Ja dat klopt. Een week of 9. De definitieve datum staat nog niet vast maar is eind januariquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:40 schreef Mabawa. het volgende:
O wow Linda, dat zal flink schrikken zijn geweest ja! Hoever ben je nu?
Toch een gefeliciteerd vanaf hier. Je woont in DE toch?
Wtf! Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:36 schreef Linda2205 het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden. Ongepland en onverwacht. En als klap op de vuurpijl zijn het er twee... de shock is nog steeds vrij groot maar ik begin langzaam aan het idee te wennen...
Het zijn volle broertjes/zusjes. En hij is wel van plan om mee te helpen...maar ik ben ook realistisch genoeg om daar niet al te veel van uit te gaan...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:40 schreef Kleurdoos het volgende:
En euh, explain? ga je t alleen doen? van harte enzo maar JEZUS
Joh..ik heb de afgelopen vier weken al genoeg over me heen gehad..ik ben geloof ik slim genoeg om te weten dat dit alles behalve ideaal is. Maar ik denk dat ik niet kan leven met een abortus. Dit zijn net zo goed mijn kinderen als Lotte en Noahquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:47 schreef Kleurdoos het volgende:
Nou, echt, hartelijk sterkte. Ik hoop dat het je gaat lukken.. Ik zal mijn mond verder maar gewoon braaf houden
Ditquote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:00 schreef Cwen het volgende:
Ik ken overduidelijk de achtergrond niet...maar sterkte als je er idd alleen voor staat!
De papa is er in januari halsoverkop vandoor gegaan en blies onze bruiloft af. We hebben een dochter van sept09 en een zoon van sept11.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:00 schreef Cwen het volgende:
Ik ken overduidelijk de achtergrond niet...maar sterkte als je er idd alleen voor staat!
Ach, zo snappen we wel meer dingen van elkaar niet, maar moeten we die dingen allemaal gaan melden?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:51 schreef PureEvil het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom dat je nog met hem het bed in duikt als hij je eerst laat stikken. Maargoed....
Ik heb dat als Zuster87 lurker allemaal wel meegekregen. Ik kan er wel van alles over denken en zeggen maar daar schiet je niets mee op.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:14 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
De papa is er in januari halsoverkop vandoor gegaan en blies onze bruiloft af. We hebben een dochter van sept09 en een zoon van sept11.
In een notendop
Hee dan 'ken' ik jou nog uit het rammelaarstopic! Wat tof dat je hier nu dus zit!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:22 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ik heb dat als Zuster87 lurker allemaal wel meegekregen. Ik kan er wel van alles over denken en zeggen maar daar schiet je niets mee op.
Vooral gewoon veel succes en sterkte! Wow dan heb je straks gewoon 4 kinderen! Komt vast goed!
Haaa ja! Wat lijkt dat alweer lang geleden he?! Jij ondertussen (eindelijk) je lieve meisje en ik vandaag 19 weken zwanger van ons jongetje!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hee dan 'ken' ik jou nog uit het rammelaarstopic! Wat tof dat je hier nu dus zit!
Ik denk dat niemand het alleen redt met een baan en vier kinderen. Je kunt ze imo nl nooit de kwaliteit en aandacht geven die ze verdienen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Ach, zo snappen we wel meer dingen van elkaar niet, maar moeten we die dingen allemaal gaan melden?
Overigens zou ik de mensen de kost niet willen geven toch mensen nog een kans willen geven, zeker als er kinderen in het spel zijn (eraan gedacht dat het misschien deze optie was?). 't Is wel heel makkelijk om meteen je oordeel te vellen, maar je weet niet eens wat en waarom (ik ook niet hoor, daar niet van, maar hoef het ook niet te weten) en baseert je op aannames en doe op basis daarvan uitspraken. Waar bemoei je je eigenlijk mee?
Linda, wat een schrik en ik denk dat je het wel gaat redden
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Ach, zo snappen we wel meer dingen van elkaar niet, maar moeten we die dingen allemaal gaan melden?
Overigens zou ik de mensen de kost niet willen geven toch mensen nog een kans willen geven, zeker als er kinderen in het spel zijn.
Als jij je hele levensverhaal online zet en meerdere malen aangeeft wat een belabberde vent je wel niet hebt..een eikel die vreemdgaat, je meerdere malen in de steek laat, je bruiloft even vlak van tevoren afzegt, je kinderen in de kou laat staan.. Dan vind ik een opmerking van PureEvil nogal mild.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Overigens zou ik de mensen de kost niet willen geven toch mensen nog een kans willen geven, zeker als er kinderen in het spel zijn (eraan gedacht dat het misschien deze optie was?). 't Is wel heel makkelijk om meteen je oordeel te vellen, maar je weet niet eens wat en waarom (ik ook niet hoor, daar niet van, maar hoef het ook niet te weten) en baseert je op aannames en doe op basis daarvan uitspraken. Waar bemoei je je eigenlijk mee?
Klopt, maar ik weet ook dat we het hebben over een slimme vrouw (en dat is ze echt) die ook al eerder beslissingen heeft genomen om dingen voor elkaar te krijgen. Ik ben niet bang dat ze die nu niet zou nemenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:30 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand het alleen redt met een baan en vier kinderen. Je kunt ze imo nl nooit de kwaliteit en aandacht geven die ze verdienen.
Maar dan heb ik over mn eigen standaarden uiteraard.
Bovendien zou ik binnen een jaar zelf intern kunnen, vermoed ik.
Soms zou het je (in het algemeen, niet specifiek jou) sieren om dan gewoon je mond te houden. Je hoeft niet altijd iemands keuzes te becommentariërenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:34 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
[..]
Als jij je hele levensverhaal online zet en meerdere malen aangeeft wat een belabberde vent je wel niet hebt..een eikel die vreemdgaat, je meerdere malen in de steek laat, je bruiloft even vlak van tevoren afzegt, je kinderen in de kou laat staan.. Dan vind ik een opmerking van PureEvil nogal mild.
Als je zegt slim genoeg te zijn dat de situatie niet ideaal is, had je slim genoeg mogen zijn om niet weer met die mongool t bed in te duiken. Straks zijn er 4 kinderen de dupe van, met 2 kwamen er al opmerkingen over hoe je t moest doen, nee wacht bij de eerste wilde je al terug naar NL en toen kwam nummer 2.. En je kan wel allemaal kusjekroelen en van harte gefeliciteerd, maar ik zou het niet menen, ik feliciteer je niet met zo'n belabberde situatie, Ben je een alleenstaande moeder van 4 kinderen, zelf in de 20..in Duitsland terwijl je familie in NL zit.
fucking hell
Ah... Ouch. Klotesituatie en niet bepaald handig. Ik kan me voorstellen dat je al heel veel hebt gehoord de afgelopen weken ja, en vast nog zal horen. Sterkte ook daarmee.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:14 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
De papa is er in januari halsoverkop vandoor gegaan en blies onze bruiloft af. We hebben een dochter van sept09 en een zoon van sept11.
In een notendop
Maar als ze had gemeld dat ze een nieuwe relatie had en van een ander zwanger was geweest, had ze ook iedereen over zich heen gekregenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:41 schreef Kleurdoos het volgende:
Want we moeten vooral niet zeggen wat we vinden en onze meningen maar vooral achter elkaars rug om bespreken? Dat is de beste manier vast? van harte gefeliciteerd dat je er weer ingetrapt bent? wat fijn voor die kinderen? Zo'n goede stabiele omgeving? ze weet het vast allemaal al wel, tuurlijk. maar om nou te zeggen wat een slimme vrouw het wel niet is, na zo'n actie, get a grip.
Dat was ook niet zo handig heerst idd. Er zijn toch wel meer opties dan die twee?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar als ze had gemeld dat ze een nieuwe relatie had en van een ander zwanger was geweest, had ze ook iedereen over zich heen gekregen
Er zijn veel meer optie's maar een ander zijn eigen keuzes en fouten laten maken zonder die persoon er op aan te vallen zou ook gewoon een keer leuk zijn. Ze snapt ook zelf wel alles wat iedereen er over te zeggen heeft toch. Moeten we dat met de hele massa weer veroordelen en commentaar geven enzo?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:45 schreef -Spring het volgende:
Dat was ook niet zo handig heerst idd. Er zijn toch wel meer opties dan die twee?
Dat de ene helft vd tweeling van R is, en de andere helft van dr nieuwe partnerquote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:45 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat was ook niet zo handig heerst idd. Er zijn toch wel meer opties dan die twee?
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat de ene helft vd tweeling van R is, en de andere helft van dr nieuwe partner
Jij bent gewoon jezelf alvast aan het indekken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:51 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Er zijn veel meer optie's maar een ander zijn eigen keuzes en fouten laten maken zonder die persoon er op aan te vallen zou ook gewoon een keer leuk zijn. Ze snapt ook zelf wel alles wat iedereen er over te zeggen heeft toch. Moeten we dat met de hele massa weer veroordelen en commentaar geven enzo?
Zou niet hoeven vind ik eigenlijk. Verpest dit soort topics alleen maar imho
Briljant!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat de ene helft vd tweeling van R is, en de andere helft van dr nieuwe partner
Dat weet alleen jij¿ Misschien wel een zwarte chinees¿quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:56 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Dan wel een zwarte en een witte toch? Of een chineesje erbij?
Zoet of zout?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:00 schreef GotC het volgende:
Mabawa, ben jij Zuster87?Ik leer allemaal nieuwe dingen deze ochtend! (zoals de mogelijkheid om te pinnen bij een collectebus..)
Thanks Skips, nu heb ik trek in popcorn
Zout is goed voor de bloeddruk!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:06 schreef GotC het volgende:
[..]
Zout=nog meer drinken=nóg vaker naar de wc
Whaha ja, dat ben ikquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:00 schreef GotC het volgende:
Mabawa, ben jij Zuster87?Ik leer allemaal nieuwe dingen deze ochtend! (zoals de mogelijkheid om te pinnen bij een collectebus..)
Maar voor popcorn heb ik dat graag overquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:06 schreef GotC het volgende:
[..]
Niet voor die van mij helaasquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:07 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Zout is goed voor de bloeddruk!![]()
Maar jij mag wel zoet dan, oké.
Maar zout is wel erg lekker!! Zelf gepopt toch?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:06 schreef GotC het volgende:
[..]
Phewquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:07 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Zout is goed voor de bloeddruk!![]()
Maar jij mag wel zoet dan, oké.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:11 schreef GotC het volgende:
[..]
Phew![]()
En Mabawa, dat was ook mijn reactie!
Collecte vrouw: Heeft u nog wat over voor -goed doel-?
Ik: Sorry, geen kleingeld![]()
Zij: Je kan ook pinnen, al vanaf 50 cent!
Ik: ...euhhhblawhuh? *onnozel gezicht* Dan..nee?![]()
Not my best moment.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:11 schreef GotC het volgende:
[..]
Phew![]()
Not my best moment.
'Ach, wat vervelend nou, met klein bedoel ik minder dan 50 cent'....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:11 schreef GotC het volgende:
[..]
Phew![]()
Not my best moment.
Zelfs ikke zou er nu wel een paar lusten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:10 schreef ProjSkippy het volgende:
Maar heej, volgens mij kan de popcorn de kast weer in..
*zakje uit magnetron sloopt*.
Alhoewel ik er nu wel serieuze trek in heb..
Ik ook! citrus, citroenschoonmaakmiddel, citronellakaarsen..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:19 schreef Mabawa. het volgende:
Ik ben ook ineens dol op citroenen. Op terras een icetea bestellen met extra veel citroen en ze er allemaal uitvissenJummiee!
Ik vreet altijd de wereld aan citroenen. Heerlijk. Maar ik heb ze al een tijd niet in huis en ga bijna kruipend van verlangen naar de TV toe als er een citroen op het scherm verschijnt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:19 schreef Mabawa. het volgende:
Ik ben ook ineens dol op citroenen. Op terras een icetea bestellen met extra veel citroen en ze er allemaal uitvissenJummiee!
Jaaaa citronel spulquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:21 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ik ook! citrus, citroenschoonmaakmiddel, citronellakaarsen..
Jaaaaa ik ook! Alles met citroen, van thee tot ijsquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:19 schreef Mabawa. het volgende:
Ik zou maar niet meeten met Limone en de citronellie in haar buik!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:21 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik vreet altijd de wereld aan citroenen. Heerlijk. Maar ik heb ze al een tijd niet in huis en ga bijna kruipend van verlangen naar de TV toe als er een citroen op het scherm verschijnt.
Moet wel Lipton zijnquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Jaaaaa ik ook! Alles met citroen, van thee tot ijsEn ice tea
Popcorn?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:24 schreef zandsculptuur het volgende:
Mag ik tussen de popcorn door even advies vragen? Ik ben echt enorm misselijk, heb nog niet hoeven spugen, maar heb wel steeds het gevoel dat ik elk moment kan overgeven. Ik weet dat eten helpt, maar bij de gedachte aan eten word ik nog misselijker ...heb dus ook geen flauw idee waar ik zin in zou hebben, of wat zou helpen.
Iemand een suggestie?
Cracottes, cream crackers, droog brood (of evt met een beetje boter?), thee met melk drinken?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:24 schreef zandsculptuur het volgende:
Mag ik tussen de popcorn door even advies vragen? Ik ben echt enorm misselijk, heb nog niet hoeven spugen, maar heb wel steeds het gevoel dat ik elk moment kan overgeven. Ik weet dat eten helpt, maar bij de gedachte aan eten word ik nog misselijker ...heb dus ook geen flauw idee waar ik zin in zou hebben, of wat zou helpen.
Iemand een suggestie?
Oh dat is idd naar. Toast van wit brood, zonder iets? En verder proberen constant íets in je maag te hebben, al zijn het snoepjes of droge crackersquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:24 schreef zandsculptuur het volgende:
Iemand een suggestie?
ik at dan stukjes komkommer, dingen met een neutrale smaak iig.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:24 schreef zandsculptuur het volgende:
Iemand een suggestie?
Heel stom maar ik lust dan weer geen citroen-ijs. Sterker nog, dat vind ik heel erg smerigquote:
Ik zou er nu voor naar een of andere kut film gaan hè! Popcornquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:08 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Niet voor die van mij helaas![]()
zoute popcorn, vooral die van de bios!!
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:36 schreef Linda2205 het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden. Ongepland en onverwacht. En als klap op de vuurpijl zijn het er twee... de shock is nog steeds vrij groot maar ik begin langzaam aan het idee te wennen...
Ja desnoods gewoon een bouillonnetje.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:28 schreef zandsculptuur het volgende:
Brood heb ik net geprobeerd, maar ik kan niet tegen die geur![]()
.
M'n yoghurt had ik ook al weggegooid omdat ik dacht dat 'ie overdatum was, maar uit een nieuw pak smaakte die exact hetzelfde.
Soep zou denk ik wel gaan, met een cracker erbij.
Deze.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:29 schreef Kiwisoep het volgende:
Mabawa welke bedoel je? Ik ga ff op de site kijken... dacht mss is zo'n zwangerschaps afschrikker nog fijner?
Linda, als moeder van 3 waarvan 1 tweeling zou ik inderdaad zorgen dat je een vangnet hebt. Ik ken jou en jouw situatie verder niet (anders dan wat ik hier lees) maar ik weet wel dat je zeker in het begin echt wel hulp kunt gebruiken!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:44 schreef octopussy het volgende:
Linda, zo! Sterkte met de situatie!
Heb je al een plan? Ik zou toch ernstig overwegen om weer naar NL te verhuizen, dichtbij je ouders.
Nee die zwangerschapsdingen zijn helemaal fijn lekker hoog. Maar wel prijzig.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:37 schreef Kiwisoep het volgende:
Wat een laatste mment troep nog he hilzillah! Stond er ook van te kijken.
@mabawa net ff op online shop vd hena gekeken maar met deze buik valt natuurlijk alles in de zone tussen buik en heuvel. Pff lastig. Vind het ook zo storend als de rand net onder mijn buik omklapt. Maar om die zwangerschapsdingen te doen, is dat raar? Of gewoon enorme tenten van de zeeman die je daarna lekker weggooit?
Ja.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:40 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik ga ff kijken zo. Hebben ze de 2 plus 1 aanbieding nog?
Iets. Net broodje gegeten. En wat gedronken. Helaas begint de pijn nu mijn maagdarmkanaal af te zakken, wat betekent dat ik meer onderin mijn buik nu pijn heb. En dat is wel arelaxed. Tnx for asking.quote:
Die geldt niet op ondergoedquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:40 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik ga ff kijken zo. Hebben ze de 2 plus 1 aanbieding nog?
Ah ok. Ik was vd week in de winkel en daar werd het niet meegerekend. Vandaar dat ik het zeiquote:
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:13 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ah ok. Ik was vd week in de winkel en daar werd het niet meegerekend. Vandaar dat ik het zei
En online is het maar de helft ofzoquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:14 schreef Sylver_ het volgende:
Hier hing heel groot in de winkel "ook op ondergoed" oid.
*kuch* Zo weet ik er ook nog wel 1... En nee, dan heb ik het niet over mezelf.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:41 schreef Kleurdoos het volgende:
Want we moeten vooral niet zeggen wat we vinden en onze meningen maar vooral achter elkaars rug om bespreken? Dat is de beste manier vast? van harte gefeliciteerd dat je er weer ingetrapt bent? wat fijn voor die kinderen? Zo'n goede stabiele omgeving? ze weet het vast allemaal al wel, tuurlijk. maar om nou te zeggen wat een slimme vrouw het wel niet is, na zo'n actie, get a grip.
Datquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:56 schreef DaviniaHR het volgende:
linda, van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!
ik hoop van ganser harte dat je een voorspoedige zwangerschap zult hebben en dat R je niet weer in de stront laat zakken.
Mwah, dat geldt wmb vooral voor dingen die je overkomen. Waar je zelf geen invloed op hebt dus.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:28 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
*kuch* Zo weet ik er ook nog wel 1... En nee, dan heb ik het niet over mezelf.
[..]
Dat![]()
Dit is toch een 'once in a lifetime, life happens when you live it-ding'
Zuurtjes, gembersnoepjes of in elk geval iets om te zuigen! Van kauwen en echt slikken ging ik kokhalzen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:24 schreef zandsculptuur het volgende:
Iemand een suggestie?
Ging het zo snel?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:16 schreef DJMomo het volgende:
Ik ga ervan uit dat ik geen tijd heb voor die keuze. Bij Sjaak had ik in een keer VO. ook geen pijn ervaren, overigens. Wel paniek ivm persdrang terwijl vk nog onderweg was.
Zo denk ik er ook over, maar ik wil me graag een beetje voorbereiden voor het geval pijnstilling toch nodig isquote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:32 schreef GotC het volgende:
Pijnbestrijding.. ik wil het eigenlijk proberen zonder pijnbestrijding. Vind dat er toch wel heel snel naar medicatie wordt gegrepen, en ondanks dat het in veel situaties nodig zal zijn, wil ik het zoveel mogelijk zelf doen en voelen
En de baby merkt opzich niks van de ruggenprik?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:46 schreef Pvoesss het volgende:
Het is prima natuurlijk om het zonder te willen doen maar het is dan wel handig om je in te lezen voor het geval dat. Zo was mijn eerste echt bijna pijnloos en heel makkelijk.
Ik dacht het bij mijn tweede wel weer zonder te doen maar na uren van been, buik en rugweeen trok ik het niet meer en wist ik in ieder geval welke pijnstilling ik dan wel wilde.
De ruggenprik was dat(andere pijnstilling was voor mij geen optie
)
Tonijn? Dat mag toch niet als je zwanger bent? Iets met roofvissen enzo? (Ben geen viseter, dus weet t fijne er niet van)quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:29 schreef martine1984 het volgende:
Linda gefeliciteerd met de komst van je tweeling. Het zal zwaar worden in jouw situatie maar daarom zul je niet minder van je kindjes houden. Heel veel sterkte en probeer ondanks alle sorres tussen door ook nog te genieten van de wondertjes die in je buik groeien.
Sylver pijnbestrijding kan ik niks over zeggen. Heb bij mn eerste bevalling geen tijd gehad om wat te krijgen. En ik denk dat ik het nu ook maar weer op zn beloop laat.
Hier net heerlijk 2 kadetjes met tonijn weg zitten smikkelen. Zo nog maar even proberen de badkamer vloer een beetje stof vrij te maken. Manlief heeft staan slopen. Volgende week komt de loodgieter de nieuwe badkamer maken. Zit ongeveer 3 a 4 weken zonder badkamer. Kijk nu al uit naar het eindresultaat heerlijk walvissen in mn eigen bad
Dat geldt voor verse tonijn omdat die meer dioxine en lood bevatten, maar geldt dan weer niet voor tonijn uit blik. Dat mag je (met mate) wel etenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:53 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Tonijn? Dat mag toch niet als je zwanger bent? Iets met roofvissen enzo? (Ben geen viseter, dus weet t fijne er niet van)
Ik kreeg alleen een infuus verder had ik een buikband ctg om voor de baby omdat hij heel goed meetbaar was zo. (had ik ook voor de ruggenprik natuurlijk. ) en een catheterquote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:53 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
En de baby merkt opzich niks van de ruggenprik?
Ik las dat ze aan de ctg gaan ivm evt bloeddrukdaling bij de moeder, hetgeen weer van invloed kan hebben op de baby, maar dat je daarom ook een infuus krijgt.
Van de verdoving zelf merkt de baby niks?
En hoe verliep de ruggenprik bij jou? Lig je dan niet aan allemaal slangetjes? Heb echt zo'n beeld er van
En moest je langer in het ziekenhuis blijven door de ruggenprik?
Jup, dat is juist heel gezond. Vette vis schijnt te helpen tegen zwangerschapsdementie.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:09 schreef martine1984 het volgende:
Tonijn uit blik mag. Mmmm zo lekker. Mag gerookte paling eigenlijk? (Mits vers en niet uit vacuüm)
?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:32 schreef GotC het volgende:
Pijnbestrijding.. ik wil het eigenlijk proberen zonder pijnbestrijding. Vind dat er toch wel heel snel naar medicatie wordt gegrepen, en ondanks dat het in veel situaties nodig zal zijn, wil ik het zoveel mogelijk zelf doen en voelen
Weet niet hoe 'we' in Nederland bekend staan, maar puur uit ervaringen uit mijn omgeving die ik heb aangehoord.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:49 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
?
Volgens mij staan we er in NL bekend om dat er juist niet snel naar medicatie gegrepen wordt.
Bij mij eerste x een ruggeprik na 2 dagen zwoegen en bij de 2e was ik al te laat, en dat vond ik heel jammer aangezien dat een sterrekijkertje was.
Nu vraag ik mij af is het echt heel belangrijk voor je om het zonder te doen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:55 schreef GotC het volgende:
Weet niet hoe 'we' in Nederland bekend staan, maar puur uit ervaringen uit mijn omgeving die ik heb aangehoord.
Dat vertelde de vk ook en was de reden waarom ik in eerste instantie voor pethidine koos. Maar met pethidine weet ik zeker dat de baby het ook binnen krijgtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:01 schreef Kyara het volgende:
Een ruggeprik geeft risico op koorts bij de moeder en daardoor kan de baby ook koorts krijgen. Als dat het geval is, zal de baby behandeld worden met antibiotica en dat betekent doorgaans dat hij/zij een week opgenomen wordt op de kinderafdeling omdat een ab kuur via een infuus wordt gegeven.
Dat is volgens mij een van de risico's van een ruggeprik.
Maar ik was ook erg blij met mijn ruggeprik. M moest ook opgenomen worden maar die had echt een infectie (en daar lagen dus ook baby's met preventieve ab kuur).
Idd 30 minuten tot 2 uur werkzaam. Maar volgens mij hebben weinig vrouwen ook echt 8 uur lang pijnstilling...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:32 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het idee van de steriel water injecties leuk maar als het maar 30 minuten duurt dan zou je met een bevalling van meer dan 8 uur wel erg vaak kunnen prikkenDaar is het dus ook niet voor het is ter overbrugging toch? Voor andere pijnstilling of juist erna.
Hey je hebt je gemeld! Ik hoop dat je hier de steun/antwoorden vindt die je zoektquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:36 schreef Linda2205 het volgende:
Hoezo?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:03 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nu vraag ik mij af is het echt heel belangrijk voor je om het zonder te doen?
De tens heb ik 2x gebruikt, de eerste keer had ik er niks aan, de tweede keer had ik wel het gevoel dat het me hielp. Ik denk dat je er het meeste aan hebt als je bevalling zich echt 'opbouwt' (bij nr 1 ging het van 0 naar 100 in een half uurtje) en je 'm op tijd aansluit.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:55 schreef Soempie het volgende:
Ik heb vorige keer alleen gekeken naar de voor- en nadelen van de ruggenprik, pethidine en remifentanil. De ruggenprik leek me wat pijn bestrijding betreft het meest effectief. Daarnaast was het volgens mij zo dat je bij pethidine slaperig kunt worden en de bevalling mogelijk niet helemaal mee krijgt? En remifentanil viel voor mij af, omdat het effect kan hebben op de ademhaling.
Ik weet eigenlijk niet of injecties of de tens hier mogelijk zijn. Van die laatste weet ik wel dat de ervaringen wisselend zijn en dat het dus niet altijd effectief is.
Gulara heeft haar verhaal helaas weggehaald. Wat ik uit de reacties op kan maken heeft ze uiteindelijk voor een ruggenprik gekozen, nadat de andere pijnstilling niet meer voldoende werkte?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:01 schreef laziness het volgende:
Gulara had toch speciaal de water injecties genomen om de ervaringen te kunnen vertellen
Even haar geboorteverhaal opzoeken in het betreffende topic als men nieuwsgierig is dus.
Dat meen ik me ookte herinneren.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:29 schreef GotC het volgende:
Volgens mij deed het zetten van de injecties veel pijn en had ze er 10 min profijt van.. als ik het me goed herinner
Klopt. Het zetten werd in de uitleg aan haar aangegeven als een wespensteek qua pijn, maar dat vond ze een understatement. Het deed schijnbaar veel meer pijn en had niet het gewenste effect.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:29 schreef GotC het volgende:
Volgens mij deed het zetten van de injecties veel pijn en had ze er 10 min profijt van.. als ik het me goed herinner
Dan moet het wel kunnen hequote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:34 schreef Sylver_ het volgende:
Bedankt voor alle input! Ik kies dan, als het moet, toch voor de ruggenprik
Goed puntquote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dan moet het wel kunnen he
Op het moment dat ik pijnstilling wilde was ik al te ver voor een ruggenprik, enige keuze die overbleef was pethidine (andere keuze was er niet in mijn ziekenhuis). Van te voren wilde ik dat niet, maar op het moment zelf maakte het me niet zo meer uit![]()
Uiteindelijk heb ik die pethidine nooit gekregen ivm een ctg die niet helemaal was zoals hij moest zijn.
Achteraf maar goed ook, want dat bleek 3 uur voor mijn zoon geboren werd te zijn.
Maar dat zijn ook wel dingen om rekening mee te houden.
Fijne vakantie!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:33 schreef ProjSkippy het volgende:
Zij die gaan vliegen groeten u!
En nou niet ineens allerlei bevallingen enzo gaan doen terwijl ik weg ben.
Misschien heb je inmiddels alle info al en ben ik een enorme spuit 11quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:53 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
En de baby merkt opzich niks van de ruggenprik?
Ik las dat ze aan de ctg gaan ivm evt bloeddrukdaling bij de moeder, hetgeen weer van invloed kan hebben op de baby, maar dat je daarom ook een infuus krijgt.
Van de verdoving zelf merkt de baby niks?
En hoe verliep de ruggenprik bij jou? Lig je dan niet aan allemaal slangetjes? Heb echt zo'n beeld er van
En moest je langer in het ziekenhuis blijven door de ruggenprik?
Bedankt! Goed ook om te weten dat hij (mogelijk?) niet werkt op rugweeen. En dat je idd aan allerlei slangetjes ligtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:03 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Misschien heb je inmiddels alle info al en ben ik een enorme spuit 11maar mijn ervaring is niet zo heel positief
Ik heb een ruggenprik gekregen ivm niet vorderende ontsluiting zodat ik aan de wee-opwekkers kon. De arts raadde mij een goede pijnstilling aan en dus ruggenprik, maar helaas werkte die bij mij niet op mijn rugweeen (door sterrenkijkertje) waardoor ik alsnog heel veel pijn heb gehad.
Het zetten was niet fijn omdat je een slangetje in je rug krijgt waardoor de medicatie wordt gepompt (de prik an sich was niet erg). Je moet inderdaad aan een infuus zodat je bloeddruk omhoog gaat omdat je bloeddruk door de ruggenprik daalt en ze houden je kindje goed in de gaten ivm bloeddruk. Je ligt dus aan het CTG, een infuus, een hartslagmeter aan je vinger, een automatische bloeddrukmeter en de ruggenprik waardoor je flink ingesnoerd bent en beperkt in je bewegingsruimte. Als je geen pijn hebt is dat geen probleem, maar als je wel pijn hebt, heb je geen enkele mogelijkheid om je weeen op te vangen. Laat je dus goed voorlichten ook tijdens de bevalling
Het lijkt me idd best moeilijk persen zonder dat je persweeen voeltquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:06 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb eerst pethidine gehad en een uur of 12 later een ruggenprik. Het eerste in de nacht na het plaatsen van de veter om me wat rust te gunnen voor het met het infuus echt los zou gaan en het tweede toen ik te lang geen tijd had om tussen de weeën op adem te komen en ze ook verdomd weinig effect hadden.
Ik was er ontzettend blij mee, zonder de ruggenprik had ik nu waarschijnlijk nog wanhopig liggen zijn in dat bed. Ik had nog wel pijn, maar van heel traag vorderende ontsluiting ging ik opeens in een uur naar volledig.
Alleen jammer dat de persweeën vervolgens uitbleven. Dat maakte het best hard werken.
Maar, en ik ben oprecht benieuwd, waar ben je dan bang voor?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:13 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Het lijkt me idd best moeilijk persen zonder dat je persweeen voelt![]()
Geen tijd om op adem te komen zou voor mij idd een reden zijn om voor pijnstilling te kiezen
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Op dit moment kijk ik zelfs uit na de bevalling. Dat ik dan pijn heb met een reden.
Ik hoop het dit keer wel te mogen ervaren. Echt volgens mij vervloek ik mezelf als het zover is hier om. Maar ik heb dat stukje wel gemist. Waarbij ik als ik heel eerlijk ben een ks ook wel makkelijk vond. Maar voor de hechting met je kind is een natuurlijke bevalling naar mijn idee beter.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:06 schreef Cantare het volgende:
[..]Bij de tweede heb ik dat echt zo ervaren: nuttige pijn. Of nouja, echt píjn kon ik het (daardoor) bijna niet noemen. Heel rare, maar gave gewaarwording. Ik wens het je toe!
Heel diep van binnen voelde ik me heel helder, maar ik kon dat totaal niet overbrengen. Dusquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Merkte jezelf dat je stoned was? In de zin van ik krijg het niet meer allemaal mee ik wil dit en dat zeggen maar het lukt niet, of leek het voor andere dat je stoned was
ah dank je. Lijkt mij ook een erg rare ervaring.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:30 schreef Gulara het volgende:
[..]
Heel diep van binnen voelde ik me heel helder, maar ik kon dat totaal niet overbrengen. Dusdacht dat ik helemaal van de wereld was. De situatie was vooral rot voor hem omdat hij dacht dat ik helemaal geen beslissingen kon nemen en van de wereld was.
Ja zat achteraf te denken dat je misschien een codezinnetje moet afspreken of zo.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:31 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ah dank je. Lijkt mij ook een erg rare ervaring.
Voor de volgende keer weet hij dus dat je wel helder bent maar niet kan communiceren.
Qua hechting heb ik geen verschil gemerkt. Maar doe mij maar een gewone bevalling! Op het moment zelf doet het natuurlijk meer pijn, maar de ervaring vond ik heel tof en het herstel ging veel sneller dan bij de keizersnede. Maar goed, je hebt het niet voor het kiezen, het gaat zoals het gaat.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:09 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik hoop het dit keer wel te mogen ervaren. Echt volgens mij vervloek ik mezelf als het zover is hier om. Maar ik heb dat stukje wel gemist. Waarbij ik als ik heel eerlijk ben een ks ook wel makkelijk vond. Maar voor de hechting met je kind is een natuurlijke bevalling naar mijn idee beter.
Klopt idd!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:43 schreef octopussy het volgende:
Overigens lees ik dat VK's per juli lachgas als pijnbestrijding mogen gaan gebruiken. Dat lijkt me ook helemaal niet zo gek want volgens mij heeft dat weinig effect op de baby.
Dat ik een ruggenprik kies, koorts krijg en de baby daarom en week opgenomen wordt en preventief een ab-kuur krijgt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:19 schreef WupWup het volgende:
[..]
Maar, en ik ben oprecht benieuwd, waar ben je dan bang voor?
Klinkt raar, maar heb je Griekse yoghurt in huis? Desnoods gewone yoghurt? Kan verlichting geven. Succes!quote:Op zondag 30 juni 2013 00:25 schreef martine1984 het volgende:
Ff een niet zo gezellige vraag, ik heb een schimmel infectie downunder. Is in het zwembad niet echt beter geworden. Nu voor de tweede nacht een capsule ingebracht. Alles zwelt op en is erg pijnlijk. Crème bij gesmeerd en het wordt alleen maar erger. Iemand een idee wat ik kan doen nu???
Nee, ik bedoel het andersom. Je schrijft dat je 'niet op adem kunnen komen' wat jou betreft een reden is voor pijnstilling. Waarom dan? Wat kan er dan gebeuren?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:56 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Dat ik een ruggenprik kies, koorts krijg en de baby daarom en week opgenomen wordt en preventief een ab-kuur krijgt.
Of dat ik voor pethidine kies en de baby daar last van heeft (en evt een antidote moet krijgen).
Waar ging je ook alweer heen? Kijkduin?quote:Op zondag 30 juni 2013 11:18 schreef Hilzillah het volgende:
thanks all... heb er zooooo'n zin in! Zeker nu de zon AAN is![]()
Ik heb tegen alle verwachtingen in maar 1x paddestoelen infectie gehad down under. Maar ik gebruik wel braaf lactacit. Omdat ik er normaal gesproken heel vaak last van heb.
Ja, spewey, je vakantie... Hoe was het?
je hebt Candira Vaginale Spray die is ook voor preventief gebruikquote:Op zondag 30 juni 2013 11:15 schreef Sylver_ het volgende:
He, er komt net reclame langs van Canesten tegen schimmelinfectie![]()
Krijg ineens een mal idee ... Aangezien je een schimmelinfectie kan hebben zonder duidelijke symptomen en de baby Spruw kan krijgen als je een schimmelinfectie hebt, is het dan een idee on Canesten preventief te nemen? Aangezien je het blijkbaar gewoon bij de drogist kan halen
Ah, ik bedoel meer dat als ik uitgeput raak en daardoor niet meer voldoende kracht heb om door te gaan. Ik had gelezen dat je de bevalling ook onbewust kunt tegenhouden doordat je geen energie meer hebt. Dan lijkt pijnstilling me wel handigquote:Op zondag 30 juni 2013 11:20 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel het andersom. Je schrijft dat je 'niet op adem kunnen komen' wat jou betreft een reden is voor pijnstilling. Waarom dan? Wat kan er dan gebeuren?
(Zonder oordeel!)
Mignonne, het is uitgesteld. Verwachting is nu na de zomer, zowel voor lachgas als anticonceptie.
Werkt die ook als je (ongemerkt) al een schimmelinfectie hebt?quote:Op zondag 30 juni 2013 11:22 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
je hebt Candira Vaginale Spray die is ook voor preventief gebruik
Ja, ik wil het graag zonder pijnstilling proberen, maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarbij pijnstilling beter is. Zoals een niet vorderende ontsluiting iddquote:Op zondag 30 juni 2013 11:29 schreef WupWup het volgende:
Aha, dus dan heb je het over een niet vorderende ontsluiting. Ik las het eerder als bij 'gewoon' weeën
Je zal verbaasd zijn van hoeveel kracht je hebtquote:Op zondag 30 juni 2013 11:23 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ah, ik bedoel meer dat als ik uitgeput raak en daardoor niet meer voldoende kracht heb om door te gaan. Ik had gelezen dat je de bevalling ook onbewust kunt tegenhouden doordat je geen energie meer hebt. Dan lijkt pijnstilling me wel handig
Dat gevoel heb ik dus niet gehad. Zeker niet omdat de aanwezige verloskundige op het moment dat ik echt niet meer kon begon te roepen dat ik hem de vorige weeën toch echt al verder naar beneden geperst had. Werkte niet echt motiverend.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:34 schreef bitterend het volgende:
[..]
Je zal verbaasd zijn van hoeveel kracht je hebtzelf op het moment dat je daar uitgeput ligt te gillen ik kan het niet meer, trek het eruit...kan je het
Deze?quote:Op zondag 30 juni 2013 11:58 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe heet die matrashoes van de ikea ook alweer? Ben het helemaal vergeten
Maar je hoeft niet alle symptomen te hebben bij een schimmelinfectie. Zo kan het ook zijn dat je alleen wat meer afscheiding hebt, maar dat is ook normaal bij zwangerschap.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:00 schreef martine1984 het volgende:
Pas op dames met het spul wat je bij de drogist kan halen voor een schimmel infectie. Ik kreeg het niet mee bij de apotheek omdat ik zwanger ben. Dan moet het op recept en in overleg met de arts. Als je een schimmel infectie hebt merk je dat echt wel. Een blaasontsteking die kan je over het hoofd zien maar dit is lastiger. Daarbij als je iets preventief gaat gebruiken kun je er resistent voor raken en heb je een probleem als je het wel hebt.
Nee, dat was bla geloof ikquote:Op zondag 30 juni 2013 11:21 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Waar ging je ook alweer heen? Kijkduin?
Ohja! Lijkt me een leuke stad, zeker nu de zon schijntquote:Op zondag 30 juni 2013 12:20 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Nee, dat was bla geloof ikIk ga naar Middelburg
Niet bij thuisbevallingen dus?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt idd!
De reden waarom het hier ooit afgeschaft is, was niet zozeer voor de baby van de barende maar voor de veiligheid van het personeel. Er waren twee O&G verpleegkundigen die dagelijks met lachgas werkten die beiden een kind met aangeboren afwijkingen hebben gekregen. Ik weet niet meer of nou onomstotelijk vast staat dat het door dat gas is gekomen maar sindsdien is de boel eruit gegaan.
Inmiddels zijn de ziekenhuizen waar het terugkomt aangepast qua ventilatie en afzuigmogelijkheden en wordt het dus weer opnieuw ingevoerd. Men verwacht een succes, ik ben benieuwd!
Das waar natuurlijkquote:Op zondag 30 juni 2013 12:30 schreef WupWup het volgende:
Ja, want je verstoort de natuurlijke flora en met die disbalans kun je juíst een infectie veroorzaken. Schimmel danwel bacterieel.
In principe niet, maar wel poliklinisch en in geboortehuizen/hotels/centra. Dus wel onder eerstelijns begeleiding.quote:
Zet je ze dan in je eentje? Hier waren het vier injecties door twee personen.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Steriele waterinjecties wel thuis overigens.
Lees dit maar eens door "kwakzalverij" dus als ik de goede waterinjecties heb opgezocht.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:05 schreef Troel het volgende:
Is dat nieuw die waterdingen? Heb er nog nooit van gehoord
5 weken en 1 dag, je bent dus 5 weken zwanger en zit nu op dag 1 van je 6e zwangerschapsweekquote:Op maandag 1 juli 2013 09:32 schreef klaprooss het volgende:
Leuk kiwi! En vooral omdat je het niet zag aankomen!
Mag ik een domme vraag stellen? Ik ben helemaal in de war met hoeveel weken ik nou ben. Al die internet berekeningen zeggen wat anders.
Hoe kan ik dit nou goed berekenen, is de menstruatieweek al week 1 of pas die week erna? En als ik bijv 4+5 ben zit ik dan in week 5? Grrr
m'n eerste dag van menstruatie was op 27 mei, cyclus is gemiddeld 31 dagen.
Ik snap het niet meeeeer.
Hoever ben ik nou?
- 3 dagen ivm latere eisprong cq langere cyclus, zou ik zeggen.quote:Op maandag 1 juli 2013 09:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
5 weken en 1 dag, je bent dus 5 weken zwanger en zit nu op dag 1 van je 6e zwangerschapsweek
(maar ze zullen het nog wel bijstellen na je termijnecho)
dat kan je nog niet goed berekenen..langere innesteling etc. dus zou ik gewoon de calculator aanhoudenquote:Op maandag 1 juli 2013 10:56 schreef DJMomo het volgende:
[..]
- 3 dagen ivm latere eisprong cq langere cyclus, zou ik zeggen.
Hetzelfdequote:Op maandag 1 juli 2013 11:25 schreef zandsculptuur het volgende:
Hoe zou dat bij mij zitten dan? Ik heb met 3 weken al positief getest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |