abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128403003
ow, ik zei niet vorderende ontsluiting, maar ik bedoelde weeenzwakte.

Als er een derde zou komen dan zou ik graag weer zonder pijnstilling willen. Als de bevalling wel enigszins normaal zou verlopen, tenminste.
pi_128403565
Bij de eerste een pethidine injectie met slaapmiddel gehad de nacht na het primen. Ik werd er echt heel erg stoned van. Zou ik niet zo snel doen bij een vorderende bevalling.
Bij de ontslutingsweeën op aanraden van de VK een ruggenprik gehad (beenweeën en rugweeën). Heeft erg goed geholpen en de ontsluiting bevorderd.

Bij de tweede bevalling wilde ik ook een ruggenprik, maar moest toch wachten op de anesthesist. De VK dacht dat ik met remifentanil het ook wel redde. Dat klopte ook. Het ging retesnel, maar ik vond het eigenlijk met het pompje nog erg pittig.

Het voordeel van de ruggenprik vond ik dat het persen goed te doen was. De ruggenprik ging halverwege uit omdat ik dan net wat gerichter aan de slag kon.
Bij de remifentanil stond het pompje uit toen ik ging persen. Die persfase was echt heel erg heftig en ik heb echt geschreeuwd en gegild.

Beide keren ben ik trouwens ingeleid dus dat zal ook wel invloed hebben. De synto is een katalysator en kan de bevalling erg heftig maken.

Mijn tip: luister goed naar het advies van je VK. Zij/hij kan vaak goed inschatten hoe lang het nog gaat duren en welke pijnbestrijding dan passend is.

Overigens lees ik dat VK's per juli lachgas als pijnbestrijding mogen gaan gebruiken. Dat lijkt me ook helemaal niet zo gek want volgens mij heeft dat weinig effect op de baby.
pi_128403888
Op dit moment kijk ik zelfs uit na de bevalling. Dat ik dan pijn heb met een reden.
Ik denk hier morgen zeker weten anders over als mijn keel weer dicht is.

Wel erg prettig al jullie ervaringen te lezen m.b.t. pijnstilling en hoe jullie ze ervaren hebben.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 22:02:59 #204
381212 Gulara
From the future
pi_128404332
Lachgas verdwijnt inderdaad weer meteen uit je lijf. Fijn spul tegen de pijn (hoewel het na een paar uur niet meer toereikend was) je komt wel heel 'stoned' over. Voor de communicatie vond ik het niet fijn.
pi_128404404
Merkte jezelf dat je stoned was? In de zin van ik krijg het niet meer allemaal mee ik wil dit en dat zeggen maar het lukt niet, of leek het voor andere dat je stoned was
pi_128404485
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Op dit moment kijk ik zelfs uit na de bevalling. Dat ik dan pijn heb met een reden.
:) Bij de tweede heb ik dat echt zo ervaren: nuttige pijn. Of nouja, echt píjn kon ik het (daardoor) bijna niet noemen. Heel rare, maar gave gewaarwording. Ik wens het je toe!
pi_128404536
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 22:06 schreef Cantare het volgende:

[..]

:) Bij de tweede heb ik dat echt zo ervaren: nuttige pijn. Of nouja, echt píjn kon ik het (daardoor) bijna niet noemen. Heel rare, maar gave gewaarwording. Ik wens het je toe!
Ik hoop het dit keer wel te mogen ervaren. Echt volgens mij vervloek ik mezelf als het zover is hier om. Maar ik heb dat stukje wel gemist. Waarbij ik als ik heel eerlijk ben een ks ook wel makkelijk vond. Maar voor de hechting met je kind is een natuurlijke bevalling naar mijn idee beter.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 22:09:26 #208
30252 Soempie
Procreating
pi_128404548
Octo, goed om jouw verhaal ook te lezen, omdat je ervaring hebt met alledrie de soorten pijnstilling die hier ook aangeboden worden.

Ik ben wel benieuwd hoe een natuurlijke bevalling gaat. Bij m'n inleiding vond ik het op een gegeven ogenblik echt heel heftig. Ik hoop op een natuurlijke bevalling zonder weeënstorm. Maargoed, ik was tijdens het persen wel heel blij met de ruggenprik. Het was ongemakkelijk, maar verder niet pijnlijk. Als ik dan lees dat jij het de tweede keer zonder pijnstilling zo heftig vond... pff.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 29 juni 2013 @ 22:30:22 #209
381212 Gulara
From the future
pi_128405290
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 22:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Merkte jezelf dat je stoned was? In de zin van ik krijg het niet meer allemaal mee ik wil dit en dat zeggen maar het lukt niet, of leek het voor andere dat je stoned was
Heel diep van binnen voelde ik me heel helder, maar ik kon dat totaal niet overbrengen. Dus (8> dacht dat ik helemaal van de wereld was. De situatie was vooral rot voor hem omdat hij dacht dat ik helemaal geen beslissingen kon nemen en van de wereld was.
pi_128405347
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 22:30 schreef Gulara het volgende:

[..]

Heel diep van binnen voelde ik me heel helder, maar ik kon dat totaal niet overbrengen. Dus (8> dacht dat ik helemaal van de wereld was. De situatie was vooral rot voor hem omdat hij dacht dat ik helemaal geen beslissingen kon nemen en van de wereld was.
ah dank je. Lijkt mij ook een erg rare ervaring.
Voor de volgende keer weet hij dus dat je wel helder bent maar niet kan communiceren.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 22:37:00 #211
381212 Gulara
From the future
pi_128405536
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 22:31 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

ah dank je. Lijkt mij ook een erg rare ervaring.
Voor de volgende keer weet hij dus dat je wel helder bent maar niet kan communiceren.
Ja zat achteraf te denken dat je misschien een codezinnetje moet afspreken of zo.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 22:39:09 #212
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128405617
Ik ben nog steeds blij dat ik zonder pijnstilling ben bevallen :Y. Had het niet anders gewild.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128405688
:W :W Haai Z&G, ik ben weer terug van een heerlijke vakantie, zonder pandamasker en met bruine voeten! (die staken onder de parasol uit :') )

Morgen maar eens bijlezen, in ieder geval welkom nieuwe wereldburgers en verse zwangeren O+
pi_128405692
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 22:09 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik hoop het dit keer wel te mogen ervaren. Echt volgens mij vervloek ik mezelf als het zover is hier om. Maar ik heb dat stukje wel gemist. Waarbij ik als ik heel eerlijk ben een ks ook wel makkelijk vond. Maar voor de hechting met je kind is een natuurlijke bevalling naar mijn idee beter.
Qua hechting heb ik geen verschil gemerkt. Maar doe mij maar een gewone bevalling! Op het moment zelf doet het natuurlijk meer pijn, maar de ervaring vond ik heel tof en het herstel ging veel sneller dan bij de keizersnede. Maar goed, je hebt het niet voor het kiezen, het gaat zoals het gaat.
pi_128405932
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:43 schreef octopussy het volgende:

Overigens lees ik dat VK's per juli lachgas als pijnbestrijding mogen gaan gebruiken. Dat lijkt me ook helemaal niet zo gek want volgens mij heeft dat weinig effect op de baby.
Klopt idd!

De reden waarom het hier ooit afgeschaft is, was niet zozeer voor de baby van de barende maar voor de veiligheid van het personeel. Er waren twee O&G verpleegkundigen die dagelijks met lachgas werkten die beiden een kind met aangeboren afwijkingen hebben gekregen. Ik weet niet meer of nou onomstotelijk vast staat dat het door dat gas is gekomen maar sindsdien is de boel eruit gegaan.

Inmiddels zijn de ziekenhuizen waar het terugkomt aangepast qua ventilatie en afzuigmogelijkheden en wordt het dus weer opnieuw ingevoerd. Men verwacht een succes, ik ben benieuwd!
:)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 23:09:28 #216
381212 Gulara
From the future
pi_128406842
Overigens was het plan ook om -indien mogelijk- zonder pijnbestrijding te bevallen. Maar ik ben achteraf heel blij dat ik alles grondig van tevoren uitgezocht en besproken had. Want die 24 uur durende bevalling, sterrenkijker, vacuümpomp, knip, twintig hechtingen en kleuterformaat baby waren een verrassing. :') Maar door voorbereid te zijn was het wel een bevalling waar ík de regie over had.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 23:56:32 #217
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128408666
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 21:19 schreef WupWup het volgende:

[..]

Maar, en ik ben oprecht benieuwd, waar ben je dan bang voor?
Dat ik een ruggenprik kies, koorts krijg en de baby daarom en week opgenomen wordt en preventief een ab-kuur krijgt.

Of dat ik voor pethidine kies en de baby daar last van heeft (en evt een antidote moet krijgen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 30-06-2013 01:00:19 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_128409670
Ff een niet zo gezellige vraag, ik heb een schimmel infectie downunder. Is in het zwembad niet echt beter geworden. Nu voor de tweede nacht een capsule ingebracht. Alles zwelt op en is erg pijnlijk. Crème bij gesmeerd en het wordt alleen maar erger. Iemand een idee wat ik kan doen nu???
  zondag 30 juni 2013 @ 00:39:21 #219
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128410130
Ik vind de tip van octopussy ook een goede (luisteren naar de vk). Zij zal het toch ook vrij goed kunnen inschatten denk ik zo en het beste kunnen adviseren :)

Kijk, ik wil het liefste dus zonder medicatie bevallen. Maar blijkt dat niet realistisch, ook prima. Het is en blijft iets dat ik nog niet zelf heb meegemaakt, dus een soepele houding voor diverse situaties lijkt me wenselijk :) Alles voor een gezonde uitkomst voor baby en mezelf.

Sorry martine, geen ervaring mee. Lijkt me trouwens totaal niet prettig :X
pi_128410895
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:25 schreef martine1984 het volgende:
Ff een niet zo gezellige vraag, ik heb een schimmel infectie downunder. Is in het zwembad niet echt beter geworden. Nu voor de tweede nacht een capsule ingebracht. Alles zwelt op en is erg pijnlijk. Crème bij gesmeerd en het wordt alleen maar erger. Iemand een idee wat ik kan doen nu???
Klinkt raar, maar heb je Griekse yoghurt in huis? Desnoods gewone yoghurt? Kan verlichting geven. Succes!
pi_128413347
Goedemorgen allemaal, welkom Linda en gefeliciteerd!
pi_128413710
oe Martine, dat is niet fijn!
hoeveel van die capsules heb je gekregen? Kan me vaag herinneren dat het best even duurt voor het minder wordt.

ik zou in ek geval niet gaan rommelen met yoghurt enzo om eerlijk te zijn

welkom terug van vakantie Spewey
pi_128413756
Heb gisteren avond gebeld met de huisartsenpost. Waarschijnlijk heb ik een allergische reactie gehad op de pillen. Wat gek is aangezien ik dit veel vaker heb gebruikt. Advies was spoelen met lauwwarme douche, koelen en paracetemol nemen. Gelukkig ging het na een uurtje beter en ben ik in slaap gevallen.
pi_128413763
krijg je nu andere pillen dan? of is het een kwestie van wachten tot het vanzelf weggaat
pi_128413807
Mag deze niet meer gebruiken en maandag maar ff bellen met mijn eigen huisarts. Misschien heb ik wel wat anders dan een schimmel infectie. Want zo heftig als het deze keer is heb ik het nog niet meegemaakt. De klachten zijn nu goed te handelen dus ik wacht het nog maar even rustig af.
  zondag 30 juni 2013 @ 09:39:41 #226
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128413909
Goed dat je effe hebt gebeld dus Martine!

26 weken vandaag *O*
Straks waarschijnlijk even naar Parkpop, daar hebben Yur en ik 5 jaar geleden elkaar voor de 2e keer gezien O+
pi_128413985
26 weken, nice :)
en veel plezier vandaag!
pi_128414008
Oh bah Martine, down there last is nooit leuk. Sterkte!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 30 juni 2013 @ 10:29:52 #229
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128414418
Morning all. Vandaag voor het eerst na gruwelijk laat naar bed te zijn geweest een beetje uit kunnen slapen. Alleen voelt het alsof ik een flinke kater heb :D

Vervelend van die allergische reactie martine! Ik hoop dat het zonder al te moeilijke toestanden over gaat!

Parkpop is leuk gotc! En het blijft volgens mij droog! Al had ik wel een zonnetje verwacht vandaag..

Zomestrakjes spulletjes pakken voor een nachtje mystery logeren *O*

als ik vriendje wakker kan krijgen, die heeft vast wel een kater denk ik :D
pi_128414494
Wat naar martine, succes. Ik heb het een tijdje terug ook gehad, maar alleennde zalf was voldoende. Ik had eigenlijk alleen het ide dat ik in mijn kruis geschopt was en ietsje meer afscheiding. Lang niet alle symptomen dus. Hoop dat het snel opknapt want wat kun je je ellendig voelen bij zoiets.

Spewey leuke vakantie gehad?
Hilzillah veel plezier!
GotC ook veel plezier, hopen op toch nog een beetje zon vanmiddag
pi_128414536
Linda gefeliciteerd en heel veel sterkte.

Skippy een hele fijne vakantie

Hil veel plezier zomestrakjes ;) (zo leuk woord)

Gotc ook veel plezier vandaag. wat romantisch <3

Ik heb gister de hele dag op dreamfields rond gestuiterd. Nu doet alles pijn, maar t was t allemaal waard!
pi_128414584
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:35 schreef Kiwisoep het volgende:

Spewey leuke vakantie gehad?
Ow ja dat wilde ik ook nog vragen :)
  zondag 30 juni 2013 @ 11:07:45 #233
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128415019
Net gehoord dat de verwachting is dat het vanmiddag zonnig wordt *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 30-06-2013 11:15:42 ]
  zondag 30 juni 2013 @ 11:15:03 #234
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128415154
He, er komt net reclame langs van Canesten tegen schimmelinfectie :o

Krijg ineens een mal idee ... Aangezien je een schimmelinfectie kan hebben zonder duidelijke symptomen en de baby Spruw kan krijgen als je een schimmelinfectie hebt, is het dan een idee on Canesten preventief te nemen? Aangezien je het blijkbaar gewoon bij de drogist kan halen :9
  zondag 30 juni 2013 @ 11:18:51 #235
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128415218
thanks all... heb er zooooo'n zin in! Zeker nu de zon AAN is :)

Ik heb tegen alle verwachtingen in maar 1x paddestoelen infectie gehad down under. Maar ik gebruik wel braaf lactacit. Omdat ik er normaal gesproken heel vaak last van heb.

Ja, spewey, je vakantie... Hoe was het? :)
pi_128415261
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 23:56 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Dat ik een ruggenprik kies, koorts krijg en de baby daarom en week opgenomen wordt en preventief een ab-kuur krijgt.

Of dat ik voor pethidine kies en de baby daar last van heeft (en evt een antidote moet krijgen).
Nee, ik bedoel het andersom. Je schrijft dat je 'niet op adem kunnen komen' wat jou betreft een reden is voor pijnstilling. Waarom dan? Wat kan er dan gebeuren?
(Zonder oordeel!)

Mignonne, het is uitgesteld. Verwachting is nu na de zomer, zowel voor lachgas als anticonceptie.
  zondag 30 juni 2013 @ 11:21:12 #237
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128415269
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:18 schreef Hilzillah het volgende:
thanks all... heb er zooooo'n zin in! Zeker nu de zon AAN is :)

Ik heb tegen alle verwachtingen in maar 1x paddestoelen infectie gehad down under. Maar ik gebruik wel braaf lactacit. Omdat ik er normaal gesproken heel vaak last van heb.

Ja, spewey, je vakantie... Hoe was het? :)
Waar ging je ook alweer heen? Kijkduin?
  zondag 30 juni 2013 @ 11:22:50 #238
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_128415298
quote:
11s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:15 schreef Sylver_ het volgende:
He, er komt net reclame langs van Canesten tegen schimmelinfectie :o

Krijg ineens een mal idee ... Aangezien je een schimmelinfectie kan hebben zonder duidelijke symptomen en de baby Spruw kan krijgen als je een schimmelinfectie hebt, is het dan een idee on Canesten preventief te nemen? Aangezien je het blijkbaar gewoon bij de drogist kan halen :9
je hebt Candira Vaginale Spray die is ook voor preventief gebruik
W
Z
E
  zondag 30 juni 2013 @ 11:23:58 #239
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128415318
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:20 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel het andersom. Je schrijft dat je 'niet op adem kunnen komen' wat jou betreft een reden is voor pijnstilling. Waarom dan? Wat kan er dan gebeuren?
(Zonder oordeel!)

Mignonne, het is uitgesteld. Verwachting is nu na de zomer, zowel voor lachgas als anticonceptie.
Ah, ik bedoel meer dat als ik uitgeput raak en daardoor niet meer voldoende kracht heb om door te gaan. Ik had gelezen dat je de bevalling ook onbewust kunt tegenhouden doordat je geen energie meer hebt. Dan lijkt pijnstilling me wel handig :)
  zondag 30 juni 2013 @ 11:26:52 #240
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128415382
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:22 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

je hebt Candira Vaginale Spray die is ook voor preventief gebruik
Werkt die ook als je (ongemerkt) al een schimmelinfectie hebt?
pi_128415438
Aha, dus dan heb je het over een niet vorderende ontsluiting. Ik las het eerder als bij 'gewoon' weeën ;)
  zondag 30 juni 2013 @ 11:34:07 #242
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128415507
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:29 schreef WupWup het volgende:
Aha, dus dan heb je het over een niet vorderende ontsluiting. Ik las het eerder als bij 'gewoon' weeën ;)
Ja, ik wil het graag zonder pijnstilling proberen, maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarbij pijnstilling beter is. Zoals een niet vorderende ontsluiting idd :)
pi_128415524
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:23 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ah, ik bedoel meer dat als ik uitgeput raak en daardoor niet meer voldoende kracht heb om door te gaan. Ik had gelezen dat je de bevalling ook onbewust kunt tegenhouden doordat je geen energie meer hebt. Dan lijkt pijnstilling me wel handig :)
Je zal verbaasd zijn van hoeveel kracht je hebt ;) zelf op het moment dat je daar uitgeput ligt te gillen ik kan het niet meer, trek het eruit...kan je het :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128415525
Ik vond de pijnstilling wel prettig toen ik met niet vorderende ontsluiting in het ziekenhuis belandde. Maar omdat ik pijnstilling kreeg moesten er ook weeënopwekkers bij, en daardoor bleef het heftig.

Door de remifentanyl stopte ik met ademen zodra ik geen wee had, en daardoor ging er elke keer een berg alarmen af. Maar met een iets lagere dosis had ik weer teveel pijn.

Mede daarom loop ik wel na te denken om dit keer toch echt op een ruggeprik te staan.

Al moet ik zeggen dat ik het gevoel heb dat het dit keer makkelijker zal gaan, en het ziekenhuis (hopelijk) helemaal niet in zicht komt.
pi_128415545
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:34 schreef bitterend het volgende:

[..]

Je zal verbaasd zijn van hoeveel kracht je hebt ;) zelf op het moment dat je daar uitgeput ligt te gillen ik kan het niet meer, trek het eruit...kan je het :Y
Dat gevoel heb ik dus niet gehad. Zeker niet omdat de aanwezige verloskundige op het moment dat ik echt niet meer kon begon te roepen dat ik hem de vorige weeën toch echt al verder naar beneden geperst had. Werkte niet echt motiverend.
pi_128415571
Aww dat is jammer! hier zei ze nog een klein beetje...alleen het randje nog..ze is er bijna..

Toen kwam dus de kracht die ik niet wist dat ik had en kon ik nog een paar keer heeeel hard persen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 30 juni 2013 @ 11:58:05 #247
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128415990
Ik heb een vraagje, hoe heet die matrashoes van de ikea ook alweer? Ben het helemaal vergeten :')
pi_128416047
Pas op dames met het spul wat je bij de drogist kan halen voor een schimmel infectie. Ik kreeg het niet mee bij de apotheek omdat ik zwanger ben. Dan moet het op recept en in overleg met de arts. Als je een schimmel infectie hebt merk je dat echt wel. Een blaasontsteking die kan je over het hoofd zien maar dit is lastiger. Daarbij als je iets preventief gaat gebruiken kun je er resistent voor raken en heb je een probleem als je het wel hebt.
  zondag 30 juni 2013 @ 12:12:18 #249
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128416282
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:58 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe heet die matrashoes van de ikea ook alweer? Ben het helemaal vergeten :')
Deze? :)

quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:00 schreef martine1984 het volgende:
Pas op dames met het spul wat je bij de drogist kan halen voor een schimmel infectie. Ik kreeg het niet mee bij de apotheek omdat ik zwanger ben. Dan moet het op recept en in overleg met de arts. Als je een schimmel infectie hebt merk je dat echt wel. Een blaasontsteking die kan je over het hoofd zien maar dit is lastiger. Daarbij als je iets preventief gaat gebruiken kun je er resistent voor raken en heb je een probleem als je het wel hebt.
Maar je hoeft niet alle symptomen te hebben bij een schimmelinfectie. Zo kan het ook zijn dat je alleen wat meer afscheiding hebt, maar dat is ook normaal bij zwangerschap.
In de bijsluiter van Canesten staat dat het ook bij zwangerschap mag en bij die die rebel-angel postte ook.

Kan me wel voorstellen dat als je het langdurig preventief gebruikt het niet verstandig is, maar eenmalig zo'n 4 weken voor de bevalling ofzo, zou dat ook kwaad kunnen?
  zondag 30 juni 2013 @ 12:20:24 #250
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128416434
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:21 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Waar ging je ook alweer heen? Kijkduin?
Nee, dat was bla geloof ik :) Ik ga naar Middelburg :)
pi_128416616
Ja, want je verstoort de natuurlijke flora en met die disbalans kun je juíst een infectie veroorzaken. Schimmel danwel bacterieel.
  zondag 30 juni 2013 @ 12:42:25 #252
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128416815
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:20 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Nee, dat was bla geloof ik :) Ik ga naar Middelburg :)
Ohja! Lijkt me een leuke stad, zeker nu de zon schijnt *O*

Heel veel plezier alvast! :)
  zondag 30 juni 2013 @ 12:44:38 #253
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128416870
Veel plezier Hillz! Geniet er maar lekker van :)
pi_128416931
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 22:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt idd!

De reden waarom het hier ooit afgeschaft is, was niet zozeer voor de baby van de barende maar voor de veiligheid van het personeel. Er waren twee O&G verpleegkundigen die dagelijks met lachgas werkten die beiden een kind met aangeboren afwijkingen hebben gekregen. Ik weet niet meer of nou onomstotelijk vast staat dat het door dat gas is gekomen maar sindsdien is de boel eruit gegaan.

Inmiddels zijn de ziekenhuizen waar het terugkomt aangepast qua ventilatie en afzuigmogelijkheden en wordt het dus weer opnieuw ingevoerd. Men verwacht een succes, ik ben benieuwd!
Niet bij thuisbevallingen dus?
  zondag 30 juni 2013 @ 12:58:48 #255
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128417205
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:30 schreef WupWup het volgende:
Ja, want je verstoort de natuurlijke flora en met die disbalans kun je juíst een infectie veroorzaken. Schimmel danwel bacterieel.
Das waar natuurlijk :Y Ik heb ook altijd geleerd dat je niet moet gaan beginnen aan middelen als Lactacyd enzo als er niks aan de hand is.

Ik heb een beetje last van mijn hormonen :P En nu mijn UD er aan komt begint ik me ineens zorgen te maken over van alles :X
De reclame van Canesten kwam net langs en was benieuwd hoe veel kwaad het zou kunnen om het te gebruiken 'just in case'.

Las in een onderzoek dat maar 34% van de vrouwen die deze 'over the counter' middelen gebruikt ook daadwerkelijk een schimmelinfectie heeft. Lijkt me bij nader inzien idd niet goed om dit soort middelen maar lukraak te gaan gebruiken.
pi_128417393
Hilz veel plezier. Vriend een beetje helder?
Spewey welkom terug
Martine dat klinkt erg onprettig. Hopelijk krijg je maandag iets dat goed werkt.
pi_128417787
iig geen sudocrem op je petoet smeren als je candida hebt :X ;( :D
pi_128418065
Gotc, veel plezier vanmiddag!

Martine, veel sterkte en hopelijk gaat het snel beter.

And on a lighter note..
Ik klaagde tegen lief dat ik steeds vaker rugpijn heb na het hardlopen.
"Misschien zijn je borsten al wel gegroeid, ligt het daar aan." zei hij. En hups, twee handen op mijn borsten. "Oh nee, zijn nog niet echt gegroeid.." *voel voel* "Maar ze zijn wel heel zwaar geworden!" :o

Mannen..
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_128418479
Haha RFR heel tactvol :)
  zondag 30 juni 2013 @ 13:48:41 #260
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128418511
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:12 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Deze? :)

Ja tnx *O*. O+ is morgen vlakbij Ikea kan hem gelijk meenemen dan *O*
  zondag 30 juni 2013 @ 15:10:25 #261
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128421120
Hotel ziet er uit alsof Heer Fletcher van Middelburghchh zélf nog over de rode lopers gebanjerd heeft :'). en hotelkamer formaat postzegel O+

Maar... Vriendje is aan en het is leueueueueueuk!
  zondag 30 juni 2013 @ 16:45:23 #262
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128424452
RFR :D

Lol Hillz! Veel plezier samen.

Net terug van Parkpop. Megadruk, lekker warm maar we waren er na 3 uurtjes allebei wel klaar mee. Merk het geschuifel wel aan m'n heupen :{ /oudwijf
  zondag 30 juni 2013 @ 16:50:19 #263
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128424597
3 uur is al best een prestatie vind ik zelf :*
pi_128425489
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:47 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Niet bij thuisbevallingen dus?
In principe niet, maar wel poliklinisch en in geboortehuizen/hotels/centra. Dus wel onder eerstelijns begeleiding.
Steriele waterinjecties wel thuis overigens.
:)
  zondag 30 juni 2013 @ 17:42:15 #265
381212 Gulara
From the future
pi_128426676
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Steriele waterinjecties wel thuis overigens.
Zet je ze dan in je eentje? Hier waren het vier injecties door twee personen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Gulara op 30-06-2013 18:04:57 ]
pi_128426903
Mijn liefste vriendje heeft vanmiddag een babyshower gehouden voor mij. Echt totale verassing! Super leuk spul gehad. Was een high tea bij een supergoed restaurant dus ik wil de rekening niet zien hihi. Wel echt onwijs gaaf en iedereen die ik graag wilde zien was er, was super verrast en overal ingetrapt vwb smoezen. Wat heb ik ook een leukerd!!!
  zondag 30 juni 2013 @ 18:05:39 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_128427332
Is dat nieuw die waterdingen? Heb er nog nooit van gehoord :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128428661
Wat ontzettend leuk Kiwi!

Wbt pijnstilling zal het hier een keus worden tussen remi of een epiduraal. Vooral afhankelijk van het punt waarop ik er behoefte aan ga krijgen. Maar ik hoop het natuurlijk gewoon zonder te doen.

Verder is mijn 'eis' dat een vk mijn partus doet en geen ass. Gewoon puur omdat ik de vk's allemaal ken en me daarbij 100% op mijn gemak voel. Vpk en vk student mogen erbij zijn, co niet.
Ik weet dat 1 uur huid op huid contact daar de standaard is en het me gevraagd zal worden of ik kv wil geven maar dat doen ze sowieso de eerste 24 á 36 uur niet als het geen medische noodzaak is en ik niets gekolft krijg.
Verder weet ik gelukkig heel goed wat ik in verschillende situaties wil en zal ik dit ook aan vriendlief doorgeven.
pi_128428701
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:05 schreef Troel het volgende:
Is dat nieuw die waterdingen? Heb er nog nooit van gehoord :@
Lees dit maar eens door "kwakzalverij" dus als ik de goede waterinjecties heb opgezocht.

qoute

De gynaecologenvereniging NVOG en de anesthesiologenvereniging NVA hebben een dag na het symposium in Utrecht met een persbericht afstand genomen van de waterprik bij thuisbevalling. "Het is te vroeg om waterinjecties als standaardbehandeling in te voeren voor pijn tijdens de bevalling. Er is onvoldoende bewijs voor de effectiviteit", zo schrijven beide verenigingen.

Steriele waterinjecties in de verloskunde: nieuw? ( zie link beneden )
http://www.kwakzalverij.nl/1559/
pi_128428742
Schimmeldames, je kunt eerst een tampon met yoghurt inbrengen als je twijfelt of je een infectie hebt. Dat werkt als een tiet als het nog niet te vergevorderd is. Het klinkt smerig maar het is superverkoelend en trekt in een minuut of wat helemaal in. Wel suikervrije gewone yoghurt gebruiken natuurlijk. :Y)
pi_128428756
En dan op de schommel, Suiker?
pi_128428768
Haha jij bent snel! :D
pi_128428854
Vliegensvlug, ik doe mn nick eer aan :)
  zondag 30 juni 2013 @ 20:34:01 #274
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128431852
Wat leuk en lief kiwisoep! O+
pi_128432146
Wat super lief kiwi!! Wat heb je allemaal gekregen?
Hoe voelt het trouwens om boven aan de lijst te staan? ;)
pi_128432424
kiwi wat lief. En ik ben ook benieuwd naar je cadeaus
  zondag 30 juni 2013 @ 21:21:35 #277
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128434330
Hilz; geniet ervan! :D

Kiwi; wat ontzettend lief! O+ Leuk ook dat het echt een verrassing was :)

GotC, ik vind 3 uur ook een hele prestatie, hoor! w/
  zondag 30 juni 2013 @ 21:59:06 #278
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_128436515
Geniet ervan Hilz!

Ow Kiwi, wat ontzettend schattig, klinkt helemaal top! O+

Netjes volgehouden Gotc!

De vakantie was heerlijk, buik is nog verder ontploft en m'n batterij is helemaal opgeladen voor het laatste trimester. (en oh wat zijn ze lief in Spanje voor overduidelijk zwangere vrouwen, ik mocht overal voor en echt iedereen stond voor me op O+ )
Was trouwens de eerste alcoholvrije vakantie in bijna 20 jaar :o

Woensdag de ranzige glucose tolerantie test maar 's avonds lekker 'n pretecho, al een tijd geleden dat ik hem gezien heb, ben benieuwd of hij op z'n grote broer lijkt O+
pi_128436642
Zoveel leuks gehad! Oa een mini baby armbandje, bon voor schoonheidsspecialiste, boel kleertjes, bambam eetsetje, boekje met rijmpjes en versjes, mooi houten speelgoed en ouderwetse lichtgewicht rammelaar. O en wat lekker douchespul en maskertjes voor mij! En een mooie luiertaart. Was echt super!
pi_128436704
klinkt helemaal super kiwi
En wat een fijne vakantie zo te lezen spewey succes met de glucosetest maar die echo maakt vast alles goed.
pi_128436729
O en die eerste plek begin ik nu heel goed te voelen :)

Ik vind deze baby de allerliefste en leukste, maar ik vind haar nog leuker als ze eruit komt :)
  zondag 30 juni 2013 @ 22:02:22 #282
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128436741
Ik mis het een beetje hier, mijn hoofd denkt soms nog dat ik zwanger ben..... -O-
Het blijft raar om zo opens zwanger af te zijn, dus ik lees fijn nog even mee met de dames die ongeveer gelijk met mij uitgerekend waren/zijn.
pi_128436875
Welkom terug Spewey, dat klinkt als een heerlijk vakantie! Hoe gaat het met het spugen?

Heerlijk verwend dus Kiwi, wat leuk!!

:* Juud, het is ook gek als je je instelt op een bepaalde datum en hooguit een paar weekjes eromheen. Je lichaam doet het maar in je bovenkamer gaat dat nou eenmaal niet zo snel. Hoe gaat het met O+ D O+??
  zondag 30 juni 2013 @ 22:27:07 #284
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128437940
Goed! Hij weegt nu 2515 gram, begint met zelf flessen drinken, nu 4 per dag, nog niet alles op, overige flessen via sonde. Aan de borst doen we soms, heft nu nog geen prio... Het is een enorm lief mannetje, rustig ook en lekker wakker als je bij hem bent. Maar het is ook gedoe, nu al twee weken heen en weer naar het ziekenhuis, twee keer per dag en nog wel zeker een week te gaan. Daarnaast nog de zorg voor een klein peutertje, al heb ik ook wel hulp om me heen.

Dus we zijn blij als de ziekenhuisperiode in ieder geval voorbij is, ook al is het thuis ook nog best een zorg in het begin.
pi_128438111
Ontzettend fijn om te horen dat hij het zo goed doet. Al flink gegroeid dus O+ Kan me voorstellen dan het met Lientje wel een flink georganiseer is. Ze zal er, ondanks dat alles goed geregeld is, toch vast het eea van meekrijgen. Merk je iets aan haar verder?
  zondag 30 juni 2013 @ 22:35:32 #286
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128438334
Nee, valt wel mee, wel een aantal dagen na mijn thuiskomst hadden we even gedoe met haar, maar nu weer vrij normaal. Alleen soms even lastig met slapen want ze weet inmiddels dat ik tijdens haar slaaptijden vaak verdwijn. (dan ben ik sowieso in het ziekenhuis namelijk)

Van de week was ze voor het eerst mee naar het ziekenhuis, maar het speelgoed in de speelkamer was leuker dan dr broer. Ze zei wel na 15 minuten opeens 'baby uit mama buik' dus ze begrijpt het wel dat dat die baby is die erin zat.
Maar ze zal pas als ie thuis is echt gaan begrijpen dat ie bij ons hoort en blijft.
pi_128438667
Ach het is ook heel wat voor het hele gezin. Hopelijk zijn jullie snel compleet thuis.

Ik weet niet wat er allemaal precies in mijn buik gebeurt, maar de kleine bewoog net zo dat het aan de buitenkant ging kriebelen/kietelen :? O+
pi_128439825
Fijn dat je kleine binkie het zo goed doet juud. hopelijk mag hij snel mee naar huis.
Mawaba fijn gevoel is dat he!

Ik ben onploft de afgelopen dagen. Als ik sta kan ik net mn grote tenen zien. En mn laarzen, en ballerina's kunnen in de kast blijven die knellen in eens aan alle kanten. ....
pi_128449026
Goed op weg dus Juud! Dat hij maar een grote bink mag worden en hard groeit op zijn mama's melk.

Mabawa heerlijk he, geniet nog even van de onschuldige lieve kriebel beweginkjes, vpor je het weet krijg je een stomp ;)

Martine; welkom bij de zonder-enkels club! Kun je wel een beetje op slippers door?
pi_128449738
Leuk kiwi! En vooral omdat je het niet zag aankomen!

Mag ik een domme vraag stellen? Ik ben helemaal in de war met hoeveel weken ik nou ben. Al die internet berekeningen zeggen wat anders.
Hoe kan ik dit nou goed berekenen, is de menstruatieweek al week 1 of pas die week erna? En als ik bijv 4+5 ben zit ik dan in week 5? Grrr

m'n eerste dag van menstruatie was op 27 mei, cyclus is gemiddeld 31 dagen.

Ik snap het niet meeeeer :? .
Hoever ben ik nou?
♥ J & S
pi_128449957
Als je 4 weken en 5 dagen bent, ben je vier weken zwanger maar zit je in week vijf. In week 1 was je ongesteld, in week 5 was je voor het eerst overtijd.
pi_128450070
Oke duidelijk zand! Dank je, dan had ik het zelf ook goed ;)
♥ J & S
pi_128450071
gewoon lekker je echo afwachten klaproos. dan weet je precies hoever je bent.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128450257
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:32 schreef klaprooss het volgende:
Leuk kiwi! En vooral omdat je het niet zag aankomen!

Mag ik een domme vraag stellen? Ik ben helemaal in de war met hoeveel weken ik nou ben. Al die internet berekeningen zeggen wat anders.
Hoe kan ik dit nou goed berekenen, is de menstruatieweek al week 1 of pas die week erna? En als ik bijv 4+5 ben zit ik dan in week 5? Grrr

m'n eerste dag van menstruatie was op 27 mei, cyclus is gemiddeld 31 dagen.

Ik snap het niet meeeeer :? .
Hoever ben ik nou?
5 weken en 1 dag, je bent dus 5 weken zwanger en zit nu op dag 1 van je 6e zwangerschapsweek

(maar ze zullen het nog wel bijstellen na je termijnecho)
pi_128451533
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:59 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

5 weken en 1 dag, je bent dus 5 weken zwanger en zit nu op dag 1 van je 6e zwangerschapsweek

(maar ze zullen het nog wel bijstellen na je termijnecho)
- 3 dagen ivm latere eisprong cq langere cyclus, zou ik zeggen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128451758
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:56 schreef DJMomo het volgende:

[..]

- 3 dagen ivm latere eisprong cq langere cyclus, zou ik zeggen.
dat kan je nog niet goed berekenen..langere innesteling etc. dus zou ik gewoon de calculator aanhouden :P
voor je t weet zit je er 2 weken naast ;(
  maandag 1 juli 2013 @ 11:09:35 #297
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128451855
Meh, gewoon termijnecho aanhouden :Y
pi_128451950
maar tot de termijn :P
  maandag 1 juli 2013 @ 11:14:52 #299
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128451990
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:13 schreef Kleurdoos het volgende:
maar tot de termijn :P
Tot de termijnecho gewoon ' *O* ik ben zwanger *O*' aanhouden :P
pi_128452262
Hoe zou dat bij mij zitten dan? Ik heb met 3 weken al positief getest :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')