her birth right?quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:00 schreef casper019 het volgende:
net episode 4 gezien van GoT wat een gave epsiode!!
ik ben alleen ff kwijt, waarom wil khaleesi een leger.. waar vecht ze voor?
why is that?quote:
Voor de Iron Throne. Zij beweert namelijk de 'rightful heir' te zijn als familie van Aerys Targaryen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:00 schreef casper019 het volgende:
net episode 4 gezien van GoT wat een gave epsiode!!
ik ben alleen ff kwijt, waarom wil khaleesi een leger.. waar vecht ze voor?
Stannis is de enige 'rightful heir'quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Voor de Iron Throne. Zij beweert namelijk de 'rightful heir' te zijn als familie van Aerys Targaryen.
Maar Stannis is een sufkut en een ruggeraatloze meneer die onder de plak zit (in de serie dan).quote:
Ghehehe, een topic met:quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:39 schreef Luigi het volgende:
Als boekenlezer die nog niet alles heeft gelezen maar nog niet alles (ben nu in boek 4 aanbeland), maar wel alles op tv heeft gezien is het ook wel lastig trouwens. Kan daar geen topic voor komen ofzo
.
Mja, saai is hij misschien wel, maar hij is wel de enige die de oproep van de Night's Watch beantwoordt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar Stannis is een sufkut en een ruggeraatloze meneer die onder de plak zit (in de serie dan).
Pinkjequote:Op vrijdag 19 juli 2013 07:30 schreef So_Surreal het volgende:
Nu in het stukje van boek 1 waar Ned wordt verraden door Pinkje en Syrio gaat vechten en dood gaat
Wat is dat?quote:
quote:
Oh zo. Ik heb alle boeken in het Engels gelezen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:09 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]![]()
Ik vind die Nederlandse vertalingen echt tenenkrommend...
Ik ook, juist om namen als Pinkje te vermijden.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh zo. Ik heb alle boeken in het Engels gelezen.
Pinkjequote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:10 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Ik ook, juist om namen als Pinkje te vermijden.
Littlefinger is inderdaad Pinkjequote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
PinkjeGaat dit over Littlefinger? Één van mijn favoriete personages, maar met "Pinkje" valt hij niet serieus te nemen.
heb je de battle of blackwater gemist ofzo?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar Stannis is een sufkut en een ruggeraatloze meneer die onder de plak zit (in de serie dan).
Niet door hebben dat Littlefinger een belachelijke naam is die in eerste plaat de man Baelish bespot en in de tweede plaats pas een toponiem is.quote:
Enige heldhaftige wat ie deed, en dat verloor ie.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
heb je de battle of blackwater gemist ofzo?
Hij is gewoon pragmatisch. Haar magie werkt echt en dat heeft hij nodig. Eerst gebruikte hij zichzelf daarvoor, maar dat kan niet meer. Dan maar Gendry.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Enige heldhaftige wat ie deed, en dat verloor ie.
Ik vind de manier waarop ie Melissandre blindelings volgt slap. De manier waarop ie met z'n kind omgaat slap. Hoe ie niks doet tegen de Gendry situatie slap. Dat gesprek met zijn vrouw slap. Hoe ie Onion Knight uit de kerker haalt omdat ie wellicht twijfels krijgt slap (doe 't zelf, lul).
Hij lijkt amper een eigen mening te hebben.
Winnen is makkelijk. Verliezen is waar je karakter op de proef gesteld wordt. Een proef die Stannis door zijn kalmte en, inderdaad, stille wanhoop ijzersterk doorstaan heeft in de nasleep van de slag om Kingslanding.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Enige heldhaftige wat ie deed, en dat verloor ie.
Ik vind de manier waarop ie Melissandre blindelings volgt slap. De manier waarop ie met z'n kind omgaat slap. Hoe ie niks doet tegen de Gendry situatie slap. Dat gesprek met zijn vrouw slap. Hoe ie Onion Knight uit de kerker haalt omdat ie wellicht twijfels krijgt slap (doe 't zelf, lul).
Hij lijkt amper een eigen mening te hebben.
Ik heb zo het gevoel dat Joffry al dood is voordat Deanerys ook maar 1 voet aan land gezet heeft hoorquote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:10 schreef Repelsteeltju het volgende:
Het valt me op dat er verbazend weinig Lannisters dood gegaan zijn.
Lannister Victory!
Die hele discussie ging toch echt niet over waarom hij die bijnaam heeft gekregenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Niet door hebben dat Littlefinger een belachelijke naam is die in eerste plaat de man Baelish bespot en in de tweede plaats pas een toponiem is.
Deze scene had er van mij dan ook niet in gehoeven. Voelt een beetje raar aan om Tywin te zien vissen, het lijkt te laag voor hem. Kan er ook steeds niet aan wennen dat deze nobelen zonder bewaking zo 'out in the open' rondbanjeren (had dat eerder ook al bij een wandeling van Sansa en Margaery), in landschappen waarvan je je bijna afvraagt of het nog wel bij de Red Keep hoort...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:14 schreef ems. het volgende:
Deleted scene tussen Pycelle en Tywin, ook van comic con:
Ik vond het wel een interessante scene, met Pycelle's oude-man act enzo.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:19 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Deze scene had er van mij dan ook niet in gehoeven. Voelt een beetje raar aan om Tywin te zien vissen, het lijkt te laag voor hem. Kan er ook steeds niet aan wennen dat deze nobelen zonder bewaking zo 'out in the open' rondbanjeren (had dat eerder ook al bij een wandeling van Sansa en Margaery), in landschappen waarvan je je bijna afvraagt of het nog wel bij de Red Keep hoort...
Slaan de vissen op de Tully's denken jullie?
Je ziet de Red Keep op de achtergrondquote:Op maandag 22 juli 2013 10:19 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Deze scene had er van mij dan ook niet in gehoeven. Voelt een beetje raar aan om Tywin te zien vissen, het lijkt te laag voor hem. Kan er ook steeds niet aan wennen dat deze nobelen zonder bewaking zo 'out in the open' rondbanjeren (had dat eerder ook al bij een wandeling van Sansa en Margaery), in landschappen waarvan je je bijna afvraagt of het nog wel bij de Red Keep hoort...
Slaan de vissen op de Tully's denken jullie?
Niet.quote:
Niet mee eensquote:Op maandag 22 juli 2013 10:19 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 juli 2013 11:35 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Niet.
Je ziet een verdedigingsmuur op de achtergrond, maar dat kan overal zijn.
De 'discussie' waren toch een paar users die een vertaling van een belachelijke naam belachelijk vonden en belachelijke naam in een andere taal veel stoerder vonden en een paar anderen die ja knikte?quote:Op maandag 22 juli 2013 09:39 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Die hele discussie ging toch echt niet over waarom hij die bijnaam heeft gekregen
Nou nee. In ieder geval niet voor mij. Ik vind dergelijke vertalingen gewoon niet mooi, of het nu een bijnaam of officiële naam is. "William" vertalen naar "Willem" vind ik bijvoorbeeld ook niks.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:44 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De 'discussie' waren toch een paar users die een vertaling van een belachelijke naam belachelijk vonden en belachelijke naam in een andere taal veel stoerder vonden en een paar anderen die ja knikte?
Ja da's lekker makkelijkquote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:11 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Winnen is makkelijk. Verliezen is waar je karakter op de proef gesteld wordt.
quote:Op maandag 22 juli 2013 13:09 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind Stannis verre van ruggegraatloos eigenlijk.....
Interessante scene.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:14 schreef ems. het volgende:
Deleted scene tussen Pycelle en Tywin, ook van comic con:
Inderdaad, het feit dat ie mensen (zelfs mensen die hem trouw dienst zweren en/of vrienden) zonder blikken of blozen ter dood veroordeelt omdat het moet volgens zijn visie. Zijn principes, geen plek voor emotie. Daarom is hij best een baas, imho.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:09 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind Stannis verre van ruggegraatloos eigenlijk.....
Dat bedoel inderdaad. Doet hem niks dat hij niet geliefd is, zijn mensen volgen hem omdat ze precies weten waar ze staan bij hem. Compromisloze technocraat is het eigenlijk.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Inderdaad, het feit dat ie mensen (zelfs mensen die hem trouw dienst zweren en/of vrienden) zonder blikken of blozen ter dood veroordeelt omdat het moet volgens zijn visie. Zijn principes, geen plek voor emotie. Daarom is hij best een baas, imho.
Sinds wanneer ben jij mod, murp?![]()
Als dit echt was geweest zou ik zoiets hebben van "Game of Thrones? Mwah, dit lijkt me niks."quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:58 schreef Chevalric het volgende:
[..]
haha, geweldig gedaan. Vooral die VHS-effecten zijn een leuke touch
Mooi gemaakt!quote:
red wedding?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:45 schreef casper019 het volgende:
hbshabsfbHSEBFBWEFVBSHJVFSBEHJFBVSVFHSABVFHVSDFVJSADGBFJSDFSDGFS
AAAH IK FLIP HEM IK HEB NET EP 9 GEZIEN
Weddings, especially royal weddings, are particularly entertaining in Westeros. And: there can be no wedding without a bedding!quote:Op woensdag 24 juli 2013 00:16 schreef casper019 het volgende:
jaaaaawaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaa nu kan ik niet slapen aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Echt, heerlijk dit soort reactiesquote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:45 schreef casper019 het volgende:
hbshabsfbHSEBFBWEFVBSHJVFSBEHJFBVSVFHSABVFHVSDFVJSADGBFJSDFSDGFS
AAAH IK FLIP HEM IK HEB NET EP 9 GEZIEN
Zo'n bewijs van kwaliteit hoe deze serie is gemaakt.quote:
Precies, je had het aan kunnen zien komen. Maar als het gebeurt nog steeds zoiets hebben vanquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:10 schreef spapaars het volgende:
[..]
Zo'n bewijs van kwaliteit hoe deze serie is gemaakt.
Dat het tijdens de bruiloft weer opnieuw werd gespeeld om de onheil aan te kondigen, was indrukwekkend.
Kijk gewoon niet in het topicquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:07 schreef Dizer het volgende:
Ok ik weet dat als er een aflevering is uitgezonden, dat je hier er over mag praten. Maar het is nou niet zo fijn om meteen groot in beeld bij de eerste klik op de topic te moeten zien wie er allemaal doodgaan
Ik ben pas bij aflevering 3
Normaal scroll ik meteen naar beneden om even iets te roepen en zonder de posts te lezen, alleen viel nu meteen opquote:
Ik vind het ook een beetje raar. Wat als je als GoT leek even wilt opzoeken in dit topic of het een leuke serie is ofzo, en dan zie je die OP :/quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:07 schreef Dizer het volgende:
Ok ik weet dat als er een aflevering is uitgezonden, dat je hier er over mag praten. Maar het is nou niet zo fijn om meteen groot in beeld bij de eerste klik op de topic te moeten zien wie er allemaal doodgaan
LOL, eerst klaagden de serie-kijkers over boekspoilers, nu gaan mensen die na 3 jaar aan de serie beginnen, klagen over spoilers in het serie-topic.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:07 schreef Dizer het volgende:
Dit heb ik nu dus ook, ik moet alleen nog 200 pagina's van het eerste boek, volgende week klaar hopelijkquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:16 schreef Norrage het volgende:
Ik heb trouwens net boek 1 gelezen. Boek zeker leuk en goed geschreven, en komt uiteraard heel erg overeen met de serie. Na boek 1 ben ik er nog niet over uit of ik serie of boek beter vind, maar vanaf nu gaat het waarschijnlijk wat uit elkaar lopen en zullen de vele dingen waar ik geen reet van snap hopelijk duidelijk worden![]()
Maar zeker leuk om te lezen, ook al las ik weinig nieuws. Op naar boek 2!
Iedereen kan dood in GoT.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:07 schreef casper019 het volgende:
netep 10 gezien, pff t seizoen begon matig maar t eindigde WOWOOWOWOWOWOWO
weet iemand al wanneer t volgende seizoen begint??
alleen 1 ding, joffrey wat een lul wat een lulletje ook die hem speelt
kan hij niet dood
Je zou eerder kunnen zeggen: elk personage dat belangrijk is voor het verhaal, en dat in alle andere soorten verhalen in leven blijft, een erg hoog sterfgehalte heeft.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Alleen favoriete personages gaan dood
quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:24 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je zou eerder kunnen zeggen: elk personage dat belangrijk is voor het verhaal, en dat in alle andere soorten verhalen in leven blijft, een erg hoog sterfgehalte heeft.
Goed lezen.. zit half seizoen 3, klik op topic en in de eerste foto in de OP wordt meteen een major spoiler weg gegeven.. had wat subtieler gemogen. Meer niet.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:41 schreef Chevalric het volgende:
[..]
LOL, eerst klaagden de serie-kijkers over boekspoilers, nu gaan mensen die na 3 jaar aan de serie beginnen, klagen over spoilers in het serie-topic.
De regel is simpel: als het in de serie aan bod is geweest, is het geen spoiler meer. Loop je achter met de serie kijken en wil je geen spoilers tegenkomen, dan moet je niet in dit topic komen.
je moet dan ook niet klikken op een topic totdat je alles gezien hebt. Ik weet, het kan verleidelijk zijn maar toch....quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:23 schreef Dizer het volgende:
[..]
Goed lezen.. zit half seizoen 3, klik op topic en in de eerste foto in de OP wordt meteen een major spoiler weg gegeven.. had wat subtieler gemogen. Meer niet.
En normaal is er het fatsoen om in de TT te plaatsen dat er spoilers zijn. Seizoen 3 is net afgelopen. Tis niet dat het al een jaar uitgezonden is he?
Oftewel gewoon uit topics blijven waar actief gesproken wordt over de serie.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:23 schreef Dizer het volgende:
[..]
Goed lezen.. zit half seizoen 3, klik op topic en in de eerste foto in de OP wordt meteen een major spoiler weg gegeven.. had wat subtieler gemogen. Meer niet.
En normaal is er het fatsoen om in de TT te plaatsen dat er spoilers zijn. Seizoen 3 is net afgelopen. Tis niet dat het al een jaar uitgezonden is he?
Wie haalt er nou uit een topic waar de serie over gaat. Kijk gewoon een trailer of check de imdbquote:Op donderdag 25 juli 2013 15:19 schreef planethugo het volgende:
[..]
je moet dan ook niet klikken op een topic totdat je alles gezien hebt. Ik weet, het kan verleidelijk zijn maar toch....
Al hoeft zo een plaatje voor mij ook niet prominent met wie dood is. Zijn ook series die ik niet gezien heb en dan zie ik een topic en wil je uit de OP halen waar het ongeveer over gaat. Als je dan meteen foto's ziet met kruisjes er doorheen is dat idd irritant.
Dat *was* het ookquote:Op donderdag 25 juli 2013 20:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Wie haalt er nou uit een topic waar de serie over gaat. Kijk gewoon een trailer of check de imdb
Als ik de fok topics mocht geloven was Lost bijvoorbeeld ook een goeie serie.
Ja, mooi hoofdstuk dat. HEt einde van boek 1 is sowieso fantastisch geschreven, ook het gedeelte met King of the Northquote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:28 schreef So_Surreal het volgende:
Nog 50 bladzijdes van het eerste boek
Best emotioneel om te lezen dat stuk dat Danearys Khal Drogo doodt met ene kussen, mooi geschreven dat hoofdstuk !
Ik kan de mensen die de serie kijken echt aanraden om de boeken ook te lezen nu in de periode dat de serie niet uitgezonden wordt
Dat moet ik nog lezen, maar dat is volgens mij het laatste hoofdstukquote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, mooi hoofdstuk dat. HEt einde van boek 1 is sowieso fantastisch geschreven, ook het gedeelte met King of the North
Beter einde dan dat van de serieAl was het drakeneinde van de serie wel mooi gedaan.
Pleuren we 't plaatje toch in een spoilertag? Problem solved!quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:19 schreef planethugo het volgende:
[..]
je moet dan ook niet klikken op een topic totdat je alles gezien hebt. Ik weet, het kan verleidelijk zijn maar toch....
Al hoeft zo een plaatje voor mij ook niet prominent met wie dood is. Zijn ook series die ik niet gezien heb en dan zie ik een topic en wil je uit de OP halen waar het ongeveer over gaat. Als je dan meteen foto's ziet met kruisjes er doorheen is dat idd irritant.
Ik vind dat juist vervelender met de boekenquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Onlangs seizoen 1 en 2 op blu-ray gekocht na de pilot te hebben gedownload. Ziet er tof uit! Boeken nooit gelezen, dus moet wel enorm opletten om te onthouden wie wie is, en wie bij welke familie hoort. Gelukkig hebben ze daar handige overzichtjes voor uitgevonden!
Haha, ik ken de boeken niet. Vind de serie al ingewikkeld..laat staan de boeken danquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik vind dat juist vervelender met de boekenDaar heb je veel meer (minder belangrijke) personages. Ik onthoud niet altijd wie wie is.
Ik vind de boeken juist duidelijker dan in de serie. Sommigen personages in de serie worden geïntroduceerd en komen dan heel lang niet meer in beeld. Daarna is het lastig te herinneren wie het ook al weer was. Dit is bijvoorbeeld met al die baandermannen van Robb (Karstark, Bolten, Umber). Dan ben ik toch wel blij dat ik alle boeken hebben gelezen en ze zo redelijk kan herkennen aan hun daden. In het boek is dit verder ook veel duidelijker met de namenlijst achterin. Alleen al die moeilijke namen bij Daenerys zijn vervelendquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Haha, ik ken de boeken niet. Vind de serie al ingewikkeld..laat staan de boeken dan
dat had ik ook toen ik de eerste keer de serie bekeek, je wist echt niet wie wie allemaal waren.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:04 schreef Tearsoftheriver het volgende:
[..]
Ik vind de boeken juist duidelijker dan in de serie. Sommigen personages in de serie worden geïntroduceerd en komen dan heel lang niet meer in beeld. Daarna is het lastig te herinneren wie het ook al weer was. Dit is bijvoorbeeld met al die baandermannen van Robb (Karstark, Bolten, Umber). Dan ben ik toch wel blij dat ik alle boeken hebben gelezen en ze zo redelijk kan herkennen aan hun daden. In het boek is dit verder ook veel duidelijker met de namenlijst achterin. Alleen al die moeilijke namen bij Daenerys zijn vervelend
quote:1ST VERSE:
On the real your boy is a hip hop playa
but for this joint here i'll play the role of kingslayer
see toe to toe blow for blow we can fight g
but word to jaime there are no other men like me
this industry is in a roughed up state
cats front so tough you called the bluff they fake
and we all know it too we just love to pretend
use my tongue as a sword slice em with the pointy end
and friends can turn to enemies in a eyeblink
mine click together firm like a maester's chain link
we got skills and yes we're so ill
our brotherhood was formed underneath a hollow hill
for real shit's so sad it's almost funny
y'all niggas littlefingers steady chasin after money
dummies i do it for the love like stark
and sit alone with my honor in a dungeon in the dark
CHORUS:
in this game of thrones it's eye for eye
there is no middle ground you either win or die
you gotta watch the cats who watch your back
you can get hit quick and man that's a fact
politics and bedfellows who's real who's fake
the surprise in your eyes when your man goes snake
it can happen to your fam or you all alone
we go big we go home we play this game of thrones
2ND VERSE:
lots of fake shit now a days the realm is a snake pit
no gravity you weightless not a chance to escape it
i take shit from no man and never compromise
tread water hold my head navigate the endless lies
there is hope though sure as the dragon flies
the energy i maximize while small folk are terrorized
but never mind see here house classic
high above the game at the wall in a basket
i'm not pretending there will be no happy ending
beats and rhymes blending to produce the red wedding.
do get it how these tracks can't scar me
you may have the better claim but me i have the bigger army
and like winter were coming so lets get shit clear
i give a what if you broke or a billionaire
under ground versus us you just can't compare
we give you joints like this and the 'Reynes of Castemere'.
(CHORUS)
3RD VERSE:
it's a travesty watch 'em turn tracks in tragedies
i don't live life lavishly successfully with the savagery
and avidly punctuate the premise with lead
the A.R. house stands strong the dragon has three heads
instead of spitting lies i use my imp like mind
and never back down i am the mountain that rhymes
i see the doubt in your eyes and feel the weakness in your person
you countin' the lines until i finish it for certain
hurtin' cause you just don't know who to trust
on this changing battlefield it's not you and i it's us
discuss the fact we just taken you higher
this one here is a true song of ice and fire
on this microphone i'm just doing my thing
boiling men while alive hip hop mad king
i do it for the love i do it for the art hip hop dire wolf
peace out omega Stark
Vanaf boek 2 zijn verhaallijnen wel anders, maar de grote lijnen blijven hetzelfde. Aan het eind van boek 3 gaat het echt verder waar de serie gebleven is.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:19 schreef JuBoy het volgende:
Even een stomme vraag stellen, maar hoe ver is de serie in t verhaal tov de boeken?
Heb tm seizoen 3 nu gekeken en ben begonnen aan het eerste boek, maar ik was benieuwd vanaf welk punt ik volledig nieuwe informatie ga lezen wat ik nog niet weet vanuit de serie.
Ik snap ook eigenlijk niet waarom ze boek 1 heel nauwkeurig hebben nagespeeld en vanaf boek 2 opeens allemaal dingen gaan veranderen. Bij sommige dingen is dit wel logisch zoals bij Robb omdat die in het boek niet zelf voorkomt als point of view. Maar ze hebben ook veel nutteloze dingen veranderd.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:24 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Vanaf boek 2 zijn verhaallijnen wel anders, maar de grote lijnen blijven hetzelfde. Aan het eind van boek 3 gaat het echt verder waar de serie gebleven is.
Where are muh dragonsquote:Op zondag 4 augustus 2013 16:49 schreef Tearsoftheriver het volgende:
[..]
Ik snap ook eigenlijk niet waarom ze boek 1 heel nauwkeurig hebben nagespeeld en vanaf boek 2 opeens allemaal dingen gaan veranderen. Bij sommige dingen is dit wel logisch zoals bij Robb omdat die in het boek niet zelf voorkomt als point of view. Maar ze hebben ook veel nutteloze dingen veranderd.
Halverwege aSoS.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:19 schreef JuBoy het volgende:
Even een stomme vraag stellen, maar hoe ver is de serie in t verhaal tov de boeken?
Heb tm seizoen 3 nu gekeken en ben begonnen aan het eerste boek, maar ik was benieuwd vanaf welk punt ik volledig nieuwe informatie ga lezen wat ik nog niet weet vanuit de serie.
S3E09, Red Wedding.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:13 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, ik heb ze ook maar eens gekeken.
Ben nu bij. Weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. Vind het wel tof en mooi gemaakt en het algemene verhaal is boeiend, maar ik vind 't wel iets teveel geswitch en halve zaken soms![]()
Binnenkort maar 's wat extra (bij)lezen om te zien of wat dingen verduidelijkt kunnen worden.
En wat was nou de aflevering dat iedereen op Facebook zat
"WTF @ GoT????????????????" en zulks?
In het boek neemt Robb zelf ook al voorzorgsmaatregelen, maar dat hebben ze in de serie anders gedaan. Dat maakte het des te verrassender.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:24 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zag 't al van ver aankomenAlthans, vanaf 't begin van de aflevering
Nee, echter dringt hij aan op eten en drinken aangezien gasten dan niks gedaan mag worden. De Freys hebben echter schijtquote:Op zondag 4 augustus 2013 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, ik heb de boeken niet gelezen, vandaar denk ik
Overleeft 'ie in 't boek wel dan?
Nee, maar hij laat o.a. zijn vrouw ergens achter omdat hij het niet vertrouwt. En wat Tears zegt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, ik heb de boeken niet gelezen, vandaar denk ik
Overleeft 'ie in 't boek wel dan?
Sowieso omdat het een serie is. Het is de een na laatste aflevering van het seizoen. Dan weet je gewoon dat er wat gaat gebeurenquote:Op zondag 4 augustus 2013 21:24 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zag 't al van ver aankomenAlthans, vanaf 't begin van de aflevering
ja okė maar dit was wel heel heftigquote:Op zondag 4 augustus 2013 21:31 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Sowieso omdat het een serie is. Het is de een na laatste aflevering van het seizoen. Dan weet je gewoon dat er wat gaat gebeuren
Iemand vertelde mij over de Red Weddingquote:Op zondag 4 augustus 2013 21:35 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ja okė maar dit was wel heel heftig
Ik mis het
ja, maar met terugwerkende kracht snap ik dan die verontwaardigde en geschokte reacties niet zoquote:Op zondag 4 augustus 2013 21:31 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Sowieso omdat het een serie is. Het is de een na laatste aflevering van het seizoen. Dan weet je gewoon dat er wat gaat gebeuren
Ik was er ook niet echt heel geschokt door, wel een beetje toen ze in Jeyne's buik zaten te prikkenquote:Op zondag 4 augustus 2013 21:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, maar met terugwerkende kracht snap ik dan die verontwaardigde en geschokte reacties niet zo![]()
DM eensquote:Op zondag 4 augustus 2013 21:41 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik was er ook niet echt heel geschokt door, wel een beetje toen ze in Jeyne's buik zaten te prikkenHeb net boek 3 uitgelezen en daar las ik iets wat mij veel meer schokte
Dat zou eeuwig zonde zijn. Hij is zowat de reden dat ik de serie tot nu toe heb uitgekekenquote:
Boek 4 of serie seizoen 4?quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:28 schreef Norrage het volgende:
Trouwens hoorde ik het goed dat de acteur van Tyrion niet zal terugkeren in seizoen 4???
seriequote:
Nou iemand zei dat tegen mij en ik vraag hier of het waar is of nietquote:
Ohquote:Op zondag 4 augustus 2013 22:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nou iemand zei dat tegen mij en ik vraag hier of het waar is of niet
Nee.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:28 schreef Norrage het volgende:
Trouwens hoorde ik het goed dat de acteur van Tyrion niet zal terugkeren in seizoen 4???
Was een 1 april grap van hem, dus is niet waar.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:28 schreef Norrage het volgende:
Mooiquote:Op zondag 4 augustus 2013 23:17 schreef Tearsoftheriver het volgende:
[..]
Was een 1 april grap van hem, dus is niet waar.
Je schrok wel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grappig dat dat anders is in het boek dan in de serie.
Ik ben benieuwd hoe dat eindig, aangezien in de serieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:30 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben in boek 2 nu bij het gedeelte waarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grappig dat dat anders is in het boek dan in de serie.
Ik ben benieuwd hoe dat eindig, aangezien in de serieHaha ik ben daar ook nu precies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naja, hier wordt ie duidelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
De hele aanloop ernaartoe is echter volstrekt anders en het hele Renly-is-homo verhaal komt ook wat minder naar vorenMargaery is uberhaupt nog niet echt in de picture geweest.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha ik ben daar ook nu precies.
Naja, hier wordt ie duidelijkIk ga de spoiler niet openenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
De hele aanloop ernaartoe is echter volstrekt anders en het hele Renly-is-homo verhaal komt ook wat minder naar vorenMargaery is uberhaupt nog niet echt in de picture geweest.
ik wil het lezen haha
Kut, alsnog gedaan![]()
![]()
Op deze site een toffe interactieve map die je kan instellen per aflevering, zodat je ook niet gespoilerd wordt.
Je kan zien waar iedereen is, het pad dat ze afgelegd hebben, waar alle huizen zitten, wie welke regio beheerst, etc
http://quartermaester.info/![]()
![]()
Huh ik zeg toch precies hetzelfde als jij, op basis van dezelfde scene. Uit dat moment bleek toch gewoon dat dat schaduwding dat deed? Je weet alleen daar nog niet echt dat het een schaduwding isquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:41 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ik ga de spoiler niet openenik wil het lezen haha
Kut, alsnog gedaanIk ben zelf ook nog geen stuk verder, dus ik weet exact hetzelfde als jij. Was je bang voor de spoiler?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Coolquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:43 schreef So_Surreal het volgende:
Op deze site een toffe interactieve map die je kan instellen per aflevering, zodat je ook niet gespoilerd wordt.
Je kan zien waar iedereen is, het pad dat ze afgelegd hebben, waar alle huizen zitten, wie welke regio beheerst, etc
http://quartermaester.info/
[ afbeelding ]
Ik heb de serie wel gewoon tot eind seizoen gezien, maar was benieuwd of Renly in de serie ook door dat schaduwding wordt vermoordt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Huh ik zeg toch precies hetzelfde als jij, op basis van dezelfde scene. Uit dat moment bleek toch gewoon dat dat schaduwding dat deed? Je weet alleen daar nog niet echt dat het een schaduwding isIk ben zelf ook nog geen stuk verder, dus ik weet exact hetzelfde als jij. Was je bang voor de spoiler?
Ik was vanmorgen geëindigd bij het hoofdstuk waar Catelyn bij Renly is aangekomen, en die avond krijgt hij te horen dat hij door Stannis aangevallen wordt, verder ben ik nog niet.
Maar hij krijgt dus dezelfde dood als in de serie?
![]()
Nou, geen idee dus! Dan laat ik me nog verrassen, maar in die scene in het boek kwam er een schaduw binnen en waaide het etc dus ik ging er vanuit dat het hetzelfde wasquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:47 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ik heb de serie wel gewoon tot eind seizoen gezien, maar was benieuwd of Renly in de serie ook door dat schaduwding wordt vermoordt.
Ik was vanmorgen geëindigd bij het hoofdstuk waar Catelyn bij Renly is aangekomen, en die avond krijgt hij te horen dat hij door Stannis aangevallen wordt, verder ben ik nog niet.
Maar hij krijgt dus dezelfde dood als in de serie?
Maar we weten dus precies evenveel, dus wees niet bang dat ik je spoiler
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nou, geen idee dus! Dan laat ik me nog verrassen, maar in die scene in het boek kwam er een schaduw binnen en waaide het etc dus ik ging er vanuit dat het hetzelfde wasMaar we weten dus precies evenveel, dus wees niet bang dat ik je spoiler
haha goed idee, kan niet wachten om in de trein en in bed vanavond weer verder te lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hmm nog 1 ding, in mijn NL versie van het boek staat nergens iets van een schaduw, dit staat er precies:quote:"Gerinkel van kettingen verried dat het valhek omhoog ging. Beneden op het voorplein dreef een ruiter met een gevleugelde helm zijn bezwete paard onder de punten door. 'Roep de koning! ' riep hij.
Renling () sprong tussen de kantelen 'Ik ben hier, ser'.
'Uwe genade.' De ruiten bracht zijn paard dichterbij.
'Ik ben zo snel mogelijk gekomen. Uit Stormeinde. We worden belegerd, Uwe Genade'.
' Ser Hovenaar houdt stand, maar...'
' Maar... dat is onmogelijk. Als heer Tywing Harrenhal had verlaten zou mij dat verteld zijn. '
' Het zijn de Lannisters niet, heer koning. Heer Stannis staat voor uw poort. Koning Stannis, zoals hij zich nu noemt ' .![]()
Wat een vertaling.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:58 schreef So_Surreal het volgende:
Hmm nog 1 ding, in mijn NL versie van het boek staat nergens iets van een schaduw, dit staat er precies:
[..]![]()
Ben ik blij dat ik het in het Engels heb gelezen.![]()
Die namenquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:58 schreef So_Surreal het volgende:
Hmm nog 1 ding, in mijn NL versie van het boek staat nergens iets van een schaduw, dit staat er precies:
[..]
Maar dat is toch nog helemaal niet de scene zelf? Dat komt een alinea later."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Mijn hemel, die vertaling, wat slechten dan heb ik het origineel niet gelezen. M'n ogen bloeden ervan
Ja doei.![]()
Ik hoop dat dat spelfouten zijn in het overtikkenquote:
Die namen valt overheen te lezen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:00 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Wat een vertaling.![]()
Ben ik blij dat ik het in het Engels heb gelezen.
Ik heb het even snel overgetypt.Dat was een typefout van mij, hij heet gewoon Tywin.quote:![]()
maar dingen als "Uwe Genade" zijn ook verschrikkelijk. Ik vind Nederlands zo kut he![]()
Hmm bij mij was dat het einde van het hoofdstuk, en het volgende hoofdstuk gaat over Jon.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die namen
Maar dat is toch nog helemaal niet de scene zelf? Dat komt een alinea later.
In de serie speelde die scene met de schaduw zich toch ook af in een tent ?
In het boek zijn ze in/op een kasteel, maar is er nog helemaal niks te lezen geweest over die schaduw.
Of ik moet helemaal vergeten zijn hoe het ging in de serie, dat kan ook.![]()
Ik heb de indruk dat je de scene nog helemaal niet gehad hebt. Hebben STannis en Renly uberhaupt al met elkaar gesproken? Renly is hier toch helemaal nog niet dood? Ik heb geloof ik je post een beetje verkeerd gelezenquote:Op maandag 5 augustus 2013 14:17 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Hmm bij mij was dat het einde van het hoofdstuk, en het volgende hoofdstuk gaat over Jon.
In het boek zijn ze in/op een kasteel, maar is er nog helemaal niks te lezen geweest over die schaduw.
Of ik moet helemaal vergeten zijn hoe het ging in de serie, dat kan ook.Excuus. Ik ging er vanuit dat je net had gelezen dat Renly dood ging, maar dit is pas het begin van dat gedeelte.
Misschien moet je gewoon even doorlezen, dan merk je vanzelf hoe het gaat.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:17 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Hmm bij mij was dat het einde van het hoofdstuk, en het volgende hoofdstuk gaat over Jon.
Of ik moet helemaal vergeten zijn hoe het ging in de serie, dat kan ook.![]()
![]()
Zou dat sowieso niet 'uwe gratie' moeten wezen? Is het door google translator gegaan of zo?quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:14 schreef Norrage het volgende:
maar dingen als "Uwe Genade" zijn ook verschrikkelijk. Ik vind Nederlands zo kut he![]()
Gewoon in het Engels lezen
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.![]()
Ik heb de boeken in het engels gelezen, maar ik vind die vertaling eigenlijk best een charme hebben.Zo ging het toch ook in het echt? Henry VI en Margaret of Anjou zijn hier Hendrik VI en Margaretha van Anjou (en die heette eigenlijk Marguarite d'Anjou). Zo deden ze dat toen met namen, en als ze dat ook met ASOIAF doen, versterkt dat voor mij alleen maar het 'middeleeuwse' gevoel.
...as always![]()
Waarom dacht Renly uberhaupt aanspraak op de troon te maken als Stannis zijn oudere broer is? Okee hij had een groot leger en vond dat hij er wel klaar voor was, maar was er nog iets anders of was dat het wel?
[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 07:40:08 ]![]()
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:32 schreef Nielsch het volgende:
Waarom dacht Renly uberhaupt aanspraak op de troon te maken als Stannis zijn oudere broer is? Okee hij had een groot leger en vond dat hij er wel klaar voor was, maar was er nog iets anders of was dat het wel?
Klaarblijkelijk achtte Renly Stannis geen goede kandidaat om Westeros te besturen;![]()
Precies dit inderdaad.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk achtte Renly Stannis geen goede kandidaat om Westeros te besturen;"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Als je gewoon een groot leger hebt heb je geen aanspraak nodig. Dan neem je de macht gewoon, omdat je jezelf beter vind.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:32 schreef Nielsch het volgende:
Waarom dacht Renly uberhaupt aanspraak op de troon te maken als Stannis zijn oudere broer is? Okee hij had een groot leger en vond dat hij er wel klaar voor was, maar was er nog iets anders of was dat het wel?![]()
![]()
Werd hem ook door zijn vriendje ingefluisterd. Die hem tevens de steun van zijn rijke vader toezegde.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:32 schreef Nielsch het volgende:
Waarom dacht Renly uberhaupt aanspraak op de troon te maken als Stannis zijn oudere broer is? Okee hij had een groot leger en vond dat hij er wel klaar voor was, maar was er nog iets anders of was dat het wel?BFF met GGMM![]()
Naief, eerder. En wie is/was die Renly nou weer. Ik snap er nog geen fuck van, en dan heb ik nog wel gewoon zowat alle afleveringen achter elkaar gekeken.
Binnenkort maar 's een 'GoT for Dummies' ergens lezen ofzo
Ja doei.![]()
Het is best moeilijk om hem gemist te hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Naief, eerder. En wie is/was die Renly nou weer. Ik snap er nog geen fuck van, en dan heb ik nog wel gewoon zowat alle afleveringen achter elkaar gekeken.![]()
![]()
Renly was het jongere broertje van Robert en Stannis. Hij was enorm rijk en had een enorm groot leger. Toen toen Robert doodging wilde hij de volgende koning worden. Echter, hij werd vermoord door een duivelse schaduw die door Melisandre was uitgepoept. Toen was zijn rol wel uitgespeeld. Owja, hij was getrouwd met hot chick Tyrell (die nu met Joffrey gaat trouwen) maar hij had een homoseksuele relatie met haar broer, krullenbol Tyrell, die in het derde seizoen met Sansa zou gaan trouwen maar nu met Cercei moet trouwen van Tawyn Lannister.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 10:27:54 ]![]()
Dit klinkt net als een samenvatting van een gemiddelde aflevering Goede Tijden, Slechte Tijden. Buiten de schaduw dan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:26 schreef Nielsch het volgende:
Renly was het jongere broertje van Robert en Stannis. Hij was enorm rijk en had een enorm groot leger. Toen toen Robert doodging wilde hij de volgende koning worden. Echter, hij werd vermoord door een duivelse schaduw die door Melisandre was uitgepoept. Toen was zijn rol wel uitgespeeld. Owja, hij was getrouwd met hot chick Tyrell (die nu met Joffrey gaat trouwen) maar hij had een homoseksuele relatie met haar broer, krullenbol Tyrell, die in het derde seizoen met Sansa zou gaan trouwen maar nu met Cercei moet trouwen van Tawyn Lannister.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Ned Stark was vooral een enorme bureaucraat die alle regeltjes wilde volgen. Daardoor zit Joffrey nu op de troon.![]()
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit klinkt net als een samenvatting van een gemiddelde aflevering Goede Tijden, Slechte Tijden. Buiten de schaduw dan.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:01 schreef So_Surreal het volgende:
Why can't George Martin use Twitter? BECAUSE HE KILLED ALL 140 CHARACTERS![]()
![]()
Lees de boeken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Naief, eerder. En wie is/was die Renly nou weer. Ik snap er nog geen fuck van, en dan heb ik nog wel gewoon zowat alle afleveringen achter elkaar gekeken.
Binnenkort maar 's een 'GoT for Dummies' ergens lezen ofzo![]()
Godverdomme zegquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:58 schreef So_Surreal het volgende:
[..]Ga aub verder met de Engelse boeken want dit is echt 2x niets
![]()
Renling? Uwe Genade?
Nu is dat laatste dan wel de letterlijke vertaling van Grace, maar dan nog![]()
Sowieso de schrijfstijl van de vertalingIk denk niet dat ik het vol zou kunnen houden
Overigens geef ik dankzij dit stukje was de LOTR-trilogie nog eens de kans. Heb dat gelezen toen ik in groep 8 zat maar in boek 2 gestopt omdat de schrijfstijl mij ook zo irriteerde. Misschien de Engelse versie maar een kans geven.吴 曼 迪![]()
Krullebol waarmee hij een (homo)relatie had motiveerde hem om aanspraak te maken op de troon, omdat hij volgens hem een betere leider zou zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:32 schreef Nielsch het volgende:
Waarom dacht Renly uberhaupt aanspraak op de troon te maken als Stannis zijn oudere broer is? Okee hij had een groot leger en vond dat hij er wel klaar voor was, maar was er nog iets anders of was dat het wel?![]()
Heb 1 boek in het Nederlands gelezen en in het begin is het wel een beetje ergelijk met de namen enzo maar het went toch vrij snel en dan maakt het niet zoveel meer uit eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:07 schreef megamandy het volgende:
[..]
Godverdomme zegGa aub verder met de Engelse boeken want dit is echt 2x niets
![]()
Renling? Uwe Genade?
Nu is dat laatste dan wel de letterlijke vertaling van Grace, maar dan nog![]()
Sowieso de schrijfstijl van de vertalingIk denk niet dat ik het vol zou kunnen houden
Overigens geef ik dankzij dit stukje was de LOTR-trilogie nog eens de kans. Heb dat gelezen toen ik in groep 8 zat maar in boek 2 gestopt omdat de schrijfstijl mij ook zo irriteerde. Misschien de Engelse versie maar een kans geven.
Zon klein stukje in het Nederlands lijkt ook gewoon extra kut omdat je er dan super veel aandacht aan schenkt.![]()
wat ookt werkt, is de serie voor een 2de keer kijken,quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Binnenkort maar 's een 'GoT for Dummies' ergens lezen ofzo
heb ik nou ook gedaan, en ik moet zeggen
je kent de karakters een stuk beter.mee bekant vangde gin haas.![]()
Ik ben eerlijk gezegd een beetje de interesse kwijt in deze serie![]()
Merkte het eigenlijk al een beetje met seizoen 3. Het pakte me gewoon niet meer.![]()
ook niet nadat, Theon gepakt en gemarteld en zo wordt door die Bolton dude,quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:51 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd een beetje de interesse kwijt in deze serie![]()
Merkte het eigenlijk al een beetje met seizoen 3. Het pakte me gewoon niet meer.
en natuurlijk aflevering 9,
en nou dat Kaleeshi een groot leger heeft,
bij mij wordt de interesse met elke seizoen groter en grotermee bekant vangde gin haas.![]()
Ik was juist even bang bij seizoen 2 dat het de verkeerde kant op ging. Seizoen 3 maakte een hoop goed.Conscience do cost.![]()
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Ik hou mezelf in leven met 2x per week deze Rains of Castamere versie![]()
. maar wanneer gaan we nou precies weer los?geen goud zonder schuim![]()
Maart 2014quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:12 schreef amsoor het volgende:
Ik hou mezelf in leven met 2x per week deze Rains of Castamere versie![]()
. maar wanneer gaan we nou precies weer los?![]()
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:44 schreef Purplesparks het volgende:
Niet om dingen te willen verraden ofzo,![]()
![]()
http://www.buzzfeed.com/h(...)&utm_medium=buzzfeed
Holy shit. Sommige mensen gaan echt veel te ver in hun enthousiasme. Op zich zitten er best toffe tussen, maar zoiets als dit is me toch iets te gortig.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:49 schreef Zeroku het volgende:
Holy shit. Sommige mensen gaan echt veel te ver in hun enthousiasme. Op zich zitten er best toffe tussen, maar zoiets als dit is me toch iets te gortig.
Zo'n pak inkt op je huid. Heb niks tegen tattoeages, kunnen best mooi zijn, maar hang dan een poster op ofzo.![]()
![]()
Die eerste tattooquote:Op zondag 11 augustus 2013 21:49 schreef Zeroku het volgende:
![]()
Die gaat wel erg ver. Hoewel er vest mooie tussen zitten![]()
maartquote:heb maar het eerste boek gekocht als troost
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
![]()
HOHOHODOR[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(![]()
Zo boek 2 uit.
Veel dingen veel duidelijker nu, en ook veel dingen anders zegIk moet zeggen dat de dingen die ze in de tv-serie hebben gestopt nou niet bepaald de goede dingen zijn.....
Vind die scenes met Ramsay veel gruwelijker.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:44 schreef Rosario het volgende:
Die bruiloft.![]()
Ik wou dat iemand mijn reactie daarop gefilmd had. Wat een zieke geest die Martin.![]()
![]()
Dat vond ik ook ja. Alleen nu ben ik verder gaan lezen en nu heb ik een beetje spijt omdat de serie me nu niet kan verrassen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:11 schreef Norrage het volgende:
Zo boek 2 uit.
Veel dingen veel duidelijker nu, en ook veel dingen anders zegIk moet zeggen dat de dingen die ze in de tv-serie hebben gestopt nou niet bepaald de goede dingen zijn.....
Aan de andere kant had ik al wel spoilers gelezen en gezien op internet voor s3 begon en dat overkomt me niet meer.![]()
Vooral de Khaleesi-verhaallijn is in seizoen 2 gewoon heel matig.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:11 schreef Norrage het volgende:
Zo boek 2 uit.
Amen.![]()
Die is in het boek toch niet eens bij die bruiloft aanwezig maar blijft in Riverrun?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:05 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Sommige dingen zitten niet in het boek, zoals de messteken in de buik van Talisa.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Yes. Omdat Robb in het boek al min of meer weet dat er iets fouts aan zit te komen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die is in het boek toch niet eens bij die bruiloft aanwezig maar blijft in Riverrun?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Beter afgehandeld in de serie, want by the 7 Gods, wat had ik een hekel aan dat mens.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Yes. Omdat Robb in het boek al min of meer weet dat er iets fouts aan zit te komen.Aut viam inveniam, aut faciam
Veel boekenlezers (ik eigenlijk ook) dachten dat ze nog een belangrijke rol zou kunnen gaan spelen in de toekomst, werden dus gespoilt door de serie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Beter afgehandeld in de serie, want by the 7 Gods, wat had ik een hekel aan dat mens.![]()
![]()
Ja zeg, wat verschrikkelijk cliche hebben ze die gemaakt in de serie zegquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 07:36 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vooral de Khaleesi-verhaallijn is in seizoen 2 gewoon heel matig.![]()
Engels! nederlandse vertalingen zijn raarquote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:24 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik wil de boeken aanschaffen, nederlandstalig of toch engels ?Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.![]()
Als je het in het Engels kan zie ik niet in waarom je ze in het Nederlands zou willen lezen. Tenzij je om de zin een woord op moet zoeken.![]()
In de boeken komt geen Talisa voor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Yes. Omdat Robb in het boek al min of meer weet dat er iets fouts aan zit te komen.![]()
Sorryquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:27 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Veel boekenlezers (ik eigenlijk ook) dachten dat ze nog een belangrijke rol zou kunnen gaan spelen in de toekomst, werden dus gespoilt door de serie.![]()
![]()
Wij zijn sinds kort ook aan deze serie begonnen. Seizoen 1 en 2 op Blu-ray gehaald, en nu bij aflevering 5 van seizoen 2. Wat een steengoede serie zeg! Had niet gedacht dat ik het zo goed zou vinden want normaal heb ik niks met dit soort series/films. Ook meteen paar boeken gekocht in het Engels. Die Joffrey kan ik wel schieten, ha. Deanerrys, Tyrion, Arya, Cat Stark, Cercei, heb ik het meeste mee.![]()
Nee, daar heet ze Jeyne. Andere naam, zelfde verhaal.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:27 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
In de boeken komt geen Talisa voor.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Helemaal niet, is een totaal ander personage waar iets totaal anders mee gebeurd.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee, daar heet ze Jeyne. Andere naam, zelfde verhaal.
Jeyne is van adel, for one thing.Amen.![]()
Jeyne Westerling is the eldest daughter of Lord Gawen Westerling and Sybell Spicer. In the TV series her character is replaced by a character called Talisa of Volantis played by Oona Chaplin.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:18 schreef Jivis het volgende:
[..]
Helemaal niet, is een totaal ander personage waar iets totaal anders mee gebeurd.
Jeyne is van adel, for one thing.
Bron.
Jij hebt het over een andere Jeyne, Jeyne Poole.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Nee hoor, ik heb het ook over Jeyne Westerling. Die is van adel (haar vader is Lord, zoals ook in jouw stukje staat), wordt niet vermoord maar gewoon weggestuurd en is niet zwanger. Totaal ander personage en een totaal ander verhaal.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Jeyne Westerling is the eldest daughter of Lord Gawen Westerling and Sybell Spicer. In the TV series her character is replaced by a character called Talisa of Volantis played by Oona Chaplin.
Bron.
Jij hebt het over een andere Jeyne, Jeyne Poole.Amen.![]()
Nee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Jeyne Westerling is the eldest daughter of Lord Gawen Westerling and Sybell Spicer. In the TV series her character is replaced by a character called Talisa of Volantis played by Oona Chaplin.
Bron.
Jij hebt het over een andere Jeyne, Jeyne Poole.
Hij heeft gelijk dat het een ander personage is en er iets totaal anders mee gebeurd.
Boekspoiler!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||![]()
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:25 schreef GooseFM het volgende:
[..]
Nee.
Hij heeft gelijk dat het een ander personage is en er iets totaal anders mee gebeurd.
Boekspoiler!!Inderdaad! Thanks voor de aanvulling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.![]()
Geloof me. We hebben het geprobeerdquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:29 schreef ShinobizWinter het volgende:
Waarom praten jullie hier over boeken en niet in het boekentopic?![]()
![]()
Zo in 2 weken alle seizoenen bekeken. Ik dacht die fantasy ongein is niets voor mij maar wat een mooie serie.
Wel een apart einde dat bijna alle " good guys" eraan gaan en de slechte blijven leven.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Omdat je daar weer boekenspoilers krijgt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:29 schreef ShinobizWinter het volgende:
Waarom praten jullie hier over boeken en niet in het boekentopic?"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Dat is dan een risico die je moet nemen, net als iemand die de laatste USA episode niet heeft gezien en hier komt kijken. Logisch toch?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Omdat je daar weer boekenspoilers krijgt.![]()
Ja maar zolang ik nog niet qua boek voorbij de serie ben kan ik nog in dit topic zijn. Daarna zal ik nergens meer heen :-)quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:16 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Dat is dan een risico die je moet nemen, net als iemand die de laatste USA episode niet heeft gezien en hier komt kijken. Logisch toch?"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
'Elke verwijzing naar personen of gebeurtenissen die nog niet in de serie voorgekomen zijn horen hier niet thuis!'quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:29 schreef ShinobizWinter het volgende:
Waarom praten jullie hier over boeken en niet in het boekentopic?
De gebeurtenis waar wij het over hadden is al in de serie voorgekomen. Vandaar.
Amen.![]()
Er zijn geen good guys of bad guys in GoT/aSoIaF.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zo in 2 weken alle seizoenen bekeken. Ik dacht die fantasy ongein is niets voor mij maar wat een mooie serie.
Wel een apart einde dat bijna alle " good guys" eraan gaan en de slechte blijven leven.![]()
zou er wel een uiteindelijke winnaar zijn / komen
of krijgen wel elk seizoen een aflevering zoals s03e09
dat ff de hoofdrol spelers waarvan je denkt hun gaan winnen, dat die dood vermoord worden?mee bekant vangde gin haas.![]()
Only dead guys and not yet dead guys.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:33 schreef Vasiliov het volgende:
[..]
Er zijn geen good guys of bad guys in GoT/aSoIaF.Aut viam inveniam, aut faciam
Ja man. Dat gaat nu elk seizoen op aflevering 9 gebeuren.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:03 schreef kawa4 het volgende:
zou er wel een uiteindelijke winnaar zijn / komen
of krijgen wel elk seizoen een aflevering zoals s03e09
dat ff de hoofdrol spelers waarvan je denkt hun gaan winnen, dat die dood vermoord worden?Conscience do cost.![]()
Nonsense. Je kan het wel grofweg indelen in twee kampen. De Starks zijn meer 'good' dan een Tywin Lannister. Littlefinger is slecht, Tyrion is goed. Joffrey is heel slecht. Zonder (enigszins) goede personages wordt het moeilijk om mee te leven en een kant te kiezen. Dat heb je wel nodig in een serie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:33 schreef Vasiliov het volgende:
[..]
Er zijn geen good guys of bad guys in GoT/aSoIaF.![]()
Dat kan ook met uitsluitend slechte personages. Verder vind ik Tywin niet minder 'good' dan Starks, eigenlijk.Conscience do cost.![]()
Littlefinger slecht? Highly doubt that. En Tywin zou ik ook niet direct slecht noemen. Koud en hard, ja. Maar alles voor zijn familie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nonsense. Je kan het wel grofweg indelen in twee kampen. De Starks zijn meer 'good' dan een Tywin Lannister. Littlefinger is slecht, Tyrion is goed. Joffrey is heel slecht. Zonder (enigszins) goede personages wordt het moeilijk om mee te leven en een kant te kiezen. Dat heb je wel nodig in een serie.Aut viam inveniam, aut faciam
Joffrey deed dat. En hoeveel Littlefinger er de hand in had is onduidelijk, zoals vrijwel alles aan hem onduidelijk is. Dat maakt hem imho niet slecht. Sterker nog, hij hoeft geen leger te hebben wat landen in de as legt om het spel mee te spelen. Dan ben je gewoon baasquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:20 schreef kawa4 het volgende:
[..]
ROS voor little finger
[ afbeelding ]
ROS na little finger
[ afbeelding ]
ja denk het dat little finger toch wel ingedeeld kan worden in het "bad guy" kamp
little finger heeft het mischien niet gedaan ( volgens mij joffrey)
maar hij wist er wel van en had het volgens mij ook nog geregeld
Opzicht heb je een punt, maar ik doel bijvoorbeeld op het feit dat er niet echt twee kampen, goed en slecht, zijn.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nonsense. Je kan het wel grofweg indelen in twee kampen. De Starks zijn meer 'good' dan een Tywin Lannister. Littlefinger is slecht, Tyrion is goed. Joffrey is heel slecht. Zonder (enigszins) goede personages wordt het moeilijk om mee te leven en een kant te kiezen. Dat heb je wel nodig in een serie.
Misschien had ik het inderdaad een beetje slecht verwoord.![]()
![]()
dan heb ik meer vertrouwen in Lord Varys,quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Joffrey deed dat. En hoeveel Littlefinger er de hand in had is onduidelijk, zoals vrijwel alles aan hem onduidelijk is. Dat maakt hem imho niet slecht. Sterker nog, hij hoeft geen leger te hebben wat landen in de as legt om het spel mee te spelen. Dan ben je gewoon baas
die heeft ook geen leger
en ik geloof dat Little finger eerder het loodje legt dan lord Varys
maarja je weet helemaal niet wat je kunt verwachten in GOT
dat maakt het wel een top seriemee bekant vangde gin haas.![]()
Varys is een eneuch en een buitenlander. Echte macht verkrijgen gaat hem nooit lukken. Vind hem wel een symphatiek en interessant karakter, dat welquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:41 schreef kawa4 het volgende:
[..]
dan heb ik meer vertrouwen in Lord Varys,
die heeft ook geen leger
en ik geloof dat Little finger eerder het loodje legt dan lord Varys
maarja je weet helemaal niet wat je kunt verwachten in GOT
dat maakt het wel een top serie
Maar "good guys" zijn over het algemeen saai, dus die mis je ook niet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wel een apart einde dat bijna alle " good guys" eraan gaan en de slechte blijven leven.signatuurloos![]()
Ja nouja, Littlefinger is (was) een niemand zonder grote naam. Ondertussen heeft hij zijn eigen house en wordt hij binnenkort lord of the Eyriequote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Varys is een eneuch en een buitenlander. Echte macht verkrijgen gaat hem nooit lukken. Vind hem wel een symphatiek en interessant karakter, dat wel
Conscience do cost.![]()
En hij is al Lord of Harrenhal. Niet dat iemand die verkoolde resten wilt, maar toch.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja nouja, Littlefinger is (was) een niemand zonder grote naam. Ondertussen heeft hij zijn eigen house en wordt hij binnenkort lord of the Eyrie
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 05:11 schreef Norrage het volgende:
Ja maar zolang ik nog niet qua boek voorbij de serie ben kan ik nog in dit topic zijn. Daarna zal ik nergens meer heen :-)Maar dan hoef je alsnog niet over het boek te praten toch? Het maakt niet uit of je qua verhaallijn op hetzelfde punt bent als de serie, er zullen altijd verschillen zijn tussen boek en serie en die worden hier wel besproken en dat hoef ik als serie-kijker niet te weten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 08:07 schreef Jivis het volgende:
'Elke verwijzing naar personen of gebeurtenissen die nog niet in de serie voorgekomen zijn horen hier niet thuis!'
De gebeurtenis waar wij het over hadden is al in de serie voorgekomen. Vandaar.
Als ik aan de boeken begin kom ik daar wel zelf achter. Het zijn die kleine dingen die het ook verpesten.
Ik heb niet alles gelezen, want ik wil niet gespoilerd worden, maar een kleine greep uit de afgelopen posts:quote:Sommige dingen zitten niet in het boek, zoals de messteken in de buik van Talisa.quote:Die is in het boek toch niet eens bij die bruiloft aanwezig maar blijft in Riverrun?quote:Yes. Omdat Robb in het boek al min of meer weet dat er iets fouts aan zit te komen.quote:In de boeken komt geen Talisa voor.!
quote:Hmm nog 1 ding, in mijn NL versie van het boek staat nergens iets van een schaduw, dit staat er precies:quote:Nee.
Boekspoiler!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt gelijk bro, ik weet het ook niet meer.quote:
[ Bericht 18% gewijzigd door ShinobizWinter op 24-08-2013 17:19:28 ]![]()
Het mooie is inderdaad wel dat niemand 100% goed is of goede beslissingen neemt. Dat is ook menselijk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:30 schreef Vasiliov het volgende:
[..]
Opzicht heb je een punt, maar ik doel bijvoorbeeld op het feit dat er niet echt twee kampen, goed en slecht, zijn.
Misschien had ik het inderdaad een beetje slecht verwoord.![]()
Zonder twijfel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Littlefinger slecht? Highly doubt that.Niet voor zijn familie, maar voor de familienaam. Anders zou hij Cersei ook niet uithuwelijken terwijl ze dat absoluut niet wil en zou hij Tyrion gewoon getrouwd laten blijven met die hoer ipv hem te vernederen, om maar wat te noemen.quote:En Tywin zou ik ook niet direct slecht noemen. Koud en hard, ja. Maar alles voor zijn familie.![]()
En ik denk dat jij dat goed zietquote:Een man uit op geld en macht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Ik vond hem altijd interessant en ik mocht hem wel, tot hij Stark verraadde. Niet lang daarna bedreigde hij Rose toen ze even geen geld binnenbracht en was hij uiteindelijk verantwoordelijk voor haar gruwelijke dood. Alles om maar rijker en machtiger te worden. Een self-made man als hij kan ook geen moraal hebben. Rose waarschuwde ook voor het welzijn van Sansa, omdat zij als een van de weinigen wist waartoe Littlefinger werkelijk in staat was. En dat heeft ze met haar leven moeten bekopen, ondanks hun lange verleden samen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik denk dat jij dat goed zietEen man uit op geld en macht.
Het is ook veelzeggend dat hij de Starks verraadde terwijl hij naar eigen zeggen hield van Catelyn Stark en hij haar daarmee ook in gevaar bracht (en enorm veel pijn heeft gedaan). Ik denk dat hij een van de meer psychopathische personages is en niet werkelijk van Cat hield, maar gewoon naar haar verlangde.
En Varys vindt hem heel gevaarlijk. Varys knows all.
Dus nee, het is geen 'goed' personage imo, maar wel een boeiende.![]()
![]()
Je vergeet wel even dat door Stark te verraden, Catelyn wel "beschikbaar" werd. Eén kans is beter dan geen kans.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is ook veelzeggend dat hij de Starks verraadde terwijl hij naar eigen zeggen hield van Catelyn Stark en hij haar daarmee ook in gevaar bracht (en enorm veel pijn heeft gedaan). Ik denk dat hij een van de meer psychopathische personages is en niet werkelijk van Cat hield, maar gewoon naar haar verlangde.
Dus nee, het is geen 'goed' personage imo, maar wel een boeiende.
Littlefinger is gewoon een verschrikkelijk egocentrisch personage: zolang hij er beter van wordt, is het goed.![]()
Je kunt het ook overdrijven. Wat wij bespraken had in geen enkele zin met het lopende verhaal in de serie te maken. Sterker nog, die hele verhaallijn en het personage is uit de serie gesloopt. Jeyne diende echter wel hetzelfde nut als Talisa in het verhaal in de zin dat ze Robb deed doen besluiten niet voor een huwelijk met een Frey te kiezen. In principe wordt er dus helemaal niks gespoilerd.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:11 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Maar dan hoef je alsnog niet over het boek te praten toch? Het maakt niet uit of je qua verhaallijn op hetzelfde punt bent als de serie, er zullen altijd verschillen zijn tussen boek en serie en die worden hier wel besproken en dat hoef ik als serie-kijker niet te weten.
Als ik aan de boeken begin kom ik daar wel zelf achter. Het zijn die kleine dingen die het ook verpesten.
Als het nog aankomende gebeurtenissen betreft, okee, maar dat is hier dus absoluut niet het geval. Zelfs al zou er nog iets over het personage Talisa komen in de serie (haar familie of iets dergelijks), dan nog zou dat niks met de informatie over Jeyne Westerling te maken hebben.Amen.![]()
Goede samenvatting van de manquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vond hem altijd interessant en ik mocht hem wel, tot hij Stark verraadde. Niet lang daarna bedreigde hij Rose toen ze even geen geld binnenbracht en was hij uiteindelijk verantwoordelijk voor haar gruwelijke dood. Alles om maar rijker en machtiger te worden. Een self-made man als hij kan ook geen moraal hebben. Rose waarschuwde ook voor het welzijn van Sansa, omdat zij als een van de weinigen wist waartoe Littlefinger werkelijk in staat was. En dat heeft ze met haar leven moeten bekopen, ondanks hun lange verleden samen.
Dus nee, het is geen 'goed' personage imo, maar wel een boeiende.Ik ben het helemaal met je eens.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Beschikbaar tussen aanhalingstekens inderdaad.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:19 schreef catfish het volgende:
[..]
Je vergeet wel even dat door Stark te verraden, Catelyn wel "beschikbaar" werd. Eén kans is beter dan geen kans.
Littlefinger is gewoon een verschrikkelijk egocentrisch personage: zolang hij er beter van wordt, is het goed.Denk dat zijn kansen alleen maar kleiner zijn geworden na de dood van Ned. En daarbij ging hij ook nog eens achter Sansa aan vanwege strategische overwegingen. Dat zou Cat hem natuurlijk ook niet in dank afnemen, als ze nog leefde.
Egocentrisch is juist.![]()
In GOT is niets zwart-wit, dat is er wel heel erg tof. Niets menselijks is iemand vreemd, lekker middeleeuws. Al worden er ook wel bijzonder beestachtige dingen gedaan.![]()
De enige die in de serie moreel hun mannetje staan zijn Tyrion en Arya, denk ik.![]()
En genoeg blootquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:59 schreef Rosario het volgende:
In GOT is niets zwart-wit, dat is er wel heel erg tof. Niets menselijks is iemand vreemd, lekker middeleeuws. Al worden er ook wel bijzonder beestachtige dingen gedaan.![]()
De enige die in de serie moreel hun mannetje staan zijn Tyrion en Arya, denk ik.
Veni, Vidi, Vagina..., hij kwam en zag dat het kut was...![]()
Ik niet. Littlefinger weet donders goed wat de mechanismes van macht in combinatie van oorlog zijn. Hij weet er goed tussen te laveren en komt er niet onderuit dat er soms slachtoffers vallen. Heb nog nergens gezien dat hij daarvan genoot en heb ook nog nergens gezien hoe onder zijn bevel dorpen worden platgebrand. En Sansa left voor zover ik weet nog.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goede samenvatting van de manIk ben het helemaal met je eens.
Dat hij slechte dingen doet, geen twijfel over. Maar dat doen ze allemaal. Robb Stark begint een oorlog simpelweg vanuit het oogpunt van wraak. Hij weet niet eens dat het een feit is dat Joffrey eigenlijk geen recht heeft op de troon. Hij doet het alleen omdat zijn vader ter dood is gebracht omdat hij verraad bekende. Iedereen is zo gek op huize Stark, en ze zijn ook zeker de meest herkenbare, maar ze zijn ook kortzichtig, egoistisch en dom. Eerst een burgeroorlog beginnen, dan je tot koning van het noorden uit laten roepen en dan ook nog eens een belangrijke bondgenoot voor lul zetten door haar dochter als jouw verloofde aan de kant te schuiven. Waar komt al die symphatie vandaan?Aut viam inveniam, aut faciam
Jij vindt het overdrijven en ik niet. Er worden hier dingen besproken die niet in de serie voorkomen, maar wel in de boeken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:21 schreef Jivis het volgende:
Je kunt het ook overdrijven. Wat wij bespraken had in geen enkele zin met het lopende verhaal in de serie te maken. Sterker nog, die hele verhaallijn en het personage is uit de serie gesloopt. Jeyne diende echter wel hetzelfde nut als Talisa in het verhaal in de zin dat ze Robb deed doen besluiten niet voor een huwelijk met een Frey te kiezen. In principe wordt er dus helemaal niks gespoilerd.
Als het nog aankomende gebeurtenissen betreft, okee, maar dat is hier dus absoluut niet het geval. Zelfs al zou er nog iets over het personage Talisa komen in de serie (haar familie of iets dergelijks), dan nog zou dat niks met de informatie over Jeyne Westerling te maken hebben.Waarom hier bespreken dan? Is dit geen spoiler, of iets dergelijks?quote:Wat wij bespraken had in geen enkele zin met het lopende verhaal in de serie te maken.
Ik hoef in een serie topic niet te lezen dat Jeyne Talisa is, omdat jullie niet in het boeken topic willen posten om niet zelf gespoilerd te worden. Het gaat ook niet om jullie gesprek, maar om het groter geheel. Ik heb namelijk niet alles gelezen wat jullie hebben gezegd, want ik wil het nu ook niet weten. Ik heb ook niet alles over de boeken gelezen in de afgelopen topics.
Er is namelijk hier vaker over geklaagd, maar het wordt steeds gebagatelliseerd. Zelf een mod vroeg het een keer.Mogen wij zelf bepalen als serie kijkers wanneer wij deze boekdingen zelf lezen? Het liefst in de boeken zelf svp.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:18 schreef Mike het volgende:
Kap eens met die spoilers over de boeken...daar is dit topic niet voor.![]()
Als ik in het tijdperk van GoT leefde, zou ik me eigen helemaal SUF neuken!"Zou Je Haar Geven?? :P"![]()
Soa zonder genezingquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:32 schreef dikkedaniel het volgende:
Als ik in het tijdperk van GoT leefde, zou ik me eigen helemaal SUF neuken!
Veni, Vidi, Vagina..., hij kwam en zag dat het kut was...![]()
Genezing is zootje eraf hakken en dan een stok eraan naaien en gewoon doorgaan!quote:"Zou Je Haar Geven?? :P"![]()
littlefinger is een baas, ik mag 'm wel.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!![]()
Op beide fronten geheel eens.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zonder twijfel.
[..]
Niet voor zijn familie, maar voor de familienaam. Anders zou hij Cersei ook niet uithuwelijken terwijl ze dat absoluut niet wil en zou hij Tyrion gewoon getrouwd laten blijven met die hoer ipv hem te vernederen, om maar wat te noemen.
(Littlefinger die niet slecht is en Tywin die voor zijn familie kiest... ik krijg zo echt het idee, dat ik een hele andere serie aan het kijken ben geweest)
Tails tell tales![]()
En dat is te vergelijken met wat Littlefinger Ros heeft aangedaan (ja, HIJ heeft haar MOEDWILLIG in die situatie met Joffrey gebracht)? En de Starks zijn helemaal niet dom, de Starks hebben alleen meer emoties en sterke (juist heldhaftige) principes.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik niet. Littlefinger weet donders goed wat de mechanismes van macht in combinatie van oorlog zijn. Hij weet er goed tussen te laveren en komt er niet onderuit dat er soms slachtoffers vallen. Heb nog nergens gezien dat hij daarvan genoot en heb ook nog nergens gezien hoe onder zijn bevel dorpen worden platgebrand. En Sansa left voor zover ik weet nog.
Dat hij slechte dingen doet, geen twijfel over. Maar dat doen ze allemaal. Robb Stark begint een oorlog simpelweg vanuit het oogpunt van wraak. Hij weet niet eens dat het een feit is dat Joffrey eigenlijk geen recht heeft op de troon. Hij doet het alleen omdat zijn vader ter dood is gebracht omdat hij verraad bekende. Iedereen is zo gek op huize Stark, en ze zijn ook zeker de meest herkenbare, maar ze zijn ook kortzichtig, egoistisch en dom. Eerst een burgeroorlog beginnen, dan je tot koning van het noorden uit laten roepen en dan ook nog eens een belangrijke bondgenoot voor lul zetten door haar dochter als jouw verloofde aan de kant te schuiven. Waar komt al die symphatie vandaan?Tails tell tales![]()
Ik vind hem bijzonder interessantquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:51 schreef Maanvis het volgende:
littlefinger is een baas, ik mag 'm wel.Maar of ik hem ook echt mag? Ik denk het niet.
Jadaag als de starks zulke sterke principes hadden dan was Robb nu niet dood geweest, want dan had ie nooit met dat andere vrouwke gegaan ipv diegene aan wie ie uitgehuwelijkt was.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:30 schreef Forbry het volgende:
[..]
En dat is te vergelijken met wat Littlefinger Ros heeft aangedaan (ja, HIJ heeft haar MOEDWILLIG in die situatie met Joffrey gebracht)? En de Starks zijn helemaal niet dom, de Starks hebben alleen meer emoties en sterke (juist heldhaftige) principes.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!![]()
Of ze zich nu wel of niet aan hun principes houden; het gaat elke keer mis lijkt het welquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:32 schreef Maanvis het volgende:
Jadaag als de starks zulke sterke principes hadden dan was Robb nu niet dood geweest, want dan had ie nooit met dat andere vrouwke gegaan ipv diegene aan wie ie uitgehuwelijkt was.
Dat hoor/lees je heel vaak, maar ik vind dat goed en saai helemaal niet altijd samen hoeven te gaanquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Maar "good guys" zijn over het algemeen saai, dus die mis je ook niet.Zie alleen Tyrion bijvoorbeeld al, dat is in mijn ogen zowel één van de meest goede als één van de minst saaie karakters in GoT. Bovendien, om echt een "goed" mens te zijn (en te blijven) in een maatschappij waar juist overwegend "slechte" en "grijze" mensen rondlopen, daar heb je meestal juist heel veel karakter voor nodig denk ik
(Zoiets schreef ik laatst ook al in het BB topic geloof ik
).
Tails tell tales![]()
Hangt er vanaf om welke principes het gaat natuurlijk (je zou in dit geval ook kunnen kiezen voor "echte liefde gaat voor alles" oidquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jadaag als de starks zulke sterke principes hadden dan was Robb nu niet dood geweest, want dan had ie nooit met dat andere vrouwke gegaan ipv diegene aan wie ie uitgehuwelijkt was.), maar in dát specifieke geval vond ik Robb zelf inderdaad ook gewoon (heel) dom. Dat was echter maar één voorval en heeft ook alleen maar betrekking op Robb. Jij hebt het ook over de Starks in het algemeen en dan zie ik de dingen toch wel heel anders.
Tails tell tales![]()
Euh nou geweldige principes hebben Sansa en Cateryn hoorquote:Op zondag 25 augustus 2013 00:01 schreef Forbry het volgende:
Hangt er vanaf om welke principes het gaat natuurlijk (je zou in dit geval ook kunnen kiezen voor "echte liefde gaat voor alles" oid), maar in dát specifieke geval vond ik Robb zelf inderdaad ook gewoon (heel) dom. Dat was echter maar één voorval en heeft ook alleen maar betrekking op Robb. Jij hebt het ook over de Starks in het algemeen en dan zie ik de dingen toch wel heel anders.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Ik zat zelf meer te denken aan wijlen Ned, Jon (zie ik ook als een Stark), Arya, Bran en ja, ook Catelyn. Sansa vind ik enigszins (maar ook niet helemaal) een uitzondering op dit vlak.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Euh nou geweldige principes hebben Sansa en Cateryn hoorTails tell tales![]()
Oh nou geweldig hoor Jon die effe met de vijand gaat neuken zodat de wildlings lekker het noorden binnen kunnen vallenquote:Op zondag 25 augustus 2013 00:08 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik zat zelf meer te denken aan wijlen Ned, Jon (zie ik ook als een Stark), Arya, Bran en ja, ook Catelyn. Sansa vind ik enigszins (maar ook niet helemaal) een uitzondering op dit vlak.. En Catelyn die niets doet als Robb er met een ander vandoor gaat dan de bedoeling was, en Catelyn die effe een Lannister vrijlaat
. Volgens mij zijn de principes gestorven met Ned.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Eens wat betreft Tyrion.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:42 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat hoor/lees je heel vaak, maar ik vind dat goed en saai helemaal niet altijd samen hoeven te gaanZie alleen Tyrion bijvoorbeeld al, dat is in mijn ogen zowel één van de meest goede als één van de minst saaie karakters in GoT. Bovendien, om echt een "goed" mens te zijn (en te blijven) in een maatschappij waar juist overwegend "slechte" en "grijze" mensen rondlopen, daar heb je meestal juist heel veel karakter voor nodig denk ik
(Zoiets schreef ik laatst ook al in het BB topic geloof ik
).
![]()
Catelyn ging, het verhaal met Jon even daargelaten, gewoon vol voor haar kinderen, zoals een goede/lieve moeder ook hoort te doen. Jon die Ygritte heeft gebruikt, dat is inderdaad wel een flinke smet op zijn cvquote:Op zondag 25 augustus 2013 00:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Oh nou geweldig hoor Jon die effe met de vijand gaat neuken zodat de wildlings lekker het noorden binnen kunnen vallen. En Catelyn die niets doet als Robb er met een ander vandoor gaat dan de bedoeling was, en Catelyn die effe een Lannister vrijlaat
. Volgens mij zijn de principes gestorven met Ned.
Tails tell tales![]()
euh ja en nu is robb dood omdat catelyn een afspraak maakt en aan de andere kant 'm gewoon aan de kant schuift als het niet even uitkomt. hoezo principes.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:21 schreef Forbry het volgende:
[..]
Catelyn ging, het verhaal met Jon even daargelaten, gewoon vol voor haar kinderen, zoals een goede/lieve moeder ook hoort te doen. Jon die Ygritte heeft gebruikt, dat is inderdaad wel een flinke smet op zijn cvTrots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Ik vind dat je dat bij Robb moet neerleggen en niet bij Catelyn en daar hebben we het voor de rest al over gehad.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
euh ja en nu is robb dood omdat catelyn een afspraak maakt en aan de andere kant 'm gewoon aan de kant schuift als het niet even uitkomt. hoezo principes.Tails tell tales![]()
Catelyn maakte de afspraak !quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:24 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat bij Robb moet neerleggen en niet bij Catelyn en daar hebben we het voor de rest al over gehad.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Jep en toen deed ze niets.quote:Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Sowieso, jij haalt er nu een aantal specifieke dingen uit (en dat is ook logisch, daar niet van), maar het gaat uiteindelijk om het algeméne plaatje van iemand hè?! Niet om één of twee voorvallen die eigenlijk uitzonderlijk/afwijkend voor het karakter zijn (zie Jon-Ygritte bijvoorbeeld).Tails tell tales![]()
het was maar om aan te geven dat ze geen principes hebben waar ze zich altijd aan houden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:32 schreef Forbry het volgende:
Sowieso, jij haalt er nu een aantal specifieke dingen uit (en dat is ook logisch, daar niet van), maar het gaat uiteindelijk om het algeméne plaatje van iemand hè?! Niet om één of twee voorvallen die eigenlijk uitzonderlijk/afwijkend voor het karakter zijn (zie Jon-Ygritte bijvoorbeeld).
niet voor niets zijn de karstarks weg bij hun vertrouwen de freys ze voor geen meter en hebben ze alleen nog een alliance met de tully's en de arryn's. maar die krabben zich ook nu wel 2x achter de oren willen ze nog iets met starks te maken hebben.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Heldhaftige principes? House Stark begin uit persoonlijke wraak een oorlog die heel het land in brand stak. Wat nou principes? Ja, het zijn mijn principes dus is het a-ok dat er duizenden mensen sterven.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:30 schreef Forbry het volgende:
[..]
En dat is te vergelijken met wat Littlefinger Ros heeft aangedaan (ja, HIJ heeft haar MOEDWILLIG in die situatie met Joffrey gebracht)? En de Starks zijn helemaal niet dom, de Starks hebben alleen meer emoties en sterke (juist heldhaftige) principes.Maar één onbetrouwbare hoer laten sterven door de kruisboog van een psychopatisch ventje dat op het moment nog steeds de legitieme koning is en dus kan doen wat hij wil, nee, dat kan ècht niet!
Het is niet voor niets dat House Arryn nog steeds buiten alle strijd is gebleven.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het was maar om aan te geven dat ze geen principes hebben waar ze zich altijd aan houden.
niet voor niets zijn de karstarks weg bij hun vertrouwen de freys ze voor geen meter en hebben ze alleen nog een alliance met de tully's en de arryn's. maar die krabben zich ook nu wel 2x achter de oren willen ze nog iets met starks te maken hebben.Aut viam inveniam, aut faciam
Klopt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 08:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Heldhaftige principes? House Stark begin uit persoonlijke wraak een oorlog die heel het land in brand stak. Wat nou principes? Ja, het zijn mijn principes dus is het a-ok dat er duizenden mensen sterven.Maar één onbetrouwbare hoer laten sterven door de kruisboog van een psychopatisch ventje dat op het moment nog steeds de legitieme koning is en dus kan doen wat hij wil, nee, dat kan ècht niet!
Tails tell tales![]()
Beetje selectieve verontwaardiging als je het mij vraagtquote:
Dat met Karstark is nou precies een voorbeeld van wat ik bedoel met "niet dom, maar principieel". Robb wist heus wel dat hij daarmee hun alliantie zou (kunnen) verliezen, maar vond het gewoon het moreel juiste om te doen. Ned zou hetzelfde hebben gedaan. Zie ook S01E1 (als ik het goed heb) van een soortgelijk voorbeeld met Ned in de hoofdrol. In míjn ogen was het onthoofden ook het juiste, aangezien Karstark zich schuldig had gemaakt aan (kinder)moord (het ging om volledig onschuldige kinderen, ook niet geheel onbelangrijk) en ernstig verraad. Dat Robb daarmee op de koop toenam dat hij politiek gezien het onderspit zou (kunnen) delven vind ik dan heldhaftig.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het was maar om aan te geven dat ze geen principes hebben waar ze zich altijd aan houden.
niet voor niets zijn de karstarks weg bij hun vertrouwen de freys ze voor geen meter en hebben ze alleen nog een alliance met de tully's en de arryn's. maar die krabben zich ook nu wel 2x achter de oren willen ze nog iets met starks te maken hebben.Tails tell tales![]()
Dat bleek uit jouw post al, maar ik vind dat die twee dingen gewoon helemaal niet met elkaar te vergelijken zijn en ja, als je dan toch een vergelijking wil maken, vind ik dat laatste van een veel en vele malen slechter karakter getuigen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Beetje selectieve verontwaardiging als je het mij vraagtTails tell tales![]()
Het feit dat jij (blijkbaar) vindt dat een (legitieme) koning kan doen wat hij wil (en zeker met het in die context noemen van de gruwelijke dood van Ros als voorbeeld), dat zegt overigens al wel een hele hoop over jóuw principes
Tails tell tales![]()
Nee, ik leg het tegen de morele lat van Westeros. Daar is een koning inderdaad almachtig. Daarmee gezegd was de executie van Ned volledig legitiem. En nu kun je Littlefinger wel zo slecht vinden, maar moreel gezien duizenden mensen de dood injagen en het hele land in een oorlog storten omdat je vader is geëxecuteerd vind ik nog vele malen lager.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:20 schreef Forbry het volgende:
Het feit dat jij (blijkbaar) vindt dat een (legitieme) koning kan doen wat hij wil (en zeker met het in die context noemen van de gruwelijke dood van Ros als voorbeeld), dat zegt overigens al wel een hele hoop over jóuw principes
En begin niet tegen mij over principes, die zijn anders dan die in de serie
Nu wil ik daarmee trouwens niet zeggen dat ik de anderen allemaal vele malen geweldiger vind hoor. Lannister is onbetrouwbaar, Greyjoy, Frey, allemaal. Wil alleen even aangeven dat de Starks niet zo'n roomblank geweten hebben in vergelijking met de anderen.![]()
Gelukkig komt in het volgende seizoen weer een belangrijke speler in het spel om de troon opdagen.
House MartellRed Viper
Tyrion is op dit moment mijn favoriet en dat is geen Stark, maar een Lannisterquote:Op zondag 25 augustus 2013 09:31 schreef Barbusse het volgende:
Nu wil ik daarmee trouwens niet zeggen dat ik de anderen allemaal vele malen geweldiger vind hoor. Lannister is onbetrouwbaar, Greyjoy, Frey, allemaal. Wil alleen even aangeven dat de Starks niet zo'n roomblank geweten hebben in vergelijking met de anderen.![]()
Gelukkig komt in het volgende seizoen weer een belangrijke speler in het spel om de troon opdagen.
[ afbeelding ]
House MartellRed Viper
![]()
Ik ben benieuwd naar de nieuwe speler(s)(al weet ik niet of ik dat op térmijn ook nog leuk zal blijven vinden, al dat "gewissel"... maar goed, dat is weer een andere discussie
)
Tails tell tales![]()
Op dit moment is Jaime Lannister mijn favoriet, vooral omdat zijn personage een enorme karakterontwikkeling doormaakt.Aut viam inveniam, aut faciam
Tegen de morele lat van Westeros is Joffrey geboren uit incest, geen nageslacht van de koning en derhalve geen echte koning. Daar ging het Ned dan ook om. En hij werd door een usurper gedood omdat hij wilde dat Robert opgevolgd werd door iemand die ook echt iets met hem te maken had.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, ik leg het tegen de morele lat van Westeros. Daar is een koning inderdaad almachtig. Daarmee gezegd was de executie van Ned volledig legitiem. En nu kun je Littlefinger wel zo slecht vinden, maar moreel gezien duizenden mensen de dood injagen en het hele land in een oorlog storten omdat je vader is geëxecuteerd vind ik nog vele malen lager.
En begin niet tegen mij over principes, die zijn anders dan die in de serie
Net als Dany van haar kant bekekend gerechtvaardigd is omdat Robert met geweld de troon gepakt heeft.
Overigens was het niet Huis Stark die 'het land in brand stak'. Er waren 5 koningen van Westeros. Renly met de Tyrells begonnen. Daarna stond Stannis aan de poorten van King's Landing.
Dat Robb nog niet half de man is als zijn vader is een feitje. Maar dat is ook niet zo gek als je zijn leeftijd in acht neemt. Hij is in ieder geval een stuk minder erg dan Joffrey of de Lannisters. Net als Stannis trouwens.Laffe huichelaar![]()
Dat klopt allemaal, maar alle die argumenten kun je tot nu toe nietig verklaren omdat er tot nu toe nog steed geen bewijs is voor deze incest. Joffrey zit dus nog steeds "legitiem" op de troon. Dat vele mensen hem weg willen hebben is alleen wel duidelijk nuquote:Op zondag 25 augustus 2013 10:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Tegen de morele lat van Westeros is Joffrey geboren uit incest, geen nageslacht van de koning en derhalve geen echte koning. Daar ging het Ned dan ook om. En hij werd door een usurper gedood omdat hij wilde dat Robert opgevolgd werd door iemand die ook echt iets met hem te maken had.
Net als Dany van haar kant bekekend gerechtvaardigd is omdat Robert met geweld de troon gepakt heeft.
Overigens was het niet Huis Stark die 'het land in brand stak'. Er waren 5 koningen van Westeros. Renly met de Tyrells begonnen. Daarna stond Stannis aan de poorten van King's Landing.
Dat Robb nog niet half de man is als zijn vader is een feitje. Maar dat is ook niet zo gek als je zijn leeftijd in acht neemt. Hij is in ieder geval een stuk minder erg dan Joffrey of de Lannisters. Net als Stannis trouwens.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: