gewoon als een baas leven op straatquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien omdat je eerst een plek moet hebben om naartoe te vertrekken?
Hij slaapt bijna nooit thuis en eet bijna nooit thuis, volgens TS dé reden om niets meer te hoeven betalen. Waarom dan niet voor die paar dagen ook ergens anders eten en slapen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien omdat je eerst een plek moet hebben om naartoe te vertrekken?
Je kind is 25! volwassen , met een eigen inkomen. je wordt geacht je kinderen op te voeden! Daar hoort ook bij, betalen van gezamelijke uitgaven.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hallo, je wordt geacht voor je kinderen te zorgen. Niet om ze als huurder c.q. kostwinnaar te zien.
Kan je werken, ga dan werken en wees niet afhankelijk van je kind
speculatie, ik weet het
'Maar m'n ouders hebben toch voor me geko-hozen?' En kennelijk de vriend van mama ook, in de beleving van TSquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:56 schreef Ripley het volgende:
Je bent 25 en woont nog thuis en bent te beroerd om je kostgeld te betalen en ook om iets te doen in huis.
Het irriteert me nogal dat ik steeds meer voorbeelden tegenkom van jonge mensen die denken dat ze alleen maar rechten hebben en geen plichten. En die vinden dat de wereld er is om het ze naar de zin te maken, in plaats van zelf te investeren in hun toekomst.
doet ie toch? alleen is de balans een beetje zoekquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:57 schreef seasushi het volgende:
[..]
Je kind is 25! volwassen , met een eigen inkomen. je wordt geacht je kinderen op te voeden! Daar hoort ook bij, betalen van gezamelijke uitgaven.
Is dat zo? Of komt hem gewoon even niet uit en komt ie daarom er op terug. Zoals al eerder gezegd is± als je op jezelf woont werkt het ook niet zo dat je even je huur niet betaalt als je op vakantie gaat. TS gedraagt zich niet bepaald volwassen voor een man van 25.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
doet ie toch? alleen is de balans een beetje zoek
TS is 25. Is dat een leeftijd waarop je nog iets aan je kinderen moet geven?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:58 schreef Ripley het volgende:
Ow, en je vader komt er wel lekker mee weg overigens, begrijp ik? Die hoeft je moeder geen partneralimentatie te betalen en kennelijk krijg jij ook niks van hem? Zorgt hij ooit fysiek of financieel voor je?
Je kunt het zelfde zeggen van moeders die het laat gebeuren. Welke zichzelf respecterende vrouw teert op de zak van haar zoon en vriend? beetje kortzichtig om alles op zijn bord te schuiven.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:00 schreef Ripley het volgende:
[..]
Is dat zo? Of komt hem gewoon even niet uit en komt ie daarom er op terug. Zoals al eerder gezegd is± als je op jezelf woont werkt het ook niet zo dat je even je huur niet betaalt als je op vakantie gaat. TS gedraagt zich niet bepaald volwassen voor een man van 25.
had ts ook al aangegeven dat het ietwat onhandig gebracht was jaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:02 schreef Ajms het volgende:
Tja, snap je frustratie maar het is inderdaad nogal krom om zomaar ineens mede te delen 'Ik betaal niet meer'. Zelfs al ben je er dan bijna niet meer. Dat had je als een volwassene kunnen overleggen of bespreken (Je bent ten slotte 25.) Je hebt een afspraak gemaakt, onder omstandigheden die weliswaar nu niet meer van toepassing zijn, maar deze moet je alsnog wel nakomen. Ik snap je wel, het is nogal vervelend om te zien dat je moeder 40 x per jaar op vakantie gaat, terwijl jij bijna de volledige huur voor je rekening neemt. Zou ik ook niet fijn vinden, maar wel in de wetenschap dat ik compleet bewust ermee ingestemd heb. Al vind ik je moeder ook niet erg netjes overigens, aangezien het bij haar vooral nemen lijkt te zijn en bar weinig geven.
Dat heb ik dan gemist en dan heb ik niks gezegd.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:03 schreef Jumparound het volgende:
[..]
had ts ook al aangegeven dat het ietwat onhandig gebracht was ja
Teert zij op hun zak dan? Ze ontvangt kostgeld van een inwonende volwassene en krijgt soms cadeaus van haar kennelijk welvarende vriend.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:02 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Je kunt het zelfde zeggen van moeders die het laat gebeuren. Welke zichzelf respecterende vrouw teert op de zak van haar zoon en vriend? beetje kortzichtig om alles op zijn bord te schuiven.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:04 schreef Ajms het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist en dan heb ik niks gezegd.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:44 schreef pl4kkie het volgende:
ee hoor totaal niet. Die backfire topics heb ik al genoeg gezien in R&P.
Lees mobiel, kan niet iedereen quoten en beantwoorden.
Het is idd een hoop frustratie wat er mee gemoeid was, had het inderdaad anders moeten brengen.
kostgeld ter hoogte van de huurquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:05 schreef Ripley het volgende:
[..]
Teert zij op hun zak dan? Ze ontvangt kostgeld van een inwonende volwassene en krijgt soms cadeaus van haar kennelijk welvarende vriend.
Ze werkt amper, als TS aangeeft geen kostgeld meer te willen betalen dan gaat ze huilen dat ze nog maar 100 euro overhoudt per maand en alle luxe dingen worden door vriend betaalt. Je zou als moeder toch niet afhankelijk moeten zijn van het inkomen van je zoon omdat je het geld van je ex weigert?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:05 schreef Ripley het volgende:
[..]
Teert zij op hun zak dan? Ze ontvangt kostgeld van een inwonende volwassene en krijgt soms cadeaus van haar kennelijk welvarende vriend.
Zeg je dat over een jaar ook tegen de verhuurder van je woning dat als je een maand op vakantie bent geen huur betaald omdat je er toch niet bent?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dat probeer ik kenbaar te maken bij der. Maar ze snapt het niet. Ik vind het niet erg om kostgeld te betalen. Maar niet bijna de volledige huurprijs van het huis. Wat tegen de 500 euro aanligt.
Ben de komende maanden heel weinig thuis. Veel bij mn vriendin. Eet amper thuis, of op het werk of bij mn vriendin. Thuiss slapen doe ik alleen als het warm word om zo vroeg te gaan werken.
Dat zijn moeder niet werkt vind ik ook van de gekke. Al is het als vrouw van middelbare leeftijd zonder scholing ook niet echt een makkelijke periode om werk te vinden denk ik.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:09 schreef Jumparound het volgende:
[..]
kostgeld ter hoogte van de huurDie hij betaalt omdat moeders kennelijk in een financieel gat zit (al 5 jaar) Hallo? Wat heeft zij dan de afgelopen 5 jaar gedaan om er uit te komen? Als ik het verhaal van ts moet geloven niet bijster veel.
Ja. Herballife, waar je zelf je inkoop moet financieren, wat haar vriend kennelijk betaalt. Maar hoe groot is dan de drive om het tot een succes te maken, als je geen risico loopt...
aangeeft dat hij een buffer probeert op te bouwen zodat hij spullen voor zijn huis kan kopen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:13 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat zijn moeder niet werkt vind ik ook van de gekke. Al is het als vrouw van middelbare leeftijd zonder scholing ook niet echt een makkelijke periode om werk te vinden denk ik.
Maar dat staat los van de houding van TS. Kostgeld betalen op je 25e is niet meer dan normaal als je thuiswoont en werkt. Als je op jezelf woont zijn je kosten vele malen hoger. Het is zijn vanzelfsprekendheid dat hij niet de lasten van een volwassene hoeft te dragen als het hem even niet uitkomt die me verbaast en tegenstaat.
Maar dit is toch wel een heel makkelijke manier? Drie maanden van tevoren je grootste kostenpost schrappen? Dat kan toch niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:14 schreef Jumparound het volgende:
[..]
aangeeft dat hij een buffer probeert op te bouwen zodat hij spullen voor zijn huis kan kopen.
Tja, het is maar net waar je de nuance legt.
Zoals ts aangaf had hij dat anders moeten aanpakken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dit is toch wel een heel makkelijke manier? Drie maanden van tevoren je grootste kostenpost schrappen? Dat kan toch niet?
Volgens mij bedoelt hij qua topic hier, niet zozeer naar z'n moeder toe?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:17 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Zoals ts aangaf had hij dat anders moeten aanpakken.
Hij heeft jaren lage kosten gehad - waarom heeft ie toen geen buffer opgebouwd dan? je weet toch dat je ooit het huis uitgaat? Ik heb net een huis gekocht - was wel handig geweest als ik de laatste drie maanden in mijn oude huis dan even geen huur had kunnen betalen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:14 schreef Jumparound het volgende:
[..]
aangeeft dat hij een buffer probeert op te bouwen zodat hij spullen voor zijn huis kan kopen.
Tja, het is maar net waar je de nuance legt.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij qua topic hier, niet zozeer naar z'n moeder toe?
volgens mij nietquote:Het is idd een hoop frustratie wat er mee gemoeid was, had het inderdaad anders moeten brengen.
omdat je op je 18de nog op school zit? Omdat je dan andere prioriteiten hebt? Omdat hij toen misschien verkeerde keuzes heeft gemaakt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:18 schreef Ripley het volgende:
[..]
Hij heeft jaren lage kosten gehad - waarom heeft ie toen geen buffer opgebouwd dan? je weet toch dat je ooit het huis uitgaat? Ik heb net een huis gekocht - was wel handig geweest als ik de laatste drie maanden in mijn oude huis dan even geen huur had kunnen betalen.
Heb je uberhaupt de op gelezen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:25 schreef NanaVonB het volgende:
ik snap niet waarom je niet gewoon lekker op jezelf gaat wonen, dan ben je van het gezeur af en hoef je ook geen kostgeld meer te betalen
Relax man, nog een paar weken en dan ben je van het grootste deel van het gezeik af, je zal zien dat het dan meer ontspannen allemaal wordt voor jequote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:58 schreef pl4kkie het volgende:
Ik typ dit vanaf mn mobiel. Hoop dat ik het goed en duidelijk kan verwoorden. Verhalen typen is niet mn sterkste kant.
Ik ben een jongen van 25 jaar. Thuis wonend en een relatie van bijna een jaar. Met mn vriendin ben ik woningzoekende, dat is voor 90% rond.
Ik betaal vanaf mn 18e kostgeld aan toen nog ouders. Vanaf mn 20ste zijn ze gescheiden en viel m'n moeder in een financieel ga. Mede dokrhssfhaar eieigenschuld omdat ze geen geld van m'n vader aan wou nemen. Vanaf die tijd moest ik kostgeld gaan betalen bijna ter hoogte huur van het huis waar we in wonen. Geen probleem, ik help mn moeder wel uit de brand.
In die tijd heb ik een aantal financiële blunders gemaakt. Kostgeld is toen met moeite verlaagd om het recht te trekken.
Sindsdien is ze steeds meer gaan zeiken over kleine dingen, dat ik weinig doe thuis. Is ook lastig want alles is vaak allang gedaan als ik 's avonds laat thuis kom van werk. Dan gaat het weer een tijd goed en opeens heeft ze weer een bui. Dan is alles verkeerd en moet ik maar snel het huis uit en bla bla. Zulke dingen gaan bij mij het ene oor in en het andere uit.
Na de scheiding heeft m'n ma een nieuwe vriend gevonden waar ze nu bijna 4 jaar mee is. Aardige gast. Betaald een hoop voor der. Met name luxe dingen. Vakanties, kleding, vorig jaar is heel de woonkamer opgeknapt, heeft hij betaald.
Nu komt dus het hekelpunt. Ik heb gisteren te kennen gegeven dat ik de komende 3 maanden geen kostgeld meer betaal, omdat ik amper thuis ben, de kans zeer groot is dat we per 1 oktober den huis hebben, we het geld dus goed zelf kunnen gebruiken voor huisraad. Het was gelijk janken, internetbankieren ging gelijk open om te berekenen hoeveel ze per maand over houdt. Dat was 100 euro. Afijn.
Ik merkte op dat der vriend dan maar moest bij lappen. Dat was de druppel. Ze ging door het lint, hij betaald al heel veel hier in huis, etc etc. Ze kunnen 5x per jaar op vakantie naar sauna's en weet ik veel wat nog niet meer. Verder is er weinig gezegd, maar ze is wel helemaal pissed off
Later op de avond kwam ze er heel even op terug. Ze gaat iets met herballife doen en rara dat betaald der vriend. Toen knapte er iets bij mij. Ik heb op dat moment niks gezegd voor mn eigen veiligheid. Dat was voor mij de druppel. Ik ben helemaal klaar met dat misselijke zielige gedrag van mn moeder. Dit speelt al jaren, alleen nu was het de druppel. Praten kunnen we niet echt want dan gaat ze gelijk janken en loopt ze weg.
Vanochtend kwam ik beneden om te gaan werken, kwam der vriend naar me toe dat ze vanavond met me willen praten. Goed hoor maar ik ga nu ook praten. Het kan best eens uit de hand gaan lopen omdat ik ga zeggen dat ik ze allemaal helemaal zat ben met dat zielige gedrag en mij dingen voor mij te regelen.
En dan elke keer zeggen dat ik zelfstandiger moet worden. Alleen ze hebben niet door dat hoe meer ze van zeiken tegen mij hoe minder ik ga doen. Ze kunnen me niet los laten en dat irriteert me mateloos.
Het is nu zo ver dat als we samenwonen ik m'n moeder heel lang niet hoef te zien.
Zo. Dit moest ik even van me afschrijven. Het is misschien een beetjd onsamenhangend. Excuses daarvoor
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:25 schreef NanaVonB het volgende:
ik snap niet waarom je niet gewoon lekker op jezelf gaat wonen, dan ben je van het gezeur af en hoef je ook geen kostgeld meer te betalen
Dus zijn moeder moet 100 euro overhoudt terwijl meneer elk Apple product koopt, Beats by Dr Dre hoofdtelefoon heeft. Merkkleding. Gaat naar beurzen en stappen. Nieuwe computeronderdelen. Lees TS zijn geschiedenis maar eens door, hij neemt het er nogal van.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
omdat je op je 18de nog op school zit? Omdat je dan andere prioriteiten hebt? Omdat hij toen misschien verkeerde keuzes heeft gemaakt?
En het is toch godverdomme (ja ik wordt echt pissig van dat gemiep over huur) geen huur wat hij betaald. Inwonend kind geen vreemde die een paar maandjes in je huis woont,
Niks mis meequote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef plesner het volgende:
Is dit een troll? 25 jaar en dan nog thuis wonen
Het is 7 jaar geleden dat ie 18 was inmiddels he. En nee, het is geen vreemde, maar het is wel een volwassene waarmee afspraken zijn gemaakt over betalingen, die van de ene dag op de andere zegt: hey, het komt even niet uit. Dus bekijk het maar.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
omdat je op je 18de nog op school zit? Omdat je dan andere prioriteiten hebt? Omdat hij toen misschien verkeerde keuzes heeft gemaakt?
En het is toch godverdomme (ja ik wordt echt pissig van dat gemiep over huur) geen huur wat hij betaald. Inwonend kind geen vreemde die een paar maandjes in je huis woont,
Zijn moeder moet maar leren hoe ze zichzelf in leven houdt. Mag toch hopen dat ze niet van plan was de rest van dr leven op TS zn geld te teren. Zie je dr al aankomen op dr 65e: de staat geeft me maar 900 euro per maand, kun je me niet 500 per maand geven als compensatie voor de eerste 18 jaar van je leven dat ik je onderhouden heb?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dus zijn moeder moet 100 euro overhoudt terwijl meneer elk Apple product koopt, Beats by Dr Dre hoofdtelefoon heeft. Merkkleding. Gaat naar beurzen en stappen. Nieuwe computeronderdelen. Lees TS zijn geschiedenis maar eens door, hij neemt het er nogal van.
Nee, ze zijn beide huilies denk ik, zo moeder zo zoon.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:31 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Zijn moeder moet maar leren hoe ze zichzelf in leven houdt. Mag toch hopen dat ze niet van plan was de rest van dr leven op TS zn geld te teren. Zie je dr al aankomen op dr 65e: de staat geeft me maar 900 euro per maand, kun je me niet 500 per maand geven als compensatie voor de eerste 18 jaar van je leven dat ik je onderhouden heb?
van zijn geld, waar hij voor werkt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dus zijn moeder moet 100 euro overhoudt terwijl meneer elk Apple product koopt, Beats by Dr Dre hoofdtelefoon heeft. Merkkleding. Gaat naar beurzen en stappen. Nieuwe computeronderdelen. Lees TS zijn geschiedenis maar eens door, hij neemt het er nogal van.
Maar ook voor een deel geld dat ie niet gehad zou hebben als i9e niet thuis had gewoond. Want op 500 euro kom je niet ver als je huur, gas en licht, water en andere vaste lasten zelf moet betalen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:32 schreef Jumparound het volgende:
[..]
van zijn geld, waar hij voor werkt.
ohnee, dan geldt het natuurlijk niet, want zijn moeder heeft natuurlijk meer recht op dat geld, want die werkt niet
Dat vind ik knap. Dat je dat kan opmaken uit m'n PoHi.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dan is het toch mooi dat het nu wel kan? Ik woonde tot mn 26ste thuis, geweldige tijdquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:35 schreef Ripley het volgende:
[..]
Maar ook voor een deel geld dat ie niet gehad zou hebben als i9e niet thuis had gewoond. Want op 500 euro kom je niet ver als je huur, gas en licht, water en andere vaste lasten zelf moet betalen.
Dan heb je mazzel gehadquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:40 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Dan is het toch mooi dat het nu wel kan? Ik woonde tot mn 26ste thuis, geweldige tijd
Nu heb ik een koophuis, relatie en een kind en maak ik andere keuzes.
Ik betaalde trouwens 100 of 150 euro per maand aangezien mn pa (mijn ouders zijn ook gescheiden) het prima deed op een klein inkomen (buschauffeur).
Je hebt al deze artikelen aan aangekocht gemeld of verkocht via V&Aquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dat vind ik knap. Dat je dat kan opmaken uit m'n PoHi.
dat denk ik wel jaquote:
Dus? Is zijn eigen geld, lekker irrelevant. TS wordt voor 500 euro uitgemolken door zijn moeder.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:47 schreef Deckard het volgende:
500 is best veel. Kan mij voorstellen dat je dat zat bent.
En dat is weer een afspraak tussen zijn moeder en hem. Moet hij gewoon met zijn moeder om tafel zitten wat biddelijk is.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:28 schreef Devion het volgende:
[..]
Dus? Is zijn eigen geld, lekker irrelevant. TS wordt voor 500 euro uitgemolken door zijn moeder.
Ik zie het niet als de kant van de moeder kiezen. Ik zie het als de keuze die TS zelf heeft. Belangrijk verschil!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:04 schreef Baran09 het volgende:
Ik snap niet dat zoveel mensen de kant van de moeder kiezen.
500 euro is echt heel veel geld en mijns inziens vraag je dat als ouder niet aan je kind. Of nou ja, vanaf het moment dat hij een vaste baan heeft misschien, maar vanaf iemand 18e vind ik echt niet kunnen. En om daar vervolgens ook nog eens afhankelijk van te worden lijkt me ook geen goed voorbeeld voor het nageslacht.
Natuurlijk had TS het anders moeten brengen, maar die moeder kan nauwelijks gaan klagen over dat ze maar 100 euro overhoudt. Wat anders? Moet TS voor altijd bij haar blijven wonen om haar financieel te ondersteunen? Wat had ze anders verwacht?
Bovendien, het feit dat ze maar 100 euro overhoudt geeft ook aan dat TS nu dus meer dan noodzakelijk bijdraagt. Anders zou ze echt wel meer overhouden omdat er geen eten voor hem meer hoeft worden betaald en minder gas/elektra. Of heeft ze dat niet meegenomen in haar zielige verhaaltje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |