Dat is jou keuze....zij faciliteert het wel. Jij krijgt in een hotel ook geen korting omdat je veel op stap bent.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
In haar ogen wel. In mijn ogen niet. Omdat in amper thuis ben. Amper thuis eet slaap en douche etc.
Sommige snappen FOK! niet....lolquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Stoom afblazen alleen... op fok?
Dan moet het in KLB ofzo staan
Dat had hij wat eerder moeten doen, dat overleg, in plaats van met een botte bijl z'n moeder de 'feiten' vertellen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:47 schreef Jumparound het volgende:
wat een onzin richting TS. Die jongen is gefrustreerd, laat hem ff zijn stoom afblazen.
Als ik boos ben kan ik ook onredelijk klinken (of zijn, het is maar net uit welk perspectief je het ziet).
Volgens mij moet je met je moeder en dr vriend bespreken dat er grote uitgave voor je aankomen en dat je minder wilt gaan betalen, zodat je zelf een buffer hebt.
Je hebt gelijk. Het is nu een probleem. Ik heb haar al die tijd uit de brand geholpen. Nu vraag ik of ze voor mij 3 maanden het zelfde kan doen zodat we een goede start in het huis kunnen beginnen, is het gelijk janken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Joh, wees eerlijk. Je vond het eerder geen probleem. Maar jij hebt schulden en wilt je huis inrichten. Dus nu is het wel een probleem. Het probleem is dus dat jij het geld jezelf meer gunt dan je moeder. Maar jij maakt waarschijnlijk gewoon een inkomen van 1400 euro oid dus houdt 900 euro over per maand na aftrek verzekeringen en bijtelling toeslagen.
Nee, jij betaald gewoon wat je kost, en nog te weinig ook. Denk je nou echt dat ze alleen de huur voor je betaalt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:38 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Waarom moet ik bloeden voor het feit dat ze amper geld hebt. Weinig werkt en een vriend heeft die bakken met geld bezit
vragen.. vragen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:51 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het is nu een probleem. Ik heb haar al die tijd uit de brand geholpen. Nu vraag ik of ze voor mij 3 maanden het zelfde kan doen zodat we een goede start in het huis kunnen beginnen, is het gelijk janken.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:58 schreef pl4kkie het volgende:
Ik heb gisteren te kennen gegeven dat ik de komende 3 maanden geen kostgeld meer betaal,
En nu maak je de fout dat je moeder daar blijkbaar voor op moet draaien. De grootste fout is trouwens dat je het hebt medegedeeld ipv besproken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:29 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Tsja. Iedereen maakt weleens fouten. Ik heb die gemaakt op financieel gebied.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:58 schreef pl4kkie het volgende:
Nu komt dus het hekelpunt. Ik heb gisteren te kennen gegeven dat ik de komende 3 maanden geen kostgeld meer betaal, omdat ik amper thuis ben, de kans zeer groot is dat we per 1 oktober den huis hebben, we het geld dus goed zelf kunnen gebruiken voor huisraad. Het was gelijk janken, internetbankieren ging gelijk open om te berekenen hoeveel ze per maand over houdt. Dat was 100 euro. Afijn.
Ik merkte op dat der vriend dan maar moest bij lappen. Dat was de druppel. Ze ging door het lint, hij betaald al heel veel hier in huis, etc etc. Ze kunnen 5x per jaar op vakantie naar sauna's en weet ik veel wat nog niet meer. Verder is er weinig gezegd, maar ze is wel helemaal pissed off
Je vroeg niets, je deelde iets mee en gaf 'bevelen' over hoe haar vriend zijn geld zou moeten besteden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:51 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het is nu een probleem. Ik heb haar al die tijd uit de brand geholpen. Nu vraag ik of ze voor mij 3 maanden het zelfde kan doen zodat we een goede start in het huis kunnen beginnen, is het gelijk janken.
Als je straks in je huurhuis zit en je een maand op vakantie gaat, betaal je dan ook de huur niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
In haar ogen wel. In mijn ogen niet. Omdat in amper thuis ben. Amper thuis eet slaap en douche etc.
Wat maakt dat nou uit? je betaalt kostgeld omdat je geld kost, niet omdat je moeder het niet breed heeft.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:45 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Ben niet te beroerd om kostgeld te betalen vanwege die punten wat hij opnoemt dat is het punt niet. Maar het kan er bij mij niet in dat ik me nog steeds helemaal de pleuris moet betalen terwijl zij 40x per jaar op vakantie kan gaan
Dat maakt niet uit, die afspraak is gemaakt en iemand onderhouden kost nu eenmaal ook geld.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:36 schreef KataStrofe het volgende:
[..]
En onderussen krijg je een email van mama vanaf d'r vakantieadres in Honolulu of je de huur even kan overmaken, want anders houdt ze zo weinig over deze maand? Come on..
druppel / emmer. En betalen voor de eigenwijsheid van je moeder. Kortom, opgekropte frustraties die je voor je houdt om de "goede orde" te bewaren.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat had hij wat eerder moeten doen, dat overleg, in plaats van met een botte bijl z'n moeder de 'feiten' vertellen.
Ach, TS heeft te kennen gegeven zelf ook niet altijd even slim met geld om te zijn gegaan. Ik blijf erbij: hij is 25 en woont bij zijn moeder terwijl hij gewoon fulltime werkt. Niets bijdragen is dan gewoon van de zotten; hij is volwassen en dient voor zichzelf te zorgen en in deze dus bij te dragen aan zijn onderhoud. Meedelen dat hij NIETS meer betaalt de komende 3 maanden betekent dus dat hij verwacht dat z'n moeder alles maar voor haar volwassen werkende zoon betaalt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
druppel / emmer. En betalen voor de eigenwijsheid van je moeder. Kortom, opgekropte frustraties die je voor je houdt om de "goede orde" te bewaren.
Dus met jouw 500 euro, zou ze 600 overhebben? Ligt het aan mij of had/heeft ze het dan nog best breed?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:58 schreef pl4kkie het volgende:
Het was gelijk janken, internetbankieren ging gelijk open om te berekenen hoeveel ze per maand over houdt. Dat was 100 euro. Afijn.
daar zijn we het over eens, hij had het zeker anders moeten brengen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, TS heeft te kennen gegeven zelf ook niet altijd even slim met geld om te zijn gegaan. Ik blijf erbij: hij is 25 en woont bij zijn moeder terwijl hij gewoon fulltime werkt. Niets bijdragen is dan gewoon van de zotten; hij is volwassen en dient voor zichzelf te zorgen en in deze dus bij te dragen aan zijn onderhoud. Meedelen dat hij NIETS meer betaalt de komende 3 maanden betekent dus dat hij verwacht dat z'n moeder alles maar voor haar volwassen werkende zoon betaalt.
Wat er had moeten gebeuren: "Mam, ik wil even wat geld wegleggen voor de verhuizing, is het goed als ik wat minder bijdraag de komende tijd? Dan doe ik de boodschappen wel en betaal ik deze en deze verzekering/rekening, maar verder zou ik als het kan wat sparen nu het nog kan."
Nu verwacht hij dat de komende 3 maanden alles maar voor hem betaald word. Hij is 25, en werkt. En woont bij mama thuis. Nee. Niets bijdragen zou pas raar en ontzettend oneerlijk zijn.
Misschien zit mamma wel in de bijstand en verdient TS 2000 euro per maand.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:00 schreef Devion het volgende:
500 euro voor kostgeld is wel erg veel, je mag dan je moeder wel iets kosten, maar je blijft haar kind. Je neemt geen kinderen om quite of winst te draaien, wat ze nu wel doet.
Je wilt nu op jezelf, hebt het geld nodig en woont praktisch niet meer thuis. Dan is verlaging van het kostgeld het minste wat je moeder kan doen. Ik neem aan dat ze je wilt steunen/helpen om de volgende stap te maken en uit huis te gaan?
Speel desnoods lekker op haar gevoel ik, want dat doet zij ook door haar hysterische gedrag.
1. Je woont bijna niet meer thuis, dus ze heeft bijna geen kosten aan je. Dikke verlaging is het minste wat je dan mag verwachten, want ga er vanuit dat je nu geen 500 euro meer kost om te onderhouden. Zeker als je huur los trekt(Die betaal je toch, ongeacht of je thuis woont) kom je met eten e.d. lang niet aan de 500 euro.(Ik betwijfel zelf of je eraan komt, toen je nog wel volledige thuis woonde)
2. Speel op haar gevoel. Ze is je moeder en je betaalt al jaren kostgeld. Je hebt dit nodig o.a. voor je verhuizing en een goede ouder steunt zijn/haar kind hierin.
3. Dat ze nu in 1 keer van nog maar 100 euro kan rondkomen als jij niet betaalt, terwijl ze wel op luxe vakanties gaat, laat zien dat ze zelf ook niet de juiste prioriteiten heeft. Verder heb je jarenlang 500 euro per maand aan haar moeten betalen en ze is er afhankelijk van geworden.
Verder ben ik van mening dat je niet van een kind kan verlangen om mee te betalen aan de vaste kosten, tenzij het kind fulltime werkt en de ouder speciaal een woning hierop heeft geselecteerd. En ik zou hier HEEL zakelijk in zijn en niet boos of emotioneel worden. Naar mijn mening heeft ze je afgelopen jaren als flappentap gebruikt, terwijl ze zelf in het begin financieel heeft lopen blunderen en daar mag je haar best op wijzen.
Misschien kent deze moeder haar zoon goed en heeft hij schulden gemaakt met dure auto's luxe reizen en dure telefoons.......quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:10 schreef Kreator het volgende:
Elke normale moeder zou wel begrip tonen voor het feit dat je op jezelf gaat wonen en daarvoor even wat wil sparen. Het klinkt meer alsof ze je als een huurder ziet dan als een kind.
Al die mensen hier die vinden dat je maar moet dokken, vind ik wat minder intelligent.
edelachtbare, speculatie...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:13 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Misschien kent deze moeder haar zoon goed en heeft hij schulden gemaakt met dure auto's luxe reizen en dure telefoons.......
Kostgeld is de eerste stap naar onafhankelijkheid. Het gaat om het meebetalen in een situatie waarin je kosten maakt.quote:
Ook van jou kant....we weten niets alleen dat de TS huilie doet en zijn moeder verwijt huilie te doen.quote:
ik was de PI vergetenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:15 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ook van jou kant....we weten niets alleen dat de TS huilie doet en zijn moeder verwijt huilie te doen.
klopt, maar dan is 500 euro een beetje rigoureus niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:14 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Kostgeld is de eerste stap naar onafhankelijkheid. Het gaat om het meebetalen in een situatie waarin je kosten maakt.
Ligt aan de huur, de belastingen die betaald moeten worden en de leefstijl van het gezin.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:16 schreef Jumparound het volgende:
[..]
klopt, maar dan is 500 euro een beetje rigoureus niet?
Dan vertrek je toch gelijk? Als je gelijk hebt, gaat je moeder het dan nog heel moeilijk krijgen met maar 100 euro per maand.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:58 schreef pl4kkie het volgende:
Nu komt dus het hekelpunt. Ik heb gisteren te kennen gegeven dat ik de komende 3 maanden geen kostgeld meer betaal, omdat ik amper thuis ben, de kans zeer groot is dat we per 1 oktober den huis hebben, we het geld dus goed zelf kunnen gebruiken voor huisraad. Het was gelijk janken, internetbankieren ging gelijk open om te berekenen hoeveel ze per maand over houdt. Dat was 100 euro. Afijn.
Vriendlief trekt erbij in, dus dat zal wel meevallenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan vertrek je toch gelijk? Als je gelijk hebt, gaat je moeder het dan nog heel moeilijk krijgen met maar 100 euro per maand.
Weet ik niet.....misschien verdiend hij 2000 euro netto per maand en zit zijn moeder in bijstand zonder zich op werk door geen opleiding. Dan is 500 bijdragen wel fair als je inwoont en ook nog boodschappen door je moeder laat doen, haar laat koken, gas water en energie verbruikt en ook nog eens subsidie's en toeslagen omlaag duwt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:16 schreef Jumparound het volgende:
[..]
klopt, maar dan is 500 euro een beetje rigoureus niet?
hallo, je wordt geacht voor je kinderen te zorgen. Niet om ze als huurder c.q. kostwinnaar te zien.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ligt aan de huur, de belastingen die betaald moeten worden en de leefstijl van het gezin.
Kan dat per direct? Anders heeft die man twee huishoudens te financieren. Hoe het ook zij, ik snap niet dat TS de vriend van zijn moeder verantwoordelijk wil maken voor de financiële problemen die ontstaan doordat hij geen kostgeld betaalt. Alsof hij recht heeft op het geld van de vriend van moeder. Onzin natuurlijkquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vriendlief trekt erbij in, dus dat zal wel meevallen
De maatschappij heeft die grens op 21 gezet, TS is al 25quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hallo, je wordt geacht voor je kinderen te zorgen. Niet om ze als huurder c.q. kostwinnaar te zien.
Kan je werken, ga dan werken en wees niet afhankelijk van je kind
speculatie, ik weet het
Geen idee hoe dat geregeld hebben. Wss niet, aangezien moeders anders niet zo'n probleem had gemaakt van dat TS niet meer zou betalen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kan dat per direct? Anders heeft die man twee huishoudens te financieren. Hoe het ook zij, ik snap niet dat TS de vriend van zijn moeder verantwoordelijk wil maken voor de financiële problemen die ontstaan doordat hij geen kostgeld betaalt. Alsof hij recht heeft op het geld van de vriend van moeder. Onzin natuurlijk
dus nadat je 21 bent geworden hoeven je ouders je niet meer als hun kind te zien, godverdomme hey, het is je nageslacht, je liefdesbaby. Niet een bron van inkomenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:20 schreef trigt013 het volgende:
[..]
De maatschappij heeft die grens op 21 gezet, TS is al 25
Daarom. Dus TS pakt gelijk een stukje 'wraak' mee als 'ie nu vertrekt en ik kan uit zijn postgedrag opmaken dat 'ie dat erg prettig zal vinden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat geregeld hebben. Wss niet, aangezien moeders anders niet zo'n probleem had gemaakt van dat TS niet meer zou betalen.
Eens. Maar blijkbaar is de regeling gekomen dat TS betaald. TS doet dat netjes elke maand en gaat nu ineens mededelen dat ie het niet meer doet. Daar zit denk ik vooral de cruxquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:22 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dus nadat je 21 bent geworden hoeven je ouders je niet meer als hun kind te zien, godverdomme hey, het is je nageslacht, je liefdesbaby. Niet een bron van inkomen
En als volwassen vent van 25 heb je ook zo je verantwoordelijkheden (en hopelijk moralen).quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hallo, je wordt geacht voor je kinderen te zorgen. Niet om ze als huurder c.q. kostwinnaar te zien.
Kan je werken, ga dan werken en wees niet afhankelijk van je kind
speculatie, ik weet het
tja, en dat was niet handig van TS. Dat had ie iets anders moeten brengen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Eens. Maar blijkbaar is de regeling gekomen dat TS betaald. TS doet dat netjes elke maand en gaat nu ineens mededelen dat ie het niet meer doet. Daar zit denk ik vooral de crux
En als volwassen vrouw van 45? hopelijk ook.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En als volwassen vent van 25 heb je ook zo je verantwoordelijkheden (en hopelijk moralen).
Na je 21ste is het nog steeds je kind, nageslacht en je liefdesbaby. Maar je bent er niet meer financieel verantwoordelijk voor. Dus TS moet voor zichzelf zorgen en zijn financiele verplichtingen zelf nakomen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:22 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dus nadat je 21 bent geworden hoeven je ouders je niet meer als hun kind te zien, godverdomme hey, het is je nageslacht, je liefdesbaby. Niet een bron van inkomen
dus zijn moeder ook, toch?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:24 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Na je 21ste is het nog steeds je kind, nageslacht en je liefdesbaby. Maar je bent er niet meer financieel verantwoordelijk voor. Dus TS moet voor zichzelf zorgen en zijn financiele verplichtingen zelf nakomen.
Ja naar zichzelf en iedereen waarmee ze een contract heeft afgesproken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
En als volwassen vrouw van 45? hopelijk ook.
dus 5 jaar afhankelijk zijn van je zoon en je vriend is idd financieel verantwoordelijk. Goed bezig ma!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:25 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ja naar zichzelf en iedereen waarmee ze een contract heeft afgesproken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |