abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129781964
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:35 schreef trigt013 het volgende:

[..]

En waarom moet je moeder hiervoor bloeden? Jij hebt deze afspraak gemaakt en moet hem dus nakomen. Of je moeder andere inkomsten of cadeau's krijgt is niet relevant. Ik betaal de slagen toch ook ineens niet meer omdat ik vind dat ik te weinig overhoudt en hij toch al genoeg cadeau's krijgt van zijn vrouw.
Waarom moet ik bloeden voor het feit dat ze amper geld hebt. Weinig werkt en een vriend heeft die bakken met geld bezit
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_129781965
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Nee kostgeld is zijn aandeel in de kosten die zijn moeder maakt doordaar hij daar woont. dus niet alleen huur maar ook gas, water, licht. Verlies van privacy en inkopen van extra eten en drinken. Hoe goed mama het heeft is irrelevant, al is ze schatrijk ze bepaald zelf wat ze met haar geld doet. Hij heeft daarentegen genoeg maandinkomen. Inrichten hoeft niet duur te zijn mits je creatief bent.
Allejezus man, zakelijker dan dit kun je het volgens mij niet bekijken. :').

De tering.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:39:11 #33
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_129781977
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Hoewel je het niet voorbeeldig hebt aangepakt ts, ben je eerder wel heel redelijk geweest terwijl je moeder niet zo volwassen deed als je zou mogen verwachten. Probeer het een beetje netjes op te lossen voor de laatste maanden, ook al wringt het misschien een beetje, en ben blij dat je daarna niet meer in zo'n kromme situatie hoeft te leven. Wanneer je een nieuwe woning hebt is dat ook weer een nieuwe kans om een wat fijnere relatie met je moeder te krijgen.
Joh, hij maakt waarschijnlijk 1400 euro per maand met maar waarschijnlijk rond de 500 euro kostgeld. de rest gaat op aan luxe of schulden gemaakt door vroegere luxe.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_129782002
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:15 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Omdat ze gaan wonen in dit huis. Hij woont hier al 3 kwart van de tijd
Die rijke vriend komt in haar pauperhuisje wonen? Raar verhaal.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129782021
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:39 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Joh, hij maakt waarschijnlijk 1400 euro per maand met maar waarschijnlijk rond de 200 euro kostgeld.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Dat probeer ik kenbaar te maken bij der. Maar ze snapt het niet. Ik vind het niet erg om kostgeld te betalen. Maar niet bijna de volledige huurprijs van het huis. Wat tegen de 500 euro aanligt.
pi_129782022
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:38 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Waarom moet ik bloeden voor het feit dat ze amper geld hebt. Weinig werkt en een vriend heeft die bakken met geld bezit
Jij hebt anders ook amper geld terwijl je ook prima had kunnen sparen met maar 500 euro per maand aan woonlasten en een vaste baan. Zat er bij die 500 euro ook het grootste gedeelte van de boodschappen en dergelijken in? Waterschapsbelastingen, dat soort ongein?
Ja doei.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:40:19 #37
34974 trigt013
pi_129782025
quote:

[..]

Is het kostgeld dan niet representatief voor de kosten die zij maakt dat je daar in huis woont?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:41:52 #38
34974 trigt013
pi_129782055
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:39 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Die rijke vriend komt in haar pauperhuisje wonen? Raar verhaal.
Sommige mensen verwarren hoog inkomen met luxe uitgave patroon.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:42:06 #39
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_129782060
Op je 25e in zo'n huis wonen voor slechst 500 euro, daar zou ik niet over durven zeiken hoor. :') Ik heb jaren op 13m2 gewoond voor 450. :')

Al had ik toen ook maar gewoon tegen m'n huurbaas moeten zeggen: He luister eens, ik ben deze maand op vakantie...ben er niet, dus betaal m'n huur ook mooi niet! En verdomme niet zeiken WANT JE HEBT GELD ZAT!

... :') Overigens is dat geld allemaal niet van je moeder, maar van haar vriend. Snap ook best dat hij geen zin heeft om dat te betalen omdat jij te bescheten bent om die laatste paar maandjes nog op te brengen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_129782077
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef Joris85 het volgende:
Helemaal mee eens.Hoewel je het niet voorbeeldig hebt aangepakt ts, ben je eerder wel heel redelijk geweest terwijl je moeder niet zo volwassen deed als je zou mogen verwachten. Probeer het een beetje netjes op te lossen voor de laatste maanden, ook al wringt het misschien een beetje, en ben blij dat je daarna niet meer in zo'n kromme situatie hoeft te leven. Wanneer je een nieuwe woning hebt is dat ook weer een nieuwe kans om een wat fijnere relatie met je moeder te krijgen.
Op zich heb je gelijk, als het puur zakelijk was allemaal. Maar je bent toch familie? Hoe goed zij het heeft is wel degelijk relevant. TS heeft de last op zijn schouders genomen toen zij het moeilijk had en nu het andersom is moet de verdeling ook anders..
Net toen je dacht dat je veilig was..
pi_129782114
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:41 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Sommige mensen verwarren hoog inkomen met luxe uitgave patroon.
Wellicht, maar als ik geld heb om 5 keer per jaar op vakantie te gaan, zou ik niet in een huurwoning in een buurt met sociale woningbouw gaan zitten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129782130
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:44 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wellicht, maar als ik geld heb om 5 keer per jaar op vakantie te gaan, zou ik niet in een huurwoning in een buurt met sociale woningbouw gaan zitten.
Ach, als je er bijna nooit bent :+
Ja doei.
pi_129782141
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:39 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Joh, hij maakt waarschijnlijk 1400 euro per maand met maar waarschijnlijk rond de 500 euro kostgeld. de rest gaat op aan luxe of schulden gemaakt door vroegere luxe.
Dus? Het lijkt me wel heel erg genereus om, als je er al niet meer volledig woont, bijna de gehele huur te betalen voor een moeder die ondertussen wel redelijk wat luxe geniet. Maar goed, dat is het punt niet... Het gaat erom een nette oplossing te vinden voor die laatste maanden, daarna geen last meer van.
pi_129782146
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Nee kostgeld is zijn aandeel in de kosten die zijn moeder maakt doordaar hij daar woont. dus niet alleen huur maar ook gas, water, licht. Verlies van privacy en inkopen van extra eten en drinken. Hoe goed mama het heeft is irrelevant, al is ze schatrijk ze bepaald zelf wat ze met haar geld doet. Hij heeft daarentegen genoeg maandinkomen. Inrichten hoeft niet duur te zijn mits je creatief bent.
Zoals ik al zei. Ben niet te beroerd om kostgeld te betalen vanwege die punten wat hij opnoemt dat is het punt niet. Maar het kan er bij mij niet in dat ik me nog steeds helemaal de pleuris moet betalen terwijl zij 40x per jaar op vakantie kan gaan
pi_129782151
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:42 schreef KataStrofe het volgende:

[..]

Op zich heb je gelijk, als het puur zakelijk was allemaal. Maar je bent toch familie? Hoe goed zij het heeft is wel degelijk relevant. TS heeft de last op zijn schouders genomen toen zij het moeilijk had en nu het andersom is moet de verdeling ook anders..
Voor wat hoort wat, moeder had TS op zijn 18e ook het huis uit kunnen zetten - zolang je ingeschreven staat kom je gewoon je afspraken na - al is je moeder multi-miljonair of heeft ze de loterij gewonnen - je kunt niet eenzijdig iets veranderen en verwachten dat de andere partij dat zomaar OK vindt.

En voor 3 maanden deze stennis schoppen -- belooft niet veel goeds voor je financien als je samen gaat wonen.
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:47:42 #46
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129782185
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:45 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Ben niet te beroerd om kostgeld te betalen vanwege die punten wat hij opnoemt dat is het punt niet. Maar het kan er bij mij niet in dat ik me nog steeds helemaal de pleuris moet betalen terwijl zij 40x per jaar op vakantie kan gaan
Heb je dat wel eens met haar besproken?
En zij gaat neit op vakantie, ze gaat samen met der vriend, en ik gok .. op zijn kosten op vakantie. Dat is aan hem/haar.

Dat het kut is en niet logisch snap ik. Maar je kan niet zomaar zeggen "ik betaal niet meer..punt!"
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:47:49 #47
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_129782187
wat een onzin richting TS. Die jongen is gefrustreerd, laat hem ff zijn stoom afblazen.

Als ik boos ben kan ik ook onredelijk klinken (of zijn, het is maar net uit welk perspectief je het ziet).

Volgens mij moet je met je moeder en dr vriend bespreken dat er grote uitgave voor je aankomen en dat je minder wilt gaan betalen, zodat je zelf een buffer hebt.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:48:07 #48
34974 trigt013
pi_129782195
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:45 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Joh, wees eerlijk. Je vond het eerder geen probleem. Maar jij hebt schulden en wilt je huis inrichten. Dus nu is het wel een probleem. Het probleem is dus dat jij het geld jezelf meer gunt dan je moeder. Maar jij maakt waarschijnlijk gewoon een inkomen van 1400 euro oid dus houdt 900 euro over per maand na aftrek verzekeringen en bijtelling toeslagen.
pi_129782203
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:40 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Is het kostgeld dan niet representatief voor de kosten die zij maakt dat je daar in huis woont?
In haar ogen wel. In mijn ogen niet. Omdat in amper thuis ben. Amper thuis eet slaap en douche etc.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:48:58 #50
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129782212
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:47 schreef Jumparound het volgende:
wat een onzin richting TS. Die jongen is gefrustreerd, laat hem ff zijn stoom afblazen.

Als ik boos ben kan ik ook onredelijk klinken (of zijn, het is maar net uit welk perspectief je het ziet).

Volgens mij moet je met je moeder en dr vriend bespreken dat er grote uitgave voor je aankomen en dat je minder wilt gaan betalen, zodat je zelf een buffer hebt.
Stoom afblazen alleen... op fok? _O-
Dan moet het in KLB ofzo staan ;)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:49:22 #51
34974 trigt013
pi_129782223
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

In haar ogen wel. In mijn ogen niet. Omdat in amper thuis ben. Amper thuis eet slaap en douche etc.
Dat is jou keuze....zij faciliteert het wel. Jij krijgt in een hotel ook geen korting omdat je veel op stap bent.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:49:47 #52
34974 trigt013
pi_129782230
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Stoom afblazen alleen... op fok? _O-
Dan moet het in KLB ofzo staan ;)
Sommige snappen FOK! niet....lol
pi_129782265
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:47 schreef Jumparound het volgende:

Dat had hij wat eerder moeten doen, dat overleg, in plaats van met een botte bijl z'n moeder de 'feiten' vertellen.
Ja doei.
pi_129782269
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Joh, wees eerlijk. Je vond het eerder geen probleem. Maar jij hebt schulden en wilt je huis inrichten. Dus nu is het wel een probleem. Het probleem is dus dat jij het geld jezelf meer gunt dan je moeder. Maar jij maakt waarschijnlijk gewoon een inkomen van 1400 euro oid dus houdt 900 euro over per maand na aftrek verzekeringen en bijtelling toeslagen.
Je hebt gelijk. Het is nu een probleem. Ik heb haar al die tijd uit de brand geholpen. Nu vraag ik of ze voor mij 3 maanden het zelfde kan doen zodat we een goede start in het huis kunnen beginnen, is het gelijk janken.
pi_129782278
quote:

[..]

Nee, jij betaald gewoon wat je kost, en nog te weinig ook. Denk je nou echt dat ze alleen de huur voor je betaalt?
  Redactie Frontpage woensdag 7 augustus 2013 @ 09:52:06 #56
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129782291
Als je moeder maar 100 euro per maand over houdt dan leeft ze boven haar stand. Verder is overhouden dus 100 euro die te sparen valt toch?

Haar vriend kan trouwens mooi mee betalen, 5x per jaar op vakantie gaan maar vervolgens niet in je dagelijks onderhoud kunnen voorzien is te triest voor woorden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:52:27 #57
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129782303
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:51 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Het is nu een probleem. Ik heb haar al die tijd uit de brand geholpen. Nu vraag ik of ze voor mij 3 maanden het zelfde kan doen zodat we een goede start in het huis kunnen beginnen, is het gelijk janken.
vragen.. vragen?
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:58 schreef pl4kkie het volgende:
Ik heb gisteren te kennen gegeven dat ik de komende 3 maanden geen kostgeld meer betaal,
pi_129782309
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:29 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Tsja. Iedereen maakt weleens fouten. Ik heb die gemaakt op financieel gebied.
En nu maak je de fout dat je moeder daar blijkbaar voor op moet draaien. De grootste fout is trouwens dat je het hebt medegedeeld ipv besproken.
pi_129782332
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:58 schreef pl4kkie het volgende:
Nu komt dus het hekelpunt. Ik heb gisteren te kennen gegeven dat ik de komende 3 maanden geen kostgeld meer betaal, omdat ik amper thuis ben, de kans zeer groot is dat we per 1 oktober den huis hebben, we het geld dus goed zelf kunnen gebruiken voor huisraad. Het was gelijk janken, internetbankieren ging gelijk open om te berekenen hoeveel ze per maand over houdt. Dat was 100 euro. Afijn.
Ik merkte op dat der vriend dan maar moest bij lappen. Dat was de druppel. Ze ging door het lint, hij betaald al heel veel hier in huis, etc etc. Ze kunnen 5x per jaar op vakantie naar sauna's en weet ik veel wat nog niet meer. Verder is er weinig gezegd, maar ze is wel helemaal pissed off

quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:51 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Je vroeg niets, je deelde iets mee en gaf 'bevelen' over hoe haar vriend zijn geld zou moeten besteden.
Ja doei.
pi_129782353
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Als je straks in je huurhuis zit en je een maand op vakantie gaat, betaal je dan ook de huur niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')