quote:Slechte staat Nederlandse economie wereldnieuws
De steeds verder wegzakkende Nederlandse economie is ook in de internationale financiele wereld het gesprek van de dag. De gerenommeerde zakenkrant Wall Street Journal brengt het onderwerp vandaag prominent op haar voorpagina.
In een groot voorpagina-artikel onder de foto van William en Kate verhaalt de Amerikaanse krant over de grote problemen waarin ons land zich bevindt. Na een derde recessie in drie jaar tijd vreest de krant voor een langdurige stagnatie.
Daarbij wordt gewezen naar de dalende consumentenuitgaven, stijgende werkloosheid en problemen op de woningmarkt, die worden omschreven als een 'boosaardige' neerwaartse cirkel.
Gewezen wordt ook op de moeilijke situatie waarin het kabinet van Mark Rutte zich bevindt, waarbij nieuwe bezuinigingen het vertrouwen in de economie verder kunnen ondermijnen.
Bron: Telegraaf
Niemand.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wie financiert jouw werkplaats eigenlijk? Een bank?
Dus je hebt geen geld, of in een oude sok?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Niemand.
Het enige wat ik bij de bank heb staan is een lullig hypotheekje die lekker 30 jaar vast staat zonder gekke constructies.
Die heb ik gegeven, dat ze niet hebben gefaald.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Geef eens antwoord op de vraag tante betje
Bouwvakkers hebben wel vaker sokken met cashquote:Op maandag 29 juli 2013 18:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus je hebt geen geld, of in een oude sok?
quote:Op maandag 29 juli 2013 18:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Die heb ik gegeven, dat ze niet hebben gefaald.
Dus er is niets misgegaanquote:Op maandag 29 juli 2013 18:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Die heb ik gegeven, dat ze niet hebben gefaald.
Jawel hoezo?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus je hebt geen geld, of in een oude sok?
Leuk he.quote:
Geld dat je op de bank hebt staan is ook gewoon een lening.quote:
Heerlijkquote:
En dat kregen de controle instanties niet mee?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Jawel, mensen zijn besodemieterd. Dat is er misgegaan.
Dat de bank geld leent van mij? Geld wat van mij is en ze "gewoon" vier keer hebben uitgegeven?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geld dat je op de bank hebt staan is ook gewoon een lening.
Technisch gezien 0.9 keer.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat de bank geld leent van mij? Geld wat van mij is en ze "gewoon" vier keer hebben uitgegeven?
blijkbaar was het allemaal "legaal" dus wat konden ze er tegen doen? Blijkbaar heeft jouw idiote wereldje regels nodig zodat men elkaar niet kan bestelen. Waarom kunnen mensen zoals jij niet gewoon tevreden zijn?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat kregen de controle instanties niet mee?
Dat mogen ze best, ik heb niks maar dan ook helemaal niks te verbergen.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heerlijk
Vraag me af wanneer de Fiod een kijkje komt nemen bij tante betje
Nee.quote:
Jullie? Crowdfunding? Ik?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
In de POL SC vinden jullie crowdfunding helemaal geweldig, maar als je geld op de bank zet dan zijn het ineens dieven. Een bank is gewoon een instantie die crowdfunding doet, niet meer en niet minder.
Dus de regelgevers hebben gefaald bij het maken van de regels?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:59 schreef betyar het volgende:
[..]
blijkbaar was het allemaal "legaal" dus wat konden ze er tegen doen? Blijkbaar heeft jouw idiote wereldje regels nodig zodat men elkaar niet kan bestelen. Waarom kunnen mensen zoals jij niet gewoon tevreden zijn?
Dan verzinnen ze wel iets, dat wil je toch? Kan wel legaal zijn, maar je verdient, dus moet je gepakt worden.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat mogen ze best, ik heb niks maar dan ook helemaal niks te verbergen.
Hoezo kunnen, die is allang ondermijnd, vooral als je weer eens leest dat ze 6 miljard aan 2 vliegende legertuigen willen uitgeven en tegelijkerdtijd 6 miljard bezuinigenquote:Gewezen wordt ook op de moeilijke situatie waarin het kabinet van Mark Rutte zich bevindt, waarbij nieuwe bezuinigingen het vertrouwen in de economie verder kunnen ondermijnen.
Sinds wanneer gebruikt een crowdfund in godsnaam jouw kapitaal om mee te gokken? Crowdfunding is een gift, niet een kluis/beheer zoals een bank.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
In de POL SC vinden jullie crowdfunding helemaal geweldig, maar als je geld op de bank zet dan zijn het ineens dieven. Een bank is gewoon een instantie die crowdfunding doet, niet meer en niet minder.
Een gift?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Sinds wanneer gebruikt een crowdfund in godsnaam jouw kapitaal om mee te gokken? Crowdfunding is een gift, niet een kluis/beheer zoals een bank.
Ja een gift, iemand wil iets maken en vraagt daar donateurs voor, jij doneert en als je een hele aardige ontvanger hebt krijg je er mischien een bedankje voor zoals een fanservice oid, maar het is absoluut niet hetzelfde als een bank en als jij dat wel denkt raad ik je aan om geen lsd meer te kopen.quote:
Je geeft geen antwoord om mijn vragen.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus de regelgevers hebben gefaald bij het maken van de regels?
Ik zie graag van je waar ik voorstander ben van crowdfunding.quote:
Dat advies is dan wederzijds, want hoe komt je er in hemelsnaam bij dat crowdfunding per definitie giften zijn?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja een gift, iemand wil iets maken en vraagt daar donateurs voor, jij doneert en als je een hele aardige ontvanger hebt krijg je er mischien een bedankje voor zoals een fanservice oid, maar het is absoluut niet hetzelfde als een bank en als jij dat wel denkt raad ik je aan om geen lsd meer te kopen.
Voordeel bij crowdfunding is dat zich er niet een stel conservatieve heren overbuigt die voornamelijk aan hun eigen bonus denken. Individuele inleg is zo gering, dat mocht je je geld niet terugkrijgen er geen man overboord is ook.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:07 schreef Voorschrift het volgende:
Anyway dan maar simplistisch:
Crowdfunding: Een groep mensen investeert geld in een project, hetgeen terugbetaald dient te worden, al dan wel of niet met rente. Het is gewoon een lening aan een ondernemer/project.
Bank: Een bank investeert geld van een groep mensen in een project, hetgeen terugbetaald dient te worden, al dan wel of niet met rente. Het is gewoon een lening aan een ondernemer/project.
Mensen komen door mijn werk achteraf niet voor verassingen te staan. Maar goed, ik weet nu zeker dat je een zure oude knaklul bent.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan verzinnen ze wel iets, dat wil je toch? Kan wel legaal zijn, maar je verdient, dus moet je gepakt worden.
Hoe kom jij hierin er bij dat een bank initieel een crowdfundmodel heeft, tuurlijk kan crowdfunding de 'vorm aannemen van een bank maar zo werkt een bank dus niet. (en ik raad mensen overigens af geld op de bank te zetten maar dat terzijde)quote:Op maandag 29 juli 2013 19:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat advies is dan wederzijds, want hoe komt je er in hemelsnaam bij dat crowdfunding per definitie giften zijn?
Voor een instantie als een bank is dat weinig anders, een hypotheek van Jan Janssen is voor een bank ook maar een geringe inleg.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voordeel bij crowdfunding is dat zich er niet een stel conservatieve heren overbuigt die voornamelijk aan hun eigen bonus denken. Inleg is zo gering, dat mocht je je geld niet terugkrijgen er geen man overboord is ook.
Fijn, dank je dat je toegeeft dat de regelgevers hebben gefaald bij het maken van de regels.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord om mijn vragen.
Omdat een "crowd" geld verschaft aan een bank, in ruil voor rente, hetgeen daarna geïnvesteerd wordt tegen een tegenrente? Hell, dat is het grondbeginsel van bankieren. Er is een tussenpersoon, namelijk de bank, dat is het enige verschil met crowdfunding die geen tussenpersoon kent.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Hoe kom jij hierin er bij dat een bank initieel een crowdfundmodel heeft.
Daarom grossieren ze in Jansentjes. Iedereen moet aan een overgewaardeerde stapel stenen geholpen worden. Sterker nog hoe meer mensen dat doen, hoe meer die stapel stenen wordt overgewaardeerd, hoe interessanter het wordt voor de bonus van eerdergenoemd stel heren.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Voor een instantie als een bank is dat weinig anders, een hypotheek van Jan Janssen is voor een bank ook maar een geringe inleg.
Crowdfunding heeft geen fucking rente lamlul.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat een "crowd" geld verschaft aan een bank, in ruil voor rente, hetgeen daarna geïnvesteerd wordt tegen een tegenrente? Hell, dat is het grondbeginsel van bankieren.
Nee,quote:Op maandag 29 juli 2013 19:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja een gift, iemand wil iets maken en vraagt daar donateurs voor, jij doneert en als je een hele aardige ontvanger hebt krijg je er mischien een bedankje voor zoals een fanservice oid, maar het is absoluut niet hetzelfde als een bank en als jij dat wel denkt raad ik je aan om geen lsd meer te kopen.
Waarom hebben ze gefaald? Omdat er mensen zijn die zichzelf graag verrijken door anderen te besodemieteren? Waarom zijn die regels nodig? Jij acht jezelf een libertarier, net zoals die andere Josti Paper_Tiger. Blijkbaar ben je dus helemaal niet zo liberaal als jezelf voordoet. Ofwel?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Fijn, dank je dat je toegeeft dat de regelgevers hebben gefaald bij het maken van de regels.
Welke vraag stond er open tante betje?
"Iedereen moet kopen" is niet een bankbeslissing geweest, dat weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daarom grossieren ze in Jansentjes. Iedereen moet aan een overgewaardeerde stapel stenen geholpen worden. Sterker nog hoe meer mensen dat doen, hoe meer die stapel stenen wordt overgewaardeerd, hoe interessanter het wordt voor de bonus van eerdergenoemd stel heren.
http://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/startpagina.aspxquote:Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Crowdfunding heeft geen fucking rente lamlul.
En een 'crowd' zet zijn geld niet op een bank voor rente maar om simpelweg het geld vast te hebben staan, veilig en wel (zou je denken dan), dat de bank daarna commercie ging bedrijven met andermans geld en mensen dat aantrekkelijk vonden omdat ze er wat voor terug kregen is een ander verhaal, maar dat is niet de oorsprong.
Je vraag nu aan mij waarom sommige banken gefaald hebben?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom hebben ze gefaald? Omdat er mensen zijn die zichzelf graag verrijken door anderen te besodemieteren? Waarom zijn die regels nodig? Jij acht jezelf een libertarier, net zoals die andere Josti Paper_Tiger. Blijkbaar ben je dus helemaal niet zo liberaal als jezelf voordoet. Ofwel?
Tevens kun je deze antwoorden ook gebruiken voor de vragen die je niet hebt beantwoord.
Je dacht dat ik na deze idiote stelling (die ook nog eens fout is) de rest ook nog ging lezen?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Crowdfunding heeft geen fucking rente lamlul.
Dus dat wikipedia artikel heeft het mis?quote:
Wat mensen nu uitvreten, zoals ze alles (letterlijke vorm) uitvreten, misbruiken om de hersenziekte genaamd geld uit te pompen' met crowdfunding zal me aan mn reet roesten, de bedoeling van crowdfunding is niet een bankmodel, de bedoeling van de bank is niet een crowdfunding model.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:16 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
http://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/startpagina.aspx
Is dat onmogelijk? Is wikipedia jouw bijbel?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus dat wikipedia artikel heeft het mis?
Jij hebt dus je persoonlijke definitie van crowdfunding en wat de rest van de wereld als crowdfunding ziet is verkeerd?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wat mensen nu uitvreten, zoals ze alles (letterlijke vorm) uitvreten, misbruiken om de hersenziekte genaamd geld uit te pompen' met crowdfunding zal me aan mn reet roesten, de bedoeling van crowdfunding is niet een bankmodel, de bedoeling van de bank is niet een crowdfunding model.
jij bedoeld dit volgens mij, http://www.mobillion.nl/f(...)qa1bgCFQSS3goduTMAjwquote:Op maandag 29 juli 2013 19:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wat mensen nu uitvreten, zoals ze alles (letterlijke vorm) uitvreten, misbruiken om de hersenziekte genaamd geld uit te pompen' met crowdfunding zal me aan mn reet roesten, de bedoeling van crowdfunding is niet een bankmodel, de bedoeling van de bank is niet een crowdfunding model.
[..]
Is dat onmogelijk? Is wikipedia jouw bijbel?
Als ik voor elk onjuiste wikipedia artikel een stuiver kreeg zat ik nu op de bahamas met een kokosnoot met rietje.
quote:[..]said Nicolas Steur, a 50-year old fishmonger [..]
De definitie van crowdfunding is zoals ik het zeg, een manier om een project te steunen.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt dus je persoonlijke definitie van crowdfunding en wat de rest van de wereld als crowdfunding ziet is verkeerd?
Crowdfunding is begonnen als entrepeneurfonds, dat is de opzet, de bedoeling ja.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:23 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
jij bedoeld dit volgens mij, http://www.mobillion.nl/f(...)qa1bgCFQSS3goduTMAjw
heet ook crowdfunding mja
Ondernemers, investeren dus, winst daaruit maken.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De definitie van crowdfunding is zoals ik het zeg, een manier om een project te steunen.
Crowdfunding is begonnen als entrepeneurfonds, dat is de opzet, de bedoeling ja.
Moeten hun weten, we zien dat 'winsttype' vanzelf wel weer op de grond stuiteren naast een flatgebouw.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ondernemers, investeren dus, winst daaruit maken.
Lezen is best moeilijk he, volgens jou moet de overheid (want die faalde) dus het slechtste in de mens kunnen zien met een grote glazen bol en daar de regels alvast op maken?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je vraag nu aan mij waarom sommige banken gefaald hebben?
Voor non profits.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:23 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
jij bedoeld dit volgens mij, http://www.mobillion.nl/f(...)qa1bgCFQSS3goduTMAjw
heet ook crowdfunding mja
Nogmaals; het is een ziekte om alleen maar elkaar te willen 'funden om er profijt uit te trekken, daar gaat deze wereld kapot aan dus is het het beste als dat soort types zichzelf eerder kapot maken, het liefst natuurlijk zonder kabaal vanaf de hoogste verdieping, maar het mag ook wel met een pistool als dat een lagere drempel is.quote:
O, ja die urban legend weer dat de banken met het pistool op het hoofd aan subprimers moesten verkopen door wetgeving onder Carter nog ja en Clinton en Bush jr...quote:Op maandag 29 juli 2013 19:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
"Iedereen moet kopen" is niet een bankbeslissing geweest, dat weet je zelf ook wel.
Nee, jij stelt dat er meer controle moet komen omdat de mensen slecht zijn. Dus ik vraag je of de instanties die zouden moeten controleren hun werk niet goed deden.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Lezen is best moeilijk he, volgens jou moet de overheid (want die faalde) dus het slechtste in de mens kunnen zien met een grote glazen bol en daar de regels alvast op maken?
De overheid faalt volgens jou door te weinig regels, want anders waren dit soort praktijken nooit voorgekomen en van de andere kant wil je helemaal geen overheid want die belemmeren alleen maar.
Wat wil jij nu eigenlijk?
Ik zeg nergens dat de banken er niet vrolijk in meegingen, maar het beleid is er niet begonnen.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja die urban legend weer dat de banken met het pistool op het hoofd aan subprimers moesten verkopen door wetgeving onder Carter nog ja en Clinton en Bush jr....
Maar goed, die wetgeving hebben wij hier niet gehad hè, en een huis hierachter in de buurt kostte slechts een kleine 20 geleden iets van 75K fl. (kon je lekker bij lenen voor je verbouwinkje ook) en op zijn hoogtepunt, paar jaar terug, 310K ¤-rakkertjes..
Nee, die domme linksen hebben de gehaaide financiers op een idee gebracht, waarvan ze zelf wisten dat het niet bestendig was. Als je dat bedoelt, okee.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat de banken er niet vrolijk in meegingen, maar het beleid is er niet begonnen.
Als een werkeloze timmerman graag een bedrijf wil beginnen om weer aan de slag te komen dan is het okay dat ik hem daarvoor geld geef om te investeren en dat alleen hij daar mee verdient, en ik het risico draag maar er niet aan verdien (of zelfs het geld terug krijg?)quote:Op maandag 29 juli 2013 19:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nogmaals; het is een ziekte om alleen maar elkaar te willen 'funden om er profijt uit te trekken, daar gaat deze wereld kapot aan dus is het het beste als dat soort types zichzelf eerder kapot maken, het liefst natuurlijk zonder kabaal vanaf de hoogste verdieping, maar het mag ook wel met een pistool als dat een lagere drempel is.
What is Capitalism, if not profiting from the stupidity of others.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, die domme linksen hebben de gehaaide financiers op een idee gebracht, waarvan ze zelf wisten dat het niet bestendig was. Als je dat bedoelt, okee.
dan heb je nog 5900 miljoen overquote:Op maandag 29 juli 2013 19:32 schreef BaajGuardian het volgende:
Trouwens dat 'koop ff een auto' van rutte is ook zo'n mooie, ik denk dat iedereen een auto zou kopen als ze dat geld hadden, mischien wel een helikopter.
Als ik zes miljard had kocht ik echt niet twee straaljagers maar een redelijke boot, een huis in een ander land dan nederland en liet ik een grote groentetuin aanleggen.
Maar ik heb dat niet, ik heb ook geen geld voor een auto, amper voor een nieuwe fiets.
Eindelijk kan ik met recht zeggen 'it wasn't me'.quote:
Jij bent niet meer in blauw?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eindelijk kan ik met recht zeggen 'it wasn't me'.
Oneervol ontslag, gevolgd door 2 bans.quote:
Jij hebt ook nog nooit een post weggehaald van mij?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eindelijk kan ik met recht zeggen 'it wasn't me'.
Ik vind dat je als mens je hebt te gedragen en andere mensen niet moet benadelen voor eigen gewin.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij stelt dat er meer controle moet komen omdat de mensen slecht zijn. Dus ik vraag je of de instanties die zouden moeten controleren hun werk niet goed deden.
Jij sputtert heel lang heen en weer en komt dan met dat deze het wel goed deden, maar dat wat de slechte mensen deden legaal was (waarom is het dan slecht?)
Jij stelt dus dat er moreel verwerpelijke zaken zijn die verboden hadden moeten zijn. Kortom, de regel/wet makers hebben gefaald vraag ik dan.
Je blijft vervolgens alleen maar schelden.
Zwaktebod.
Nee, maar ik heb sowieso nooit me met jou bemoeid in negatieve zin.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij hebt ook nog nooit een post weggehaald van mij?
Wat ik wou zeggen is dat de prijs van een doorsnee stapel stenen (ofwel huis) wrs fair and balanced ligt op give and take 3 x het modale jaarsalaris, dus zeg 100K ¤. Als stelling.
baasquote:Op maandag 29 juli 2013 19:33 schreef BaajGuardian het volgende:
Slechte mensen die andere slechte mensen gaan controleren?
[ afbeelding ]
Echt? Hoe kan dat nou?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het niet die post is die je in FB zette?
Nee, dat dacht ik ook al.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb sowieso nooit me met jou bemoeid in negatieve zin.
Tuurlijk zijn er verschillen, ik zeg ook give and take... maar niet van die belachelijke prijzen die nu nog steeds de ronde gaan; zorgt ook voor inflatie hè, dat soort dingen... De inflatie onder de euro, de perceptie dat alles duurder geworden is, is voor een groot een groot deel hiertoe te herleiden imho...quote:Maar je hebt gelijk, echter zoiets verschilt per lokatie, uitvoering, inrichting, etc.
Ja, maar aan de andere kant; het is natuurlijk niet voor niets dat huizenprijzen zakken. Die rooskleurige toekomst is er niet echt meer, die perceptie is er niet meer, dus dan vertaalt zich dat ook wel naar de realiteit.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat dacht ik ook al.
[..]
Tuurlijk zijn er verschillen, ik zeg ook give and take... maar niet van die belachelijke prijzen die nu nog steeds de ronde gaan; zorgt ook voor inflatie hè, dat soort dingen... De inflatie onder de euro, de perceptie dat alles duurder geworden is, is voor een groot een groot deel hiertoe te herleiden imho...
Ik denk alleen veel te weinig, ik zie dat hier in de buurt.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar aan de andere kant; het is natuurlijk niet voor niets dat huizenprijzen zakken. Die rooskleurige toekomst is er niet echt meer, die perceptie is er niet meer, dus dan vertaalt zich dat ook wel naar de realiteit.
Zeker, maar dat komt meer omdat daar geen werkgelegenheid is, en niemand er dood gevonden wil worden.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk alleen veel te weinig, ik zie dat hier in de buurt.
Nog steeds belachelijk hoge prijzen.
Niet in iedere regio is dit, noem Zeeuws-Vlaanderen, Oost-Groningen en verrassend bijv. Limburg, valt het wel mee... In Limburg kun je echt goed zaken doen als je een leuk huis zoekt.
Ja, dat is een nadeeltje idd.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker, maar dat komt meer omdat daar geen werkgelegenheid is, en niemand er dood gevonden wil worden.
Dat is het mooie aan de markt, het is daar goedkoop omdat er geen vraag naar is.quote:
Ik stelde slechts vragen.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vind dat je als mens je hebt te gedragen en andere mensen niet moet benadelen voor eigen gewin.
Jij stelt vervolgens op dat de overheid heeft gefaald omdat de regeltjes er niet waren. Dus volgens jou moeten er meer regeltjes komen zodat men zich niet kan misdragen. Als libertarier spreek je dus jezelf behoorlijk tegen.
Maar Piet je draait om mijn vraag heen:
Wat wil jij nu eigenlijk?
Bewust gefaald heeft komt eerder in de buurt, ze hebben natuurlijk enorm geprofiteerd van de gang van zaken destijds.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik stelde slechts vragen.
Wat ik wil? Dat jij gewoon toegeeft dat de overheid gefaald heeft als comtroleur.
Absoluutquote:Op maandag 29 juli 2013 20:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bewust gefaald heeft komt eerder in de buurt, ze hebben natuurlijk enorm geprofiteerd van de gang van zaken destijds.
Nee, jij zegt dat de overheid heeft gefaald, ik zeg dat de mensen die de boel hebben besodemieterd hebben gefaald.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik stelde slechts vragen.
Wat ik wil? Dat jij gewoon toegeeft dat de overheid gefaald heeft als comtroleur.
Maar het geeft toch wel te denken hè, dat vrijemarktfundamentalisten het erover hebben dat greed een uitstekend ingrediënt is om de volledige vrije markt te laten floreren, maar dat we toch met zijn allen moeten concluderen dat dat maar geldt tot op een bepaalde hoogte.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is het mooie aan de markt, het is daar goedkoop omdat er geen vraag naar is.
Waar praat ik dat goed?quote:Op maandag 29 juli 2013 20:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat de overheid heeft gefaald, ik zeg dat de mensen die de boel hebben besodemieterd hebben gefaald.
Jij praat ze goed, ik keur dat soort gedrag af.
Nogmaals de vraag libertarier van me: Wat wil jij nu? Een controlerende zodat deze dingen niet meer kunnen gebeuren of geen overheid waardoor dit soort dingen wel kunnen gebeuren en het dus van kwaad naar erger gaat?
Niet echt, niemand zegt dat marktwerking enkel positieve gevolgen heeft. Maar het zijn wel de natuurlijke gevolgen.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar het geeft toch wel te denken hè, dat vrijemarktfundamentalisten het erover hebben dat greed een uitstekend ingrediënt is om de volledige vrije markt te laten floreren, maar dat we toch met zijn allen moeten concluderen dat dat maar geldt tot op een bepaalde hoogte.
Ik denk dat greed echt ook iets dat een novum is van zeg de laatste eeuw, misschien korter nog.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet echt, niemand zegt dat marktwerking enkel positieve gevolgen heeft. Maar het zijn wel de natuurlijke gevolgen.
In al je posts. De overheid faalt en de mensen die dus niks verkeerds deden (want geen regeltjes) deden ook niks verkeerd.quote:
Als onbegrenste winsten niet het uitgangspunt waren geweest, dan had de economie er ook niet zo uit gezien als dat we nu hebben. Dus dat klopt wel, de vraag is echter of het slecht is of niet, aangezien het ons ook veel goeds heeft gebracht. Hogere pieken, lagere dalen.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat greed echt ook iets dat een novum is van zeg de laatste eeuw, misschien korter nog.
Weet het wel zeker ook de vrijemarkt zoals gepropageerd door vrijemarktfundamentalisten heeft nooit bestaan, in vroeger tijden was er altijd een check op de markt, de fysieke markt ook, lees Hans Achterhuis, de utopie van de vrije markt.
In de VS een aardig boek verschenen (wat ik nog moet lezen hoor) The Unwinding of America: An inner history of the New America. Fictie dat wel, maar volgens mij wordt een dergelijke vraag er wel in behandeld. Iedereen van de leeftijd van 30 tot 50 heeft de langzame collapse meegemaakt van een wereld die vrij secure was, naar een wereld geregeerd door greed die in het geheel niet meer zo secure is. Was it worth it? Misschien voor een select gezelschap wel... maar voor de greatest number of people (een frase waarmee het liberalisme eigenlijk begon)?quote:Op maandag 29 juli 2013 20:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als onbegrenste winsten niet het uitgangspunt waren geweest, dan had de economie er ook niet zo uit gezien als dat we nu hebben. Dus dat klopt wel, de vraag is echter of het slecht is of niet, aangezien het ons ook veel goeds heeft gebracht. Hogere pieken, lagere dalen.
Klinkt meer fact dan fiction, maar dat is een interessante vraag inderdaad. Ik ben zelf van mening dat het wel goed is, aangezien het mensen ook drijft tot een stapje verder te gaan dan de rest. Het wrange is wel dat als dat niet lukt je dan ook meteen neerstort.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de VS een aardig boek verschenen (wat ik nog moet lezen hoor) The Unwinding of America: An inner history of the New America. Fictie dat wel, maar volgens mij wordt een dergelijke vraag er wel in behandeld. Iedereen van de leeftijd van 30 tot 50 heeft de langzame collapse meegemaakt van een wereld die vrij secure was, naar een wereld geregeerd door greed die in het geheel niet meer zo secure is. Was it worth it? Misschien voor een select gezelschap wel... maar voor de greatest number of people (een frase waarmee het liberalisme eigenlijk begon)?
Ik zie vooral meer uitsluiting, in Amerika is de trotse (lower)middenklasse, na de oorlog onder Eisenhower gesmeed, by and large verdwenen... Wij gaan hier dezelfde kant op.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Klinkt meer fact dan fiction, maar dat is een interessante vraag inderdaad. Ik ben zelf van mening dat het wel goed is, aangezien het mensen ook drijft tot een stapje verder te gaan dan de rest. Het wrange is wel dat als dat niet lukt je dan ook meteen neerstort.
Niet alleen in Amerika, hier zijn de fietsenmakers ketens geworden, kruideniers/slagers/groenteboeren in supermarkten veranderd, de elektronicazaak is nu Media Markt etc. etc.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie vooral meer uitsluiting, in Amerika is de trotse (lower)middenklasse, na de oorlog onder Eisenhower gesmeed, by and large verdwenen...
En mensen die er werken hebben een flex-contract.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet alleen in Amerika, hier zijn de fietsenmakers ketens geworden, kruideniers/slagers/groenteboeren in supermarkten veranderd, de elektronicazaak is nu Media Markt etc. etc.
Maar of dat slecht is, mwah ik weet niet, hooguit anders.
Och dat is nu al, bij ons werken de meeste (zoniet de helft) van de managers en hoger als ZZP'er of gedetacheerde. Zelf heb ik ook geen vast contract of wat dan ook.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En mensen die er werken hebben een flex-contract.
Ik denk dat over een paar jaar iedereen onder het niveau van HBO+/senior misschien weleens een flexwerker kan worden (uitzonderingen in de techniek daargelaten).... Is dat een voordeel?
Ja, okee, maar is dat een voordeel dan?quote:Op maandag 29 juli 2013 20:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och dat is nu al, bij ons werken de meeste (zoniet de helft) van de managers en hoger als ZZP'er of gedetacheerde. Zelf heb ik ook geen vast contract of wat dan ook.
Ik kan mezelf nu zonder uitkering of wat dan ook minimaal een half jaar onderhouden van enkel geld dat ik opzij heb kunnen harken inderdaad, dus wat dat betreft wel een voordeel. En dan heb ik 't nog niet eens over de ervaring die je opdoet omdat je als werknemer niet vast zit bij 1 werkgever.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, maar is dat een voordeel dan?
Als je veel binnenharkt kun je als je even zonder werk bent wel overleven, maar een gewone flex-werker? Die verkopers bij media markt?
Stropop argumentatie, duidelijk moge zijn dat niet alleen de overheid faalt maar jij ook.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:08 schreef betyar het volgende:
[..]
In al je posts. De overheid faalt en de mensen die dus niks verkeerds deden (want geen regeltjes) deden ook niks verkeerd.
En nu ben je nog jong, collega's van 50 met veel meer ervaring komen plotseling niet meer aan de bak hè...quote:Op maandag 29 juli 2013 20:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik kan mezelf nu zonder uitkering of wat dan ook minimaal een half jaar onderhouden van enkel geld dat ik opzij heb kunnen harken inderdaad, dus wat dat betreft wel een voordeel. En dan heb ik 't nog niet eens over de ervaring die je opdoet omdat je als werknemer niet vast zit bij 1 werkgever.
Het is alleen een nadeel als je een huur/-koop contract wilt afsluiten.
Voor de laagopgeleide flexwerkers weet ik het niet, maar kan me zo voorstellen dat die 't minder goed hebben ja.
Valt mee in hoeverre ze ervaring hebben opgedaan, het is niet zo alsof ik in aanmerking kom voor zware leidinggevende functies bij banken als 23 jarige. Dan is iemand van 50 toch echt wel iemand die eerder in aanmerking komt. Maar goed, dan blijven we ronddartelen met de hoogopgeleiden, waarvoor sowieso andere eisen gesteld worden dan enkel leeftijd.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En nu ben je nog jong, collega's van 50 met veel meer ervaring komen plotseling niet meer aan de bak hè...
Zijn dus veel hoogopgeleide 50'ers, die op de golven van de tijd de afgelopen 30 jaar meegingen in die hype en nu ineens merken dat zij, ondanks al hun ervaring, niet meer zomaar even weer gevraagd worden... ze worden maw afgedankt, hoewel velen nog vertrouwen hebben in het systeem, waarmee ze een soort mephistoles-contract aangingen...quote:Op maandag 29 juli 2013 20:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Valt mee in hoeverre ze ervaring hebben opgedaan, het is niet zo alsof ik in aanmerking kom voor zware leidinggevende functies bij banken als 23 jarige. Dan is iemand van 50 toch echt wel iemand die eerder in aanmerking komt. Maar goed, dan blijven we ronddartelen met de hoogopgeleiden, waarvoor sowieso andere eisen gesteld worden dan enkel leeftijd.
Dan nog enkel op functies waar eenzelfde profiel vervuld kan worden door een jonger persoon. Verder niet bepaald.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn dus veel hoogopgeleide 50'ers, die op de golven van de tijd de afgelopen 30 jaar meegingen in die hype en nu ineens merken dat zij, ondanks al hun ervaring, niet meer zomaar even weer gevraagd worden... ze worden maw afgedankt, hoewel velen nog vertrouwen hebben in het systeem, waarmee ze een soort mephistoles-contract aangingen...
Je begrijpt dat deze mensen verwachtten dat het systeem even loyaal zou zijn aan hen als het even zwaar weer werd als zij altijd waren aan het systeem, maar dat was niet zo.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan nog enkel op functies waar eenzelfde profiel vervuld kan worden door een jonger persoon. Verder niet bepaald.
Hebben zichzelf uit de markt geprijst bedoel je?quote:Op maandag 29 juli 2013 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn dus veel hoogopgeleide 50'ers, die op de golven van de tijd de afgelopen 30 jaar meegingen in die hype en nu ineens merken dat zij, ondanks al hun ervaring, niet meer zomaar even weer gevraagd worden... ze worden maw afgedankt, hoewel velen nog vertrouwen hebben in het systeem, waarmee ze een soort mephistoles-contract aangingen...
Is ook nooit zo geweest geloof ik, vroeger werden ze nooit zo oud dus die verwachting was er simpelweg niet. Dat moesten de kinderen maar doen als de tijd daar was.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je begrijpt dat deze mensen verwachtten dat het systeem even loyaal zou zijn aan hen als het even zwaar weer werd als zij altijd waren aan het systeem, maar dat was niet zo.
Denk dat iedereen deze illusie al minstens 10 jaar kwijt is, als dat niet het geval is ben je bepaald dom geweestquote:Op maandag 29 juli 2013 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je begrijpt dat deze mensen verwachtten dat het systeem even loyaal zou zijn aan hen als het even zwaar weer werd als zij altijd waren aan het systeem, maar dat was niet zo.
Nee, de markt prees hen op gegeven moment heel hoog, maar daar zat veel lucht in, dat begrepen ze zelf niet wrs. Toch konden ze alleen carrière maken dankzij het gegeven dat die markt waarin ze zaten alleen maar lucht toevoegt in een markt. Nu wordt-ie gereset (ten dele maar) en idd zijn ze vervolgens zogenaamd te duur...quote:Op maandag 29 juli 2013 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hebben zichzelf uit de markt geprijst bedoel je?
Nou niet alleen maar, mensen die wat ouder zijn hebben grotere vaste lasten zoals een gezin, dus niet zo gek dat die meer willen dan een 25 jarige.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, de markt prees hen op gegeven moment heel hoog, maar daar zat veel lucht in, dat begrepen ze zelf niet wrs. Toch konden ze alleen carrière maken dankzij het gegeven dat die markt waarin ze zaten alleen maar lucht toevoegt in een markt. Nu wordt-ie gereset (ten dele maar) en idd zijn ze vervolgens zogenaamd te duur...
We hebben het over mensen van 50 hè.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Is ook nooit zo geweest geloof ik, vroeger werden ze nooit zo oud dus die verwachting was er simpelweg niet. Dat moesten de kinderen maar doen als de tijd daar was.
Nu willen ze echter doorwerken. Of moeten omdat ze hun pensioen nooit goed hebben geregeld, nooit hebben gespaard, nooit hun hypotheek hebben afgelost etc.
Ja, ook nog, zonder dat ze daarvan kunnen profiteren.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Vergeet ook niet dat de groep 50+ de afgelopen 20 jaar zo solidair moesten zijn met de groep die voor hun zat, zodat die met VUT en andere fijne regelingen konden en zij daar loon voor inleverden.
Net zoals als jongeren nu genaaid worden met hun pensioen
Ja, maar als ik kijk in mijn sector dan ben ik een van de jongste, en op mijn kantoor sowieso de jongste. En mensen die de 50 naderen zijn er nog meer dan genoeg, die zijn echt niet allemaal overtallig gemaakt. Sterker nog, influx van jongeren is meer stopgezet dan dat er ouderen uitgaan.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We hebben het over mensen van 50 hè.
Mensen die er nog bij waren toen de ict zijn intrede maakte, mensen die ook met de moderne technieken kunnen omgaan.
Mensen die alle humbug op human resources vaak ook allemaal als een spons gestomacd hebben als waren het blauwe M&M's hè.
Ja, en die pensioenen die eerst omhoog moesten qua dekking moeten nu ineens in investeringen worden omgezet van de overheid. Dus je kan net zo goed pensioenen afschaffen en zelf een verzekering danwel spaarregeling afsluiten.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Vergeet ook niet dat de groep 50+ de afgelopen 20 jaar zo solidair moesten zijn met de groep die voor hun zat, zodat die met VUT en andere fijne regelingen konden en zij daar loon voor inleverden.
Net zoals als jongeren nu genaaid worden met hun pensioen
Ik heb het over jonge 50-ers.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar als ik kijk in mijn sector dan ben ik een van de jongste, en op mijn kantoor sowieso de jongste. En mensen die de 50 naderen zijn er nog meer dan genoeg, die zijn echt niet allemaal overtallig gemaakt. Sterker nog, influx van jongeren is meer stopgezet dan dat er ouderen uitgaan.
En jongeren op basis van een beschikbaar bedrag ipv een pensioen, op hun 70ste terwijl de generatie die nu met pensioen is dat nog maar al te vaak op eindloon had.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ook nog, zonder dat ze daarvan kunnen profiteren.
En zullen ook pas pensioen gaan met 68, met een middenloon pensioen.
Rupsje nooitgenoeg graait en graait.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, en die pensioenen die eerst omhoog moesten qua dekking moeten nu ineens in investeringen worden omgezet van de overheid. Dus je kan net zo goed pensioenen afschaffen en zelf een verzekering danwel spaarregeling afsluiten.
Bijna niemand meer eindloon volgens mij, paar pensioenfondsen nog imo, o.a. dat van mijn vader... (wat mijn moeder ontvangt)...quote:Op maandag 29 juli 2013 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En jongeren op basis van een beschikbaar bedrag ipv een pensioen, op hun 70ste terwijl de generatie die nu met pensioen is dat nog maar al te vaak op eindloon had.
We komen nu gewoon op het "ieder voor zich" punt. En de verwoede pogingen solidariteit af te dwingen krijgen gewoon 0 op het rekest. Wat ik geheel logisch vind. Mijn pensioen wordt nu gewoon gebruikt als speelpot voor de overheid, waarom zou ik dan nog pleiten voor zo'n fonds?quote:Op maandag 29 juli 2013 20:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb het over jonge 50-ers.
Wrs loopt er een scheidslijn, ik weet het ook niet, heb iig in de VK voornamelijk gelezen over jonge 50'ers.
Ik denk wel dat de oudere veertigers weldra aan de beurt zijn.
Zeker zij met een vaste aanstelling.
Als Rutte het allemaal nog voor mekaar krijgt met Diedje hoor, wat ik gaandeweg betwijfel...
Toch... toch... toch... libertarier...quote:Op maandag 29 juli 2013 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rupsje nooitgenoeg graait en graait.
Wie is John Galt?
Daarom is het een verrot systeem geworden.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:54 schreef arjan1212 het volgende:
72ste en dan een pensioen van 30-50% wat er op neerkomt dat je alleen aow krijgt en wel je hele leven pensioenpremie betaald
Waar je vervolgens weer het rendement kwijt bent aan belastingen en inflatiequote:Op maandag 29 juli 2013 20:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
We komen nu gewoon op het "ieder voor zich" punt. En de verwoede pogingen solidariteit af te dwingen krijgen gewoon 0 op het rekest. Wat ik geheel logisch vind. Mijn pensioen wordt nu gewoon gebruikt als speelpot voor de overheid, waarom zou ik dan nog pleiten voor zo'n fonds?
Ik heb liever extra loon wat ik zelf wel wegzet.
Dat ben ik dan ook, ik mag m'n hele leven betalen terwijl ik 0 rendement ga zien. Daar word ik niet vrolijk van.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:56 schreef arjan1212 het volgende:
dat is wel alleen als je nu 20 bent of jonger dan 30 zoiets
Dat heet solidariteitquote:Op maandag 29 juli 2013 20:54 schreef arjan1212 het volgende:
72ste en dan een pensioen van 30-50% wat er op neerkomt dat je alleen aow krijgt en wel je hele leven pensioenpremie betaald
waar kan ik heenquote:Op maandag 29 juli 2013 20:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
We komen nu gewoon op het "ieder voor zich" punt. En de verwoede pogingen solidariteit af te dwingen krijgen gewoon 0 op het rekest. Wat ik geheel logisch vind. Mijn pensioen wordt nu gewoon gebruikt als speelpot voor de overheid, waarom zou ik dan nog pleiten voor zo'n fonds?
Ik heb liever extra loon wat ik zelf wel wegzet.
Op dit moment wel, maar rentestanden fluctueren dus dat is niet vast te stellen dat dat m'n leven lang zo blijft. Echter met de pensioenfondsen is wel met de vergrijzing met enige zekerheid te stellen dat het voor mij niks gaat opleveren.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar je vervolgens weer het rendement kwijt bent aan belastingen en inflatie
Ik heb het in een huis gestoken, heel conservatiefquote:Op maandag 29 juli 2013 20:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Op dit moment wel, maar rentestanden fluctueren dus dat is niet vast te stellen dat dat m'n leven lang zo blijft. Echter met de pensioenfondsen is wel met de vergrijzing met enige zekerheid te stellen dat het voor mij niks gaat opleveren.
Pretty sound, probably.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het in een huis gestoken, heel conservatief
Ja maar met mijn contract is dat bijna niet te doen op dit moment. Dus ik spaar maar als een malle. En veel geld in aandelen van Shell bijvoorbeeld, die leveren nog 3-4% rendement.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het in een huis gestoken, heel conservatief
Heb ik ook jarenlang gedaan, kon ieder jaar een leuke vakantie aan de belastingdienst betalenquote:Op maandag 29 juli 2013 21:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar met mijn contract is dat bijna niet te doen op dit moment. Dus ik spaar maar als een malle.
Oh sowieso, ben 23 en moet binnenkort aan de vermogensbelasting als het beetje zo doorzet. Idioterie, maar beter dan niks op reserve al zeg ik zelf.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb ik ook jarenlang gedaan, kon ieder jaar een leuke vakantie aan de belastingdienst betalen
Doen alsof je rijk bent terwijl je niet meer dan 20.000 euro spaargeld hebt?quote:Op maandag 29 juli 2013 21:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh sowieso, ben 23 en moet binnenkort aan de vermogensbelasting als het beetje zo doorzet. Idioterie, maar beter dan niks op reserve al zeg ik zelf.
Wie zegt rijk dan?quote:Op maandag 29 juli 2013 21:05 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Doen alsof je rijk bent terwijl je niet meer dan 20.000 euro spaargeld hebt?
Leuke interpretatie, maar dat staat nergens.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:07 schreef arjan1212 het volgende:
Je komt over alsof je een bankdirecteur met een inkomen van een ton bent
Nee, dat heet een achterlijk en debiel systeem en vergelijkbaar met een terminaal zieke patiënt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |