We komen nu gewoon op het "ieder voor zich" punt. En de verwoede pogingen solidariteit af te dwingen krijgen gewoon 0 op het rekest. Wat ik geheel logisch vind. Mijn pensioen wordt nu gewoon gebruikt als speelpot voor de overheid, waarom zou ik dan nog pleiten voor zo'n fonds?quote:Op maandag 29 juli 2013 20:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb het over jonge 50-ers.
Wrs loopt er een scheidslijn, ik weet het ook niet, heb iig in de VK voornamelijk gelezen over jonge 50'ers.
Ik denk wel dat de oudere veertigers weldra aan de beurt zijn.
Zeker zij met een vaste aanstelling.
Als Rutte het allemaal nog voor mekaar krijgt met Diedje hoor, wat ik gaandeweg betwijfel...
Toch... toch... toch... libertarier...quote:Op maandag 29 juli 2013 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rupsje nooitgenoeg graait en graait.
Wie is John Galt?
Daarom is het een verrot systeem geworden.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:54 schreef arjan1212 het volgende:
72ste en dan een pensioen van 30-50% wat er op neerkomt dat je alleen aow krijgt en wel je hele leven pensioenpremie betaald
Waar je vervolgens weer het rendement kwijt bent aan belastingen en inflatiequote:Op maandag 29 juli 2013 20:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
We komen nu gewoon op het "ieder voor zich" punt. En de verwoede pogingen solidariteit af te dwingen krijgen gewoon 0 op het rekest. Wat ik geheel logisch vind. Mijn pensioen wordt nu gewoon gebruikt als speelpot voor de overheid, waarom zou ik dan nog pleiten voor zo'n fonds?
Ik heb liever extra loon wat ik zelf wel wegzet.
Dat ben ik dan ook, ik mag m'n hele leven betalen terwijl ik 0 rendement ga zien. Daar word ik niet vrolijk van.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:56 schreef arjan1212 het volgende:
dat is wel alleen als je nu 20 bent of jonger dan 30 zoiets
Dat heet solidariteitquote:Op maandag 29 juli 2013 20:54 schreef arjan1212 het volgende:
72ste en dan een pensioen van 30-50% wat er op neerkomt dat je alleen aow krijgt en wel je hele leven pensioenpremie betaald
waar kan ik heenquote:Op maandag 29 juli 2013 20:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
We komen nu gewoon op het "ieder voor zich" punt. En de verwoede pogingen solidariteit af te dwingen krijgen gewoon 0 op het rekest. Wat ik geheel logisch vind. Mijn pensioen wordt nu gewoon gebruikt als speelpot voor de overheid, waarom zou ik dan nog pleiten voor zo'n fonds?
Ik heb liever extra loon wat ik zelf wel wegzet.
Op dit moment wel, maar rentestanden fluctueren dus dat is niet vast te stellen dat dat m'n leven lang zo blijft. Echter met de pensioenfondsen is wel met de vergrijzing met enige zekerheid te stellen dat het voor mij niks gaat opleveren.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar je vervolgens weer het rendement kwijt bent aan belastingen en inflatie
Ik heb het in een huis gestoken, heel conservatiefquote:Op maandag 29 juli 2013 20:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Op dit moment wel, maar rentestanden fluctueren dus dat is niet vast te stellen dat dat m'n leven lang zo blijft. Echter met de pensioenfondsen is wel met de vergrijzing met enige zekerheid te stellen dat het voor mij niks gaat opleveren.
Pretty sound, probably.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het in een huis gestoken, heel conservatief
Ja maar met mijn contract is dat bijna niet te doen op dit moment. Dus ik spaar maar als een malle. En veel geld in aandelen van Shell bijvoorbeeld, die leveren nog 3-4% rendement.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het in een huis gestoken, heel conservatief
Heb ik ook jarenlang gedaan, kon ieder jaar een leuke vakantie aan de belastingdienst betalenquote:Op maandag 29 juli 2013 21:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar met mijn contract is dat bijna niet te doen op dit moment. Dus ik spaar maar als een malle.
Oh sowieso, ben 23 en moet binnenkort aan de vermogensbelasting als het beetje zo doorzet. Idioterie, maar beter dan niks op reserve al zeg ik zelf.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb ik ook jarenlang gedaan, kon ieder jaar een leuke vakantie aan de belastingdienst betalen
Doen alsof je rijk bent terwijl je niet meer dan 20.000 euro spaargeld hebt?quote:Op maandag 29 juli 2013 21:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh sowieso, ben 23 en moet binnenkort aan de vermogensbelasting als het beetje zo doorzet. Idioterie, maar beter dan niks op reserve al zeg ik zelf.
Wie zegt rijk dan?quote:Op maandag 29 juli 2013 21:05 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Doen alsof je rijk bent terwijl je niet meer dan 20.000 euro spaargeld hebt?
Leuke interpretatie, maar dat staat nergens.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:07 schreef arjan1212 het volgende:
Je komt over alsof je een bankdirecteur met een inkomen van een ton bent
Nee, dat heet een achterlijk en debiel systeem en vergelijkbaar met een terminaal zieke patiënt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |