Op houden met jankzakken en gewoon die laatste paar maand netjes kostgeld betalen.quote:Ik ben een jongen van 25 jaar. Thuis wonend
Nee dat ga ik juist niet meer doen. Ze kan nu de tiefus krijgen met dat "jankzakken, van haarquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:02 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Op houden met jankzakken en gewoon die laatste paar maand netjes kostgeld betalen.
Dat probeer ik kenbaar te maken bij der. Maar ze snapt het niet. Ik vind het niet erg om kostgeld te betalen. Maar niet bijna de volledige huurprijs van het huis. Wat tegen de 500 euro aanligt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:06 schreef Luxuria het volgende:
Dat is wel heel krom dat ze van jou dat geld verwachten terwijl der vriend allemaal van die luxedingen betaalt.
Dat hij een deel van dat geld dan ook maar besteed aan het huishouden.
Maar hoe weinig ben je er dan de komende maanden? Eet je ook bijna niet meer thuis? Slaap je niet meer thuis?
Ditquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef DroogDok het volgende:
Als er is afgesproken dat je kostgeld zou betalen is het een beetje raar om dat nu ineens niet meer te doen als de verhuizing eraan komt natuurlijk.
Ja dus? Zolang je daar nog ingeschreven staat, lijkt het me meer dan redelijk dat je je steentje bijdraagt. Ongeacht of je veel thuis bent of juist niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dat probeer ik kenbaar te maken bij der. Maar ze snapt het niet. Ik vind het niet erg om kostgeld te betalen. Maar niet bijna de volledige huurprijs van het huis. Wat tegen de 500 euro aanligt.
Ben de komende maanden heel weinig thuis. Veel bij mn vriendin. Eet amper thuis, of op het werk of bij mn vriendin. Thuiss slapen doe ik alleen als het warm word om zo vroeg te gaan werken.
Omdat ze gaan wonen in dit huis. Hij woont hier al 3 kwart van de tijdquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef DroogDok het volgende:
Als er is afgesproken dat je kostgeld zou betalen is het een beetje raar om dat nu ineens niet meer te doen als de verhuizing eraan komt natuurlijk.
Waarom gaat je moeder trouwens niet lekker samenwonen met haar vriend?
Nee die dikke spaarpot heb ik juist niet. Daarom is heel dit punt gaandequote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:16 schreef Tja..1986 het volgende:
Ipv dat je nou even over een verlaging had overlegd, maar nu deel je mee dat je niets meer betaald. Ik had je met je 25 jaar direct op straat gezet. Je geeft aan dat het is omdat je het aan meubels uit wil geven. Je bent 25 en werkt fulltime. Je hebt je natje, droogje, onderdak en alles voor minder dan 500,- per maand. Ik ga er dus vanuit dat je al een dikke spaarpot hebt.
Minder dan 500,- per maand voor eten, drinken, huis, stroom, water. Er wordt waarschijnlijk ook nog voor hem gekookt en gewassen. Hoezo zorgen voor? Lijkt mij gewoon bijdragen aan je eigen onderhoud.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:15 schreef JamesTKirk het volgende:
Ik kan me je frustratie deel wel voorstellen. Het lijkt ook wel een beetje een omgekeerde wereld: een kind die voor de ouder zorgt, in plaats van andersom.
Dat is dom van jezelf dan he. Of je verdient maar 700,- per maand, of je hebt je geld verkeerd uitgegeven. Dat is toch niet echt de schuld van je moeder.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:17 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Nee die dikke spaarpot heb ik juist niet. Daarom is heel dit punt gaande
Waar heb jij je geld dan allemaal uit uitgegeven, misschien ben je zelf ook wel een beetje net zoals je moeder. Gewoon doorbetalen tot de dag van de verhuizing, dan maar eerste inrichten met kringloop meubels.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:17 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Nee die dikke spaarpot heb ik juist niet. Daarom is heel dit punt gaande
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:20 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Waar heb jij je geld dan allemaal uit uitgegeven, misschien ben je zelf ook wel een beetje net zoals je moeder. Gewoon doorbetalen tot de dag van de verhuizing, dan maar eerste inrichten met kringloop meubels.
Tsja. Iedereen maakt weleens fouten. Ik heb die gemaakt op financieel gebied.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:20 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is dom van jezelf dan he. Of je verdient maar 700,- per maand, of je hebt je geld verkeerd uitgegeven. Dat is toch niet echt de schuld van je moeder.
Met 25 ben je geen kind meer hoor, dan ben je al 7 jaar lang bevoegd tot autorijden en al 4 jaar lang financieel onafhankelijk van je ouders.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:15 schreef JamesTKirk het volgende:
Ik kan me je frustratie deel wel voorstellen. Het lijkt ook wel een beetje een omgekeerde wereld: een kind die voor de ouder zorgt, in plaats van andersom. Ik raad je wel aan het zo nuchter mogelijk te blijven bekijken - je bent als het goed is vrij snel uit deze situatie weg. Als er nu vanuit de emotie allerlei naars geroepen word kan dat de verhouding met je moeder voorgoed verpesten. Iets wat nu misschien niet erg lijkt, maar in de toekomst (wie weet ooit kleinkinderen?) wel heel jammer kan blijken.
Kun je wellicht bij je vader terecht om eens je hart te luchten?
En waarom moet je moeder hiervoor bloeden? Jij hebt deze afspraak gemaakt en moet hem dus nakomen. Of je moeder andere inkomsten of cadeau's krijgt is niet relevant. Ik betaal de slagen toch ook ineens niet meer omdat ik vind dat ik te weinig overhoudt en hij toch al genoeg cadeau's krijgt van zijn vrouw.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:29 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Tsja. Iedereen maakt weleens fouten. Ik heb die gemaakt op financieel gebied.
En onderussen krijg je een email van mama vanaf d'r vakantieadres in Honolulu of je de huur even kan overmaken, want anders houdt ze zo weinig over deze maand? Come on..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:32 schreef Metro2005 het volgende:
Je bent 25, je woont bij je ma thuis en je gaat huilen over kostgeld?
Exact!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:32 schreef A-mineur het volgende:
En wanneer gaat je ma met der luie reet werken?
Nee kostgeld is zijn aandeel in de kosten die zijn moeder maakt doordaar hij daar woont. dus niet alleen huur maar ook gas, water, licht. Verlies van privacy en inkopen van extra eten en drinken. Hoe goed mama het heeft is irrelevant, al is ze schatrijk ze bepaald zelf wat ze met haar geld doet. Hij heeft daarentegen genoeg maandinkomen. Inrichten hoeft niet duur te zijn mits je creatief bent.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:33 schreef KataStrofe het volgende:
Ik vind niet dat je je zoon kunt belasten met de huur betalen en zelf op vakantie gaat en leuke dingen gaat doen, dat is toch krom? Die deal stamt nog uit de tijd dat ze het financieel wat minder hadden, dus er had allang een nieuwe deal gemaakt kunnen worden die beter past bij de huidige omstandigheden. Tuurlijk is kostgeld betalen normaal, maar mama en vriend hebben het blijkbaar breed genoeg, dus dan gun je je zoon toch een goede start? Over drie maanden moeten ze het sowieso zonder doen.
Dat gezegd hebbende is het uiteraard not-done om uit het niets te melden dat je geen huur meer betaalt, moet je later eens bij je huisbaas proberen![]()
Ik zou inderdaad iets regelen om het bedrag af te bouwen in de paar resterende maanden. En als ik TS was had ik tijdelijk bij mijn vriendin ingetrokken, dan hebben ze ook geen kosten aan je, dus ook weinig te claimen verder.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:33 schreef KataStrofe het volgende:
Ik vind niet dat je je zoon kunt belasten met de huur betalen en zelf op vakantie gaat en leuke dingen gaat doen, dat is toch krom? Die deal stamt nog uit de tijd dat ze het financieel wat minder hadden, dus er had allang een nieuwe deal gemaakt kunnen worden die beter past bij de huidige omstandigheden. Tuurlijk is kostgeld betalen normaal, maar mama en vriend hebben het blijkbaar breed genoeg, dus dan gun je je zoon toch een goede start? Over drie maanden moeten ze het sowieso zonder doen.
Dat gezegd hebbende is het uiteraard not-done om uit het niet te melden dat je geen huur meer betaald, moet je later eens bij je huisbaas proberen![]()
Ik zou inderdaad iets regelen om het bedrag af te bouwen in de paar resterende maanden. En als ik TS was had ik tijdelijk bij mijn vriendin ingetrokken, dan hebben ze ook geen kosten aan je, dus ook weinig te claimen verder.
Waarom moet ik bloeden voor het feit dat ze amper geld hebt. Weinig werkt en een vriend heeft die bakken met geld bezitquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:35 schreef trigt013 het volgende:
[..]
En waarom moet je moeder hiervoor bloeden? Jij hebt deze afspraak gemaakt en moet hem dus nakomen. Of je moeder andere inkomsten of cadeau's krijgt is niet relevant. Ik betaal de slagen toch ook ineens niet meer omdat ik vind dat ik te weinig overhoudt en hij toch al genoeg cadeau's krijgt van zijn vrouw.
Allejezus man, zakelijker dan dit kun je het volgens mij niet bekijken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee kostgeld is zijn aandeel in de kosten die zijn moeder maakt doordaar hij daar woont. dus niet alleen huur maar ook gas, water, licht. Verlies van privacy en inkopen van extra eten en drinken. Hoe goed mama het heeft is irrelevant, al is ze schatrijk ze bepaald zelf wat ze met haar geld doet. Hij heeft daarentegen genoeg maandinkomen. Inrichten hoeft niet duur te zijn mits je creatief bent.
Joh, hij maakt waarschijnlijk 1400 euro per maand met maar waarschijnlijk rond de 500 euro kostgeld. de rest gaat op aan luxe of schulden gemaakt door vroegere luxe.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Hoewel je het niet voorbeeldig hebt aangepakt ts, ben je eerder wel heel redelijk geweest terwijl je moeder niet zo volwassen deed als je zou mogen verwachten. Probeer het een beetje netjes op te lossen voor de laatste maanden, ook al wringt het misschien een beetje, en ben blij dat je daarna niet meer in zo'n kromme situatie hoeft te leven. Wanneer je een nieuwe woning hebt is dat ook weer een nieuwe kans om een wat fijnere relatie met je moeder te krijgen.
Die rijke vriend komt in haar pauperhuisje wonen? Raar verhaal.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:15 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Omdat ze gaan wonen in dit huis. Hij woont hier al 3 kwart van de tijd
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:39 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Joh, hij maakt waarschijnlijk 1400 euro per maand met maar waarschijnlijk rond de 200 euro kostgeld.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dat probeer ik kenbaar te maken bij der. Maar ze snapt het niet. Ik vind het niet erg om kostgeld te betalen. Maar niet bijna de volledige huurprijs van het huis. Wat tegen de 500 euro aanligt.
Jij hebt anders ook amper geld terwijl je ook prima had kunnen sparen met maar 500 euro per maand aan woonlasten en een vaste baan. Zat er bij die 500 euro ook het grootste gedeelte van de boodschappen en dergelijken in? Waterschapsbelastingen, dat soort ongein?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:38 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Waarom moet ik bloeden voor het feit dat ze amper geld hebt. Weinig werkt en een vriend heeft die bakken met geld bezit
Is het kostgeld dan niet representatief voor de kosten die zij maakt dat je daar in huis woont?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:38 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Waarom moet ik bloeden voor het feit dat ze amper geld hebt. Weinig werkt en een vriend heeft die bakken met geld bezit
Sommige mensen verwarren hoog inkomen met luxe uitgave patroon.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Die rijke vriend komt in haar pauperhuisje wonen? Raar verhaal.
Op zich heb je gelijk, als het puur zakelijk was allemaal. Maar je bent toch familie? Hoe goed zij het heeft is wel degelijk relevant. TS heeft de last op zijn schouders genomen toen zij het moeilijk had en nu het andersom is moet de verdeling ook anders..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef Joris85 het volgende:
Helemaal mee eens.Hoewel je het niet voorbeeldig hebt aangepakt ts, ben je eerder wel heel redelijk geweest terwijl je moeder niet zo volwassen deed als je zou mogen verwachten. Probeer het een beetje netjes op te lossen voor de laatste maanden, ook al wringt het misschien een beetje, en ben blij dat je daarna niet meer in zo'n kromme situatie hoeft te leven. Wanneer je een nieuwe woning hebt is dat ook weer een nieuwe kans om een wat fijnere relatie met je moeder te krijgen.
Wellicht, maar als ik geld heb om 5 keer per jaar op vakantie te gaan, zou ik niet in een huurwoning in een buurt met sociale woningbouw gaan zitten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:41 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Sommige mensen verwarren hoog inkomen met luxe uitgave patroon.
Ach, als je er bijna nooit bentquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:44 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wellicht, maar als ik geld heb om 5 keer per jaar op vakantie te gaan, zou ik niet in een huurwoning in een buurt met sociale woningbouw gaan zitten.
Dus? Het lijkt me wel heel erg genereus om, als je er al niet meer volledig woont, bijna de gehele huur te betalen voor een moeder die ondertussen wel redelijk wat luxe geniet. Maar goed, dat is het punt niet... Het gaat erom een nette oplossing te vinden voor die laatste maanden, daarna geen last meer van.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:39 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Joh, hij maakt waarschijnlijk 1400 euro per maand met maar waarschijnlijk rond de 500 euro kostgeld. de rest gaat op aan luxe of schulden gemaakt door vroegere luxe.
Zoals ik al zei. Ben niet te beroerd om kostgeld te betalen vanwege die punten wat hij opnoemt dat is het punt niet. Maar het kan er bij mij niet in dat ik me nog steeds helemaal de pleuris moet betalen terwijl zij 40x per jaar op vakantie kan gaanquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee kostgeld is zijn aandeel in de kosten die zijn moeder maakt doordaar hij daar woont. dus niet alleen huur maar ook gas, water, licht. Verlies van privacy en inkopen van extra eten en drinken. Hoe goed mama het heeft is irrelevant, al is ze schatrijk ze bepaald zelf wat ze met haar geld doet. Hij heeft daarentegen genoeg maandinkomen. Inrichten hoeft niet duur te zijn mits je creatief bent.
Voor wat hoort wat, moeder had TS op zijn 18e ook het huis uit kunnen zetten - zolang je ingeschreven staat kom je gewoon je afspraken na - al is je moeder multi-miljonair of heeft ze de loterij gewonnen - je kunt niet eenzijdig iets veranderen en verwachten dat de andere partij dat zomaar OK vindt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:42 schreef KataStrofe het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk, als het puur zakelijk was allemaal. Maar je bent toch familie? Hoe goed zij het heeft is wel degelijk relevant. TS heeft de last op zijn schouders genomen toen zij het moeilijk had en nu het andersom is moet de verdeling ook anders..
Heb je dat wel eens met haar besproken?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:45 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Ben niet te beroerd om kostgeld te betalen vanwege die punten wat hij opnoemt dat is het punt niet. Maar het kan er bij mij niet in dat ik me nog steeds helemaal de pleuris moet betalen terwijl zij 40x per jaar op vakantie kan gaan
Joh, wees eerlijk. Je vond het eerder geen probleem. Maar jij hebt schulden en wilt je huis inrichten. Dus nu is het wel een probleem. Het probleem is dus dat jij het geld jezelf meer gunt dan je moeder. Maar jij maakt waarschijnlijk gewoon een inkomen van 1400 euro oid dus houdt 900 euro over per maand na aftrek verzekeringen en bijtelling toeslagen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:45 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Ben niet te beroerd om kostgeld te betalen vanwege die punten wat hij opnoemt dat is het punt niet. Maar het kan er bij mij niet in dat ik me nog steeds helemaal de pleuris moet betalen terwijl zij 40x per jaar op vakantie kan gaan
In haar ogen wel. In mijn ogen niet. Omdat in amper thuis ben. Amper thuis eet slaap en douche etc.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:40 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Is het kostgeld dan niet representatief voor de kosten die zij maakt dat je daar in huis woont?
Stoom afblazen alleen... op fok?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:47 schreef Jumparound het volgende:
wat een onzin richting TS. Die jongen is gefrustreerd, laat hem ff zijn stoom afblazen.
Als ik boos ben kan ik ook onredelijk klinken (of zijn, het is maar net uit welk perspectief je het ziet).
Volgens mij moet je met je moeder en dr vriend bespreken dat er grote uitgave voor je aankomen en dat je minder wilt gaan betalen, zodat je zelf een buffer hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |