| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:24 |
| NWS / Fietster overlijdt na botsing met wielrenner Om terug te komen op de de josti's | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:25 |
Graag, het antwoord heb ik immers al gegeven. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:29 |
Als jij binnen een gebied rijdt waar een snelheidslimiet is, heb je als WEGGEBRUIKER je daar aaan te houden. Goed punt, ik hoor graag van je wat de definitie is van een rijbaan. Ook zal ik je even een voorgaande post quoten: Veel duidelijker kan niet he. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:31 |
Volgens mij wordt er altijd met een bord aangegeven als je een 30 of 60 km zone binnen gaat. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:34 |
Waar staat zo'n bord zoal? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:34 |
In 30 en of 60 km zones. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:34 |
Het antwoord is Nee, het bord is niet geldig voor andere voertuigen dan van toepassing. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:35 |
Op het voetpad? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:35 |
Wel RVV artikel 62. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:35 |
| Voor verkeeslessen maak je maar een topic in pta trouwens | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:37 |
ook als ze niet van toepassing zijn op die groep voertuigen? ik snap dat het voor een leek enorm moeilijk is de kern uit zon tekst te halen, maar er zijn cursusen voor die je dat leren, heb je daar interesse in? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:37 |
Wat is de snelheid op een VOETpad.? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:38 |
| 6km per uur | |
| 2dope | woensdag 17 juli 2013 @ 21:39 |
| Deel 3 alweer? Is het grote mysterie over de (afwezigheid van) snelheidslimiet voor fietsers inmiddels opgehelderd? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:39 |
Wees gerust ik heb de instructeursopleiding gevolgd. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:40 |
Nee, het bord is volgens het RVV voor elke weggebruiker. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:40 |
Oh je bent wegmisbruikersjurist, succes ermee | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:41 |
moet een motor een inhaalverbod voor vrachtwagens naleven? Immers beide zijn weggebruikers, bestuurders EN motorvoertuigen EN er staat een bord OHNOES WAT NU MENIER DE INSTUUKTOER | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:41 |
Ik hanteer enkel het WVW en het RVV. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:42 |
Is een bord voor vrachtwagens bedoeld voor andere weggebruikers? Ga je rijbewijs eens halen. | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 21:44 |
| Serieuze vraag: betyar wat probeer je nu te bewijzen? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:45 |
Nee, dat denk je, jammer genoeg, want jij zou hem echt moeten weten | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:46 |
Ik heb nog de site gegeven van het RVV, lees die eerst eens goed door. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:46 |
Is een bord op de rijbaan bedoeld voor andere weggebruikers dan die op die rijbaan? schijf je in voor een cursus rechten, je hebt het nodig voor je werk, teminste, als je dat niet genoeg uit je duim hebt gezogen, welke rijschool heb je? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:47 |
Dat fietsers zich ook als weggebruiker zich aan de snelheid dienen te houden. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:47 |
dat er iets in de rvv staat waarvan jij denkt dat het ergens iets mee te maken heeft is voor mij niet belangrijk knul | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:47 |
definitie rijbaan? | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 21:48 |
Welke snelheid? Hoe moet die snelheid dan worden aangegeven volgens jou? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:48 |
was jij niet bekend met de wet? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:49 |
met borden zoals: | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:51 |
Ik zie graag een voorbeeld, maar ik kan het je wel geven hoor: Wat is je punt? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:51 |
En waar staan die? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:51 |
| dat jij compleet achterlijk bent? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:52 |
In gebieden waar je maar 30 km per uur mag. | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 21:52 |
In een 30km zone rijdt een fietser altijd op de rijbaan, dan geldt het bord natuurlijk ook voor hem. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:52 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Life2.0 op 17-07-2013 21:53:24 ] | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:53 |
en 60 km zones? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:53 |
| |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 21:54 |
Dan heb je volgens mij altijd een apart fietspad, is de max snelheid ook aangegeven bij het fietspad? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:55 |
Op de rijbaan of het voetpad ofzo? Of moet ik helpen? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:56 |
Dat ik de opleiding heb gevolg wil niet zeggen dat ik een rijschool heb. Dat verhaal heeft niks te maken met de discussie. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:57 |
Oh je was gezakt.. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:58 |
| Maar het is wel relevant voor het topic als jij daarom denkt het beter te weten | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 21:58 |
Een fietser mag niet op het voetpad. Dus dient hij gebruik te maken van de rijbaan. wat is de snelheidslimiet op de rijbaan in een 30 km zone? | |
| Spanky78 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:00 |
| Hmm, triest hoor. Ik vind over het algemeen dat groepen wielrenners zich best asociaal kunnen gedragen op fietspaden. Gelukkig heeft men tegenwoordig wat vaker ene bel, dat scheelt ook. Maar de andere kant is er ook. Zelf ben ik geen wielrenner, maar gebruik gewoon en fiets om me te verplaatsen als het binnen de 20 km is. Ik trap dan wel en beetje door. Met zogenaamd recreatieve fietsers is ook wel vaak wat mis zoals: 1. Zeer traag fietsen, even traag reageren op het verkeer 2. Bejaarden of bijna-bejaarden op elektrische fietsen die harder rijden dan hun hersenen aankunnen 3. Mensen die niet kunnen fietsen en na het horen van mijn bel over hun schouder kijken en naar links slingeren. 4. Mensen die altijd naast elkaar moeten fietsen, of met zijn drieen, op een smal fietspad mag je best wel eens een beetje ruimte maken. 5. In het algemeen geheel niet opletten 6. Denken dat hun tempo ieders tempo moet zijn, net zoiets als toeristen op lokale wegen Kortom: als iedereen nu een beetje rekening met elkaar houdt, de babyboomers opzouten naar spanje als het hier lekker weer is en mensen verder gewoon een beetje normaal doen is het prima... P.S. Bejaarden zouden wat mij betreft ook verplicht tijdens kantooruren moeten winkelen, dat scheel tme een uur gezeik per week | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:02 |
Moet ik je nu helpen of niet? Kies zelf, of ik help je wel en geef je de antwoorden of ik help je niet en ik lach je uit maar ik ga niet wisselen het maakt voor jouw punt toch niet uit waar het bord staat? iedere bestuurder moet zich er toch aan houden, of niet? | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:06 |
| betyar, Hoe hard mag een fietser op deze weg denk je, na het bord? ![]() | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:10 |
Zo hard als hij wil. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:10 |
Geef me de antwoorden, ik hunker ernaar. | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:11 |
En een auto? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:12 |
![]() Hoe hard mag hij hier? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:12 |
| |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:13 |
Geen idee, ik zie geen weg of fietspad. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:14 |
Dat hoeft ook niet, je gaat als weggebruiker een ZONE binnen. | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:15 |
Geldt uitsluitend voor de weggebruiker die gebruikt maakt van de baan waar het bord naast staat. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:17 |
Er staan geen snelheidsbeperkende borden op het fietspad, dus niet van toepassing, klaar, the end, period. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:18 |
Waar kan ik 'zone' terugvinden in de wet? Er is mileuzone of binnen/buiten bbk. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:20 |
Welk fietspad? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:24 |
Enig fietspad. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:25 |
| Hoe luidt de boete voor 10 kilometer overschreiding op de fiets? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:31 |
Fietser met 55 km per uur. Is hij in overtreding? ![]() | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:32 |
Dat kan je pas zeggen als je weet hoe hij op die weg / in de zone terecht is gekomen. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:32 |
| |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:33 |
Als hij erin is gekomen via een fietspad wat geen beperking kende, en het bord zone is niet herhaald na de aansluiting van fietspad-weg dan geldt voor de fietser geen beperking. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:33 |
Artikel 5......... | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:34 |
Onzin. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:34 |
Bron? | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:34 |
Artikel 5 wordt daar niet voor gebruikt. Niet voor 10km/hr. | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:34 |
Want? | |
| #ANONIEM | woensdag 17 juli 2013 @ 22:35 |
Kopje van Bloemendaal.. staat overal een 30km zone bord. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:35 |
| Dus even voor de duidelijk; die overschreiding is voor de auto, 50 euro? en voor de fiets een art 5? Als je even snel ja zegt kan het topic weer dicht | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:35 |
| |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:36 |
jawel, wielrenners dus altijd een art 5 | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:36 |
Als er overal zo'n bord staat én er is geen sprake van aparte fietspaden dan geldt max 30. Zijn er aparte fietspaden dan moet het fietspad aparte bebording krijgen. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:36 |
Als ze voor gevaar zorgen wel ja. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:36 |
| Probeer gewoon die opleiding opnieuw joh, je hebt de passie ervoor! | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:37 |
En dat doen ze per definitie toch? | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:37 |
Wijs mij 1 zaak aan waar een fietser werd bekeurd via art 5 voor 10km/hr overschrijding. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:37 |
Die borden zie ik graag van je. Die borden namelijk in de berm. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:38 |
Waarom? De wet ( RVV en WvW) zeggen toch genoeg? | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:39 |
Omdat art 5 daarvoor niet gebruikt wordt, door geen enkele agent. | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:39 |
Huh wat? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:42 |
Voor jou wel, dat zegt meer dan 4 topics | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:42 |
Ik zou graag 30 km zones zien met een aparte fietsstrook. | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:43 |
![]() | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:44 |
leuk gevonden, zie je weinig | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:46 |
En? Hoe hard mag een fietser daar? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:47 |
harder dan ie kan trappen | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:48 |
| het is een fietspad, geen strook, dat is het cruciale verschil | |
| Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:48 |
Zo hard als hij wil. | |
| #ANONIEM | woensdag 17 juli 2013 @ 22:52 |
| Dat lijkt mij niet, en als je dan met 60km per uur op zo'n auto klapt die van een oprit komt is het zeker de schuld van de automobilist? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:53 |
hoe hard mag de fietser? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:56 |
| Daarnaast biedt artikel 5 uitkomst. Ten alle tijde. | |
| #ANONIEM | woensdag 17 juli 2013 @ 22:56 |
art.19 RVV:Dit kan nog beperkt worden door verbodsborden, verkeerstekens of aanwijzingen. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:57 |
Yep, de automobilist verricht een bijzondere verrichting. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:57 |
Nee, in vrijwel geen enkel geval juist | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 22:57 |
Wel. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:58 |
suggestiestrook = rijbaan op de foto is een fietspad zichtbaar, derhalve ongelimiteerd knowledge boy, get it. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:59 |
Dan LIJKT het mij dat jij de wet er niet bij hebt gepakt? Dan heeft de auto uit te leggen waarom hij zijn auto voor een fietser gooide, minimaal. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 22:59 |
Bron? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:00 |
| En ook een bron dat voetballen op de weg een art5 geeft, dat beweerde jij? toch | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:00 |
Graag het bordje fietspad. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:01 |
Yep. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:01 |
| Artikel 5 is een voldoende bron. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:01 |
Ik beweer niet dat het een verplicht fietspad is lees de wet nou man, dit is gewoon zielig | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:02 |
Ik heb liever dat jij het RVV leest. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:02 |
Bron van wat? Pak even een rechtsspraak.nl linkje knullie | |
| #ANONIEM | woensdag 17 juli 2013 @ 23:02 |
Officieel wel ja, maar je bent toch niet verstandig bezig als je als een gek langs die opritten gaat fietsen? Dat was een beetje mijn punt. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:02 |
Waarom? Het artikel zegt genoeg. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:02 |
stuur mij een pm, ik zorg dat je korting voor de cursus krijgt, deal? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:03 |
Wat zegt het artikel over fietsers? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:04 |
Als men een claim oa jij maakt op basis van de wet, dan weerleg ik die middels de wet wat iemand in de praktijk doet staat daar los van | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:04 |
Tja, je hebt een punt, maar als je een bijzondere verrichting uitvoert ben je gewoon fout. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:05 |
Alles, net zoveel als die voetballers op straat of de boer die zorgt voor rookoverlast. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:07 |
Dat lieg je. Art 5 zegt niets over fietsers. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:09 |
| toch grappig dat mensen gaan liegen over hun (werk)ervaring en kennis van de wet omdat ze fietsers haten, op het internet | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:10 |
| Maar blijkt maar weer, fietsers zijn genetisch superieur, ze zijn sneller, rijker, mooier, gespierder en nog slimmer ook | |
| Terrorizer | woensdag 17 juli 2013 @ 23:11 |
| Life 2.0 kan beter niet deelnemen aan het verkeer. Die begrijpt er echt geen reet van. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:12 |
Leer eerst artikel 5 eens te begrijpen. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:13 |
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd. Ik zie nergens fietser, rook of voetbal staan, jankerige leugenaar | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:14 |
| |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:14 |
zelfs na een art 5 mag ik gewoon 50+ rijden op mijn racefiets, zonder bel | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:14 |
Wat zegt het artikel over fietsers, rook of voetbal? Nou? Oh ga je een nieuwe leugen verzinnen? | |
| #ANONIEM | woensdag 17 juli 2013 @ 23:15 |
OMG | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:15 |
OMG JIJ OOK NIET wat toevallig | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:15 |
Veel dommer kan niet hè. | |
| #ANONIEM | woensdag 17 juli 2013 @ 23:15 |
En dan ben ik zelf nog fietser ook.. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:16 |
Wat versta jij niet over "een ieder"? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:17 |
begin je eindelijk in te zien hoe dom je bent? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:17 |
enig dier | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:17 |
zeker weten? heb je dna laten testen? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:18 |
| Ik hoop niet dat jij je rijbewijs hebt. | |
| Accordtje | woensdag 17 juli 2013 @ 23:18 |
Om nou voor eens en altijd dat gezwam van je te stoppen: Vanaf 3:50 minuut --> Voor de fietser geldt geen maximum snelheid... | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:18 |
Uberhaupt of nog? | |
| #ANONIEM | woensdag 17 juli 2013 @ 23:19 |
Fotoboek van User | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:19 |
das geen wielrenner dus speciale regels, ken jij de wet niet ofzeau | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:20 |
oh, nee het is de bedoeling dat je er op gaat zitten ... | |
| #ANONIEM | woensdag 17 juli 2013 @ 23:21 |
Waar denk je dat dat screenshot van die 30km zone op het Kopje van Bloemendaal vandaan komt? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:21 |
Wat versta jij niet onder artikel 5? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:24 |
| |
| spekbek | woensdag 17 juli 2013 @ 23:25 |
| Alleen eerste pagina gelezen, te lui. Maar op een fietspad geld wel degelijk een snelheidlimiet. Een snorfietser mag op het fietspad en op het bromfietspad 25km/u binnen en buiten de bebouwde kom. Een bromfiets mag 30 binnen de bebouwde kom ophet bromfietspad, niset op het fietspad. Hier mogen immers geen brommerts komen. buiten de bebouwde kom is dit overal 40 op het bromfietspad. Ook als er nergens een bord staat. Als je bijvoorbeeld op een brommer met geel kenteken op een bromfietspad rijd naast een weg waar je 50 mag mag je binnen de bebouwde kom 30 en er buiten 40. Of dit ook voor fietsen geld weet ik niet, | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:26 |
wat versta JIJ er nou onder, dat is pas een magisch concept | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:27 |
*weer 4 topics later* "oh okay geen snelheid voor fietsers" | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:28 |
| Mensen vvergeten nog weleens het woordje zone denk ik. Zo ook het voorbeeld dat Wokkel gaf daar staat gewoon zone bij. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:29 |
Opnieuw: waar staat zone in het sr/wvw/rvv? anywheeere? En je bron voor de gestelde art5's? | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:31 |
Een ieder die de verkeersveiligheid in gevaar brengt. | |
| Terrorizer | woensdag 17 juli 2013 @ 23:32 |
Ik bedoelde gewoon helemaal niet rijden. Lijkt me beste voor iedereen, ook voor jezelf. Net als verstandelijk gehandicapten ook geen auto mogen besturen. | |
| Accordtje | woensdag 17 juli 2013 @ 23:32 |
Ik heb het niet over artikel 5. Jij beweert hier met je gezwam dat fietsers zich aan de maximum snelheid dienen te houden. Wettelijk gezien is er geen maximumsnelheid voor fietsers, zoals de agent in het betreffende filmpje van blik op de weg ook al zegt. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:32 |
Snelheidsbeperkingen gelden voor bestuurders. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:33 |
Maar ik mag het wel, dus vreet jezelf maar helemaal op, want ik ga straks weer | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:35 |
Even van ligfiets.net geplukt wederom: Snap je het nu? | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:35 |
heb je ook meer zinnetjes ingeprogrammeerd staan of alleen die twee? je kan geen enkele bron leveren voor welke fantasie dan ook | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:35 |
Wat zou ik niet snappen bewijs nu maar wat jij beweerd | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:36 |
| gebeurd niet weet ik wat jij zegt bestaat namelijk niet meneer kan geen rijopleiding halen, mocht blijkbaar ook geen rechtsgeleerdheid doen en zit nu boos op fok zijn wielrenfetisch te voeden | |
| Terrorizer | woensdag 17 juli 2013 @ 23:37 |
Mogen is nog niet kunnen. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:38 |
| art 5 voor 30+ fietsen graag art 5 voor rookontwikkeling door bbq art 5 voor voetballen op straat ![]() | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:38 |
Precies, jij mag mij inhalen Maarja... as if | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:39 |
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_10-07-2013 http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_10-07-2013
| |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:40 |
| |
| Terrorizer | woensdag 17 juli 2013 @ 23:40 |
Kunnen is nog niet handelen. | |
| Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:41 |
gewoon doen, kijk hoe lang je het durft | |
| Accordtje | woensdag 17 juli 2013 @ 23:41 |
Zozo, betrouwbare bron hoor, ligfiets.net Stuk betrouwbaarder dan een agent die bevestigd dat er geen maximum snelheid bestaat voor fietsers.... | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:42 |
http://www.wetboek-online(...)994/artikel%205.html | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:42 |
Lees even de posts waar ik het RVV erbij haal. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:43 |
Ik pak ze wel even voor je: nu duidelijk? | |
| Accordtje | woensdag 17 juli 2013 @ 23:46 |
Het is allang duidelijk dat je onzin praat hier. Je kan het hele RVV hier posten, een maximum snelheid voor fietsers is simpelweg niet vastgelegd. Klik het filmpje aan, ga naar 3:50, zet je oren open en luister wat die agent bevestigd. | |
| Terrorizer | woensdag 17 juli 2013 @ 23:47 |
Bij jou zien we het in ieder geval niet. | |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:47 |
Lees het RVV, is gewoon vastgelegd. | |
| #ANONIEM | woensdag 17 juli 2013 @ 23:50 |
Hier heb ik een agent voor je die het wel even bevestigd. Vraag: http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=12638 Antwoord agent: Antwoord docent politie-opleiding:
| |
| betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 23:57 |
Ik hoop dat de rijscholen waar bepaalde mensen hier hun rijbewijs hebben behaald failliet zijn. | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:00 |
| Zijn ze nu opeens naar bed ofzo? | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 00:01 |
Geen idee, maar ik ga wel een tukkie doen | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:01 |
Ik ga gewoon ook alles negeren wat jij ooit zegt, scheelt dat ik niemand hoef te overtuigen § 8. Maximumsnelheid Artikel 20 Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden: a. voor motorvoertuigen 50 km per uur; b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor: 1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur; 2. op de rijbaan 45 km per uur; c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur. § 8. Maximumsnelheid Artikel 20 Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden: a. voor motorvoertuigen 50 km per uur; b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor: 1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur; 2. op de rijbaan 45 km per uur; c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur. § 8. Maximumsnelheid Artikel 20 Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden: a. voor motorvoertuigen 50 km per uur; b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor: 1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur; 2. op de rijbaan 45 km per uur; c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur. § 8. Maximumsnelheid Artikel 20 Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden: a. voor motorvoertuigen 50 km per uur; b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor: 1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur; 2. op de rijbaan 45 km per uur; c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur. § 8. Maximumsnelheid Artikel 20 Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden: a. voor motorvoertuigen 50 km per uur; b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor: 1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur; 2. op de rijbaan 45 km per uur; c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur. § 8. Maximumsnelheid Artikel 20 Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden: a. voor motorvoertuigen 50 km per uur; b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor: 1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur; 2. op de rijbaan 45 km per uur; c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur. § 8. Maximumsnelheid Artikel 20 Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden: a. voor motorvoertuigen 50 km per uur; b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor: 1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur; 2. op de rijbaan 45 km per uur; c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur. § 8. Maximumsnelheid Artikel 20 Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden: a. voor motorvoertuigen 50 km per uur; b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor: 1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur; 2. op de rijbaan 45 km per uur; c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur. § 8. Maximumsnelheid Artikel 20 Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden: a. voor motorvoertuigen 50 km per uur; b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor: 1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur; 2. op de rijbaan 45 km per uur; c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur. § 8. Maximumsnelheid Artikel 20 Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden: a. voor motorvoertuigen 50 km per uur; b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor: 1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur; 2. op de rijbaan 45 km per uur; c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur. | |
| Faux. | donderdag 18 juli 2013 @ 00:01 |
| De fietsfetisjisten hier gaan op zoek naar onduidelijkheden in de wet om hun eigen asociale gedrag goed te praten? | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:01 |
| § 8. Maximumsnelheid Artikel 20 Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden: a. voor motorvoertuigen 50 km per uur; b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor: 1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur; 2. op de rijbaan 45 km per uur; c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur. | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:02 |
| Het RVV negeer je maar voor je eigen bestwil? | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:02 |
| |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:03 |
dat is het rvv | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 00:06 |
x100. | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:06 |
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/geldigheidsdatum_18-07-2013 | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:09 |
weer maar blij dat je niet in de auto zat, had je 2 jaar gekost | |
| Faux. | donderdag 18 juli 2013 @ 00:09 |
| we zien t life2.0 dankjewel | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:09 |
| eigenlijk best weinig toch? | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 00:09 |
Op deze manier krijgt hij vanzelf wel een ban of zo.. zelden zoiets kinderachtigs gezien. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:10 |
altijd leuk om een fan te ontmoeten | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 00:12 |
| Het verhaal is simpel, een fietser heeft zich ook te houden aan de borden die er staan om maximum snelheid aan te geven. Een fietspad naast een provinciale weg is dat 80, in de bebouwde kom 50 Km/u. Daarnaast zijn er dan 60 Km/u wegen, woonerven en 30 Km/u zones. | |
| Faux. | donderdag 18 juli 2013 @ 00:13 |
oprechte fan, ben t in dit topic niet met je eens maar vind je een leuke user | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:14 |
De verfilming is onderweg | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:15 |
| Life kun je niet gewoon opbokken? | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:15 |
Enkel waneer de fietser op de rijbaan moet | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:15 |
| Of gewoon weer inhoudelijk gaan? | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:15 |
Fout. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:16 |
Goed voorbeeld doet volgen.. Ik moet wel een boegbeeld zijn want jij maakt zelfs topics voor mij | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:16 |
mag jij liegen van allah? | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:16 |
Ik had je hoger ingeschat. | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:16 |
Wie de neuk is allah? | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:17 |
probeer je nu een wit voetje te halen? | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:17 |
| Hihihihi, life denkt dat ik een moslim ben. | |
| Faux. | donderdag 18 juli 2013 @ 00:17 |
| |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:17 |
staat in de rvv, moet ik quoten? | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:17 |
In je reet ja. Alhoewel ik die daar al behoorlijk heb ingetrapt in dit topic. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:18 |
nee ik vraag of je mag liegen van allah hhihih betyar trekt een discriminatiekaart | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 00:18 |
Nee op het fietspad is het ook gewoon 80 en 50. En autowegen met fietspad ernaast dan mag je 100. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 00:21:02 ] | |
| sp3c | donderdag 18 juli 2013 @ 00:18 |
| kappen met de fucking spam life2.0 topic blijft gewoon open maar jij kan er wmb af op deze manier ... | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:19 |
wil je homoerotische toespelingen via de pm houden verdomme, mijn reputatie | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:19 |
gooi nou maar dicht, het is dezelfde bagger als sinds deel 1 | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:20 |
Nee, want geen motorvoertuig en geen rijbaan. | |
| sp3c | donderdag 18 juli 2013 @ 00:20 |
nee als je het niet leuk vind kun je stoppen met volgen | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 00:22 |
Verkeersdeelnemer en wat is een fietspad langs een weg dan? | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:23 |
geen rijbaan, staat expliciet in de rvv; fietspad = geen rijbaan je mag met de auto niet op het fietspad, tot zo ver gaat het goed ja? | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:25 |
| autosnelweg: weg, aangeduid door bord G1 van bijlage I; langs autosnelwegen gelegen parkeerplaatsen, tankstations en bushalteplaatsen maken geen deel van de autosnelweg uit; autoweg: weg, aangeduid door bord G3 van bijlage I; langs autowegen gelegen parkeerplaatsen, tankstations en bushalteplaatsen maken geen deel van de autoweg uit; bestuurders: alle weggebruikers behalve voetgangers; fietsstrook: door doorgetrokken of onderbroken strepen gemarkeerd gedeelte van de rijbaan waarop afbeeldingen van een fiets zijn aangebracht; motorvoertuigen: alle gemotoriseerde voertuigen behalve bromfietsen, fietsen met trapondersteuning en gehandicaptenvoertuigen, bestemd om anders dan langs rails te worden voortbewogen; rijbaan: elk voor rijdende voertuigen bestemd weggedeelte met uitzondering van de fietspaden en de fiets/bromfietspaden; | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:25 |
| |
| sp3c | donderdag 18 juli 2013 @ 00:25 |
| waar hebben we het nu eigenlijk nog over? | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:27 |
het verschil tussen rijbaan en fietspad en suggestiestrook geldigheid borden, borden zijn geldig voor de rijbaan waar ze aan staan, niet voor wegen anders dan die, ook niet anders dan voortuigen bestemd voor die rijbaan blijkbaar is het erg ingewikkeld | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:27 |
Of fietsers zich aan een snelheidslimiet moeten houden. | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 00:27 |
Met een gestroomlijnde ligfiets wel en dan geldt ook daarvoor de op die weg geldende maximum snelheid. In de bebouwde kom of er nu fietspad is of niet geldt gewoon max 50 Km/u ook voor fietsers. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 00:28:59 ] | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:28 |
| |
| sp3c | donderdag 18 juli 2013 @ 00:28 |
waarom? ontopic pls? | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:29 |
Maar dat komt voordat hij breder is dan 75cm, dat is de wettelijke toegestande breedte voor fietsers. Maar dan moet hij dus op de rijbaan, en dan gelden er regels voor de rijbaan (die dus niet gelden als hij op het fietspad blijft, wat mag) | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:29 |
Er staan geen borden op fietspaden, blijf je dit volhouden? | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:29 |
Is vrij ontopic. Sommige users zijn van mening dat fietsers vrijspel hebben in het verkeer en sommige zeggen van niet, alles naar aanleiding van de OP. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:31 |
Dat hebben ze ook Er zijn vrijwel geen regels voor fietsers | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:31 |
Je bent inmiddels overtuigd dat zones met een snelheidsbeperking voor alle weggebruikers geldt? | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:31 |
Fietsers zijn geen weggebruikers? | |
| sp3c | donderdag 18 juli 2013 @ 00:32 |
| ja maar echt heel veel verder dan stukjes rechtboek quoten die de desbetreffende mening ondersteunen lijken jullie niet meer te komen dan lijkt me beter om terug te keren naar het nieuwsfeitje in kwestie dan verder te gaan et deze semantische discussie | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:32 |
| |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:33 |
Ik ben het niet eens met jouw incorrecte stelling, en jij kan dat zelf ook niet zijn; zie foto van dat bloemendaal? stukje Zou je stellen dat wanneer de fietsers op de rijbaan moet rijden, hij die snelheid aan moet houden ja.. maar dat zeg je niet | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:33 |
Morgen zullen ongetwijfeld meer users zich in de discussie mengen. Ik ga nu lekker naar bed. | |
| sp3c | donderdag 18 juli 2013 @ 00:34 |
| slaap lekker | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:34 |
Vandaar Slotjeuh er zijn een aantal mensen met een wettencollectie er zijn een aantal mensen zonder die er zijn heel veel mensen zonder enige juridische kennis er zijn heel veel mensen met een hoop ongekropte gevoelens | |
| betyar | donderdag 18 juli 2013 @ 00:34 |
Waarom staat dat verkeersbord aan de linkerkant? | |
| sp3c | donderdag 18 juli 2013 @ 00:34 |
| nee geen slotje zit niet te zeuren | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:35 |
| dan gooi ik hem wel even uit NWS at hebben we zon draak van een topic ook niet morgen weer | |
| sp3c | donderdag 18 juli 2013 @ 00:35 |
| doe het | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:36 |
vraag het de wegbeheerder, als er geen juridische grond voor is moet je niet bij mij wezen | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 00:36 |
Er moet een elektrische fiets rijbewijs komen. | |
| sp3c | donderdag 18 juli 2013 @ 00:36 |
damn right | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:36 |
wilkracht jongen, wilskracht! | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:37 |
brommerrijbewijs? fietsrijbewijs? | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 00:37 |
Eens. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:37 |
| waarom niet de restricties van de ebike af zodat er 3wieler ebikes komen, waardoor die oudjes niet meer omvallen? | |
| sp3c | donderdag 18 juli 2013 @ 00:38 |
| ja waarom niet eigenlijk met een 3wieler kom ik makkelijker thuis na een avondje stappen | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:38 |
| plus dat die vrouw als vast een B had, en dus ook op een ebike (ook met rijbewijs eis) zou mogen, en dan lekker veul extra kosten maken, iedereen naar het cbr en niets veranderd | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:40 |
Omdat nederlandse wet dat niet mogelijk maakt omdat maar max 0.25kw toe is gestaan, dat is te weinig voor een 3wieler (laat staan dat er dan nog boodschappen/dik persoon op kan) | |
| sp3c | donderdag 18 juli 2013 @ 00:40 |
| ik ben voor | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 00:41 |
Brommerrijbewijs is er al, het hoeft niet gelijk een autorijbewijs te zijn maar voertuigbeheersing en wat extra kennis kan geen kwaad lijkt me voor degene die toch op een fiets stappen met extra aandrijving en hogere snelheid dan ze gewend zijn. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:45 |
Nou brommerijbewijs (wat een hoax maar ok) is er al Autorijbewijs (waarmee je minimaal op een electrofiets mag) is er ook al 99% heeft minimaal een van de twee, dus ik stel iets voor: men gaat gewoon leren rijden bij de rijopleiding men maakt het verkeer gewoon uniform (en dus vooral geen aparte bordjes voor elke gemeente) en duidelijk (minder bordjes uberhaupt meer vertrouwen op inzicht en basisregels) en men gaat echt rijden; sliptesten, racecusus, noodstoppen en dat soort onzin, dat moet toch lukken voor 3000 euro (wat men tegenwoordig kwijt is voor een rijbewijs waar men niets leert) daarna bestraf je iedereen die dat niet aankan; drugs in verkeer = permban | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:47 |
| de focus voor een autorijbewijs ligt op het moment op 'probeer niemand te raken' en inparkeren | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 00:48 |
Op zich een goed idee om die te geven bij verkoop van zo'n elekrische fiets. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:54 |
Dan is het allang te laat, dat zijn merendeel ouderen, met de grootste moeite kun je niets meer leren, dat zit er gewoon 40 jaar in, hoe zijn denken en verwachten dat anderen rijden.. niemand mag zijn papiertje halen zonder dit te verdienen! hoe is het mogelijk dat men niet minimaal een uitwijkoefening of noodstop zou moeten door bij de auto? | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 01:01 |
Hetzelfde probleem zie ik toch ook bij die "wielrenners" met net iets te dikke buik op zo'n racefiets die ze niet echt goed beheersen. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 01:05 |
Hebben die een ongelukspercentage van 10x gemiddeld? Zondagsrijders kunnen nooit goed rijden, maar die zullen wel op tijd de rem inknijpen.. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 01:08 |
| Vorige winter, ik op de fiets want te glad voor de motor, en natuurlijk starende blikken terwijl ik met de snelheid van het licht over de sneeuw/ijs combi schiet Zie ik een vrouw van middelbare leeftijd overduidelijk moeite mee hebben, soms lopen soms half fietsen.. zo kom je nergens natuurlijk dus ik leg uit wat het probleem is met gladde wegen/sneeuw en werkt effect dat heeft op de fiets, kost me nog geen 2 minuten maar die vrouw kon nu gewoon fietsen, en komende winter kan ze het weer, en veiliger (want vertrouwder en minder gespannen) | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 01:19 |
Statistieken zijn wel heilig bij jou. Ouderen waar er steeds meer van rondrijden zijn per definitie beperkter, je kunt er op volle snelheid langsknallen en dat gaat vaak goed omdat ze dan pas schrikken omdat je dan al voorbij bent. Zelf knal ik op de mountainbike op de plekken waar dat kan en op het fietspad dan fiets ik gezellig uit tussen die oudjes. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 01:45 |
statistieken zeggen dan ook meer over de werkelijkheid dan meningen.. op mijn route kom ik geen ouderen tegen, vooral niet met de tijden die ik werk | |
| bzl. | donderdag 18 juli 2013 @ 01:49 |
Wow, ik moet zeggen: ik heb dit recentelijk ook gehad in Groningen. Ik fietste en vanachter kwam er een wielrenner aan en schreeuwde dat ik aan de kant moest. Ik moest bijna huilen omdat hij schreeuwde, ik schrok mij echt kapot. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 01:53 |
| gold daar een schreeuwverbod dan? | |
| bzl. | donderdag 18 juli 2013 @ 01:53 |
Probleem is? Trage fietsers, fiets je toch gewoon voorbij? | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 01:54 |
Alleen op 4 Mei van 20:00u tot 20:01u. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 01:55:13 ] | |
| bzl. | donderdag 18 juli 2013 @ 01:55 |
Maar het is echt onaardig om te doen, vind je niet? Als hij geen wielrenner was (en dus niet zo snel ging) dan had ik hem wel aangesproken. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 01:55 |
moeten ze wel aan de kant | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 01:56 |
ja daarom schreeuw je dus wat terug | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 01:57 |
Die geef je toch gewoon schouderduw. Als ze tegemoet komen dan wordt dat wat lastiger. | |
| bzl. | donderdag 18 juli 2013 @ 01:57 |
Ja, had ik niet kunnen doen, het was een oude man. Bovendien ging hij zo snel dat ik daar niet echt over nadacht. Maar ik vind het gewoon niet kunnen, ik schrok echt. Ik had ook kunnen slingeren en kunnen vallen, ofzo. | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 02:00 |
Wanneer er zo'n dwaas achter me schreeuwt dan denk ik daar is iets aan de hand en draai dan even om met mijn mountainbike. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:00 |
dan trap je ze de sloot in | |
| bzl. | donderdag 18 juli 2013 @ 02:01 |
Maar ik heb dat maar 1 keertje meegemaakt (recentelijk dus), ik wist niet dat wielrenners dat vaker deden. Het slaat nergens op. | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 02:02 |
Ik ben meestal doodop wanneer ik op het fietspad tussen die oudjes zit. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 02:02:21 ] | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:03 |
ik heb nog nooit iemand achter mij horen schreeuwen, behalve wat scooterjochies, omdat ik ze voorbijreed, dus ik ken het hele verschijnsel niet maar als hij zou bellen, wees eerlijk, zou je direct aan de kant gaan, dus zonder om te willen kijken? | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:04 |
neem een stok mee uit het bos ![]() | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 02:04 |
Grootste gedeelte van de fietsers gaat ook netjes aan de kant wanneer ze belletje horen en uiteraard passeer ik dan met een gepaste snelheid en dat is niet vol gas. | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 02:07 |
| Maar goed, in dit geval ging een 60+ vrouw met haar elektrische fiets wat de hard door de bocht en kwam op een ongelukkig moment 3 wielrenners tegen. 2 konden het nog ontwijken. 1 niet en die zal zelf ook redelijk in de kreukels liggen waarschijnlijk. | |
| bzl. | donderdag 18 juli 2013 @ 02:08 |
Ik kende het ook niet. Maar wellicht deed hij het om zekerheid en omdat het heel smal was. Toch onaardig. Ja hoor, waarom niet? | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:10 |
| al dan niet met een slinger.. ben maar blij met de bredere paden rondom de stad, gelukkig willen ze de komende paar jaar ook in de stad maken, maar dat zal nog wat worden, buiten de stad kun je er gewoon langs, hoef alleen maar mijn freewheel te laten horen | |
| Reya | donderdag 18 juli 2013 @ 02:12 |
| Goed dat er nog een derde deel is geopend. | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 02:17 |
Het fietspad wordt steeds drukker en onveiliger en wat mij betreft mag het naast elkaar fietsen wel op de helling. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:17 |
is bij de 'sportieve fietser' een bekende ergernis, maar tevens gevaarlijk; je kan van een afstand bellen (zonder actief hoeven te remmen) maar dat horen ze niet.. dus toch maar remmen, PING PING! en hoppa je voorganger wil instinctief kijken wat en waarom er iets PING doet, tijdens de blik naar achter draaien de schouders (en daarmee ook het stuur) mee naar links en abrupt geeft de voorganger weer een slinger naar rechts en vind weer een stabiele rijrichting, dan is het nu tijd om in te halen, eindelijk, nog een schoudercheck en weer op snelheid komen.. nee dankje, geen bel voor mij | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:19 |
het is heel simpel, pas je met zn twee op een weghelft; prima | |
| Reya | donderdag 18 juli 2013 @ 02:20 |
Dat lijkt me net als fietsen met hoge snelheid afhankelijk van de situatie. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:25 |
| voor de beeldvorming; http://www.fietsersbond.nl/forum/wielrenners-ook-een-fietsbel | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 02:26 |
Wielrenners fietsen graag in groepen en dat past niet echt goed op een fietspad. Op de weg krijgen ze weer problemen met automobilisten die erachter zitten. Een enkele snelle fietser heeft minder snelheid en meer zicht en uitwijkmogelijkheden wanneer het fout dreigt te gaan. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:27 |
Als die snelheid zo hoog is, stuurt men dan toch gewoon de weg op tussen de auto's? Dan kun je toch niet zeggen dat auto's erachter gaan zitten, immers de snelheid was veel te hoog; ze moesten de weg op? | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:30 |
| Belgie staat het toe om, met groepen wielrenners, de weg op te gaan, juist omdat.. de racefietsbondjes willen het, de regulierefietsbondjes willen het niet omdat een klassescheiding zou worden (wat onzin is, het is een mogelijkheid wanneer dit beter is) | |
| Reya | donderdag 18 juli 2013 @ 02:30 |
Vooral bij expreswegen en provinciale wegen lijkt me dat niet verstandig, inderdaad. In Bachten de Kupe zijn dan weer genoeg wegen waar überhaupt bijna geen ziel komt, dus daar kun je prima in groep wielrennen | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 02:31 |
Je wilt het niet snappen, een groep wielrenners gaat te hard op het fietspad en te langzaam op de rijbaan. | |
| Kowloon | donderdag 18 juli 2013 @ 02:32 |
| Even nog wat 'aso'-gedrag van mijn zijde. Als ik er een lekker vaartje in heb op m'n racefiets, en op het fietspad rijdt een hele stoet, dan haal ik ze als het even kan in via de naastgelegen weg. Dan heeft de stoet geen last van mij en ik kan gewoon mijn snelheid behouden. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:33 |
hoezo te langzaam voor de rijbaan, je mag er 50? dat is fucking peanuts met een groep | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:33 |
| en dan haal ze in als je zelf boven de vmax wilt rijden | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 02:34 |
Moet er wel een auto voor en achter rijden, dat kunnen niet alle recreatieve clubjes regelen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 02:35:16 ] | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 02:36 |
In de bebouwde kom zou het kunnen, op een 80 Km weg vrees ik toch dat ze de berm in gereden worden. | |
| arjan1212 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:40 |
| elektrische fiets rijbewijs ? zijn jullie helemaal gek geworden | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:41 |
die kun je prima overbruggen middels de brede fietspaden | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 02:45 |
De wat bredere fietspaden zijn meestal 2 richtingen en daar moet je extra oppassen. De ouderwetse wat smallere zitten vaak vol boomstronken. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 02:57 |
ja zo zit het nou eenmaal ah hier pak ik soms wel eens een stukje 60km omdat de weg echt belachelijk slecht is (gaan ze niets aan doen omdat het al op de vervanglijst staat) vanaf het moment dat je op de weg geen auto aan ziet komen kun je het stuk met 40+ gem net doen, zolang de auto onder de 80 rijd | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 03:11 |
Volgens mij gaat alles vanaf je woonplaats bergaf. | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 03:37 |
| En altijd wind mee | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 03:49 |
Zo kan kan ik ook 40+ gemiddeld halen. | |
| #ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 04:04 |
Daar staat een commentaar waar ik me wel in kan vinden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 04:07:05 ] | |
| vivelafete | donderdag 18 juli 2013 @ 11:01 |
Ik vind het eerder een nogal eenzijdige en beperkt denkende, simpele reactie. Ik zit zelf behoorlijk veel op zo'n gruwelijk racemonster (met bel overigens) en kom dus ook regelmatig situaties tegen zoals al eerder in dit topic genoemd. Ik ben de eerste om toe te geven dat er onder wielrenners asociale idioten zitten die onder het mom van racen en een bepaalde (gemiddelde) snelheid vast willen houden onverantwoorde risico's nemen. Bij groepen is dit helaas ook wel vaker het geval, vooral als er niet een duidelijke leider aan wordt gesteld. Er zijn echter ook genoeg wielrenners (en ik durf wel te zeggen de overgrote meerderheid) die wel netjes fietsen, hard gaan waar het kan en rustig waar het er om vraagt, niet door rode stoplichten vliegen, niet de weg claimen, niet perse aan een bepaald gemiddelde vast willen houden, niet hoeven te racen, etc. etc. Helaas komen ook deze wielrenners nog vaak zat in gevaarlijke/moeilijke situaties terecht. Het is echt ongelooflijk hoe argeloos en achteloos veel (niet alle) recreanten aan het fietsen zijn. Lekker van de natuur genietend hebben ze geen enkele notie van andere verkeersdeelnemers, echt niet alleen wielrenners vallen hieronder. Vrolijk breeduit slingerend over het gehele fietspad (2 baans), geen oog hebben voor gevaarlijke situaties, niets horen, niet kunnen sturen, de fiets niet recht kunnen houden enz. Veel mensen kunnen in principe gewoon niet fietsen. En als er dan en wielrenner aan komt (ook al staat hij al bijna stil op 10 meter afstand) dan is het paniek. Niet zelden wordt er vervolgens de berm ingestuurd,om daar dan natuurlijk die vreselijke race-idioot de schuld van te geven. Die elektrische fietsen zijn ook een ramp, voor veel fietsers is de snelheid veel te hoog en is er helemaal geen controle meer over de fiets. Het zijn dus echt niet enkel de wielrenners die wat te verwijten valt. We hebben helaas geen fietsinfrastructuur die goed aansluit bij zowel langzame als snellere fietsers, dus moeten er van beide kanten aanpassingen gedaan worden en moet er onderling meer begrip ontstaan. Helaas zie ik dat niet snel gebeuren. | |
| bijdehand | donderdag 18 juli 2013 @ 11:18 |
| Het verschil is wel dat de gemiddelde groep wielrenners de recreanten van ver af al ziet, terwijl de groep zelf heel stil en snel is waardoor ze vaak als een totale Blitzkrieg voorbij komen geschoten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een groepje belt, nee, ze schreeuwen meteen, waardoor ik niet opzij ga en zij maar opzij moeten | |
| Life2.0 | donderdag 18 juli 2013 @ 16:28 |
| Ben jij ook altijd bang voor inhalende autos op de snelweg? |