Ik zie graag van je waar ik voorstander ben van crowdfunding.quote:
Dat advies is dan wederzijds, want hoe komt je er in hemelsnaam bij dat crowdfunding per definitie giften zijn?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja een gift, iemand wil iets maken en vraagt daar donateurs voor, jij doneert en als je een hele aardige ontvanger hebt krijg je er mischien een bedankje voor zoals een fanservice oid, maar het is absoluut niet hetzelfde als een bank en als jij dat wel denkt raad ik je aan om geen lsd meer te kopen.
Voordeel bij crowdfunding is dat zich er niet een stel conservatieve heren overbuigt die voornamelijk aan hun eigen bonus denken. Individuele inleg is zo gering, dat mocht je je geld niet terugkrijgen er geen man overboord is ook.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:07 schreef Voorschrift het volgende:
Anyway dan maar simplistisch:
Crowdfunding: Een groep mensen investeert geld in een project, hetgeen terugbetaald dient te worden, al dan wel of niet met rente. Het is gewoon een lening aan een ondernemer/project.
Bank: Een bank investeert geld van een groep mensen in een project, hetgeen terugbetaald dient te worden, al dan wel of niet met rente. Het is gewoon een lening aan een ondernemer/project.
Mensen komen door mijn werk achteraf niet voor verassingen te staan. Maar goed, ik weet nu zeker dat je een zure oude knaklul bent.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan verzinnen ze wel iets, dat wil je toch? Kan wel legaal zijn, maar je verdient, dus moet je gepakt worden.
Hoe kom jij hierin er bij dat een bank initieel een crowdfundmodel heeft, tuurlijk kan crowdfunding de 'vorm aannemen van een bank maar zo werkt een bank dus niet. (en ik raad mensen overigens af geld op de bank te zetten maar dat terzijde)quote:Op maandag 29 juli 2013 19:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat advies is dan wederzijds, want hoe komt je er in hemelsnaam bij dat crowdfunding per definitie giften zijn?
Voor een instantie als een bank is dat weinig anders, een hypotheek van Jan Janssen is voor een bank ook maar een geringe inleg.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voordeel bij crowdfunding is dat zich er niet een stel conservatieve heren overbuigt die voornamelijk aan hun eigen bonus denken. Inleg is zo gering, dat mocht je je geld niet terugkrijgen er geen man overboord is ook.
Fijn, dank je dat je toegeeft dat de regelgevers hebben gefaald bij het maken van de regels.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord om mijn vragen.
Omdat een "crowd" geld verschaft aan een bank, in ruil voor rente, hetgeen daarna geïnvesteerd wordt tegen een tegenrente? Hell, dat is het grondbeginsel van bankieren. Er is een tussenpersoon, namelijk de bank, dat is het enige verschil met crowdfunding die geen tussenpersoon kent.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Hoe kom jij hierin er bij dat een bank initieel een crowdfundmodel heeft.
Daarom grossieren ze in Jansentjes. Iedereen moet aan een overgewaardeerde stapel stenen geholpen worden. Sterker nog hoe meer mensen dat doen, hoe meer die stapel stenen wordt overgewaardeerd, hoe interessanter het wordt voor de bonus van eerdergenoemd stel heren.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Voor een instantie als een bank is dat weinig anders, een hypotheek van Jan Janssen is voor een bank ook maar een geringe inleg.
Crowdfunding heeft geen fucking rente lamlul.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat een "crowd" geld verschaft aan een bank, in ruil voor rente, hetgeen daarna geïnvesteerd wordt tegen een tegenrente? Hell, dat is het grondbeginsel van bankieren.
Nee,quote:Op maandag 29 juli 2013 19:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja een gift, iemand wil iets maken en vraagt daar donateurs voor, jij doneert en als je een hele aardige ontvanger hebt krijg je er mischien een bedankje voor zoals een fanservice oid, maar het is absoluut niet hetzelfde als een bank en als jij dat wel denkt raad ik je aan om geen lsd meer te kopen.
Waarom hebben ze gefaald? Omdat er mensen zijn die zichzelf graag verrijken door anderen te besodemieteren? Waarom zijn die regels nodig? Jij acht jezelf een libertarier, net zoals die andere Josti Paper_Tiger. Blijkbaar ben je dus helemaal niet zo liberaal als jezelf voordoet. Ofwel?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Fijn, dank je dat je toegeeft dat de regelgevers hebben gefaald bij het maken van de regels.
Welke vraag stond er open tante betje?
"Iedereen moet kopen" is niet een bankbeslissing geweest, dat weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daarom grossieren ze in Jansentjes. Iedereen moet aan een overgewaardeerde stapel stenen geholpen worden. Sterker nog hoe meer mensen dat doen, hoe meer die stapel stenen wordt overgewaardeerd, hoe interessanter het wordt voor de bonus van eerdergenoemd stel heren.
http://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/startpagina.aspxquote:Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Crowdfunding heeft geen fucking rente lamlul.
En een 'crowd' zet zijn geld niet op een bank voor rente maar om simpelweg het geld vast te hebben staan, veilig en wel (zou je denken dan), dat de bank daarna commercie ging bedrijven met andermans geld en mensen dat aantrekkelijk vonden omdat ze er wat voor terug kregen is een ander verhaal, maar dat is niet de oorsprong.
Je vraag nu aan mij waarom sommige banken gefaald hebben?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom hebben ze gefaald? Omdat er mensen zijn die zichzelf graag verrijken door anderen te besodemieteren? Waarom zijn die regels nodig? Jij acht jezelf een libertarier, net zoals die andere Josti Paper_Tiger. Blijkbaar ben je dus helemaal niet zo liberaal als jezelf voordoet. Ofwel?
Tevens kun je deze antwoorden ook gebruiken voor de vragen die je niet hebt beantwoord.
Je dacht dat ik na deze idiote stelling (die ook nog eens fout is) de rest ook nog ging lezen?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Crowdfunding heeft geen fucking rente lamlul.
Dus dat wikipedia artikel heeft het mis?quote:
Wat mensen nu uitvreten, zoals ze alles (letterlijke vorm) uitvreten, misbruiken om de hersenziekte genaamd geld uit te pompen' met crowdfunding zal me aan mn reet roesten, de bedoeling van crowdfunding is niet een bankmodel, de bedoeling van de bank is niet een crowdfunding model.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:16 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
http://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/startpagina.aspx
Is dat onmogelijk? Is wikipedia jouw bijbel?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus dat wikipedia artikel heeft het mis?
Jij hebt dus je persoonlijke definitie van crowdfunding en wat de rest van de wereld als crowdfunding ziet is verkeerd?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wat mensen nu uitvreten, zoals ze alles (letterlijke vorm) uitvreten, misbruiken om de hersenziekte genaamd geld uit te pompen' met crowdfunding zal me aan mn reet roesten, de bedoeling van crowdfunding is niet een bankmodel, de bedoeling van de bank is niet een crowdfunding model.
jij bedoeld dit volgens mij, http://www.mobillion.nl/f(...)qa1bgCFQSS3goduTMAjwquote:Op maandag 29 juli 2013 19:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wat mensen nu uitvreten, zoals ze alles (letterlijke vorm) uitvreten, misbruiken om de hersenziekte genaamd geld uit te pompen' met crowdfunding zal me aan mn reet roesten, de bedoeling van crowdfunding is niet een bankmodel, de bedoeling van de bank is niet een crowdfunding model.
[..]
Is dat onmogelijk? Is wikipedia jouw bijbel?
Als ik voor elk onjuiste wikipedia artikel een stuiver kreeg zat ik nu op de bahamas met een kokosnoot met rietje.
quote:[..]said Nicolas Steur, a 50-year old fishmonger [..]
De definitie van crowdfunding is zoals ik het zeg, een manier om een project te steunen.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt dus je persoonlijke definitie van crowdfunding en wat de rest van de wereld als crowdfunding ziet is verkeerd?
Crowdfunding is begonnen als entrepeneurfonds, dat is de opzet, de bedoeling ja.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:23 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
jij bedoeld dit volgens mij, http://www.mobillion.nl/f(...)qa1bgCFQSS3goduTMAjw
heet ook crowdfunding mja
Ondernemers, investeren dus, winst daaruit maken.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De definitie van crowdfunding is zoals ik het zeg, een manier om een project te steunen.
Crowdfunding is begonnen als entrepeneurfonds, dat is de opzet, de bedoeling ja.
Moeten hun weten, we zien dat 'winsttype' vanzelf wel weer op de grond stuiteren naast een flatgebouw.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ondernemers, investeren dus, winst daaruit maken.
Lezen is best moeilijk he, volgens jou moet de overheid (want die faalde) dus het slechtste in de mens kunnen zien met een grote glazen bol en daar de regels alvast op maken?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je vraag nu aan mij waarom sommige banken gefaald hebben?
Voor non profits.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:23 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
jij bedoeld dit volgens mij, http://www.mobillion.nl/f(...)qa1bgCFQSS3goduTMAjw
heet ook crowdfunding mja
Nogmaals; het is een ziekte om alleen maar elkaar te willen 'funden om er profijt uit te trekken, daar gaat deze wereld kapot aan dus is het het beste als dat soort types zichzelf eerder kapot maken, het liefst natuurlijk zonder kabaal vanaf de hoogste verdieping, maar het mag ook wel met een pistool als dat een lagere drempel is.quote:
O, ja die urban legend weer dat de banken met het pistool op het hoofd aan subprimers moesten verkopen door wetgeving onder Carter nog ja en Clinton en Bush jr...quote:Op maandag 29 juli 2013 19:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
"Iedereen moet kopen" is niet een bankbeslissing geweest, dat weet je zelf ook wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |