1) Bereik. De 2e gaat t/m 135mm wat aanzienlijk meer bereik is; zoals hierboven al gezegd is dat inderdaad handig als je maar 1 lens wil/hebt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:33 schreef Crimyclown het volgende:
Wie kan mij het verschil vertellen tussen de:
Canon EOS 650D + EF-S18-135 IS STM (SLR Camera + EF-S18-135 IS STM) en
Canon EOS 650D + EF-S18-55 IS II KIT (SLR Camera + EF-S18-55 IS II).
Behalve de prijs.. Waarvoor staat STM en wat zijn de voordelen ervan? Ik wil de camera alleen maar voor fotografie gaan gebruiken, dus als het te maken heeft met film is het al niet interessant.
Dat is ook wel een goed idee, alleen die Canon EF 70-200mm f/4L USM zie ik zo niet 2e hands voor een leuk prijsje. Dat ding is wel wreedquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
1) Bereik. De 2e gaat t/m 135mm wat aanzienlijk meer bereik is; zoals hierboven al gezegd is dat inderdaad handig als je maar 1 lens wil/hebt.
2) STM is een autofocus systeem dat stiller en meer 'smooth' is dan je standaard autofocus. Vooral bedoelt voor filmen want volgens Canon zou dat continu en stille autofocus geven tijdens het filmen.
In de praktijk is het echter nog smooth nog stil.
Als je niet wil filmen zou ik dat met dat prijsverschil écht niet de 18-135mm nemen; dat is bijna ¤300 verschil.
Voor dat verschil zou ik nog eerder een aparte lens bijkopen.
Nieuw kun je voor die prijs de Canon 55-250mm II kopen (en voor het verschil de Canon 50mm bijkopen of wat accessoires (SD-geheugen, statief enz.).
2e hands vindt je voor die ¤300 de Canon 70-300mm IS USM of nog beter; de Canon 70-200mm F4 L. Vooral die laatste is in die prijsklasse onverslaanbaar.
Net eens wat proberen te filmen in de tuin (sloot, kuikens enz.) en het is duidelijk geworden dat ik iets nodig heb; ND-filter. Filmen op f/1.4 is niet te doen![]()
Eens over nadenken hoe ik dat ga doen. Heb verschillende lenzen dus moet adapters/ringen hebben zodat ik die filters op alle lenzen kan gebruiken; ook maar een polarisatiefilter nemen.
Statief is ook wel handig (rotding van nu is sléécht) maar wat voor een; ook als ik serieus filmen wil oppakken...
Prachtigquote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:34 schreef andreas612 het volgende:
Vette cityfoto's van o.a. Toronto:
http://www.blursurfing.com/
Wat heb je gekocht?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:17 schreef bakkerl het volgende:
Een middagje cameranu bezoeken is nooit goed voor de bankrekening..
Een Benro statief, een Gitzo balkop, een lowpro tasje en 2 cokin filtersquote:
Nice! Travel Angel statief?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:17 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Een Benro statief, een Gitzo balkop, een lowpro tasje en 2 cokin filters
Nee, die kwamen me te laag uit. Het is een classic geworden..quote:
Goeiemorgen!quote:Op maandag 8 juli 2013 09:15 schreef Puala het volgende:
GoedemorgenMooi weer
Fantastisch weekend achter de rug
Life is good
Je bent te vrolijk op de vroege ochtend...quote:Op maandag 8 juli 2013 09:15 schreef Puala het volgende:
GoedemorgenMooi weer
Fantastisch weekend achter de rug
Life is good
Vroeg? Dat was het toen ik om 6.15 naast mijn bed stond. Nu niet meerquote:Op maandag 8 juli 2013 09:36 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Je bent te vrolijk op de vroege ochtend...
quote:Op maandag 8 juli 2013 09:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Vroeg? Dat was het toen ik om 6.15 naast mijn bed stond. Nu niet meer
fixedquote:Op maandag 8 juli 2013 09:36 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Je bent te vrolijk op de vroege ochtend maandag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |