Ook ja. Maar ik ken dus serieus een meisje (20) die volledig leeft van de alimentatie die haar vader haar betaalt, studie, appartementje, vakantie. Misschien heeft dat met schuldgevoel te maken, maar ik vind dat ze zelf ook wel een baantje kan zoeken.quote:
Sommige kinderen gaan zo hard onderuit als ze klaar zijn met hun opleiding en ineens geen stufi en lening van DUO meer naast hun inkomen hebben, en als dan blijkt dat een heel huishouden van een modaal inkomen toch echt een ander verhaal is dan op kamers met stufi, centjes van papa en mama, inkomen uit een baantje en een lening van DUO.....quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn neefje van 14 is een verwend nest, alles altijd volgende volgens de laatste mode en zakgeld in overvloed. Z'n ouders vinden het enig...
Je hebt een volwassen zoon dus opgelost B lijkt me een prima oppas voor zn broertjequote:Op donderdag 4 juli 2013 19:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zonder kinderen op vakantie willen, en dus ook geen zin hebben in de kinderen van een ander tijdens die vakantie.
Als papa zoveel alimentatie betaalt dan verbaast het me al dat ze er van rond kan komen, want dan moet de basis ook al behoorlijk riant zijn geweest.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:00 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ook ja. Maar ik ken dus serieus een meisje (20) die volledig leeft van de alimentatie die haar vader haar betaalt, studie, appartementje, vakantie. Misschien heeft dat met schuldgevoel te maken, maar ik vind dat ze zelf ook wel een baantje kan zoeken.
Klopt, dat zou geen probleem zijn, maar dan heb ik denk ik ook geen zin in de kinderen van andere gasten.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:01 schreef chufi het volgende:
[..]
Je hebt een volwassen zoon dus opgelost B lijkt me een prima oppas voor zn broertje
Dat is een ander verhaalquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zonder kinderen op vakantie willen, en dus ook geen zin hebben in de kinderen van een ander tijdens die vakantie.
Is ook schattigquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn neefje van 14 is een verwend nest, alles altijd volgende volgens de laatste mode en zakgeld in overvloed. Z'n ouders vinden het enig...
Ja, dat is gewoon gokken en verliezen.... niet over miepen want dan had je niet moeten gokken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaalJe zoon van 16 naar een 18 plus feestje laten gaan. En gaan miepen
Ik denk niet dat Leandra zonder S. op vakantie wil.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:01 schreef chufi het volgende:
[..]
Je hebt een volwassen zoon dus opgelost B lijkt me een prima oppas voor zn broertje
Dan ga je dus maar een Deesie Hotelquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, dat zou geen probleem zijn, maar dan heb ik denk ik ook geen zin in de kinderen van andere gasten.
Die vader ken ik dan weer niet, maar je zou inderdaad denken dat zij dan wel wat verwend en gewend zal zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als papa zoveel alimentatie betaalt dan verbaast het me al dat ze er van rond kan komen, want dan moet de basis ook al behoorlijk riant zijn geweest.
Dat is toch lijkt me ook een bewust wording in die jaren. Geld groeit nog steeds niet aan de boom.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sommige kinderen gaan zo hard onderuit als ze klaar zijn met hun opleiding en ineens geen stufi en lening van DUO meer naast hun inkomen hebben, en als dan blijkt dat een heel huishouden van een modaal inkomen toch echt een ander verhaal is dan op kamers met stufi, centjes van papa en mama, inkomen uit een baantje en een lening van DUO.....
Nee, voorlopig niet iig, en tegen de tijd dat ik dat wel wil dan moet hij naar school en weet ik veel, dan is het niet zo makkelijk om een ander de zorg te laten overnemen, want B moet ook gewoon werken natuurlijk.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Leandra zonder S. op vakantie wil.
Nee, maar degenen die nu ¤ 400 per maand van DUO lenen denken dat vaak wel.....quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is toch lijkt me ook een bewust wording in die jaren. Geld groeit nog steeds niet aan de boom.
Of je ouders, als die het nog een beetje doenquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, voorlopig niet iig, en tegen de tijd dat ik dat wel wil dan moet hij naar school en weet ik veel, dan is het niet zo makkelijk om een ander de zorg te laten overnemen, want B moet ook gewoon werken natuurlijk.
Naief dus, we zien het welquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar degenen die nu ¤ 400 per maand van DUO lenen denken dat vaak wel.....
Nah, ik denk niet dat ik die een week (of langer) op Soneal kan laten passen.... hoewel dat in hun nieuwe appartement misschien wat makkelijker is, want alles gelijkvloers.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:05 schreef chufi het volgende:
[..]
Of je ouders, als die het nog een beetje doen
Ach....in 95% van de gevallen komen ze allemaal wel op hun pootjes terecht en die 5% is collateral damage....net als toen wij jong waren.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Schulden onder jongeren zijn schrikbarend hoog. Ik had ze nietquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ach....in 95% van de gevallen komen ze allemaal wel op hun pootjes terecht en die 5% is collateral damage....net als toen wij jong waren.
Duidelijk Leandra ... Over 15 jaar of zo ... Maar dan kunnen jullie gewoon op een senioren cruise op het IJsselmeerquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, ik denk niet dat ik die een week (of langer) op Soneal kan laten passen.... hoewel dat in hun nieuwe appartement misschien wat makkelijker is, want alles gelijkvloers.
Maar ik verwacht eigenlijk niet dat Soneal daar nog een keer gaat logeren, de eerste paar jaar vind ik hem nog te jong, en daarna zijn zij waarschijnlijk te oud.
Ik ook niet, maar zijn er überhaupt cijfers over de schulden onder jongeren in de 80's?quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Schulden onder jongeren zijn schrikbarend hoog. Ik had ze niet
Ja en Dees doet daar weer moeilijk over ...quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Daar kom je alleen achter als je naar een Deissy hotel gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |