Line upquote:De eerste editie van Best Kept Secret festival vindt plaats op vrijdag 21, zaterdag 22 en zondag 23 juni 2013 op evenemententerrein van Event Centre Beekse Bergen in Hilvarenbeek.
Best Kept Secret festival focust 100% op muziek, met een sterke, scherpe line-up waar grotere namen worden afgewisseld door veel nieuwe ontdekkingen uit indie, folk, hiphop, dubstep, rock, electronica of een mix van stijlen. Het fraaie festivalterrein met bos, strand, zwemwater, nabijgelegen bungalowpark en camping, het uitstekende eten en drinken dragen bij aan ons doel: jouw ideale festival.
Introducties deden ze niet nee, heb wel een aantal bands de bandleden horen voorstellen, maar meestal één voor één met een paar nummers ertussen zeg maarquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:44 schreef Norrage het volgende:
Is het jullie trouwens opgevallen dat er geen enkele band was die zijn bandleden heeft voorgesteld? Tenminste bij die ik gezien heb. Vond ik op zijn allerminst uiterst opvallend. Alsmede het gebrek aan introducties van de bands
Dan heb ik die totaal niet meegemaakt. Grappigquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:46 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Introducties deden ze niet nee, heb wel een aantal bands de bandleden horen voorstellen, maar meestal één voor één met een paar nummers ertussen zeg maar
Arctic Monkeys stelde de band voor en elk individuele lid (behalve de zanger, die stelde zichzelf niet voor)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:44 schreef Norrage het volgende:
Is het jullie trouwens opgevallen dat er geen enkele band was die zijn bandleden heeft voorgesteld? Tenminste bij die ik gezien heb. Vond ik op zijn allerminst uiterst opvallend. Alsmede het gebrek aan introducties van de bands
Ik verstond Bozo the Clownquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:51 schreef Gehenna het volgende:
Micheal Gira stelde de rest van de leden van Swans voor, en zichzelf als "a poser and a clown"
Fijn ja. Het was veel lekkerder dan op andere festivals waar ik ben geweest. En dan nog te veel niet gegeten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:48 schreef Rens_Wilders het volgende:
Het geweldige eten dit weekend kwam trouwens van The Food Line-up, voor al uw feesten en partijen!!
Wel pas aan het einde, alleen de die-hards hebben dat gehoordquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:51 schreef Gehenna het volgende:
Micheal Gira stelde de rest van de leden van Swans voor, en zichzelf als "a poser and a clown"
Het viel mij nog mee hoe vol de tent nog was aan het eind eigenlijkquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:09 schreef neohu het volgende:
[..]
Wel pas aan het einde, alleen de die-hards hebben dat gehoord
Ik was uiteindelijk de enige van mijn groepje die het tot het einde is geblevenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:13 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Het viel mij nog mee hoe vol de tent nog was aan het eind eigenlijk
ah volgens Google presenteert hij zichzelf wel vaker zo.quote:
aj... Wel naar The Black Angels geweest nog?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:57 schreef Croupouque het volgende:
Ik heb het zondag heel erg naar mijn zin gehad, alleen heb ik met mijn stomme hoofd Portishead gemist. Hoe. Is. Het. Mogelijk.
Nee, we hebben in de biertent naast Portishead gestaan. Wat deels verklaart waarom we Portishead gemist hebben.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:08 schreef Gehenna het volgende:
[..]
aj... Wel naar The Black Angels geweest nog?
Biertent? wat?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:12 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Nee, we hebben in de biertent naast Portishead gestaan. Wat deels verklaart waarom we Portishead gemist hebben.
Wel bij Arctic Monkeys en ook bij Balthazar. Maar het jezelf voorstellen doe je meer bij een clubshow, niet echt bij festivalsquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:44 schreef Norrage het volgende:
Normaal is het minstens 50/50 in mijn ervaring. Maar nu dus niks gezienquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wel bij Arctic Monkeys en ook bij Balthazar. Maar het jezelf voorstellen doe je meer bij een clubshow, niet echt bij festivals
Hmmm voor mijn gevoel is het op festivals altijd wel minder maar heb er nooit erg goed op gelet om eerlijk te zijnquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Normaal is het minstens 50/50 in mijn ervaring. Maar nu dus niks gezienBij Arctic Monkeys en Balthazar was ik precies eerder weg ook
Die vond ik echt heel saaiquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:22 schreef MaJo het volgende:
Bloc Party vond ik maar tegenvallen trouwens, zal me niets verbazen als die band snel uit elkaar gaat, aangezien ook alleen de zanger nog maar over is
Was er bier?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:36 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dit inderdaad, was er een biertent?
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:21 schreef MaJo het volgende:
En nog even een top 5, ben niet meer toegekomen aan een uitgebreid verslag (nog steeds ziek thuis)
1) Alt-JBeetje jammer dat ik erg ver naar achter stond en ze niet echt heb kunnen zien maar het klonk fantastisch
haha idd, Christopher Hahn (links) of die kauwgom kauwende rechtse (Norman Westberg) trouwens?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:15 schreef On het volgende:
Ik vond het wel grappig dat de bazen van Swans na een orkaan van een show, met verwijzingen naar de Franse revolutie, inclusief het nadoen van het doorsnijden van kelen, netjes buigingen maakten alsof ze net het zwanenmeer hadden gedanst. Die gitarist zag er ook uit alsof hij in zijn vrije tijd puppy's verdrinkt in een emmer trouwens.
Wel leuk docu'tje:quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:38 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha idd, Christopher Hahn (links) of die kauwgom kauwende rechtse (Norman Westberg) trouwens?
Ik dacht dat die laatste een vrij nieuw lid was, maar blijkt dat juist hij nog een 'origineel' lid is
De linkse helft op het podium deed namelijk redelijk zelfverzekerd hun dingetje, terwijl de rechtse helft van de band (drummer, bassist en gitarist) alles liet afhangen van Gira. Ze zagen er ook een stuk jonger uit
Westberg bedoel ik, en die is van de oude garde ja.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:38 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha idd, Christopher Hahn (links) of die kauwgom kauwende rechtse (Norman Westberg) trouwens?
Ik dacht dat die laatste een vrij nieuw lid was, maar blijkt dat juist hij nog een 'origineel' lid is
De linkse helft op het podium deed namelijk redelijk zelfverzekerd hun dingetje, terwijl de rechtse helft van de band (drummer, bassist en gitarist) alles liet afhangen van Gira. Ze zagen er ook een stuk jonger uit
Dit, maar dan zondag en Portishead.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:59 schreef Slobeend het volgende:
Ik ben sinds zaterdag verslaafd geraakt aan Balthazar.
Ga ik nu ook doen! Dank voor de tip.quote:
Portishead verslaving. Check.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:15 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dit, maar dan zondag en Portishead.
Ik had toch al de keuze gemaakt oom naar Swans te gaan, dus niet echt. Jacco Gardner als vervanger deed mij ook niet zoveel. Ben wel benieuwd naar hoe Iceage live is. Verwachting: als een roestige spijker langs de trommelvlies.quote:
Iceage vind ik zo'n ongeinspireerd overkomend bandje. Gardner was trouwens prima te doen, wil ik best nog eens zien. Maar zal vast niet zo jouw ding zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:50 schreef On het volgende:
[..]
Ik had toch al de keuze gemaakt oom naar Swans te gaan, dus niet echt. Jacco Gardner als vervanger deed mij ook niet zoveel. Ben wel benieuwd naar hoe Iceage live is. Verwachting: als een roestige spijker langs de trommelvlies.
Ik ben fan van Syd Barrett dus daar zit Gardner wel goed, maar ik heb hem al eens gezien en dat was wat braaf, een beetje saai. Zijn album vond ik ook erg afwisselend.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Iceage vind ik zo'n ongeinspireerd overkomend bandje. Gardner was trouwens prima te doen, wil ik best nog eens zien. Maar zal vast niet zo jouw ding zijn.
Ja ik snap wat je bedoelt, het was niet uniek ofzo maar voor die paar minuten bij een vervanger was het wel prima. Ik baal nog steeds wel verdomd hard dat ik m'n oordoppen niet had meegenomenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:55 schreef On het volgende:
[..]
Ik ben fan van Syd Barrett dus daar zit Gardner wel goed, maar ik heb hem al eens gezien en dat was wat braaf, een beetje saai. Zijn album vond ik ook erg afwisselend.
Ik zag iemand snoeppapiertjes in zijn oren stoppen. Met een beetje creativiteit kom je er wel.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja ik snap wat je bedoelt, het was niet uniek ofzo maar voor die paar minuten bij een vervanger was het wel prima. Ik baal nog steeds wel verdomd hard dat ik m'n oordoppen niet had meegenomen
Ik heb nog wat geprobeerd, maar dat werkte - helaas - niet echt. Maar aan de rand van de tent was het prima te horen hoor. Dus toch nog maar een keer apart live zien, al zal dat, als het niet snel is, toch wel weer een compleet andere show zijn. Ik volg die beweging toch niet goed genoeg uiteindelijk.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:58 schreef On het volgende:
[..]
Ik zag iemand snoeppapiertjes in zijn oren stoppen. Met een beetje creativiteit kom je er wel.![]()
Ik denk bij jou nu de hele tijd dat Atze op fok zit trouwens, maar dat heb je vast wel vaker gehoord.
De BKS-recensies waren wel in orde toch?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb nog wat geprobeerd, maar dat werkte - helaas - niet echt. Maar aan de rand van de tent was het prima te horen hoor. Dus toch nog maar een keer apart live zien, al zal dat, als het niet snel is, toch wel weer een compleet andere show zijn. Ik volg die beweging toch niet goed genoeg uiteindelijk.
En ja, dat heb ik al vaker gehoord, ja.Maar Kevin Strootman zit ook niet op FOK! hoor.
Pff, vond ze eerder wat positief over sommige dingen. (Vooral mainstage acts)quote:
Ik stoorde me vooral aan zijn kauwgomkauwen tijdens het zingen... alsof hij er geen fuck zin in had... het werd ook nergens echt spannend maar wel voldoende...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:22 schreef MaJo het volgende:
Bloc Party vond ik maar tegenvallen trouwens, zal me niets verbazen als die band snel uit elkaar gaat, aangezien ook alleen de zanger nog maar over is
Ja, en dat is de enige fatsoenlijke muzikant. Jammer dat het zo'n kutband is geworden na zo'n topdebuut.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik stoorde me vooral aan zijn kauwgomkauwen tijdens het zingen... alsof hij er geen fuck zin in had... het werd ook nergens echt spannend maar wel voldoende...
Ze gaan volgens mij na dit festivalseizoen weer uit elkaar trouwens, volgens mij is de drummer heel recent al opgestapt
Ja nieuw in de zin van wat onbekender... althans ik heb de meeste bands echt wel moeten opzoeken van tevoren...quote:
Ja, klopt. Nu anderhalve week geleden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik stoorde me vooral aan zijn kauwgomkauwen tijdens het zingen... alsof hij er geen fuck zin in had... het werd ook nergens echt spannend maar wel voldoende...
Ze gaan volgens mij na dit festivalseizoen weer uit elkaar trouwens, volgens mij is de drummer heel recent al opgestapt
Valt wel mee toch? Maar een paar bands met 1 EP/album uit, en die kwamen er vaak het slechtst vanaf (SKATERS en Ofei een 4, THOAP een 5..)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja nieuw in de zin van wat onbekender... althans ik heb de meeste bands echt wel moeten opzoeken van tevoren...
Oh zoquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja nieuw in de zin van wat onbekender... althans ik heb de meeste bands echt wel moeten opzoeken van tevoren...
Toch heb ik geen enkele "nieuwe" band gezien die me echt overdonderde. Al mijn highlights zijn precies die bands waarvan ik het verwacht had. Dat vind ik wel jammer. Op ITGWO vorig jaar was de helft van mijn highlights volledig verrassend, om een vergelijking te makenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:18 schreef arucard het volgende:
[..]
Oh zoKlopt, maar dat vond ik juist wel leuk aan het festival. Wat vreemde eenden in de bijt
De nieuwe bands stonden ook wel vaak op irritante momenten geprogrammeerd.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Toch heb ik geen enkele "nieuwe" band gezien die me echt overdonderde. Al mijn highlights zijn precies die bands waarvan ik het verwacht had. Dat vind ik wel jammer. Op ITGWO vorig jaar was de helft van mijn highlights volledig verrassend, om een vergelijking te maken
Ik vond de negatieve recensie over No dan weer niet terecht trouwens... die deden het echt alleraardigst als een soort minder destructief klinkend broertje van The Nationalquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:21 schreef On het volgende:
Recensies op Pinkpop te negatief, op BKS te lief. Is het dan nooit goed.Het is wel zo dat de sfeer/context van het festival zelfs wel eens invloed kan hebben op een cijfer. De ambiance van de bossen en een intiemere sfeer zorgen er al snel voor dat een cijfer omhoog wordt afgerond dan omlaag. De 'nieuwe' acts werden juist met de grond gelijk gemaakt. Ofei, Skaters, No.
Dat kauwen van Bloc Party stoorde ik me ook aan, wat gemaakt nonchalant. Die drumster mocht er wel wezen. Zij is van New Young Pony Club en Hot Chip geloof ik.
Dat heb ik met maar een act gehad: Thomas Azierquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Toch heb ik geen enkele "nieuwe" band gezien die me echt overdonderde. Al mijn highlights zijn precies die bands waarvan ik het verwacht had. Dat vind ik wel jammer. Op ITGWO vorig jaar was de helft van mijn highlights volledig verrassend, om een vergelijking te maken
Vrijdag vond ik Black Dice en Doldrums toch wel erg leuk.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Black Dice kende ik wel (maar ik stond toen bij de monkeys...) en Doldrums was inderdaad wel coolquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:27 schreef arucard het volgende:
[..]
Vrijdag vond ik Black Dice en Doldrums toch wel erg leuk.
Tilburg probeert volgens mij de avantgardistische cultuurstad te zijn tegenwoordig.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:31 schreef arucard het volgende:
Ik ben nu al benieuwd naar volgend jaar![]()
Tilburg (en omgeving) heeft nu wel erg veel leuke festivals trouwens
Zoals de lineup nu was, is het totaal niet geschikt voor 3fm publiek....quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben bang dat het volgend jaar in no-time is uitverkocht... zeker als 3FM het net zo gaat hypen als ze met Eurosonic/Noorderslag hebben gedaan... daar moet je tegenwoordig ook echt binnen 10 minuten bij zijn anders zijn ze uitverkocht
Beter toch!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tilburg probeert volgens mij de avantgardistische cultuurstad te zijn tegenwoordig.
Van mij mag dat 3fm wel wegblijven iddquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben bang dat het volgend jaar in no-time is uitverkocht... zeker als 3FM het net zo gaat hypen als ze met Eurosonic/Noorderslag hebben gedaan... daar moet je tegenwoordig ook echt binnen 10 minuten bij zijn anders zijn ze uitverkocht
Toch weet ik dat er genoeg van die types waren. Kwamen dan voor 3/4 acts en renden jankend bij Swans weg.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zoals de lineup nu was, is het totaal niet geschikt voor 3fm publiek....
Klopt....denk dat een Mozes en Damien Rice en de Arctic Monkeys wel al die jonge jugend heeft aangetrokken jaquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toch weet ik dat er genoeg van die types waren. Kwamen dan voor 3/4 acts en renden jankend bij Swans weg.
Zo'n uberhipster ben ik zelf ook niet om heel eerlijk te zijnquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Klopt....denk dat een Mozes en Damien Rice en de Arctic Monkeys wel al die jonge jugend heeft aangetrokken jaAchja.
Je moet het met een korrel zout nemen. Op muziekgebied ben ik het sowieso te vaak oneens met mensen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:44 schreef Norrage het volgende:
Ik heb geen probleem met 3fm, wel met de gemiddelde luisteraar van 3fm.
Wordt braver, maar tis wel leuk om wat jeugdsentiment langs te horen komen. Voor nieuwe plaatjes volg ik vooral 3voor12draait.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:46 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind de programmering van 3FM steeds braver worden... of misschien word ik gewoon te oud
Pfff ik moest vandaag nog doen alsof ik 3fm oké vond tegenover een klant die zei dat die dj's tenminste draaiden waar ze zelf zin in hadden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:44 schreef Norrage het volgende:
Ik heb geen probleem met 3fm, wel met de gemiddelde luisteraar van 3fm.
Ik haat mensen die naar concerten gaan voor 1 nummer, die er de rest van de tijd doorheen kletsen, die lopen te gillen bij artiesten omdat ze zo goed zijn en ze een nummertje herkennen bij het concert. Ik haat mensen die totaal niet weten hoe ze muziek moeten beleven. Dat soort mensen zijn de gemiddelde 3fm luisteraars.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je moet het met een korrel zout nemen. Op muziekgebied ben ik het sowieso te vaak oneens met mensen.
Dat soort figuren had ik dus bij Portishead. Naast me stonden ze overdreven te schuifelen, een nummer lang tijdens Glory Box, en verder constant lullen. Jammer dat ik mijn luchtbuks niet mee had.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik haat mensen die naar concerten gaan voor 1 nummer, die er de rest van de tijd doorheen kletsen, die lopen te gillen bij artiesten omdat ze zo goed zijn en ze een nummertje herkennen bij het concert. Ik haat mensen die totaal niet weten hoe ze muziek moeten beleven. Dat soort mensen zijn de gemiddelde 3fm luisteraars.
Ik heb Mozes & the Firstborn nu 5x gezien. 3x voordat hun "hitje" I Got Skills op 3fm werd gedraaid, en 2x daarna. Die eerste 3 keer waren heerlijke concerten vol echte fans. De laatste 2 (onder andere op BKS) waren (hoewel het concert zelf fantastisch was) bijna verziekt door die verschrikkelijke 3fm fans. Je weet het gewoon. Vooral van die meisjes van zo'n 17 jaar die bij alles dat ze herkennen gaan gillen, en dat alles is dan 1 nummer, en de rest van de nummers staan ze met hun rug te giebelen met hun vriendinnetjes. Verschrikkelijk
Dat kan niet!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:54 schreef Darkestrah het volgende:
Ik las de Portishead-recensie op 3voor12 en had nog nooit van Glorybox gehoord. Het nummer kende ik ook niet.
Die hoor ik tegenwoordig nog wel eens voorbij komen op 3fm.quote:
Treffendquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik haat mensen die naar concerten gaan voor 1 nummer, die er de rest van de tijd doorheen kletsen, die lopen te gillen bij artiesten omdat ze zo goed zijn en ze een nummertje herkennen bij het concert. Ik haat mensen die totaal niet weten hoe ze muziek moeten beleven. Dat soort mensen zijn de gemiddelde 3fm luisteraars.
Ik heb Mozes & the Firstborn nu 5x gezien. 3x voordat hun "hitje" I Got Skills op 3fm werd gedraaid, en 2x daarna. Die eerste 3 keer waren heerlijke concerten vol echte fans. De laatste 2 (onder andere op BKS) waren (hoewel het concert zelf fantastisch was) bijna verziekt door die verschrikkelijke 3fm fans. Je weet het gewoon. Vooral van die meisjes van zo'n 17 jaar die bij alles dat ze herkennen gaan gillen, en dat alles is dan 1 nummer, en de rest van de nummers staan ze met hun rug te giebelen met hun vriendinnetjes. Verschrikkelijk
Ik ben een keer uit mijn slof geschoten, bij Janne Schra in Tivoli. Toen heb ik zo;n groep meisjes gewoon uitgescholden. Ik kreeg heel veel dankbare blikken van anderen om mij heen hahaquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat soort figuren had ik dus bij Portishead. Naast me stonden ze overdreven te schuifelen, een nummer lang tijdens Glory Box, en verder constant lullen. Jammer dat ik mijn luchtbuks niet mee had.
Vreselijk, tsja. Je weet dat het gebeurt.
Ik kende Machine Gun, maar verder niets. Waar zou ik het van moeten kennen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat kan niet!Dat nummer vond ik al mooi toen ik 8 jaar oud was
Ik had het bij een groepje jongens in het eerste kwartier van Suuns. YOLO roepen enzo. Heb gevraagd of ze buiten de tent wilden gaan praten maar als je "Ik heb ook gewoon voor mijn kaartje betaald" te horen krijgt.. laat dan maar zitten verder.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat soort figuren had ik dus bij Portishead. Naast me stonden ze overdreven te schuifelen, een nummer lang tijdens Glory Box, en verder constant lullen. Jammer dat ik mijn luchtbuks niet mee had.
Vreselijk, tsja. Je weet dat het gebeurt.
Het feit dat het 20 jaar oud is en een ongelooflijk Portishead anthem is. Tsja, ik weet het niet. Gewoon een heel bekend nummer dat zelfs in de top 2000 staatquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:00 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik kende Machine Gun, maar verder niets. Waar zou ik het van moeten kennen?
[..]
Ik had het bij een groepje jongens in het eerste kwartier van Suuns. YOLO roepen enzo. Heb gevraagd of ze buiten de tent wilden gaan praten maar als je "Ik heb ook gewoon voor mijn kaartje betaald" te horen krijgt.. laat dan maar zitten verder.Had het idee dat ze alvast een plaatsje wilden hebben voor Portishead maar ze zijn wel vertrokken meen ik.
Niet in de top 2000 toch? Wel in de top 40 gestaan overigens.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het feit dat het 20 jaar oud is en een ongelooflijk Portishead anthem is. Tsja, ik weet het niet. Gewoon een heel bekend nummer dat zelfs in de top 2000 staat
Sarah, ohja? Die heeft ook nog bij Bat for Lashes gedrumd. Zij is zeker goed.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:21 schreef On het volgende:
Die drumster mocht er wel wezen. Zij is van New Young Pony Club en Hot Chip geloof ik.
Wat een verslagquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:02 schreef portie het volgende:
Deze belgen waren niet heel enthousiast over alles.
Ze zagen er vooral zo leeg uit. Alsof ze geen ziel hadden. Maar misschien is dat ook wel zo.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:15 schreef On het volgende:
Ik vond het wel grappig dat de bazen van Swans na een orkaan van een show, met verwijzingen naar de Franse revolutie, inclusief het nadoen van het doorsnijden van kelen, netjes buigingen maakten alsof ze net het zwanenmeer hadden gedanst. Die gitarist zag er ook uit alsof hij in zijn vrije tijd puppy's verdrinkt in een emmer trouwens.
Ik trek de DJ's gewoon NIET meer. Terwijl ik van m'n 10e tot m'n 18e hele dagen met heel veel plezier luisterde, kan ik er gewoon niet meer tegen en ben ik precies zo'n mopperaar geworden waar ik me vroeger aan ergerde. De DJ's van Kink gingen nog net qua praat-plaat verhouding (vooral Jan Douwe Kroeske was nog wel okay) en nu dat niet meer bestaat ben ik helemaal aan eigen muziek overgeleverd. (Pinguin radio speelt me echt te veel saaie muziek)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:46 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind de programmering van 3FM steeds braver worden... of misschien word ik gewoon te oud
Vermakelijk toch wel... en ze hebben zo gelijk over Nederlandse concertbezoekersquote:
oeh wat lekker zuur jaquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:02 schreef portie het volgende:
Het was een afvaardinging, he, niet 1 persoon.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:23 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oeh wat lekker zuur ja
ah Swans is dus Doom-metal.
Daarna heeft hij het over dat het onterecht is dat de tent leegloopt, omdat het zo goed is. maar wel Jacco Gardner weer afkraken in de volgende alinea die tegelijk speelde.
Dat is waar. Maar toch de meest negatieve so far.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:31 schreef Norrage het volgende:
Hè zo zuur is die recensie niet toch?Ook vrij positief :/
oh ik had alleen even snel gelezen waar ik zelf bij wasquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:31 schreef Norrage het volgende:
Hè zo zuur is die recensie niet toch?Ook vrij positief :/
Ik snap die hype rond Mozes and the Firstborn niet. Vind het zo onoprecht klinken allemaal. Die clip van I Got Skills is zelfs ronduit afgrijselijk...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
dat weet ik nog wel jaquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Sarah, ohja? Die heeft ook nog bij Bat for Lashes gedrumd. Zij is zeker goed.
We hebben ons nog met een groepje fokkers incl MaJo aan haar kunsten staan vergapen op 5 Days Off in de bovenzaal van Paradiso, wat jaren geleden.
De live-versie van I Got Skills vond ik wel verfrissend, veel harder en rauwer dan op plaat. Sowieso een prima showquote:Op woensdag 26 juni 2013 01:04 schreef Gehenna het volgende:
Ik was alweer vergeten dat 'I Got Skills' ook van hun was toen ik naar het concert ging, maar goed ook. want dat vind ik een behoorlijk irritant strontnummerTerwijl de rest van de set best leuk was
Mijne ook!quote:Op woensdag 26 juni 2013 01:10 schreef MaJo het volgende:
En mooi dat er weer nieuwe Balthazar fans bij zijnRats is mijn favoriete plaat uit 2012!
ik vond 'm daar idd minder ergquote:Op woensdag 26 juni 2013 01:16 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
De live-versie van I Got Skills vond ik wel verfrissend, veel harder en rauwer dan op plaat. Sowieso een prima show
Haha, wat een verslag. Dat Belgentaaltje ook, prachtig. Opvallend dat ze niks over Balthazar zeggen trouwens.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:02 schreef portie het volgende:
Ik had dit bij Arctic Monkeys, twee meisjes hebben serieus het hele concert gepraat.. En dan bij het derde nummer van het toegift (When The Sun Goes Down) ineens "Hé, deze ken ik. Deze ken jij toch ook wel?" "Nee, sorry, ken ik niet." "Echt niet? Dit is echt hun beste nummer, zo'n goede band!"quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hier word ik ook wel een beetje verdrietig van.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:57 schreef kciR het volgende:
[..]
Ik had dit bij Arctic Monkeys, twee meisjes hebben serieus het hele concert gepraat.. En dan bij het derde nummer van het toegift (When The Sun Goes Down) ineens "Hé, deze ken ik. Deze ken jij toch ook wel?" "Nee, sorry, ken ik niet." "Echt niet? Dit is echt hun beste nummer, zo'n goede band!"
Als je het zo goed vindt houd dan verdomme je mond dicht
twitter:atzedevrieze twitterde op dinsdag 25-06-2013 om 22:04:33Overwoog voor dit weekend terug te keren bij T-Mobile, maar hun prestaties op #BKS13 deden me weer wankelen. Is het nog steeds zo erg? reageer retweet
twitter:tmobile_webcare twitterde op woensdag 26-06-2013 om 14:54:06@atzedevrieze Hallo Atze, bij dezen onze excuses voor het matige netwerkbereik op #BKS13 afgelopen weekend. > reageer retweet
twitter:tmobile_webcare twitterde op woensdag 26-06-2013 om 14:54:39> @atzedevrieze Wij van T-Mobile nemen je feedback ter harte gaan daarom ons uiterste best doen volgend jaar meer koeien de festivalweiden > reageer retweet
twitter:tmobile_webcare twitterde op woensdag 26-06-2013 om 14:55:13@atzedevrieze > in te sturen! Niets is namelijk leuker om je ervaringen direct te kunnen delen via Twitter of Whatsapp. En uiteraard is > reageer retweet
Die laatstetwitter:tmobile_webcare twitterde op woensdag 26-06-2013 om 14:56:07@atzedevrieze > het handig als je bereik hebt wanneer je je maten in de moshpit voor het podium weer eens kwijtgeraakt bent. #bereik #cows reageer retweet
Verschrikkelijk inderdaad dat tmobile. Met elk semi-groot evenement gaat het al mis. Bijvoorbeeld op een station rondlopen -> geen internetquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:40 schreef Andyy het volgende:
Tmobile
Ik had heel de weekend geen mobiel internet, alleen normaal telefoonverkeer was mogelijk.
Na m'n tentamens zo snel mogelijk opzeggen
Op alle plekken waar meer mensen zijn en je het dus nodig hebt om je maten te vinden faalt hetquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Verschrikkelijk inderdaad dat tmobile. Met elk semi-groot evenement gaat het al mis. Bijvoorbeeld op een station rondlopen -> geen internet
wel als er geen enkele aanbieder is die het goed doetquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:08 schreef Gehenna het volgende:
oh dat je niet altijd bereik hebt in Nederland hoef je tegenwoordig niet meer voor lief nemen?
Op zich vind ik het als Ben gebruiker (onderdeel van T-Mobile) eigenlijk prima te doen altijd, ook tijdens festivals welquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:14 schreef ranja het volgende:
[..]
wel als er geen enkele aanbieder is die het goed doet
Ik had nul mobiel bereik met Ben...duurde 2-3 uur voordat er überhaupt een whatsapp doorkwam...quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Op zich vind ik het als Ben gebruiker (onderdeel van T-Mobile) eigenlijk prima te doen altijd, ook tijdens festivals welmaar ik verwacht er ook niet al te veel van voor ¤9 in de maand
Ja en? We zitten over t-mobile te klagen hoorquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:54 schreef Andyy het volgende:
Met KPN hadden mensen gewoon prima bereik.
Een COW is een noodmast die door een provider kan worden ingezet bij speciale evenementen op plekken waar normaal gesproken niet zo veel gebruikers bediend hoeven te worden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:43 schreef On het volgende:
Koeien op de festivalweide voor een beter bereik? Ik snap er geen zak van.
Dank voor de uitleg.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Een COW is een noodmast die door een provider kan worden ingezet bij speciale evenementen op plekken waar normaal gesproken niet zo veel gebruikers bediend hoeven te worden.
Om wat voor reden dan ook is dat bij T-Mobile (en Vodafone in mindere mate) niet helemaal goed gegaan, als is het me niet direct duidelijk of dat nu enkel mis ging aan de kant van de T-Mobile, of dat er ook verantwoordelijkheid ligt bij BKS zelf hierin, die mogelijk niet tijdig (lees: vooraf) aan de providers duidelijk gemaakt had dat een COW wel handig zou zijn geweest.
Je hebt geen enkel berichtje op whatsapp beantwoord.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:57 schreef On het volgende:
[..]
Dank voor de uitleg.Ik heb zelf overigens nergens last van met Hi.
En je hebt m'n bier gejat.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:57 schreef On het volgende:
[..]
Dank voor de uitleg.Ik heb zelf overigens nergens last van met Hi.
Ik vind dat toch zo'n mooi woord he. Geniet er al van sinds ik het op 10-jarige leeftijd in de Hitkrant las.quote:
KPN ftwquote:
Zo herkenbaarquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:04 schreef Darkestrah het volgende:
Elk jaar weer.. Dit haal ik net uit mijn tas.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit keer voor het eerst weer ingeleverd, maar ik had er dan ook nog wel aardig wat. (als je een dag niet mag drinken ivm bob zijn voor de terugweg, drink je toch een stuk minderquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:04 schreef Darkestrah het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kwam ook nog een beker tegen. Daar gaat m'n euroquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:04 schreef Darkestrah het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk aandenkenquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:41 schreef arucard het volgende:
[..]
Ik kwam ook nog een beker tegen. Daar gaat m'n euro
twitter:wubbosiegers twitterde op woensdag 26-06-2013 om 17:58:39Oops, look what I found. Zijn ze volgend jaar nog geldig @BKSfestival? #muntjes #tochbijnavijfbiertjes http://t.co/mMOUusQf0l reageer retweet
Op naar Rotterdam!twitter:metropolisfstvl twitterde op donderdag 27-06-2013 om 10:59:12@wubbosiegers @BKSfestival ruil ze bij ons maar om voor 3 biertjes! #ffdoordrinken reageer retweet
quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:20 schreef MaJo het volgende:
Huh waren er bekers met de lineup erop? Dat is wel tofdoe eens een foto?
Is toch helemaal niet gek?quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:43 schreef kciR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat best opvallend is, is dat Modest Mouse er niet op staat. No, Money, Melodys Echo Chamber wel (Palma Violets uiteraard niet). Ze hebben die bekers dus uiterlijk twee weken van te voren laten drukken. Net als de shirts overigens, daar zag ik ook geen MM op staan.
En deze beker komt inderdaad van stage 3.
Nouja, ik organiseer nooit festivals. Dus ik weet weinig over de organisatorische kant daarvan. Maar ik dacht; dit zijn zaken die je van te voren goed kunt regelen. In de laatste week ben je vooral bezig met de opbouw van het terrein zelf. Maar dat heb ik dus fout, want dit gebeurt dus ook de laatste weken.quote:
Ik ga er niet vanuit dat de verantwoordelijke voor de bekers ook met palen heeft staan sjouwen op het terreinquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:10 schreef kciR het volgende:
[..]
Nouja, ik organiseer nooit festivals. Dus ik weet weinig over de organisatorische kant daarvan. Maar ik dacht; dit zijn zaken die je van te voren goed kunt regelen. In de laatste week ben je vooral bezig met de opbouw van het terrein zelf. Maar dat heb ik dus fout, want dit gebeurt dus ook de laatste weken.
Had dus meer te maken met een soort bewustzijn, dat er nog veel in de laatste weken geregeld wordt.
quote:Hij haatte sneeuw, fietsen, en het Nederlandse weer. Brood eten vond hij zelfs zo waardeloos dat hij op school maar een campagne startte om noedels en rijst aantrekkelijk te maken als ontbijt en lunch. Maar er is één ding wat Boon (spreek uit ‘boen’) hier fantastisch vind: de festivals. En inmiddels heeft hij het zelfs geschopt tot bekende festivalganger.
"'Is dat hem? Is dat ook zijn muts?' Dat is wat de meeste mensen zeggen en dan willen ze daarna allemaal met hem op de foto" vertellen Yayoek Börgen en Marieke Janssen, zijn Nederlandse klasgenoten. Dit is ongeveer wat Boon, echte naam, Saranyaphon Nalampang, dagelijks overkomt als hij op een festival rondloopt. Het begon allemaal met zijn five minutes of fame tijdens Best Kept Secret. 'We stonden te wachten op Balthazar, en toen stond ik gewoon een beetje te dansen. Blijkbaar hield de cameraman echt van mij,' legt hij uit. Met zijn signature move (zie foto) kwam hij meerdere keren op de grote schermen van Best Kept Secret, en voilá: opeens werd hij door iedereen herkend. Maar wat hij deed was voor zijn vrienden niet vreemd: 'Boon kan eigenlijk nooit normaal doen op foto’s, we hebben er echt maar één waarop hij normaal kijkt.'
Hij is nu een jaar in Nederland geweest om VWO 5 te doen. In die tijd is hij helemaal los gegaan. Hij liet zijn haar groeien en kleurde het rood, in Thailand moeten alle studenten het strak millimeteren. Ook heeft hij de festivals helemaal ontdekt. 'Dat komt wel een beetje door ons,' lachen Marieke en Yayoek. 'We pakten op een gegeven moment zijn iPod en zagen dat hij naast Aziatische muziek ook heel veel goede muziek luisterde. En toen hebben we hem naar concerten in festivals meegenomen.' 'In Thailand hebben we dat ook niet,' gaat Boon verder. 'Ja we hebben een driedaags waterfestival, maar geen muziekfestivals, dat kennen ze niet in Thailand. Mijn moeder vindt het ook allemaal nogal lachwekkend wat er met mij gebeurt.'
De afgelopen maanden is hij naar zoveel mogelijk festivals geweest. Het begon met Appelpop, daarna Pinkpop, en nu dus Mundial. Maar het absolute hoogtepunt voor Boon was natuurlijk Best Kept Secret. 'Die line-up was echt fucking vet.' Volgende week zaterdag moet hij alweer terug naar Thailand. Vooral zijn vrienden gaat hij missen, en de festivals natuurlijk. 'Maar als ik rijk ben begin ik gewoon mijn eigen festival in Thailand.
http://3voor12.vpro.nl/lo(...)m_source=dlvr.it&utm'
quote:Op zondag 30 juni 2013 22:38 schreef On het volgende:
Wat een baas. Kunnen we hem niet ruilen voor Mauro?
Net uit je coma ontwaakt?quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:09 schreef tammepiet het volgende:
Mijn God wat ging ik vrijdag en zaterdag lekker op Stage 4. Legio mensen gesproken.
Verliefd geworden op Mozes and the Firstborn.
Volgend jaar er op zeker weer bij.
Wauw goed geheugen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:06 schreef Gehenna het volgende:
haha idd, maar goeie eerste festival ervaring gehad dus?
Ik vertaal dit als iets positiefsquote:Op zondag 25 augustus 2013 18:09 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Wauw goed geheugen.
Jippp reis alle vrije festivals af binnen NL.
Het hele kamperen, stage4, iedereen vreselijk open en weinig kijk-mij-nou-volk.
Shit kwam als een leger.
Ik vond het programma ook wel iets te vroeg beginnen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:30 schreef Darkestrah het volgende:
Pfoe, verbeterpunten voor BKS? Ik vond het een heel erg prima festival. Logistiek gezien vond ik het prima, misschien was het een stukje te ver lopen van het begin van het campingterrein naar het festivalterrein. Daar is echter weinig aan te doen denk ik.
En misschien wat meer programmeren in het begin van de middag. Nu weet ik niet of er op de camping veel te doen was maar ik herinner me dat er pas rond 3 uur pas bands begonnen te spelen.
Ik weet niet naar welk festival jij bent geweest, maar het is al een tijdje afgelopen hè.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:32 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Iemand toevallig de gele frisbee zien gaan? Ik ben de eigenaar.
Zondags mocht hij niet meer naar binnen van de security.
Alles wat ik verwachtte tof te zijn was het ook wel.. Enige echte verassing was Traumahelikopter denk ikquote:Op zondag 25 augustus 2013 18:12 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Is het ook. Jij nog verrassingen op muzikaal gebied?
Wat kan beter?
Heb je Caïro Liberation Front gezien?quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:29 schreef tammepiet het volgende:
Hoe dan ook Stage 4 was de meest bazige stage van dit festival.
Man, man, man.
Leukste artikel van 3voor12 dat weekend:quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:39 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Heb je Caïro Liberation Front gezien?
Ik vind het wel potentiëel hebben na afgelopen jaar. Maar dan moeten ze nu niet over gaan op grotere, veilige acts en lekker bij de vreemde, avantgardistischere en noisy bandjes, of bandjes met retrogeluid houden.quote:
Ik vond het wel meevallen met dat vreemde en avant-gardistische op BKS hoor. Misschien kun je Black Dice en Suuns nog vreemd noemen, maar vooral die laatste speelde een behoorlijk toegankelijke set.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het wel potentiëel hebben na afgelopen jaar. Maar dan moeten ze nu niet over gaan op grotere, veilige acts en lekker bij de vreemde, avantgardistischere en noisy bandjes, of bandjes met retrogeluid houden.
Al vind ik wat meer strakke electro laat op de avond niet erg.
Voor mij was dit jaar natuurlijk ideaal, Portishead wilde ik altijd al graag zien, al was het voorafgaand aan BKS niet meer 1 van mijn favorieten (nu wel weer, dat zegt ook iets) en Sigur Rós wilde ik ook onwijs graag zien. Ik verwacht dit jaar geen acts die ik écht wil zien maar gewoon heel veel strakke namen als ze de lijn voortzetten.
Als het een tweede lowlands wordt kun je beter naar lowlands zelf gaan.
Het is geen roadburn of incubate nee, daarmee ben ik het eens. Het hangt er tussenin, niet echt avantgardistisch maar toch dingen met een eigen geluid, en een onlogisch geluid. Ook wel heel erg hap-slik-weg noisy dingen, dat wel.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:36 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik vond het wel meevallen met dat vreemde en avant-gardistische op BKS hoor. Misschien kun je Black Dice en Suuns nog vreemd noemen, maar vooral die laatste speelde een behoorlijk toegankelijke set.
Ik vind het wel fijn dat ze die afwisseling hebben ja, want ik heb af en toe ook zin om gewoon een wat 'makkelijker' bandje te kijken. Neem bijvoorbeeld Bloc Party, dat vond ik best leuk om eindelijk eens te zien en was een welkome starter van een avondje met 'vreemdere' acts als Black Dice en Doldrums. Van mij mogen er dus volgend jaar dus sowieso weer een paar flinke namen bij zitten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is geen roadburn of incubate nee, daarmee ben ik het eens. Het hangt er tussenin, niet echt avantgardistisch maar toch dingen met een eigen geluid, en een onlogisch geluid. Ook wel heel erg hap-slik-weg noisy dingen, dat wel.
Maar het past wel als Tilburgs festival, op een paar bekende namen na dan.
Swans?quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:36 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik vond het wel meevallen met dat vreemde en avant-gardistische op BKS hoor. Misschien kun je Black Dice en Suuns nog vreemd noemen, maar vooral die laatste speelde een behoorlijk toegankelijke set.
Ja daar ben ik het mee eens. Zoiets past er dan ook prima tussen. Ik kan ook thuis al niet te lang achter elkaar te zware dingen luisteren (sommige albums ben ik na driekwart al zat ook) maar ik vind het wel leuk om dat soort dingen te kunnen zien op zo'n festival. Heb ook genoten van de vele jonge bandjes trouwens, sommige vielen me goed mee (en Savages is nu al geniaal)quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:47 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn dat ze die afwisseling hebben ja, want ik heb af en toe ook zin om gewoon een wat 'makkelijker' bandje te kijken. Neem bijvoorbeeld Bloc Party, dat vond ik best leuk om eindelijk eens te zien en was een welkome starter van een avondje met 'vreemdere' acts als Black Dice en Doldrums. Van mij mogen er dus volgend jaar dus sowieso weer een paar flinke namen bij zitten.
Swans, dat vindt iedereen toch leuk? Heerlijke rustgevende muziek, ook niemand gillend weg zien lopen.quote:
Zal wel meevallen, PP vist uit een behoorlijk andere vijver de laatste jarenquote:Op maandag 7 oktober 2013 17:09 schreef chansadres het volgende:
Hier zal Pinkpop wel weer niet blij mee zijn dat ze 2 weken erna zitten maar was te verwachten dat ze in het weekend van Hurricane zouden gaan zitten. Ik denk weer dat enkele pareltjes voor de neus van Jan worden weggetoverd
Ik kende ze wel, en eerlijk vond ik het nogal matig. Al helpt het vroege tijdstip ook niet.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Kashmir vorig jaar![]()
Kende het daar voor nog nietOp Damien Rice na een van de beste optredens die ik vorig jaar had gezien op die zaterdag.
Alle vier te duur, lijkt me. Afgelopen editie is er al belachelijk veel betaald voor sommige acts om zichzelf op de kaart te zetten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:26 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Ik kende ze wel, en eerlijk vond ik het nogal matig. Al helpt het vroege tijdstip ook niet.
Welke headliners gaan er komen? Arcade Fire als afsluiter.. Neutral Milk Hotel, Bowie, Pixies.
Samen fietsen?quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:41 schreef arucard het volgende:
Ik woon nou in tilburg dus volgende keer gewoon thuis pitten, ha!
Hypehypehype? Al moet ik wel zeggen dat de ticketprijzen van de Engelse optredens me best mee vallen. 20/25 pond, vind ik niet ontzettend duur.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Neutral Milk Hotel moet toch wel meevallen?
Ik heb de hype niet zo gevolgd, in mijn hoofd is het een band die in de jaren '90 een vrij goed album uitbracht, en ik zou ze best graag live willen zien, maar er zijn vast ook bands die in de jaren 90 goede albums hebben uitgebracht en nu in doorrookte kleine zaaltjes wegteren. Maar goed, het hele hype-ding is natuurlijk ook dat het dan niet meer te vergelijken is.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:45 schreef Darkestrah het volgende:
Hypehypehype? Al moet ik wel zeggen dat de ticketprijzen van de Engelse optredens me best mee vallen. 20/25 pond, vind ik niet ontzettend duur.
Daar heb ik vorig jaar ook zo erg van genotenquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:41 schreef arucard het volgende:
Ik woon nou in tilburg dus volgende keer gewoon thuis pitten, ha!
Pixies past wel hoor. Maar liefst af van die vier.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Neutral Milk Hotel moet toch wel meevallen? Bowie lijkt me sowieso onmogelijk, en denk niet dat de Pixies echt het soort mensen trekken die ze willen.
Ik zou misschien nog wel een keer willen, in een bungalow of zo. Fuck rock 'n roll!
Vind ik eigenlijk juist geen namen voor BKS.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:24 schreef brooklyndodger het volgende:
Lykke li, Milow en Marina And The Diamonds
Lykke Li kan wel, maar Milowquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:29 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk juist geen namen voor BKS.
Marco Borsato, De Toppers en Guus Meeuwis als headliners.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:31 schreef Norrage het volgende:
Fuck Milow. Dan is zelfs Marco Borsato nog beter.
quote:Like the new #BKS14 artwork? Use it as your wallpaper!
Is your phone not in the list? Let us know and we'll add.
iPhone 4: http://www.bestkeptsecret(...)10/bks14_iphone4.jpg
iPhone 5: http://www.bestkeptsecret(...)10/bks14_iphone5.jpg
Samsung Galaxy S4: http://www.bestkeptsecret(...)_samsunggalaxys4.jpg
Ja het is moeilijk vast te stellen wat ze boeken he pas na een jaar. Milow zie ik nog best wel gebeuren trek gigantisch veel volk. Damien Rice vorig jaar was ook al zo ietsquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:29 schreef indiaantje89 het volgende:
Vind ik eigenlijk juist geen namen voor BKS.
Guus meeuwis als afsluit act van incubate zie ik dan wel weer zittenquote:
Damien Rice > Milow.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:34 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Ja het is moeilijk vast te stellen wat ze boeken he pas na een jaar. Milow zie ik nog best wel gebeuren trek gigantisch veel volk. Damien Rice vorig jaar was ook al zo iets
Ik vind Milow en Damien Rice nu niet echt vergelijkbaar met elkaar. Of ben ik nu gek?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:34 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Ja het is moeilijk vast te stellen wat ze boeken he pas na een jaar. Milow zie ik nog best wel gebeuren trek gigantisch veel volk. Damien Rice vorig jaar was ook al zo iets
Damien maakt tenminste fatsoenlijke muziek. Milow is echt van een volstrekt andere categorie. Zet dan Ben Howard neer ofzo.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:34 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Leven die nogquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Novastar zou dan wel weer kunnen.
Zouden wat mij betreft ook wel kunnen headlinen als Damien en Sigur dat kunnen hoor.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:35 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Damien Rice > Milow.
Laat dat even duidelijk zijn.
dEUS is een puike sub headline.
Ik vind ze alle drie helemaal niks dus volledig vergelijkbaarquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind Milow en Damien Rice nu niet echt vergelijkbaar met elkaar. Of ben ik nu gek?
Novastar zou dan wel weer kunnen.
Geen idee, staat me iig niets van bij dat die helemaal schluss waren.quote:
Nee dat ben je totaal niet maar ik wijs erop dat ze met gemak 'grote acts' boeken die best buiten de rest van het festival vallen. Voor die dag stond er niet echt iets voor de rice fan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind Milow en Damien Rice nu niet echt vergelijkbaar met elkaar. Of ben ik nu gek?
Ik vond rice naar O even irritant en zoetsappig als milow maar dat is mijn persoonlijke meningquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Damien maakt tenminste fatsoenlijke muziek. Milow is echt van een volstrekt andere categorie. Zet dan Ben Howard neer ofzo.
Ja dat maakt er eentje.quote:
Agnes Obel?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:36 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Nee dat ben je totaal niet maar ik wijs erop dat ze met gemak 'grote acts' boeken die best buiten de rest van het festival vallen. Voor die dag stond er niet echt iets voor de rice fan.
Nouja, ik hoop meer dat ze gewoon vergelijkbaar boeken als vorig jaar want dan zou ik meer dan tevreden zijn. Dat is het meer.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:37 schreef ranja het volgende:
Verder boeit het echt niks, ga echt niet proberen BKS in een hokje te duwen na 1x wat wel of niet zou passen
Ik zie de namen wel komen volgend jaar...
Ik ook. Ik hoop gewoon ook dat ze weer zo fijne kleine bandjes er tegen over zetten. Iets als ringo deathstarr vind ik altijd prima op festivalsquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, ik hoop meer dat ze gewoon vergelijkbaar boeken als vorig jaar want dan zou ik meer dan tevreden zijn. Dat is het meer.
Zo fijne liveband, trouwens uiterlijk gewijs zal jij prima in deze band kunnen spelen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:40 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb nog nooit Slagsmalsklubben live gezien en ik zie dat dat wel bij Friendly Fire zit. Afkommen!
Trouwens met je mooie lowlands avatar wat is je mening dat Lowlands nu ineens na het succes van BKS ook in brabant gaan zittenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:41 schreef indiaantje89 het volgende:
Als er maar variatie inzit. De ene keer wil je wat harders, en soms even "genieten" van rustige muziek. Even wat HIp Hop tussen door, of een leuke elektronische act.
Maar dat zal wel goed komen.
Iedereen mag doen en laten wat ze willen. Ieder festival moet gewoon zijn eigen ding doen en niet naar andere kijken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:42 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Trouwens met je mooie lowlands avatar wat is je mening dat Lowlands nu ineens na het succes van BKS ook in brabant gaan zitten
Ik ook hoor, maar als ik nu zou kunnen voorspellen wat ze volgend jaar boeken voldoen ze daar niet aanquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nouja, ik hoop meer dat ze gewoon vergelijkbaar boeken als vorig jaar want dan zou ik meer dan tevreden zijn. Dat is het meer.
Ik snap niet wat je bedoelt denk ikquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar als ik nu zou kunnen voorspellen wat ze volgend jaar boeken voldoen ze daar niet aan
nee, meer dat ze vast bands gaan boeken die ik nu nog niet kenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt denk ikBedoel je dat je nu verwacht dat de boeking tegen gaat vallen of dat als je gaat voorspellen op de namen die je graag ziet het alleen tegen gaan vallen?
Oh op die manierquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:47 schreef ranja het volgende:
[..]
nee, meer dat ze vast bands gaan boeken die ik nu nog niet ken
Moeilijke als ze niet dingen als arctic monkeys en alt-j boeken word het toch eens stuk minder druk maar nog steeds wel druk genoeg.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:49 schreef indiaantje89 het volgende:
Denken jullie dat BKS nog wel afhankelijk is van hun headliners?
wat zijn dit voor grappenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:41 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Zo fijne liveband, trouwens uiterlijk gewijs zal jij prima in deze band kunnen spelen.
Zolang een headliner de boel maar platspeelt is het goed. En of het Bruce Springsteen, De Staat, Melody's Echo Chamber of iets daartussen is boeit het me niet. Maar een headliner moet kunnen headlinen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:49 schreef indiaantje89 het volgende:
En dit. (Hoewel die toch nog wat tegen vielen)quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:52 schreef ranja het volgende:
Dus nee. Volgens mij heb ik dit jaar definitief een kaart gekocht toen The History of Apple Pie werd aangekondigd.
Het begrip 'headliner' wordt sowieso overschat vind ik maar volgens mij ben ik daar een van de weinige vanquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:49 schreef indiaantje89 het volgende:
Deels natuurlijk wel. Het viel me op dat er afgelopen jaar toch veel mensen kwamen voor de grote namen en eigenlijk niet eens interesse hadden in de kleinere acts.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:49 schreef indiaantje89 het volgende:
Het enigste ook wat ik op het hoofdpodium heb gezien waren danny brown, efterklang en the macabeesquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:55 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Deels natuurlijk wel. Het viel me op dat er afgelopen jaar toch veel mensen kwamen voor de grote namen en eigenlijk niet eens interesse hadden in de kleinere acts.
Zeker waar. Toch stond de kleine tent overvol bij acts als Savages, Cashmere Cat, No Age.. en TWO stond om 3 uur vaak ook al vol.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:55 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Deels natuurlijk wel. Het viel me op dat er afgelopen jaar toch veel mensen kwamen voor de grote namen en eigenlijk niet eens interesse hadden in de kleinere acts.
quote:
Kom je bij de Tilburg bike gang of moet je de andere kant op?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Hoe was de camping vorig jaar overigens?
Twijfel dit jaar. Binnen een half uurtje ben ik weer thuis. Toch wel fijn.
Maak er maar Tilburg en omstreken fietscrew vanquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:11 schreef Darkestrah het volgende:
Kom je ook bij de tilburg bike gang of moet je de andere kant op?
Bij mijn vriendin in Bredaquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:11 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Kom je bij de Tilburg bike gang of moet je de andere kant op?
Ja vond ik ook wel fijn eigenlijk. Al was ik zaterdag wel moequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Half uurtje thuis of half uurtje naar je tent lopen die vol met insecten zit, moeten slapen op de keiharde grond in je baggerslaapzakje terwijl er mensen langs je tent lopen en herrie maken, mensen muziek te hard draaien, douchen in een vieze douche en wc's die vies zijn. Ik zou het wel weten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Ben vorig jaar dan 1 dag geweest.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:13 schreef Andyy het volgende:
[..]
Half uurtje thuis of half uurtje naar je tent lopen die vol met insecten zit, moeten slapen op de keiharde grond in je baggerslaapzakje terwijl er mensen langs je tent lopen en herrie maken, mensen muziek te hard draaien, douchen in een vieze douche en wc's die vies zijn. Ik zou het wel weten.
Camping was super vergeleken met andere festivalsquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:13 schreef Andyy het volgende:
[..]
Half uurtje thuis of half uurtje naar je tent lopen die vol met insecten zit, moeten slapen op de keiharde grond in je baggerslaapzakje terwijl er mensen langs je tent lopen en herrie maken, mensen muziek te hard draaien, douchen in een vieze douche en wc's die vies zijn. Ik zou het wel weten.
Zegt degene die naar Dour is geweest.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:14 schreef arucard het volgende:
[..]
Camping was super vergeleken met andere festivals
Echt dit tegelijk. Dit jaar was het eerder extreem kapot gaan van de hitte wat ook bepaald niet fijn isquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:15 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Zegt degene die naar Dour is geweest.
Hoor altijd dat het een verschrikkelijk slecht georganiseerd festival is. Jammer want hun line-ups zijn altijd prima te doen!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:15 schreef brooklyndodger het volgende:
Alles is prima nadat ik dit heb overleefd...
Ja, poep dat minder stinkt dan ander poep is ook super?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:14 schreef arucard het volgende:
[..]
Camping was super vergeleken met andere festivals
Niet bij je buren in de tent poepenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja, poep dat minder stinkt dan ander poep is ook super?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga dan ook niet naar een festival voor de organisatie,quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:16 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Hoor altijd dat het een verschrikkelijk slecht georganiseerd festival is. Jammer want hun line-ups zijn altijd prima te doen!
Het is een georganiseerde chaos maar dat is het ergste nog niet. Dat zijn de Walen..... Het is nog steeds beter dan de saaie voorgekauwde lineup en all in festival van Lowlands.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:16 schreef indiaantje89 het volgende:
Hoor altijd dat het een verschrikkelijk slecht georganiseerd festival is. Jammer want hun line-ups zijn altijd prima te doen!
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:15 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Echt dit tegelijk. Dit jaar was het eerder extreem kapot gaan van de hitte wat ook bepaald niet fijn is
Ben er nog nooit geweest. Het is alleen horen van... op andere forums waren mensen bij die daardoor absoluut niet meer naar Dour gingen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:18 schreef arucard het volgende:
[..]
Ik ga dan ook niet naar een festival voor de organisatie,
Die ken ik wel meer maar als je naar dour gaat weet je wel wat je staat te wachten. Dan zeg ik niet erom gaan zeuren erna.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:20 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ben er nog nooit geweest. Het is alleen horen van... op andere forums waren mensen bij die daardoor absoluut niet meer naar Dour gingen.
Vond drie(of ja 3 en een half) podiums al prima eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:24 schreef Darkestrah het volgende:
Was er nou nog sprake van dat BKS het terrein uit wilde breiden met een extra podium? Weet niet of dat nou meer een gerucht was of dat dat daadwerkelijk is uitgesproken door de organisatie.
Ik ook, die vierde was ook echt een hele goede plek om de tijd te doden en het alsnog naar je zin te hebben. Wat mij betreft een blijvertje.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:25 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Vond drie(of ja 3 en een half) podiums al prima eigenlijk.
De tent (stage 2) mag wel wat groter, zeker als Alt-J-achtige bands daar geprogrammeerd worden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:25 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Vond drie(of ja 3 en een half) podiums al prima eigenlijk.
en schermen aan de zijkant.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De tent (stage 2) mag wel wat groter, zeker als Alt-J-achtige bands daar geprogrammeerd worden.
Aan de buitenkant van de tent bedoel je of in de tent zelf?quote:
Ja, graag. Als je achterin stond kon je niets zien.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:29 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Aan de zijkanten van het podium?
Ik vond dat eigenlijk best goed gaan met die barretjes, je kon vanuit daar goed de tent in en uit lopen. Podium mag inderdaad wel iets hoger, schermen aan de zijkant vind ik een lastig punt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:30 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Aan de buitenkant van de tent bedoel je of in de tent zelf?
Podium mag ook wat hoger. En misschien is het idee om de drinkstands wat verder van de tent vandaan te zetten. Mensen konden daar niet ook niet een beetje buiten de tent staan.
AFERIKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:26 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik ook, die vierde was ook echt een hele goede plek om de tijd te doden en het alsnog naar je zin te hebben. Wat mij betreft een blijvertje.
Klopt bij Alt-J heb ik ook niets gezien. Kon me ook amper bewegen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, graag. Als je achterin stond kon je niets zien.
Portishead.quote:
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:31 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
AFERIKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
Als het podium hoger is is dat weer minder belangrijk natuurlijk. Het gaat erom dat je wat van de artiest kunt zien.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:30 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik vond dat eigenlijk best goed gaan met die barretjes, je kon vanuit daar goed de tent in en uit lopen. Podium mag inderdaad wel iets hoger, schermen aan de zijkant vind ik een lastig punt.
Schermen aan de zijkant lijken met schijt irritant in die tent vooral dat er nogal wat bands staan die zelfs erg veel visuele effecten bij hebben. Lijdt gigantisch af. Podium mag inderdaad wat hogerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:30 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik vond dat eigenlijk best goed gaan met die barretjes, je kon vanuit daar goed de tent in en uit lopen. Podium mag inderdaad wel iets hoger, schermen aan de zijkant vind ik een lastig punt.
quote:
twitter:atzedevrieze twitterde op zondag 22-09-2013 om 13:53:39Geen Incubate voor mij vandaag, maar dit was voor mij by far de beste editie. Voorheen vielen de gokjes soms minder tot dramatisch uit reageer retweet
Deze man.twitter:atzedevrieze twitterde op zondag 22-09-2013 om 13:56:01Nu veel bijzonders gezien. Hoogtepunten: The Field, Peter Swanson, Immortal, Cut Hands, Neige Morte, Biosphere en electro cha3bi #incu13 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |