Idd 30 minuten tot 2 uur werkzaam. Maar volgens mij hebben weinig vrouwen ook echt 8 uur lang pijnstilling...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:32 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het idee van de steriel water injecties leuk maar als het maar 30 minuten duurt dan zou je met een bevalling van meer dan 8 uur wel erg vaak kunnen prikkenDaar is het dus ook niet voor het is ter overbrugging toch? Voor andere pijnstilling of juist erna.
Hey je hebt je gemeld! Ik hoop dat je hier de steun/antwoorden vindt die je zoektquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:36 schreef Linda2205 het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden. Ongepland en onverwacht. En als klap op de vuurpijl zijn het er twee... de shock is nog steeds vrij groot maar ik begin langzaam aan het idee te wennen...
Hoezo?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:03 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nu vraag ik mij af is het echt heel belangrijk voor je om het zonder te doen?
De tens heb ik 2x gebruikt, de eerste keer had ik er niks aan, de tweede keer had ik wel het gevoel dat het me hielp. Ik denk dat je er het meeste aan hebt als je bevalling zich echt 'opbouwt' (bij nr 1 ging het van 0 naar 100 in een half uurtje) en je 'm op tijd aansluit.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:55 schreef Soempie het volgende:
Ik heb vorige keer alleen gekeken naar de voor- en nadelen van de ruggenprik, pethidine en remifentanil. De ruggenprik leek me wat pijn bestrijding betreft het meest effectief. Daarnaast was het volgens mij zo dat je bij pethidine slaperig kunt worden en de bevalling mogelijk niet helemaal mee krijgt? En remifentanil viel voor mij af, omdat het effect kan hebben op de ademhaling.
Ik weet eigenlijk niet of injecties of de tens hier mogelijk zijn. Van die laatste weet ik wel dat de ervaringen wisselend zijn en dat het dus niet altijd effectief is.
Gulara heeft haar verhaal helaas weggehaald. Wat ik uit de reacties op kan maken heeft ze uiteindelijk voor een ruggenprik gekozen, nadat de andere pijnstilling niet meer voldoende werkte?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:01 schreef laziness het volgende:
Gulara had toch speciaal de water injecties genomen om de ervaringen te kunnen vertellen
Even haar geboorteverhaal opzoeken in het betreffende topic als men nieuwsgierig is dus.
Dat meen ik me ookte herinneren.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:29 schreef GotC het volgende:
Volgens mij deed het zetten van de injecties veel pijn en had ze er 10 min profijt van.. als ik het me goed herinner
Klopt. Het zetten werd in de uitleg aan haar aangegeven als een wespensteek qua pijn, maar dat vond ze een understatement. Het deed schijnbaar veel meer pijn en had niet het gewenste effect.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:29 schreef GotC het volgende:
Volgens mij deed het zetten van de injecties veel pijn en had ze er 10 min profijt van.. als ik het me goed herinner
Dan moet het wel kunnen hequote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:34 schreef Sylver_ het volgende:
Bedankt voor alle input! Ik kies dan, als het moet, toch voor de ruggenprik
Goed puntquote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dan moet het wel kunnen he
Op het moment dat ik pijnstilling wilde was ik al te ver voor een ruggenprik, enige keuze die overbleef was pethidine (andere keuze was er niet in mijn ziekenhuis). Van te voren wilde ik dat niet, maar op het moment zelf maakte het me niet zo meer uit![]()
Uiteindelijk heb ik die pethidine nooit gekregen ivm een ctg die niet helemaal was zoals hij moest zijn.
Achteraf maar goed ook, want dat bleek 3 uur voor mijn zoon geboren werd te zijn.
Maar dat zijn ook wel dingen om rekening mee te houden.
Fijne vakantie!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:33 schreef ProjSkippy het volgende:
Zij die gaan vliegen groeten u!
En nou niet ineens allerlei bevallingen enzo gaan doen terwijl ik weg ben.
Misschien heb je inmiddels alle info al en ben ik een enorme spuit 11quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:53 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
En de baby merkt opzich niks van de ruggenprik?
Ik las dat ze aan de ctg gaan ivm evt bloeddrukdaling bij de moeder, hetgeen weer van invloed kan hebben op de baby, maar dat je daarom ook een infuus krijgt.
Van de verdoving zelf merkt de baby niks?
En hoe verliep de ruggenprik bij jou? Lig je dan niet aan allemaal slangetjes? Heb echt zo'n beeld er van
En moest je langer in het ziekenhuis blijven door de ruggenprik?
Bedankt! Goed ook om te weten dat hij (mogelijk?) niet werkt op rugweeen. En dat je idd aan allerlei slangetjes ligtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:03 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Misschien heb je inmiddels alle info al en ben ik een enorme spuit 11maar mijn ervaring is niet zo heel positief
Ik heb een ruggenprik gekregen ivm niet vorderende ontsluiting zodat ik aan de wee-opwekkers kon. De arts raadde mij een goede pijnstilling aan en dus ruggenprik, maar helaas werkte die bij mij niet op mijn rugweeen (door sterrenkijkertje) waardoor ik alsnog heel veel pijn heb gehad.
Het zetten was niet fijn omdat je een slangetje in je rug krijgt waardoor de medicatie wordt gepompt (de prik an sich was niet erg). Je moet inderdaad aan een infuus zodat je bloeddruk omhoog gaat omdat je bloeddruk door de ruggenprik daalt en ze houden je kindje goed in de gaten ivm bloeddruk. Je ligt dus aan het CTG, een infuus, een hartslagmeter aan je vinger, een automatische bloeddrukmeter en de ruggenprik waardoor je flink ingesnoerd bent en beperkt in je bewegingsruimte. Als je geen pijn hebt is dat geen probleem, maar als je wel pijn hebt, heb je geen enkele mogelijkheid om je weeen op te vangen. Laat je dus goed voorlichten ook tijdens de bevalling
Het lijkt me idd best moeilijk persen zonder dat je persweeen voeltquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:06 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb eerst pethidine gehad en een uur of 12 later een ruggenprik. Het eerste in de nacht na het plaatsen van de veter om me wat rust te gunnen voor het met het infuus echt los zou gaan en het tweede toen ik te lang geen tijd had om tussen de weeën op adem te komen en ze ook verdomd weinig effect hadden.
Ik was er ontzettend blij mee, zonder de ruggenprik had ik nu waarschijnlijk nog wanhopig liggen zijn in dat bed. Ik had nog wel pijn, maar van heel traag vorderende ontsluiting ging ik opeens in een uur naar volledig.
Alleen jammer dat de persweeën vervolgens uitbleven. Dat maakte het best hard werken.
Maar, en ik ben oprecht benieuwd, waar ben je dan bang voor?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:13 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Het lijkt me idd best moeilijk persen zonder dat je persweeen voelt![]()
Geen tijd om op adem te komen zou voor mij idd een reden zijn om voor pijnstilling te kiezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |