Dat is niet hetzelfde als dat je aan verwachtingen moet voldoen en alleen maar positieve resultaten moet bereiken hèquote:
Maar je woont thuis?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde als dat je aan verwachtingen moet voldoen en alleen maar positieve resultaten moet bereiken hè
Ik wil bijvoorbeeld ultieme vrijheid hebben en zelf willen weten wat ik wil doen. Ik heb sterk het gevoel dat ik daar nu ernstig in belemmerd word.
Ja, dat is nu het allergrootste probleem wat ik heb. Ik heb niet geleerd om zelfstandig te kunnen functioneren door mijn dominante ouders.quote:
Dat maar even doen dan?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:41 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja, dat is nu het allergrootste probleem wat ik heb. Ik heb niet geleerd om zelfstandig te kunnen functioneren door mijn dominante ouders.
Ik moet wel. Ik moet echt even helemaal van alles weg. Ik moet rustig mijn studie kunnen afmaken en rustig relaties op kunnen bouwen met de omgeving (en wellicht later met mijn ouders).quote:
Ik vind het een heel goed plan.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:46 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik moet wel. Ik moet echt even helemaal van alles weg. Ik moet rustig mijn studie kunnen afmaken en rustig relaties op kunnen bouwen met de omgeving (en wellicht later met mijn ouders).
Dominante ouders zorgen ervoor dat je eigen beslissingen ehm... niet gemotiveerd worden maar juist andersom..quote:Op zondag 23 juni 2013 17:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat voor invloed hebben ze dan op je dagelijks leven?
Dat ik constant rekening moet houden met hun gevoelens bij alles wat ik doe. Bij het geringste krijg ik de woede over mij heen.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat voor invloed hebben ze dan op je dagelijks leven?
Nou...quote:Op zondag 23 juni 2013 17:09 schreef Cue_ het volgende:
Lijkt me lastig. Zelf geen ervaring mee. Zeker niet toen m'n ouders gingen scheiden en ik bij m'n ma kwam te wonen. Die hield toen vooral rekening met mij dan andersom.
voor mijn gevoel heb je het ook wel redelijk zelf in de hand in hoeverre je je ouders je laat beinvloeden.
Inderdaad. Je ouders hebben extreem veel invloed op je, ook al is het onbewust en ongewild.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nou...
Waarom zijn Moslims Moslims? Toch echt puur omdat de ouders ze zo opgevoed hebben.
Het beinvloed je vanaf kinds af aan hoe je ouders zijn... De beslissing op een bepaald moment ligt altijd bij jezelf, maar je bent tegen die tijd allang gevormd... Wat het allemaal heel wat stappen moeilijker maakt.
Ik zeg ook niet dat het heel makkelijk is. Maar als je minder beinvloed wil worden door je ouders of er minder mee te makenw il hebben in die zin. Dan begint het met afsluiten. Dat begint met een andere houding nemen tov je ouders. Dat hoeft echt niet in 1 x een omslag te slaan, maar gewoon stapje voor stapje.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:12 schreef kingtoppie het volgende:
Wat het allemaal heel wat stappen moeilijker maakt.
Binnen zitten is geen zelfontplooiing he..quote:Op zondag 23 juni 2013 17:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het heel makkelijk is. Maar als je minder beinvloed wil worden door je ouders of er minder mee te makenw il hebben in die zin. Dan begint het met afsluiten. Dat begint met een andere houding nemen tov je ouders. Dat hoeft echt niet in 1 x een omslag te slaan, maar gewoon stapje voor stapje.
Een simpel ding is meer uit huis zijn of meer op je kamer blijven bv om meer afstand van je ouders te nemen.
Als daarmee de band met je ouders anders wordt / losser wordt, dan wel. Ik zei niet dat je binnen moest zitten, je kan ook gewoon mee rhet huis uit zijn.. Bedoel je bent volwassen, geen tiener meer die bij alles naar z'n ouders moet luisteren.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:21 schreef kingtoppie het volgende:
Binnen zitten is geen zelfontplooiing he..
Denk toch dat je bezig moet zijn met dingen wil je beetje leuk leven hebben...
Op kamers gaan moet ik toch echt maar een keertje doen... Moetwel even nieuw baantje hebben dan eigenlijk.
Dat boeit mijn ouders vrij weinig, maar ze zijn al wel wat bijgetrokken. Met op kamers gaan was er weer een andere blokkade. Ik dacht dat ik weer enorm getreiterd zou gaan worden door andere studenten.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als daarmee de band met je ouders anders wordt / losser wordt, dan wel. Ik zei niet dat je binnen moest zitten, je kan ook gewoon mee rhet huis uit zijn.. Bedoel je bent volwassen, geen tiener meer die bij alles naar z'n ouders moet luisteren.
En op kamers gaan raad ik sowieso iedereen aan.
Het zal sowieso leerzaam zijn.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:25 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ga verhuizen. Ik ben er meer dan zat van. Mijn ouders en de maatschappij hebben me lang genoeg in de weg gezeten. Ik ga alles gewoon zelf doen. Ik weet niet of ik het kan, maar daar kom ik ter plekke wel achter. Ik moet weg uit alle negatieve invloedssferen en als ik op mezelf ben met volledige vrijheid, dan gaat het hopelijk wel lukken.
Neejohquote:Op zondag 23 juni 2013 17:31 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat boeit mijn ouders vrij weinig, maar ze zijn al wel wat bijgetrokken. Met op kamers gaan was er weer een andere blokkade. Ik dacht dat ik weer enorm getreiterd zou gaan worden door andere studenten.
Iemand had dat even moeten vertellen. Maar neeee, niemand vertelt mij ooit wat of laat op z'n minst even zien hoe het werkelijk aan toe gaat. Ik zit constant met mijn angsten te worstelen en niemand kijkt even naar mij om.quote:
Ja maar als mensen je niet kunnen zien dan kunnen ze niet naar je omkijken schat.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:37 schreef Comp_Lex het volgende:
aar neeee, niemand vertelt mij ooit wat of laat op z'n minst even zien hoe het werkelijk aan toe gaat. Ik zit constant met mijn angsten te worstelen en niemand kijkt even naar mij om.
En hoe had iemand moeten weten dat ie dat had moeten vertellen?quote:Op zondag 23 juni 2013 18:37 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Iemand had dat even moeten vertellen. Maar neeee, niemand vertelt mij ooit wat of laat op z'n minst even zien hoe het werkelijk aan toe gaat. Ik zit constant met mijn angsten te worstelen en niemand kijkt even naar mij om.
quote:Op zondag 23 juni 2013 18:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja maar als mensen je niet kunnen zien dan kunnen ze niet naar je omkijken schat.
De directe omgeving had makkelijk kunnen weten dat het niet goed met me ging. Laatst een gesprek met iemand gehad:quote:Op zondag 23 juni 2013 18:50 schreef Royco1 het volgende:
[..]
En hoe had iemand moeten weten dat ie dat had moeten vertellen?
Tjah mensen hebben het daar niet graag over he..quote:Op zondag 23 juni 2013 18:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
De directe omgeving had makkelijk kunnen weten dat het niet goed met me ging. Laatst een gesprek met iemand gehad:
Ik: "Ik ben nu hulp aan het zoeken."
Ander: "Ja ik zag al wel dat het niet goed met je ging."
Mensen zien het dus wel en ze merken het ook aan mij dat ik problemen heb.
Te gemakkelijk om de verantwoordelijkheid bij je omgeving neer te leggen. Uiteindelijk zal je zelf om hulp moeten vragen/het zelf moeten doen.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
De directe omgeving had makkelijk kunnen weten dat het niet goed met me ging. Laatst een gesprek met iemand gehad:
quote:Op zondag 23 juni 2013 18:37 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Iemand had dat even moeten vertellen. Maar neeee, niemand vertelt mij ooit wat of laat op z'n minst even zien hoe het werkelijk aan toe gaat. Ik zit constant met mijn angsten te worstelen en niemand kijkt even naar mij om.
Kan heel goed dat ze bang zijn dat jij een kling-on bent en je aan hun gaat vastklampen.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Het kan natuurlijk wel terecht zijn, maar de redenen waarom die anderen ervoor kiezen hun mond dicht te houden, kunnen ook weer terecht zijnquote:Op zondag 23 juni 2013 18:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Te gemakkelijk om de verantwoordelijkheid bij je omgeving neer te leggen. Uiteindelijk zal je zelf om hulp moeten vragen/het zelf moeten doen.
Ik zie je de laatste paar dagen heel veel wijzen naar andere maar zo werkt het natuurlijk niet.
Ik heb gelukkig wel een aantal vrienden die me zo'n schop geven dat ze me letterlijk meesleuren als het niet goed gaat. Gelukkig zijn er dus ook vrienden die je soms onder de klauwen nemen.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Te gemakkelijk om de verantwoordelijkheid bij je omgeving neer te leggen. Uiteindelijk zal je zelf om hulp moeten vragen/het zelf moeten doen.
Ik zie je de laatste paar dagen heel veel wijzen naar andere maar zo werkt het natuurlijk niet.
Jij bent vast niet iemand die snel om hulp zal vragen en ook niet iemand die claimerig is naar zijn vrienden toe, niet?quote:Op zondag 23 juni 2013 19:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig wel een aantal vrienden die me zo'n schop geven dat ze me letterlijk meesleuren als het niet goed gaat. Gelukkig zijn er dus ook vrienden die je soms onder de klauwen nemen.
Nope dat klopt. Dat doe ik inderdaad niet.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij bent vast niet iemand die snel om hulp zal vragen en ook niet iemand die claimerig is naar zijn vrienden toe, niet?
Helaas zit ik nu nog met hele andere problemen, zoals spanningen en angsten in de nabijheid van mensen, motivatieproblemen en de 10 jaar grens van de studie komt er ook aan (september 2014, volgend jaar).quote:Op zondag 23 juni 2013 19:17 schreef Cue_ het volgende:
Hoe het verleden ook gegaan is.. je ziet zelf nu in dat het anders moet (Complex) .. dus je zal het zelf moeten doen. Zoals ik al eens eerder zei. Terugkijken kan je helpen en daar kom je niet onderuit. En je mag best kwaad zijn op mensen. Maar het zou je nu niet moeten gaan tegenhouden om er iets aan te doen. En ook niet enkel denken "ja maar zij dit, zij dat. ik was hulpeloos" Je moet gaan denken
"ja vroeger.. dat was kut, maar nu ga ik het anders doen! "
Dat is helemaal waar vind ik. Iedereen heeft wel zooi meegemaakt, maar dat kan je niet als excuus blijven gebruiken. Op een gegeven moment moet je verder.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:19 schreef Cue_ het volgende:
Denk dat bij de meesten opvoeding wel een rol zal hebben gespeeld. In wat voor zin dan ook. Bij mij spelen er ook wel wat zaken denk ik zo.. ondanks dat ik geen slechte jeugd ofzo heb gehad of verschrikkelijke ouders.
Toch moet ikzelf nu het beste maken van mijn eigen leven. Kan ik wel boos op ze zijn of denken van "hadden jullie het maar anders gedaan" maar daar heb ik nu niets aan. Want met terugkijken en boos zijn op anderen schiet je zelf niets mee op.
Zo wat zijn we hier hard allemaal! De tering!quote:Op zondag 23 juni 2013 19:30 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar vind ik. Iedereen heeft wel zooi meegemaakt, maar dat kan je niet als excuus blijven gebruiken. Op een gegeven moment moet je verder.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zo wat zijn we hier hard allemaal! De tering!Ben het wel met jullie eens daar niet van. Had zelf een aparte jeugd, geen broers, geen zussen, gescheiden ouders en elke basischooljaar tot groep 6 continu switchen van pleegouders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |