abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128693979
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
  zondag 7 juli 2013 @ 18:57:29 #2
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128693987
De tyfus met je HNS.
pi_128693995
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:53 schreef Muto het volgende:

[..]

Maar dat is niet 90% van 63.000. Bovendien werden twee jaar geleden de kaartjes zowat gratis gegeven.
Dat is waar. Overigens denk ik wel dat er zeker ruimte voor groei is, maar of ze structureel 60.000 plaatsen weten vol te krijgen zal mij ook benieuwen. Dat verwacht ik ook niet, maar dan kom ik terug op wat ik eerder zei; Ook bij een lagere bezettingsgraad van - ik meen - structureel zo'n 70% kan het stadion nog aan zijn verplichtingen blijven voldoen. (voor de exacte cijfers moet ik weer even de second opinions induiken).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 7 juli 2013 @ 18:58:13 #4
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128694003
quote:
Klassieker zonder uitpubliek miljoenen goedkoper

Het weren van uitpubliek bij de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord heeft z'n vruchten afgeworpen. Vier jaar lang zijn er rond wedstrijden geen grote confrontaties geweest tussen de supporters van de twee clubs. De maatregel heeft ook bijna een miljoen bespaard op de politiekosten, blijkt uit onderzoek van de NOS.

In 2009 besloten de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam om voortaan geen supporters van de bezoekende club toe te laten bij de klassieker. Aanleiding waren aanhoudende ongeregeldheden bij de wedstrijden en de voortdurende stijging van de politiekosten. Vrijdag wordt de maatregel geëvalueerd. Dan wordt bekeken of supporters van Feyenoord weer welkom zijn in de Arena en supporters van Ajax in de Kuip.
Uit politiedocumenten blijkt dat het aantal agenten dat wordt ingezet bij de klassieker meer dan gehalveerd is: van ruim 400 per wedstrijd in 2008 naar minder dan 200 in 2012. Dat scheelt meer dan 100.000 euro per wedstrijd. Maar wat voor de politie nog belangrijker is; die agenten kunnen worden ingezet voor andere taken, bijvoorbeeld in de wijken.
Ook voor de clubs is het spelen zonder uitpubliek voordeliger. Ze hoeven minder stewards in te zetten en kunnen meer kaartjes verkopen omdat er geen vakken tussen de verschillende supportersgroepen leeg hoeven te blijven.

Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam vindt dat het kostenaspect meegenomen moet worden in een besluit. "Maar voetbal heeft een maatschappelijke betekenis. Het gaat om meer dan alleen een rekensom." Toch wil hij nog niet zeggen of de maatregel volgend jaar wordt opgeheven.

Burgemeester van der Laan van Amsterdam staat er iets anders in . Hij vindt dat de harde kern van Ajax de aflopen tijd z'n goede wil heeft getoond, onder meer tijdens de huldiging van het kampioenselftal. "Als ik puur naar Amsterdam kijk, dan vind ik dat het de goede kant op gaat."
De supportersverenigingen en Ajax en Feyenoord hebben de afgelopen maanden intensief met elkaar en met andere partijen gesproken over een plan om toch weer uitpubliek toe te laten bij de klassieker, eventueel bij wijze van proef. De supportersverenigingen vrezen vooral dat het permanent weren van uitpubliek een precedentwerking zal hebben. En dat daardoor meer uitwedstrijden met een hoog risico zonder publiek van de bezoekende club worden gespeeld.

De duurste klassieker was de play-offswedstrijd voor de voorronde van de Champions League op 23 april 2006. Toen zette de Rotterdamse politie 560 agenten in. Burgemeester Opstelten liet die dag 800 supporters preventief oppakken. Daardoor liep het aantal overuren enorm op. De politie inzet kostte ruim vijf ton in euro's. In het onderzoek rekenen we 70 euro per agent per uur. Daarbij zitten ook de kosten van opleiding, gebouwen en uitrusting (beheerskosten).
Zeg maar dag tegen de Klassieker :W
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_128694026
200.000 op jaarbasis is natuurlijk wel een hoop. Zeker als er niks gebeurd.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_128694087
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is waar. Overigens denk ik wel dat er zeker ruimte voor groei is, maar of ze structureel 60.000 plaatsen weten vol te krijgen zal mij ook benieuwen. Dat verwacht ik ook niet, maar dan kom ik terug op wat ik eerder zei; Ook bij een lagere bezettingsgraad van - ik meen - structureel zo'n 70% kan het stadion nog aan zijn verplichtingen blijven voldoen. (voor de exacte cijfers moet ik weer even de second opinions induiken).
En als je goed kijkt zie je dat dat hele stadion volledig privaat gefinancierd wordt. Reden: Er wordt daardoor geen verplichte open tender georganiseerd, waarbij vanuit EU recht bepaald is dat het kostenplaatje voor 95% van de gevallen bepaalt welke keuze het wordt. Hierdoor zou VW geen kans maken met haar schrikbarend hoge kosten en BAM er met de opdracht van door gaan.
pi_128694089
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:56 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Stadion en club zijn, zeker inzake de HNS tafereel, hele andere dingen he.
Ja en nee. Ze hebben elkaar beide nodig zeg ik dan maar even clichématig. Ook is de stadiondirectie voor het vullen van de businessseats en units afhankelijk van de prestaties van de club, en de club is afhankelijk van de winstgevendheid van het stadion voor de content fee die zij krijgen. Hoe dan ook kunnen geen van beiden zonder elkaar. Er zijn dan ook zeker risico's aan verbonden. Daarom begrijp ik alle bezorgdheid en het wantrouwen ook erg goed.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_128694126
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja en nee. Ze hebben elkaar beide nodig zeg ik dan maar even clichématig. Ook is de stadiondirectie voor het vullen van de businessseats en units afhankelijk van de prestaties van de club, en de club is afhankelijk van de winstgevendheid van het stadion voor de content fee die zij krijgen. Hoe dan ook kunnen geen van beiden zonder elkaar. Er zijn dan ook zeker risico's aan verbonden. Daarom begrijp ik alle bezorgdheid en het wantrouwen ook erg goed.
De club voor 80 miljoen in het rood steken na zo'n periode als afgelopen 10 jaar vind ik geen riscio, dat is gewoon russische roulette met 3 kogels in je revolver.
pi_128694128
De rol van Volker Wessels is dan ook hét grote probleem. Die hebben zoveel mensen in de club zitten, dat de opdracht wel naar hen moet. Tegen bijbehorende hoge kosten.
pi_128694133
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:01 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

En als je goed kijkt zie je dat dat hele stadion volledig privaat gefinancierd wordt. Reden: Er wordt daardoor geen verplichte open tender georganiseerd, waarbij vanuit EU recht bepaald is dat het kostenplaatje voor 95% van de gevallen bepaalt welke keuze het wordt. Hierdoor zou VW geen kans maken met haar schrikbarend hoge kosten en BAM er met de opdracht van door gaan.
Feyenoord is een private partij, en hoeft dan ook niet openbaar aan te besteden. Dat geldt alleen voor overheden.

Overigens heb ik me laten vertellen dat de hoogte van de kosten reuze meevallen in verhouding met andere stadions. Maar voor details zul je op Feyenoord Netwerk moeten zijn, daar zitten de kenners. :P
  zondag 7 juli 2013 @ 19:04:26 #11
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128694160
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja en nee. Ze hebben elkaar beide nodig zeg ik dan maar even clichématig.
Daar gaat het niet om - de kwestie moet niet zijn 'of we het wel kunnen redden', maar of Feyenoord er t.o.v. een renovatie er significant op vooruit gaat. Dát is immers de hele tijd als één van de pro-argumenten aangevoerd, en het blijkt steeds meer dat de enigen die er echt op vooruitgaan de mensen zijn die het ding neer gaan zetten.
pi_128694180
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Feyenoord is een private partij, en hoeft dan ook niet openbaar aan te besteden. Dat geldt alleen voor overheden.

Overigens heb ik me laten vertellen dat de hoogte van de kosten reuze meevallen in verhouding met andere stadions. Maar voor details zul je op Feyenoord Netwerk moeten zijn, daar zitten de kenners. :P
Ook private partijen moeten verplicht een open tender houden, zodra ze in de financiering van hun plan door (lagere) overheden worden gesteund. Daarom is juist voor een volledige private financiering gekozen en staat de gemeente Rotterdam alleen garant in noodgevallen. Op die manier kan nooit beweerd worden dat men staatsgelden verkwanselt door tegen te hoge prijzen een akkoord aan te gaan. Het is allemaal zo doorzichtig.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2013 19:06:04 ]
pi_128694227
quote:

[..]

Wie ben jij dan op netwerk? Ik neem aan dat je daar een account hebt?
pi_128694228
quote:
13s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:04 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om - de kwestie moet niet zijn 'of we het wel kunnen redden', maar of Feyenoord er t.o.v. een renovatie er significant op vooruit gaat. Dát is immers de hele tijd als één van de pro-argumenten aangevoerd, en het blijkt steeds meer dat de enige die er echt op vooruitgaan de mensen zijn die het ding neer gaan zetten.
De second opinions tonen anders duidelijk aan dat de businesscase realistisch is, en dat groei ook reeël is. Feyenoord zal er niet binnen 10 jaar op vooruit gaan inderdaad. Maar op de lange termijn, zeg 20 tot 30 jaar zal de begroting dankzij de variabele content fee weldegelijk fors kunnen groeien, ook volgens de second opinions.

Maar goed, groei van de begroting kun je uiteraard ook op andere manieren bereiken. Manieren die nu nog niet volledig of onvoldoende goed worden benut, en verder hangt het ook van fatsoenlijk beleid af of je als voetbalclub verder groeit en structureel mee kan komen in de top.
pi_128694251
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:07 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wie ben jij dan op netwerk? Ik neem aan dat je daar een account hebt?
Klopt, maar ik post daar niet of nauwelijks. Ik ben daar Vakkie VV, naar mijn vaste plek als SK-houder.
pi_128694260
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De second opinions tonen anders duidelijk aan dat de businesscase realistisch is, en dat groei ook reeël is. Feyenoord zal er niet binnen 10 jaar op vooruit gaan inderdaad. Maar op de lange termijn, zeg 20 tot 30 jaar zal de begroting dankzij de variabele content fee weldegelijk fors kunnen groeien, ook volgens de second opinions.

Maar goed, groei van de begroting kun je uiteraard ook op andere manieren bereiken. Manieren die nu nog niet volledig of onvoldoende goed worden benut, en verder hangt het ook van fatsoenlijk beleid af of je als voetbalclub verder groeit en structureel mee kan komen in de top.
In welke zin haalt voorgaande het argument van te hoge kosten weg? Heb je het verschil tussen de 2 plannen gezien?
pi_128694294
Overigens wel opvallend, het mag dan wel van FR12 afkomen maar wel interessant:

zondag 7 juli 2013 @ 19:11:19 #18
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128694325
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:10 schreef Muto het volgende:
Overigens wel opvallend, het mag dan wel van FR12 afkomen maar wel interessant:

[ afbeelding ]
FR12 :z daar zit minstens de helft nog op de middelbare school.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:14:04 #19
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128694396
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier geef je ook al meteen aan wat er mis is: met van die idioten als Koevermans aan het roer zul je altijd een te kleine begroting hebben. De meest basale fouten worden er gemaakt, en ondertussen wordt het HNS neergezet alsof als één of andere messias de begroting verdubbelt :z

Hetzelfde met sportieve prestaties. Succes bereik je met de juiste mensen op de juiste plek... niet door een te duur bouwwerk neer te zetten waar je jaarlijks een jodenfooi van krijgt.
pi_128694431
quote:
3s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:14 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hier geef je ook al meteen aan wat er mis is: met van die idioten als Koevermans aan het roer zul je altijd een te kleine begroting hebben. De meest basale fouten worden er gemaakt, en ondertussen wordt het HNS neergezet alsof als één of andere messias de begroting verdubbelt :z
Inderdaad. Zet daar HMF neer en je begroting stijgt op jaarbasis al met 10-15 miljoen.
pi_128694448
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:08 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

In welke zin haalt voorgaande het argument van te hoge kosten weg? Heb je het verschil tussen de 2 plannen gezien?
Daar reageerde ik dan ook niet op. Dekatria had het over het belangrijkste doel en dat is dat de BVO Feyenoord er uiteindelijk op vooruit moet gaan, en de second opinions tonen gewoonweg aan dat dit realistisch is, ook al is het (hele) lange termijn, en is er de eerste 10 jaar in feite niet of nauwelijks sprake van wezenlijke vooruitgang financieel gezien.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:17:10 #22
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128694495
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:14 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Inderdaad. Zet daar HMF neer en je begroting stijgt op jaarbasis al met 10-15 miljoen.
Zou me nog niks verbazen ook _O-
pi_128694516
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:17 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Zou me nog niks verbazen ook _O-
Zo moeilijk kan 't iig niet zijn om er structureel meer uit te halen.
pi_128694524
quote:
3s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:14 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hetzelfde met sportieve prestaties. Succes bereik je met de juiste mensen op de juiste plek... niet door een te duur bouwwerk.
Klopt, commercieel worden de mogelijkheden van Feyenoord echt onvoldoende benut, en dat is een understatement.

Sportief gezien heeft Feyenoord momenteel de zaken wel op orde naar mijn mening, met Van Geel aan het roer en een goede technische staf en jeugdopleiding. Alleen de scouting kan wel een impuls gebruiken. Daar valt ook nog een wereld te winnen.

Wel kan een nieuw stadion zorgen dat Feyenoord meer en betere sponsoren binnen haalt (zelfs met een figuur als Koevermans), en is dus ook een voorwaarde voor succes. Zij het slechts één voorwaarde, er zijn er dus veel meer die bepalend zijn voor succes.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:27:16 #25
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128694788
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Wel kan een nieuw stadion zorgen dat Feyenoord meer en betere sponsoren binnen haalt (zelfs met een figuur als Koevermans), en is dus ook een voorwaarde voor succes. Zij het slechts één voorwaarde, er zijn er dus veel meer die bepalend zijn voor succes.
Ik vind dat allerminst de bouw rechtvaardigen van zo'n peperduur bouwwerk, zeker gezien de bezuinigende gemeente (en daarmee de belastingbetaler) zo'n enorm risico moet dragen.
pi_128694818
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, commercieel worden de mogelijkheden van Feyenoord echt onvoldoende benut, en dat is een understatement.

Sportief gezien heeft Feyenoord momenteel de zaken wel op orde naar mijn mening, met Van Geel aan het roer en een goede technische staf en jeugdopleiding. Alleen de scouting kan wel een impuls gebruiken. Daar valt ook nog een wereld te winnen.

Het is gewoon een heel ongelukkig moment voor een nieuw stadion. De schulden zijn nog niet eens weggewerkt. Laat de club eerst eens 5 jaar goede resultaten draaien en winst maken voor je over dit soort megalomane projecten gaat beslissen. Als het dan toch zo lang duurt voor het structureel beter wordt maken die paar jaar ook niet uit.
pi_128694832
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:27 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ik vind dat allerminst de bouw rechtvaardigen van zo'n peperduur bouwwerk, zeker gezien de bezuinigende gemeente (en daarmee de belastingbetaler) zo'n enorm risico moet dragen.
Niets rechtvaardigt de bouw van dat peperdure ding, behalve als de club er noemenswaardig beter van zou worden.
pi_128694883
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Niets rechtvaardigt de bouw van dat peperdure ding, behalve als de club er noemenswaardig beter van zou worden.
En dat is dus het geval. Zij het op de hele lange termijn.
pi_128694943
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:27 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Of dat de bouw rechtvaardigt moet iedereen maar voor zichzelf bepalen wat mij betreft. Wat betreft het risico dat de gemeente loopt vind ik dat wel meevallen eerlijk gezegd, uitgaande van de diverse second opinions. Al hangt een deel ook af van de (deels nog in te vullen) financiering. Dus hier wil ik ook nog een slag om de arm houden. Maar op basis van de businesscase en de second opinions kun je wel zeggen dat de gemeente niet erg veel risico loopt dat ze die garantstelling uiteindelijk zullen moeten aanspreken.
pi_128694961
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

En dat is dus het geval. Zij het op de hele lange termijn.
Met de voorwaardes dat de club structureel top 7 moet zijn, voorwaarde dat het vol zit, voorwaarde dit dat zus zo de kanker voor HNS.
pi_128695019
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Met de voorwaardes dat de club structureel top 7 moet zijn, voorwaarde dat het vol zit, voorwaarde dit dat zus zo de kanker voor HNS.
Top 7 lijkt mij realistisch (vrij conservatief zelfs). Eerder heb ik al aangegeven dat HNS niet persé bezettingspecentages van meer dan 90% hoeft te halen om aan de verplichtingen te kunnen voldoen. Wel als ze de groeimogelijkheden optimaal willen benutten uiteraard. Maar dan is er ook meer groei mogelijk dan nu in De Kuip haalbaar is, financieel gezien.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:37:13 #32
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128695116
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Wel als ze de groeimogelijkheden optimaal willen benutten uiteraard.
Dus als de bezetting niet toereikend is is HNS safe, maar Feyenoord genaaid. Daar komt het nu op neer.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:37:14 #33
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_128695119
Wat is dat voor loze kreet, top 7?
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_128695184
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:37 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dus als de bezetting niet toereikend is is HNS safe, maar Feyenoord genaaid. Daar komt het nu op neer.
Nee, Feyenoord zal er nooit op achteruit gaan. Feyenoord gaat er sowieso al 8 miljoen op vóóruit wat betreft begroting door de vaste content fee en het wegvallen van het betalen van huur.

Behalve als het stadion failliet gaat uiteraard. Dan is de BVO wel genaaid. Maar nogmaals, volgens de diverse second opinions zijn de geschetste scenarios realistisch.
pi_128695220
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, Feyenoord zal er nooit op achteruit gaan. Feyenoord gaat er sowieso al 8 miljoen op vóóruit wat betreft begroting door de vaste content fee en het wegvallen van het betalen van huur.

Behalve als het stadion failliet gaat uiteraard. Dan is de BVO wel genaaid. Maar nogmaals, volgens de diverse second opinions zijn de geschetste scenarios realistisch.
Heb jij een linkje naar al die second opinions?
pi_128695224
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:37 schreef PIETR het volgende:
Wat is dat voor loze kreet, top 7?
Feyenoord moet tenminste - structureel - top 7 spelen in een nieuw stadion, om HNS rendabel te maken (wat betreft bezoekersaantallen, sponsorinkomsten etc) is de verwachting. Dit is bevestigd in de diverse second opinions.
pi_128695281
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:39 schreef Muto het volgende:

[..]

Heb jij een linkje naar al die second opinions?
De belangrijkste conclusies stonden een tijdje terug op de website van de gemeente Rotterdam. Ik neem aan dat jij die ook hebt gelezen?

De complete second opinions heb ik via een raadslid ook bemachtigd, het is me ontgaan of deze ook online hebben gestaan? Ik weet ook niet of ik deze mag publiceren. :P
pi_128695316
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De belangrijkste conclusies stonden een tijdje terug op de website van de gemeente Rotterdam. Ik neem aan dat jij die ook hebt gelezen?

De complete second opinions heb ik via via ook bemachtigd, het is me ontgaan of deze ook online hebben gestaan? Ik weet ook niet of ik deze mag publiceren. :P
Jawel, ik weet niet waar maar ze staan ergens op een gemeente website, waar allerlei stukken staan. Ook de second opinions. Dacht ik althans.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:47:36 #39
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_128695461
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Feyenoord moet tenminste - structureel - top 7 spelen in een nieuw stadion, om HNS rendabel te maken (wat betreft bezoekersaantallen, sponsorinkomsten etc) is de verwachting. Dit is bevestigd in de diverse second opinions.
Komen er meer supporters als we 6e of 10e worden? Betalen sponsors meer wanneer we 7e eindigen ipv 9e?

Hoe komen ze bij minimaal top 7?
pi_128695641
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jawel, ik weet niet waar maar ze staan ergens op een gemeente website, waar allerlei stukken staan. Ook de second opinions. Dacht ik althans.
Van mij ga je ze niet krijgen helaas, ik heb ze alleen fysiek ontvangen en dus niet op mijn computer staan. Inscannen gaat me wat te ver.
pi_128695806
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Van mij ga je ze niet krijgen helaas, ik heb ze alleen fysiek ontvangen en dus niet op mijn computer staan. Inscannen gaat me wat te ver.
Ik hoef ze ook niet hoor.
pi_128695823
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:47 schreef PIETR het volgende:

[..]

Komen er meer supporters als we 6e of 10e worden? Betalen sponsors meer wanneer we 7e eindigen ipv 9e?

Hoe komen ze bij minimaal top 7?
De beredenatie hierachter is mij helaas niet bekend. Ik ga er wel vanuit dat ze hier weloverwogen toe gekomen zijn en dat dit onderzocht is door diverse sportmarketingbureaus.
pi_128695875
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik hoef ze ook niet hoor.
Interesseert je niets? Of waarom niet als ik vragen mag? Je hebt je conclusie toch al klaar ongeacht de bevindingen van de onafhankelijke onderzoekbureaus?
  zondag 7 juli 2013 @ 20:01:02 #44
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_128695972
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De beredenatie hierachter is mij helaas niet bekend. Ik ga er wel vanuit dat ze hier weloverwogen toe gekomen zijn en dat dit onderzocht is door diverse sportmarketingbureaus.
:')
pi_128696089
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:01 schreef PIETR het volgende:

[..]

[quote]

Lekker makkelijk hé, alles afdoen met een smiley. :')

Ik heb uit bronnen die dichtbij het bestuur staan dat bepaalde bekende sportmarketingbureaus nauw betrokken zijn geweest bij het opstellen van de businesscase. De naam is me ontschoten, maar één van de bureaus die ook verantwoordelijk is voor publicaties van Voetbal International heeft zich er ook mee bemoeid.

Verder lijkt top 7 mij toch redelijk conservatief ingeschat. Maar het is nooit goed natuurlijk.
pi_128696119
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Interesseert je niets? Of waarom niet als ik vragen mag? Je hebt je conclusie toch al klaar ongeacht de bevindingen van de onafhankelijke onderzoekbureaus?
Omdat ik geen zin heb om ingewikkelde documenten door te spitten die allemaal zo knetter vaag blijven voor een leek als ik dat ik er toch geen hout van snap. Zelfkennis dus. Ik laat mij liever voorlichten door mensen die er verstand van hebben en het zo kunnen overbrengen dat ik het gevoel heb er ook verstand van te krijgen. Dat is waar de club keihard faalt. Ik ben niet zo slim en best makkelijk ergens van te overtuigen, maar ik ben wel slim genoeg om door gluiperds en misselijke mannetjes heen te prikken die zich op dit moment bezig houden met de toekomst van onze club.
pi_128696290
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Omdat ik geen zin heb om ingewikkelde documenten door te spitten die allemaal zo knetter vaag blijven voor een leek als ik dat ik er toch geen hout van snap. Zelfkennis dus. Ik laat mij liever voorlichten door mensen die er verstand van hebben en het zo kunnen overbrengen dat ik het gevoel heb er ook verstand van te krijgen. Dat is waar de club keihard faalt. Ik ben niet zo slim en best makkelijk ergens van te overtuigen, maar ik ben wel slim genoeg om door gluiperds en misselijke mannetjes heen te prikken die zich op dit moment bezig houden met de toekomst van onze club.
Ik ben het met je eens dat Feyenoord enorm tekort schiet wat betreft voorlichting en het beantwoorden van vragen en angsten die leven onder iedereen die met Feyenoord begaan is. Aan de andere kant maakt het niet uit wat ze zeggen omdat ze simpelweg toch niet geloofd worden. :')

Deels is dat overigens ook terecht. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat jij jezelf niet slim genoeg inschat om die lastige second opinions door te spitten (dat is best te doen hoor), maar je wel meent te moeten kunnen beoordelen dat de Feyenoorddirectie leugens verspreid.

Zo'n onafhankelijk onderzoek lijkt me juist de aangewezen methode om je theorie te staven en antwoorden te vinden op je vragen. Bovendien is er nog steeds genoeg waar je wel terecht je vraagtekens bij zou kunnen plaatsen (dankzij de second opinions).

Diegenen waar jij je nu door laat voorlichten (lees LN, RDK, FR12 etc). hebben er net zomin verstand van en zijn net zo bevooroordeeld tav een nieuw stadion als dat de Feyenoorddirectie dat is, maar dan met tegenovergestelde belangen uiteraard.
pi_128696513
Tomatenboer, ik heb nog steeds geen besluit genomen en ik wil dat ook nog niet doen de komende jaren. Ik acht de tijd gewoon nog niet rijp omdat er nu bestuurders zijn die niet het beste voorhebben met de club, daar staan LN, RDK (kutplan) en FR12 keihard buiten. Juist daarom denk ik dat Feyenoord mij makkelijk had kunnen pakken als pro HNSér, omdat ik er vrij neutraal in sta. Ik vind RDK niks, ook amateuristisch en ik geloof niet alles wat er op FR12 of LN staat. Lang niet alles eigenlijk, maar ik heb inmiddels ook een antipathie gekregen richting alles wat HNS is, omdat ze op het netwerk forum zo arrogant en vervelend overkomen, met voorop Charles Versnick.
pi_128696618
quote:

[..]

Euhm...die acht miljoen is toch niet netto. De clubs staat immers de inkomsten voor units e.d. af die haar nu wel toekomen..
#12 is not for sale!
pi_128696700
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:14 schreef Scrummie het volgende:
Tomatenboer, ik heb nog steeds geen besluit genomen en ik wil dat ook nog niet doen de komende jaren. Ik acht de tijd gewoon nog niet rijp omdat er nu bestuurders zijn die niet het beste voorhebben met de club, daar staan LN, RDK (kutplan) en FR12 keihard buiten. Juist daarom denk ik dat Feyenoord mij makkelijk had kunnen pakken als pro HNSér, omdat ik er vrij neutraal in sta. Ik vind RDK niks, ook amateuristisch en ik geloof niet alles wat er op FR12 of LN staat. Lang niet alles eigenlijk, maar ik heb inmiddels ook een antipathie gekregen richting alles wat HNS is, omdat ze op het netwerk forum zo arrogant en vervelend overkomen, met voorop Charles Versnick.
Ik denk dat die arrogante houding voort komt uit het feit dat er zoveel simplistische en foutieve aannames gepubliceerd zijn.

Tot nu toe hebben Charles Versnick, Ard en EPA op alle fronten gelijk gekregen. Zelfs nog voordat RDK hun plannen moesten aanpassen, nog voordat de businesscase gepubliceerd werd, en nog voordat de second opinions bekend waren wisten zij al onderbouwt en beargumenteerd zaken te bevestigen of te ontkrachten, die later bleken te kloppen. Derhalve spreken de feiten voor zich, evenals de second opinions.

Dat heeft mij wel aardig overtuigd - zij het ook nog niet volledig - al mag het misschien wel zo overkomen. :)
  zondag 7 juli 2013 @ 20:19:12 #51
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128696702
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:14 schreef Scrummie het volgende:
Dit dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128696708
110% anti nieuw stadion
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_128696715
tot zover mijn mening
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  zondag 7 juli 2013 @ 20:22:35 #54
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128696836
quote:
Maar wel met een verhoogd risico voor de club. Dat is wat ik tenminste tegenkwam in een van de opinions.
Elite
Tegen TTIP
  zondag 7 juli 2013 @ 20:23:38 #55
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128696863
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Niet alles stond daar. Een van de second opinions moest geheim blijven van de partij die de opinion had gedaan.
Elite
Tegen TTIP
pi_128696887
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk dat die arrogante houding voort komt uit het feit dat er zoveel simplistische en foutieve aannames gepubliceerd zijn.

Tot nu toe hebben Charles Versnick, Ard en EPA op alle fronten gelijk gekregen. Zelfs nog voordat RDK hun plannen moesten aanpassen, nog voordat de businesscase gepubliceerd werd, en nog voordat de second opinions bekend waren wisten zij al onderbouwt en beargumenteerd zaken te bevestigen of te ontkrachten, die later bleken te kloppen. Derhalve spreken de feiten voor zich, evenals de second opinions.

Dat heeft mij wel aardig overtuigd - zij het ook nog niet volledig - al mag het misschien wel zo overkomen. :)
Hoezo hebben ze gelijk gekregen? Door te roepen op een forum met eigenlijk 90% medestanders te roepen dat alle andere mensen dom zijn en er geen verstand van hebben?
pi_128696904
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:22 schreef Happel het volgende:

[..]

Maar wel met een verhoogd risico voor de club. Dat is wat ik tenminste tegenkwam in een van de opinions.
Het grootste pijnpunt zit in het risico dat niet de beoogde hoeveelheid businessunits gevuld worden. Dat is - als ik het goed begrijp - nog de grootste en belangrijkste inkomstenbron.
pi_128696910
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:23 schreef Happel het volgende:

[..]

Niet alles stond daar. Een van de second opinions moest geheim blijven van de partij die de opinion had gedaan.
Klopt, omdat er cijfers in stonden die geheim moesten blijven. Kon ik nog een beetje inkomen, je moet ook niet alles openbaar willen hebben.
pi_128696945
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het grootste pijnpunt zit in het risico dat niet de beoogde hoeveelheid businessunits gevuld worden. Dat is - als ik het goed begrijp - nog de grootste en belangrijkste inkomstenbron.
Voor wie? Feyenoord of HNS NV? Tadaa... schimmigheid alom.
pi_128696982
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoezo hebben ze gelijk gekregen? Door te roepen op een forum met eigenlijk 90% medestanders te roepen dat alle andere mensen dom zijn en er geen verstand van hebben?
Op FN zijn het allerminst 90% voorstanders, het is eerder 50-50.

Ze zijn verder continu met onderbouwingen, argumenten en cijfers gekomen die later werden bevestigd in de businesscase of second opinions. Alleen over 710 paginas is dat inderdaad wat lastig terugzoeken. :P
pi_128697001
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Op FN zijn het allerminst 90% voorstanders, het is eerder 50-50.

Ze zijn verder continu met onderbouwingen, argumenten en cijfers gekomen die later werden bevestigd in de businesscase of second opinions. Alleen over 710 paginas is dat inderdaad wat lastig terugzoeken. :P
Niet waar, gewoon niet waar.
pi_128697041
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Voor wie? Feyenoord of HNS NV? Tadaa... schimmigheid alom.
Vooral voor HNS uiteraard. Maar Feyenoord is daar dus net zo goed van afhankelijk want die krijgt een hogere variabele content fee naarmate het stadion meer winst maakt, en HNS krijgt weer meer inkomsten uit businessunits naarmate Feyenoord beter voetbalt.

Zo schimmig is het allemaal niet hoor, het is tevens geen hogere wiskunde ofzo. :')

Al geloof ik best dat er best mensen zijn binnen de huidige Feyenoord- en stadiondirectie die direct financieel belang hebben bij een nieuw stadion.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:28:01 #63
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128697042
Charles Versnick is trouwens die knakker met lijntjes in het Maasgebouw. Enge vent. Geloof dat hij ook een functie heeft bij Almere City.
Elite
Tegen TTIP
pi_128697080
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:28 schreef Happel het volgende:
Charles Versnick is trouwens die knakker met lijntjes in het Maasgebouw. Enge vent. Geloof dat hij ook een functie heeft bij Almere City.
Nee, hij doet niets meer bij Almere City inmiddels. Voor zover ik weet althans.

Verder heb je gelijk.
pi_128697086
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Niet waar, gewoon niet waar.
Zeker wel. :')

Zet je oogkleppen af. Dan ken jij niet ANS, Scrummie (jijzelf?) Driftkikker en vele anderen nog niet.
pi_128697115
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:28 schreef Happel het volgende:
Klopt, maar ben je dan meteen een enge vent? :P
pi_128697167
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zeker wel. :')

Zet je oogkleppen af. Dan ken jij niet ANS, Scrummie (jijzelf?) Driftkikker en vele anderen nog niet.
Ja ik ken ANS, mij zelf, en driftkikker (dat is ANS dus). Verder heb je nog 1 of 2 die tegen zijn. De rest van de tegenstanders wil niet meer posten in het nieuwe kuip topic omdat er telkens hetzeflde gezegd word, en dat die arrogante pestventjes er zitten om elkaar telkens verder die vuist in de reet te douwen.

Robin had je ook nog, van RDK, maar die kraamde zoveel onzin uit dat hij niet serieus te nemen was en is inmiddels ook verjaagd.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:32:02 #68
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128697207
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, maar ben je dan meteen een enge vent? :P
Natuurlijk niet. Gewoon een indruk die ik van hem heb gekregen in de loop der jaren.
Elite
Tegen TTIP
pi_128697236
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:32 schreef Happel het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Gewoon een indruk die ik van hem heb gekregen in de loop der jaren.
En terecht.
pi_128697277
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja ik ken ANS, mij zelf, en driftkikker (dat is ANS dus). Verder heb je nog 1 of 2 die tegen zijn. De rest van de tegenstanders wil niet meer posten in het nieuwe kuip topic omdat er telkens hetzeflde gezegd word, en dat die arrogante pestventjes er zitten om elkaar telkens verder die vuist in de reet te douwen.

Robin had je ook nog, van RDK, maar die kraamde zoveel onzin uit dat hij niet serieus te nemen was en is inmiddels ook verjaagd.
Juist, die bedoelde ik inderdaad. :P

Robin had je inderdaad ook nog. Richard Hendriks ook niet te vergeten.

Ik ben het wel met je eens dat het sentiment daar lijkt te zijn omgeslagen in massaal tegen een nieuw stadion tot voorzichtig voor een nieuw stadion. Maar dat verandert niets aan de verhoudingen in dat topic. Ik schat het nu nog steeds in op 50-50.
pi_128697315
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:32 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik ken hem verder niet persoonlijk dus ik kan daar niet over oordelen. Maar dacht dat je oordeelde puur op basis van zijn contacten met het bestuur bij Feyenoord.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:35:29 #72
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128697340
Heel die zgn. familie bestaat uit enge ventjes, anders.
pi_128697349
Weet je wat het ook is, voor mij althans, dat ze zo uit het niets kwamen. Charles liep al wat langer mee, vast een echte supporter, twijfel ik eigenlijk niet aan. Dat ik hem niet mag ligt meer aan onze ruzie's op het netwerk forum dan aan andere dingen. Maar die Erwin Pakasi (EPA001 op netwerk) of Ard Buijssen. Nooit van gehoord, tot de 'beroemde' post van Erwin Pakasi op het skyscraper forum. Vervolgens duiken ze op op het netwerk forum om daar HNS te promoten en met succes, want ze hadden ze daar zo om. Van twijfel naar pro HNS. Eerst hadden ze niets met Feyenoord te maken, en nu ineens wel, ze werden zelfs uitgenodigd op kantoor en al die onzin.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:38:05 #74
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128697453
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik ken hem verder niet persoonlijk dus ik kan daar niet over oordelen. Maar dacht dat je oordeelde puur op basis van zijn contacten met het bestuur bij Feyenoord.
Je ziet me echt als een achterlijke mongool of niet soms? :')
Elite
Tegen TTIP
  zondag 7 juli 2013 @ 20:41:39 #75
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128697607
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:35 schreef Scrummie het volgende:
Weet je wat het ook is, voor mij althans, dat ze zo uit het niets kwamen. Charles liep al wat langer mee, vast een echte supporter, twijfel ik eigenlijk niet aan. Dat ik hem niet mag ligt meer aan onze ruzie's op het netwerk forum dan aan andere dingen. Maar die Erwin Pakasi (EPA001 op netwerk) of Ard Buijssen. Nooit van gehoord, tot de 'beroemde' post van Erwin Pakasi op het skyscraper forum. Vervolgens duiken ze op op het netwerk forum om daar HNS te promoten en met succes, want ze hadden ze daar zo om. Van twijfel naar pro HNS. Eerst hadden ze niets met Feyenoord te maken, en nu ineens wel, ze werden zelfs uitgenodigd op kantoor en al die onzin.
Zo is dat toch ook met Jan van Merwijk? Eerst kende niemand die vent, en nu is ineens hij de vaandeldrager van 'de Feyenoord-familie' en weet hij wat het beste is voor de club :z
  zondag 7 juli 2013 @ 20:42:31 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128697653
quote:
Dat is zo ongeveer het moment dat ik daar ben gestopt met lezen, ja. Kwam allemaal heel eng over.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128697824
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:41 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Zo is dat toch ook met Jan van Merwijk? Eerst kende niemand die vent, en nu is ineens hij de vaandeldrager van 'de Feyenoord-familie' en weet hij wat het beste is voor de club :z
Zo kan je het zien. Jan van Merwijk is voor mij ook de man die, als ik het me goed herinner in dat boek van Borst over het jaar dat van Hanegem ontslagen werd bij Feyenoord, Feyenoord meer huur wilde laten betalen, en van den Herik die dat tegenhield.
pi_128697968
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:38 schreef Happel het volgende:

[..]

Je ziet me echt als een achterlijke mongool of niet soms? :')
Je komt nogal eens vooringenomen over, laat ik het zo zeggen. :P
pi_128697984
quote:
Dat is inderdaad opmerkelijk te noemen. Maar - wat mij betreft - doet dat niets af aan de juistheid van de aangevoerde argumenten. Welke - achteraf - verifieerbaar ook juist bleken te zijn op meerdere (lees; alle) punten.

Zo wisten ze voordat de businesscase bekend was al met details en verwachtingen te komen, en ook wat betreft de second opinions waren ze vooraf al aardig accuraat. Ook wisten ze goed de pijnpunten in de plannen van RDK te benoemen, nog voordat zij via officiële instanties gewezen zouden worden op bepaalde tekortkomingen.
pi_128698486
En hoe denk je dat hun dat wisten? Omdat ze die info van de familie kregen natuurlijk.
pi_128698627
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:03 schreef Scrummie het volgende:
En hoe denk je dat hun dat wisten? Omdat ze die info van de familie kregen natuurlijk.
Dat zal uiteraard meespelen. Maar als die cijfers en verwachtingen uiteindelijk ook blijken te kloppen, ook tav de tekortkomingen van de RDK plannen, en ook na doorrekening met second opinions, bevestigd dat mijns inziens wel de juistheid van die visie.
pi_128699322
Weinig transfernieuws -O-
blablablabla
pi_128699391
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:24 schreef Elan het volgende:
Behalve bij de andere clubs inderdaad. :(

Voor Feyenoord-transfernieuws zal het wel weer ouderwets wachten tot eind augustus worden.
pi_128699471
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Voor Feyenoord-transfernieuws zal het wel weer ouderwets wachten tot eind augustus worden.
Vind die rust wel fijn. Geen gestress wanneer we nou eindelijk een fatsoenlijke spits krijgen zoals afgelopen jaren.
  zondag 7 juli 2013 @ 21:32:04 #85
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128699617
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je komt nogal eens vooringenomen over, laat ik het zo zeggen. :P
Ben inderdaad niet zo positief over bestuur en dat nieuwe stadion, maar dat staat los van Charles V.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:24 schreef Elan het volgende:
Komt wel zodra Indi verkocht wordt voor 10 miljoen. Kunnen we een buitenspeler en spits gaan halen. Mits het geld vrijkomt voor aankopen natuurlijk.
Elite
Tegen TTIP
pi_128699684
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:32 schreef Happel het volgende:
Ben inderdaad niet zo positief over bestuur en dat nieuwe stadion
Understatement of the year.
pi_128699699
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hoeft geen slecht teken te zijn al zou wat cash vangen voor Indi goed zijn voor de clubkas.
Om ons heen is wel aardig ingekocht ik ben benieuwd of je met deze selectie weer voor plek twee of drie gaat spelen.
blablablabla
  zondag 7 juli 2013 @ 21:35:06 #88
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128699734
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:34 schreef Elan het volgende:
Om ons heen is wel aardig ingekocht ik ben benieuwd of je met deze selectie weer voor plek twee of drie gaat spelen.
Met een dosis geluk misschien.
Elite
Tegen TTIP
  zondag 7 juli 2013 @ 21:35:43 #89
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_128699755
Nu er zo weinig interesse is in Indi, is het nog maar de vraag of v Geel er 10 mln weet uit te halen.
pi_128699762
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:28 schreef SjaakBauer het volgende:

[..]

Vind die rust wel fijn. Geen gestress wanneer we nou eindelijk een fatsoenlijke spits krijgen zoals afgelopen jaren.
In tegenstelling tot andere jaren heb ik inderdaad ook weinig angst om met een ontoereikende selectie aan de competitie te beginnen, of dat er nog (veel) dragende spelers vertrekken.

Maar ik zie graag enkele versterkingen voor de breedte komen, met Myaichi als meest concrete gerucht. Maar verder ook nog graag een extra spits en middenvelder. :P

Ik denk dat de breedte van de selectie uiteindelijk gaat bepalen hoelang we voor een plek in de top 3 (en het kampioenschap) mee gaan doen. Al is het ook een voorwaarde dat onze talenten in de basis ook weer een volgende stap zetten in hun ontwikkeling.
  Forum Admin zondag 7 juli 2013 @ 21:36:29 #91
35723 crew  GGMM
pi_128699786
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:32 schreef Happel het volgende:
Komt wel zodra Indi verkocht wordt voor 10 miljoen.
Oh, dan kan het elk moment gebeuren ja.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_128699788
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoeft geen slecht teken te zijn al zou wat cash vangen voor Indi goed zijn voor de clubkas.
PSV is ook veel kwijtgeraakt en gaan waarschijnlijk nog meer kwijtraken, die gaan het moeilijker krijgen dan wij denk ik. Haakneuzen zijn te sterk vrees ik. Het spreekt wel in ons voordeel dat we grotendeels hetzelfde team houden, daar kan goed op doorgeborduurd worden.
pi_128699820
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:35 schreef Happel het volgende:

[..]

Niet zo pessimistisch.
Zeiden ze vorig seizoen ook plek twee pure mazzel en nu toch weer een prima seizoen.
blablablabla
  zondag 7 juli 2013 @ 21:37:15 #94
357045 Grifte
Feijenoord
pi_128699822
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:35 schreef Happel het volgende:

[..]

Met De Kuip gewoon voor plek 2-3, niets geluk. Thuis ongeslagen, en uit kan het moeilijk slechter gaan
  zondag 7 juli 2013 @ 21:38:23 #95
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128699877
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:36 schreef GGMM het volgende:

[..]

Oh, dan kan het elk moment gebeuren ja.
Hoi lieverd. O+
Elite
Tegen TTIP
  Forum Admin zondag 7 juli 2013 @ 21:39:08 #96
35723 crew  GGMM
pi_128699905
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:38 schreef Happel het volgende:

[..]

Hoi lieverd. O+
Hey O+
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_128699952
Verwacht deze week wel nieuws wat betreft Indi. Die begint morgen pas weer, en ik zie ze ervoor aan om alles tijdens zijn vakantie stil te houden.
pi_128700022
Mocht Martins Indi vertrekken verwacht ik overigens niet dat wij zomaar even 10 miljoen (of meer) voor hem krijgen. Zelfs al zou dat zo zijn, hoeveel kunnen wij daar dan in feite van (her)investeren? 2 miljoen hooguit? :')
pi_128700068
BMI zat toch ook in zo'n briljante talentpool?
pi_128700121
Clasie De Vrij en Indi kan je beter verkopen motivatie bij die gasten was met name toen er interesse kwam echt ver te zoeken. Laatste wedstrijd tegen Ado zei alles wat dat betreft.
blablablabla
pi_128700215
quote:
5s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:43 schreef SjaakBauer het volgende:
BMI zat toch ook in zo'n briljante talentpool?
Talentpools zijn toch omgezet naar aandelen?
blablablabla
  zondag 7 juli 2013 @ 21:49:33 #102
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_128700296
We hebben een spelmaker zoals El Ahmadi nodig en een speler die een team motiveert en op sleeptouw neemt, Pelle doet dit soms maar niet zoals Guidetti dat deed
pi_128700325
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Talentpools zijn toch omgezet naar aandelen?
Volgens mij niet, maar Talentpool-kenner Caland zal het antwoord ongetwijfeld weten. Ik wacht met smart.
pi_128700365
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:49 schreef StraatSoldaat het volgende:
We hebben een spelmaker zoals El Ahmadi nodig en een speler die een team motiveert en op sleeptouw neemt, Pelle doet dit soms maar niet zoals Guidetti dat deed
Ik hoop dat Vilhena wat meer in de rol van KeA kan gaan spelen.
pi_128700423
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:49 schreef StraatSoldaat het volgende:
Klopt, wat Guidetti betreft; als hij hier vorig had gespeeld waren we kampioen geworden, en dat geld ook voor komend jaar.
  zondag 7 juli 2013 @ 21:53:47 #106
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_128700498
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:50 schreef SjaakBauer het volgende:

[..]

Volgens mij niet, maar Talentpool-kenner Caland zal het antwoord ongetwijfeld weten. Ik wacht met smart.
Maakt onderdeel uit van een beloftenpool.
  zondag 7 juli 2013 @ 21:56:28 #107
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128700621
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:45 schreef Elan het volgende:
Clasie De Vrij en Indi kan je beter verkopen motivatie bij die gasten was met name toen er interesse kwam echt ver te zoeken. Laatste wedstrijd tegen Ado zei alles wat dat betreft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128700858
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:45 schreef Elan het volgende:
Op basis van die wedstrijd kan je het hele team wel verkopen, alleen Mathijsen en Janmaat haalden die wedstrijd een 5, de rest haalde maximaal een 2
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
pi_128701223
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:01 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Op basis van die wedstrijd kan je het hele team wel verkopen, alleen Mathijsen en Janmaat haalden die wedstrijd een 5, de rest haalde maximaal een 2
Hele tweede seizoenshelft waren ze matig Clasie en De Vrij was zelfs dramatisch.

Mogen jullie weer los gaan zo maar Clasie ken er niet veel van van wat een motorisch gestoorde tuinkabouter is dat. Zelfs een vrije trap of corner normaal nemen zit er niet in.
blablablabla
  Forum Admin zondag 7 juli 2013 @ 22:08:17 #110
35723 crew  GGMM
pi_128701259
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Hele tweede seizoenshelft waren ze matig Clasie en De Vrij was zelfs dramatisch.

Mogen jullie weer los gaan zo maar Clasie ken er niet veel van van wat een motorisch gestoorde tuinkabouter is dat. Zelfs een vrije trap of corner normaal nemen zit er niet in.
Eens.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 7 juli 2013 @ 22:08:44 #111
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128701278
quote:

[..]

Je hep helemaal geleik.

Allemaal verkope die kk lijers sonder instelling
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128701330
quote:

[..]

quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:08 schreef GGMM het volgende:

[..]

Eens.
Dit moet toch wel genoeg zeggen :')
  zondag 7 juli 2013 @ 22:11:02 #113
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128701385
Die Loek en GGMM zijn wel schattig met zijn tweeën. O+
Elite
Tegen TTIP
  zondag 7 juli 2013 @ 22:11:29 #114
357045 Grifte
Feijenoord
pi_128701403
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Je hep helemaal geleik.

Allemaal verkope die kk lijers sonder instelling
gwn hele team verkopen, en gratis seizoenskaarten ja tog, en dan wat jongens uit de havuh in het Feyenoord 1 dan weet je dat het mentaal goed zit, gwn bij RKC en ADO uit winnen geen problemen.
  Forum Admin zondag 7 juli 2013 @ 22:11:45 #115
35723 crew  GGMM
pi_128701418
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:09 schreef Bombvis het volgende:

[..]

[..]

Dit moet toch wel genoeg zeggen :')
Nou ja, ik ben het er niet mee eens dat ze verkocht moeten worden, dat is belachelijk, maar van De Vrij betwijfel ik of hij de persunallitie heeft om er te komen. Ik blijf dat een beetje een lulletje rozenwater vinden. En Clasie heb ik altijd overschat gevonden. Denk dat hij dat goede seizoen wel heel erg teerde op die El Hamadi.

Dat die gozer zo opgehemeld wordt door veel Feyenoorders stuit me ook zo tegen de borst, alleen omdat hij eigen jeugd is. Blijft toch een beetje de Wout Brama van Feyenoord.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_128701454
Caland ga ff zeggen dat De Vrij en Clasie prima speelden de tweede seizoenshelft.

:D
blablablabla
  zondag 7 juli 2013 @ 22:13:30 #117
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128701506
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:12 schreef Elan het volgende:
Caland ga ff zeggen dat De Vrij en Clasie prima speelden de tweede seizoenshelft.

:D
Met je kanker abonnement op de kanker voetbal international
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128701711
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:11 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben het er niet mee eens dat ze verkocht moeten worden, dat is belachelijk, maar van De Vrij betwijfel ik of hij de persunallitie heeft om er te komen. Ik blijf dat een beetje een lulletje rozenwater vinden. En Clasie heb ik altijd overschat gevonden. Denk dat hij dat goede seizoen wel heel erg teerde op die El Hamadi.
De Vrij beschikt over uitzonderlijke opbouwende vermogens en is fysiek ook sterk. Alleen die opbouwende vermogens heb je niet zoveel aan als tuinkabouter Jordy Clasie voor je speelt.

Clasie is een soort miniatuurversie van Lex Immers werkt keihard maar rendement is laag en de techniek om te janken.

-Hoeveel geniale steekballen hebben we Clasie zien geven vorig seizoen.
-Hoeveel corners van zijn voet kwamen er linea directa bij een tegenstander.
-Hoevaak had hij onnodig balverlies omdat hij in cruciale duels werd afgetroefd.
-Hoeveel vrije trappen waren überhaupt op doel
-Hoeveel schoten gingen absurd hoog over naast
-Hoeveel goede voorzetten heeft hij gegeven.

Kortom, wat is de exceptionele toegevoegde waarde van Jordy Clasie. Laat staan een ongemotiveerde Jordy Clasie. :?
blablablabla
pi_128701814
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Met je kanker abonnement op de kanker voetbal international
Rotterdamse denker _O_ die werkt nu bij de Coconuts als uitsmijter of zo _O-
blablablabla
pi_128702196
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:11 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat die gozer zo opgehemeld wordt door veel Feyenoorders stuit me ook zo tegen de borst, alleen omdat hij eigen jeugd is. Blijft toch een beetje de Wout Brama van Feyenoord.
Dat zo'n jongen goed ligt bij de supporters heeft ook met andere dingen te maken, maar dat begrijp jij toch niet.

Maar los daarvan, Clasie is heus niet de nieuwe Wesley Sneijder maar om hem te vergelijken met Wout Brama is natuurlijk weer het andere uiterste - dat slaat nergens op.

Clasie teerde overigens niet zozeer op El Ahmadi (doe je dat nou expres?) als wel andersom. Gewoon een prima speler die bij elke Nederlandse club van toegevoegde waarde zou zijn en een mooie carrière kan gaan hebben.

Ik denk dat De Vrij juist wel de mentaliteit heeft om ver te komen, hij moet nog leren om wat harder en genadelozer te zijn, maar dat hij heeft natuurlijk veel meer potentie dan bijvoorbeeld Douglas - een grote, sterke en harde verdediger is maar wel zonder zelfbeheersing en gespeend van enige intelligentie en zelfreflectie.

Stefan de Vrij is trouwens flnk breder geworden het afgelopen jaar, en lang was hij al, dus ook qua fysiek prima voor een centrale verdediger.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 7 juli 2013 @ 22:36:12 #121
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128702597
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:17 schreef Elan het volgende:
Clasie is een soort miniatuurversie van Lex Immers werkt keihard maar rendement is laag en de techniek om te janken.

-Hoevaak had hij onnodig balverlies omdat hij in cruciale duels werd afgetroefd.

Kortom, wat is de exceptionele toegevoegde waarde van Jordy Clasie. Laat staan een ongemotiveerde Jordy Clasie. :?
Wut :')
Elite
Tegen TTIP
pi_128702644
quote:

[..]

De Vrij beschikt over uitzonderlijke opbouwende vermogens en is fysiek ook sterk. Alleen die opbouwende vermogens heb je niet zoveel aan als tuinkabouter Jordy Clasie voor je speelt.

Hier ben ik gestopt met lezen.
  zondag 7 juli 2013 @ 22:40:49 #123
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128702826
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:36 schreef Typisch het volgende:

[..]

Hou je het nog best lang vol. Props.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128702893
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Hou je het nog best lang vol. Props.
Ik ben een doorzetter.
pi_128703038
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:36 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dat jij überhaupt kan lezen.
blablablabla
  zondag 7 juli 2013 @ 22:53:32 #126
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128703500
Gezelligheid alom hier weer.
  zondag 7 juli 2013 @ 22:55:45 #127
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_128703609
quote:

[..]

Vanaf deze post ben je niet meer serieus te nemen. Clasie vergelijken met Immers. Ga je schamen, gek.
pi_128705015
Ik nam Elan al even niet meer serieus, maar dit spant wel de kroon zeg _O-
pi_128706245
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:26 schreef Scrummie het volgende:
Ik nam Elan al even niet meer serieus, maar dit spant wel de kroon zeg _O-
Teveel waarheid in mijn post, kan jij helemaal niet mee omgaan. :*

Praat ons eens bij over de fluwelen baltechniek, het loepzuivere schote of de opbouwende kwaliteiten van Jordy Clasie wil je.
blablablabla
pi_128706420

Buitencategorie. Wout Brama breekt zijn benen al bij het idee.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:09:58 #131
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_128706843
Heb je ook een jpg'tje van die kap beweging tegen AZ, waarbij hij twee man het bos in stuurt?
pi_128707267
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:59 schreef Zoonlief het volgende:
[ afbeelding ]

Buitencategorie. Wout Brama breekt zijn benen al bij het idee.
Serieus?
Het referentiekader is Wout Brama?
Geen wonder dat jullie hem zo ophemelen. _O-

Naast El Ahmadi was dat zelden zo maar dit seizoen werd ons middenveld meerdere malen overklast. Op fysiek, op wilskracht en op techniek. Vrije trappen en corners kun je gewoon trainen Jordy Clasie en waarom ken die vent geeneens fatsoenlijke corners nemen?

Goossens en Vormer ook joh, samen meer dan 200 Eredivisieduels en 3 goals, hoezo specialisten?

Laten die gasten daar eerst op gaan trainen.
blablablabla
pi_128707339
quote:

[..]

De Vrij is fysiek juist niet sterk. Pure technische verdediger eigenlijk. En Clasie met Immers vergelijken. :')
pi_128707392
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:09 schreef PIETR het volgende:
Heb je ook een jpg'tje van die kap beweging tegen AZ, waarbij hij twee man het bos in stuurt?
Nee, het gifje van Clasie is ook niet van mij. Die heb ik ooit eens opgeslagen.
Maar de actie waar jij op doelt staat wel op YT:
quote:
13s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Serieus?
Het referentiekader is Wout Brama?
Geen wonder dat jullie hem zo ophemelen. _O-

Naast El Ahmadi was dat zelden zo maar dit seizoen werd ons middenveld meerdere malen overklast. Op fysiek, op wilskracht en op techniek. Vrije trappen en corners kun je gewoon trainen Jordy Clasie en waarom ken die vent geeneens fatsoenlijke corners nemen?

Goossens en Vormer ook joh, samen meer dan 200 Eredivisieduels en 3 goals, hoezo specialisten?

Laten die gasten daar eerst op gaan trainen.
Op de vorige pagina wordt Clasie de Brama van Feyenoord genoemd. Een belachelijke vergelijking natuurlijk.
pi_128707441
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:22 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

De Vrij is fysiek juist niet sterk. Pure technische verdediger eigenlijk. En Clasie met Immers vergelijken. :')
De Vrij is een beer van een vent man!
Juist die combinatie van lengte + fysiek en zijn technische kwaliteiten in de opbouw maken hem een potentiële topverdediger.

Oké misschien was hem vergelijken met Immers een stap te ver maar technisch gezien is Clasie echt niet goed.

En dan met name zijn schoten en balbehandeling zijn zwaar ruk de passing is ++.
blablablabla
pi_128707628
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:24 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

Nee, het gifje van Clasie is ook niet van mij. Die heb ik ooit eens opgeslagen.
Maar de actie waar jij op doelt staat wel op YT:
[..]

Op de vorige pagina wordt Clasie de Brama van Feyenoord genoemd. Een belachelijke vergelijking natuurlijk.
Dat waren 2 man :?
Dit is dollen:

Wat Clasie daar doet is een bal goed meenemen, niet tegenstanders compleet uit dollen.
Dit seizoen bij Feyenoord en ook in Jong Oranje is hij werkelijk to-taal niet beter geworden.

Maher dat is iemand die iets kan en die de top kan bereiken omdat hij over techniek beheerst, niet kabouter Clasie die moet je zo snel mogelijk dumpen nu hij naast zijn schoenen is gaan lopen.
blablablabla
pi_128707678
De vrij is niet sterk, traag en verdedigende kwaliteiten zijn ook niet goed imo.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:35:53 #138
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128707757
Die claasie is egt naast sijn schoene gaan lopuh jah heeft zijn kontrakt ook niet eens verlengt achterlijke kk kabouter :r
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128707889
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:33 schreef RetRy32 het volgende:
De vrij is niet sterk, traag en verdedigende kwaliteiten zijn ook niet goed imo.
Juist wel alleen met Clasie voor je die standaard veel te diep staat heb je daar absoluut niets aan.
blablablabla
pi_128707917
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Juist wel alleen met Clasie voor je die standaard veel te diep staat heb je daar absoluut niets aan.
_O- :'(
  maandag 8 juli 2013 @ 00:44:06 #141
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128708000
Clasie moet inderdaad veel meer als vijfde verdediger fungeren. Dat komt het veldspel vast ten goede.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128708100
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:44 schreef Caland het volgende:
Clasie moet inderdaad veel meer als vijfde verdediger fungeren. Dat komt het veldspel vast ten goede.
Clasie kan helemaal niet goed verdedigen.
Wel goed druk zetten en onderscheppen.

Overigens heeft Elan helemaal gelijk, snap ook niet dat hij in Oranje zit.

Ik hoop dat Singh gewoon wat hele wedstrijden mag spelen.

Die gozer heeft potentie.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2013 00:53:11 ]
  maandag 8 juli 2013 @ 00:49:21 #143
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128708171
nou en dan gaat ie daar maar gewoon op traine

Werrekuh voor da kankercheld
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128708239
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:44 schreef Caland het volgende:
Als een malle mee naar voren gaan heeft ook geen zin hij staat regelmatig op een lijn met Immers. Tegen Ado ook constant de dreiging zoeken maar er komt niets.

Dus laat hij Cherry voorzetten geven op Van Duinen die smerige Haagse rat die simpel de hele verdediging uit elkaar trekt.

Hij wil graag de opkomende controleur al la Özil spelen die met schotkracht iets gaat forceren maar hij kan dus totaal niet schieten geeft niks maar blijf dan lekker je bezig houden met je verdedigende taken _O-
blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 00:55:07 #145
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128708333
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Als een malle mee naar voren gaan heeft ook geen zin hij staat regelmatig op een lijn met Immers. Tegen Ado ook constant de dreiging zoeken maar er komt niets.

Dus laat hij Cherry voorzetten geven op Van Duinen die smerige Haagse rat die simpel de hele verdediging uit elkaar trekt.

Hij wil graag de opkomende controleur al la Özil spelen die met schotkracht iets gaat forceren maar hij kan dus totaal niet schieten geeft niks maar blijf dan lekker je bezig houden met je verdedigende taken _O-
Ok man.

Je baseert je mening over een speler dus op basis van een draak van een wedstrijd van het gehele team?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128708407
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Ok man.

Je baseert je mening over een speler dus op basis van een draak van een wedstrijd van het gehele team?
Nee het is een recent voorbeeld die de meeste nog weten.
pi_128708483
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Ok man.

Daarvoor waren er ook draken van wedstrijden Caland. Vanaf Heerenveen uit was het bijzonder pover.
Dat je vervolgens nog wint met 6-0 van Heracles dankzij een opportunistische trainer van de tegenstander mag dat eigenlijk niet verbloemen.

Welke wedstrijd vond jij echt lekker om naar te kijken of was duidelijk dat we zouden gaan winnen op voorhand in die periode?

Kan je wel spreken van collectief falen maar Clasie en De Vrij hadden er absoluut een groter aandeel in dan andere spelers. De Vrij maakte echt domme blunders. De sterkdragers lieten het ronduit afweten.
blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 01:05:47 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128708609
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Daarvoor waren er ook draken van wedstrijden Caland. Vanaf Heerenveen uit was het bijzonder pover.
Dat je vervolgens nog wint met 6-0 van Heracles dankzij een opportunistische trainer van de tegenstander mag dat eigenlijk niet verbloemen.

Welke wedstrijd vond jij echt lekker om naar te kijken of was duidelijk dat we zouden gaan winnen op voorhand in die periode?

Kan je wel spreken van collectief falen maar Clasie en De Vrij hadden er absoluut een groter aandeel in dan andere spelers. De Vrij maakte echt domme blunders. De sterkdragers lieten het ronduit afweten.
Op ik meen NEC en AZ na hebben we het geen enkele uitwedstrijd makkelijk gehad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128708889
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Op ik meen NEC en AZ na hebben we het geen enkele uitwedstrijd makkelijk gehad.
Thuis tegen VVV was ook niet om aan te zien. Nac, De Vrij die die bal vlak voor tijd knullig verspeelt aan Lurling bijna 1-1.
Zulke domme fouten.
blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 01:20:12 #150
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128708954
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Thuis tegen VVV was ook niet om aan te zien. Nac, De Vrij die die bal vlak voor tijd knullig verspeelt aan Lurling bijna 1-1.
Zulke domme fouten.
Je hebt wel gelijk hoor. Spelers die begin twintig zijn horen geen enkele fout te maken en het team op sleeptouw te nemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128709051
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk hoor. Spelers die begin twintig zijn horen geen enkele fout te maken en het team op sleeptouw te nemen.
Ja want het gaat om één enkele fout. _O-
Hij begint trouwens aan zijn vijfde seizoen bij Feyenoord. Is international en heeft meer dan 110 wedstrijden gespeeld.

Best als hij op regelmatige basis als een a-junior wil staan blunderen maar dan ook graag het salaris daarop aanpassen. c_/
blablablabla
pi_128709083
Daarbij is hij aanvoerder dus ja, ik verwacht dat hij de ploeg op sleeptouw neemt. Als hij dat niet kan of wil prima maar dan moet hij geen aanvoerder zijn. Dat heeft dan toch geen zin? :W
blablablabla
pi_128709126
Dit topic is echt verkankerd door die elan en retry ;(
* Verwijderd *
pi_128709128
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:26 schreef Elan het volgende:
Daarbij is hij aanvoerder dus ja, ik verwacht dat hij de ploeg op sleeptouw neemt. Als hij dat niet kan of wil prima maar dan moet hij geen aanvoerder zijn. Dat heeft dan toch geen zin? :W
Z'n werklust kan motiverend werken op het team denk ik...
Overigens vind ik dat Pelle de band moet krijgen.
Hij is eigenlijk de leider op het veld.
  maandag 8 juli 2013 @ 01:30:22 #155
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128709160
De Vrij speelde beter met Vlaar naast zich en speelt beter met Indi naast zich.

Ik vind het trouwens ook geen aanvoerder. Maar in de voetballerij vind ik dat sowieso meer een symbolische functie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128709188
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:28 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Z'n werklust kan motiverend werken op het team denk ik...
Overigens vind ik dat Pelle de band moet krijgen.
Hij is eigenlijk de leider op het veld.
Pelle ken nauwelijks Nederlands dus dat is lastig maar qua persoonlijkheid zeker :Y .
blablablabla
pi_128709191
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:28 schreef zoekeenleven het volgende:
Je hebt jezelf verkankerd door zo'n onnozele post te plaatsen.
pi_128709213
quote:
Nee jouw bijdrage is lekker zeker enorme kneus dat je er bent. :')
blablablabla
pi_128709241
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:31 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Je hebt jezelf verkankerd door zo'n onnozele post te plaatsen.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee jouw bijdrage is lekker zeker enorme kneus dat je er bent. :')
:)
* Verwijderd *
pi_128709250
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:25 schreef Elan het volgende:

[..]

De Vrij is een beer van een vent man!
Juist die combinatie van lengte + fysiek en zijn technische kwaliteiten in de opbouw maken hem een potentiële topverdediger.

Oké misschien was hem vergelijken met Immers een stap te ver maar technisch gezien is Clasie echt niet goed.

En dan met name zijn schoten en balbehandeling zijn zwaar ruk de passing is ++.
De Vrij een beer van een vent noemen! :')

Dit is géén beer van een vent:

Dít is een beer van een vent:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2013 01:35:54 ]
pi_128709261
Ook weer overduidelijk dat die Elan de zoveelste kloon van Loek is. :D
pi_128709265
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:30 schreef Caland het volgende:
De Vrij speelde beter met Vlaar naast zich en speelt beter met Indi naast zich.

Ik vind het trouwens ook geen aanvoerder. Maar in de voetballerij vind ik dat sowieso meer een symbolische functie.
Vond hem de eerste seizoenshelft ook gewoon prima spelen met Indi vanaf links. Toen was Mathijsen juist niet goed bezig.

Hij heeft nu bijgetekend dus hopen dat hij stopt met kloten en zijn potentie weer gaat waarmaken want in potentie is en blijft Stefan echt een hele goede verdediger.
blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 01:38:10 #163
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128709284
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:36 schreef kapiteintje het volgende:
Duidelijk niet juist. :')

Elan=AldoMC/Stokstaart.

Loek kon dan wel een ongelofelijke mongool zijn, maar zo achterlijk was hij ook weer niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128709286
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Vond hem de eerste seizoenshelft ook gewoon prima spelen met Indi vanaf links. Toen was Mathijsen juist niet goed bezig.

Hij heeft nu bijgetekend dus hopen dat hij stopt met kloten en zijn potentie weer gaat waarmaken want in potentie is en blijft Stefan echt een hele goede verdediger.
Ik moet het nog zien. Zou in de PL iig niet zoveel klaarspelen denk ik.
pi_128709294
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:38 schreef Caland het volgende:

[..]

Duidelijk niet juist. :')

Elan=AldoMC/Stokstaart.

Loek kon dan wel een ongelofelijke mongool zijn, maar zo achterlijk was hij ook weer niet.
Ik mis die tijden met Stokkie man.
pi_128709316
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:35 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

De Vrij een beer van een vent noemen! :')

Dit is géén beer van een vent:

[ afbeelding ]

Dít is een beer van een vent:

[ afbeelding ]
Hij is aardig lang en aan zijn fysiek werkt hij. Je moet hem niet met die Lukaka vergelijken dat is een neger die zelfs van Indi wint met bankdrukken.
blablablabla
pi_128709321
Elan _O- _O- _O-

Kraamt nog meer onzin uit dan macca en Loekie _O-
pi_128709334
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij is aardig lang en aan zijn fysiek werkt hij. Je moet hem niet met die Lukaka vergelijken dat is een neger die zelfs van Indi wint met bankdrukken.
Omdat 't zo'n sulletje is ja. Serieus, hoe vaak heb jij de Vrij á la Vlaar een duel in zien beuken? Ik misschien 2x op een heel seizoen. Dat heeft een reden hoor. :D

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2013 01:41:28 ]
pi_128709342
quote:
Klopt.
blablablabla
pi_128709387
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:40 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Omdat 't zo'n sulletje is ja.
Was.
Je ziet hem toch ook trainen en groeien? Zijn fysiek is dik in orde.
Over 2 jaar heeft hij een postuur a la Ron Vlaar dat was eerst ook een sulletje en bovendien veel minder vaak in het krachthonk te vinden dan Stefan de Vrij.

Vergelijk de EK -21 met zijn eerste seizoen bij Feyenoord dan is hij fysiek echt wel 50% sterker geworden.
blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 01:43:47 #171
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128709395
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:40 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Omdat 't zo'n sulletje is ja. Serieus, hoe vaak heb jij de Vrij á la Vlaar een duel in zien beuken? Ik misschien 2x op een heel seizoen. Dat heeft een reden hoor. :D
Ook gelijk de reden waarom Vlaar door een speler met een beetje bovengemiddelde techniek makkelijk wordt weggezet en De Vrij wat minder.

Alsof je Van Wonderen ging verplichten om flink aan te komen qua spiermassa :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128709398
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:40 schreef SjaakBauer het volgende:
Elan _O- _O- _O-

Kraamt nog meer onzin uit dan macca en Loekie _O-
Sjaak je kan nog geen discussie van een meisje over sigaretten winnen dus hou jij helemaal je arrogante smoel man.

Met je vrijetijdswetenschappen. :')
blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 01:46:48 #173
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_128709439
Word ik wakker, is het hele topic ondergescheten. Geen transfernieuws dus.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_128709443
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:43 schreef Caland het volgende:

[..]

Ook gelijk de reden waarom Vlaar door een speler met een beetje bovengemiddelde techniek makkelijk wordt weggezet en De Vrij wat minder.

Alsof je Van Wonderen ging verplichten om flink aan te komen qua spiermassa :')
Vlaar had na z'n blessure de draaicirkel van een takelwagen door die spiermassa.
pi_128709451
Studeer jij serieus vrijetijdswetenschappen Sjaak? :D
pi_128709460
Sjaak heeft een uitkering.
blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 01:48:34 #177
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128709472
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:46 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Vlaar had na z'n blessure de draaicirkel van een takelwagen door die spiermassa.
Daarom. De Vrij heeft qua fysiek echt wel grote stappen gemaakt. Veel logger dan dit moet je bij hem helemaal niet willen. Daarmee verkracht je direct zijn voornaamste kwaliteiten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128709494
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:48 schreef Caland het volgende:

[..]

Daarom. De Vrij heeft qua fysiek echt wel grote stappen gemaakt. Veel logger dan dit moet je bij hem helemaal niet willen. Daarmee verkracht je direct zijn voornaamste kwaliteiten.
Beetje body in je bovenlichaam wordt je geen mindere voetballer van denk ik. Als je naar 't buitenland gaat zul je jezelf toch echt moeten wapenen tegen wat sterkere spitsen.
pi_128709502
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:48 schreef Caland het volgende:

[..]

Afgetraind en log zijn 2 verschillende zaken.

Een fysiek sterke verdediger is toch veel beter in staat op een kopduel bij bijvoorbeeld een corner te winnen. Kijk naar Indi die is technisch sterk en fysiek ronduit een beest.
blablablabla
pi_128709508
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Afgetraind en log zijn 2 verschillende zaken.

Een fysiek sterke verdediger is toch veel beter in staat op een kopduel bij bijvoorbeeld een corner te winnen. Kijk naar Indi die is technisch sterk en fysiek ronduit een beest.
Indi technisch sterk noemen. :')
  maandag 8 juli 2013 @ 01:52:37 #181
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128709526
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Kijk naar Indi die is technisch sterk
Uh, ok.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128709541
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:51 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Indi technisch sterk noemen. :')
Von Gaal roemt hem om zijn opbouwende kwaliteiten niet om zijn spiermassa.
blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 01:57:03 #183
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128709600
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron bij?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128709612
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Indi kan nog geen normale bal inspelen, dat zie je toch zelf ook wel los van wat Herr von Gaal zegt?
pi_128709625
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:57 schreef Caland het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron bij?
Stond vorig jaar in de VI geen zin om op te zoeken beter gewoon wat roepen zoals de rest hier doet.
blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 01:59:14 #186
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128709633
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Stond vorig jaar in de VI geen zin om op te zoeken beter gewoon wat roepen zoals de rest hier doet.
Ok dan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128709635
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:57 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Indi kan nog geen normale bal inspelen, dat zie je toch zelf ook wel los van wat Herr von Gaal zegt?
Indi kan zelfs scoren. Met een beetje verbeelding zou je zelfs kunnen stellen dat zijn schot beter is dan dat van Clasie.
blablablabla
pi_128709646
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Indi kan zelfs scoren. Met een beetje verbeelding zou je zelfs kunnen stellen dat zijn schot beter is dan dat van Clasie.
Raap me op.
  maandag 8 juli 2013 @ 02:00:41 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128709659
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Indi kan zelfs scoren. Met een beetje LSD zou je zelfs kunnen stellen dat zijn schot beter is dan dat van Clasie.
Fixed.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128709661
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:00 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Raap me op.
Dat was geen grap.
Zijn scorend vermogen in Oranje is beter dan die dwerg uit Haarlem.
blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 02:02:21 #191
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128709683
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat was geen grap.
Oh hij kan beter koppen bedoel je. Ja zeg dat dan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128709690
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat was geen grap.
Is goed man.
pi_128709719
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:02 schreef Caland het volgende:

[..]

Oh hij kan beter koppen bedoel je. Ja zeg dat dan.
Binnenkant voet. Ken je klassiekers.
blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 02:05:36 #194
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128709726
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Binnenkant voet. Ken je klassiekers.
Ik ben geen fanatiek oranje volger helaas.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 juli 2013 @ 02:30:22 #195
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_128709949
Vraag me af hoe Goossens het gaat doen dit seizoen. Zou mooi zijn als we weer iemand hebben die regelmatig een vrije trap erin schiet zoals Pierre dat zo mooi deed.
  maandag 8 juli 2013 @ 02:38:07 #196
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_128709997
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 02:30 schreef StraatSoldaat het volgende:
Vraag me af hoe Goossens het gaat doen dit seizoen. Zou mooi zijn als we weer iemand hebben die regelmatig een vrije trap erin schiet zoals Pierre dat zo mooi deed.
Zo als Pierre dat kan niemand.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 8 juli 2013 @ 08:35:43 #197
291540 CasselerRIP
John H. Kennedy
pi_128711015
quote:
Toevallig, dit is woord voor woord wat ik ook wou gaan reageren
  maandag 8 juli 2013 @ 09:06:26 #198
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128711423
quote:
Echt hè :')
Elite
Tegen TTIP
pi_128711428
feyenoordpings twitterde op maandag 08-07-2013 om 09:01:11 FC Barcelona heeft Feyenoord laten weten dat het de club als goede optie ziet om spelers aan uit te lenen voor de toekomst. [via El Mundo D] reageer retweet
Inzanity kom er maar in./
Abracadabra, tapate guarra!
  maandag 8 juli 2013 @ 09:07:05 #200
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128711434
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:06 schreef BoxeurDesRues het volgende:
feyenoordpings twitterde op maandag 08-07-2013 om 09:01:11 FC Barcelona heeft Feyenoord laten weten dat het de club als goede optie ziet om spelers aan uit te lenen voor de toekomst. [via El Mundo D] reageer retweet
Wat is de toekomst?
Elite
Tegen TTIP
pi_128711441
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:06 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Is wel El Mundo Deportivo, maar goed.

Ik wed dan inZanity zijn seizoenskaart (als hij die wel heeft) gaat verscheuren.
pi_128711447
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:07 schreef Happel het volgende:

[..]

Wat is de toekomst?
Ga er maar van uit dat als Feyenoord bijvoorbeeld in de Champions League uitkomt.
pi_128711457
quote:
Angst en beven om Pelle

Graziano Pelle was dit weekeinde nog wel van de partij in de oefenwedstrijd van Feyenoord met kleine broer SC Feyenoord (7-0). Na zijn hattrick werd de Italiaan aangeklampt door verontruste supporters van Feyenoord dat hij de club niet mag verlaten.

Na de eerste training anderhalve week geleden sloot Pelle een vertrek niet uit. Zonder de Italiaan voorzien technisch directeur Martin van Geel en trainer Ronald Koeman problemen.

Bojan Krkic

Het duo hoopte het gebrek aan scorend vermogen gedeeltelijk op te vangen met het aantrekken van Bojan Krkic, maar hij koos tot teleurstelling van Koeman voor Ajax. De oefenmeester investeerde veel tijd in de speler en zijn familie om hem over te halen, maar tegen Ajax’ deelname aan de Champions League was Koeman niet opgewassen.

Jozy Altidore

Intussen hoopt Koeman met heel Feyenoord en de achterban dat niemand in Europa Pelle opmerkt, zoals Jozy Altidore werd weggekaapt bij AZ. Want om na John Guidetti en Pelle een derde toevalstreffer te scoren in de spits zou wel heel bijzonder zijn.

Bron: Telegraaf
pi_128711513
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:08 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Telegraaf :r
  maandag 8 juli 2013 @ 09:13:22 #205
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_128711545
quote:

[..]

Wat is de toekomst?
misschien zelfs dit jaar als het echt jonge jongens zijn. Maar kans is groter als je EL en nog groter als je CL speelt.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_128711554
quote:

[..]

Wat een teringmongolisch stukje.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:14:14 #207
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128711564
quote:

[..]

Toevalstreffer. :')

krant.

[ Bericht 0% gewijzigd door DonRaja op 08-07-2013 12:05:17 ]
Elite
Tegen TTIP
pi_128711600
quote:

[..]

Wat is de toekomst?
Nieuw stadion, anders niet.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:37:15 #209
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_128711995
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:14 schreef Happel het volgende:

[..]

Toevalstreffer. :')
Dat waren ze beiden toch ook, laten we nou niet doen alsof iedereen (inclusief technische staf) hadden verwacht dat beiden jongens hier +20 goals zouden gaan scoren. _O-
pi_128712007
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:37 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat waren ze beiden toch ook, laten we nou niet doen alsof iedereen (inclusief technische staf) hadden verwacht dat beiden jongens hier +20 goals zouden gaan scoren. _O-
Bijkomend feit dat Timmetje Koeman hem per toeval tegenkwam in Italië
  maandag 8 juli 2013 @ 09:41:57 #211
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128712088
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:37 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Beetje meer vertrouwen in Van Geel, hè.
Elite
Tegen TTIP
pi_128712258
Guidetti was geen toevalstreffer :)
  maandag 8 juli 2013 @ 09:55:07 #213
291540 CasselerRIP
John H. Kennedy
pi_128712362
De situatie is ook wel anders als je net 5-10 miljoen voor Pellè hebt ontvangen.
pi_128712376
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:50 schreef TheGreatHooD het volgende:
Pelle ook niet, Koeman had al eerder met hem gewerkt bij AZ.
Schijnbaar dacht Koeman dat het wel zou kunnen werken binnen zijn spelfilosofie en zie zie hier.

Al overtrof het waarschijnlijk qua goals wel zijn verwachtingen :D .
blablablabla
pi_128712816
Koeman had niet zoveel doelpunten verwacht, maar wel 15 á 20.
pi_128712841
Vanavond D'66-fractie vergadering. Hun mening wordt doorslaggevend.
  maandag 8 juli 2013 @ 10:16:30 #217
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_128712866
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:14 schreef Muto het volgende:
Koeman had niet zoveel doelpunten verwacht, maar wel 15 á 20.
Met alle respect, maar dat is dan ook niet meer dan logisch wanneer je je gehele spel afhankelijk maakt van één speler en bijna alles via hem speelt of op hem. :)
Moet je 'm er natuurlijk nog wel in schieten en dat heeft ie geweldig gedaan het gehele seizoen en dat had Fernandez 'm echt niet nagedaan.
  maandag 8 juli 2013 @ 10:28:28 #218
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128713180
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:50 schreef TheGreatHooD het volgende:
Hadden die gast niet genomen na het zien van een DVD onder het motto: "niemand op kunnen stellen in de spits is ook geen optie"?
pi_128713800
Pelle was gewoon een grote gok man :')
pi_128713904
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:54 schreef Tyron het volgende:
Ok
  Moderator maandag 8 juli 2013 @ 11:00:44 #221
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_128713972
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:16 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dat is dan ook niet meer dan logisch wanneer je je gehele spel afhankelijk maakt van één speler en bijna alles via hem speelt of op hem. :)
Bijna alle zogenaamde deskundigen, zowel hier als bij VI en Studio Voetbal, dachten gezien het moyenne van Pellé dat het niks zou worden, laat staan dat hij Guidetti zou kunnen evenaren of overtreffen. Allemaal leuk, het verhaal van het strand en die zoon van Koeman. Maar. Het aandurven om een spits die tot dan toe hooguit 6 goals per seizoen maakte, te huren en tot dé spits van Feyenoord uit te roepen, dan heb je lef en inzicht. Met de kwalificatie 'toevalstreffer' mbt het aantrekken van Guidetti en Pellé doe je Feyenoord gewoon tekort. Maar daarom staat het natuurlijk ook in dat neuzenvod.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_128714002
Man man, je kan wel merken dat het komkommertijd is.. wat een topic verkrachting de laatste 30 pagina's.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_128714180
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:01 schreef Cara het volgende:
Man man, je kan wel merken dat het komkommertijd is.. wat een topic verkrachting de laatste 30 pagina's.
Godverdomme nou, het aangluren niet waard.
pi_128714207
doet mijn feyenoord hart wel pijn dat alle zogenaamde mega talenten via een tripje in het buitenland bij de meest waardeloze historieloze koopclub uit de geschiedenis van het nederlands voetbal belanden..
zelfs zonder een minuut in het eerste van hun eigen opleidings club te spelen..

wel mooi dat Feyenoord ze niet terug wilde halen... geeft wel een signaal naar de huidige talenten...
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
pi_128714252
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:09 schreef Calciumdude het volgende:
doet mijn feyenoord hart wel pijn dat alle zogenaamde mega talenten via een tripje in het buitenland bij de meest waardeloze historieloze koopclub uit de geschiedenis van het nederlands voetbal belanden..
zelfs zonder een minuut in het eerste van hun eigen opleidings club te spelen..

wel mooi dat Feyenoord ze niet terug wilde halen... geeft wel een signaal naar de huidige talenten...
Het verloop van die carrières zouden al les zat moeten zijn voor alle talenten.
Ik denk dat ze voor altijd verpest zijn.
  maandag 8 juli 2013 @ 11:13:03 #226
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_128714300
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:00 schreef Gert het volgende:

[..]

Bijna alle zogenaamde deskundigen, zowel hier als bij VI en Studio Voetbal, dachten gezien het moyenne van Pellé dat het niks zou worden, laat staan dat hij Guidetti zou kunnen evenaren of overtreffen. Allemaal leuk, het verhaal van het strand en die zoon van Koeman. Maar. Het aandurven om een spits die tot dan toe hooguit 6 goals per seizoen maakte, te huren en tot dé spits van Feyenoord uit te roepen, dan heb je lef en inzicht. Met de kwalificatie 'toevalstreffer' mbt het aantrekken van Guidetti en Pellé doe je Feyenoord gewoon tekort. Maar daarom staat het natuurlijk ook in dat neuzenvod.
Niet mee eens. Feyenoord had eigenlijk enkel Fernandez of Achahbar als optie in de spits. Cissé komt daar niet uit de verf, wanneer je Schaken daar posteerde was je vleugellam geweest en Immers moest persé op de 10 komen en is natuurlijk ook geen spits.

Mij leek Pelle een fijne aankoop (naar omstandigheden) aangezien ie groot en sterk is en de bal vast kan houden, beetje het Van Hooijdonk effect met een harde werker die ernaast kan komen. Qua goals verwachte ik er natuurlijk ook niets van, ook niet vreemd gezien zijn geschiedenis en het feit dat er eerst menig andere spits voorbij kwam en gepolst is geeft wel aan dat Koeman en co ook liever voor een ander waren gegaan. We kunnen wel doen alsof het allemaal zo uitgestippeld is, feit blijft dat het een last-minute transfer was en het balletje pas ging rollen door zoonlief.

Jij noemt het lef en inzicht, ik noem het een kwestie van een noodgreep in de hoop dat het goed uitpakt en dat deed het.
  maandag 8 juli 2013 @ 11:13:32 #227
357045 Grifte
Feijenoord
pi_128714310
Ebicilio, Cabral, Fer en Castaignos bij Twente.
Bruma, Wijnaldum en Rekik bij PSV.

Leuk
pi_128714340
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:11 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het verloop van die carrières zouden al les zat moeten zijn voor alle talenten.
Ik denk dat ze voor altijd verpest zijn.
dat ben ik met je eens...
toch zonde dat ze nooit voor ons hebben gespeeld of zullen spelen
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
  maandag 8 juli 2013 @ 11:15:30 #229
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_128714368
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:14 schreef Calciumdude het volgende:

[..]

dat ben ik met je eens...
toch zonde dat ze nooit voor ons hebben gespeeld of zullen spelen
Dat zeker, als die jongens ook nog bij ons onder contract hadden gestaan ... :9~
  maandag 8 juli 2013 @ 11:15:54 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128714378
quote:

[..]

Heeft toch niks met aandurven te maken, is gewoon geen keus hebben, prima dat het goed uitgepakt is maar je moet er niet meer van maken dan het is.
pi_128714414
Ik denk overigens wel dat Rekik het gaat maken bij Man City
  Moderator maandag 8 juli 2013 @ 11:20:32 #232
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_128714497
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Heeft toch niks met aandurven te maken, is gewoon geen keus hebben, prima dat het goed uitgepakt is maar je moet er niet meer van maken dan het is.
nee, je moet er niet mínder van maken dat het is. Dat Feyenoord beperkte middelen en dus niet veel keus heeft, is wel duidelijk. Dat leidt niet automatisch naar Guidetti en Pellé.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_128714774
word wel tijd dat daar eindelijk wat aan veranderd..
dat gezeik van geen geld duurt nou al meer dan 20 jaar zo ongeveer :(
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
pi_128714910
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:29 schreef Calciumdude het volgende:
word wel tijd dat daar eindelijk wat aan veranderd..
dat gezeik van geen geld duurt nou al meer dan 20 jaar zo ongeveer :(
Daarom moet HNS er komen, dan stijgt de begroting direct, want dan geven wij, als stadionbezoeker, meer uit omdat we geen koude kroketten krijgen en daardoor komen er ook meer bobo's, want die krijgen warme kroketten en regenen dan tenminste niet nat, want als ze nat regenen dan smelten ze en worden ze ziek en gaan ze failliet en zijn ze geen bobo meer en dus moet HNS er komen
pi_128715083
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:33 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Daarom moet HNS er komen, dan stijgt de begroting direct, want dan geven wij, als stadionbezoeker, meer uit omdat we geen koude kroketten krijgen en daardoor komen er ook meer bobo's, want die krijgen warme kroketten en regenen dan tenminste niet nat, want als ze nat regenen dan smelten ze en worden ze ziek en gaan ze failliet en zijn ze geen bobo meer en dus moet HNS er komen
Warme kroketten _O_
pi_128716412
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:54 schreef Tyron het volgende:

[ Bericht 10% gewijzigd door DonRaja op 08-07-2013 12:20:40 (Niet doen) ]
pi_128716486
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:14 schreef Luni het volgende:

[..]

Is Bruma een jood? :o

[ Bericht 10% gewijzigd door DonRaja op 08-07-2013 12:20:50 ]
pi_128717723
Wat zal Guidetti komend seizoen gaan doen, weer een jaartje bankzitten in het championship?
blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 12:54:52 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128717757
quote:
9s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:53 schreef Elan het volgende:
Wat zal Guidetti komend seizoen gaan doen, weer een jaartje bankzitten in het championship?
Is die fysiek weer helemaal in orde?
  maandag 8 juli 2013 @ 12:56:18 #240
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128717798
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:14 schreef Luni het volgende:

[..]

Er stond wel veel waarheid in deze post.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 juli 2013 @ 12:56:50 #241
268260 Dr.Mikey
pi_128717818
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hij zat aan de drugs toch?
R.I.P DTS.
pi_128717828
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hij is aan zijn knie geholpen hoopt binnen 2 maanden weer fit te zijn. Er schijnt wat interesse te zijn uit Italië maar allemaal degradatieklantjes. Jammer.
blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 12:58:09 #243
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128717850
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:56 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Hij zat aan de drugs toch?
Guidetti is geheelonthouder. True story.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 juli 2013 @ 12:58:29 #244
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128717867
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Als diezelfde spelers roepen dat ze de Eredivisie wel gezien hebben en toe zijn aan de stap hogerop...
  maandag 8 juli 2013 @ 13:01:01 #245
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128717949
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:58 schreef Keltie het volgende:

[..]

Als diezelfde spelers roepen dat ze de Eredivisie wel gezien hebben en toe zijn aan de stap hogerop...
Citaten en/of quotes willen we zien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 juli 2013 @ 13:01:49 #246
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128717972
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:07 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Is wel El Mundo Deportivo, maar goed.

Ik wed dan inZanity zijn seizoenskaart (als hij die wel heeft) gaat verscheuren.
David Villa naast Pellè in de spits?
pi_128718145
Barca B heeft bijna alleen nog maar B-spelers.
Die neger in de spits zou wel een aanwinst zijn (als aankoop, 17 jaar die gozer)

Sergio Roberto zou ook wel goed zijn, maar dan kan je beter Singh z'n minuten geven.
pi_128718836
Barca mag lekker opbokken.
pi_128719195
quote:
99s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:29 schreef Kerftminister het volgende:
Barca mag lekker opbokken.
Vind het ook wel weer genoeg geweest met dat Barcelona geneuzel. Alsof alles wat daar vandaan komt goed is. :')
  maandag 8 juli 2013 @ 13:43:49 #250
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128719309
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:08 schreef RetRy32 het volgende:
Barca B heeft bijna alleen nog maar B-spelers.
Je verwacht het niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 juli 2013 @ 13:46:57 #251
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128719426
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:01 schreef Caland het volgende:

[..]

Citaten en/of quotes willen we zien.
Dan bestel je deze:
http://www.bol.com/nl/p/h(...)uw/1001004007516212/
pi_128719803
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Vind het ook wel weer genoeg geweest met dat Barcelona geneuzel. Alsof alles wat daar vandaan komt goed is. :')
Plus dat we aan het huren van zulke spelers écht niks hebben, itt Guidetti/Pellè en evt. Ryo.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:06:30 #253
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_128720045
Huren moet echt laatste middel zijn. Goede spelers huren is je eigen spelers in de voeten schieten, slechte spelers huren heb je dan weer geen reet aan.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:08:20 #254
393053 De_Pel
Is weg.
pi_128720114
quote:

[..]

Overigens heb ik me laten vertellen dat de hoogte van de kosten reuze meevallen in verhouding met andere stadions.
Right :')
Volgens mij moet je eens goed aan je paasei voelen.

Overigens valt de transferzomer me tot nu toe flink tegen.
Ik mag hopen dat we nog van in ieder geval Verhoek, Cissé en Fernandez afkomen.
Daarnaast zouden ze wmb proberen Vormer te verkopen.

Van Krkic wordt alleen maar kanslozer nu blijkt dat hij naar 020 gaat voor de CL.
Ik riep het gelijk al toen ze het op zo'n kansloze wijze verspeelden; dit gaat ze kosten, zowel financieel als sportief.

Liepen er hier nog van die droeftoeters rond die het eigenlijk allemaal al wel best vonden omdat de doelstelling toch zeker gehaald was -O-
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  maandag 8 juli 2013 @ 14:12:10 #255
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128720236
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:08 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Van Krkic wordt alleen maar kanslozer nu blijkt dat hij naar 020 gaat voor de CL.
Ik riep het gelijk al toen ze het op zo'n kansloze wijze verspeelden; dit gaat ze kosten, zowel financieel als sportief.

Liepen er hier nog van die droeftoeters rond die het eigenlijk allemaal al wel best vonden omdat de doelstelling toch zeker gehaald was -O-
Ook als je tweede was geworden was die Krkic dus niet gekomen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128720280
quote:

[..]

Al gezien wat je dan overhoudt? En wat zal daar voor terugkomen? Moet het nog maar bezien met het magere financiële plaatje. Wordt er dan echt niet beter op. Fernandez moet sowieso verkassen, dat staat vast. Cisse kan in vorm zeker wat toevoegen, laat het daar aan schorten. Verhoek, tja, het is Verhoek. Leuke opvulling, moet je ook hebben en Vormer is wel een redelijke stand-in voor Clasie, met nadruk op stand-in.
pi_128720304
Leuk hoor die Krkic, maar die staat eigenlijk alleen maar je eigen jeugd in de weg, om maar te zwijgen over het te betalen loon aan hem. Nee, blij dat ie niet gekomen is.
pi_128720377
quote:

[..]

Onderbuik beargumenteerd veel lekkerder hé. :')

Ik moet aan m'n paasei voelen terwijl ik m'n argumenten zoveel mogelijk probeer te baseren op onderbouwingen terwijl jij maar wat kennisloos loopt te roeptoeteren? :W

Lees je in zou ik zeggen.

Overigens is de VVD absoluut niet 'mijn partij' maar hier een uitermate helder en onderbouwd stukkie ^O^

quote:
VVD Gemeenteraadslid Jan Willem Verheij

In het Arminius-debat over het stadion zat ik in het panel naast Michiel de Nooij, sporteconoom aan de Hogeschool van Amsterdam. Hij heeft zijn zorgpunten gepubliceerd in een blog (http://sporteneconomie.bl(...)mijn-punten.html?m=1). De zorgen van Michiel de Nooij kan ik me voorstellen. Het zijn stuk voor stuk terechte vragen die beantwoord moeten worden. De gemeenteraadsleden van Rotterdam zijn de afgelopen jaren volop betrokken geweest bij het stadion-vraagstuk. Heel veel van de informatie is beschikbaar, gelukkig inmiddels ook allemaal openbaar toegankelijk. Hieronder mijn reacties op de punten van Michiel.

De grondtransacties in het Stadionpark zijn wezenlijk anders dan de verkoop van grond door PSV aan de gemeente Eindhoven. Waar de Europese Commissie in dit geval over viel, is dat de opbrengst direct ten gunste komt van de voetbalclub. In het Rotterdamse geval gebeurt niets anders dan wat bij elke gebiedsontwikkeling gebeurt. Rotterdam brengt eigen grond in, koopt grond van een aantal andere partijen, en geeft het geheel in erfpacht uit aan de partij(en) die zich vestigen in dat gebied. In het Stadionpark gebeurt dat tegen marktconform tarief, namelijk hetzelfde tarief van 4% dat elders in de stad wordt gehanteerd. De toets of het mag binnen de Europese regelgeving wordt nog gedaan, vóórdat de hele deal ingaat en voor er een schop de grond in gaat.

Alleen investeren in een stadion voor een internationale finale eens in de paar jaar is inderdaad geen goed idee. Wél is het slim om, als je dan toch een stadion gaat bouwen, dat te doen volgens hoge standaarden. Dan weet je dat het voldoet aan allerlei eisen waar over is nagedacht. De UEFA-eisen komen immers niet uit de lucht vallen. Ze zijn niet bedacht om allerlei leuke bureaucratische regeltjes vast te leggen, maar om de kwaliteit van stadions te waarborgen.

Movares schrijft dat de bouwkosten van HNS ongeveer 40 miljoen hoger uit zullen vallen. Dat kan zo zijn, maar het consortium VolkerWessels is bereid om het voor minder te doen. Ze zijn ook bereid om dat hard vast te leggen in een "fixed price" contract. Daarmee is het risico voor de bouwer, niet voor anderen. VolkerWessels zal hierbij een garantie geven dat zij – ondanks eventueel hogere kosten – de kwaliteit van het stadion waarborgen.

De risicovergoedingen voor de garantstellingen zijn niet de totale financieringskosten voor de leningen van 110 miljoen en 55 miljoen. Deze vergoedingen komen bovenop de rente die betaald wordt aan de banken die deze leningen. Opgeteld zijn de rente en de risicovergoedingen marktconform voor een dergelijke lening met deze risico's.

Het zou heel mooi zijn als bijvoorbeeld pensioenfondsen langlopende leningen zouden verstrekken voor een investering als HNS. Daar zit wel een probleem: de Nederlandse pensioenfondsen zijn gebonden aan allerlei beleggingsregels. Zo mogen ze niet meer dan een bepaald deel van hun portefeuille in vastgoed beleggen. Ook is er een maximum aan wat ze in eigen land mogen beleggen. Dat maakt ook dat ze op dit moment niet in de hypotheekmarkt actief zijn: ze hebben deze maxima al bereikt.

Of het een goed idee is dat de gemeente participeert in de bouw van HNS door middel van een garantstelling, is een terechte vraag. Het voorstel om dat te laten toetsen vonden college en gemeenteraad ook een goed idee. Daarom heeft bureau Decisio op verzoek van de gemeente Maatschappelijke Kosten-Baten Analyses gemaakt. Op mijn verzoek zijn deze rapporten recent openbaar gemaakt en zelfs nog voorzien van een update. Deze MKBA's laten zien dat het maatschappelijk nut van HNS en Stadionpark positief is, niet alleen voor de mensen die erbij betrokken zijn, maar voor de hele stad.

De beoordeling van al deze informatie, beoordelingen, vergelijkingen en businesscase is inderdaad taaie kost. Voor veel gemeenteraadsleden is het geen dagelijkse bezigheid om dat allemaal te bestuderen. Daarom hebben we ons breed laten adviseren. Daarom hebben we er zo lang over gedaan: de gemeenteraad is al drie jaar bezig met deze casus. Steeds weer hebben we doorgevraagd, uitleg gekregen, beoordelingen gemaakt, specialisten ingeschakeld en debatten gevoerd om tot het uiteindelijke oordeel te komen. De gedachte dat de gemeente overhaast beslist of over één nacht ijs gaat, is in dit geval onjuist: over geen enkel onderwerp is in deze raadsperiode zoveel informatie verstrekt of gesproken als over dit onderwerp.

Hebben we daarmee ook de juiste afweging kunnen maken tussen de varianten die op tafel lagen (Nieuwbouw, renovatie klein en groot, Kuip 3.0)? Ja. Uit de onderzoeken komt een heel duidelijk beeld naar voren. De kleine renovatie levert niets op en kost toch veel geld. De grote renovatie is volstrekt onbetaalbaar en zelf duurder dan nieuwbouw. Kuip 3.0 van Red de Kuip is niet te financieren. HNS is dat wel en levert een positieve kosten-baten afweging op, die goed uitpakt voor HNS en Feyenoord. De conclusie is, ondanks het tegendeel dat wordt beweerd, heel helder: er is maar één optie van de vier mogelijk.

Veel minder besproken is de optie “niets doen” en gewoon doorgaan met De Kuip zonder aanpassingen. Dat is terecht. Een blik op de balans en de winst- en verliesrekening van de afgelopen jaren van de Stadion Feijenoord N.V. maakt duidelijk dat de winst minimaal is, de vrije kasstroom rond 0 beweegt en dat er nog forse leningen zijn af te lossen. Doorgaan kan, maar zodra er een keer groot onderhoud nodig is voor meerdere miljoenen, ontstaat een probleem. Dat kan niet betaald worden en er zal hoogstwaarschijnlijk ook geen bank voor de financiering willen zorgen. Daar komt bij dat Hypercube heel duidelijk maakt dat met de huidige Kuip de club op termijn niet verder komt dan de middenmoot van de Eredivisie.

De vergelijking met andere stadions, waaronder de ArenA, gaat meestal mank omdat er appels met peren worden vergeleken. Er is bijvoorbeeld verschillende keren gesteld dat HNS twee keer zoveel omzet moet genereren als het Amsterdamse stadion. In de omzet van de ArenA zit echter niet de omzet van 4 miljoen in de parkeergarage, terwijl dat wel in de businesscase van HNS zit. In Amsterdam valt de omzet van de businessseats en businessunits bij Ajax, terwijl die in het HNS-plan bij het stadion valt. Gecorrigeerd voor stadionhuur is een eerlijker vergelijking dat de ArenA zo'n 45 miljoen omzet draait, waar HNS 61 miljoen moet genereren. Met ruim 10.000 stoelen en diverse andere faciliteiten extra ten opzichte van de ArenA is het verschil te verklaren.

Wie wordt bedoeld met Feyenoord; het stadion of de BVO? Het stadion sluit een gunstige deal. De bouwkosten kloppen immers volgens de second opinions, en zullen zelfs iets hoger uit kunnen vallen. Door het opnemen van een ‘fixed price’ wordt dit probleem ondervangen. Ook de BVO profiteert van de deal. De BVO ontvangt namelijk een content fee van HNS voor het bespelen van het stadion. Hierdoor groeit de begroting van de BVO, en is er meer geld om te investeren in spelers. Normaliter gesproken leidt dit tot betere prestaties, een hogere eindpositie op de ranglijst en het spelen van Europees voetbal. Dit alles leidt weer tot meer opbrengsten. Uit de inzage die de gemeenteraad heeft gekregen in de begroting van de BVO Feyenoord blijkt deze groei en het realiteitsgehalte daarvan.

Aan de voorkant van het hele traject is er sprake geweest van aanbesteding, alleen in een andere vorm. Meerdere consortia is gevraagd om een bid uit te brengen voor de ontwikkeling van een nieuw stadion. Daar is uiteindelijk VolkerWessels als winnaar uit gekomen. Als VolkerWessels de hoofdprijs had gevraagd, had de directie ongetwijfeld voor een ander consortium gekozen. Door de gekozen vorm van aanbesteden is het prijsopdrijvende effect eruit gehaald. Door aan de voorkant een fixed price te eisen, is er verder ook geen risico op verder oplopende prijs.

De garantie van ¤2.500 per supporter klopt rekenkundig. Maar dat de gemeente dat moet opbrengen, is niet juist. De gemeente investeert immers niet in het stadion. Als het onverhoopt mis gaat, zal de gemeente de leningen verder aflossen. Dat kost dan ongeveer 12 miljoen per jaar. Omdat de gemeente in dat geval inmiddels ook eigenaar is geworden van het stadion, staan daar de opbrengsten van het stadion tegenover. Of het tegen die tijd winstgevend is, zal dan moeten blijken - het is dan immers mis gegaan vanwege te lage opbrengsten. De kans dat het mis gaat, is overigens beperkt. Aan de voorkant worden zoveel voorwaarden gesteld, dat voor meerdere jaren de omzet van het stadion voldoende is om aan de verplichtingen te voldoen. Als die contractuele zekerheden wegvallen na een aantal jaren, is al een aanzienlijk deel van de leningen afgelost, waardoor de kosten van de exploitatie lager zijn dan aan het begin van de exploitatie.

Er is onderzoek gedaan naar het aantal bezoekers dat een nieuw stadion zal genereren. Uit de second opinions bleek dat hierbij realistische aantallen zijn gebruikt. Het is en blijft echter geen exacte wiskunde: het aantal bezoekers valt en staat grotendeels met de prestaties door de BVO Feyenoord. Dit risico blijf je altijd houden.

http://www.vvdrotterdam.n(...)-een-pittige-kl/2549
Zo liggen wel de feiten. Niet te ontkennen voor een ieder die zich serieus en zonder vooringenomen houding in de diverse stukken heeft verdiept.

Wat niet wegneemt dat je dan nog steeds tegen de komst van een nieuw stadion kan zijn, maar dan beargumenteerd met feitelijk juiste argumentatie.
pi_128721418
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Onderbuik beargumenteerd veel lekkerder hé. :')

Ik moet aan m'n paasei voelen terwijl ik m'n argumenten zoveel mogelijk probeer te baseren op onderbouwingen terwijl jij maar wat kennisloos loopt te roeptoeteren? :W

Lees je in zou ik zeggen.

Overigens is de VVD absoluut niet 'mijn partij' maar hier een uitermate helder en onderbouwd stukkie ^O^

[..]

Zo liggen wel de feiten. Niet te ontkennen voor een ieder die zich serieus en zonder vooringenomen houding in de diverse stukken heeft verdiept.

Wat niet wegneemt dat je dan nog steeds tegen de komst van een nieuw stadion kan zijn, maar dan beargumenteerd met feitelijk juiste argumentatie.
Stukkie zeg je, jezus wat een lap
* Verwijderd *
  maandag 8 juli 2013 @ 14:49:29 #260
268260 Dr.Mikey
pi_128721439
Klote transferperiode is dit.
R.I.P DTS.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:59:49 #261
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_128721718
Komt nog wel goed
pi_128721882
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:48 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

Stukkie zeg je, jezus wat een lap
Nee, al die second opinions en andere onderzoeken, dat zijn lappen tekst. :P

Verder heb ik inderdaad ook behoefte aan transfernieuws.

Op FR12 staat trouwens dat Koeman vandaag duidelijkheid verlangt van Martins Indi wat betreft zijn wensen met betrekking tot zijn toekomst bij Feyenoord of een andere club. Geen idee of je dit bericht serieus kunt nemen, maar mocht Koeman echt zo'n ultimatum gesteld hebben dan zullen we waarschijnlijk wel gauw duidelijkheid krijgen over een eventuele transfer van Martins Indi.
pi_128722040
quote:

[..]

Waar was je nou gisteren? ;)
  maandag 8 juli 2013 @ 15:10:07 #264
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128722044
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Overigens is de VVD absoluut niet 'mijn partij' maar hier een uitermate helder en onderbouwd stukkie
Die MKBA's waar die meneer het over heeft zijn niet gemaakt op basis van het HNS, maar op basis van een oud onderzoek uit het verleden. Derhalve niet relevant voor dit nieuwe stadion.

quote:
Waarom zou dat moeten? Omdat dat jij dat vind?
Elite
Tegen TTIP
  maandag 8 juli 2013 @ 15:11:17 #265
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128722085
quote:
'Er zijn inderdaad meer namen dan Krkic'
Ronald Koeman wil voorlopig nog maar weinig los laten over eventuele versterkingen bij Feyenoord. De coach van de Rotterdammers zag afgelopen week de Spaanse aanvaller Bojan Krkic Ajax boven Feyenoord verkiezen. Alle pijlen zouden nu gericht worden op Ryo Miyaichi (Arsenal) en Oussama Assaidi (Liverpool).

"Er zijn inderdaad meer namen dan Krkic", blijft Koeman maandag op de vlakte in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Dat is het werk van Martin van Geel, dat is niet aan mij om over te praten." Feyenoord hield zich tot op heden rustig op de transfermarkt. Kelvin Leerdam en Kamohelo Mokotjo vertrokken wel uit Rotterdam. Zij tekenden contracten bij respectievelijk Vitesse en PEC Zwolle.
Elite
Tegen TTIP
pi_128722544
quote:
De Vrij: "Ik heb mijn hoofd weer leeg kunnen maken"

Stefan de Vrij heeft naar eigen zeggen genoeg gehad aan de korte vakantie die hij heeft gekregen. De verdediger van Feyenoord is naar eigen zeggen weer fysiek fit en heeft zijn hoofd leeg kunnen maken terwijl hij op vakantie was.

"Ik heb niet zo’n lange vakantie gehad, maar die weken dat ik weg ben geweest, hebben me wel goed gedaan. Niet alleen ben ik fysiek weer fit, maar ook heb ik mijn hoofd weer leeg kunnen maken na een lang seizoen", liet De Vrij weten op de officiële website van Feyenoord.

De mandekker kijkt uit naar het komende seizoen en is blij dat de voorbereiding op dat seizoen al is begonnen. "Ik ben blij dat we weer gaan beginnen met Feyenoord", zo besloot De Vrij zijn verhaal.

blablablabla
  maandag 8 juli 2013 @ 15:29:06 #267
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_128722671
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Op FR12 staat trouwens dat Koeman vandaag duidelijkheid verlangt van Martins Indi wat betreft zijn wensen met betrekking tot zijn toekomst bij Feyenoord of een andere club. Geen idee of je dit bericht serieus kunt nemen, maar mocht Koeman echt zo'n ultimatum gesteld hebben dan zullen we waarschijnlijk wel gauw duidelijkheid krijgen over een eventuele transfer van Martins Indi.
Situatie is allang duidelijk. Martins wil weg, maar nog geen enkele club is concreet. Een ultimatum heeft Koeman niet gesteld.
pi_128722726
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:29 schreef PIETR het volgende:

[..]

Situatie is allang duidelijk. Martins wil weg, maar nog geen enkele club is concreet. Een ultimatum heeft Koeman niet gesteld.
Indi wil in het centrum toch ? Groot gelijk als hij weg wil, want Mathijsen gaat er niet uit.
Ik zou eerder De Vrij verkopen.
pi_128722883
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:10 schreef Happel het volgende:

[..]

Die MKBA's waar die meneer het over heeft zijn niet gemaakt op basis van het HNS, maar op basis van een oud onderzoek uit het verleden. Derhalve niet relevant voor dit nieuwe stadion.
Als ik het goed begrijp is die analyse nog voor de variant aan de Maas. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat die Maas variant zelfs nog vele malen duurder was dan de huidige variant op Varkenoord. Al zouden daar wel meer voorzieningen komen, maar grotendeels is die analyse weldegelijk te vertalen naar HNS 'Varkenoord variant' mede aangezien daar ook de aanpak van een compleet sportpark bij is betrokken.

quote:
Waarom zou dat moeten? Omdat dat jij dat vind?
Ik neem aan dat je je argumenten graag op basis van de juiste aannames baseert en niet per ongeluk op basis van foutieve of verkeerd geinterpreteerde aannames. De meeste tegenstanders vrezen dat de overstap naar een nieuw stadion ongunstig zal uitpakken voor de BVO Feyenoord, als de talloze onderzoeken, second opinions en cijfers eigenlijk anders uitwijzen dan kun je eigenlijk zeggen dat die angst voor het grootste gedeelte ongegrond is.

Anders kun je beter meteen zeggen dat het je niet uitmaakt maar dat je tegen bent omdat je graag tegendraads bent en de bestuurlijke plannen van de huidige Feyenoorddirectie graag dwarsboomt, ongeacht wat (ook objectief bezien) de beste keuze voor Feyenoord lijkt te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 08-07-2013 15:40:15 ]
pi_128722945
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:29 schreef PIETR het volgende:

[..]

Ik zou er geen problemen mee hebben als hij vertrekt. Ik verwacht ook nog wel concrete interesse vroeg of laat deze transferperiode. Ik verwacht alleen niet dat wij de hoofdprijs voor hem gaan krijgen.
pi_128723071
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik zou er geen problemen mee hebben als hij vertrekt. Ik verwacht ook nog wel concrete interesse vroeg of laat deze transferperiode. Ik verwacht alleen niet dat wij de hoofdprijs voor hem gaan krijgen.
Nee, als je een speler zo nadrukkelijk in de aanbieding doet krijg je zeker niet de hoofdprijs. -O-
pi_128723325
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, als je een speler zo nadrukkelijk in de aanbieding doet krijg je zeker niet de hoofdprijs. -O-
Dat, en het feit dat Martins Indi zelf ook openlijk ontevreden is over zijn (linksback)positie bij Feyenoord, drukt de transferwaarde inderdaad behoorlijk. Benieuwd wat Van Geel er nog weet uit te slepen. Maar dat kun je wel aan Van Geel overlaten. ^O^
pi_128723347
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat, en het feit dat Martins Indi zelf ook openlijk ontevreden is over zijn (linksback)positie bij Feyenoord, drukt de transferwaarde inderdaad behoorlijk. Benieuwd wat Van Geel er nog weet uit te slepen. ^O^
Maar wel: Doorlopend contract, A-international en een groot talent op meerdere posities in de verdediging inzetbaar. Gewoon cashen. :Y
BFF met GGMM
  maandag 8 juli 2013 @ 15:49:38 #274
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128723351
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik neem aan dat je je argumenten graag op basis van de juiste aannames baseert en niet per ongeluk op basis van foutieve of verkeerd geïnterpreteerde aannames. De meeste tegenstanders vrezen dat de overstap naar een nieuw stadion ongunstig zal uitpakken voor de BVO Feyenoord, als de talloze onderzoeken, second opinions en cijfers eigenlijk anders uitwijzen dan kun je eigenlijk zeggen dat die angst voor het grootste gedeelte ongegrond is.
Ik vind dat er vieze spelletjes worden gespeeld, dus ben bij voorbaat al tegen. Simpel of niet?

Heb overigens nog geen goed overzicht gezien waaruit blijkt dat een nieuw stadion gunstig zal uitpakken. Hangt i.m.o. van teveel variabelen af.
Elite
Tegen TTIP
pi_128723437
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:49 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik vind dat er vieze spelletjes worden gespeeld, dus ben bij voorbaat al tegen. Simpel of niet?

Heb overigens nog geen goed overzicht gezien waaruit blijkt dat een nieuw stadion gunstig zal uitpakken. Hangt i.m.o. van teveel variabelen af.
Dit dit dit dit!
pi_128724085
Is it a bird? Is it a plane? Nee het is de Feyenoord helikopter met de nieuwe Feyenoord spelers. :X
pi_128724520
pfffff.... was een flink aantal baggerpagina's alvorens je bijgelezen bent ;(

Ik denk persoonlijk dat HNS ook voor de bvo positief uit zal vallen, het komt ook niet voor niets met positieve feedback terug van alle 2nd opinions, en ook HNS-holding heeft er niets aan als de bvo in de problemen komt door hun plannen.
Ik geloof er wel in dat er best wel wat achterkamertjespolitiek wordt uitgevoerd, en dat er binnenkamers wel is besloten wie er allemaal beter van worden. Daar kun je hard op tegen zijn, maar ik denk dat je er weinig aan verandert, en dat het niet per sé ten koste van onze club hoeft te gaan. Iedereen weet toch verder dat wanneer externen geld investeren in een project de meest voor de hand liggende motivatie toch altijd winst maken is? Zo ook hier, maar ik denk dat die verbondenheid met VW ook juist deuren opent die anders gesloten bleven voor de club :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  maandag 8 juli 2013 @ 16:25:36 #278
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_128724637
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:09 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Is it a bird? Is it a plane? Nee het is de Feyenoord helikopter met de nieuwe Feyenoord spelers. :X
Manu, Sleegers en van Deelen komen erbij. Feyenoord kiest gewoon voor eigen jeugd. Zeer verstandig.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_128724711
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:25 schreef satecl het volgende:

[..]

Manu, Sleegers en van Deelen komen erbij. Feyenoord kiest gewoon voor eigen jeugd. Zeer verstandig.
Ja, zolang de jeugd de verwachtingen waar kan maken, en snel genoeg ontwikkelt is dat natuurlijk de beste (en mooiste) manier van het verversen van de selectie O+
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  maandag 8 juli 2013 @ 16:47:08 #280
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_128725391
Zou Pelle ook niet uit de helikopter komen? Vorig jaar pas vlak voor het sluiten van de transfermarkt binnen gehaald en nu pas echt van Feyenoord.
2000 light years from home
  maandag 8 juli 2013 @ 16:48:47 #281
268260 Dr.Mikey
pi_128725447
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:47 schreef Merkie het volgende:
Zou Pelle ook niet uit de helikopter komen? Vorig jaar pas vlak voor het sluiten van de transfermarkt binnen gehaald en nu pas echt van Feyenoord.
Zat ik ook aan te denken.Maar dan ook Verhoek?
R.I.P DTS.
pi_128725513
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:48 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Zat ik ook aan te denken.Maar dan ook Verhoek?
En Lex, aangezien we die nu pas betalen. :+
BFF met GGMM
pi_128725532
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Sjaak je kan nog geen discussie van een meisje over sigaretten winnen dus hou jij helemaal je arrogante smoel man.

Met je vrijetijdswetenschappen. :')
Waarvan akte.
  maandag 8 juli 2013 @ 16:52:06 #284
268260 Dr.Mikey
pi_128725549
Immers en Pellé is nog mee te leven.
R.I.P DTS.
pi_128725558
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:47 schreef kapiteintje het volgende:
Studeer jij serieus vrijetijdswetenschappen Sjaak? :D
Wat denk je zelf? :')
pi_128725560
Laten we voor deze ene keer een helikopter niet laten landen, maar laten opstijgen met daarin de vertrekkende Fernandez :+
pi_128725701
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Laten we voor deze ene keer een helikopter niet laten landen, maar laten opstijgen met daarin de vertrekkende Fernandez :+
Zou mij niet verbazen als ze er dit jaar een HNS-act van maken.
BFF met GGMM
  maandag 8 juli 2013 @ 16:59:09 #288
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_128725746
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:57 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Komt 't nieuwe stadion de Kuip binnenvliegen?
pi_128725774
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Haha en liefst Verhoek erbij !!
  maandag 8 juli 2013 @ 17:02:09 #290
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128725819
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:57 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Vandaag wordt toch besloten of dat doorgaat?
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_128725880
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:59 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Komt 't nieuwe stadion de Kuip binnenvliegen?
Lolbroek. Maar ze zullen vast wel iets symbolisch kunnen bedenken.
BFF met GGMM
pi_128725891
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:02 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, laat dat hele stadiongeleuter aan me voorbij gaan verder.
BFF met GGMM
pi_128726047
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:02 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Donderdag beslist de gemeenteraad.

Vanavond staan er enkele fractievergaderingen gepland (waaronder van de PvdA en D'66). Aangezien van enkele fracties nog niet bekend is welke voorkeur zij hebben kunnen de uitkomsten van de fractievergaderingen inzicht geven in de stemverhoudingen in de gemeenteraad aanstaande donderdag.
pi_128726093
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:49 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik vind dat er vieze spelletjes worden gespeeld, dus ben bij voorbaat al tegen.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:17:50 #295
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_128726222
Zonder vieze spelletjes geen geboorte van een nieuw tijdperk.
pi_128726288
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
  maandag 8 juli 2013 @ 17:20:04 #297
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128726302
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dan moet je ze wel zelf spelen en niet met je laten spelen.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  maandag 8 juli 2013 @ 17:21:13 #298
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_128726331
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

Haha en liefst Verhoek erbij !!
en neem meteen Cissè mee.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  maandag 8 juli 2013 @ 17:21:36 #299
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_128726341
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:20 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Dan moet je ze wel zelf spelen en niet met je laten spelen.
Dan moet je je kloten ook niet op tafel leggen zonder bescherming. RDK is te hard van stapel gelopen in 't begin en toen is er al met hun zak gespeeld. Nu zijn ze hard bezig om zich los te wurmen maar dat gaat dan al lastiger in zo'n positie.
  Moderator maandag 8 juli 2013 @ 17:24:56 #300
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_128726431
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:10 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waar was je nou gisteren? ;)
Parquet Courts. :9 En daarvoor en erna zoeken onder de bomen. Waren jullie er ín geklommen of zo. ;)
pi_128726701
Feyenoord _O-
AJ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')