperen een maandelijkse bijdrage heeft betaald én dat moeder in al die jaren luxe heeft geleefd met allerhande vakanties.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jup. Maar dat is dan ergens het probleem van die moeder. Leuk dat ze inderdaad luxe wilt leven en allerlei vakanties voor zichzelf boekt, maar dan vind ik het ook erg raar dat ze hem 500 euro vraagt...wat gelijk staat aan de hele huur. Verder helemaal eens met je andere reactie.
ik betaalde alles zelf uit stufi + werken ja. dat was toen geen vetpot en dat zal het nu ook niet zijn. aanvullende stufi kreeg ik niet omdat mijn ouders teveel verdienden en stufi uitging van een ouderlijke bijdrage.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:57 schreef Margo37 het volgende:
Weet niet hoeveel er van jullie gestudeerd hebben met daarnaast een baantje, das toch echt geen vetpot, als je dan ook nog gaat stappen en je eigen kleding etc. moet betalen blijft er niet zoveel over.
Zelf kom ik uit een andere generatie en werkte op mijn 16de fulltime, op mijn 23ste een huis gekocht samen met mijn ex-partner.
Andere tijden.
Om te weten hoe verzekeringen, huur e.d. werkt hoef je niet op jezelf te wonen, maar gewoon goed geļnformeerd zijn. Of je nou op je 24ste het huis uit gaat of je 19de.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:52 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, ik hink daar ook over op 2 benen hooraan de ene kant; ik heb ook al vroeg zelf schoolgeld, kleding enzovoorts moeten betalen (alhoewel ik wel tot mijn 18de kleedgeld kreeg) en ging gemiddeld vroeg op kamers (19 dacht ik). ben er niet slechter van geworden en ik wist tenminste hoe dingen werken mbt verzekeren, huur, enzovoorts. aan de andere kant is er ook iets voor te zeggen dat je thuis blijft wonen en lekker wat kan sparen.
en toch he; ik heb volgens mij prima wat van mijn leven gemaakt en dromen uit laten komengeld is daar minder een kwestie in dan andere zaken als weten wat je wilt en hoe je dat bereiken kan. als je alles steeds maar krijgt leer je niet hoe je het gewoon zelf voor elkaar boxt
Lekker gelijk de schulden in helpen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou sowieso mijn denkbeeldige nageslacht met 15 een baantje laten zoeken en met 18/19 het huis uitschoppen naar een kamer of appartementje of wat dan ook. Zelfstandig worden met die handel. Vangnet bieden, uiteraard, maar tot je 25e thuis blijven wonen? Nah.
5 bijbanen naast mijn fulltime studie en elke dag reizen. Veel bleef er niet over maar ik deed dan ook niet stappen of wat dan ook. Lekker thuis heerlijk koken en bios en dagjes weg met de trein enz.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:57 schreef Margo37 het volgende:
Weet niet hoeveel er van jullie gestudeerd hebben met daarnaast een baantje, das toch echt geen vetpot, als je dan ook nog gaat stappen en je eigen kleding etc. moet betalen blijft er niet zoveel over.
Zelf kom ik uit een andere generatie en werkte op mijn 16de fulltime, op mijn 23ste een huis gekocht samen met mijn ex-partner.
Andere tijden.
In Nederland is dat bijna al niet meer mogelijk door de werkeloosheid en lage stufi.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou sowieso mijn denkbeeldige nageslacht met 15 een baantje laten zoeken en met 18/19 het huis uitschoppen naar een kamer of appartementje of wat dan ook. Zelfstandig worden met die handel. Vangnet bieden, uiteraard, maar tot je 25e thuis blijven wonen? Nah.
Ik zou mijn kind een betere start gunnenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:21 schreef Popples het volgende:
[..]
5 bijbanen naast mijn fulltime studie en elke dag reizen. Veel bleef er niet over maar ik deed dan ook niet stappen of wat dan ook. Lekker thuis heerlijk koken en bios en dagjes weg met de trein enz.
Bij mij is er wel veel fout gegaan maar daar ben ik 10 jaar later nog voor aan het vechten.
Ik ook! Daarom blijf ik doorvechten! Ik wil mijn 3 kinderen dus echt niet aandoen wat ik en man hebben door gemaakt dus daarom vecht ik voor waar ik recht op heb.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:24 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik zou mijn kind een betere start gunnen
Mijn oudste is 18, studeert en werkt ernaast en woont nog lekker thuis, hij kan nu veel werken door de vakantieperiode, straks 3 maanden stage dus minder werken en minder inkomen..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
Hoezo? Als hij er 3 maanden niet is, waarvoor zou die dan mee moeten betalen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit
Je hebt afgesproken kostgeld te betalen en 'nu doe je dat ineens niet meer', en dat deel je gewoon mee? Als feit? Had je het overlegd en op een volwassen manier besproken dan was er wellicht minder stront aan de knikker geweest. Gezegd 'joh, zou het een probleem zijn om de komende 3 maanden wat minder te betalen, want samenwonen dit-dat-alles, sparen voor verhuizing, en ik ben ook amper hier'. Maar nee, gewoon meteen meedelen dat ze in de stront kan zakken. Goede strategie
Als hij straks een eigen huis/appartement heeft en hij is er even niet dan moet hij toch nog steeds huur betalen? Dat in dit geval de bijdrage voor eten enzo wat omlaag gaat of zelfs verdwijnt, dat had gewoon in het overleg dat nooit had plaatsgevonden moeten worden verlaagd, maar in feite betaal je gewoon voor de plek waar je ingeschreven staat, en als je afgesproken hebt dat je ook de huur samen deelt, dan dient hij dat ook te betalen als hij er niet (zo vaak) is. Als je dat niet meer wilt doen, dan zul je toch echt je eigen stek moeten zoeken waar je dan vervolgens wel betaalt voor waar je bent, maar ook betaalt als je besluit om een maand te gaan reizen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:49 schreef Jv1994 het volgende:
[..]
Hoezo? Als hij er 3 maanden niet is, waarvoor zou die dan mee moeten betalen?
Het is dan toch niet zo dat hij ergens gebruik van maakt in het huis dus waarom zou die dan ook maar iets betalen, dat is toch een beetje krom?
De manier waarop je dat benaderd is iets anders, maar dat zal ook komen door dat het gedrag van zijn moeder van de afgelopen tijd.
Ik begrijp ts wel, maar ik zit ook in een vergelijkbare situatie.
Dat dus.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:05 schreef Copycat het volgende:
Ik heb altijd gewerkt naast mijn studie en daarnaast ook een volle studiebeurs genoten. Daarmee kom ik toentertijd prima zelfstandig leven. Kamer in een studentenhuis, tweedehands zooi erin en in de weekends meestal naar het ouderlijk huis.
Ik krijg soms wel het idee dat er tegenwoordig meteen een huis/appartement klaar moet staan met alles erop en eraan. Voor minder vertrekken we thuis niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |