Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Vorige delen:quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Net hier gedaan. Is voor even wel genoeg.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:07 schreef minthy het volgende:
[..]
Mooi kut... Heb je iemand tegen wie je aan kan kletsen?
Zit er zoveel verschil in werking van medicatie tussen mensen met ASS en NT'ers? Volgens mij kan het bij iedereen een andere uitwerking hebben en heeft ASS niet zoveel invloedquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
Tsja, het ging op en af, op en af, totdat ik met dat nieuwe medicijn begon. Echter, dat medicijn schijnt wel vaker te werken voor mensen met autisme. Geen idee of het bij NTers werkt.
Oké. Schroom ook niet om even fiks van je af te knetterenquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:23 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Net hier gedaan. Is voor even wel genoeg.
Wel als het een middel is dat binnenkomende prikkels als het ware dempt (kan het juiste woord niet vinden). Ik denk dat slechte prikkelverwerking een belangrijke oorzaak is geweest van mijn depressie, maar dat ligt bij elk mens weer anders.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:25 schreef minthy het volgende:
[..]
Zit er zoveel verschil in werking van medicatie tussen mensen met ASS en NT'ers? Volgens mij kan het bij iedereen een andere uitwerking hebben en heeft ASS niet zoveel invloed
Ik snap je!quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wel als het een middel is dat binnenkomende prikkels als het ware dempt (kan het juiste woord niet vinden). Ik denk dat slechte prikkelverwerking een belangrijke oorzaak is geweest van mijn depressie, maar dat ligt bij elk mens weer anders.
Kan?quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik snap je!![]()
En daarbij kan het hebben van een depressie ook je prikkelverwerking weer negatief beïnvloeden.
Maar als dat zo is, dan zou dat betekenen dat als ik weer stop met dit middel, het -niet- zo hoeft te zijn dat de depressie weer terug komt!quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik snap je!![]()
En daarbij kan het hebben van een depressie ook je prikkelverwerking weer negatief beïnvloeden.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar als dat zo is, dan zou dat betekenen dat als ik weer stop met dit middel, het -niet- zo hoeft te zijn dat de depressie weer terug komt!
quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik snap je!![]()
Ik doelde op autisme, dan loopt de verwerking van prikkels vaak veel anders/meer complex dan bij NT'ersquote:
Dat zou kunnen, vaker meegemaakt, maar ik ben geen psycholoogquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar als dat zo is, dan zou dat betekenen dat als ik weer stop met dit middel, het -niet- zo hoeft te zijn dat de depressie weer terug komt!
1 1/2 jaar nu ongeveer.quote:
Ik blijf gewoon positief!quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:31 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, vaker meegemaakt, maar ik ben geen psycholoog
Ik geloof dat de richtlijn 2 jaar is?quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
1 1/2 jaar nu ongeveer.
Binnenkort ga ik de dosering verminderen naar ongeveer een kwart van wat ik nu slik.
Vaak zijn middelen tegen depressie tijdelijk, terwijl gestreefd wordt de effecten te houden voor lange termijn. Middels medicatie leert je lichaam als het ware hoe te chillen, ipv te stressen. Met goede afbouw en ondersteunende therapie kan je als het ware afkicken van je depressie.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben nooit echt depressief geweest gelukkig, dips duren hier hooguit een weekquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:30 schreef Gray het volgende:
[..]Denk maar aan hoe je kleuren anders ervaart; doffer, grauwer, minder contrastrijk.
Relaxt. Een stevige depressie is geen lichte poep.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik ben nooit echt depressief geweest gelukkig, dips duren hier hooguit een week
Ja bij mij gingen de effecten dus in een klap weg..quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Vaak zijn middelen tegen depressie tijdelijk, terwijl gestreefd wordt de effecten te houden voor lange termijn. Middels medicatie leert je lichaam als het ware hoe te chillen, ipv te stressen. Met goede afbouw en ondersteunende therapie kan je als het ware afkicken van je depressie.
Dat was mijn gedachte ook.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Vaak zijn middelen tegen depressie tijdelijk, terwijl gestreefd wordt de effecten te houden voor lange termijn. Middels medicatie leert je lichaam als het ware hoe te chillen, ipv te stressen. Met goede afbouw en ondersteunende therapie kan je als het ware afkicken van je depressie.
Zelf had ik gedacht dat 1 1/2 jaar wel voldoende zou zijn, we zullen het zien!quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik geloof dat de richtlijn 2 jaar is?
Dunno wat de ''ondershoudsdosering'' is, maar allicht daar eerst even naartoe werken? Tijdje daarop doorgaan en dan pas helemaal kappen?
Better safe then sorry zeg ik..quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat was mijn gedachte ook.
[..]
Zelf had ik gedacht dat 1 1/2 jaar wel voldoende zou zijn, we zullen het zien!
Oprecht blij mee ook. Er zijn wel periodes dat ik moet oppassen maar ik sleur mezelf er tot nu toe altijd weer uit.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Relaxt. Een stevige depressie is geen lichte poep.
Eens.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja bij mij gingen de effecten dus in een klap weg..
Je hebt een doel nodig in het leven... Je moet het eerst voor iets doen voordat je genoeg motivatie kunt opwekken om goed te blijven leven denk ik..
Ik had mazzel, dat medicijn was als een soort wonderpil en het grappige is, mijn begeleiders geloven niet dat dit medicijn de oorzaak is geweest van mijn verdwenen depressie, alhoewel een vriendin van mij -exact- hetzelfde gemerkt heeft (bij haar depressie ook weg).quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja bij mij gingen de effecten dus in een klap weg..
Je hebt een doel nodig in het leven... Je moet het eerst voor iets doen voordat je genoeg motivatie kunt opwekken om goed te blijven leven denk ik..
Zo kun je dat ook goed zien ja...quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Eens.Als zou ik 'doel in je leven' eerder noemen 'zijn wie je bent'. De vraag van wie ik ben is er een die de laatste tijd door m'n gedachten gaat. Wat wil ik? Wat is mijn passie?
Heeft het ook oplossing geboden voor de psychologische aanleiding, of is dat nog een work in progress?quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik had mazzel, dat medicijn was als een soort wonderpil en het grappige is, mijn begeleiders geloven niet dat dit medicijn de oorzaak is geweest van mijn verdwenen depressie, alhoewel een vriendin van mij -exact- hetzelfde gemerkt heeft (bij haar depressie ook weg).
Ik wil daarmee niet beweren -dat- het zo is dat dit medicijn bij mensen met autisme en/of AD(H)D depressies weghaalt maar who cares!
Het heeft voor mij prima gewerkt
Ik weet eerlijk gezegd niet -wat- de oorzaak was van mijn depressie(s). Wel dat een ongelukkige jeugd er -iets- mee te maken moet hebben gehad.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Heeft het ook oplossing geboden voor de psychologische aanleiding, of is dat nog een work in progress?
Ik ken het. Zelf stoei ik daar ook nog altijd mee. Ik weet van mezelf dat ik erg snel me laat opvullen door de passies van anderen, maar wanneer ik mezelf een spiegel voorhoud zie ik niet wat nou van mij is en wat niet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zo kun je dat ook goed zien ja...
Wat meer op jezelf gericht die versie van jou.. Is beter denk ik ja
Maarja ik kan daar geen antwoord op geven, ik word alleen maar hopeloos ga ik er uberhaupt over nadenken.
Dat erfelijke aspect speelt zeker mee. Al weet ik uit eigen ervaring dat er wel zeker triggers zijn, zoals een lastige thuissituatie, welk vele vormen aan kan nemen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet -wat- de oorzaak was van mijn depressie(s). Wel dat een ongelukkige jeugd er -iets- mee te maken moet hebben gehad.
Ook kan het erfelijk geweest zijn en heb ik gewoon pech gehad.
Wat er ook gebeurt, het gebeurt.quote:Ik zal het pas weten als ik helemaal met dit medicijn gekapt ben, en wellicht ga ik nooit een stoppoging wagen. En adak misschien juist wel. We zullen zien!
Ah, kan goed jaquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik ken het. Zelf stoei ik daar ook nog altijd mee. Ik weet van mezelf dat ik erg snel me laat opvullen door de passies van anderen, maar wanneer ik mezelf een spiegel voorhoud zie ik niet wat nou van mij is en wat niet.
In principe is het hetzelfde als geen doel hebben, maar vanaf de andere kant benaderd. Ik denk dat wanneer je jezelf hebt gevonden, je ook je passies en daarmee je doel voor ogen hebt.
Ik geef de schuld aan de maatschappij met al zijn ideaalbeelden en conformistische propaganda.
Nope. Jij?quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ah, kan goed ja![]()
Dankjenwellievenjongen, ga je nog op reisz?
Slaap lekker en succes morgen!!quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:14 schreef Comp_Lex het volgende:
Nou ik ga proberen te slapen. Ik ben benieuwd of ik nog kan slapen voor morgenochtend![]()
Je snapt dat het tv is?quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:21 schreef Supersoep het volgende:
Ik kom even dit topic binnenvallen. Vandaag is zo'n sympathieke kerel heengegaan, James Gandolffini, die in zijn serie dus een maffiabaas speelde met een paniekstoornis. Nu was ik dus wel even benieuwd hoe dat tot uiting werd gebracht, en kwam ik bij het volgende:
Is dit nu echt het beeld wat veel mensen er bij hebben? Na drie seconden flauwvallen? Bijna een belediging gewoon.
Ben benieuwd, klinkt niet alsof je er veel wijzer uit bent geworden.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:25 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb vanmorgen het gesprek gehad bij het UCP. Ze vinden dat het erop lijkt dat ik moeilijk contact kan maken met mensen. Dat was al wel bekend, maar de oorzaak van mijn problemen is nog niet in beeld. Er is een vervolgafspraak geplanned en er wordt ook binnenkort bloed van mij afgenomen om te kijken of het lichamelijk wel goed met mij gaat.
Ik ben er niet veel wijzer uit geworden, maar misschien weet ik binnenkort meer.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben benieuwd, klinkt niet alsof je er veel wijzer uit bent geworden.
Ik heb dat nu eigenlijk ook ff.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:04 schreef Cue_ het volgende:
Lijkt me dat in 1 gesprek niet alle oorzaken te vinden zijn.
Momenteel zelf nu weer beetje down an t worden. Geen idee wat dit weekend te gaan doen en weinig zin in dingen...
Same here. Vandaag te horen gekregen dat ik EMDR therapie ga ontvangen. Ben benieuwd..quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:06 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik heb dat nu eigenlijk ook ff.
Eigenlijk nergens echt zin in, maar ook geen zin om de hele avond achter de laptop/tv te zitten.
Geen zin om gezellig met een vriend/vriendin ergens een drankje te gaan doen?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:11 schreef Cue_ het volgende:
Hoe irritant is dat.. mijn humeur kan met zon vooruitzicht echt enorm omslaan. Voor iedereen irritant.. want ben niet meer te genieten. Aam de andere kant .. niemand die aan me denkt dus zal er weinig mensen mee lastig vallen
Maar dus ook geen afleiding?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:11 schreef Cue_ het volgende:
Hoe irritant is dat.. mijn humeur kan met zon vooruitzicht echt enorm omslaan. Voor iedereen irritant.. want ben niet meer te genieten. Aam de andere kant .. niemand die aan me denkt dus zal er weinig mensen mee lastig vallen
welke vriendenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:17 schreef Royco1 het volgende:
Geen zin om gezellig met een vriend/vriendin ergens een drankje te gaan doen?
Heb jij niet meer vrienden dan?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
welke vriendendie ene vriendin hier? Nee die gister al gezien.. nu geen zin in.
Oh....quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet in de buurt, niet die ik regelmatig spreek, enz
Tja...quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:43 schreef kingtoppie het volgende:
Oh....
Dacht dat jij super sociaal was altijd en dus wel bij veel mensen over de vloer zou gaan en krijgen...
Toch... Lucht wel op lijkt mij.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:06 schreef Catnip het volgende:
Lekker dag weer vandaag, en gisteren.
Voelde me al slecht, en tja als je er dan over gaat praten breek je gewoon. Zo irritant.
Dit dus. Ben vandaag bij een vriendin op bezoek geweest. Binnen de minuut was ik gebroken maar 2 uur later liep ik toch relatief rustig de deur weer uit.quote:
Nou bij mij helpt het dus niet. Voel me nog slechter, en ik zit er misschien over na te denken om me te laten behandelen aan dat ''sombere gevoel''. Dinsdag heb ik een gesprek met de psychiater, en misschien kan zij iets voor me doen.. Want nu trek ik het allemaal niet meer.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit dus. Ben vandaag bij een vriendin op bezoek geweest. Binnen de minuut was ik gebroken maar 2 uur later liep ik toch relatief rustig de deur weer uit.
Dan levert het je in ieder geval iets opquote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:18 schreef Senor__Chang het volgende:
Gesprekken met mijn behandelaar/psycholoog vind ik altijd zwaar. Ben meestal wel uitgeput en zou gelijk kunnen slapen, heel de dag door. Maar dat lijkt me wel iets goeds. Je bent immers bezig met iets dat heel wat met je doet. Had vandaag zo'n zwaar gesprek, voel me alsof ik 20km heb gelopen.
Een goede psycholoog krijgt het er wel uit bij jequote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:26 schreef minthy het volgende:
[..]
Dan levert het je in ieder geval iets op![]()
Geen idee hoe dat hier gaat uitpakken. Ik kan zullen als Brugman maar als het over m'n problemen gaat klap ik al snel dicht
Vast wel, maar dat zal niet zonder slag of stoot gaanquote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:34 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Een goede psycholoog krijgt het er wel uit bij je
Ja ik ken het.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Vast wel, maar dat zal niet zonder slag of stoot gaan![]()
Ik heb ook nogal de neiging om te doen alsof het over een ander persoon gaat als ik vertel waar ik tegenaan ben gelopen. Dan ga ik ontzettend luchtig lopen vertellen over ervaringen
Uiteindelijk komt altijd alles goed. En zolang je daar maar op blijft vertrouwen is het primaquote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:40 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja ik ken het.
Maar komt vast wel goed joh
Precies, alles gaat goed komen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:47 schreef minthy het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt altijd alles goed. En zolang je daar maar op blijft vertrouwen is het prima
Voor de kerst, lijkt me een redelijk haalbare termijnquote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:48 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Precies, alles gaat goed komen.
Misschien niet morgen, misschien niet volgende week, maar ooit komt het goed.
Mooie termijn ook, kun je het nieuwe jaar goed beginnen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:55 schreef minthy het volgende:
[..]
Voor de kerst, lijkt me een redelijk haalbare termijn
Ik haat kerstquote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:58 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Mooie termijn ook, kun je het nieuwe jaar goed beginnen.
Gaat gewoon helemaal goed komen, je bent een sterke vrouw en je gaat hier gewoon uitkomen en een gezellige kerst hebben![]()
Ja dat kan ik toch niet weten.quote:
Nee, het zou raar zijn als je dat kon ruikenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:10 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja dat kan ik toch niet weten.
Ik heb er ook niet zo heel veel mee hoor, althans, niet met al het verplichte gedoe.
Vind het wel dat al die gouwe ouwe kerstfilms dan weer op tv komen.
Maar het 1e kerstdag naar je ouders, 2e kerstdag komen je schoonouders naar jou etc, dat hoeft voor mij ook niet.
Ja dan zijn het moeilijke dagen ja.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:13 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, het zou raar zijn als je dat kon ruiken![]()
M'n pa is overleden op oudjaarsdag, sinds die tijd haat ik kerst en oud&nieuw. Eigenlijk breng ik ze sindsdien met familie door. Misschien moet ik dit jaar m'n vriendin eens vragen of ze een kerstdag iets wil doen, net gescheiden en de kinderen zullen vast een dag bij hun vader zijn
Oh ja, dat deed ik eerder ook! Lekker samen op de bank films kijken of op stap gaanquote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:15 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja dan zijn het moeilijke dagen ja.
Ik vind het inderdaad met vrienden, of gewoon lekker thuis met een eventuele partner doorbrengen wel het meest relaxed.
Ja lekker op de bank, lekkere dingetjes erbij, en gewoon knus tegen elkaar home alone enzo kijkenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:17 schreef minthy het volgende:
[..]
Oh ja, dat deed ik eerder ook! Lekker samen op de bank films kijken of op stap gaan
Precies, niks moet en alles mag. Dat mis ik nog wel eens. Niet zozeer m'n ex, maar meer dat gezelligequote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:19 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja lekker op de bank, lekkere dingetjes erbij, en gewoon knus tegen elkaar home alone enzo kijken
Ja ik snap wel wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:24 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies, niks moet en alles mag. Dat mis ik nog wel eens. Niet zozeer m'n ex, maar meer dat gezellige
Haha dat ken ik. Ben dan ook erg benieuwd hoe het woensdag zal gaan. In z'n algemeenheid kan ik er makkelijk over lullen.. maar details en dan nog icm gevoel.. brrquote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb ook nogal de neiging om te doen alsof het over een ander persoon gaat als ik vertel waar ik tegenaan ben gelopen. Dan ga ik ontzettend luchtig lopen vertellen over ervaringen
Ja het valt niet mee, zeker de eerste sessie niet.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Haha dat ken ik. Ben dan ook erg benieuwd hoe het woensdag zal gaan. In z'n algemeenheid kan ik er makkelijk over lullen.. maar details en dan nog icm gevoel.. brr
Precies!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:26 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja ik snap wel wat je bedoelt.
Het gezellige, en de geborgenheid.
En het geliefd zijn op een andere manier als dat je dat bent bij familie of vrienden.
Mag je woensdag voor het eerst heen? Sowieso lastig om over gevoel te praten als je het niet gewend bent of nooit geleerd hebtquote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Haha dat ken ik. Ben dan ook erg benieuwd hoe het woensdag zal gaan. In z'n algemeenheid kan ik er makkelijk over lullen.. maar details en dan nog icm gevoel.. brr
natuurlijk komt het goed. Zeg het zelf ook vaak genoeg "het komt altijd goed, je gaat vanzelf een keertje dood"quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:37 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja het valt niet mee, zeker de eerste sessie niet.
Heel veel succes en ook voor jou gaat het goed komen
Dat is de enige zekerheid die je hebt inderdaad, maar hoop voor je dat dat nog een aantal jaren niet het geval is.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan is m'n intake.. dus wss daarna nog een andere psych mocht het zover komen.
natuurlijk komt het goed. Zeg het zelf ook vaak genoeg "het komt altijd goed, je gaat vanzelf een keertje dood"
"Gewoon blijven ademhalen", "het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht". Dooddoeners maar oh zo waarquote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
natuurlijk komt het goed. Zeg het zelf ook vaak genoeg "het komt altijd goed, je gaat vanzelf een keertje dood"
Dan is m'n intake.. dus wss daarna nog een andere psych mocht het zover komen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:38 schreef minthy het volgende:
Mag je woensdag voor het eerst heen? Sowieso lastig om over gevoel te praten als je het niet gewend bent of nooit geleerd hebt
Just keep punchin Apolloquote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:41 schreef minthy het volgende:
[..]
"Gewoon blijven ademhalen", "het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht". Dooddoeners maar oh zo waar
Ow ik ook hoor! Ben er als de dood voorquote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:40 schreef Royco1 het volgende:
Dat is de enige zekerheid die je hebt inderdaad, maar hoop voor je dat dat nog een aantal jaren niet het geval is.
Daarom zijn het ook dooddoeners he.. je kan er weinig meer over zeggen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:41 schreef minthy het volgende:
[..]
"Gewoon blijven ademhalen", "het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht". Dooddoeners maar oh zo waar
Ik ben er niet bang voor, maar verlang er ook niet naar.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ow ik ook hoor! Ben er als de dood voor
[..]
Daarom zijn het ook dooddoeners he.. je kan er weinig meer over zeggen.
Ga zelf slapenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:44 schreef Cue_ het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk nog wakker?
Ga eens slapen!
Ik ben net wakkerquote:
Ja, verder dan dat kom ik ook nietquote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan is m'n intake.. dus wss daarna nog een andere psych mocht het zover komen.
Inderdaad ja. Zou he al niet eens kunnen uitdrukken hoe ik me voel. gewoon omdat ik de woorden dan niet kan vinden.
- en hoe voel je je daarbij dan?
+ uhm kut..
- ja maar verdrietig, boos, teleurgesteld, etc?
+ uhm, tja geen idee.. verzameling van van alles? Gewoon kut..
Slapen gaat hier weer zwaar ruk de laatste week, zie het regelmatig een uur of 6 wordenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:44 schreef Cue_ het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk nog wakker?
Ga eens slapen!
Ik slaap eigenlijk altijd laat.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik ben net wakker
Was rond half 10 ofzo al een keer in slaap gedonderd.. dus de hele nacht doorslapen is wat taboe. Net maar even wat lichten uitgedaan
Handig die mensen die je begrijpenquote:
quote:Slapen gaat hier weer zwaar ruk de laatste week, zie het regelmatig een uur of 6 worden![]()
Nu blijf ik expres wat langer op en probeer mezelf uitgeput te Fokken. Of zo
Sweet dreamsquote:Op zaterdag 22 juni 2013 03:01 schreef Cue_ het volgende:
Maar ik ga wel weer proberen te slapen, m'n ogen zijn moe, ik ook wel.. en m'n laptop wordt te heet
trustesucces allen met de nacht dan maar.
Klopt, ritme is hier ver te zoeken. Het lijkt wel vakantie wat dat betreftquote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Handig die mensen die je begrijpen
[..]dat is niet goed...
dat gaat niet werken hehoe langer je opblijft, hoe meer je eraan gewend raakt, hoe moeilijker je er vanaf komt.
Wat mij wel eens wil helpen is gewoon muziekje opzetten, ogen dicht en daarna luisteren. Val je of vanzelf in slaap, of het lukt niet, maar dan rust je wel gewoon uit.
Succes, slaap lekkerquote:Op zaterdag 22 juni 2013 03:01 schreef Cue_ het volgende:
Maar ik ga wel weer proberen te slapen, m'n ogen zijn moe, ik ook wel.. en m'n laptop wordt te heet
trustesucces allen met de nacht dan maar.
Waar over ga je nu piekeren?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 03:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Klopt, ritme is hier ver te zoeken. Het lijkt wel vakantie wat dat betreft![]()
Het nadeel is dat, wanneer ik ga liggen, ik niet uitrust. Dat wordt piekeren to the max helaas en ik vertik het om slaapmedicatie te nemen nu. Dat gebruik ik in uiterste nood na een chagrijnige baaldag
[..]
Succes, slaap lekker
Geen idee, maar als ik nu ga liggen dan komt er maar zo van alles opzetten. Kan over zaken gaan die vandaag gebeurd zijn of verder in het verleden, dingen die morgen moeten gebeuren, school, werk, familie, herstelproces, aankomende intake, dingen die ik niet moet vergeten, dingen die ik wel moet vergeten en ga zo maar door. Er komt geen eind aan. Een van m'n jongens heeft een zware vorm van ADHD naast autisme, ik begrijp hem goed als hij zegt last te hebben van chaos in z'n hoofdquote:
Ja klote is dat. Val je ook niet in slaap als je de tv aan zet ofzo?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 03:16 schreef minthy het volgende:
[..]
Geen idee, maar als ik nu ga liggen dan komt er maar zo van alles opzetten. Kan over zaken gaan die vandaag gebeurd zijn of verder in het verleden, dingen die morgen moeten gebeuren, school, werk, familie, herstelproces, aankomende intake, dingen die ik niet moet vergeten, dingen die ik wel moet vergeten en ga zo maar door. Er komt geen eind aan. Een van m'n jongens heeft een zware vorm van ADHD naast autisme, ik begrijp hem goed als hij zegt last te hebben van chaos in z'n hoofd
Nee, al volg ik ook amper wat erop isquote:Op zaterdag 22 juni 2013 03:21 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja klote is dat. Val je ook niet in slaap als je de tv aan zet ofzo?
Ik val nog het beste in slaap als ik muziek op heb staan.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 03:21 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja klote is dat. Val je ook niet in slaap als je de tv aan zet ofzo?
Dat herken ik.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:38 schreef minthy het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 03:54 schreef Cue_ het volgende:
Of gewoon klaarkomenDat wil ook wel eens helpen om je gedachten te laten verdwijnen. Al slaap ik er smiddags beter op dan savonds
En een flinke seks partij is ook wel uitputtend natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 03:54 schreef Cue_ het volgende:
Of gewoon klaarkomenDat wil ook wel eens helpen om je gedachten te laten verdwijnen. Al slaap ik er smiddags beter op dan savonds
Daarvan krijg ik vaak juist meer energie/val ik niet echt van in slaap.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:01 schreef Royco1 het volgende:
[..]
En een flinke seks partij is ook wel uitputtend natuurlijk.
Ik heb ook slecht geslapen. Veel wakker geworden.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daarvan krijg ik vaak juist meer energie/val ik niet echt van in slaap.
(uiteindelijk vannacht heel leuk tussen 3 en 7 niet meer kunnen slapen.. gelukkig daarna nog wel drie uurtjes.. hoe typisch weer)
Dan kan ik die niet meer wegleggen. Net als dat gesprek gisteren over een zak borrelnootjesquote:Op zaterdag 22 juni 2013 03:46 schreef Cue_ het volgende:
En lezen ofzo dan? Dat wil bij mij ook wel eens helpen. Beter dan tv.. daar blijf ik wakker van juist
Daar moest ik vannacht ontzettend om lachenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 03:54 schreef Cue_ het volgende:
Ik weet het, maar vaak wordt het dan afgedaan als "zoveel problemen heeft ze er niet mee, ze is erg nuchter"quote:Op zaterdag 22 juni 2013 04:19 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat herken ik.Het hoeft niet erg te zijn hoor; het is een uitlaatklep; een manier om te vertellen wat je niet kan vertellen.
Ik moet bekennen dat de zak helemaal leeg gegaan isquote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Dan kan ik die niet meer wegleggen. Net als dat gesprek gisteren over een zak borrelnootjes
[..]
Daar moest ik vannacht ontzettend om lachen![]()
Het klopt wel
Ik neem aan dat dat betrekking heeft op het bovenstaande bericht?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:34 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat de zak helemaal leeg gegaan is
Ik had het over de zak tijgernootjes ja.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:36 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat betrekking heeft op het bovenstaande bericht?![]()
Ik ken het, daarom haal ik het ook zelden in huis. Zelfbescherming
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:36 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat betrekking heeft op het bovenstaande bericht?![]()
Ik ken het, daarom haal ik het ook zelden in huis. Zelfbescherming
Dan is het tijd voor een intelligente psych, zou ik zeggen. Welke schaars zijn, helaas.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik weet het, maar vaak wordt het dan afgedaan als "zoveel problemen heeft ze er niet mee, ze is erg nuchter"
Idd nuchter zijn en lijken zegt niet dat er niets diepers achter zit. Het is dan juist makkelijker om problemen te verbloemen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan is het tijd voor een intelligente psych, zou ik zeggen. Welke schaars zijn, helaas.
Overigens ligt de verantwoordelijkheid wel bij de patient. Die komt immers voor hulp. Nou zijn er zat onbewuste handelingen, zeker bij een psychiatrisch patient, maar van iets als dit ben je zo bewust.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Idd nuchter zijn en lijken zegt niet dat er niets diepers achter zit. Het is dan juist makkelijker om problemen te verbloemen.
Klopt. Maar als je bewust bent van t feit dat je zo bent en je zoekt toch hulp.. dat moet er toch wel echt iets zijn. Anders zou ie er niet zitten en had ie t wel wegelativeert. Je miet als psych dan enkel wel de juiste methode kennen om t eruit te krijgen en dat de patient niet in de standaard devensieve modus springt/niets aam de hand modusquote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Overigens ligt de verantwoordelijkheid wel bij de patient. Die komt immers voor hulp. Nou zijn er zat onbewuste handelingen, zeker bij een psychiatrisch patient, maar van iets als dit ben je zo bewust.
Een psych moet het niet negeren, een patient het niet excuseren.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je bewust bent van t feit dat je zo bent en je zoekt toch hulp.. dat moet er toch wel echt iets zijn. Anders zou ie er niet zitten en had ie t wel wegelativeert. Je miet als psych dan enkel wel de juiste methode kennen om t eruit te krijgen en dat de patient niet in de standaard devensieve modus springt/niets aam de hand modus
Beide zullen zich ten volle moeten geven aan hun activiteit.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:19 schreef Cue_ het volgende:
Klopt.. maar elke patient zal toch eerst een bepaalde grens over moeten om daadwerkelijk zn verhaal te kunnen/willen doen.
Voor een psych is t zn werk.. een patient zn leven.
OKE BAASquote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:57 schreef Senor__Chang het volgende:
Niet actief zijn ben je al heel de tijd. Kan geen kwaad om eens dat andere te proberen.
Heb je misschien BDD?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:14 schreef Nass het volgende:
Mijn verhaal kan een behoorlijke tering strijd zijn om te lezen, maar het is ZOOOOO veel dat ik niet weet waar ik moet starten en waar eindigen!
Strijd al langer met ontiegelijke onzekerheid, waardoor ik behoorlijk veel dingen niet doe omdat ik mijn uiterlijk haat(Letterlijk). Soms zit het mee, soms niet, soms voel ik perfect en zit mijn haar goed, kleding goed, en soms wil ik niet eens mijn raam uit kijken. Als ik in de stad ben dan raak ik standard in paniek/angst, zweten, hartkloppingen etc etc omdat ik het gevoe heb dat ik word beoordeeld, dat mensen naar me kijken.
Heb een lange tijd geblowd, en vervolgens vond ik het nodig om hulp te zoeken, zo gedacht zo gedaan, en volgens hen had ik behoorlijke aanleg om psychisch te raken.. En dat was toen precies het moment waar ik een 360 maakte. Per direct gestopt met blowen(maakte me heel erg paranoid), maar niets gedaan tegen mijn angst klachten/paniek aanvallen puur uit luiheid, en omdat ik het ALTIJD heb weten te onderdrukken. Ik heb lang gewerkt in het centrum, kleding winkels tot kleding winkels, horeca tot weet ik veel wat, daar was ik constant onder de mensen, maar toch wist ik het angst gevoel te onderdrukken (letterlijk forceren!!).
3 Weken geleden was het zo ver, ik was het zat, ik wist dat ik hulp moest zoeken , dus gedaan.. paar gesprekken gehad en ze vonden het tof dat ik het zelf actie onderdan.
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
OKE BAAS
Fiets pakken dan maar
Ff eten nog wel...
Dat is helemaal waar, maar dat neemt niet weg dat ik problemen voorzie op dat vlakquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:10 schreef Gray het volgende:
[..]
Beide zullen zich ten volle moeten geven aan hun activiteit.
Waarschijnlijk ook. Net terug van uitgaan, op een of andere manier vandaag, ondanks dat ik me onzeker voelde mezelf goed gehouden. Het is heel raar, maar als ik me zeker voel, dan voel ik me letterlijk 'groter', en zodra ik onzeker begin te worden lijkt het wel alsof ik krimp en iedereen groter/langer/breeder is, heel apart. Ik word er gewoon gek van, ik krijg heel vaak positieve commentaar op mijn uiterlijk, heb veel vriendinnen en scharrels gehad, maar allemaal mis gelopen omdat ik gewoon geen actie onderneem als ik niet in mijn vel zit (Als ik in de Spiegel kijk en 1 pluk haar wil niet goed zitten, dan is mijn dag al verpest) Ik hoop gewoon dat hier wat aan te doen isquote:
Er zijn heden ten dage ook overal labels voor. Pfft.quote:
Komt me bekend voor.quote:Op zondag 23 juni 2013 03:41 schreef Nass het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook. Net terug van uitgaan, op een of andere manier vandaag, ondanks dat ik me onzeker voelde mezelf goed gehouden. Het is heel raar, maar als ik me zeker voel, dan voel ik me letterlijk 'groter', en zodra ik onzeker begin te worden lijkt het wel alsof ik krimp en iedereen groter/langer/breeder is, heel apart. Ik word er gewoon gek van, ik krijg heel vaak positieve commentaar op mijn uiterlijk, heb veel vriendinnen en scharrels gehad, maar allemaal mis gelopen omdat ik gewoon geen actie onderneem als ik niet in mijn vel zit (Als ik in de Spiegel kijk en 1 pluk haar wil niet goed zitten, dan is mijn dag al verpest) Ik hoop gewoon dat hier wat aan te doen is
Dus het ging goed?quote:Op zondag 23 juni 2013 10:05 schreef FAUSTI het volgende:
![]()
![]()
![]()
Uhm ja, heel bizar dit allemaal gelopen isMijn afspraakje enzo
![]()
Ook weinig geslapen maar niet omdat ik mij zo slecht voelde...
Haha, very nice!quote:Op zondag 23 juni 2013 10:09 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Ik mis hem nu al, en dit was niet een seksdate of wat dan ook, het gebeurde gewoon
Toen hadden we officieel minder zieken, maar misschien vertoonden er meer mensen afwijkend gedrag in de ogen van de gemiddelde persoon.quote:Op zondag 23 juni 2013 08:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er zijn heden ten dage ook overal labels voor. Pfft.
Hoe ging dat eigenlijk in de jaren 20/30? Toen was er bijv. nog geen borderline label. Hadden we toen minder zieken?
En ook weer wank geslapen overigens. Prfrt.
Geniet ervanquote:Op zondag 23 juni 2013 12:13 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Dank je, het is heel raar dat ik het zeg. Maar hij is echt geweldig, voor mij dan
Weet je vanochtend, had ik moeite om hem van mij los te krijgenquote:
Haha! Het is voor mensen nog best wennen om openlijke affecte te zien, al helemaal bij niet-heteroseksuele of weinig voorkomende koppeltjes.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:38 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Weet je vanochtend, had ik moeite om hem van mij los te krijgenToen ik hem met de bus naar het station bracht legde hij zijn hoofd tegen mij aan, al vlug trok hij weg. Zei toen het is goed doe maar, en viel hij tegen mij in slaap. Bij de trein, toen hij instapte hetzelfde heb hem gewoon voor een volle trein op de mond gekust en toen de trein bijna wilde vertrekken nog vlug een keer, je had de mensen moeten zien kijken
![]()
*zwijmel*Dan verdwijnen bepaalde angsten al vrij vlug hoor...
Als ik dat ooit zou kunnen ervaren, zou dat mooi zijn. Maar zie dat nog zo snel niet gebeurenquote:Op zondag 23 juni 2013 12:52 schreef Gray het volgende:
Maar stel je eens voor hoe mooi het is als je jezelf kan trainen dit geluk als basislijn te hebben? Dat je gelukkig bent zonder reden? Onredelijk blij? Domweg gelukkig?
Wat tof voor je, jong!!quote:Op zondag 23 juni 2013 12:13 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Dank je, het is heel raar dat ik het zeg. Maar hij is echt geweldig, voor mij dan
Dat dorpsgek-argument gebruik ik ook vaakquote:Op zondag 23 juni 2013 11:54 schreef Cue_ het volgende:
Toen waren er gewoon een paar 'gekken' .. sommige van hen pasten zich wat meer aan dan de ander.. dus werden ze de dorpsgek.. of net juist niet. (even overdreven gezegd)
Nu kan 'iedereen' zichzelf zijn, met of zonder labeltje en moet de rest daarmee om leren te gaan (even overdreven gezegd).
Dat is tenminste mijn idee. En ja ik weet dat het niet voor iedereen geldt en ook dat mensen die een labeltje hebben vaak/soms erg hun best doen om zich aan te passen.
Tof voor je dat het je eindelijk eens een beetje meezit!quote:Op zondag 23 juni 2013 10:12 schreef FAUSTI het volgende:
Ja en verliefd en zo, stom dit maar leek net alsof ik hem al jaren kende
Zo lief, heb ik nog nooit gezienquote:
Dit was onverwachts, maar zo mooiquote:Op zondag 23 juni 2013 14:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tof voor je dat het je eindelijk eens een beetje meezit!
Sinds wanneer ben jij eigenlijk down?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als ik dat ooit zou kunnen ervaren, zou dat mooi zijn. Maar zie dat nog zo snel niet gebeuren
De twee jaar daarvoor waren erg leuk / gezellig.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:48 schreef kingtoppie het volgende:
Daarvoor gewoon neutraal / gelukkig zogezegd oid?
Hoe oud ben je nuAoh?
Wat was er anders die jaren?quote:Op zondag 23 juni 2013 15:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De twee jaar daarvoor waren erg leuk / gezellig.
En daarvoor.. tja geen idee .. verschillend gok ik zo.
ik ben nu 27
Twee goede vriendinnen hier, regelmatig afspreken/stappen, sportte veel, zat goed in m'n vel, had het redelijk leuk op m'n werk.quote:
Twee goede vriendinnen zijn weg? Je spreekt niet zoveel meer af en stapt niet zoveel meer? Sport weinig? En hebt het om een of andere reden slechter op je werk?quote:Op zondag 23 juni 2013 15:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Twee goede vriendinnen hier, regelmatig afspreken/stappen, sportte veel, zat goed in m'n vel, had het redelijk leuk op m'n werk.
K..quote:Op zondag 23 juni 2013 16:00 schreef Cue_ het volgende:
En twee jaar geleden zijn ze beiden naar het buitenland getrokken (eentje is wel weer terug).
Ben gewisseld van werk
Sport niet meer (vind he tniet meer leuk), zit dus ook niet meer goed in m'n vel
Wel pogingen gedaan om het allemaal weer wat leuker te maken, de kroeg in, salsa dansen enzo.. maar door die negatieve buien die er tussendoor kwamen dat allemaal weer verknalt.
We spreken elkaar regelmatig, zij danst ook. Maar het is niet zoals we toen met z'n drieen waren. Afspreken zie ik zelf minder zitten.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:14 schreef kingtoppie het volgende:
K..
Tjah je weet in ieder geval dat het kon..
Spreek je wel eens af met die ene vriendin?
En ehm.. Salsa dansen is toch ook sporten? Doe je dat frequent?
Vind je het vervelend DM ik met je? Wil ik even weten.. Hou ik daar meer rekening mee.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
We spreken elkaar regelmatig, zij danst ook. Maar het is niet zoals we toen met z'n drieen waren. Afspreken zie ik zelf minder zitten.
Dat is geen sport.. ja je krijgt het er warm van, je zweet ervan. Maar doe het te weinig wil het iets opleveren. Eerst 3x in de week ofzo, nu 1x in de week max.
DMén heeft geen zin.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:23 schreef kingtoppie het volgende:
Vind je het vervelend DM ik met je? Wil ik even weten.. Hou ik daar meer rekening mee.
Als jij dat kunt, super goed van jequote:Op zondag 23 juni 2013 16:25 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ga verhuizen. Ik ben er meer dan zat van. Mijn ouders en de maatschappij hebben me lang genoeg in de weg gezeten. Ik ga alles gewoon zelf doen. Ik weet niet of ik het kan, maar daar kom ik ter plekke wel achter. Ik moet weg uit alle negatieve invloedssferen en als ik op mezelf ben met volledige vrijheid, dan gaat het hopelijk wel lukken.
Omdat ik (zeker zoals ik me nu voel) kortaf ben en er weinig gedachten gewisseld zal worden.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:26 schreef kingtoppie het volgende:
Why not? Kvind het wel fijn in ieder geval om een beetje gedachten te wisselen..
Mwah gaat best goed hoor Cuequote:Op zondag 23 juni 2013 16:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Omdat ik (zeker zoals ik me nu voel) kortaf ben en er weinig gedachten gewisseld zal worden.
Dit is geen pm he.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:28 schreef kingtoppie het volgende:
Mwah gaat best goed hoor CueAls het is omdat je hard bent op jezelf dan is dat onterecht..
Dat heb ik ook. Je moet je realiseren dat je echt helemaal niks opschiet door in dezelfde situatie te blijven zitten. De maatschappij kotst je dan namelijk alleen maar uit. Je moet blijven werken aan je problemen.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:29 schreef kingtoppie het volgende:
Wat ik heel erg heb...
Er moet echt een grote knop omgedraaid worden voordat ik pas echt effectief iets kan doen.. Maar die knop is nogal lastig om te zetten.
Dat is niet hetzelfde als dat je aan verwachtingen moet voldoen en alleen maar positieve resultaten moet bereiken hèquote:
Maar je woont thuis?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde als dat je aan verwachtingen moet voldoen en alleen maar positieve resultaten moet bereiken hè
Ik wil bijvoorbeeld ultieme vrijheid hebben en zelf willen weten wat ik wil doen. Ik heb sterk het gevoel dat ik daar nu ernstig in belemmerd word.
Ja, dat is nu het allergrootste probleem wat ik heb. Ik heb niet geleerd om zelfstandig te kunnen functioneren door mijn dominante ouders.quote:
Dat maar even doen dan?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:41 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja, dat is nu het allergrootste probleem wat ik heb. Ik heb niet geleerd om zelfstandig te kunnen functioneren door mijn dominante ouders.
Ik moet wel. Ik moet echt even helemaal van alles weg. Ik moet rustig mijn studie kunnen afmaken en rustig relaties op kunnen bouwen met de omgeving (en wellicht later met mijn ouders).quote:
Ik vind het een heel goed plan.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:46 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik moet wel. Ik moet echt even helemaal van alles weg. Ik moet rustig mijn studie kunnen afmaken en rustig relaties op kunnen bouwen met de omgeving (en wellicht later met mijn ouders).
Dominante ouders zorgen ervoor dat je eigen beslissingen ehm... niet gemotiveerd worden maar juist andersom..quote:Op zondag 23 juni 2013 17:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat voor invloed hebben ze dan op je dagelijks leven?
Dat ik constant rekening moet houden met hun gevoelens bij alles wat ik doe. Bij het geringste krijg ik de woede over mij heen.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat voor invloed hebben ze dan op je dagelijks leven?
Nou...quote:Op zondag 23 juni 2013 17:09 schreef Cue_ het volgende:
Lijkt me lastig. Zelf geen ervaring mee. Zeker niet toen m'n ouders gingen scheiden en ik bij m'n ma kwam te wonen. Die hield toen vooral rekening met mij dan andersom.
voor mijn gevoel heb je het ook wel redelijk zelf in de hand in hoeverre je je ouders je laat beinvloeden.
Inderdaad. Je ouders hebben extreem veel invloed op je, ook al is het onbewust en ongewild.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nou...
Waarom zijn Moslims Moslims? Toch echt puur omdat de ouders ze zo opgevoed hebben.
Het beinvloed je vanaf kinds af aan hoe je ouders zijn... De beslissing op een bepaald moment ligt altijd bij jezelf, maar je bent tegen die tijd allang gevormd... Wat het allemaal heel wat stappen moeilijker maakt.
Ik zeg ook niet dat het heel makkelijk is. Maar als je minder beinvloed wil worden door je ouders of er minder mee te makenw il hebben in die zin. Dan begint het met afsluiten. Dat begint met een andere houding nemen tov je ouders. Dat hoeft echt niet in 1 x een omslag te slaan, maar gewoon stapje voor stapje.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:12 schreef kingtoppie het volgende:
Wat het allemaal heel wat stappen moeilijker maakt.
Binnen zitten is geen zelfontplooiing he..quote:Op zondag 23 juni 2013 17:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het heel makkelijk is. Maar als je minder beinvloed wil worden door je ouders of er minder mee te makenw il hebben in die zin. Dan begint het met afsluiten. Dat begint met een andere houding nemen tov je ouders. Dat hoeft echt niet in 1 x een omslag te slaan, maar gewoon stapje voor stapje.
Een simpel ding is meer uit huis zijn of meer op je kamer blijven bv om meer afstand van je ouders te nemen.
Als daarmee de band met je ouders anders wordt / losser wordt, dan wel. Ik zei niet dat je binnen moest zitten, je kan ook gewoon mee rhet huis uit zijn.. Bedoel je bent volwassen, geen tiener meer die bij alles naar z'n ouders moet luisteren.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:21 schreef kingtoppie het volgende:
Binnen zitten is geen zelfontplooiing he..
Denk toch dat je bezig moet zijn met dingen wil je beetje leuk leven hebben...
Op kamers gaan moet ik toch echt maar een keertje doen... Moetwel even nieuw baantje hebben dan eigenlijk.
Dat boeit mijn ouders vrij weinig, maar ze zijn al wel wat bijgetrokken. Met op kamers gaan was er weer een andere blokkade. Ik dacht dat ik weer enorm getreiterd zou gaan worden door andere studenten.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als daarmee de band met je ouders anders wordt / losser wordt, dan wel. Ik zei niet dat je binnen moest zitten, je kan ook gewoon mee rhet huis uit zijn.. Bedoel je bent volwassen, geen tiener meer die bij alles naar z'n ouders moet luisteren.
En op kamers gaan raad ik sowieso iedereen aan.
Het zal sowieso leerzaam zijn.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:25 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ga verhuizen. Ik ben er meer dan zat van. Mijn ouders en de maatschappij hebben me lang genoeg in de weg gezeten. Ik ga alles gewoon zelf doen. Ik weet niet of ik het kan, maar daar kom ik ter plekke wel achter. Ik moet weg uit alle negatieve invloedssferen en als ik op mezelf ben met volledige vrijheid, dan gaat het hopelijk wel lukken.
Neejohquote:Op zondag 23 juni 2013 17:31 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat boeit mijn ouders vrij weinig, maar ze zijn al wel wat bijgetrokken. Met op kamers gaan was er weer een andere blokkade. Ik dacht dat ik weer enorm getreiterd zou gaan worden door andere studenten.
Iemand had dat even moeten vertellen. Maar neeee, niemand vertelt mij ooit wat of laat op z'n minst even zien hoe het werkelijk aan toe gaat. Ik zit constant met mijn angsten te worstelen en niemand kijkt even naar mij om.quote:
Ja maar als mensen je niet kunnen zien dan kunnen ze niet naar je omkijken schat.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:37 schreef Comp_Lex het volgende:
aar neeee, niemand vertelt mij ooit wat of laat op z'n minst even zien hoe het werkelijk aan toe gaat. Ik zit constant met mijn angsten te worstelen en niemand kijkt even naar mij om.
En hoe had iemand moeten weten dat ie dat had moeten vertellen?quote:Op zondag 23 juni 2013 18:37 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Iemand had dat even moeten vertellen. Maar neeee, niemand vertelt mij ooit wat of laat op z'n minst even zien hoe het werkelijk aan toe gaat. Ik zit constant met mijn angsten te worstelen en niemand kijkt even naar mij om.
quote:Op zondag 23 juni 2013 18:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja maar als mensen je niet kunnen zien dan kunnen ze niet naar je omkijken schat.
De directe omgeving had makkelijk kunnen weten dat het niet goed met me ging. Laatst een gesprek met iemand gehad:quote:Op zondag 23 juni 2013 18:50 schreef Royco1 het volgende:
[..]
En hoe had iemand moeten weten dat ie dat had moeten vertellen?
Tjah mensen hebben het daar niet graag over he..quote:Op zondag 23 juni 2013 18:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
De directe omgeving had makkelijk kunnen weten dat het niet goed met me ging. Laatst een gesprek met iemand gehad:
Ik: "Ik ben nu hulp aan het zoeken."
Ander: "Ja ik zag al wel dat het niet goed met je ging."
Mensen zien het dus wel en ze merken het ook aan mij dat ik problemen heb.
Te gemakkelijk om de verantwoordelijkheid bij je omgeving neer te leggen. Uiteindelijk zal je zelf om hulp moeten vragen/het zelf moeten doen.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
De directe omgeving had makkelijk kunnen weten dat het niet goed met me ging. Laatst een gesprek met iemand gehad:
quote:Op zondag 23 juni 2013 18:37 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Iemand had dat even moeten vertellen. Maar neeee, niemand vertelt mij ooit wat of laat op z'n minst even zien hoe het werkelijk aan toe gaat. Ik zit constant met mijn angsten te worstelen en niemand kijkt even naar mij om.
Kan heel goed dat ze bang zijn dat jij een kling-on bent en je aan hun gaat vastklampen.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Het kan natuurlijk wel terecht zijn, maar de redenen waarom die anderen ervoor kiezen hun mond dicht te houden, kunnen ook weer terecht zijnquote:Op zondag 23 juni 2013 18:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Te gemakkelijk om de verantwoordelijkheid bij je omgeving neer te leggen. Uiteindelijk zal je zelf om hulp moeten vragen/het zelf moeten doen.
Ik zie je de laatste paar dagen heel veel wijzen naar andere maar zo werkt het natuurlijk niet.
Ik heb gelukkig wel een aantal vrienden die me zo'n schop geven dat ze me letterlijk meesleuren als het niet goed gaat. Gelukkig zijn er dus ook vrienden die je soms onder de klauwen nemen.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Te gemakkelijk om de verantwoordelijkheid bij je omgeving neer te leggen. Uiteindelijk zal je zelf om hulp moeten vragen/het zelf moeten doen.
Ik zie je de laatste paar dagen heel veel wijzen naar andere maar zo werkt het natuurlijk niet.
Jij bent vast niet iemand die snel om hulp zal vragen en ook niet iemand die claimerig is naar zijn vrienden toe, niet?quote:Op zondag 23 juni 2013 19:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig wel een aantal vrienden die me zo'n schop geven dat ze me letterlijk meesleuren als het niet goed gaat. Gelukkig zijn er dus ook vrienden die je soms onder de klauwen nemen.
Nope dat klopt. Dat doe ik inderdaad niet.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij bent vast niet iemand die snel om hulp zal vragen en ook niet iemand die claimerig is naar zijn vrienden toe, niet?
Helaas zit ik nu nog met hele andere problemen, zoals spanningen en angsten in de nabijheid van mensen, motivatieproblemen en de 10 jaar grens van de studie komt er ook aan (september 2014, volgend jaar).quote:Op zondag 23 juni 2013 19:17 schreef Cue_ het volgende:
Hoe het verleden ook gegaan is.. je ziet zelf nu in dat het anders moet (Complex) .. dus je zal het zelf moeten doen. Zoals ik al eens eerder zei. Terugkijken kan je helpen en daar kom je niet onderuit. En je mag best kwaad zijn op mensen. Maar het zou je nu niet moeten gaan tegenhouden om er iets aan te doen. En ook niet enkel denken "ja maar zij dit, zij dat. ik was hulpeloos" Je moet gaan denken
"ja vroeger.. dat was kut, maar nu ga ik het anders doen! "
Dat is helemaal waar vind ik. Iedereen heeft wel zooi meegemaakt, maar dat kan je niet als excuus blijven gebruiken. Op een gegeven moment moet je verder.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:19 schreef Cue_ het volgende:
Denk dat bij de meesten opvoeding wel een rol zal hebben gespeeld. In wat voor zin dan ook. Bij mij spelen er ook wel wat zaken denk ik zo.. ondanks dat ik geen slechte jeugd ofzo heb gehad of verschrikkelijke ouders.
Toch moet ikzelf nu het beste maken van mijn eigen leven. Kan ik wel boos op ze zijn of denken van "hadden jullie het maar anders gedaan" maar daar heb ik nu niets aan. Want met terugkijken en boos zijn op anderen schiet je zelf niets mee op.
Zo wat zijn we hier hard allemaal! De tering!quote:Op zondag 23 juni 2013 19:30 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar vind ik. Iedereen heeft wel zooi meegemaakt, maar dat kan je niet als excuus blijven gebruiken. Op een gegeven moment moet je verder.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zo wat zijn we hier hard allemaal! De tering!Ben het wel met jullie eens daar niet van. Had zelf een aparte jeugd, geen broers, geen zussen, gescheiden ouders en elke basischooljaar tot groep 6 continu switchen van pleegouders.
Het is niet zo hard bedoeld als het er staat!quote:Op zondag 23 juni 2013 19:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zo wat zijn we hier hard allemaal! De tering!Ben het wel met jullie eens daar niet van. Had zelf een aparte jeugd, geen broers, geen zussen, gescheiden ouders en elke basischooljaar tot groep 6 continu switchen van pleegouders.
Het probleem is juist doordat je in je eigen jeugd fucked up dingen heb meegemaakt. Bepaalde hersengedeeltes minder ontwikkeld zijn en je dus eigenlijk niet zo veel anders kan dan klagen over vroeger. (En natuurlijk nog wel er aan werken, maar het klagen is mijn inziens dan wel terecht).quote:Op zondag 23 juni 2013 19:35 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Tuurlijk is er begrip voor externe zaken uit het verleden, maar uiteindelijk zul je het zelf moeten doen als je iets wil veranderen.
Mja, ik ben net weer thuis en struggle behoorlijk. Verval in oude patronen. Maarja, emdr therapie in Juli..quote:Op zondag 23 juni 2013 19:36 schreef minthy het volgende:
[..]
Het is niet zo hard bedoeld als het er staat!
Voor mezelf geldt het ook, ik hou teveel vast aan gebeurtenissen uit het verleden. Daar ga ik mee aan de slag, omdat ze mijn leven nu beïnvloeden. Ook voor mij geldt dat ik in een bepaalde mate in de slachtofferrol blijf hangen.
Hier ook veel ellende. Pestverleden, ouders verslaafd, relatie naar de klote, altijd ondermaats gepresteerd op alle vlakken. Dat heeft gezorgd voor een onveilige jeugd, hechtingsproblemen, extreme angsten en onzekerheid (even afgezien van de burnout die alles nu even extra versterkt).quote:Op zondag 23 juni 2013 19:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het probleem is juist doordat je in je eigen jeugd fucked up dingen heb meegemaakt. Bepaalde hersengedeeltes minder ontwikkeld zijn en je dus eigenlijk niet zo veel anders kan dan klagen over vroeger. (En natuurlijk nog wel er aan werken, maar het klagen is mijn inziens dan wel terecht).
Herkenbaarquote:Op zondag 23 juni 2013 19:59 schreef Senor__Chang het volgende:
Wat merken jullie trouwens van muziek op jullie invloed? Het gaat bij mij minder slecht dan een paar maanden geleden, maar als ik een bepaald liedje luister van die periode is het alsof ik er weer middenin zit. Voor de paar minuutjes dan.
Hier geen associaties met muziek. Af en toe wel dat een liedje me ergens aan doet denken, maar dat zijn gewoon neutrale gevoelens dan van "owja dat en dat" of dat nu een nr is dat aan m'n ex doet denken (wat ik regelmatig aanvraag ik de kroeg, omdat het gewoone en goed nr is) of het nr wat aan m'n overleden oma doet denken.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:59 schreef Senor__Chang het volgende:
Wat merken jullie trouwens van muziek op jullie invloed? Het gaat bij mij minder slecht dan een paar maanden geleden, maar als ik een bepaald liedje luister van die periode is het alsof ik er weer middenin zit. Voor de paar minuutjes dan.
Jeetje, ik hoop niet dat ik over 10 jaar nog steeds met mijn problemen rondloopquote:Op zondag 23 juni 2013 19:59 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier ook veel ellende. Pestverleden, ouders verslaafd, relatie naar de klote, altijd ondermaats gepresteerd op alle vlakken. Dat heeft gezorgd voor een onveilige jeugd, hechtingsproblemen, extreme angsten en onzekerheid (even afgezien van de burnout die alles nu even extra versterkt).
Het gevolg is dat ik nu op m'n 37e mezelf nog steeds verschrikkelijk vind, nog steeds het idee heb het nooit goed genoeg te kunnen doen en nog steeds het gevoel heb dat iedereen me uitkotst.
Af en toe mekker ik er heus over, maar meestal hou ik het voor mezelf. Puur uit angst dat mensen me weer gaan treiteren, dat ik uitgekotst ga worden of dat ik het mezelf niet waard vind om het te delen, "want iedereen heeft wel eens een scheet dwars voor de kont zitten".
Het verleden is hier iig te sterk aanwezig, ik zou meer in het nu willen leven, met minder ballast. Niet meer zo sterk blijven hangen maar meer vooruitkijken.
Niet allemaal. Ikzelf ben liever realistisch. Veel mensen die hard zijn (en dan vooral tegen anderen), doen dat vanuit hun eigen zwaktequote:Op zondag 23 juni 2013 19:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het beïnvloedt me erg veel, langzame en wat meer depressieve nummers moet ik niet teveel luisterenquote:Op zondag 23 juni 2013 19:59 schreef Senor__Chang het volgende:
Muziek heeft heel veel invloed op me.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:59 schreef Senor__Chang het volgende:
Wou dat ik zoiets had. Gewoon iets waar je kracht ofzo uit kan halen. Gewoon iets dat je echt iets doet.. in positieve zin dan.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:04 schreef Royco1 het volgende:
Maar heel vaak juist positief, haal veel kracht uit teksten.
Ik voornamelijk uit de melodieën, tekst is een leuke bijkomstigheid voor mijquote:Op zondag 23 juni 2013 20:04 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Muziek heeft heel veel invloed op me.
Maar heel vaak juist positief, haal veel kracht uit teksten.
Eigenlijk kan het wel. Het kan heel gemakkelijk zelfs. Ik zit nu ook al bijna 15 jaar met mijn problemen. Ik ben er min of meer mee opgegroeid.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:02 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Jeetje, ik hoop niet dat ik over 10 jaar nog steeds met mijn problemen rondloop![]()
We zitten gewoon onze levens weg te gooien hier![]()
Dat kan toch niet?!
Het kan je ook de put in helpen, dus tis niet alleen maar positief hoorquote:Op zondag 23 juni 2013 20:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wou dat ik zoiets had. Gewoon iets waar je kracht ofzo uit kan halen. Gewoon iets dat je echt iets doet.. in positieve zin dan.
Uhm, je quote jezelf. Gaat het wel goed met je?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:06 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Eigenlijk kan het wel. Het kan heel gemakkelijk zelfs. Ik zit nu ook al bijna 15 jaar met mijn problemen. Ik ben er min of meer mee opgegroeid.
Natuurlijk, maar ik ken vooral dingen die me in de put helpen. Dus eentje die ook positief kan zijn. Echt iets van mezelf zeg maar (als in... niet afhankelijk van adneren), zou dan wel fijn zijn.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het kan je ook de put in helpen, dus tis niet alleen maar positief hoor
Ik heb de naam van 2pac op mijn schouder staan als aandenken aan een hele slechte periode waarin zijn lyrics me heel veel kracht hebben gegeven.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wou dat ik zoiets had. Gewoon iets waar je kracht ofzo uit kan halen. Gewoon iets dat je echt iets doet.. in positieve zin dan.
Nee eigenlijk niet. Ik wil gewoon weg van alles. Ik wil helemaal alleen zijn in mijn eentje. Ik wil niet meer afhankelijk zijn van hoe ik behandeld word door andere mensen.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Uhm, je quote jezelf. Gaat het wel goed met je?
Ik heb dat juist andersom, tekst is voor mij heel belangrijk.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik voornamelijk uit de melodieën, tekst is een leuke bijkomstigheid voor mij
Hmm ja lijkt me logischquote:Op zondag 23 juni 2013 20:08 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik heb de naam van 2pac op mijn schouder staan als aandenken aan een hele slechte periode waarin zijn lyrics me heel veel kracht hebben gegeven.
Dus toen ik afgelopen jaar leden van zijn oude groep The Outlawz ontmoette deed me dat heel erg veel.
Nou ja, weggooien vind ik wel een hele straffe termquote:Op zondag 23 juni 2013 20:02 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Jeetje, ik hoop niet dat ik over 10 jaar nog steeds met mijn problemen rondloop![]()
We zitten gewoon onze levens weg te gooien hier![]()
Dat kan toch niet?!
Heb je dat dan nooit gehad ooit?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ik ken vooral dingen die me in de put helpen. Dus eentje die ook positief kan zijn. Echt iets van mezelf zeg maar (als in... niet afhankelijk van adneren), zou dan wel fijn zijn.
Ik heb van kindsafaan al heftig gereageerd op muziek, zelfs nog voordat ik kon lopen, bewoog ik mee op deuntjes!quote:Op zondag 23 juni 2013 20:09 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik heb dat juist andersom, tekst is voor mij heel belangrijk.
Vandaar dat ik ook niks met trance/dance muziek heb
Doel mee rop een soort van hobby, of iets in die geest. Muziek, sport, whatever. Iets wat je zelf in de hand hebt / zelf kan doen. Iets wat leuk is om te doen en waar je plezier in beveelt om dat te doen.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
Heb je dat dan nooit gehad ooit?
Ook niet als je bijvoorbeeld een wedstrijdje deed en de beslissende actie van jou was?
Dat zegt zowat iedereen die iets met muziek heeftquote:Op zondag 23 juni 2013 20:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb van kindsafaan al heftig gereageerd op muziek, zelfs nog voordat ik kon lopen, bewoog ik mee op deuntjes!
quote:Op zondag 23 juni 2013 20:12 schreef FAUSTI het volgende:
Bleek dus achteraf allemaal niet zo te zijn. Ik wil dit leven niet meer, en heb toch al zoveel gedaan om het te veranderen. De volgende dagen gaan cruciaal worden... Einde bericht.
Vind je dat niet in bijvoorbeeld het salsa dansen dan?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Doel mee rop een soort van hobby, of iets in die geest. Muziek, sport, whatever. Iets wat je zelf in de hand hebt / zelf kan doen. Iets wat leuk is om te doen en waar je plezier in beveelt om dat te doen.
Een tijdje vond ik dat leuk ja. Totdat het nieuwe er vanaf was. Nu is het zelfs iets negatiefs aan het worden.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:13 schreef Royco1 het volgende:
Vind je dat niet in bijvoorbeeld het salsa dansen dan?
Heeft je date wat van zich laten horen wat niet positief was ofzo?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:14 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Geen flauw idee, in zoverre dacht dat het juist zat maar ja dit gaat zo niet meer. Tijd is om
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig aan.
Hartstikke goed van je dat je in het echt zo vooruit gegaan bent. Maar het gevoel is ook heel belangrijk, toch?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:09 schreef minthy het volgende:
[..]
Nou ja, weggooien vind ik wel een hele straffe term
Gevoelsmatig sta ik er net zo voor als 10 jaar terug, maar ik heb wel fikse sprongen gemaakt. Een jaar of 5 terug heb ik alsnog een mbo-diploma gehaald en over een paar weken hoop ik m'n hbo-diploma te halen. Daarnaast heb ik werk waarin ik me helemaal kan uitleven en veel voldoening geeft en ik durf tegenwoordig een stuk meer.
Tjah, maar lijkt niet zo te werken...quote:Op zondag 23 juni 2013 20:18 schreef Comp_Lex het volgende:
voel is ook heel belangrijk, toch?
Mijn gevoelens zijn mijn alles. Ik wil me gewoon goed kunnen voelen voordat ik andere dingen wil doen.
Dat is wel heel erg vervelend jaquote:Op zondag 23 juni 2013 20:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Een tijdje vond ik dat leuk ja. Totdat het nieuwe er vanaf was. Nu is het zelfs iets negatiefs aan het worden.
Dat vertelden m'n ouders me, ikzelf was natuurlijk te jong om me dat te kunnen herinnerenquote:Op zondag 23 juni 2013 20:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zegt zowat iedereen die iets met muziek heeft![]()
Maar om je goed te gaan voelen moet je toch dingen gaan doen / veranderen? is het juist niet slim om dus juist andere dignen te gaan doen zodat je je beter gaan voelen?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:18 schreef Comp_Lex het volgende:
Mijn gevoelens zijn mijn alles. Ik wil me gewoon goed kunnen voelen voordat ik andere dingen wil doen.
In zoverre hij vond alles te snel gaan, en wilde alles anders. Typisch weer...quote:Op zondag 23 juni 2013 20:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heeft je date wat van zich laten horen wat niet positief was ofzo?
Je hebt dus gewoon geen hobbies die je eigen zijn??quote:Op zondag 23 juni 2013 20:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Doel mee rop een soort van hobby, of iets in die geest. Muziek, sport, whatever. Iets wat je zelf in de hand hebt / zelf kan doen. Iets wat leuk is om te doen en waar je plezier in beveelt om dat te doen.
Dat hoeft toch niet per definitie over en uit te zijn? Misschien juist goed.. te snel gaan is ook niet altijd positief voor het eindresultaat.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:20 schreef FAUSTI het volgende:
In zoverre hij vond alles te snel gaan, en wilde alles anders. Typisch weer...
klopt. Al jaren niet. Niets dat voor langere tijd leuk is en waar ik voor langere tijd plezier uit haal.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
Je hebt dus gewoon geen hobbies die je eigen zijn??
Je bent snel ergens op uitgekeken en continue op zoek naar nieuwe prikkels?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Yup, baal er ook flink van .
Maar zo gaat het met alles lijkt het wel.
Muziek? Film? Serie? Vakantie? Reizen? ZOiets?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
klopt. Al jaren niet. Niets dat voor langere tijd leuk is en waar ik voor langere tijd plezier uit haal.
Dat eerste wel.. dat tweede valt wel mee.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:22 schreef Royco1 het volgende:
Je bent snel ergens op uitgekeken en continue op zoek naar nieuwe prikkels?
Wat is daarmee?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:22 schreef kingtoppie het volgende:
Muziek? Film? Serie? Vakantie? Reizen? ZOiets?
Langdurige hobbbies?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat eerste wel.. dat tweede valt wel mee.
Het is niet zo dat ik er echt op zoek naar ben, of altijd iets nieuws wil doen. Van mijn part blijft het jaren hetzelfde. Maar ik ga zo snel het negatieve zien in dingen
[..]
Wat is daarmee?
quote:Op zondag 23 juni 2013 20:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah, maar lijkt niet zo te werken...
Dat gevoel lijkt soms pas beter te worden als je gewoon dingen doet...
Moet je wel weer weten wat je wilt en dat is nogal verdomd lastig als je depressed bent.
Jij moet uit huiszzz (ik ook)
Ik wil 100% zekerheid hebben dat, wanneer ik nu alles doorzet, me wel beter ga voelen. Ik moet me beter voelen zodat ik wel gewoon aan het werk kan. Ik ga bij het volgende gesprek met de psychiater het even hierover hebben.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar om je goed te gaan voelen moet je toch dingen gaan doen / veranderen? is het juist niet slim om dus juist andere dignen te gaan doen zodat je je beter gaan voelen?
Nou, veel succes met die gedachtengang te realiseren.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hartstikke goed van je dat je in het echt zo vooruit gegaan bent. Maar het gevoel is ook heel belangrijk, toch?
100% zekerheid heb je in dit soort dingen nooit.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Ik wil 100% zekerheid hebben dat, wanneer ik nu alles doorzet, me wel beter ga voelen. Ik moet me beter voelen zodat ik wel gewoon aan het werk kan. Ik ga bij het volgende gesprek met de psychiater het even hierover hebben.
Tjah..quote:Op zondag 23 juni 2013 20:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Ik wil 100% zekerheid hebben dat, wanneer ik nu alles doorzet, me wel beter ga voelen. Ik moet me beter voelen zodat ik wel gewoon aan het werk kan. Ik ga bij het volgende gesprek met de psychiater het even hierover hebben.
Oh jammer nou..quote:Op zondag 23 juni 2013 20:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb ik niet.. en zie ik ook terug in die onderwerpen die je noemde.
Die zekerheid krijg je natuurlijk nooit. Hoogstens de kans dat... en dat zal toch een risico zijn die je zal moeten nemen.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Begrijp even dat ik zulke gevoelens al 11 jaar niet heb gehad, dan komt dat heel hard aan. En alles loopt uit tot een mislukking of een ramp waar ik nooit volledig de controle over heb. Had gewoon mee moeten gaan naar de Tsjetsjeense Republiek, maar ja daar is het nu wel te laat voor. Begrijp dan ook eens dat ik geen iets heb, om aan vast te houden hoop in kan hebben.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet per definitie over en uit te zijn? Misschien juist goed.. te snel gaan is ook niet altijd positief voor het eindresultaat.
Dat het even kut is.. begrijp ik.
Alternatief is weinig energie verneuken aan je missere, en missere blijven.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Die zekerheid krijg je natuurlijk nooit. Hoogstens de kans dat... en dat zal toch een risico zijn die je zal moeten nemen.
Maar wat is het alternatief? Blijven zoals het nu gaat? dat is ook geen optie. Dus gewoon die kans nemen!
Dat lijkt me heel slim
Naja, veel vrouwen op fok! schijnen seks als iets heel belangrijks te ervaren en kunnen nog geen week zonder.quote:
Dat begrijp ik wel hoor. Ik ben nu 6 jaar vrijgezel, En sindsdien die gevoelens die jij nu voor die jongen hebt .. nog geen 1x gehad. Wel 2x een leuke jongen ontmoet, maar eentje wou geen relatie (maand later met een ander wel) en de ander liet gewoon niets meer van zich horen. Dus dat alles in het niets verdwijnt ken ik ook.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:28 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Begrijp even dat ik zulke gevoelens al 11 jaar niet heb gehad, dan komt dat heel hard aan. En alles loopt uit tot een mislukking of een ramp waar ik nooit volledig de controle over heb. Had gewoon mee moeten gaan naar de Tsjetsjeense Republiek, maar ja daar is het nu wel te laat voor. Begrijp dan ook eens dat ik geen iets heb, om aan vast te houden hoop in kan hebben.
Tis lang geleden dat ik een week niet gemasturbeerd heb dat is een ding.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, veel vrouwen op fok! schijnen seks als iets heel belangrijks te ervaren en kunnen nog geen week zonder.
Jij wel van jezelf dan?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel hoor. Ik ben nu 6 jaar vrijgezel, En sindsdien die gevoelens die jij nu voor die jongen hebt .. nog geen 1x gehad. Wel 2x een leuke jongen ontmoet, maar eentje wou geen relatie (maand later met een ander wel) en de ander liet gewoon niets meer van zich horen. Dus dat alles in het niets verdwijnt ken ik ook.
Misschien niet in de extreme zoals jij het ervaart, maar ik snap denk ik wel een beetje hoe je je erdoor kan voelen.
Enige wat ik zeg is dat je niet alles gelijk moet weggooien omdat hij aangeeft dat het te snel gaat.
Klopt. mijn punt is dat onderwerpen als seks en dergelijke op fok enorm worden uitvergroot / overdreven etcquote:Op zondag 23 juni 2013 20:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tot zover ik weet, is dit topic ook fok
Liefde is ook een vreselijk iets ergens.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:28 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Begrijp even dat ik zulke gevoelens al 11 jaar niet heb gehad, dan komt dat heel hard aan. En alles loopt uit tot een mislukking of een ramp waar ik nooit volledig de controle over heb. Had gewoon mee moeten gaan naar de Tsjetsjeense Republiek, maar ja daar is het nu wel te laat voor. Begrijp dan ook eens dat ik geen iets heb, om aan vast te houden hoop in kan hebben.
Dus die 6 jaar is ook overdreven?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt. mijn punt is dat onderwerpen als seks en dergelijke op fok enorm worden uitvergroot / overdreven etc
mijn 6 jaar ging niet over seksquote:Op zondag 23 juni 2013 20:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dus die 6 jaar is ook overdreven?
Maar goed, ik heb in elk geval wel antwoord op mijn vraag
Koningmaagd ben ik in KLB.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt. mijn punt is dat onderwerpen als seks en dergelijke op fok enorm worden uitvergroot / overdreven etc
En ik wil niet dat zoiets gebeurt, en dat vrees ik wel. Iedere keer is dat zo gegaan, dat je na een tijd op de dijk geknald word. Gewoon het gevoel alsof ik minder ben, zovele meer moet doen om maar iets te krijgen. Alles is een waar gevecht, en ik snap niet waarom alles zo moeilijk moet gaan.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel hoor. Ik ben nu 6 jaar vrijgezel, En sindsdien die gevoelens die jij nu voor die jongen hebt .. nog geen 1x gehad. Wel 2x een leuke jongen ontmoet, maar eentje wou geen relatie (maand later met een ander wel) en de ander liet gewoon niets meer van zich horen. Dus dat alles in het niets verdwijnt ken ik ook.
Misschien niet in de extreme zoals jij het ervaart, maar ik snap denk ik wel een beetje hoe je je erdoor kan voelen.
Enige wat ik zeg is dat je niet alles gelijk moet weggooien omdat hij aangeeft dat het te snel gaat.
Neuken?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar daar ging de 1e zin dan ook niet specifiek over.
Alleen de 2e
Het is zeker kut,quote:Op zondag 23 juni 2013 20:39 schreef FAUSTI het volgende:
En ik wil niet dat zoiets gebeurt, en dat vrees ik wel. Iedere keer is dat zo gegaan, dat je na een tijd op de dijk geknald word. Gewoon het gevoel alsof ik minder ben, zovele meer moet doen om maar iets te krijgen. Alles is een waar gevecht, en ik snap niet waarom alles zo moeilijk moet gaan.
Alleen als je kijkt naar hoe alles gaat, heb al 11 jaar dus vanaf mijn 14de geen verkering of relatie gehad, gewoon omdat het niet ging met Konstant zijn overlijden nu zie ik deze jongen en gebeurt exact hetzelfde als je dan afgewezen word. Dan houd echt alles op...
Uhmm. oke ..quote:Op zondag 23 juni 2013 20:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar daar ging de 1e zin dan ook niet specifiek over.
Alleen de 2e
Langzamer, alleen nu is hij weg van ... en dan ben ik alweer bloednerveus.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het is zeker kut,
Maar is het dan ook echt nu einde of gaf ie aan dat het wat langzamer moest?
Ik game de laatste paar maanden nauwelijks nog. Ben vooral bezig met modden en met dagelijkse dingetjesquote:
En dat gaat hij merken, en dan duw je hem misschien alleen maar verder weg.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:43 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Langzamer, alleen nu is hij weg van ... en dan ben ik alweer bloednerveus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |