En een stuk dichterbijquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:39 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
Speciaal voor Deisyy een piramide die ze wel kan bezoeken![]()
hoe weet jij dat?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:53 schreef chufi het volgende:
[..]
Wat denk je... ? Je zit in een 40+ forum... Als jong meisje
Hosselkans chufi!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:53 schreef chufi het volgende:
[..]
Wat denk je... ? Je zit in een 40+ forum... Als jong meisje
Oeh, de kathedraalquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Deze is nog mooier, geen piramide dat niet.
[ afbeelding ]
Radio Bergeik of zoiets toch?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Deze is nog mooier, geen piramide dat niet.
[ afbeelding ]
Zeg maar gerust bejaard.quote:
Als je moeder fokt ben je nu gespot...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:54 schreef trippy_trippy het volgende:
Hoop niet dat me moeder hier stiekem zit
Ja dat is ze wel, en nou rap je bed in, je moet morgen naar schoolquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:54 schreef trippy_trippy het volgende:
Je ben me moeder nietquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja dat is ze wel, en nou rap je bed in, je moet morgen naar school
Leandra kent alle moeders ... En is heel streng ... dus maar gauw onder de dekensquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja dat is ze wel, en nou rap je bed in, je moet morgen naar school
Nee, godzijdank niet, zo'n kind wat niet kan lezen en in het 40+ subforum gaat vragen hoe oud mensen zijn.....quote:
Hahahah jullie.zijn grappigquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, godzijdank niet, zo'n kind wat niet kan lezen en in het 40+ subforum gaat vragen hoe oud mensen zijn.....
Je vraagt in SHO toch ook niet waar het over gaat?
Gelukkig op je eiland schat... no commentquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:59 schreef sacha het volgende:
[..]
het is niet mijn bedoeling om groot te worden
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:54 schreef trippy_trippy het volgende:
Sorry swype foutje, maarja dat snapten jullie natuurlijk nietquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:01 schreef sacha het volgende:
[..]
qua spelling of leestekengebruik zit je hier wel goed
Maar die stelt doorgaans niet van die onnozele vragenquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die van jou hč.... die heeft hetzelfde bouwjaar
Ouwe domme ganzen zijn wequote:Op woensdag 3 juli 2013 00:03 schreef trippy_trippy het volgende:
[..]
Sorry swype foutje, maarja dat snapten jullie natuurlijk niet
Nou, mijn moeder is daar nog steeds erg goed in.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar die stelt doorgaans niet van die onnozele vragen
Als man kennen we geen overgangquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:07 schreef trippy_trippy het volgende:
Maar uhm ,zitten jullie ook al in de overgang dan?
Lol....jij bent echt grappig.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:07 schreef trippy_trippy het volgende:
nee maar jij mag nu naar de gang, zet je oren op en ga in de hoek staanquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:07 schreef trippy_trippy het volgende:
huh ben jij juffrouw? Vandaar dat je nog niet.slaapt want het is natuurlijk vakantiequote:Op woensdag 3 juli 2013 00:09 schreef sacha het volgende:
[..]
nee maar jij mag nu naar de gang, zet je oren op en ga in de hoek staan
Ik ben meer van de bejaardenseks....heb je nog een leuke oma in de aanbieding?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:10 schreef trippy_trippy het volgende:
[..]
Oww dus jullie zijn een stel ouwe vrijgezelle snoeperds
Nee, dat had ik ook niet verwacht, maar je zwaaien verwarde mequote:Op woensdag 3 juli 2013 00:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar die stelt doorgaans niet van die onnozele vragen
Gezien je eerdere reacties dacht ik dat je een vent was ... maar dat is nu de kop ingedrukt..quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:10 schreef trippy_trippy het volgende:
[..]
Oww dus jullie zijn een stel ouwe vrijgezelle snoeperds
nee vraag je buurvrouw maarquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben meer van de bejaardenseks....heb je nog een leuke oma in de aanbieding?
Sorry ben een onschuldige vrouwquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:12 schreef chufi het volgende:
[..]
Gezien je eerdere reacties dacht ik dat je een vent was ... maar dat is nu de kop ingedrukt..
nou sjoef, zet hem op!quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:13 schreef trippy_trippy het volgende:
[..]
Sorry ben een onschuldige vrouw
Bijna.... denk ik.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:07 schreef trippy_trippy het volgende:
Wellusquote:
Ah sorry .. Woon je in de buurt van Amsterdam?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:13 schreef trippy_trippy het volgende:
[..]
Sorry ben een onschuldige vrouw
Ik hoopte dat het kind schrokquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat had ik ook niet verwacht, maar je zwaaien verwarde me
Ik mag niet met onbekende pratenquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:16 schreef chufi het volgende:
[..]
Ah sorry .. Woon je in de buurt van Amsterdam?
En daar ga je mee trouwen ... Kusje Liefquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wellus
http://mens-en-gezondheid(...)gang-bij-mannen.html
Penopauze, de overgang bij mannen
Een verminderde libido, erectieproblemen, slaapproblemen, opvliegers en depressies kunnen vervelende klachten zijn van de penopauze, de overgang bij mannen. Maar liefst 20 procent van de mannen heeft, net als vrouwen, door een verandering van de hormoonhuishouding te kampen met overgangsklachten.
Nee, die gaat juist door met datgene wat ze van haar moeder niet mag: met onbekenden praten.quote:
huh?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:17 schreef chufi het volgende:
[..]
En daar ga je mee trouwen ... Kusje Lief
Klopt, ik ging het compenseren. Een dikke motor, grote auto en de DJ uithangen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wellus
http://mens-en-gezondheid(...)gang-bij-mannen.html
Penopauze, de overgang bij mannen
Een verminderde libido, erectieproblemen, slaapproblemen, opvliegers en depressies kunnen vervelende klachten zijn van de penopauze, de overgang bij mannen. Maar liefst 20 procent van de mannen heeft, net als vrouwen, door een verandering van de hormoonhuishouding te kampen met overgangsklachten.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Klopt, ik ging het compenseren. Een dikke motor, grote auto en de DJ uithangen.
Geen zorgen, die post hier nooit.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:17 schreef trippy_trippy het volgende:
[..]
Ik mag niet met onbekende praten
Wie verbiedt je dat, want hoort nietquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:17 schreef trippy_trippy het volgende:
[..]
Ik mag niet met onbekende praten
Da's ook weer waarquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als DJ kun je altijd drugs de schuld geven.
Je weet de helft nog nietquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:21 schreef trippy_trippy het volgende:
hahah jullie lijken net een stel kleine kinderen! Ok doei
Leuke trippy's gehad?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als DJ kun je altijd drugs de schuld geven.
Gelukkig post jij lekker volwassen, dus dat compenseert ons postgedrag dan weer.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:21 schreef trippy_trippy het volgende:
Dus niets te doen hier achteraf of .... wil je nog een email adresquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:21 schreef trippy_trippy het volgende:
Autorijden onder invloed van paddo's is geen goed idee.quote:
Daar was dit weekend van alles mis mee...quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Autorijden onder invloed van paddo's is geen goed idee.![]()
De bomen gingen oversteken en de fietsers sneller.
Wees blij dat je niet op de fiets zat....dan had je gedacht dat je auto's inhaalde.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Autorijden onder invloed van paddo's is geen goed idee.![]()
De bomen gingen oversteken en de fietsers sneller.
Een vliegende toerist toch?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:27 schreef chufi het volgende:
[..]
Daar was dit weekend van alles mis mee...
Mijn wielren carriere heb ik op mijn 15e in de kast gestopt omdat in volle afdaling ineens een voetganger op mijn stuur had zitten die net na viaduct de trap afkwam en fietspad opliep, ongeveer 60 km/u schat ik, hij de struiken in en ik knalde vol in ijzeren hek.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wees blij dat je niet op de fiets zat....dan had je gedacht dat je auto's inhaalde.
Best grappig als je bedenkt dat ze altijd zo'n grote mond hebben over Amsterdam-Noordquote:Op woensdag 3 juli 2013 08:00 schreef MadMaster het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)zijlplein-overvallen
Daders aangehouden en 1 neergeschoten...
Dat is meer een dorp al zijn ze dat druk aan het veranderenquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Best grappig als je bedenkt dat ze altijd zo'n grote mond hebben over Amsterdam-Noord![]()
Verder is er natuurlijk niets grappigs aan
Wat zijn ze dan aan het veranderen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is meer een dorp al zijn ze dat druk aan het veranderen
Meer stedenbouw, metro station, Eye, wordt meer bij de stad betrokken zeg maar, hing er altijd een beetje bij.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat zijn ze dan aan het veranderen?
Ah, lijkt mij alleen maar gunstigquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Meer stedenbouw, metro station, Eye, wordt meer bij de stad betrokken zeg maar, hing er altijd een beetje bij.
Ik kom er nooit, heel af en toe in de Landmarkt maar dat ligt meer afgelegenquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Supergroot overdekt winkelcentrum is er inmiddels bijgekomen trouwens, gratis parkeren
Daar kom ik ook wel eensquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kom er nooit, heel af en toe in de Landmarkt maar dat ligt meer afgelegen
O ja? waar woon jij dan?quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Daar kom ik ook wel eens
Ik wist niet dat je Amsterdam woont, zit ik nog over Noord te vertellenquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik woon aan het IJvlak bij het pontje ik ben binnen no time in de stad, dus ik zit hier best
Dan heb je niet goed opgelet jongemanquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je Amsterdam woont, zit ik nog over Noord te vertellen, ik woon zelf in Zuid
Dat hoorde ik op school ook altijdquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet jongeman
Ik ookquote:
Ja altijd wat te doenquote:Op woensdag 3 juli 2013 08:38 schreef Toverheks het volgende:
jij en Chuffi wonen in de wild west zone
Soms staat het licht op rood, soms op groenquote:
Wat een stoere praat opeensquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:39 schreef Soury het volgende:
[..]
Soms staat het licht op rood, soms op groen
Herman Finkers heeft het gedaan, ik kon het niet latenquote:
Almelooooooooquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:43 schreef Soury het volgende:
[..]
Herman Finkers heeft het gedaan, ik kon het niet laten
Jaquote:
of advocaatje met een toefje slagroomquote:Op donderdag 4 juli 2013 00:02 schreef Leandra het volgende:
Alsof ik m'n oudtantes hoor praten..... Likeurtje Marie? Ja, lekker Mientje.
Ja, en als kind dacht je dat het vanillevla wasquote:Op donderdag 4 juli 2013 00:03 schreef Toverheks het volgende:
[..]
of advocaatje met een toefje slagroom
Tegenwoordig krijg je Jeugdzorg op je nek als je dat doet.quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:09 schreef Leandra het volgende:
Achteraf gezien kan ik me zomaar voorstellen dat ik op een verjaardag van opa of oma zo een half glaasje advocaat had gescoord, tussen al die oudtantes
hahahhaquote:Op donderdag 4 juli 2013 00:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en als kind dacht je dat het vanillevla was
Ze aten het ook met een superklein lepeltje, en omdat dat lepeltje zo klein was kon het ook echt geen kwaad om jou als kind af en toe een hapje te geven.
Achteraf gezien kan ik me zomaar voorstellen dat ik op een verjaardag van opa of oma zo een half glaasje advocaat had gescoord, tussen al die oudtantes
Geen wonder dat ik de hele weg naar huis sliep
Ik was ooit in de Heineken Experience met 3 Spaanse tieners van 18, 16 en 14..(was mn dochter er niet eens bij). Niemand die naar de leeftijd vroeg... Maar Spaanse Jeugdzorg is natuurlijk ver te zoeken in Amsterdamquote:Op donderdag 4 juli 2013 00:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tegenwoordig krijg je Jeugdzorg op je nek als je dat doet.
In mei was me oudste (18) naar een hardstyle festival, zijn maten zijn 17, mooi dat ze eruit werden gezet, wel eerst binnen laten en entree betalen en later gaan controlerenquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:33 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik was ooit in de Heineken Experience met 3 Spaanse tieners van 18, 16 en 14..(was mn dochter er niet eens bij). Niemand die naar de leeftijd vroeg... Maar Spaanse Jeugdzorg is natuurlijk ver te zoeken in Amsterdam
Een leeftijdsgrens bij een festival? Really?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:46 schreef Margo37 het volgende:
[..]
In mei was me oudste (18) naar een hardstyle festival, zijn maten zijn 17, mooi dat ze eruit werden gezet, wel eerst binnen laten en entree betalen en later gaan controleren
Echt waar, ze namen natuurlijk zelf die gok en we wonen in het oosten hč. stelletje boerenquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een leeftijdsgrens bij een festival? Really?
Wat is daar raar aan, ik neem aan dat je dat weet voordat je de gok neemtquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ging al uit toen ik 14 wasquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:51 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan, ik neem aan dat je dat weet voordat je de gok neemt
Ik verbaas me dat er bij (muziek)festivals leeftijdsgrenzen zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:51 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja enquote:
Dat ik het allemaal maar gemiep vind die regels.quote:
Ik vind een leeftijdsgrens om in het openbaar naar muziek te mogen luisteren eigenlijk best wel extreemquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:51 schreef Soury het volgende:
[..]
Echt ? Ik niet.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik verbaas me dat er bij (muziek)festivals leeftijdsgrenzen zijn.
Er zou ook een leeftijdsgrens voor blowen moeten komen.quote:
Zuipen en snuiven doen ze niet, allemaal regeltjesquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:55 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vind een leeftijdsgrens om in het openbaar naar muziek te mogen luisteren eigenlijk best wel extreem
Als het om hardstyle muziek ging tenminste en niet om hardstyle zuipen of snuiven
Een festival is niet openbaar, daar koop je kaartjes voor. Daar staat vast wel ergens een leeftijdsgrens op. Als je dat negeert moet je niet zeiken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:55 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vind een leeftijdsgrens om in het openbaar naar muziek te mogen luisteren eigenlijk best wel extreem
Als het om hardstyle muziek ging tenminste en niet om hardstyle zuipen of snuiven
Wie zegt dat en wie is er verantwoordelijk. Doe niet zo achterlijk zegquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:56 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Zuipen en snuiven doen ze niet, allemaal regeltjes
Je begrijpt echt weer eens totaal niet waar wij het over hebbenquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Een festival is niet openbaar, daar koop je kaartjes voor. Daar staat vast wel ergens een leeftijdsgrens op. Als je dat negeert moet je niet zeiken.
Ach ze waren van 12 tot 17 daar binnen de hekken, hebben ook wel genotenquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Een festival is niet openbaar, daar koop je kaartjes voor. Daar staat vast wel ergens een leeftijdsgrens op. Als je dat negeert moet je niet zeiken.
Ah....nu weet ik waarom ik daarmee op m'n 21-ste gestopt ben!quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:56 schreef APK het volgende:
[..]
Er zou ook een leeftijdsgrens voor blowen moeten komen.
Aan de bovenkant dan
Weer eens iets teveel geblowd?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:56 schreef APK het volgende:
[..]
Er zou ook een leeftijdsgrens voor blowen moeten komen.
Aan de bovenkant dan
Ik zes jaar later, nog steeds geen spijt vanquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ah....nu weet ik waarom ik daarmee op m'n 21-ste gestopt ben!
Ik dacht het wel, al ben ik wel moe.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:58 schreef APK het volgende:
[..]
Je begrijpt echt weer eens totaal niet waar wij het over hebben
Precies en loop dan nu niet te janken dat ze er niet mochten zijn. Slotjequote:Op donderdag 4 juli 2013 19:04 schreef Margo37 het volgende:
Volgend jaar zijn ze allemaal 18 en dan mogen ze legaal zuipen en snuiven
Die van mij mocht blijven hoor, maar ja, samen uit samen thuisquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Precies en loop dan nu niet te janken dat ze er niet mochten zijn. Slotje
Ik ben weer flink tekeer gegaan jaquote:
Donder op zeg. Je koopt kaartjes (niet eens goedkoop), en dan gaan zeuren omdat ze 16 zijn ipv 18quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:06 schreef APK het volgende:
[..]
Het kan op het kaartje staan
Dan moeten ze ook naar buiten
Want regels zijn nou eenmaal regels
Maar sommige mensen snappen niet dat die regel bestaat om naar muziek te mogen luisteren
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:06 schreef APK het volgende:
[..]
Het kan op het kaartje staan
Dan moeten ze ook naar buiten
Want regels zijn nou eenmaal regels
Maar sommige mensen snappen niet dat die regel bestaat om naar muziek te mogen luisteren
[ afbeelding ]
Nee leg het uit, want ik kan er niet bij dat je gaat zeiken als je niet in aanmerking komt voor iets,quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:10 schreef Kingstown het volgende:
Zelfs een Jip en janneke uitleg helpt niet.
Behang véél behang en Ijburg een keer bekeken, nog nooit geweestquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:13 schreef chufi het volgende:
[..]
Alleen sloopwerk of kunnen we je ook voor schilder/stuc en of timmerwerk inhuren ?
Ik geef het opquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:10 schreef Kingstown het volgende:
Zelfs een Jip en Janneke uitleg helpt niet.
Prima joh, ik had dus gelijkquote:
ik ben blij naar een 18+ festival te kunnen, tenminste geen irritante pubertjes om me heenquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kaartje kopen, terwijl je 18 zijn moet zijn en dan eruitgeschopt worden=logisch en idd niet zeiken.Gegokt en verloren, jammer dan, maar dat is _niet_ waar het mij (en APK )om ging.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee leg het uit, want ik kan er niet bij dat je gaat zeiken als je niet in aanmerking komt voor iets,
Je was vast blij.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:17 schreef trippy_trippy het volgende:
[..]
ik ben blij naar een 18+ festival te kunnen, tenminste geen irritante pubertjes om me heen
Ik geef het aanwijsstokje van Jip over aan iemand andersquote:
Stap ik vanmiddag in de lift met 8 meiden van 10-14 of zo ... Zij met hun allen naar de derde en stappen uit zegt de laatste en grootste, Zo daar ben je ook maar weer vanaf .. Ik : Ja gelukkig wel ...quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:17 schreef trippy_trippy het volgende:
[..]
ik ben blij naar een 18+ festival te kunnen, tenminste geen irritante pubertjes om me heen
Heb er ook nog 1 van 15 dies volwassener dan die van 18 soms, nou ja heel soms danquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:17 schreef trippy_trippy het volgende:
[..]
Denk dat ie allang dood is dus vaker zul je hem ook niet meer zien ..quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dikke Deur, die heb ik lang niet gezien...
Melkweg, Paradiso, overal in het land.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:23 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee nooit geweest en geen idee waar ze zijn?
Klopt....al ruim 30 jaar, maar ook jij kent vast nog wel zijn bekendste uitspraak.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Denk dat ie allang dood is dus vaker zul je hem ook niet meer zien ..
Ik ga nooit naar dat soort feestjes, als je kaartjes koopt (nogmaals) dan zijn daar blijkbaar grenzen aan.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kaartje kopen, terwijl je 18 zijn moet zijn en dan eruitgeschopt worden=logisch en idd niet zeiken.Gegokt en verloren, jammer dan, maar dat is _niet_ waar het mij (en APK )om ging.
Vergeten dus nu.....nu komt waar het wél over ging:
Een leeftijdsgrens van 18 jaar stellen om naar een muziekfestival te kunnen is best wel vreemd. Had er echt nog nooit van gehoord. Bij een sexclub? ja....dat kan ik me voorstellen, maar een muziekfestival?
Die is idd. dood, Willy...quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Denk dat ie allang dood is dus vaker zul je hem ook niet meer zien ..
Pipo koeien!quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt....al ruim 30 jaar, maar ook jij kent vast nog wel zijn bekendste uitspraak.
Pleur toch op met je geneuzel, opbokken met die regelsquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:27 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ga nooit naar dat soort feestjes, als je kaartjes koopt (nogmaals) dan zijn daar blijkbaar grenzen aan.
Ga je als 16 jarige en neem je de gok, moet je niet gaan zeuren als je de deur gewezen wordt. Kul dus. Jeugdsoos op het dorp nog twee jaartjes. Het 18 jaar gedeelte is volgens mij van wegen de drank en drugs wet. Ik dacht 16, als het 18 jaar en ouder was zal er vast wel meer te beleven zijn geweest als muziekEn was het niet ééns een muziek festival
Dat eerste geldt ook voor restaurants en cafeetjes, daar mogen kinderen toch ook naar binnen?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:27 schreef Soury het volgende:
Het 18 jaar gedeelte is volgens mij van wegen de drank en drugs wet. Ik dacht 16, als het 18 jaar en ouder was zal er vast wel meer te beleven zijn geweest als muziekEn was het niet ééns een muziek festival
Dit was dus het spraakverwarringsgedeelte.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:27 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ga nooit naar dat soort feestjes, als je kaartjes koopt (nogmaals) dan zijn daar blijkbaar grenzen aan.
Ga je als 16 jarige en neem je de gok, moet je niet gaan zeuren als je de deur gewezen wordt. Kul dus. Jeugdsoos op het dorp nog twee jaartjes. Het 18 jaar gedeelte is volgens mij van wegen de drank en drugs wet.
Het was dus wel een muziekfestival. Nou ben ik al een tijdje niet meer geweest, maar ik kan me niet herinneren dat er wat voor leeftijdsgrens dan ook was bij een festival. Was zelf 14 dat ik bijv. voor het eerst naar Pinkpop ging met vrienden van dezelfde leeftijd en daar was niks illegaals aan.quote:Ik dacht 16, als het 18 jaar en ouder was zal er vast wel meer te beleven zijn geweest als muziekEn was het niet ééns een muziek festival
ben je 16 ofzo?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:29 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Pleur toch op met je geneuzel, opbokken met die regels
Nee me kids ongeveerquote:
Ja tuurlijk, ik maak de regels. Van mij mogen alle kinderen ouder dan 3 aan de pillen sex, en drugs. Maakt het leven een stuk leuker. Oh wacht je bent toch al snel van ze afquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:29 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Pleur toch op met je geneuzel, opbokken met die regels
Dat dus.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In de tijd dat wij 16 waren, had je al die kutregels nog niet.
HAHA leuk hea gefrustreerde pubertjes thuis hebben die niet naar een festival mogenquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Precies, ben er ook niet slechter door geworden...quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Daar waren we het allemaal redelijk over eensquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:34 schreef MadMaster het volgende:
Even los van de situatie...
Als er regels voor zijn (om wat voor reden dan ook), kan je er op 2 manieren mee omgaan:
- Je respecteert ze en je hebt nergens last van;
- Je negeert ze en accepteert de gevolgen, hoe vervelend ook.
De keuze is aan een ieder...
Ik blijf nog maar ff denk ikquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:33 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, ik maak de regels. Van mij mogen alle kinderen ouder dan 3 aan de pillen sex, en drugs. Maakt het leven een stuk leuker. Oh wacht je bent toch al snel van ze af
Da's een goeie regel!quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:35 schreef Deisyy het volgende:
Tegenwoordig heb je ook 18+ oftewel couples only hotels, vakantie vieren zonder jankende kinderen
Wel de 18 regels, die zijn er nog steeds. Dat joch was dus op een ruk festival, letterlijk en figuurlijkquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jep, alleen wordt die uiteindelijke individuele keuze hier niet altijd gerespecteerd door anderen...quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:35 schreef APK het volgende:
[..]
Daar waren we het allemaal redelijk over eens
Oh ja dat zeg je nuquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:35 schreef APK het volgende:
[..]
Daar waren we het allemaal redelijk over eens
Cola malibu is datquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:38 schreef Deisyy het volgende:
Ik weet het niet met die regels, ze zullen heus wel een doel dienen, maar toen regels voor alcoholgebruik er nog niet waren was het woord comazuipen er ook nog niet.
Nee, toen zoop je je gewoon dood als puber en was dat heel vervelend voor familie en bekenden. Kopschoppers is ook weer zo'n mediawoord...quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:38 schreef Deisyy het volgende:
Ik weet het niet met die regels, ze zullen heus wel een doel dienen, maar toen regels voor alcoholgebruik er nog niet waren was het woord comazuipen er ook nog niet.
Nou ik weet het niet, maar als puber ging ik ook niet naar Ibiza. Ik had daar het geld niet eens voorquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, toen zoop je je gewoon dood als puber en was dat heel vervelend voor familie en bekenden. Kopschoppers is ook weer zo'n mediawoord...
Maar als je 18+ kinderen meegaan en toch blijven lanken heb je er weinig aan, maar volgens mij zijn dit neukhotels... En dat doe je niet met je kinderen erbij...quote:
Jij denkt dat het vroeger met zoveel voorkwam als nu?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, toen zoop je je gewoon dood als puber en was dat heel vervelend voor familie en bekenden. Kopschoppers is ook weer zo'n mediawoord...
Ik het tanken of jankenquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:42 schreef chufi het volgende:
[..]
Maar als je 18+ kinderen meegaan en toch blijven lanken heb je er weinig aan, maar volgens mij zijn dit neukhotels... En dat doe je niet met je kinderen erbij...
Lees het allemaal nog eens terug als je niet onder invloed bent.quote:
Internet/media.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:38 schreef Deisyy het volgende:
Je kan ook thuis kapot zuipen, daarvoor hoef je niet naar Ibiza...quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:42 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou ik weet het niet, maar als puber ging ik ook niet naar Ibiza. Ik had daar het geld niet eens voor
In elk hotel kan je neukenquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:42 schreef chufi het volgende:
[..]
Maar als je 18+ kinderen meegaan en toch blijven lanken heb je er weinig aan, maar volgens mij zijn dit neukhotels... En dat doe je niet met je kinderen erbij...
Kids hebben geld op één of andere manier.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jij denkt dat het vroeger met zoveel voorkwam als nu?
Pauper!quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:42 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou ik weet het niet, maar als puber ging ik ook niet naar Ibiza. Ik had daar het geld niet eens voor
Nee, maar juist omdat dat minder voorkwam werd het ook niet als trend gezien.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jij denkt dat het vroeger met zoveel voorkwam als nu?
Ja krulspeldenquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:44 schreef APK het volgende:
[..]
Lees het allemaal nog eens terug als je niet onder invloed bent.
Die typefout....epic!quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:45 schreef Deisyy het volgende:
Die couples hotels zijn voor mensen die geen zin hebben in minderen om hen heen.
Klopt en waren we 15 , 16 en gingen we gewoon naar de kroeg ... En dat mocht gewoon ... Of er werd nooit iets van gezegd, want meer pubers ,eer inkomsten.. Tegenwoordig gaat de jeugd eerst inzuipen thuis of op een pleintje of zo, maar met goedkoope supermarkt drank...quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:38 schreef Deisyy het volgende:
Bollen pellen 3 wekenquote:
Het zou goed kunnen dat het niet iets van de laatste tijd is, maar net als de familiedrama's komt het met de media van tegenwoordig meer naar buiten.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Internet/media.
Er is veel meer en sneller data beschikbaar en dan gaan belangengroepringen zich roeren.
Als je in Amsterdam niet weet dat er in Assen 2 kids te veel hebben gezopen, dan is er ook geen landelijk probleem.
Baantjes, alimentatie.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Kids hebben geld op één of andere manier.
quote:
Is daar een leeftijds limiet? 18+ ? Zijn je kinderen boven de 19 ... kunnen ze alsnog mee...quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:45 schreef Deisyy het volgende:
[..]
In elk hotel kan je neuken![]()
Die couples hotels zijn voor mensen die geen zin hebben in minderen om hen heen.
http://www.arke.nl/couples.aspx
Precies, maar boven de 18 zijn het officieel geen kinderen meer.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:50 schreef chufi het volgende:
[..]
Is daar een leeftijds limiet? 18+ ? Zijn je kinderen boven de 19 ... kunnen ze alsnog mee...
Hmmmm....quote:
Ben ik van overtuigd ja plus dat iedereen er ook meteen een mening over heeft die je overal kunt zien/lezen (vroeger alleen in de lokale kroeg), waardoor er meer maatschappelijke druk ontstaat en regels worden aangescherpt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen dat het niet iets van de laatste tijd is, maar net als de familiedrama's komt het met de media van tegenwoordig meer naar buiten.
Ah de expertquote:
Neh, dan had ik het bij de tweede keer niet gecorrigeerdquote:
Mijn neefje van 14 is een verwend nest, alles altijd volgende volgens de laatste mode en zakgeld in overvloed. Z'n ouders vinden het enig...quote:
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zonder kinderen op vakantie willen, en dus ook geen zin hebben in de kinderen van een ander tijdens die vakantie.quote:
Ik bemoei me er maar niet meer mee, maar ik ken ze.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn neefje van 14 is een verwend nest, alles altijd volgende volgens de laatste mode en zakgeld in overvloed. Z'n ouders vinden het enig...
Ook ja. Maar ik ken dus serieus een meisje (20) die volledig leeft van de alimentatie die haar vader haar betaalt, studie, appartementje, vakantie. Misschien heeft dat met schuldgevoel te maken, maar ik vind dat ze zelf ook wel een baantje kan zoeken.quote:
Sommige kinderen gaan zo hard onderuit als ze klaar zijn met hun opleiding en ineens geen stufi en lening van DUO meer naast hun inkomen hebben, en als dan blijkt dat een heel huishouden van een modaal inkomen toch echt een ander verhaal is dan op kamers met stufi, centjes van papa en mama, inkomen uit een baantje en een lening van DUO.....quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn neefje van 14 is een verwend nest, alles altijd volgende volgens de laatste mode en zakgeld in overvloed. Z'n ouders vinden het enig...
Je hebt een volwassen zoon dus opgelost B lijkt me een prima oppas voor zn broertjequote:Op donderdag 4 juli 2013 19:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zonder kinderen op vakantie willen, en dus ook geen zin hebben in de kinderen van een ander tijdens die vakantie.
Als papa zoveel alimentatie betaalt dan verbaast het me al dat ze er van rond kan komen, want dan moet de basis ook al behoorlijk riant zijn geweest.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:00 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ook ja. Maar ik ken dus serieus een meisje (20) die volledig leeft van de alimentatie die haar vader haar betaalt, studie, appartementje, vakantie. Misschien heeft dat met schuldgevoel te maken, maar ik vind dat ze zelf ook wel een baantje kan zoeken.
Klopt, dat zou geen probleem zijn, maar dan heb ik denk ik ook geen zin in de kinderen van andere gasten.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:01 schreef chufi het volgende:
[..]
Je hebt een volwassen zoon dus opgelost B lijkt me een prima oppas voor zn broertje
Dat is een ander verhaalquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zonder kinderen op vakantie willen, en dus ook geen zin hebben in de kinderen van een ander tijdens die vakantie.
Is ook schattigquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon gokken en verliezen.... niet over miepen want dan had je niet moeten gokken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaalJe zoon van 16 naar een 18 plus feestje laten gaan. En gaan miepen
Ik denk niet dat Leandra zonder S. op vakantie wil.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:01 schreef chufi het volgende:
[..]
Je hebt een volwassen zoon dus opgelost B lijkt me een prima oppas voor zn broertje
Dan ga je dus maar een Deesie Hotelquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, dat zou geen probleem zijn, maar dan heb ik denk ik ook geen zin in de kinderen van andere gasten.
Die vader ken ik dan weer niet, maar je zou inderdaad denken dat zij dan wel wat verwend en gewend zal zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als papa zoveel alimentatie betaalt dan verbaast het me al dat ze er van rond kan komen, want dan moet de basis ook al behoorlijk riant zijn geweest.
Dat is toch lijkt me ook een bewust wording in die jaren. Geld groeit nog steeds niet aan de boom.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sommige kinderen gaan zo hard onderuit als ze klaar zijn met hun opleiding en ineens geen stufi en lening van DUO meer naast hun inkomen hebben, en als dan blijkt dat een heel huishouden van een modaal inkomen toch echt een ander verhaal is dan op kamers met stufi, centjes van papa en mama, inkomen uit een baantje en een lening van DUO.....
Nee, voorlopig niet iig, en tegen de tijd dat ik dat wel wil dan moet hij naar school en weet ik veel, dan is het niet zo makkelijk om een ander de zorg te laten overnemen, want B moet ook gewoon werken natuurlijk.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Leandra zonder S. op vakantie wil.
Nee, maar degenen die nu ¤ 400 per maand van DUO lenen denken dat vaak wel.....quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is toch lijkt me ook een bewust wording in die jaren. Geld groeit nog steeds niet aan de boom.
Of je ouders, als die het nog een beetje doenquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, voorlopig niet iig, en tegen de tijd dat ik dat wel wil dan moet hij naar school en weet ik veel, dan is het niet zo makkelijk om een ander de zorg te laten overnemen, want B moet ook gewoon werken natuurlijk.
Naief dus, we zien het welquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar degenen die nu ¤ 400 per maand van DUO lenen denken dat vaak wel.....
Nah, ik denk niet dat ik die een week (of langer) op Soneal kan laten passen.... hoewel dat in hun nieuwe appartement misschien wat makkelijker is, want alles gelijkvloers.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:05 schreef chufi het volgende:
[..]
Of je ouders, als die het nog een beetje doen
Ach....in 95% van de gevallen komen ze allemaal wel op hun pootjes terecht en die 5% is collateral damage....net als toen wij jong waren.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Schulden onder jongeren zijn schrikbarend hoog. Ik had ze nietquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ach....in 95% van de gevallen komen ze allemaal wel op hun pootjes terecht en die 5% is collateral damage....net als toen wij jong waren.
Duidelijk Leandra ... Over 15 jaar of zo ... Maar dan kunnen jullie gewoon op een senioren cruise op het IJsselmeerquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, ik denk niet dat ik die een week (of langer) op Soneal kan laten passen.... hoewel dat in hun nieuwe appartement misschien wat makkelijker is, want alles gelijkvloers.
Maar ik verwacht eigenlijk niet dat Soneal daar nog een keer gaat logeren, de eerste paar jaar vind ik hem nog te jong, en daarna zijn zij waarschijnlijk te oud.
Ik ook niet, maar zijn er überhaupt cijfers over de schulden onder jongeren in de 80's?quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Schulden onder jongeren zijn schrikbarend hoog. Ik had ze niet
Ja en Dees doet daar weer moeilijk over ...quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Daar kom je alleen achter als je naar een Deissy hotel gaat.
Het is wel de snelst stijgende schuldengroep:quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar zijn er überhaupt cijfers over de schulden onder jongeren in de 80's?
Onze studiefinanciering was trouwens ook een heel stuk ruimer dan dat het tegenwoordig is.
Ik heb het niet eens over studie schuld. Dat moet iedereen aflossenquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar zijn er überhaupt cijfers over de schulden onder jongeren in de 80's?
Onze studiefinanciering was trouwens ook een heel stuk ruimer dan dat het tegenwoordig is.
Gewoon 2 wijntjes in gooien....dan doet ze vast niet meer zo moeilijk.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:13 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja en Dees doet daar weer moeilijk over ...
I know, maar is er vergelijkend materiaal met de 80's toen wij die leeftijd hadden?quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is wel de snelst stijgende schuldengroep:
http://www.eenvandaag.nl/(...)jgende_schuldengroep
Ja sinds ik afgestudeerd ben in 89 en geen studerende kinderen heb in Nederland is me dat een beetje ontgaan... Ook geen last van studieschuld of zo ...quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dienst Uitvoering Onderwijs
De nieuwe naam van wat vroeger de IB-Groep was.
Ja, dat is wel mooi; tot Soneal 6 is hebben we recht op jonge-gezinnen-korting, en vlak voor hij 6 wordt worden wij 50, dus dan hebben we recht op 50-plus-kortingquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:12 schreef chufi het volgende:
[..]
Duidelijk Leandra ... Over 15 jaar of zo ... Maar dan kunnen jullie gewoon op een senioren cruise op het IJsselmeer
Goed gepland...quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is wel mooi; tot Soneal 6 is hebben we recht op jonge-gezinnen-korting, en vlak voor hij 6 wordt worden wij 50, dus dan hebben we recht op 50-plus-korting![]()
Vast, maar het is daardoor nu wel al een arrogante kwast geworden...quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ach....in 95% van de gevallen komen ze allemaal wel op hun pootjes terecht en die 5% is collateral damage....net als toen wij jong waren.
Die ooit op zijn bek gaatquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vast, maar het is daardoor nu wel al een arrogante kwast geworden...
Godsammequote:Op donderdag 4 juli 2013 20:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaalJe zoon van 16 naar een 18 plus feestje laten gaan. En gaan miepen
Ja tis watquote:
Ik word weleens eigenwijs genoemdquote:
Welke uitdrukking?quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:55 schreef MadMaster het volgende:
Sinds ik hier meehobbel, begrijp ik sommige uitdrukkingen een stuk beter...
Je kan je beter bezig houden met 81 plus Margo, je opaatjequote:
Hoe ouder, hoe gekker...quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Welke uitdrukking?doe eens een voorbeeld
Heb nooit een opa gehad doos.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:00 schreef Soury het volgende:
[..]
Je kan je beter bezig houden met 81 plus Margo, je opaatje
helemaal niks nieuwquote:
Ok altijd welkom ...quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:01 schreef Toverheks het volgende:
[..]
helemaal niks nieuwmaar ik spring hier ff vrolijk mee
De duvel is oudquote:Op donderdag 4 juli 2013 21:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoe ouder, hoe gekker...
Zoals de jongen zingen, piepen de ouderen... +)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |