abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129713647
quote:
99s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:47 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ik heb de serie wel gewoon tot eind seizoen gezien, maar was benieuwd of Renly in de serie ook door dat schaduwding wordt vermoordt.
Ik was vanmorgen geëindigd bij het hoofdstuk waar Catelyn bij Renly is aangekomen, en die avond krijgt hij te horen dat hij door Stannis aangevallen wordt, verder ben ik nog niet.

Maar hij krijgt dus dezelfde dood als in de serie :o ?
Nou, geen idee dus! Dan laat ik me nog verrassen, maar in die scene in het boek kwam er een schaduw binnen en waaide het etc dus ik ging er vanuit dat het hetzelfde was :P Maar we weten dus precies evenveel, dus wees niet bang dat ik je spoiler :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_129713699
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:50 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nou, geen idee dus! Dan laat ik me nog verrassen, maar in die scene in het boek kwam er een schaduw binnen en waaide het etc dus ik ging er vanuit dat het hetzelfde was :P Maar we weten dus precies evenveel, dus wees niet bang dat ik je spoiler :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha goed idee, kan niet wachten om in de trein en in bed vanavond weer verder te lezen :D
pi_129713915
Hmm nog 1 ding, in mijn NL versie van het boek staat nergens iets van een schaduw, dit staat er precies:

quote:
"Gerinkel van kettingen verried dat het valhek omhoog ging. Beneden op het voorplein dreef een ruiter met een gevleugelde helm zijn bezwete paard onder de punten door. 'Roep de koning! ' riep hij.
Renling ( :') ) sprong tussen de kantelen 'Ik ben hier, ser'.
'Uwe genade.' De ruiten bracht zijn paard dichterbij.
'Ik ben zo snel mogelijk gekomen. Uit Stormeinde. We worden belegerd, Uwe Genade'.
' Ser Hovenaar houdt stand, maar...'
' Maar... dat is onmogelijk. Als heer Tywing Harrenhal had verlaten zou mij dat verteld zijn. '
' Het zijn de Lannisters niet, heer koning. Heer Stannis staat voor uw poort. Koning Stannis, zoals hij zich nu noemt ' .
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:00:17 #154
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_129713997
quote:
99s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:58 schreef So_Surreal het volgende:
Hmm nog 1 ding, in mijn NL versie van het boek staat nergens iets van een schaduw, dit staat er precies:

[..]

Wat een vertaling. :')
Ben ik blij dat ik het in het Engels heb gelezen.
pi_129714029
quote:
99s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:58 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Die namen :')

Maar dat is toch nog helemaal niet de scene zelf? Dat komt een alinea later.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_129714049
Mijn hemel, die vertaling, wat slecht :') en dan heb ik het origineel niet gelezen. M'n ogen bloeden ervan :')
Ja doei.
pi_129714167
Tywing? :')
Conscience do cost.
pi_129714241
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:04 schreef ems. het volgende:
Ik hoop dat dat spelfouten zijn in het overtikken ;(
pi_129714397
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:00 schreef InGebruik het volgende:

[..]

Wat een vertaling. :')
Ben ik blij dat ik het in het Engels heb gelezen.
Die namen valt overheen te lezen.
Ik heb het even snel overgetypt.
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:04 schreef ems. het volgende:
Dat was een typefout van mij, hij heet gewoon Tywin.
pi_129714590
maar dingen als "Uwe Genade" zijn ook verschrikkelijk. Ik vind Nederlands zo kut he :') _O-
pi_129714712
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:00 schreef Norrage het volgende:

[..]

Die namen :')

Maar dat is toch nog helemaal niet de scene zelf? Dat komt een alinea later.
Hmm bij mij was dat het einde van het hoofdstuk, en het volgende hoofdstuk gaat over Jon.
In de serie speelde die scene met de schaduw zich toch ook af in een tent ?
In het boek zijn ze in/op een kasteel, maar is er nog helemaal niks te lezen geweest over die schaduw.
Of ik moet helemaal vergeten zijn hoe het ging in de serie, dat kan ook.
pi_129714841
quote:
99s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:17 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Hmm bij mij was dat het einde van het hoofdstuk, en het volgende hoofdstuk gaat over Jon.
In het boek zijn ze in/op een kasteel, maar is er nog helemaal niks te lezen geweest over die schaduw.
Ik heb de indruk dat je de scene nog helemaal niet gehad hebt. Hebben STannis en Renly uberhaupt al met elkaar gesproken? Renly is hier toch helemaal nog niet dood? Ik heb geloof ik je post een beetje verkeerd gelezen :@ Excuus. Ik ging er vanuit dat je net had gelezen dat Renly dood ging, maar dit is pas het begin van dat gedeelte.
pi_129714904
quote:
99s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:17 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Misschien moet je gewoon even doorlezen, dan merk je vanzelf hoe het gaat. ;)
  maandag 5 augustus 2013 @ 23:03:38 #164
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_129735954
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:14 schreef Norrage het volgende:
maar dingen als "Uwe Genade" zijn ook verschrikkelijk. Ik vind Nederlands zo kut he :') _O-
Zou dat sowieso niet 'uwe gratie' moeten wezen? Is het door google translator gegaan of zo? :') Gewoon in het Engels lezen _O_
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 07:20:28 #165
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_129743441
Ik heb de boeken in het engels gelezen, maar ik vind die vertaling eigenlijk best een charme hebben. :) Zo ging het toch ook in het echt? Henry VI en Margaret of Anjou zijn hier Hendrik VI en Margaretha van Anjou (en die heette eigenlijk Marguarite d'Anjou). Zo deden ze dat toen met namen, en als ze dat ook met ASOIAF doen, versterkt dat voor mij alleen maar het 'middeleeuwse' gevoel. :)
...as always
pi_129743508
Waarom dacht Renly uberhaupt aanspraak op de troon te maken als Stannis zijn oudere broer is? Okee hij had een groot leger en vond dat hij er wel klaar voor was, maar was er nog iets anders of was dat het wel?

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 07:40:08 ]
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 07:45:33 #167
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129743591
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 07:32 schreef Nielsch het volgende:
Waarom dacht Renly uberhaupt aanspraak op de troon te maken als Stannis zijn oudere broer is? Okee hij had een groot leger en vond dat hij er wel klaar voor was, maar was er nog iets anders of was dat het wel?

Klaarblijkelijk achtte Renly Stannis geen goede kandidaat om Westeros te besturen;
pi_129744727
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 07:45 schreef Reya het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk achtte Renly Stannis geen goede kandidaat om Westeros te besturen;
Precies dit inderdaad.
pi_129745170
quote:
Als je gewoon een groot leger hebt heb je geen aanspraak nodig. Dan neem je de macht gewoon, omdat je jezelf beter vind. :)
pi_129745253
quote:
Werd hem ook door zijn vriendje ingefluisterd. Die hem tevens de steun van zijn rijke vader toezegde.
BFF met GGMM
pi_129745517
Nouja, ergens was die Ned Stark ook niet heel slim he.
pi_129745602
Naief, eerder. En wie is/was die Renly nou weer. Ik snap er nog geen fuck van, en dan heb ik nog wel gewoon zowat alle afleveringen achter elkaar gekeken.

Binnenkort maar 's een 'GoT for Dummies' ergens lezen ofzo :')
Ja doei.
pi_129745848
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Naief, eerder. En wie is/was die Renly nou weer. Ik snap er nog geen fuck van, en dan heb ik nog wel gewoon zowat alle afleveringen achter elkaar gekeken.
Het is best moeilijk om hem gemist te hebben. :)
pi_129745855
Renly was het jongere broertje van Robert en Stannis. Hij was enorm rijk en had een enorm groot leger. Toen toen Robert doodging wilde hij de volgende koning worden. Echter, hij werd vermoord door een duivelse schaduw die door Melisandre was uitgepoept. Toen was zijn rol wel uitgespeeld. Owja, hij was getrouwd met hot chick Tyrell (die nu met Joffrey gaat trouwen) maar hij had een homoseksuele relatie met haar broer, krullenbol Tyrell, die in het derde seizoen met Sansa zou gaan trouwen maar nu met Cercei moet trouwen van Tawyn Lannister.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 10:27:54 ]
pi_129745875
Oooooh ja, dat was hij.
Ja doei.
pi_129745965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:26 schreef Nielsch het volgende:
Renly was het jongere broertje van Robert en Stannis. Hij was enorm rijk en had een enorm groot leger. Toen toen Robert doodging wilde hij de volgende koning worden. Echter, hij werd vermoord door een duivelse schaduw die door Melisandre was uitgepoept. Toen was zijn rol wel uitgespeeld. Owja, hij was getrouwd met hot chick Tyrell (die nu met Joffrey gaat trouwen) maar hij had een homoseksuele relatie met haar broer, krullenbol Tyrell, die in het derde seizoen met Sansa zou gaan trouwen maar nu met Cercei moet trouwen van Tawyn Lannister.
Dit klinkt net als een samenvatting van een gemiddelde aflevering Goede Tijden, Slechte Tijden. Buiten de schaduw dan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_129745972
Ned Stark was vooral een enorme bureaucraat die alle regeltjes wilde volgen. Daardoor zit Joffrey nu op de troon.
pi_129746065
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:31 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dit klinkt net als een samenvatting van een gemiddelde aflevering Goede Tijden, Slechte Tijden. Buiten de schaduw dan.
:D
pi_129782401
quote:
Actor Roger Ashton-Griffiths will play Mace Tyrell on the fourth season of Game of Thrones.
pi_129782520
Why can't George Martin use Twitter? BECAUSE HE KILLED ALL 140 CHARACTERS

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')