Ik zie het niet als de kant van de moeder kiezen. Ik zie het als de keuze die TS zelf heeft. Belangrijk verschil!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:04 schreef Baran09 het volgende:
Ik snap niet dat zoveel mensen de kant van de moeder kiezen.
500 euro is echt heel veel geld en mijns inziens vraag je dat als ouder niet aan je kind. Of nou ja, vanaf het moment dat hij een vaste baan heeft misschien, maar vanaf iemand 18e vind ik echt niet kunnen. En om daar vervolgens ook nog eens afhankelijk van te worden lijkt me ook geen goed voorbeeld voor het nageslacht.
Natuurlijk had TS het anders moeten brengen, maar die moeder kan nauwelijks gaan klagen over dat ze maar 100 euro overhoudt. Wat anders? Moet TS voor altijd bij haar blijven wonen om haar financieel te ondersteunen? Wat had ze anders verwacht?
Bovendien, het feit dat ze maar 100 euro overhoudt geeft ook aan dat TS nu dus meer dan noodzakelijk bijdraagt. Anders zou ze echt wel meer overhouden omdat er geen eten voor hem meer hoeft worden betaald en minder gas/elektra. Of heeft ze dat niet meegenomen in haar zielige verhaaltje?
Dat suggereert niemand hoor, ook moeder niet. Moeder wordt alleen wat pissig van de suggestie om drie maanden geen kostgeld te ontvangen en wel een volwassen zoon onder haar dak te hebben.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:04 schreef Baran09 het volgende:
Moet TS voor altijd bij haar blijven wonen om haar financieel te ondersteunen? Wat had ze anders verwacht?
Zo heb ik het niet gelezen. TS gaf niet aan dat ze dat als argument gebruikte, alleen dat ze maar 100 euro overhoudt...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat suggereert niemand hoor, ook moeder niet. Moeder wordt alleen wat pissig van de suggestie om drie maanden geen kostgeld te ontvangen en wel een volwassen zoon onder haar dak te hebben.
Ik vind het de vrije keus van moeder zo'n bedrag te vragen. Ik zou het alleen nooit betaald hebben en zeker onthouden voor 'later'.
De moeder van TS zegt: 'wanneer jij bij mij woont en niets bijdraagt, hou ik maar 100 euro per maand over', niet 'je moet bij me blijven wonen, anders heb ik maar 100 euro in de maand'. Nuanceverschilquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:10 schreef Baran09 het volgende:
[..]
Zo heb ik het niet gelezen. TS gaf niet aan dat ze dat als argument gebruikte, alleen dat ze maar 100 euro overhoudt...
Sorry, maar jij hebt echt een bord voor je kop.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:45 schreef trigt013 het volgende:
[..]
En dat is weer een afspraak tussen zijn moeder en hem. Moet hij gewoon met zijn moeder om tafel zitten wat biddelijk is.
Voor als ze mantelzorg nodig heeft en je haar dan een rekening kan presenteren?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het de vrije keus van moeder zo'n bedrag te vragen. Ik zou het alleen nooit betaald hebben en zeker onthouden voor 'later'.
Wat het kost om zelfstandig te leven is compleet irrelevant. Fulttime werken en meedragen in de kosten. 500 euro vragen voor eten is van de pot gerukt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Voor als ze mantelzorg nodig heeft en je haar dan een rekening kan presenteren?
Niet meer dan logisch dat een fulltime werkende zoon meedraagt in de kosten. En voor 500 euro redt je het zelfstandig bij lange na niet.
Alleen voor eten, ja? Wat dacht je van zaken als gemeentelijke belastingen, energiekosten, verzekeringen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:15 schreef Devion het volgende:
Wat het kost om zelfstandig te leven is compleet irrelevant. Fulttime werken en meedragen in de kosten. 500 euro vragen voor eten is van de pot gerukt.
Ik heb het over de situatie waarin mij, als studerende twintigjarige, zou worden gevraagd om 500 euro per maand te betalen. Ik neem tenminste aan dat er toen geen sprake was van een fulltime werkende zoon en als hij destijds wel fulltime werkte, kreeg hij ongetwijfeld minimumjeugdloon voor een twintigjarige, wat bruto neerkomt op zo'n 900 euro. Ik vind 500 euro dan een enorm hoog bedrag.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Voor als ze mantelzorg nodig heeft en je haar dan een rekening kan presenteren?
Niet meer dan logisch dat een fulltime werkende zoon meedraagt in de kosten. En voor 500 euro redt je het zelfstandig bij lange na niet.
Ja maar dat staat er niet zo letterlijk! Jij neemt dat aan, en ik neem het andere aan. Misschien kan de TS het verduidelijken?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De moeder van TS zegt: 'wanneer jij bij mij woont en niets bijdraagt, hou ik maar 100 euro per maand over', niet 'je moet bij me blijven wonen, anders heb ik maar 100 euro in de maand'. Nuanceverschil
Energiekosten stijgen wat(ongeveer 30%), gemeentelijke belastingen is per huishouden(betaal je dus sowieso en valt ook in het niet tov 500 euro p.m.), verzekering betaald hij zelf(Kan je opmaken uit zijn verhaal).quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alleen voor eten, ja? Wat dacht je van zaken als gemeentelijke belastingen, energiekosten, verzekeringen?
Je berekent toch de kosten van wanneer hij er wel is, maar niet betaalt? Dus TS zegt: 'de komende drie maanden betaal ik niks.' Moeder zegt: 'Maar ik betaal wel 200 euro aan boodschappen voor jou.' Het gaat dus om de kosten van iemand die er wel is, maar niet bijdraagt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:19 schreef Baran09 het volgende:
[..]
Ja maar dat staat er niet zo letterlijk! Jij neemt dat aan, en ik neem het andere aan. Misschien kan de TS het verduidelijken?
Als jij gelijk hebt kan ze het helemaal niet weten, want hoe bereken je de kosten van iemand die er niet is? Kun je toch niet nu al berekenen hoeveel eten kost of hoeveel water/elektriciteit/gas hij gaat gebruiken?
Ik kan nergens uit opmaken dat hij van meet af aan dat bedrag betaalde? Wel dat het op een gegeven moment verlaagd is (en toen weer verhoogd?). TS?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:17 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb het over de situatie waarin mij, als studerende twintigjarige, zou worden gevraagd om 500 euro per maand te betalen. Ik neem tenminste aan dat er toen geen sprake was van een fulltime werkende zoon en als hij destijds wel fulltime werkte, kreeg hij ongetwijfeld minimumjeugdloon voor een twintigjarige, wat bruto neerkomt op zo'n 900 euro. Ik vind 500 euro dan een enorm hoog bedrag.
Ja maar de reden dat hij niet wil betalen is dat hij er niet is. Dus dan geldt dat niet!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je berekent toch de kosten van wanneer hij er wel is, maar niet betaalt? Dus TS zegt: 'de komende drie maanden betaal ik niks.' Moeder zegt: 'Maar ik betaal wel 200 euro aan boodschappen voor jou.' Het gaat dus om de kosten van iemand die er wel is, maar niet bijdraagt.
Zorgverzekering, maar je hebt ook nog inboedelverzekering etc. Plus het huis is natuurlijk ook niet gratis.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:20 schreef Devion het volgende:
Energiekosten stijgen wat(ongeveer 30%), gemeentelijke belastingen is per huishouden(betaal je dus sowieso en valt ook in het niet tov 500 euro p.m.), verzekering betaald hij zelf(Kan je opmaken uit zijn verhaal).
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:21 schreef Baran09 het volgende:
[..]
Ja maar de reden dat hij niet wil betalen is dat hij er niet is. Dus dan geldt dat niet!
Letterlijk wat er staat. Een moeder die zo'n bedrag vraagt aan een studerend kind, zou wat mij betreft kunnen barsten als ze zelf hulp nodig heeft (bijzondere situaties, zoals een bijbaan die 5000 euro per maand verdient en zoquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik kan nergens uit opmaken dat hij van meet af aan dat bedrag betaalde? Wel dat het op een gegeven moment verlaagd is (en toen weer verhoogd?). TS?
Maar wat bedoelde je dan met 'onthouden voor later'?
Het is ontzettend veel. Laten we voor het gemak het zo rekenen dat vaste lasten gedeeld zouden zijn door twee. Dan is het belachelijk veel. Hij woont bij zijn moeder. Niet alleen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:44 schreef Ripley het volgende:
[..]500 is weinig vergeleken met wat zijn vaste lasten straks zijn
Omdat er met mn moeder geen normaal gesprek te voeren is. Gisteren vertelde ik het normaal, alhoewel het wel tactischer had gekund, ze was gelijk aan het janken en zei niks meer. Ipv ze normaal een gesprek aanging met me is ze 's avonds gaan uithuilen bij der vriend, die is nu dus ook pissed op mijquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:06 schreef Margo37 het volgende:
Wat ik vreemd vind TS is dat er geen volwassen gesprek is tussen jou en je moeder, het gaat nu nog 'maar' om 3 maanden maar dat had je je ook eerder kunnen bedenken. En als je samen gaat wonen heeft je vriendin dan ook een inkomen?
Ik zit btw en beetje in dezelfde situatie maar ik ben de moeder in dit geval
huur 500 euro. Gedeeld door 2 is 250.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:28 schreef Deckard het volgende:
[..]
Het is ontzettend veel. Laten we voor het gemak het zo rekenen dat vaste lasten gedeeld zouden zijn door twee. Dan is het belachelijk veel. Hij woont bij zijn moeder. Niet alleen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |