JA, tis nog vroeg he?quote:
Kan..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:28 schreef kanovinnie het volgende:
ND filter, patsboemknalkedeng! Probleem opgelost!
Slave-flitsers werken ook zo snel, zal wel lukken denk ik.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
lichtflits=camera open? ik denk dat je shutterlag ervoor zorgt dat hij vaak te laat is, of valt dat wel mee?
Geeft dit een idee? (geen foto's nog van mij helaas):quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:37 schreef Wiebeldak het volgende:
WTF is dat? Ga je een afvoer op je camera aansluiten ofzo?
Welke heb je besteld? En zou je kunnen laten weten of het werkt? Is ook te testen met je eigen flitserquote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:23 schreef Ener-G het volgende:
Ja las het al.. oh well met de oude bulb/30sec truc werkt het ook wel.. alleen wanneer het nog licht is buiten wordt het wat lastiger.
Dit is het leuke speelgoed: http://www.aeophoto.com/LS3Spec.htmlquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
lichtflits=camera open? ik denk dat je shutterlag ervoor zorgt dat hij vaak te laat is, of valt dat wel mee?
Ik wil dat ook kunnenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Geeft dit een idee? (geen foto's nog van mij helaas):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ebay geval van 25 euro, volgens mij heeft ie geeneens een merknaam, geenidee wanneer het ding binnen komtquote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:39 schreef Timmos het volgende:
[..]
Welke heb je besteld? En zou je kunnen laten weten of het werkt? Is ook te testen met je eigen flitser.. Alles en iedereen die ik ken met dat peppie en kokkie spul vinden het niet werken..
Probleem is dat je voor dergelijke foto's wel de hoogte in moet, ofwel gebouwen in of bruggen. Da's wat minder hier in de buurt...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:46 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind dat echt zo een wonderbaarlijk effect. En ik kan met de meeste dingen wel verklaren waarom het effect gebeurd, maar hiervan niet. Vandaar dat het zo magisch is!
• Goedkoopste manier is softwarematig; ofwel met Photoshop (o.i.d.) creatief gaan wezen.quote:
Ik ben daar veel te onhandig voorquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Probleem is dat je voor dergelijke foto's wel de hoogte in moet, ofwel gebouwen in of bruggen. Da's wat minder hier in de buurt...
[..]
• Goedkoopste manier is softwarematig; ofwel met Photoshop (o.i.d.) creatief gaan wezen.
Kost niets maar is toch een beetje 'goedkoop' vind ik om het zo te doen.
• Daarna kun je een goedkope lens van Marktplaats halen met M42 mount. Kost je een tientje en hier sloop je de achterkant vanaf en die hou je dan voor je camera. (normale primelens kan ook maar is duurder)
Hiermee moet je echter wel oppassen want voordat je het weet klapt je spiegel tegen de lens. Dit heet freelensing. Je hebt wel vaak dat er dan dus zonlicht tussen de lens en camera doorkomt en op de sensor komt. Het is aan jou of je dat een na- of voordeel vindt.
• Daarna komt die oplossing van mij (medium format lens).
• Daarna komt een lensbaby.
• En daarna komen de échte tilt-shift lenzen maar die beginnen bij ¤1140
Je vergeet officiele TS tussenstukken en balgjes, die zijn er ook (dubbele lensmount). Ik gebruik een appje op mijn iphone, werkt ook prima. Als je trouwens met UW werkt, kan je in mijn ervaring met redelijk weinig hoogte af, maar idd, hoogte is een must.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Probleem is dat je voor dergelijke foto's wel de hoogte in moet, ofwel gebouwen in of bruggen. Da's wat minder hier in de buurt...
[..]
• Goedkoopste manier is softwarematig; ofwel met Photoshop (o.i.d.) creatief gaan wezen.
Kost niets maar is toch een beetje 'goedkoop' vind ik om het zo te doen.
• Daarna kun je een goedkope lens van Marktplaats halen met M42 mount. Kost je een tientje en hier sloop je de achterkant vanaf en die hou je dan voor je camera. (normale primelens kan ook maar is duurder)
Hiermee moet je echter wel oppassen want voordat je het weet klapt je spiegel tegen de lens. Dit heet freelensing. Je hebt wel vaak dat er dan dus zonlicht tussen de lens en camera doorkomt en op de sensor komt. Het is aan jou of je dat een na- of voordeel vindt.
• Daarna komt die oplossing van mij (medium format lens).
• Daarna komt een lensbaby.
• En daarna komen de échte tilt-shift lenzen maar die beginnen bij ¤1140
Ben benieuwd! Wat voor shoot?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:09 schreef Susteren het volgende:
Vandaag een awesome shoot gehadFoto's komen
Fotoshop staan genoeg tutorials van op internet, slopen van lenzen kan iedereen en kopen kan ook iedereen.quote:
Heb je een paar goeie (als in; links)?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:42 schreef freud het volgende:
Je vergeet officiele TS tussenstukken en balgjes, die zijn er ook (dubbele lensmount).
75mm is niet echt UWquote:Ik gebruik een appje op mijn iphone, werkt ook prima. Als je trouwens met UW werkt, kan je in mijn ervaring met redelijk weinig hoogte af, maar idd, hoogte is een must.
Ik heb lightroom maar ik ben zo a technisch als het maar zijn kan.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:10 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Fotoshop staan genoeg tutorials van op internet, slopen van lenzen kan iedereen en kopen kan ook iedereen.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |