abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128693979
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
  zondag 7 juli 2013 @ 18:57:29 #2
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128693987
De tyfus met je HNS.
pi_128693995
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:53 schreef Muto het volgende:

[..]

Maar dat is niet 90% van 63.000. Bovendien werden twee jaar geleden de kaartjes zowat gratis gegeven.
Dat is waar. Overigens denk ik wel dat er zeker ruimte voor groei is, maar of ze structureel 60.000 plaatsen weten vol te krijgen zal mij ook benieuwen. Dat verwacht ik ook niet, maar dan kom ik terug op wat ik eerder zei; Ook bij een lagere bezettingsgraad van - ik meen - structureel zo'n 70% kan het stadion nog aan zijn verplichtingen blijven voldoen. (voor de exacte cijfers moet ik weer even de second opinions induiken).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 7 juli 2013 @ 18:58:13 #4
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128694003
quote:
Klassieker zonder uitpubliek miljoenen goedkoper

Het weren van uitpubliek bij de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord heeft z'n vruchten afgeworpen. Vier jaar lang zijn er rond wedstrijden geen grote confrontaties geweest tussen de supporters van de twee clubs. De maatregel heeft ook bijna een miljoen bespaard op de politiekosten, blijkt uit onderzoek van de NOS.

In 2009 besloten de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam om voortaan geen supporters van de bezoekende club toe te laten bij de klassieker. Aanleiding waren aanhoudende ongeregeldheden bij de wedstrijden en de voortdurende stijging van de politiekosten. Vrijdag wordt de maatregel geëvalueerd. Dan wordt bekeken of supporters van Feyenoord weer welkom zijn in de Arena en supporters van Ajax in de Kuip.
Uit politiedocumenten blijkt dat het aantal agenten dat wordt ingezet bij de klassieker meer dan gehalveerd is: van ruim 400 per wedstrijd in 2008 naar minder dan 200 in 2012. Dat scheelt meer dan 100.000 euro per wedstrijd. Maar wat voor de politie nog belangrijker is; die agenten kunnen worden ingezet voor andere taken, bijvoorbeeld in de wijken.
Ook voor de clubs is het spelen zonder uitpubliek voordeliger. Ze hoeven minder stewards in te zetten en kunnen meer kaartjes verkopen omdat er geen vakken tussen de verschillende supportersgroepen leeg hoeven te blijven.

Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam vindt dat het kostenaspect meegenomen moet worden in een besluit. "Maar voetbal heeft een maatschappelijke betekenis. Het gaat om meer dan alleen een rekensom." Toch wil hij nog niet zeggen of de maatregel volgend jaar wordt opgeheven.

Burgemeester van der Laan van Amsterdam staat er iets anders in . Hij vindt dat de harde kern van Ajax de aflopen tijd z'n goede wil heeft getoond, onder meer tijdens de huldiging van het kampioenselftal. "Als ik puur naar Amsterdam kijk, dan vind ik dat het de goede kant op gaat."
De supportersverenigingen en Ajax en Feyenoord hebben de afgelopen maanden intensief met elkaar en met andere partijen gesproken over een plan om toch weer uitpubliek toe te laten bij de klassieker, eventueel bij wijze van proef. De supportersverenigingen vrezen vooral dat het permanent weren van uitpubliek een precedentwerking zal hebben. En dat daardoor meer uitwedstrijden met een hoog risico zonder publiek van de bezoekende club worden gespeeld.

De duurste klassieker was de play-offswedstrijd voor de voorronde van de Champions League op 23 april 2006. Toen zette de Rotterdamse politie 560 agenten in. Burgemeester Opstelten liet die dag 800 supporters preventief oppakken. Daardoor liep het aantal overuren enorm op. De politie inzet kostte ruim vijf ton in euro's. In het onderzoek rekenen we 70 euro per agent per uur. Daarbij zitten ook de kosten van opleiding, gebouwen en uitrusting (beheerskosten).
Zeg maar dag tegen de Klassieker :W
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_128694026
200.000 op jaarbasis is natuurlijk wel een hoop. Zeker als er niks gebeurd.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_128694087
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is waar. Overigens denk ik wel dat er zeker ruimte voor groei is, maar of ze structureel 60.000 plaatsen weten vol te krijgen zal mij ook benieuwen. Dat verwacht ik ook niet, maar dan kom ik terug op wat ik eerder zei; Ook bij een lagere bezettingsgraad van - ik meen - structureel zo'n 70% kan het stadion nog aan zijn verplichtingen blijven voldoen. (voor de exacte cijfers moet ik weer even de second opinions induiken).
En als je goed kijkt zie je dat dat hele stadion volledig privaat gefinancierd wordt. Reden: Er wordt daardoor geen verplichte open tender georganiseerd, waarbij vanuit EU recht bepaald is dat het kostenplaatje voor 95% van de gevallen bepaalt welke keuze het wordt. Hierdoor zou VW geen kans maken met haar schrikbarend hoge kosten en BAM er met de opdracht van door gaan.
pi_128694089
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:56 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Stadion en club zijn, zeker inzake de HNS tafereel, hele andere dingen he.
Ja en nee. Ze hebben elkaar beide nodig zeg ik dan maar even clichématig. Ook is de stadiondirectie voor het vullen van de businessseats en units afhankelijk van de prestaties van de club, en de club is afhankelijk van de winstgevendheid van het stadion voor de content fee die zij krijgen. Hoe dan ook kunnen geen van beiden zonder elkaar. Er zijn dan ook zeker risico's aan verbonden. Daarom begrijp ik alle bezorgdheid en het wantrouwen ook erg goed.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_128694126
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja en nee. Ze hebben elkaar beide nodig zeg ik dan maar even clichématig. Ook is de stadiondirectie voor het vullen van de businessseats en units afhankelijk van de prestaties van de club, en de club is afhankelijk van de winstgevendheid van het stadion voor de content fee die zij krijgen. Hoe dan ook kunnen geen van beiden zonder elkaar. Er zijn dan ook zeker risico's aan verbonden. Daarom begrijp ik alle bezorgdheid en het wantrouwen ook erg goed.
De club voor 80 miljoen in het rood steken na zo'n periode als afgelopen 10 jaar vind ik geen riscio, dat is gewoon russische roulette met 3 kogels in je revolver.
pi_128694128
De rol van Volker Wessels is dan ook hét grote probleem. Die hebben zoveel mensen in de club zitten, dat de opdracht wel naar hen moet. Tegen bijbehorende hoge kosten.
pi_128694133
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:01 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

En als je goed kijkt zie je dat dat hele stadion volledig privaat gefinancierd wordt. Reden: Er wordt daardoor geen verplichte open tender georganiseerd, waarbij vanuit EU recht bepaald is dat het kostenplaatje voor 95% van de gevallen bepaalt welke keuze het wordt. Hierdoor zou VW geen kans maken met haar schrikbarend hoge kosten en BAM er met de opdracht van door gaan.
Feyenoord is een private partij, en hoeft dan ook niet openbaar aan te besteden. Dat geldt alleen voor overheden.

Overigens heb ik me laten vertellen dat de hoogte van de kosten reuze meevallen in verhouding met andere stadions. Maar voor details zul je op Feyenoord Netwerk moeten zijn, daar zitten de kenners. :P
  zondag 7 juli 2013 @ 19:04:26 #11
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128694160
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja en nee. Ze hebben elkaar beide nodig zeg ik dan maar even clichématig.
Daar gaat het niet om - de kwestie moet niet zijn 'of we het wel kunnen redden', maar of Feyenoord er t.o.v. een renovatie er significant op vooruit gaat. Dát is immers de hele tijd als één van de pro-argumenten aangevoerd, en het blijkt steeds meer dat de enigen die er echt op vooruitgaan de mensen zijn die het ding neer gaan zetten.
pi_128694180
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Feyenoord is een private partij, en hoeft dan ook niet openbaar aan te besteden. Dat geldt alleen voor overheden.

Overigens heb ik me laten vertellen dat de hoogte van de kosten reuze meevallen in verhouding met andere stadions. Maar voor details zul je op Feyenoord Netwerk moeten zijn, daar zitten de kenners. :P
Ook private partijen moeten verplicht een open tender houden, zodra ze in de financiering van hun plan door (lagere) overheden worden gesteund. Daarom is juist voor een volledige private financiering gekozen en staat de gemeente Rotterdam alleen garant in noodgevallen. Op die manier kan nooit beweerd worden dat men staatsgelden verkwanselt door tegen te hoge prijzen een akkoord aan te gaan. Het is allemaal zo doorzichtig.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2013 19:06:04 ]
pi_128694227
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wie ben jij dan op netwerk? Ik neem aan dat je daar een account hebt?
pi_128694228
quote:
13s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:04 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om - de kwestie moet niet zijn 'of we het wel kunnen redden', maar of Feyenoord er t.o.v. een renovatie er significant op vooruit gaat. Dát is immers de hele tijd als één van de pro-argumenten aangevoerd, en het blijkt steeds meer dat de enige die er echt op vooruitgaan de mensen zijn die het ding neer gaan zetten.
De second opinions tonen anders duidelijk aan dat de businesscase realistisch is, en dat groei ook reeël is. Feyenoord zal er niet binnen 10 jaar op vooruit gaan inderdaad. Maar op de lange termijn, zeg 20 tot 30 jaar zal de begroting dankzij de variabele content fee weldegelijk fors kunnen groeien, ook volgens de second opinions.

Maar goed, groei van de begroting kun je uiteraard ook op andere manieren bereiken. Manieren die nu nog niet volledig of onvoldoende goed worden benut, en verder hangt het ook van fatsoenlijk beleid af of je als voetbalclub verder groeit en structureel mee kan komen in de top.
pi_128694251
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:07 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wie ben jij dan op netwerk? Ik neem aan dat je daar een account hebt?
Klopt, maar ik post daar niet of nauwelijks. Ik ben daar Vakkie VV, naar mijn vaste plek als SK-houder.
pi_128694260
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De second opinions tonen anders duidelijk aan dat de businesscase realistisch is, en dat groei ook reeël is. Feyenoord zal er niet binnen 10 jaar op vooruit gaan inderdaad. Maar op de lange termijn, zeg 20 tot 30 jaar zal de begroting dankzij de variabele content fee weldegelijk fors kunnen groeien, ook volgens de second opinions.

Maar goed, groei van de begroting kun je uiteraard ook op andere manieren bereiken. Manieren die nu nog niet volledig of onvoldoende goed worden benut, en verder hangt het ook van fatsoenlijk beleid af of je als voetbalclub verder groeit en structureel mee kan komen in de top.
In welke zin haalt voorgaande het argument van te hoge kosten weg? Heb je het verschil tussen de 2 plannen gezien?
pi_128694294
Overigens wel opvallend, het mag dan wel van FR12 afkomen maar wel interessant:

zondag 7 juli 2013 @ 19:11:19 #18
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128694325
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:10 schreef Muto het volgende:
Overigens wel opvallend, het mag dan wel van FR12 afkomen maar wel interessant:

[ afbeelding ]
FR12 :z daar zit minstens de helft nog op de middelbare school.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:14:04 #19
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128694396
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier geef je ook al meteen aan wat er mis is: met van die idioten als Koevermans aan het roer zul je altijd een te kleine begroting hebben. De meest basale fouten worden er gemaakt, en ondertussen wordt het HNS neergezet alsof als één of andere messias de begroting verdubbelt :z

Hetzelfde met sportieve prestaties. Succes bereik je met de juiste mensen op de juiste plek... niet door een te duur bouwwerk neer te zetten waar je jaarlijks een jodenfooi van krijgt.
pi_128694431
quote:
3s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:14 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hier geef je ook al meteen aan wat er mis is: met van die idioten als Koevermans aan het roer zul je altijd een te kleine begroting hebben. De meest basale fouten worden er gemaakt, en ondertussen wordt het HNS neergezet alsof als één of andere messias de begroting verdubbelt :z
Inderdaad. Zet daar HMF neer en je begroting stijgt op jaarbasis al met 10-15 miljoen.
pi_128694448
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:08 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

In welke zin haalt voorgaande het argument van te hoge kosten weg? Heb je het verschil tussen de 2 plannen gezien?
Daar reageerde ik dan ook niet op. Dekatria had het over het belangrijkste doel en dat is dat de BVO Feyenoord er uiteindelijk op vooruit moet gaan, en de second opinions tonen gewoonweg aan dat dit realistisch is, ook al is het (hele) lange termijn, en is er de eerste 10 jaar in feite niet of nauwelijks sprake van wezenlijke vooruitgang financieel gezien.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:17:10 #22
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128694495
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:14 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Inderdaad. Zet daar HMF neer en je begroting stijgt op jaarbasis al met 10-15 miljoen.
Zou me nog niks verbazen ook _O-
pi_128694516
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:17 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Zou me nog niks verbazen ook _O-
Zo moeilijk kan 't iig niet zijn om er structureel meer uit te halen.
pi_128694524
quote:
3s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:14 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hetzelfde met sportieve prestaties. Succes bereik je met de juiste mensen op de juiste plek... niet door een te duur bouwwerk.
Klopt, commercieel worden de mogelijkheden van Feyenoord echt onvoldoende benut, en dat is een understatement.

Sportief gezien heeft Feyenoord momenteel de zaken wel op orde naar mijn mening, met Van Geel aan het roer en een goede technische staf en jeugdopleiding. Alleen de scouting kan wel een impuls gebruiken. Daar valt ook nog een wereld te winnen.

Wel kan een nieuw stadion zorgen dat Feyenoord meer en betere sponsoren binnen haalt (zelfs met een figuur als Koevermans), en is dus ook een voorwaarde voor succes. Zij het slechts één voorwaarde, er zijn er dus veel meer die bepalend zijn voor succes.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:27:16 #25
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128694788
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Wel kan een nieuw stadion zorgen dat Feyenoord meer en betere sponsoren binnen haalt (zelfs met een figuur als Koevermans), en is dus ook een voorwaarde voor succes. Zij het slechts één voorwaarde, er zijn er dus veel meer die bepalend zijn voor succes.
Ik vind dat allerminst de bouw rechtvaardigen van zo'n peperduur bouwwerk, zeker gezien de bezuinigende gemeente (en daarmee de belastingbetaler) zo'n enorm risico moet dragen.
pi_128694818
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, commercieel worden de mogelijkheden van Feyenoord echt onvoldoende benut, en dat is een understatement.

Sportief gezien heeft Feyenoord momenteel de zaken wel op orde naar mijn mening, met Van Geel aan het roer en een goede technische staf en jeugdopleiding. Alleen de scouting kan wel een impuls gebruiken. Daar valt ook nog een wereld te winnen.

Het is gewoon een heel ongelukkig moment voor een nieuw stadion. De schulden zijn nog niet eens weggewerkt. Laat de club eerst eens 5 jaar goede resultaten draaien en winst maken voor je over dit soort megalomane projecten gaat beslissen. Als het dan toch zo lang duurt voor het structureel beter wordt maken die paar jaar ook niet uit.
pi_128694832
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:27 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ik vind dat allerminst de bouw rechtvaardigen van zo'n peperduur bouwwerk, zeker gezien de bezuinigende gemeente (en daarmee de belastingbetaler) zo'n enorm risico moet dragen.
Niets rechtvaardigt de bouw van dat peperdure ding, behalve als de club er noemenswaardig beter van zou worden.
pi_128694883
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Niets rechtvaardigt de bouw van dat peperdure ding, behalve als de club er noemenswaardig beter van zou worden.
En dat is dus het geval. Zij het op de hele lange termijn.
pi_128694943
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:27 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Of dat de bouw rechtvaardigt moet iedereen maar voor zichzelf bepalen wat mij betreft. Wat betreft het risico dat de gemeente loopt vind ik dat wel meevallen eerlijk gezegd, uitgaande van de diverse second opinions. Al hangt een deel ook af van de (deels nog in te vullen) financiering. Dus hier wil ik ook nog een slag om de arm houden. Maar op basis van de businesscase en de second opinions kun je wel zeggen dat de gemeente niet erg veel risico loopt dat ze die garantstelling uiteindelijk zullen moeten aanspreken.
pi_128694961
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

En dat is dus het geval. Zij het op de hele lange termijn.
Met de voorwaardes dat de club structureel top 7 moet zijn, voorwaarde dat het vol zit, voorwaarde dit dat zus zo de kanker voor HNS.
pi_128695019
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Met de voorwaardes dat de club structureel top 7 moet zijn, voorwaarde dat het vol zit, voorwaarde dit dat zus zo de kanker voor HNS.
Top 7 lijkt mij realistisch (vrij conservatief zelfs). Eerder heb ik al aangegeven dat HNS niet persé bezettingspecentages van meer dan 90% hoeft te halen om aan de verplichtingen te kunnen voldoen. Wel als ze de groeimogelijkheden optimaal willen benutten uiteraard. Maar dan is er ook meer groei mogelijk dan nu in De Kuip haalbaar is, financieel gezien.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:37:13 #32
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128695116
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Wel als ze de groeimogelijkheden optimaal willen benutten uiteraard.
Dus als de bezetting niet toereikend is is HNS safe, maar Feyenoord genaaid. Daar komt het nu op neer.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:37:14 #33
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_128695119
Wat is dat voor loze kreet, top 7?
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_128695184
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:37 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dus als de bezetting niet toereikend is is HNS safe, maar Feyenoord genaaid. Daar komt het nu op neer.
Nee, Feyenoord zal er nooit op achteruit gaan. Feyenoord gaat er sowieso al 8 miljoen op vóóruit wat betreft begroting door de vaste content fee en het wegvallen van het betalen van huur.

Behalve als het stadion failliet gaat uiteraard. Dan is de BVO wel genaaid. Maar nogmaals, volgens de diverse second opinions zijn de geschetste scenarios realistisch.
pi_128695220
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, Feyenoord zal er nooit op achteruit gaan. Feyenoord gaat er sowieso al 8 miljoen op vóóruit wat betreft begroting door de vaste content fee en het wegvallen van het betalen van huur.

Behalve als het stadion failliet gaat uiteraard. Dan is de BVO wel genaaid. Maar nogmaals, volgens de diverse second opinions zijn de geschetste scenarios realistisch.
Heb jij een linkje naar al die second opinions?
pi_128695224
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:37 schreef PIETR het volgende:
Wat is dat voor loze kreet, top 7?
Feyenoord moet tenminste - structureel - top 7 spelen in een nieuw stadion, om HNS rendabel te maken (wat betreft bezoekersaantallen, sponsorinkomsten etc) is de verwachting. Dit is bevestigd in de diverse second opinions.
pi_128695281
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:39 schreef Muto het volgende:

[..]

Heb jij een linkje naar al die second opinions?
De belangrijkste conclusies stonden een tijdje terug op de website van de gemeente Rotterdam. Ik neem aan dat jij die ook hebt gelezen?

De complete second opinions heb ik via een raadslid ook bemachtigd, het is me ontgaan of deze ook online hebben gestaan? Ik weet ook niet of ik deze mag publiceren. :P
pi_128695316
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De belangrijkste conclusies stonden een tijdje terug op de website van de gemeente Rotterdam. Ik neem aan dat jij die ook hebt gelezen?

De complete second opinions heb ik via via ook bemachtigd, het is me ontgaan of deze ook online hebben gestaan? Ik weet ook niet of ik deze mag publiceren. :P
Jawel, ik weet niet waar maar ze staan ergens op een gemeente website, waar allerlei stukken staan. Ook de second opinions. Dacht ik althans.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:47:36 #39
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_128695461
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Feyenoord moet tenminste - structureel - top 7 spelen in een nieuw stadion, om HNS rendabel te maken (wat betreft bezoekersaantallen, sponsorinkomsten etc) is de verwachting. Dit is bevestigd in de diverse second opinions.
Komen er meer supporters als we 6e of 10e worden? Betalen sponsors meer wanneer we 7e eindigen ipv 9e?

Hoe komen ze bij minimaal top 7?
pi_128695641
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jawel, ik weet niet waar maar ze staan ergens op een gemeente website, waar allerlei stukken staan. Ook de second opinions. Dacht ik althans.
Van mij ga je ze niet krijgen helaas, ik heb ze alleen fysiek ontvangen en dus niet op mijn computer staan. Inscannen gaat me wat te ver.
pi_128695806
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Van mij ga je ze niet krijgen helaas, ik heb ze alleen fysiek ontvangen en dus niet op mijn computer staan. Inscannen gaat me wat te ver.
Ik hoef ze ook niet hoor.
pi_128695823
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:47 schreef PIETR het volgende:

[..]

Komen er meer supporters als we 6e of 10e worden? Betalen sponsors meer wanneer we 7e eindigen ipv 9e?

Hoe komen ze bij minimaal top 7?
De beredenatie hierachter is mij helaas niet bekend. Ik ga er wel vanuit dat ze hier weloverwogen toe gekomen zijn en dat dit onderzocht is door diverse sportmarketingbureaus.
pi_128695875
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik hoef ze ook niet hoor.
Interesseert je niets? Of waarom niet als ik vragen mag? Je hebt je conclusie toch al klaar ongeacht de bevindingen van de onafhankelijke onderzoekbureaus?
  zondag 7 juli 2013 @ 20:01:02 #44
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_128695972
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De beredenatie hierachter is mij helaas niet bekend. Ik ga er wel vanuit dat ze hier weloverwogen toe gekomen zijn en dat dit onderzocht is door diverse sportmarketingbureaus.
:')
pi_128696089
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:01 schreef PIETR het volgende:

[..]

[quote]

:')
Lekker makkelijk hé, alles afdoen met een smiley. :')

Ik heb uit bronnen die dichtbij het bestuur staan dat bepaalde bekende sportmarketingbureaus nauw betrokken zijn geweest bij het opstellen van de businesscase. De naam is me ontschoten, maar één van de bureaus die ook verantwoordelijk is voor publicaties van Voetbal International heeft zich er ook mee bemoeid.

Verder lijkt top 7 mij toch redelijk conservatief ingeschat. Maar het is nooit goed natuurlijk.
pi_128696119
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Interesseert je niets? Of waarom niet als ik vragen mag? Je hebt je conclusie toch al klaar ongeacht de bevindingen van de onafhankelijke onderzoekbureaus?
Omdat ik geen zin heb om ingewikkelde documenten door te spitten die allemaal zo knetter vaag blijven voor een leek als ik dat ik er toch geen hout van snap. Zelfkennis dus. Ik laat mij liever voorlichten door mensen die er verstand van hebben en het zo kunnen overbrengen dat ik het gevoel heb er ook verstand van te krijgen. Dat is waar de club keihard faalt. Ik ben niet zo slim en best makkelijk ergens van te overtuigen, maar ik ben wel slim genoeg om door gluiperds en misselijke mannetjes heen te prikken die zich op dit moment bezig houden met de toekomst van onze club.
pi_128696290
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Omdat ik geen zin heb om ingewikkelde documenten door te spitten die allemaal zo knetter vaag blijven voor een leek als ik dat ik er toch geen hout van snap. Zelfkennis dus. Ik laat mij liever voorlichten door mensen die er verstand van hebben en het zo kunnen overbrengen dat ik het gevoel heb er ook verstand van te krijgen. Dat is waar de club keihard faalt. Ik ben niet zo slim en best makkelijk ergens van te overtuigen, maar ik ben wel slim genoeg om door gluiperds en misselijke mannetjes heen te prikken die zich op dit moment bezig houden met de toekomst van onze club.
Ik ben het met je eens dat Feyenoord enorm tekort schiet wat betreft voorlichting en het beantwoorden van vragen en angsten die leven onder iedereen die met Feyenoord begaan is. Aan de andere kant maakt het niet uit wat ze zeggen omdat ze simpelweg toch niet geloofd worden. :')

Deels is dat overigens ook terecht. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat jij jezelf niet slim genoeg inschat om die lastige second opinions door te spitten (dat is best te doen hoor), maar je wel meent te moeten kunnen beoordelen dat de Feyenoorddirectie leugens verspreid.

Zo'n onafhankelijk onderzoek lijkt me juist de aangewezen methode om je theorie te staven en antwoorden te vinden op je vragen. Bovendien is er nog steeds genoeg waar je wel terecht je vraagtekens bij zou kunnen plaatsen (dankzij de second opinions).

Diegenen waar jij je nu door laat voorlichten (lees LN, RDK, FR12 etc). hebben er net zomin verstand van en zijn net zo bevooroordeeld tav een nieuw stadion als dat de Feyenoorddirectie dat is, maar dan met tegenovergestelde belangen uiteraard.
pi_128696513
Tomatenboer, ik heb nog steeds geen besluit genomen en ik wil dat ook nog niet doen de komende jaren. Ik acht de tijd gewoon nog niet rijp omdat er nu bestuurders zijn die niet het beste voorhebben met de club, daar staan LN, RDK (kutplan) en FR12 keihard buiten. Juist daarom denk ik dat Feyenoord mij makkelijk had kunnen pakken als pro HNSér, omdat ik er vrij neutraal in sta. Ik vind RDK niks, ook amateuristisch en ik geloof niet alles wat er op FR12 of LN staat. Lang niet alles eigenlijk, maar ik heb inmiddels ook een antipathie gekregen richting alles wat HNS is, omdat ze op het netwerk forum zo arrogant en vervelend overkomen, met voorop Charles Versnick.
pi_128696618
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Euhm...die acht miljoen is toch niet netto. De clubs staat immers de inkomsten voor units e.d. af die haar nu wel toekomen..
#12 is not for sale!
pi_128696700
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:14 schreef Scrummie het volgende:
Tomatenboer, ik heb nog steeds geen besluit genomen en ik wil dat ook nog niet doen de komende jaren. Ik acht de tijd gewoon nog niet rijp omdat er nu bestuurders zijn die niet het beste voorhebben met de club, daar staan LN, RDK (kutplan) en FR12 keihard buiten. Juist daarom denk ik dat Feyenoord mij makkelijk had kunnen pakken als pro HNSér, omdat ik er vrij neutraal in sta. Ik vind RDK niks, ook amateuristisch en ik geloof niet alles wat er op FR12 of LN staat. Lang niet alles eigenlijk, maar ik heb inmiddels ook een antipathie gekregen richting alles wat HNS is, omdat ze op het netwerk forum zo arrogant en vervelend overkomen, met voorop Charles Versnick.
Ik denk dat die arrogante houding voort komt uit het feit dat er zoveel simplistische en foutieve aannames gepubliceerd zijn.

Tot nu toe hebben Charles Versnick, Ard en EPA op alle fronten gelijk gekregen. Zelfs nog voordat RDK hun plannen moesten aanpassen, nog voordat de businesscase gepubliceerd werd, en nog voordat de second opinions bekend waren wisten zij al onderbouwt en beargumenteerd zaken te bevestigen of te ontkrachten, die later bleken te kloppen. Derhalve spreken de feiten voor zich, evenals de second opinions.

Dat heeft mij wel aardig overtuigd - zij het ook nog niet volledig - al mag het misschien wel zo overkomen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')