1) Bereik. De 2e gaat t/m 135mm wat aanzienlijk meer bereik is; zoals hierboven al gezegd is dat inderdaad handig als je maar 1 lens wil/hebt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:33 schreef Crimyclown het volgende:
Wie kan mij het verschil vertellen tussen de:
Canon EOS 650D + EF-S18-135 IS STM (SLR Camera + EF-S18-135 IS STM) en
Canon EOS 650D + EF-S18-55 IS II KIT (SLR Camera + EF-S18-55 IS II).
Behalve de prijs.. Waarvoor staat STM en wat zijn de voordelen ervan? Ik wil de camera alleen maar voor fotografie gaan gebruiken, dus als het te maken heeft met film is het al niet interessant.
Dat is ook wel een goed idee, alleen die Canon EF 70-200mm f/4L USM zie ik zo niet 2e hands voor een leuk prijsje. Dat ding is wel wreedquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
1) Bereik. De 2e gaat t/m 135mm wat aanzienlijk meer bereik is; zoals hierboven al gezegd is dat inderdaad handig als je maar 1 lens wil/hebt.
2) STM is een autofocus systeem dat stiller en meer 'smooth' is dan je standaard autofocus. Vooral bedoelt voor filmen want volgens Canon zou dat continu en stille autofocus geven tijdens het filmen.
In de praktijk is het echter nog smooth nog stil.
Als je niet wil filmen zou ik dat met dat prijsverschil écht niet de 18-135mm nemen; dat is bijna ¤300 verschil.
Voor dat verschil zou ik nog eerder een aparte lens bijkopen.
Nieuw kun je voor die prijs de Canon 55-250mm II kopen (en voor het verschil de Canon 50mm bijkopen of wat accessoires (SD-geheugen, statief enz.).
2e hands vindt je voor die ¤300 de Canon 70-300mm IS USM of nog beter; de Canon 70-200mm F4 L. Vooral die laatste is in die prijsklasse onverslaanbaar.
Net eens wat proberen te filmen in de tuin (sloot, kuikens enz.) en het is duidelijk geworden dat ik iets nodig heb; ND-filter. Filmen op f/1.4 is niet te doen![]()
Eens over nadenken hoe ik dat ga doen. Heb verschillende lenzen dus moet adapters/ringen hebben zodat ik die filters op alle lenzen kan gebruiken; ook maar een polarisatiefilter nemen.
Statief is ook wel handig (rotding van nu is sléécht) maar wat voor een; ook als ik serieus filmen wil oppakken...
Prachtigquote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:34 schreef andreas612 het volgende:
Vette cityfoto's van o.a. Toronto:
http://www.blursurfing.com/
Wat heb je gekocht?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:17 schreef bakkerl het volgende:
Een middagje cameranu bezoeken is nooit goed voor de bankrekening..
Een Benro statief, een Gitzo balkop, een lowpro tasje en 2 cokin filtersquote:
Nice! Travel Angel statief?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:17 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Een Benro statief, een Gitzo balkop, een lowpro tasje en 2 cokin filters
Nee, die kwamen me te laag uit. Het is een classic geworden..quote:
Goeiemorgen!quote:Op maandag 8 juli 2013 09:15 schreef Puala het volgende:
GoedemorgenMooi weer
Fantastisch weekend achter de rug
Life is good
Je bent te vrolijk op de vroege ochtend...quote:Op maandag 8 juli 2013 09:15 schreef Puala het volgende:
GoedemorgenMooi weer
Fantastisch weekend achter de rug
Life is good
Vroeg? Dat was het toen ik om 6.15 naast mijn bed stond. Nu niet meerquote:Op maandag 8 juli 2013 09:36 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Je bent te vrolijk op de vroege ochtend...
quote:Op maandag 8 juli 2013 09:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Vroeg? Dat was het toen ik om 6.15 naast mijn bed stond. Nu niet meer
fixedquote:Op maandag 8 juli 2013 09:36 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Je bent te vrolijk op de vroege ochtend maandag...
quote:
Dat stond toch in mijn post? Mooi weer en een goed weekend gehadquote:Op maandag 8 juli 2013 09:49 schreef Merlijn het volgende:
[..]Maar waarom ben jij zo verdacht vrolijk?
Jaja... juist...quote:Op maandag 8 juli 2013 09:50 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat stond toch in mijn post? Mooi weer en een goed weekend gehad
Wat denk jij nou weer?quote:
Ik denk helemaal niets... wat denk je wel van mij..quote:Op maandag 8 juli 2013 09:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Wat denk jij nou weer?![]()
Maar verder daalt mijn humeur snel weer richting nulpuntDe netwerkschijven liggen er half uit, telefoon leeg en uiteraard de adapter zoek, een collega die eventjes wat dingen heeft aangestipt in meldingen zonder het op een leuke manier te brengen enz.
BULB stand of in elk geval hele lange sluitertijd. En dan corrigeren met diafragma en iso dat hij niet te licht is.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:30 schreef Schanulleke het volgende:
Gisteravond licht gefrustreerd geraak bij een poging onweerfoto's te maken. Óf te licht, óf te donker, maar zonder uitzondering geen bliksem te zien. Terwijl die zeker voor mijn lens langskwam. Hoe móet dat?
Ik weet dat er een speciaal topic voor is, maar ik heb geen search op mijn telefoon.
Tja, dan deed ik op zich alles goed. Snap nog niet wat er dan misging. Nou ja, wellicht vanavond al een herkansing.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:35 schreef Puala het volgende:
[..]
BULB stand of in elk geval hele lange sluitertijd. En dan corrigeren met diafragma en iso dat hij niet te licht is.
En vooral heel veel geduld hebben
Maar als ze te licht of te donker waren had je je diafragma en iso niet goed staan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:17 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Tja, dan deed ik op zich alles goed. Snap nog niet wat er dan misging. Nou ja, wellicht vanavond al een herkansing.
wat waren de instellingen die je gebruikt hebt?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:30 schreef Schanulleke het volgende:
Gisteravond licht gefrustreerd geraak bij een poging onweerfoto's te maken. Óf te licht, óf te donker, maar zonder uitzondering geen bliksem te zien. Terwijl die zeker voor mijn lens langskwam. Hoe móet dat?
Ik weet dat er een speciaal topic voor is, maar ik heb geen search op mijn telefoon.
Dat lijstje had ik gezien ja, maar dat zegt niets over de stevigheid. Maar een 6D en fisheye is wel een flink gewicht, dus dan mag hij ook wel wat wiebelen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:11 schreef x-tremed het volgende:
[..]
volgens de importeur kan ie als volgt dragen
Uitgeschoven tot en met de 1e sectie: 22,5 kg.
Uitgeschoven tot en met de 2e sectie: 15 kg.
Uitgeschoven tot en met de 3e sectie: 10 kg.
Uitgeschoven tot en met de 4e sectie: 7,5 kg.
Uitgeschoven tot en met de 5e sectie: 3,25 kg.
Uitgeschoven tot en met de 6e sectie: 2 kg.
ik heb hem met een 6D met batterygrip en een 15mm fisheye wel volledig uitgeklapt gehad. Hij gaat wel een beetje heen en weer bovenin maar minimaal.
Misschien stom maar waren het wel echte flitsenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:30 schreef Schanulleke het volgende:
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:54 schreef Iemand91 het volgende:
Gave foto's hierboven!
Ik ben (weer) op het punt aangekomen dat ik écht eens wat wil doen aan m'n foto's en m'n niet bestaande workflow.
Ik wil m'n foto's eens systematisch opslaan en ik wil eens met Lightroom beginnen.
Op dit moment staan er foto's op m'n laptop, op een pc en op een NAS. Ik ben van plan om alles op m'n NAS te zetten en een kopie daarvan op m'n laptop. Alle foto's van de pc verwijderen.
Ook ben ik aan het uitzoeken hoe Lightroom nou met bestanden omgaat. Als ik het goed begrepen heb geef je aan in Lightroom waar de foto's staan, maar doet Lightroom er eigenlijk niets mee.
Lightroom maakt alleen een bestand aan waarin staat wat je bewerkingen zijn bij elke foto.
Pas als je gaat exporteren maak je een nieuwe foto's bestand (.jpg) aan met de bewerkingen.
Nou heb ik even wat korte vragen.
- Klopt bovenstaande?
- Eigenlijk wil ik LR zowel op m'n laptop als op PC gebruiken. Is dit zo in te stellen dat dit samenwerkt (dus dat je bijv. met de bewerkingen die ik gemaakt heb op de laptop kan verder gaan op de pc)?
- Je wil eigenlijk je 'ruwe' bestanden niet verwijderen of wijzigen (dat is ook het idee van LR), maar je wil wel uiteindelijk de foto's zien/gebruiken die bewerkt/geëxporteerd zijn.
Hoe is dit het meest logisch te doen? Of hoe doen jullie dit?
1 map (genaamd 'origineel') met daaronder weer mappen voor elk project/datum/event etc. en een 2e map (genaamd 'bewerkt') maar daarin dezelfde mapstructuur/foto's?
Om hier op terug te komen ben ik nu nog maar eens aan het kijken hoe het werkt/zit.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja en nee
als je de instellingen niet wijzigt dan word t in t document weggeschreven
in de preferences kun je aanpassen dat het een apart bestand word zoals in Photoshop en CameraRAW.
[..]
het is mogelijk om inderdaad je files in te lezen vanaf een externe locatie, is echter niet ondersteund mocht er iets fout gaan. je moet dan wel echt met een externe locatie werken
als je lokaal gaat werken gaat t niet goedlopen.
[..]
ik werk met mijn originele map [20130614] - Pinkpop
waaronder een map hangt met de bewerkte foto's opgeslagen naar JPG
in de eerste mappen zitten de CR2 en XMP files
Wat voor camera gebruik je nu dan?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:42 schreef kanovinnie het volgende:
Toch maar mijn 400D te koop gezet. GA 'm toch nooit meer gebruiken.
Nog een tipje: Maak een beetje leuke compositie en belicht alleen daar op. Dus alsof je een nachtfoto maakt. Of je dit wil doen middels M, Bulb of A met wat negatieve EV is een keuze. Net doen alsof het niet onweert. De bliksem moet er namelijk toevallig invallen en regelt zijn eigen belichting. Iso 100 en f5.6 tot f8 zijn goede uitgangspunten naargelang de sluitertijd die je ambieert. En dat is liefst zo lang mogelijk. En verder continu schieten. Het kan met een matig onweer goed zijn dat 300 clicks niet opleveren. En de wet van murphy dicteert dat nét die ene flash valt tussen twee sluiterbewegingen. Succes, jij hebt tenminste een kans.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:17 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Tja, dan deed ik op zich alles goed. Snap nog niet wat er dan misging. Nou ja, wellicht vanavond al een herkansing.
nu een 50D. Statief is 150 euro, is 5.5 kg en zal wel van niet al te beste kwaliteit zijn maar daar kan je beter de eigenaar over raadplegen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:04 schreef spreading het volgende:
[..]
Wat voor camera gebruik je nu dan?
Verder is die megastatief wel vet, mag ik vragen wat je daarvoor nou betaald?
Filmstand op je dslr?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Kwam er vandaag achter dat ik ook nog een videocamera heb...
statief is idd 150eu, moet je verder nog een statiefkop opzetten wil je je camera erop kunnen plaatsen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:04 schreef spreading het volgende:
[..]
Wat voor camera gebruik je nu dan?
Verder is die megastatief wel vet, mag ik vragen wat je daarvoor nou betaald?
Wel een tof en verleidelijk idee zo'n mega statiefquote:Op woensdag 10 juli 2013 09:10 schreef x-tremed het volgende:
[..]
statief is idd 150eu, moet je verder nog een statiefkop opzetten wil je je camera erop kunnen plaatsen.
heb hem nog maar op 1 festival getest maar ik ben absoluut tevreden erover, zit degelijk in elkaar. Al was hij bij mij helemaal uitgeschoven niet helemaal 100% stabiel maar ik zat dan ook ruim boven de 2KG die hij volgens opgave kan hebben volledig uitgeschoven
50D is een mooie camera, dn snap ik je keus om je oude te verkopen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
nu een 50D. Statief is 150 euro, is 5.5 kg en zal wel van niet al te beste kwaliteit zijn maar daar kan je beter de eigenaar over raadplegen.
Mmm klinkt inderdaad verleidelijk. Nadeel is dat je hem via wifi oid moet bedienen, dus eerst een camera kopen die dat heeftquote:Op woensdag 10 juli 2013 09:10 schreef x-tremed het volgende:
[..]
statief is idd 150eu, moet je verder nog een statiefkop opzetten wil je je camera erop kunnen plaatsen.
heb hem nog maar op 1 festival getest maar ik ben absoluut tevreden erover, zit degelijk in elkaar. Al was hij bij mij helemaal uitgeschoven niet helemaal 100% stabiel maar ik zat dan ook ruim boven de 2KG die hij volgens opgave kan hebben volledig uitgeschoven
Wireless remote?quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:16 schreef spreading het volgende:
[..]
50D is een mooie camera, dn snap ik je keus om je oude te verkopen.
[..]
Mmm klinkt inderdaad verleidelijk. Nadeel is dat je hem via wifi oid moet bedienen, dus eerst een camera kopen die dat heeft
Feli!quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
*opent nieuw topic.
"vriendin in de bijstand want te hoog opgeleid".
Niceness! Feliquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vriendinnetje afgestudeerdMaster of Science met een 8
quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
ik heb hem ook recent tweedehands overgenomen en erg wijs mee. Ik denk dat je voornamelijk met de missende IS zit als je een 70-200 met IS gewend bent.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:44 schreef Crimyclown het volgende:
Nogmaals bedankt voor de reacties. Het is een Canon 600D geworden, alleen zit ik nog in m'n maag over de "Canon 70-200mm F4 L" lens. Echt een toplens en de reviews zijn ook uitstekend, kan hem voor ongeveer 400 euro op de kop tikken, maar dat er geen beeldstabilisatie is een grote afknapper. Die met beeldstabilisatie is bijna het dubbele in prijs. Maar voorlopig helemaal happy met m'n camera
.
Hoe gaat het vanuit de hand? Of doe je alles met statief?quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:46 schreef x-tremed het volgende:
[..]
ik heb hem ook recent tweedehands overgenomen en erg wijs mee. Ik denk dat je voornamelijk met de missende IS zit als je een 70-200 met IS gewend bent.
ik doe alles uit de hand zonder statief. Gebruik hem zo goed als alleen op festivals en heb geen zin om constant met een monopod te sjouwenquote:Op woensdag 10 juli 2013 19:50 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Hoe gaat het vanuit de hand? Of doe je alles met statief?
Ik kan mijn handen best goed stil houden totdat ik weet dat ik er een foto mee moet maken. Dan lukt het ineens niet meer omdat ik dan meestal te krampachtig word. Heel raar.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:16 schreef x-tremed het volgende:
[..]
ik doe alles uit de hand zonder statief. Gebruik hem zo goed als alleen op festivals en heb geen zin om constant met een monopod te sjouwen
Hoe kom je daar aan?quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:51 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb die lens, dus zonder is, ook. Op flickr kan je voorbeelden zoeken
hoe meer jij gaat nadenken van ik moet mijn handen stil houden hoe meer je gaat bewegenquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:03 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik kan mijn handen best goed stil houden totdat ik weet dat ik er een foto mee moet maken. Dan lukt het ineens niet meer omdat ik dan meestal te krampachtig word. Heel raar.
Ik weet het!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:36 schreef x-tremed het volgende:
[..]
hoe meer jij gaat nadenken van ik moet mijn handen stil houden hoe meer je gaat bewegen
let in het begin vooral op je ademhaling en probeer die rustig te houden, zorg dat je met je linkerhand als je voldoende gezoomd hebt de lens op het einde ondersteund dan is ie ook stabieler
Vet!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:45 schreef Wiebeldak het volgende:
Een vrij aparte zelf portret foto geschoten vanmiddag.
[ afbeelding ]
Als een tiet!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:08 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Hoe kom je daar aan?
doet ie het nog steeds goed?
Apart... maar wel nice!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:45 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Like! Ook eentje gedaan met cam op grond &timer? Dan cam wegshoppen en fotografen gek maken hoe je het geschoten hebtquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:45 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Wat, hier wel, en voor mij niet?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:07 schreef Puala het volgende:
Goedemorgen
* Puala schenkt koffie en thee in. Iemand een bakkie?
Aan het werkquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
En waar is dan de doos die koffie zet?
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
En waar is dan de doos die koffie zet?
Tijd voor een 2e doos wel tijd van der werk vrij maakt om koffie voor je zetten?quote:
Tnxquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:26 schreef freud het volgende:
[..]
Like! Ook eentje gedaan met cam op grond &timer? Dan cam wegshoppen en fotografen gek maken hoe je het geschoten hebt
Lekker, zwart en sterkquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:56 schreef bakkerl het volgende:
[..]
[..]
Tijd voor een 2e doos wel tijd van der werk vrij maakt om koffie voor je zetten?
Nog nooit gehadquote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:07 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Tnx
Nope. Er staat gewoon een spiegel achter mij en voor mij
Foto staat trouwens in explore op Flickr. Dat is echt lang geleden dat dat gebeurde.
Voor mij 2 dagen in Haren zitten, vanavond bruidsfeest fotograferen en morgen nieuw festivalletje aan het Hoornsemeerquote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
3 shows komende twee dagen, iemand in de buurt? Badpop, nacht van Winschoten & Dijkpop.
Nee, morgen Extrema en dinsdag en donderdag Valkhof Festival. Ben je dinsdag bij de chaps van Kensington? Ben dan huisfotograaf en kunnen wel ff een gele knakker doen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
3 shows komende twee dagen, iemand in de buurt? Badpop, nacht van Winschoten & Dijkpop.
Extrema outdoor?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:55 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nee, morgen Extrema en dinsdag en donderdag Valkhof Festival. Ben je dinsdag bij de chaps van Kensington? Ben dan huisfotograaf en kunnen wel ff een gele knakker doen.
Ja, XO Live heet dat tegenwoordig. Hoop dat het weer een beetje meezit.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:24 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Extrema outdoor?
Voor mij 1 van de betere festivals. ik ben er 3 keer geweest en het was 3 keer geweldig. Maar dan als feestganger
Het wordt juist prima morgen. Zo'n 22-25 graden, dat is echt perfect. Ik heb er eens gestaan met 32 graden, maar dat wil je niet. Vooral niet als je van de techno tent houd. Na 30 minuten moest je weer 2 liter water tanken.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:25 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja, XO Live heet dat tegenwoordig. Hoop dat het weer een beetje meezit.
Ja, temperatuur is prima, maar het moet niet gaan regenenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:28 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Het wordt juist prima morgen. Zo'n 22-25 graden, dat is echt perfect. Ik heb er eens gestaan met 32 graden, maar dat wil je niet. Vooral niet als je van de techno tent houd. Na 30 minuten moest je weer 2 liter water tanken.
Ja, 2. Maar ik weet niet of ik mag zeggen wiequote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:33 schreef x-tremed het volgende:
Nog Fok! fotografen die toevallig naar de Zwarte Cross gaan?
Tuurlijk wel.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, 2. Maar ik weet niet of ik mag zeggen wie
Toevallig ook wat spullen rijker omdat een maat van mij alles verkocht had maar toch nog het 1 en ander vergeten was. En dat mocht ik hebben.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ben sinds vandaag een lange TTL kabel en een triggerset rijker. Gekregen van een kennis die de a99 heeft gekocht en nu er een f60 (met nieuwe flisschoen dus) aan komt, werden deze overbodig.![]()
Ik ben er het hele weekend voor een andere opdrachtgever! Ik ben voor!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:56 schreef Uncle het volgende:
Ik ben er ook in elk geval vrijdag en zondag om te fotograferen. Zaterdag moet ik nog even kijken of ik dat haal.
Kunnen we bijna een FOT! meet doen op de Zwarte Cross
Niet høken moar FØT-ten
zal ik het bier alvast koudzetten in een van onze tenten op het terrein?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:09 schreef SP22 het volgende:
[..]
Ik ben er het hele weekend voor een andere opdrachtgever! Ik ben voor!
H&m heb dat ook weleens gehad maar was na 5 minuten weer over. Misschien heel stom maar je cookies van flickr verwijderen helpt dat misschien?quote:Op maandag 15 juli 2013 23:01 schreef Fotografie.vink het volgende:
Even een vraagje als ik foto's wil uploaden bij Flickr krijg ik het hele weekend al Connection Offline. Zowel bij google chrome als bij internet explorer krijg ik deze melding tevens ook op een andere laptop geprobeerd waar ik het zelfde resultaat kreeg. Waar kan dit aan liggen en hoe los ik dit op?
Zojuist heb ik dit geprobeerd maar heeft helaas niet mogen helpen. Inmiddels is het de 3e dag dat het niet werkt.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
H&m heb dat ook weleens gehad maar was na 5 minuten weer over. Misschien heel stom maar je cookies van flickr verwijderen helpt dat misschien?
control + f5quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:26 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
Zojuist heb ik dit geprobeerd maar heeft helaas niet mogen helpen. Inmiddels is het de 3e dag dat het niet werkt.
werkte ook nietquote:
Replace user.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:55 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
werkte ook niet
[ afbeelding ]
is de fout melding waar ik het over had.
hoe kan ik dat doen want kan dat nergens vinden.quote:
Dat is een heel flauw grapje.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:10 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
hoe kan ik dat doen want kan dat nergens vinden.
Dat is echt raar..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:26 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
Zojuist heb ik dit geprobeerd maar heeft helaas niet mogen helpen. Inmiddels is het de 3e dag dat het niet werkt.
Check eens:quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:55 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
werkte ook niet
[ afbeelding ]
is de fout melding waar ik het over had.
Da's the easy way outquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:42 schreef Fotografie.vink het volgende:
Iedereen dank voor jullie reacties. Zojuist de upload software gedownload en deze lijkt wel goed te werken!
Dan behaal je niet snel genoeg je diafragma en daardoor overbelichte foto's?quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:08 schreef Ener-G het volgende:
Merde, net uitgebreid getest en mn X100 heeft toch echt 'sticky blades'. Was opzich ook wel te verwachten, aangezien het een van de allereerste uit de productie is.
Van de week bonnetje maar eens opgraven en opsturen naar Fujifilm.
Nice, congrats!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:52 schreef MrManuel het volgende:
Na vaak uitstellen toch de 6D+24-105mm lens gekocht!
Whoohoo, morgen de EF 70-200mm f/4L even in de stad halen!
Nice!! Gefeli! Heerlijke combo 👍quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:52 schreef MrManuel het volgende:
Geen IS helaas. Kost me net iets te veelquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:27 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Nice, congrats!
De 70-200 IS? (erg mooi ding!)
Nu ik niet meer bij Canon werk vond ik het toch tijd om me eigen gear te upgraden.quote:
Gefeliciteerd, mooie combinatiequote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:52 schreef MrManuel het volgende:
Was het niet goedkoper om het te doen toen je er nog werkte?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 02:44 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Nu ik niet meer bij Canon werk vond ik het toch tijd om me eigen gear te upgraden.
Thanks!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:52 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, mooie combinatie!
Kon nu ook nog via de Canon Shop, oud-collega'squote:Op zondag 21 juli 2013 09:55 schreef freud het volgende:
[..]
Was het niet goedkoper om het te doen toen je er nog werkte?
Ik wil het ook wel voor je doen hoor.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:00 schreef Iwanius het volgende:
(ik kan mij zelf wel voor mijn kop slaan)
Gefeliciteerd! Ik ben een beetje in twijfel. Eigenlijk wil ik wachten op de volgende serie van Sony (die dus pas voorjaar 2014 zou moeten komen), want de 77 is eigenlijk niet lichtsterk genoeg. De winst ten opzichte van mijn huidige body, de 700, is eigenlijk niet zo groot. Nu heeft Sony recentelijk een nieuwe instapper uitgebracht, de a58, maar dat is wel een heel tof ding. Moet ik alleen, als ik die erbij nee, ook een nieuwe flitser (de flitsschoen is veranderd). De F43M is de opvolger van de mijne (of eigenlijk, is het gewoon een F43AM met nieuwe voet en enkele kleine verbeteringen. Keuzes, keuzes, keuzes.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:52 schreef MrManuel het volgende:
Wat heeft jou aangetrokken aan de 6d tegenover de 5dmk2?quote:Op zondag 21 juli 2013 10:49 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Thanks!
[..]
Kon nu ook nog via de Canon Shop, oud-collega's
Durf je geen advies te geven over Sony, totaal geen ervaring meequote:Op zondag 21 juli 2013 16:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik wil het ook wel voor je doen hoor.
[..]
Gefeliciteerd! Ik ben een beetje in twijfel. Eigenlijk wil ik wachten op de volgende serie van Sony (die dus pas voorjaar 2014 zou moeten komen), want de 77 is eigenlijk niet lichtsterk genoeg. De winst ten opzichte van mijn huidige body, de 700, is eigenlijk niet zo groot. Nu heeft Sony recentelijk een nieuwe instapper uitgebracht, de a58, maar dat is wel een heel tof ding. Moet ik alleen, als ik die erbij nee, ook een nieuwe flitser (de flitsschoen is veranderd). De F43M is de opvolger van de mijne (of eigenlijk, is het gewoon een F43AM met nieuwe voet en enkele kleine verbeteringen. Keuzes, keuzes, keuzes.
- De GPS/Wifi mogelijkheid vind ik echt een plus voor mij (iemand die gewoon gaat rondrijden voor Landschappen maar niet meer weet waar hij welke foto heeft gemaakt.)quote:Op zondag 21 juli 2013 17:26 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat heeft jou aangetrokken aan de 6d tegenover de 5dmk2?
Zoek een restaurantje op met een airco.quote:Op maandag 22 juli 2013 01:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Noem me een echte zeik Hollander maar ik heb genoeg van dit weer.Veel te warm (kan enorm slecht tegen warmte) Zodra het tegen een graad of 25 gaat voel ik me al half dood. Ben enorm misselijk ervan. En morgen en overmorgen wordt het 33 graden. Huis koel houden lukt ook niet is een huis uit 1928 en niet bepaald goed geïsoleerd.
Heeft er iemand misschien tips ? Veel buiten komen met de warmte doe ik al niet. Vandaag even in het zwembadje met de parasol erboven dat was wel lekker
Had hier vroeger nooit last van.
Ik ga straks de stad in om te zoeken naar een zomers plaatjequote:Op maandag 22 juli 2013 10:08 schreef Puala het volgende:
Niemand die interesse heeft in de FOT fotowedstrijd? Of is het thema te moeilijk? Pas 4 inzendingen, dat kan beter toch?
Beetje raar aangezien er best wel vraag naar was. Maar denk dat veel mensen weg zijn sinds het mooie weer. Ik zelf ookquote:Op maandag 22 juli 2013 10:08 schreef Puala het volgende:
Niemand die interesse heeft in de FOT fotowedstrijd? Of is het thema te moeilijk? Pas 4 inzendingen, dat kan beter toch?
Maar als je weg bent kan je toch ook foto's maken?quote:Op maandag 22 juli 2013 11:05 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Beetje raar aangezien er best wel vraag naar was. Maar denk dat veel mensen weg zijn sinds het mooie weer. Ik zelf ook
maar niet van de hollandse zomer...quote:Op maandag 22 juli 2013 11:07 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar als je weg bent kan je toch ook foto's maken?
Wat voor jou de hollandse zomer is hequote:Op maandag 22 juli 2013 14:22 schreef andreas612 het volgende:
[..]
maar niet van de hollandse zomer...
Op een kluitje op het strand aan de costa is ook wel een erg hollandse zomerquote:Op maandag 22 juli 2013 14:22 schreef andreas612 het volgende:
[..]
maar niet van de hollandse zomer...
Haha ja is een idee. Lig nu weer in zwembadje. Met parasol boven mijn hoofd. Oh ja en de hond natuurlijk die lag er al eerder in dan ikquote:Op maandag 22 juli 2013 11:02 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Zoek een restaurantje op met een airco.![]()
Camera mee en van alle bezoekers een portret schieten.
Zwanger? Of heb je last van een vreet kick ^^quote:Op maandag 22 juli 2013 14:33 schreef Puala het volgende:
Hongerrrrr![]()
En onverzadigbaar zo ongeveer.
Tot nu toe? 4 boterhammen, 3 pakjes sultana's, pak tukjes.
En nog steeds HONGER.
Zwangerquote:Op maandag 22 juli 2013 14:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zwanger? Of heb je last van een vreet kick ^^
Hm geen super in de buurt?quote:Op maandag 22 juli 2013 14:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Zwanger![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee.
Maar vreetkick zou prima kunnen. Maar het is op. En ik moet nog tot 6 uur voor ik thuis ben
Nee. Zit op een industrieterrein en geen idee wat er hier in de buurt is.quote:
Bietsen bij je collega's ^^quote:Op maandag 22 juli 2013 14:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee. Zit op een industrieterrein en geen idee wat er hier in de buurt is.
Maar even tandjes op elkaar, ik kan dit
Dit gaat heel flauw klinken, maar ook dat gaat nietquote:
Oh ja ken dat wel dan lijk je soms de enige te zijn haha.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Dit gaat heel flauw klinken, maar ook dat gaat niet![]()
![]()
![]()
Bouwvak.
Er zijn misschien 5 personen in het hele pand aanwezig. En geen idee waar ze dan zitten als ze er zijn
We hebben toch nog tijd genoeg joh :pquote:Op maandag 22 juli 2013 10:08 schreef Puala het volgende:
Portretjes en straat plaatjes schieten is morgen wel mijn bedoeling dus dat terrasje c.q. restaurant met airco is morgen mijn plan.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha ja is een idee. Lig nu weer in zwembadje. Met parasol boven mijn hoofd. Oh ja en de hond natuurlijk die lag er al eerder in dan ik
Is het dan geen idee om volgende keer even een rondje te rijden om te zoeken naar een benzinepomp ?quote:Op maandag 22 juli 2013 14:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee. Zit op een industrieterrein en geen idee wat er hier in de buurt is.
Maar even tandjes op elkaar, ik kan dit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lukt mij echt niet met dit soort warmte helaas. Zal niet de eerste keer zijn dat ik flauwvalquote:Op maandag 22 juli 2013 18:33 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Portretjes en straat plaatjes schieten is morgen wel mijn bedoeling dus dat terrasje c.q. restaurant met airco is morgen mijn plan.
Zwembadje is helaas voor mij geen optie hier op het balkon.
quote:Op maandag 22 juli 2013 18:35 schreef m1st1g het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I solemnly swear i'm up to no good
En ik zag het vanmiddag pas omdat ik altijd naar mijn actieve topics kijk eigenlijk. Ik zag hem net pas als sticky staan. Misschien dat ik er nog wel 1 kan bakken binnen de tijd.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:08 schreef Puala het volgende:
Omdat er 2 wedstrijden lopen momenteel?quote:Op maandag 22 juli 2013 21:43 schreef freud het volgende:
Maak deze week een plaat voor de fotowedstrijd fok
quote:Op maandag 22 juli 2013 18:35 schreef m1st1g het volgende:
[..]Nee echt echt echt echt echt echt echt echt echt niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat viel mij ook al opquote:Op maandag 22 juli 2013 20:24 schreef Wiebeldak het volgende:
Wel grappig om te zien hoe mijn foto beoordeeld wordt in de foto wedstrijd 'groen'. De 1 geeft veel punten, de ander bijna niets. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt dat een foto zo verschillend beoordeeld wordt.
Zelf zal ik van de week er even op mijn gemak voor gaan zitten. Nu met deze hitte kan ik niet normaal meer nadenken of beoordelen
Heb je ook een duikplank ?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo zwembadje is weer aan het vollopen
Grotere geheugenkaartjesquote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:19 schreef andreas612 het volgende:
Ik ga pleite en neem mee:
[ afbeelding ]
Nog suggesties wat ik evt mis?
Oh, ik doelde op de hollandse zomer wedstrijd. Had de andere nog niet bekekenquote:Op maandag 22 juli 2013 22:20 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Omdat er 2 wedstrijden lopen momenteel?
Of begrijp ik je verkeerd?
Polarisatiefilter?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:19 schreef andreas612 het volgende:
[ afbeelding ]
ND-filter?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:53 schreef andreas612 het volgende:
[..]
zit er nog eentje van 8 gb in die camera
[..]
zit er al op
Zit er ook in :pquote:
Leuke spulletjes!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:19 schreef andreas612 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga denk ik wel meedoen. Maar ik twijfel nog tussen 2 platen die ik afgelopen week gemaakt hebquote:Op maandag 22 juli 2013 10:08 schreef Puala het volgende:
Jep, en sensor swabs niet vergeten. Niets zo vervelend als in the middel of nowhere met een vieze sensor te zittenquote:
Het gaat vooral om foto's vanaf de kant hoor.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:58 schreef kanovinnie het volgende:
Kitesurfen? Koop dan een waterdichte.
Dan moet het wel kunnen, maar het is wel lastig om helemaal ingezoomd nog scherpe foto's te maken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:04 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Het gaat vooral om foto's vanaf de kant hoor.
In de compact camera's zit weinig verschil meer, maar is meer persoonlijke voorkeur. Dus ga eens naar de winkel, bedien hem een keertje en als dat fijn voelt is het zeker geen slechte koop.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:49 schreef So_Surreal het volgende:
Is dit een leuk cameraatje voor ¤175-, ?
http://tweakers.net/price(...)pix-s9500-zwart.html
Wil het gaan gebruiken voor vakanties, dagje uit, en foto's maken van het kitesurfen.
En tel er dan nog eens bij op dat je snel beweegt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:06 schreef Puala het volgende:
[..]
In de compact camera's zit weinig verschil meer, maar is meer persoonlijke voorkeur. Dus ga eens naar de winkel, bedien hem een keertje en als dat fijn voelt is het zeker geen slechte koop.
Maar vanaf de kant kitesurf foto's zullen niet heel spannend worden. Op afstand scherp krijgen is lastig. En je zit toch een flink stukje van de kant met kitesurfen.
Jij weetquote:Op donderdag 25 juli 2013 11:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En tel er dan nog eens bij op dat je snel beweegt.
Ik ben er vrijdag rond 3, doen wat interviews en akoestische dingen. 19:30 bij de mainstage, daar tussen wel even tijd om te meeten ergens.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:31 schreef Uncle het volgende:
Hoe zit het trouwens met de ZC meet komend weekend? Of zijn is iedereen herkenbaar tijdens de naked run?
[..]
Jep, en sensor swabs niet vergeten. Niets zo vervelend als in the middel of nowhere met een vieze sensor te zittenWaar gaat het heen eigenlijk? Ik mis eigenlijk nog een flitser
![]()
Wat is je budget?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:09 schreef So_Surreal het volgende:
Wat voor all-round camera raden jullie aan dan ?
Voor iets wat jij wilt in die prijsklasse? Lastig. Als je het kitesurfen laat vervallen, of er van uitgaat dat je niet snel supergedtaileerde foto's hebt, dan is het denkik een prima cameratje voor wat je er verder mee wilt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:09 schreef So_Surreal het volgende:
Wat voor all-round camera raden jullie aan dan ?
Vandaag (vrijdag) en zaterdag de grootste kansen.. Onweerseizoen is al bagger dit jaarquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Via ebay een hong kong wokkie lightning trigger besteld, ben benieuwd of ie nog binnen komt voordat het onweerseizoen dit jaar afgelopen is
Zeker, door de ronding van de aardequote:
Goede topic.quote:
JA, tis nog vroeg he?quote:
Kan..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:28 schreef kanovinnie het volgende:
ND filter, patsboemknalkedeng! Probleem opgelost!
Slave-flitsers werken ook zo snel, zal wel lukken denk ik.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
lichtflits=camera open? ik denk dat je shutterlag ervoor zorgt dat hij vaak te laat is, of valt dat wel mee?
Geeft dit een idee? (geen foto's nog van mij helaas):quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:37 schreef Wiebeldak het volgende:
WTF is dat? Ga je een afvoer op je camera aansluiten ofzo?
Welke heb je besteld? En zou je kunnen laten weten of het werkt? Is ook te testen met je eigen flitserquote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:23 schreef Ener-G het volgende:
Ja las het al.. oh well met de oude bulb/30sec truc werkt het ook wel.. alleen wanneer het nog licht is buiten wordt het wat lastiger.
Dit is het leuke speelgoed: http://www.aeophoto.com/LS3Spec.htmlquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
lichtflits=camera open? ik denk dat je shutterlag ervoor zorgt dat hij vaak te laat is, of valt dat wel mee?
Ik wil dat ook kunnenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Geeft dit een idee? (geen foto's nog van mij helaas):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ebay geval van 25 euro, volgens mij heeft ie geeneens een merknaam, geenidee wanneer het ding binnen komtquote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:39 schreef Timmos het volgende:
[..]
Welke heb je besteld? En zou je kunnen laten weten of het werkt? Is ook te testen met je eigen flitser.. Alles en iedereen die ik ken met dat peppie en kokkie spul vinden het niet werken..
Probleem is dat je voor dergelijke foto's wel de hoogte in moet, ofwel gebouwen in of bruggen. Da's wat minder hier in de buurt...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:46 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind dat echt zo een wonderbaarlijk effect. En ik kan met de meeste dingen wel verklaren waarom het effect gebeurd, maar hiervan niet. Vandaar dat het zo magisch is!
• Goedkoopste manier is softwarematig; ofwel met Photoshop (o.i.d.) creatief gaan wezen.quote:
Ik ben daar veel te onhandig voorquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Probleem is dat je voor dergelijke foto's wel de hoogte in moet, ofwel gebouwen in of bruggen. Da's wat minder hier in de buurt...
[..]
• Goedkoopste manier is softwarematig; ofwel met Photoshop (o.i.d.) creatief gaan wezen.
Kost niets maar is toch een beetje 'goedkoop' vind ik om het zo te doen.
• Daarna kun je een goedkope lens van Marktplaats halen met M42 mount. Kost je een tientje en hier sloop je de achterkant vanaf en die hou je dan voor je camera. (normale primelens kan ook maar is duurder)
Hiermee moet je echter wel oppassen want voordat je het weet klapt je spiegel tegen de lens. Dit heet freelensing. Je hebt wel vaak dat er dan dus zonlicht tussen de lens en camera doorkomt en op de sensor komt. Het is aan jou of je dat een na- of voordeel vindt.
• Daarna komt die oplossing van mij (medium format lens).
• Daarna komt een lensbaby.
• En daarna komen de échte tilt-shift lenzen maar die beginnen bij ¤1140
Je vergeet officiele TS tussenstukken en balgjes, die zijn er ook (dubbele lensmount). Ik gebruik een appje op mijn iphone, werkt ook prima. Als je trouwens met UW werkt, kan je in mijn ervaring met redelijk weinig hoogte af, maar idd, hoogte is een must.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Probleem is dat je voor dergelijke foto's wel de hoogte in moet, ofwel gebouwen in of bruggen. Da's wat minder hier in de buurt...
[..]
• Goedkoopste manier is softwarematig; ofwel met Photoshop (o.i.d.) creatief gaan wezen.
Kost niets maar is toch een beetje 'goedkoop' vind ik om het zo te doen.
• Daarna kun je een goedkope lens van Marktplaats halen met M42 mount. Kost je een tientje en hier sloop je de achterkant vanaf en die hou je dan voor je camera. (normale primelens kan ook maar is duurder)
Hiermee moet je echter wel oppassen want voordat je het weet klapt je spiegel tegen de lens. Dit heet freelensing. Je hebt wel vaak dat er dan dus zonlicht tussen de lens en camera doorkomt en op de sensor komt. Het is aan jou of je dat een na- of voordeel vindt.
• Daarna komt die oplossing van mij (medium format lens).
• Daarna komt een lensbaby.
• En daarna komen de échte tilt-shift lenzen maar die beginnen bij ¤1140
Ben benieuwd! Wat voor shoot?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:09 schreef Susteren het volgende:
Vandaag een awesome shoot gehadFoto's komen
Fotoshop staan genoeg tutorials van op internet, slopen van lenzen kan iedereen en kopen kan ook iedereen.quote:
Heb je een paar goeie (als in; links)?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:42 schreef freud het volgende:
Je vergeet officiele TS tussenstukken en balgjes, die zijn er ook (dubbele lensmount).
75mm is niet echt UWquote:Ik gebruik een appje op mijn iphone, werkt ook prima. Als je trouwens met UW werkt, kan je in mijn ervaring met redelijk weinig hoogte af, maar idd, hoogte is een must.
Ik heb lightroom maar ik ben zo a technisch als het maar zijn kan.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:10 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Fotoshop staan genoeg tutorials van op internet, slopen van lenzen kan iedereen en kopen kan ook iedereen.
[..]
http://canon-eos.bplaced.(...)ries_ts_adapters.htmquote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:10 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Fotoshop staan genoeg tutorials van op internet, slopen van lenzen kan iedereen en kopen kan ook iedereen.
[..]
Heb je een paar goeie (als in; links)?
[..]
75mm is niet echt UW
Thx!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:40 schreef freud het volgende:
[..]
http://canon-eos.bplaced.(...)ries_ts_adapters.htm
@Susteren, ziet er goed uit! Wat heb je op die plaat buiten voor lens/techiek gebruikt voor die dof? Me gusta!
Er zijn verschillende manieren:quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
Onder het motto domme vragen bestaan niet...
Hoe werkt die externe flitser met die camera samen..
Nice, met een zilveren reflector had ik harder licht verwachtquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:53 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thx!
70-200 2.8 op de 1d mk3 en een zilvere reflector op het model
Welke van de 3 opties bedoel je?quote:
Nee, hoeft niet. Ik weet niet hoe het bij andere merken zit, maar ik (ik gebruik Sony) kan mijn flitsers op wireless zetten. Dat, in combinatie met een onboard flitser die ook wireless flitst, levert een uit lichtflitsen opgebouwd TTL signaal. Zou ik nog een extra flitser hebben en deze op de body zetten, dan kan ik ook flitsgroepen maken. Ik kan dan dus zeggen: Jij, flitser in groep 2, jij flitst 2x zo hard als de master en flitser in groep 1, flitst maar half zo sterk.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wow, heeel vet!
In dat filmpje wat ik neerzette.. Wat voor verbinding heeft die camera met die flitser dan.. Ik zie niks.. Als het draadloos is heb je toch altijd zo'n zender op je hotshoe..
Nou valt wel mee hoorquote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:13 schreef freud het volgende:
[..]
Nice, met een zilveren reflector had ik harder licht verwacht
Nieteens zo sterkquote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:30 schreef freud het volgende:
Ik was benieuwd naar de specs van mijn oog...
Sensor (uitgangspunt 120 graden zicht): 576 megapixels
ISO (nachtzicht): 800
ISO (overdag): 1
Max F stop: f3.5
Bron: http://clarkvision.com/imagedetail/eye-resolution.html
PS:
Je oog kan dus de f2.8 van je dure lens niet eens verwerken!!
Als je ziet joe snel het gaat, dan geef ik het nog een paar jaar. Ze combineren nu ook canons met 200f1.8L lenzen als telescoop, dus waarom niet sensors koppelen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:49 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nieteens zo sterk![]()
f3.5, asa 800, alleen de megapixels zijn wel nice
Dit kan je ook met een budget MM laptop of goeie 2e hands. Daarnaast zou ik me heel goed afvragen wat je meerwaarde hiervan is.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:10 schreef Susteren het volgende:
Binnenkort heb ik vrij veel geld tot m'n beschikking, ben aan het twijfelen of ik ook wat ga investeren in fotografie. In ieder geval gaat het meeste gewoon op de bankrekening, en misschien een kleine auto wanneer ik m'n rijbewijs heb maar verder...
Dingen die ik graag zou willen:
Macbook (liefst retina) om thethered te kunnen fotograferen
Een goeie body is altijd een goeie investering. Mis je het nu alleen? Elk jaar komen er nieuwe bodies uit, dus ik zou het pas kopen als je het echt nodig hebt, en niet omdat je het geld hebt.quote:Fullframe body (was aan het denken aan de 5dmk2)
Fotoprinter is leuk, maar je moet veel printen wil je het geld eruit hebben tov laten afdrukken. Kijk goed naar dit break even punt. Boom statief is leuk, maar mis je het nu echt?quote:Wat kleinere dingen:
Nieuw achtergrondsysteem met muurbevestiging
Canon 50mm f1.4
Canon Shelphy fotoprinter
Boom statief voor de beauty dish
Extern geheugen voor backups
Pro flitsset is leuk, maar in mijn ervaring haal je pas echt het geld eruit als je het veel en intensief gebruikt. Een FE setje geeft net zo lekker licht, maar moet je niet echt verplaatsen, want dan valt het uit elkaar...quote:Verder nog wat optionele dingen:
Flitsset upgraden naar profoto + modifiers
Ik zou dan investeren in een goeie lens. EENTJE. Gezien je eerdere platen, zou ik dan voor de 24L of 35L gaan, met de sigma 35mm als serieus alternatief. Kijk dan of je body nog voldoende is, en upgrade in stappen.quote:Wat zouden jullie doen?
In totaal wil ik een euro of 8000 besteden, de rest gaat op de rekening. Het model auto wat ik in gedachten had kost ongeveer 4000 euro, dus dan heb ik ongeveer 4000 euro over om aan fotografie te besteden. Aangezien een auto niet noodzakelijk is is dit wel niet iets wat vast staat, wellicht beslis ik helmaal geen aan te schaffen en heb ik nog wat extra geld te besteden.
Klanten moet je leren dat het een preview is, en dat ze niet gelijk het kant en klare resultaat zien. Ik zou eventueel dan in jpg + raw schieten en een ipad meenemen voor grotere previews. Als je veel op locatie moet bewerken zoals D_A, dan is een MBPr perfect. Heb je thuis een goeie bak, dan zou ik niet zo'n MBPr kopen als groter previewscherm.quote:Voor een nieuwe body ben ik een beetje huiverig aangezien ik rumors heb gehoord dat er een nieuwe high megapixel Canon body komt. Reden dat ik graag een ff body erbij wil: grotere sensor (kan ik vaker de 70-200 gebruiken), modernere techniek (scherper scherm dan m'n 1dmk3) en de optie om te kunnen filmen.
Een Macbook Pro Retina (15 inch) kan ik in Duitsland kopen zonder VAT voor een mooie prijs, dit lijkt mij eigenlijk de belangrijkste aankoop. Nu heb ik wel eens dat foto's op het schermpje prachtig uitzien, maar eenmaal thuis aangekomen zijn ze een stuk minder. Ook is het fijner voor klanten dat ze meteen de resultaten kunnen zien.
Is redelijk goedkoop, en werkt prima. Setje beugels & klaar!quote:Het achtergrondsysteem wat ik nu heb zit ik me 24-7 aan te ergeren, is ook meerdere keren omgevallen, vandaar dat ik liever een achtergrondsysteem voor aan de muur heb.
Ik zou serieus naar een goeie 35mm van sigma kijken. Hun primes zijn on par met Canon.quote:De 50mm f1.4 lijkt me een mooie lens voor slechte lichtomstandigheden, sinds dat ik m'n 50mil 1.8 had verkocht eigenlijk nooit een vervanger hiervoor aangeschaft, vandaar.
Mja, tegenwoordig is een foto whatsappen of mailen ook voldoende in mijn ervaqring, aangezien de schermen van de smartphones erg goed zijn. Mensen hebben deze vaker bij zich dan een foto in hun zak.quote:Een Shelphy fotoprinter lijkt me een mooie toevoeging aan m'n studio: neemt niet veel ruimte in beslag en ik kan na een shoot meteen foto's afdrukken.
Nou, 500 is optimistischquote:M'n 17-40 f4 gebruik ik eigenlijk amper, deze wil ik in de verkoop doen (dus ong. 500 euro extra te besteden).
Je hebt ook mooie muurmouts voor dit soort problemen, of een railsysteem aan het plafond. Alternatief?quote:Een boom statief is iets wat ik wel echt mis, nu doe ik het altijd met een gewoon lichtstatief maar vaak staat de stang dan in de weg, dit is op te lossen door hem iets meer naar de zijkant te zetten en er dan langs te fotograferen, maar de beste oplossing is natuurlijk een boom arm.
Investeer dan in een goeie NAS (Synology/Qnap). Netwerkschijf, personal cloud en backup door RAID.quote:Extra geheugen in de vorm van externe harde schijv(en) is ook wel een pré, nu maak ik nog helemaal geen backups.
Ik zou over al je aankopen echt overwegen of je het nu _echt_ mist. Ik zou een voor een dingen kopen en het geld lekker op je rekening zetten. Als ik je zo lees, zou ik een goeie 35mm prime kopen, een NAS en achtergrondbeugels. Daarna aankijken wat je ECHT nog nodig hebt, en of je de investering eruit gaat halen.quote:Het minst "belangrijk" is de uprgrade van m'n flitsset, maar dit is wel een van de dingen waar ik toch zeker wel over aan het denken ben. M'n huidige Rime Lite flitsers zijn opzich prima, maar ik heb bewust nog niet veel modifiers aangeschaft aangezien ik toch nogsteeds aan het denken ben om een Profoto D1 kit aan te schaffen en dan een paar modifiers van Profoto erbij te kopen.
Goedkope mediamarkt laptops heb ik al meerdere van versleten, net als desktopsquote:Op zondag 28 juli 2013 12:50 schreef freud het volgende:
[..]
Dit kan je ook met een budget MM laptop of goeie 2e hands. Daarnaast zou ik me heel goed afvragen wat je meerwaarde hiervan is.
[..]
Een goeie body is altijd een goeie investering. Mis je het nu alleen? Elk jaar komen er nieuwe bodies uit, dus ik zou het pas kopen als je het echt nodig hebt, en niet omdat je het geld hebt.
[..]
Fotoprinter is leuk, maar je moet veel printen wil je het geld eruit hebben tov laten afdrukken. Kijk goed naar dit break even punt. Boom statief is leuk, maar mis je het nu echt?
[..]
Pro flitsset is leuk, maar in mijn ervaring haal je pas echt het geld eruit als je het veel en intensief gebruikt. Een FE setje geeft net zo lekker licht, maar moet je niet echt verplaatsen, want dan valt het uit elkaar...
[..]
Ik zou dan investeren in een goeie lens. EENTJE. Gezien je eerdere platen, zou ik dan voor de 24L of 35L gaan, met de sigma 35mm als serieus alternatief. Kijk dan of je body nog voldoende is, en upgrade in stappen.
[..]
Klanten moet je leren dat het een preview is, en dat ze niet gelijk het kant en klare resultaat zien. Ik zou eventueel dan in jpg + raw schieten en een ipad meenemen voor grotere previews. Als je veel op locatie moet bewerken zoals D_A, dan is een MBPr perfect. Heb je thuis een goeie bak, dan zou ik niet zo'n MBPr kopen als groter previewscherm.
[..]
Is redelijk goedkoop, en werkt prima. Setje beugels & klaar!
[..]
Ik zou serieus naar een goeie 35mm van sigma kijken. Hun primes zijn on par met Canon.
[..]
Mja, tegenwoordig is een foto whatsappen of mailen ook voldoende in mijn ervaqring, aangezien de schermen van de smartphones erg goed zijn. Mensen hebben deze vaker bij zich dan een foto in hun zak.
[..]
Nou, 500 is optimistisch.
[..]
Je hebt ook mooie muurmouts voor dit soort problemen, of een railsysteem aan het plafond. Alternatief?
[..]
Investeer dan in een goeie NAS (Synology/Qnap). Netwerkschijf, personal cloud en backup door RAID.
[..]
Ik zou over al je aankopen echt overwegen of je het nu _echt_ mist. Ik zou een voor een dingen kopen en het geld lekker op je rekening zetten. Als ik je zo lees, zou ik een goeie 35mm prime kopen, een NAS en achtergrondbeugels. Daarna aankijken wat je ECHT nog nodig hebt, en of je de investering eruit gaat halen.
1dsquote:Op zondag 28 juli 2013 13:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
M'n 1DsM3 heeft ook een verschrikkelijk scherm. Maar toch zal ik hem niet zomaar weg doen hoor
Nee, maar heb wel een 11-15 en 135L in de aanbiedingquote:Op zondag 28 juli 2013 13:19 schreef Susteren het volgende:
Iemand van jullie trouwens interesse in m'n 17-40? Hij is al een paar weken stof aan het happen. Zo goed als nieuw, geen krassen, altijd een hoya fliter op gezeten en weinig gebruikt![]()
Hoesje en verpakking zitten er ook gewoon bij.
Ik hem 'm op marktplaats gezet, hoop dat ik er een euro of 450 voor kan vangenquote:Op zondag 28 juli 2013 14:00 schreef freud het volgende:
[..]
Nee, maar heb wel een 11-15 en 135L in de aanbieding
Reserveer dan meteen 1000 euro om je poorten te vervangen voor iedere keer dat je op je kabeltje staat en je poort eruit ramt.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:10 schreef Susteren het volgende:
Macbook (liefst retina) om thethered te kunnen fotograferen
Valt wel mee hoor, heb een lange kabelquote:Op zondag 28 juli 2013 14:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Reserveer dan meteen 1000 euro om je poorten te vervangen voor iedere keer dat je op je kabeltje staat en je poort eruit ramt.Of koop een Jerkstopper.
Gozer, doe nou eens niet zo eigenwijs. Koop die fucking Jerkstopper of vraag Frank Doorhof even over hoe vaak hij een poortje heeft moeten vervangen. Ik heb het gezien, 50% van de kabel ligt nog keurig opgerold en toch erop staan. 1x Erop staan en je hebt je Jerkstopper eruit. Voor een poortje vervangen ben je zo een paar honderd euro verder, een Jerkstopper kost je nog geen 2 tientjes. 't Is natuurlijk niet voor niets dat ze ook bij de TV gewoon met XXL Jerkstoppers lopen hèquote:Op zondag 28 juli 2013 15:00 schreef Susteren het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, heb een lange kabel![]()
Jerkstopper is overpriced imho
Nja als jij het zegt koop ik me er wel eentje bij als ik tot de aanschaf van de mbp komquote:Op zondag 28 juli 2013 15:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gozer, doe nou eens niet zo eigenwijs. Koop die fucking Jerkstopper of vraag Frank Doorhof even over hoe vaak hij een poortje heeft moeten vervangen. Ik heb het gezien, 50% van de kabel ligt nog keurig opgerold en toch erop staan. 1x Erop staan en je hebt je Jerkstopper eruit. Voor een poortje vervangen ben je zo een paar honderd euro verder, een Jerkstopper kost je nog geen 2 tientjes. 't Is natuurlijk niet voor niets dat ze ook bij de TV gewoon met XXL Jerkstoppers lopen hè
Je zou voor de gein eens een dag een kabeltje (stuk touw ofzo) aan je statiefaansluiting moeten doen en gewoon gaan rondlopen in de studio en niet speciaal op die kabel letten. Zal je eens zien hoe vaak je erop staat.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:08 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nja als jij het zegt koop ik me er wel eentje bij als ik tot de aanschaf van de mbp kom
Gaat je 135L in de aanbieding?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:00 schreef freud het volgende:
[..]
Nee, maar heb wel een 11-15 en 135L in de aanbieding
2.0 yes.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gaat je 135L in de aanbieding?Da's die 2.0 toch?
13' + thunderbolt kabel naar je imac is goedkoper.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:49 schreef Susteren het volgende:
Thx voor de tips guys, ik denk dat ik sowieso een 15" mbp'r ga aanschaffen (+ jerkstopper @pizzaboom), en wellicht een mooie 2e hands 5d mark ii (vooral zodat ik ook weer kan filmen).
Als ik mijn 17-40 verkocht heb denk ik dat ik wat extra bijleg en daarmee een mooie 2e hands 35mm f1.4 L aanschaf.
Verder gaat het achtergrondsysteem er ook komen. De rest laat ik nog even voor wat het is, wellicht dat de G-DRIVE er ook komt.
13 inch retina zuigt best hardquote:Op zondag 28 juli 2013 19:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
2.0 yes.
[..]
13' + thunderbolt kabel naar je imac is goedkoper.
Ik heb er eentje, werkt als een trein.quote:
Hmm een vriend van me heeft 'm ook, hij vind het maar niksquote:Op zondag 28 juli 2013 19:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik heb er eentje, werkt als een trein.
80% glas, 10% elektronica en 10% metaal.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gaat je 135L in de aanbieding?Da's die 2.0 toch?
Ik heb de 3ghz i7 variant. Wilt wel helpen. Zeker aangesloten op de 27' scherm werkt het echt prima.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:08 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hmm een vriend van me heeft 'm ook, hij vind het maar niks![]()
zo'n specs met die resolutie
Aah ja dies ook weer duurder hequote:Op zondag 28 juli 2013 19:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik heb de 3ghz i7 variant. Wilt wel helpen. Zeker aangesloten op de 27' scherm werkt het echt prima.
En voor browsen gebruik ik 1440 bij editten de retina resolutie.
Ja, vond de 15' te lomp om mee te sleuren en thuis werk ik toch op extern scherm.quote:
Aahh okey! Nja ik ga liever voor de baseline 15 inch dan een geupgrade 13 inchquote:Op zondag 28 juli 2013 19:14 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja, vond de 15' te lomp om mee te sleuren en thuis werk ik toch op extern scherm.
Vette foto's en nabewerkingen. morgen mijn oogst/schade maar eens bekijkenquote:Op zondag 28 juli 2013 13:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
Mocht iemand zich vervelen, Kensington at the Zwarte Cross Repo hierrr.
Blijft een geweldige plaat.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:43 schreef Uncle het volgende:
[..]
Vette foto's en nabewerkingen. morgen mijn oogst/schade maar eens bekijkenmooi feestje daar. Deze vond ik alvast lekker
[ afbeelding ]
Even wat afsnijden aan de kant van de camera en een smallere slangenklem did the trick.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:05 schreef Iemand91 het volgende:
Rats; net een millimeter of wat te ver van de sensor![]()
Kijken of ik een smallere slangenklem kan vinden...
[ afbeelding ]
Oh, en ik dacht dat Chinezen goed waren met overdadig verpakken![]()
[ afbeelding ]
Het ziet er gewoon uit als een modelspoorwereld ofzo...quote:Op maandag 29 juli 2013 21:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Even wat afsnijden aan de kant van de camera en een smallere slangenklem did the trick.
Maar het is nog wel verrekte moeilijk om er een goed shot uit te halen (en plek vinden om hoog boven de rest te staan én wat interessants; zoals auto's, mensen e.d.).
Moeilijk om iets er als miniatuur uit te laten zien maar als het mislukt heb je nog steeds aparte foto's.![]()
EDIT: zoals hier. Gras lijkt gewoon aaibaar![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 juli 2013 21:17 schreef SP22 het volgende:
Ook nog een sfeerplaatje
[ link | afbeelding ]
Lief by opticalworld, on Flickr
Leuke plaat, bewerking had van mij iets minder extreem gemogen maar dat is wellicht persoonlijkquote:Op maandag 29 juli 2013 21:17 schreef SP22 het volgende:
Ook nog een sfeerplaatje
[ link | afbeelding ]
Lief by opticalworld, on Flickr
Kleine kindjes op festivals doen het überhaupt goed.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:44 schreef Uncle het volgende:
Kleine kindjes op de zwarte cross doen het wel altijd goed in elk geval![]()
Niet waar, je hebt het nummerbord weggehaald!quote:Op maandag 29 juli 2013 23:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
11 uur in de avond
6400 ISO
1/8ste sluiter
f3.5
rechtstreeks van RAW omgezet naar JPEG en geupload:
[ link | afbeelding ]
Auto by Sporingerdam, on Flickr
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |