abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 29 juni 2013 @ 15:45:48 #151
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_128393609
Linda, wat een toestand joh! Goede zwangerschap gewenst, en ik hoop dat R. z''n verantwoordelijkheid neemt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_128393620
Het is prima natuurlijk om het zonder te willen doen maar het is dan wel handig om je in te lezen voor het geval dat. Zo was mijn eerste echt bijna pijnloos en heel makkelijk.
Ik dacht het bij mijn tweede wel weer zonder te doen maar na uren van been, buik en rugweeen trok ik het niet meer en wist ik in ieder geval welke pijnstilling ik dan wel wilde.

De ruggenprik was dat O+ (andere pijnstilling was voor mij geen optie :) )
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:53:00 #153
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128393768
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:46 schreef Pvoesss het volgende:
Het is prima natuurlijk om het zonder te willen doen maar het is dan wel handig om je in te lezen voor het geval dat. Zo was mijn eerste echt bijna pijnloos en heel makkelijk.
Ik dacht het bij mijn tweede wel weer zonder te doen maar na uren van been, buik en rugweeen trok ik het niet meer en wist ik in ieder geval welke pijnstilling ik dan wel wilde.

De ruggenprik was dat O+ (andere pijnstilling was voor mij geen optie :) )
En de baby merkt opzich niks van de ruggenprik?
Ik las dat ze aan de ctg gaan ivm evt bloeddrukdaling bij de moeder, hetgeen weer van invloed kan hebben op de baby, maar dat je daarom ook een infuus krijgt.

Van de verdoving zelf merkt de baby niks?
En hoe verliep de ruggenprik bij jou? Lig je dan niet aan allemaal slangetjes? Heb echt zo'n beeld er van :P
En moest je langer in het ziekenhuis blijven door de ruggenprik?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:53:22 #154
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128393776
Voor mij ook geen andere pijnstilling dan een ruggenprik, mocht het nodig zijn :)

-Pethidine sta ik niet achter ivm effect op kind
-Morfine heb ik eerder gehad en vond wat het deed met m'n lichaam en geest niet prettig, to say the least :') dus geen PCA pomp
pi_128393783
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:29 schreef martine1984 het volgende:
Linda gefeliciteerd met de komst van je tweeling. Het zal zwaar worden in jouw situatie maar daarom zul je niet minder van je kindjes houden. Heel veel sterkte en probeer ondanks alle sorres tussen door ook nog te genieten van de wondertjes die in je buik groeien.

Sylver pijnbestrijding kan ik niks over zeggen. Heb bij mn eerste bevalling geen tijd gehad om wat te krijgen. En ik denk dat ik het nu ook maar weer op zn beloop laat.

Hier net heerlijk 2 kadetjes met tonijn weg zitten smikkelen. Zo nog maar even proberen de badkamer vloer een beetje stof vrij te maken. Manlief heeft staan slopen. Volgende week komt de loodgieter de nieuwe badkamer maken. Zit ongeveer 3 a 4 weken zonder badkamer. Kijk nu al uit naar het eindresultaat heerlijk walvissen in mn eigen bad :)
Tonijn? Dat mag toch niet als je zwanger bent? Iets met roofvissen enzo? (Ben geen viseter, dus weet t fijne er niet van)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:00:55 #156
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128393940
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:53 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Tonijn? Dat mag toch niet als je zwanger bent? Iets met roofvissen enzo? (Ben geen viseter, dus weet t fijne er niet van)
Dat geldt voor verse tonijn omdat die meer dioxine en lood bevatten, maar geldt dan weer niet voor tonijn uit blik. Dat mag je (met mate) wel eten :)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:04:34 #157
30252 Soempie
Procreating
pi_128394033
Net terug van vakantie en ben dus totaal niet bijgelezen. In elk geval: Linda, welkom en gefeliciteerd. :* Wat heftig allemaal en wat Macka aangeeft: hopelijk neemt R z'n verantwoordelijkheid.

Hier bij voorkeur de ruggenprik. Bij m'n eerste zwangerschap/ bevalling stond ik erin zoals GotC, maar daar ben ik toch rap van teruggekomen tijdens m'n inleiding. Natuurlijk zijn er wel risico's. Ik kan me niet goed meer herinneren welke, maar ik moest een behoorlijk lange lijst doornemen (waarop ook complicaties stonden met een kleine kans) en goedkeuring geven. Deze keer zou ik graag zonder pijnstilling bevallen, maar als ik weer in een weeënstorm kom is de keuze denk ik snel gemaakt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128394038
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:53 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

En de baby merkt opzich niks van de ruggenprik?
Ik las dat ze aan de ctg gaan ivm evt bloeddrukdaling bij de moeder, hetgeen weer van invloed kan hebben op de baby, maar dat je daarom ook een infuus krijgt.

Van de verdoving zelf merkt de baby niks?
En hoe verliep de ruggenprik bij jou? Lig je dan niet aan allemaal slangetjes? Heb echt zo'n beeld er van :P
En moest je langer in het ziekenhuis blijven door de ruggenprik?
Ik kreeg alleen een infuus verder had ik een buikband ctg om voor de baby omdat hij heel goed meetbaar was zo. (had ik ook voor de ruggenprik natuurlijk. ) en een catheter

je hebt dus wel slangetjes maar er eigenlijk niet echt last van. Ik had voordat ik de ruggenprik had dus al 12 uur buik, rug en been weeën en ik kon niet liggen van de pijn en ontsluiting vorderde maar niet. Toen de ruggenprik er in zat heb ik echt een uur pijnvrij kunnen liggen en bijkomen van alles.
Toen ik eenmaal 10 cm had moest er een gyn opgepiept worden van thuis vanwege een drama bevalling in andere kamer en er niemand voor mij was nou dus daar op gewacht. 1 keertje goed persen en hij was er *; O+

Ik ben bevallen in de avond en mocht de volgende ochtend vroeg naar huis. Beide geen koorts en nergens last van. Als ik de behoefte had kon ik ook midden in de nacht naar huis maar dat vond ik een minder geslaagde optie zelf. :D
pi_128394051
Oh ok! Kan ik dus eens een tonijnsalade maken mocht ik eens de onverdringbare behoefte krijgen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128394168
Tonijn uit blik mag. Mmmm zo lekker. Mag gerookte paling eigenlijk? (Mits vers en niet uit vacuüm)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:09:39 #161
30252 Soempie
Procreating
pi_128394174
Hier ook geen last van de slangen/ apparatuur van de ruggenprik. Het was een inleiding, dus ik had al een band om m'n buik en een infuus. Die naald van het infuus vond ik wel naar. Ik kon daarom niet leunen op m'n handen, omdat dan die naald pijnlijk dieper werd gedrukt (maar dat heeft verder dus niks te maken met de ruggenprik).

Het zetten was bij mij ook heel gemakkelijk. Ik mocht gewoon blijven liggen, in een macaroniboogje. Daar lees ik wel andere verhalen over.

Volgens mij kan het wel zo zijn dat de uitdrijving langer duurt, omdat de persdrang niet goed op gang komt? Bij mij stond de ruggenprik nog aan toen ik persdrang kreeg en na 2 keer persen was M. er al.

[ Bericht 24% gewijzigd door Soempie op 29-06-2013 16:16:56 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:18:06 #162
30252 Soempie
Procreating
pi_128394410
De volgende valt er bij volledige ontsluiting gewoon uit. :')
pi_128394614
Dat was bij mijn eerste dus zo ik ging naar de wc ik dacht huhhh toch niet echt poepen/plassen.
Toen liep ik terug naar mijn kamer en dacht ik shittt daar komt ze al..
De verloskundige was net weg ik was er net met 3,5 cm en was gelukkig wel in het ziekenhuis.
De verpleegster heel blij ze heeft prachtige haartjes ze komt hoor *O* *O*

en ik was not amused want de VK was net weg :') (echt binnen no time naar 10cm)
Toen kreeg ik de keus zelf aan de geboorte beginnen met de verpleegster er bij of wachten op de VK.
Ik koos dat laatste.. als ik nu de keus zou moeten maken had ik het zelf gedaan alleen met verpleegster maar ik was niet blij ik durfde echt niet alleen verder te gaan en de VK was net thuis en kon weer terug.. :+

De 2e duurde dus een stuk langer -O-
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:34:06 #164
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128394889
Bedankt voor alle input! Ik kies dan, als het moet, toch voor de ruggenprik :Y
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:36:36 #165
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128394949
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:09 schreef martine1984 het volgende:
Tonijn uit blik mag. Mmmm zo lekker. Mag gerookte paling eigenlijk? (Mits vers en niet uit vacuüm)
Jup, dat is juist heel gezond. Vette vis schijnt te helpen tegen zwangerschapsdementie.

---

Pijnbestrijding kan ik nog niet over meepraten.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:42:24 #166
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128395067
Paling uit Nederland ook maar beperkt ivm dioxine toch?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:49:10 #167
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_128395234
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:32 schreef GotC het volgende:
Pijnbestrijding.. ik wil het eigenlijk proberen zonder pijnbestrijding. Vind dat er toch wel heel snel naar medicatie wordt gegrepen, en ondanks dat het in veel situaties nodig zal zijn, wil ik het zoveel mogelijk zelf doen en voelen :)
?
Volgens mij staan we er in NL bekend om dat er juist niet snel naar medicatie gegrepen wordt.
Bij mij eerste x een ruggeprik na 2 dagen zwoegen en bij de 2e was ik al te laat, en dat vond ik heel jammer aangezien dat een sterrekijkertje was.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:55:41 #168
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128395415
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:49 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

?
Volgens mij staan we er in NL bekend om dat er juist niet snel naar medicatie gegrepen wordt.
Bij mij eerste x een ruggeprik na 2 dagen zwoegen en bij de 2e was ik al te laat, en dat vond ik heel jammer aangezien dat een sterrekijkertje was.
Weet niet hoe 'we' in Nederland bekend staan, maar puur uit ervaringen uit mijn omgeving die ik heb aangehoord.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:01:54 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128395664
Een ruggeprik geeft risico op koorts bij de moeder en daardoor kan de baby ook koorts krijgen. Als dat het geval is, zal de baby behandeld worden met antibiotica en dat betekent doorgaans dat hij/zij een week opgenomen wordt op de kinderafdeling omdat een ab kuur via een infuus wordt gegeven.

Dat is volgens mij een van de risico's van een ruggeprik.

Maar ik was ook erg blij met mijn ruggeprik. M moest ook opgenomen worden maar die had echt een infectie (en daar lagen dus ook baby's met preventieve ab kuur).
pi_128395725
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:55 schreef GotC het volgende:

Weet niet hoe 'we' in Nederland bekend staan, maar puur uit ervaringen uit mijn omgeving die ik heb aangehoord.
Nu vraag ik mij af is het echt heel belangrijk voor je om het zonder te doen?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:07:01 #171
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128395910
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:01 schreef Kyara het volgende:
Een ruggeprik geeft risico op koorts bij de moeder en daardoor kan de baby ook koorts krijgen. Als dat het geval is, zal de baby behandeld worden met antibiotica en dat betekent doorgaans dat hij/zij een week opgenomen wordt op de kinderafdeling omdat een ab kuur via een infuus wordt gegeven.

Dat is volgens mij een van de risico's van een ruggeprik.

Maar ik was ook erg blij met mijn ruggeprik. M moest ook opgenomen worden maar die had echt een infectie (en daar lagen dus ook baby's met preventieve ab kuur).
Dat vertelde de vk ook en was de reden waarom ik in eerste instantie voor pethidine koos. Maar met pethidine weet ik zeker dat de baby het ook binnen krijgt :{

Ik hoop maar dat pijnstilling niet nodig is! Lijkt me echt erg als ze gelijk een week opgenomen wordt en preventief ab krijgt, alleen omdat ik voor een ruggenprik koos :{
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:11:12 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128396178
Je kan tijdens de bevalling ook koorts krijgen en dat geldt hetzelfde :)
(bij deze vrouw is het bijvoorbeeld door de ks gekomen)
pi_128396876
Ik denk dat als ik voor pijnbestrijding kies het een ruggenprik wordt. Van morfine ga ik supgen en dat doe ik al genoeg en pethidine heeft echt niet mijn voorkeur maar als ik het niet meer hou van de pijn en dat is de enige optie zeg ik wellicht wel ja.
pi_128396895
Ik vind het allemaal geen ideale keuzes eigenlijk... maar een andere optie kan nog zijn geboortetens of steriel water injecties?
http://www.knov.nl/voor-z(...)eer-doen-tegen-pijn/
pi_128397163
Ik vind het idee van de steriel water injecties leuk maar als het maar 30 minuten duurt dan zou je met een bevalling van meer dan 8 uur wel erg vaak kunnen prikken :D Daar is het dus ook niet voor het is ter overbrugging toch? Voor andere pijnstilling of juist erna.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')